ЦРУ класира България до Иран по БВП

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (85)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Telqk
    *****
    Неутрално

    Струва ми се, че статията е тенденциозна - никой не отчита, че сме на първо място по брой на хотели на калпак.

  2. 2 Профил на Рол
    Рол
    Рейтинг: 530 Неутрално

    86 Bulgaria $ 12,900 2008 est.
    87 Iran $ 12,800 2008 est.
    88 Northern Mariana Islands $ 12,500 2000 est.
    89 Uruguay $ 12,400 2008 est.
    90 Romania $ 12,200 2008 est.
    91 Mauritius $ 12,100 2008 est.
    92 Turkey $ 11,900 2008 est.

    Последната редакция е от 12.2009
    Но все пак Румъния е със средна заплата 350 Еур а Турция с 600 долара.

  3. 3 Профил на риооо
    *****
    Неутрално

    Това е по БВП, а по доходи къде сме!?

  4. 4 Профил на Ботс...
    *****
    Неутрално

    След Ботсвана и Габон сме ... но са ни сложили пред Румъния и Беларус , което е силно съмнително .

  5. 5 Профил на сартр
    *****
    Неутрално

    Хайде сега великите икономисти и най-вече СВЕТИЛОТО да обясни разликата между България и Румъния и особено Турция по доходи!

  6. 6 Профил на знаещ
    *****
    Неутрално

    Ехо, Люксембург е не само в ЕС, но и една от държавите - основателки на съюза. Така че Люксембург е отличничката на ЕС, а не Ирландия.

  7. 7 Профил на TAC
    TAC
    Рейтинг: 624 Весело

    Абе тези от ЦРУ кога почнаха да разбират от икономика?!

    rock n' roll is king!
  8. 8 Профил на Jacques
    *****
    Неутрално

    Доста невярна информация. България е на 68 място с 12 900 долара на глава. Това е РРР - purchasing power parity, т.е. отчитат се както доходите, така и покупателната способност. Русия е на 57 място с 16100 $, а любимият Китай е на 106 място - 6000 $ на глава.
    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_%28PPP%29_per_capita

  9. 9 Профил на IMRO
    *****
    Неутрално

    До коментар [#5] от "сартр":

    Много просто - предполагам се касае за паритет на покупателната способност, а в Румъния и особено в Турция цените са по-високи отколкото в България.

    Също така, в България укриването на данъци и осигуряването на минимален праг е национален спорт (или по-скоро болест). Спрете да си криете данъци и средната заплата в България ще стане 700-800 лв

    Само че не ви изнася, нали

  10. 10 Профил на IMRO
    *****
    Весело

    До коментар [#6] от "знаещ":

    Не съвсем точно, защото в Люксембург има много институции на ЕС, в които работят граждани на много други страни от ЕС, особено от Франция, Германия и Белгия - това изкуствено издува БВП на Люксембург над два пъти, макар че ако това се коригира, Люксембург пак ще е с най-високо БВП в ЕС.

  11. 11 Профил на ?
    *****
    Неутрално

    До коментар [#2] от "Рол":

    Тези данни отчитат и равнището на цените. Ако получаваш, грубо казано, 1000$, а един хляб е 100$, богат ли си? В Турция цените са доста по-високи от българските.

  12. 12 Профил на dragozow
    dragozow
    Рейтинг: 726 Неутрално

    На кое са по-високи цените в Турция? В хранителните магазини е като при нас. Горивата също. Не знам за ток, вода и т.н. Колкото и да казваме че са цигани са доста по-напред от нас. Всички големи производители на автомобили имат там заводи. В България няма едно работещо предприятие.

    Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.
  13. 13 Профил на Без коментар
    *****
    Разстроено

    Където ни е мястото , там сме !

  14. 14 Профил на WOI
    WOI
    Рейтинг: 1231 Любопитно

    При паритет на покупателната способност (PPP), БВП на България за 2008 г. (последни данни) е към $94 млрд., но абсолютната му стойност е малко под $50 млрд.

    Държавите с високи жизнени показатели обикновено имат както висок БВП/глава, така и относително "нисък" коефициент Джини (Gini coefficient, мярка за разпределението на доходите в обществото). В случая Иран и България действиетелно имат сходен БВП/глава (PPP), но българският Gini коефициент (29.2) е сходен със средния за Европа, докато иранският е 43, което говори за далеч по-дълбоко разделение между бедни и (малка група) богати.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Gini_index
    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_income_equality
    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_Human_Development_Index

    “Better racy and sexy than racist and sexist!”
  15. 15 Профил на IMRO
    *****
    Неутрално

    До коментар [#12] от "dragozow":

    Говориш глупости. Турция е 70 млн, напълно нормално е да има заводи за автомобили при такъв огромен пазар. Къде са заводите за автомобили в Гърция? Или в Португалия? Наличие на заводи за автомобили ли определя нивото на развитие в държавата?

    Ми значи като построят завода за китайските трошки в Ловеч и ние ще грейнем като слънце? Сигурно има райони в Турция, които са по-развити от България. Ами централния и източен Анадол, които са по-скоро като Афганистан, те в коя държава са?

    На всичкото отгоре турците в БВП си включват цялата сива икономика и проституцията Ако това го направим и ние, не знам на кое място ще сме

  16. 16 Профил на olympiakos
    *****
    Неутрално

    В ЦРУ им е известно че крадем като полудели и във никъкав случай не декларираме истинските ни доходи,само за пенсионерите се знае сас сигурност колко взимат...Хубаво че не дължим много пари като държава та и данъчните ни са по-мили...иначе...))

  17. 17 Профил на Bravo
    *****
    Весело

    Колко истина:
    "Спрете да си криете данъци и средната заплата в България ще стане 700-800 лв "

    Мисля, че ще скочи и повече,
    защото ще се отрази върху
    данъци от там
    към пенсии и бюджетни служители
    А от своя страна ще вдигнат последните и покупателната способност
    И всичко това може да отиде и повече!

  18. 18 Профил на онбашията
    *****
    Неутрално

    много са ми забавни тия дето си мсилят че румъния и турция са някакви светлинни години напред. според мен съвсем реалистично е че сме със сходни показатели, у иран не съм ходил, но по индиректна информация икономически са около нашето дередже. като държава са много по-силни, но това БВПто не го касае.

  19. 19 Профил на Росен    съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Bravo

    Не крадем, а крием доходи, което не е същото. При тия цени да плащаш всички данъци от доходите си трябва да си луд. Интересното за мене е защо ЦРУ прави тази статистика, а не институт примерно, който разбира от тези неща.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  20. 20 Профил на 123
    *****
    Неутрално

    ЦРУ си стъкмява така статистиката, че САЩ да са на първо място. Аз отдавна се чудя какво е нещото, което се произвежда в САЩ? Уиндоус? Той по-скоро се прави в Индия, а компютрите в Китай

  21. 21 Профил на BlaGo
    BlaGo
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Немога да разбера как вместо да се радвате , че сме сравнително в т.н "златна среда" , а не в карая на класацията една група от "кръчмяни икономисти" започват да ни обесняват , колко сме зле и чакат МАРСЯНЦИТЕ да дойдат да ни оправят ...

    Всичко е добро, което е добро за България
  22. 22 Профил на За Руслан 21
    *****
    Неутрално

    Страна ВВП
    (по ППС)
    млн. $
    — Мировой 69 697 646
    — Европейский
    союз 15 272 395
    1 США 14 204 322
    2 Китай 7 916 429
    3 Япония 4 354 550
    4 Индия 3 388 473
    5 Германия 2 925 220
    6 Россия 2 288 446
    7 Великобритания 2 176 263
    8 Франция 2 112 426
    9 Бразилия 1 976 632
    10 Италия 1 840 902
    11 Мексика 1 541 584
    12 Испания 1 456 103
    13 Республика Корея 1 358 037
    14 Канада 1 213 991
    15 Турция 1 028 897
    16 Индонезия 907 264
    17 Иран 839 438
    18 Австралия 762 559
    19 Польша 671 927
    20 Нидерланды 671 693

    Источник
    Всемирный банк — Июль 2009

    Има и още от МВФ ,не само от ЦРУ !

  23. 23 Профил на плис
    *****
    Неутрално

    IMRO, само лека корекция. Не е толкова наличието на институции, ами е друг процес. Люксембург привлича много хора от съседна Франция, Белгия и Германия, които работят във всички сектори на икономиката. За тях Люксембургската минимална заплата от приблизително 1690евро е много апетитна.

  24. 24 Профил на Никола Йорданов
    Никола Йорданов
    Рейтинг: 1640 Разстроено

    Благодаря на 8 и 14, че вършат малко от работата на журналистите. Имам познат в Испания, който живее доста притеснено. Той се казва ..., има болни деца, лоша жена и ... Когато бях в Малави, се запознах с една жена, която имаше 2-3 огромни къщи, един хотел и няколко други бизнеса. В Малави с два долара на ден може да се живее "прилично" по местните стандарти. Ако обаче спиш на хотел, макар и скромен, и се храниш на ресторант ти трябват поне 30-40 евро/ долара на ден. Колко произвежда страната е едно, колко имат отделните хора - друго. Методиките за изчисляване на БВП са няколко: СБ, ЦРУ, МВФ ...
    Това да се прочете статия и малко да се преведе журнализъм ли е? Точно ЦРУ ли е най-важно за тия данни? Коства 2 минути да се отиде на уикипедия и да се събере два пъти по-качествена информация - БВП, ППП, джини и т.н.

    Никола Йорданов
  25. 25 Профил на Jacques
    *****
    Неутрално

    Продължавам да намирам неточности. Преди Ирландия от ЕС са Лихтенщайн и Люксембург, от новите членки Словения е преди Чехия, с около 3000 $/глава повече.
    До 123 - САЩ не са първи, а десети в класацията, подали са ти грешен файл за копи-пейст от службата.

  26. 26 Профил на Vili
    *****
    Неутрално

    Не может быть!!!

    В Иране не может быть высокий брутен вътрешен продукт (БВП) на глава от населението. А в Русии (алкашии) должен быть голод и нищета.

    Ждём Альена, он всё расставит на свои места.

  27. 27 Профил на ?
    *****
    Неутрално

    До коментар [#22] от "За Руслан 21":

    Абе вие сте съвсем изтрещели. Това е класация по Брутен национален продукт като абсолютна стойност, и да - САЩ са първи. В статията се говори за БНП на глава от населението, по покупателни възможности - това е "GDP - per capita (PPP)".
    Нещо имате объркване в службата - като се събуди шефа, ще се наказваме май.

  28. 28 Профил на #12
    *****
    Неутрално

    Turkey consumes most expensive gas in the world ($2.6/L)

  29. 29 Профил на Jacques
    *****
    Неутрално

    Вили, не се впрягай толкова. Алиен понякога се увлича, но същото важи и за теб. Погледни по-добре т.н. The Human Development Index (HDI). Ще те улесня с превод на руски:
    Индекс развития человеческого потенциала (ИРЧП) является сравнительная мера ожидаемой продолжительности жизни, грамотности, образования и уровня жизни в странах мира. Это стандартные средства измерения благосостояния, особенно детям. Оно используется, чтобы различать ли страны развитые, развивающиеся и слаборазвитые страны, а также для оценки воздействия экономической политики на качество жизни. Индекс был разработан в 1990 году пакистанским экономистом Махбуба уль-Хака и индийского экономиста Амартья Сенатор.
    Та по него Русия има 0.817, което не е зле, но е един от най-ниските в Европа. Любимият Иран- 0.782, Китай - 0.772.
    За висок се счита над 0.800. Кстати България има 0.840.
    Сайтът беше цитиран вече от някой, но ето го още веднъж:
    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_Human_Development_Index

  30. 30 Профил на Jacques
    *****
    Неутрално

    Нещо не излезе сайта, пак го пиша:
    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_Human_Development_Index

  31. 31 Профил на Maltepe
    *****
    Любопитно

    http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=337505

    ЦРУ се объркало малко...

  32. 32 Профил на :)
    *****
    Неутрално

    Така като гледам доста хора са много назад в икономиката

  33. 33 Профил на С С К
    *****
    Гневно

    До коментар [#26] от "Vili":

    Ти пак ли пишеш на българо-блядски. Марш да научиш български.

  34. 34 Профил на Master of Puppets
    Master of Puppets
    Рейтинг: 1027 Неутрално

    Става ми смешно като някои почват да доказват как други балкански държави са по-добре или по-зле от нас - ами не, същото е. Турция правила автомобили - да, ама Турция има и Анадола, нали? Просто в този регион сме на едно дередже, разликите са минимални.

    "Master of puppets is pulling your strings, twisting your minds, smashing your dreams"
  35. 35 Профил на Drrrrr
    Drrrrr
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#14] от "WOI":

    Така е, в Иран се наблюдава много резка граница. Впрочем тази класация въобще не е кой знае какъв признак за това гражданите дали са "богати" или "бедни" ... В Иран безрабодицата и инфлацията са на твърде високо ниво.

  36. 36 Профил на ..
    *****
    Неутрално

    не мислех 4е Иран е толкова зле

  37. 37 Профил на dragozow
    dragozow
    Рейтинг: 726 Неутрално

    До коментар [#15] от "IMRO":

    Наличието на каквото и да е производство е знак за благосъстоянието на нацията. Гърция не прави коли, но има развито земеделие. Ние и чушки не произвеждаме.

    Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.
  38. 38 Профил на Курти
    *****
    Неутрално

    Класациите, са си празни приказки.
    Не е тежко да си на което и да е ЗАДНО място, НАЙ-ТЕЖКОТО е ДЪРЖАВАТА ТИ, ДА Е НА ПЪРВО МЯСТО и ТИ ДА НЯМАШ НИЩО.

  39. 39 Профил на Master of Puppets
    Master of Puppets
    Рейтинг: 1027 Весело

    Vili - също така е много интересно защо, аджеба, няма наплив от германци и франзуци към тези прекрасни страни със силна икономика Русия и Иран, егати простите германци и франзуци

    "Master of puppets is pulling your strings, twisting your minds, smashing your dreams"
  40. 40 Профил на Alien
    Alien
    Рейтинг: 1034 Весело

    До коментар [#39] от "Slash":

    Как да няма бе! Не помниш ли навремето Дийн Рийд как не можа да издържи на гнета в англо-саксонския ад и избяга в Самая передовая?
    Друга държава с огромни икономически възможности, Венецуела, пък си девалвира валутата и ще прави два обменни курса за долари - за отговорни другари и за пролетариата. Въобще - кеф на буци.

  41. 41 Профил на Mai Tai
    Mai Tai
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Абе след като в Македония, Сърбия, Турция, Абания, Рунъния един професор получава 3 -4 пъти от този в БГ за какво говорим? Същото се отнася и за средния дофод на глава от населението. БВП и доходна и преразпределителна политика са различни понятия. Едва ли може да ме убедите, че в посочените по-г0ре Балкански страни няма сив сектор, но е факт, че имат по-високи заплати. Коментари?

  42. 42 Профил на ..
    *****
    Неутрално

    Разбирам да не е богата страна България , но трудно е да се разбере как така за сумати глупости пари има , а за едно КПП Калотина да не се намери някой лев за да стане по представително , за да не изпада 4овек в тих ужас при влизане в България , малко да е 4исто и подредено , та един път от Калотина до София не го изградиха за 20 години демокрация , 4овек има 4увствот 4е е Киргизия а не в Европейска България

  43. 43 Профил на Росен    съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    .. № 42

    Прав си, ама пътя не го изградиха 60 години, а не 20.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  44. 44 Профил на kKk
    kKk
    Рейтинг: 697 Неутрално

    До Алиен 40,

    А помниш ли Дейн Рийд като му писна да яде ряпа в ГДР и реши да се върне в САЩ как бързо умря при автомобилна катастрофа?

    And was Jerusalem builded here, Among these dark Satanic Mills?
  45. 45 Профил на Master of Puppets
    Master of Puppets
    Рейтинг: 1027 Весело

    Alien и ккк - точно щях да напиша за финала на кариерата на другаря Дийн Рид - дет се вика, влизане има, излизане не.

    "Master of puppets is pulling your strings, twisting your minds, smashing your dreams"
  46. 46 Профил на kKk
    kKk
    Рейтинг: 697 Неутрално

    Този сайт Глобал Фактоид на ЦРУ е цивилен сайт. За всяка държава има по 10тина страници информация - за население, география, политика, икономика ... Тази информация която ще намерита за БЪлгария няма да я намерите никъде в самата БЪлгария. Още по-малко публикувана от Българското правителство. Това е нещо над което трябва да се замислят както булгарите така и българското правителство.
    А тези който не вярват на ЦРУ да намерят тази информация на сайта на КГБ.

    And was Jerusalem builded here, Among these dark Satanic Mills?
  47. 47 Профил на kKk
    kKk
    Рейтинг: 697 Неутрално

    Слаш, най-смешното за Дийн Рийд е че в БГ ни разправяха че бил "невъзвращенец" в САЩ а се оказа че в САЩ никой не знае за него и САЩ никога не отнемат правата на собствените си граждани - просто няма такъв закон.
    Така че този Б актьор направи един два филма с бате Гойко, порадва се малко на соц славата но като разбра че най-голямата далавера му е да живее в апартамент и да му носят пържоли в къщи и .... му се наложи да умре. Не че в САЩ някой щеше да му слуша излиянията ама просто КГБ е техните другари от Стази не прощават.

    And was Jerusalem builded here, Among these dark Satanic Mills?
  48. 48 Профил на Alien
    Alien
    Рейтинг: 1034 Неутрално

    До коментар [#44] от "kKk":
    До коментар [#45] от "Slash":

    Помня, как няма да помня. Само че има млади хора, които нито помнят, нито се интересуват, и разни политпросветници като Villi им пълнят главите с глупости на килограм. Имам съмнителното удоволствие да се движа и сред хора родени след 1985 г. (а познайте защо, вие поне не сте кастрати като комуноидите, хихихи) и понякога се ужасявам с какви заучени от телевизията и вестниците фрази ми излизат. Естествено за всичко е виновен Костов, по чието време те са били на по 10 години...

  49. 49 Профил на c
    *****
    Неутрално

    кое по-точно е евтино в кочината,да има и такива стоки и услуги,но защо никой не му хрумва че ако някаде в развита(и не толкова) европа някой се опита да предложи нещо подобно дълго време няма да излезне от затвора,има колбаси,меса,напитки(безал.и алк.) който директно затварят магазинчето ти и си заминаваш,хубаво е като пътуваш по света и гледкаш,мислиш(ако можеш) и т.н.Питам кое по-точно(с кач.като европейското) е по-евтино?изкл.ресторанти,макар че и там ако сравниш кач./цена нашите "уникално кач." заведения/хотели ще излезнат много,ама много по-скъпи от която и да е развита/бяла държава!вярно е че като свикнеш с буклука от него по-хубаво нема,но трябва и да можеш да мислиш,поне от време на време.

  50. 50 Профил на Master of Puppets
    Master of Puppets
    Рейтинг: 1027 Весело

    Alien - първо поздравления за причината да се движиш сред хора, родени след 85 И да, прав си, българите на по двайсет и няколко наистина нямат никаква представа какво се е случвало тогава, защото отвсякъде ги облъчват колко е било хубаво при комунизма, как нямало престъпност, имало ред, всеки можел да си позволи всичко и т.н.... За сравнение - чехи, поляци, унгарци, че дори и румънци на подобна възраст казват, че мразят комунизма, защото е нямало свобода...

    "Master of puppets is pulling your strings, twisting your minds, smashing your dreams"
  51. 51 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 834 Неутрално

    Иран изнася огромно количество петрол. Ние какво изнасяме , та сме наравно с тях.? Турция не само автомобили произвежда, а също и Ф-16.
    До № 16 - точно на пенсионерите не им хващаш сметките . 150 000 от тях работят като охранители във фирмите на бившите милиционери, та така си връзват гащите.

  52. 52 Профил на Master of Puppets
    Master of Puppets
    Рейтинг: 1027 Весело

    kKk - недей, че сега ще се появи некой комуноид, който да разясни, че Дийн Рид е предател, който е починал от естествена смърт. Както и че и Де Ниро и Пачино са искали да бягат в Сесерето, ама не са ги пуснали, щото са неблагонадежни

    "Master of puppets is pulling your strings, twisting your minds, smashing your dreams"
  53. 53 Профил на Kfc
    *****
    Неутрално

    До коментар [#48] от "Alien":
    Шляпаш ли млади цепеняци , шляпаш ли, а?
    Няма ли да се мирнеш вече?

  54. 54 Профил на capitalist
    capitalist
    Рейтинг: 1027 Неутрално

    абе ,тъпунгели влезте в сайта и тогава говорете ......в тази секция на сайта е за цивилна употреба и за всяка държава има най обширни данни от демография,икономика до география .....който с някои не точности са вярни като цяло .......

  55. 55 Профил на dlr52475613
    dlr52475613
    Рейтинг: Неутрално

    До коментар [#15] от "IMRO":

    Словакия има 5.5 млн население и е най-големият производител на автомобили на глава от населението. Не пазарните възможности за реализация а техническият потенциал и нивото на заплащане на труда са определящи. Това е за уточнение))

  56. 56 Профил на Алкаша
    *****
    Весело

    Русия е на първо място по летящи чинии на глава от населението. Като се върна пиян жена ми ме замеря с чинии по главата.

  57. 57 Профил на другара Тодар Живков
    *****
    Неутрално

    Значи, требе да са има предвид, че една силно мафиотизирана икономика с огромно неравенство в стандарта на живота мезду олигархията и редовия мужик, може напр. да е наужким по покупателна способност напр. на 76-то место с 16100 долара на шляпа, но напрактика да стои доста по-назаде по действителна покупателна способност от друга дръжава, дека е напр. на 86-то место с 12900 долара на калпак, респ. на каскет.

    Въпросът туканка е, колко от тея доларе отиват действително за повишаване на стандарта на живота на нормалния човек и колко от тех местната мафия краде, изнася в чужбина или живее с тех по фараонски.

    Тая и други класации стоят с години на страницата на ЦРУ или на други места и секи грамотен човек требва да са научи да влява там периодически и да са опита да осмисли информацията с главнийо си, а не с гръбначнийо си мозък.
    Ако чека некой дописник да му поднесе тая информация на тепския, то може да е сигурен, че тва са прави с цел манипулация и заблуждение, а не с цел ограмотяване.
    https: //www. cia. gov/library/publications/the-world-factbook/rankorder/2004rank.html?countryName=Bulgaria&countryCode=bu&regionCode=eu&rank=86#bu

  58. 58 Профил на Адрез
    *****
    Любопитно

    Това означава че апартаментите ще растат. Ще растат. Ше растат............... ще ........

    И да си платите огледите - по 60 лв. на оглед

  59. 59 Профил на kirsner
    *****
    Неутрално

    ЦРУ прави класация на страните по БВП?! С интерес очаквам и включването на ФБР по темата. Сега, когато тероризма е окончателно разбит, ЦРУ с успех навлиза в новото си амплоа- статистика и икономика.

  60. 60 Профил на Гого
    *****
    Неутрално

    Забравяте некомпетентното управление на всички равнища, което в най-голяма степен ограбва останалите - мнозинството. Всеки знае забогателите от политико-партийни-европейски и други проекти, от които проекти (и хора) няма никаква полза .

  61. 61 Профил на NY
    *****
    Неутрално

    ЕДНА МНОГО ЛОшА НОВИНА.... ЖАЛКО НАИСТИНА НО ЯВНО НЕ СЛУ4ИХМЕ НА СВЕСТНИ ПОЛИТИЦИ И ИКОНОМИСТИ ПРЕЗ ПОСЛЕДНИТЕ 20 ГОДИНИ ...НО В КРАЙНА СМЕТКА НИЕ СИ ГИ ИЗБИРАМЕ ТАКА 4Е СИ ЗАСЛУЖАВАМЕ УНИЗИТЕЛНОТО МЯСТО В ТАЗИ КЛАСАЦИЯ

  62. 62 Профил на Ново село
    *****
    Неутрално

    NY, ако твоите неграмотни писания наистина идват от Ню Йорк, а не от дежурната WEB-каманда, трябва да сме направо щастливи, че най-тъпите българи комуноиди са се изселили отвъд океана.

  63. 63 Профил на NY
    *****
    Неутрално

    До коментар [#62] от "Ново село":

    ДАА НОВО СЕЛО ТИ СИ ЕДНО ДОКАЗАТЕЛСТВО 4Е СИ ЗАСЛУЖАВАМЕ СЪДБАТА ДА БЪДЕМ ГЕТОТО НА ЕВРОПА...С ТАКИВА ГЛАСОПОДАВАТЕЛИ-ИДИОТИ КАТО ТЕБ НИщО ДОБРО НЕ НИ О4АКВА И ЗА В БЪДЕщЕ ...

  64. 64 Профил на Др
    *****
    Неутрално

    Аз мисля че има някакво недоразумение. Правенето на класаций на база БВП е просто грешно, защото при изчисляване на БВП се използва презумцията че които харчи повече той има повече средства(пари). Това може да е било вярно преди но сега не е.
    БВП=средствата похарчени от гражданите+средствата похарчени от бизнеса+средствата похарчени от държавата+(разликата между износа и вноса). Т.е. само една компонента е реалното икономическо състояние на икономиката(разликата износ внос).
    Един класически пример: става катастрофа, смачкани коли. Според изчисленията това увеличава БВП на държавата. Вижте БВП(според РРР)на глава от населението, на една фалирала Гърция е повече от на Франция. Защо? Защото гръцката държава е харчела огромни средста (увеличавала се е 3-тата компонента на БВП). Но тези средства са от външни заеми. Гърция е пред фалит но с висок БВП, или Щатите печатат пари за да увеличат парите за правителството, с които то подкрепя фалиралите банки, това увеличава БВП. На кого му трябват тези изчисления. Какво показват тези класаций? Нищо. От известно време някои икономисти в Щатите изказват мнението че трябва да се спре да се изчислява БВП, защото резултатите изкривяват действителното състояние на страната.

  65. 65 Профил на ewrqwet453
    ewrqwet453
    Рейтинг: 411 Неутрално

    Дневник откри топлата вода.

  66. 66 Профил на до ккк
    *****
    Весело

    Какво означават твоите три "к"?



  67. 67 Профил на diepresse.com
    *****
    Любопитно

    16 служби за разузнаване, а страната стана за смях с неспособността си да хване един единствен човек Осама.

    Сега твърдения, взети от под ноктите на пръстите на левия крак...
    Безсрамие, че търпим да ни унижават така!
    http://diepresse.com/home/politik/aussenpolitik/531978/index.do?_vl_backlink=/home/politik/aussenpolitik/529922/index.do&direct=529922

  68. 68
    *****
    Весело

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  69. 69 Профил на другара Тодар Живков
    *****
    Неутрално

    Сите класации са различни.
    Те ви европейската, дека сме по-добре, ама на опашката и след Турция.
    2008 - GDP per capita in Purchasing Power Standards (PPS) (EU-27 = 100)
    EU (27 countries) 100,00
    Luxembourg 276,3
    Norway 191,2
    United States 154,7
    Switzerland 140,7
    Ireland 135,4
    Netherlands 134,0
    Austria 123,3
    Iceland 120,6
    Denmark 120,1
    Sweden 120,0
    Finland 117,2
    United Kingdom 116,2
    Germany 115,6
    Belgium 115,1
    Japan 110,7
    France 107,9
    Spain 102,6
    Italy 102,0
    Cyprus 95,8
    Greece 94,3
    Slovenia 90,9
    Czech Republic 80,3
    Malta 76,3
    Portugal 76,0
    Slovakia 72,2
    Estonia 67,4
    Hungary 64,4
    Croatia 62,6
    Lithuania 61,9
    Latvia 57,3
    Poland 56,4
    Romania 48,0
    Turkey 45,5
    Bulgaria 41,3
    FYRMacedonia 32,6

    Тук е важно повече развитието по години и скоростта на догонване.
    1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008
    Bulgaria 26,4 26,9 26,9 27,8 29,2 30,9 32,5 33,7 34,5 36,5 37,7 41,3
    Turkey 32,5 43,3 39,7 41,9 37,4 36,2 35,9 39,5 42,4 44,4 44,6 45,5
    USA 160,9 160,7 162,6 160,9 156,5 154,2 156,3 157,4 159,1 158,2 155,7 154,7

    Още по-важно е, че на 9.9.1994 бехме между пръвите 4 дръжави в Европа по стандарт на живота, наред с Switzerland, Sweden и United Kingdom, но след кат "чушкопеците" ни докараха "Най-големото събитие на 20-ти век - 9.9.1994", направо ни зафърлиха на опашката на Европа па и на света.

  70. 70 Профил на другара Тодар Живков
    *****
    Неутрално

    Те ви и линковете, ако некой не верва.
    http: //epp. eurostat. ec.europa.eu/tgm/table.do?tab=table&init=1&;plugin=1&language=en&pcode=tsieb010
    http: //epp. eurostat. ec.europa.eu/tgm/web/_download/Eurostat_Table_tsieb010NoFlagNoDesc.xls

  71. 71 Профил на за HDIndex
    *****
    Неутрално

    До коментар [#30] от "Jacques":

    Бе стига с този Индекс за човешко развитие. Повечето анализатори изобщо не го взимат на сериозно, защото той се базира на официални данни предоставени от съответните правителства. В много случаи по политически съображения въпросните статистики са по-скоро стъкмистики, изпълняващи пропагандни цели (особено ако управляващите режими са авторитарни). Така например официалните данни за безработицата винаги могат да се нагласят; както и нивото на медицинско обслужване и образование.

  72. 72 Профил на бай Петко
    *****
    Неутрално

    Русия тъй, Русия онъй. Статията ви казва, че след 20 години демократичен възход България изостанала до равнището на Иран, па вие си джафкайте защо руснаците били алкохолици. Who cares?

  73. 73 Профил на Mickey
    *****
    Неутрално

    МАСОВО БЪРКАТЕ Брутен Продукт с Покупателна Способност!

    А някои от вас НАРОЧНО!

    България е мнооооооого зле! А с този 10% плосък данък за комунистическата олигархия ще и мнооооого по-зле! Не забравяте че БСП го въведе чак в края на мандата си а колегите им комунисти от ГЕРБ ще го кътат цял мандат докато ви смъкнат и кожите!
    Запасявайте се със сухари!


    П.С.:
    Най ми е смешен Alien
    с дежурния си израз "Костов е виновен" в саркастична форма! Сиреч Костов е цвете и душичка ама ний сме тъпи!
    Рабира се че не костов е най-виновния , а СЪЗДАТЕЛИТЕ му които напоследък го и заГЕРБиха! Които създадоха и БСП и ГЕРБ........

  74. 74 Профил на +++
    *****
    Любопитно

    Какво се чудите? Иран макар и слабо индустриална страна е много богат на петрол и природен газ. Даже се учудвам че сме пред тях. Също така е станно че сме и преди Румъния. Общо взето тия от ЦРУ са ни направили големи четки.

    Но наистина е интересно да се направи класация по покупателна способност. Сигурен съм че ще се смъкнем много надолу.

  75. 75 Профил на керпеден гешевото вани
    *****
    Неутрално

    Манипулациите вече не могат да управляват хората :Син съм на юнашко племе...а говеда с 200 годишна история не могат да казват кой на кое място е я марш 1300 години българия изправете гордо чела българи не се отавяйте да ви управляват по тъпи от вас

  76. 76 Профил на 24 Януари
    24 Януари
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Според ФЕД разтояниета между земята и луната е в рамките на предвидимото, но очакват допълнителна информация от ЦДГ "КАЛИНКА" в село Насово където се провеждат паралелни измервания.ЦЕРН още са в шок и смятат ,че това ще повлияе пагубно на цените на киселото мляко в добруджа.Мъкаааа

  77. 77 Профил на Gen. Augusto Pinochet
    *****
    Неутрално

    Къде е задникат Иван Иванов от Упсала, който ни учеше как си направим здравеопазването в САЩ като това в Швеция. САЩ са на 10-то място , а Швеция на 24. Какво здравеопазване ще правиш бе, Иванчо? Аз не искам да живея като тебе в Швеция.

  78. 78 Профил на Vili
    *****
    Неутрално

    До
    Slash №39
    ...Vili - също така е много интересно защо, аджеба, няма наплив от германци и франзуци към тези прекрасни страни със силна икономика Русия и Иран...

    Посмотри на статистику - сколько в Россию приезжает людей и сколько уезжает. В Россию всегда приезжает больше, чем уезжает.
    А кто приезжает - Немцы или Украинцы, лично мне без разницы.


  79. 79 Профил на do 55
    *****
    Неутрално

    Словакия е на първо място в света по производсво на автомобили не само защото имат евтина работна ръка, но защото се намират в Централна Европа, където са близо до всички пазари и до всички производители на части.

  80. 80 Профил на инж. Филип
    инж. Филип
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#46] от "kKk":

    Боби Фишер.

    Гледам доста народ се ориентира към летищата днешно време. Пожелавам им успех!
  81. 81 Профил на Митко
    Митко
    Рейтинг: 8 Неутрално

    ехоооо,
    Люксембург е в Европейския съюз
    някой май е блял и спал в неделя сутринта

    И ти си прав, Ходжа
  82. 82 Профил на mandrake
    *****
    Гневно

    Ако ще БълХария да е на първо място,пак сме си едни Бай Ганьовци,нищо не става от нас.

  83. 83 Профил на ТТ
    *****
    Весело

    За съжаление тези от които зависи БВП на България не се интересуват от повишаването му. Който направи малко капитал /пари/ веднага гледа да ги увеличи по най бързия начин, а той е строителство. Всеки българин що годе бизнесмен е разбирач строител нищо че няма образование по тази специалност на него всичко му е ясно . Ето го и ц. Доган той бил специалист по зелени технологии и еко енергии. Тези с образование нямат и право на глас щом ц. се е заел с тази работа всички специалисти ще му плащат за консултации.

  84. 84 Профил на borismt
    borismt
    Рейтинг: 266 Неутрално

    Много лесно може да се види че статията е неточна . Ето го директно от сайта на ЦРУ брутен вътрешен продукт на глава приравнен към покупателната сила Може и да сме зле но само Гърция е преди нас от съседите по Брутен вътрешен продукт на глава (според ЦРУ) https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook//rankorder/2004rank.html?countryName=Tuvalu&countryCode=tv&regionCode=au&rank=195#tv

  85. 85 Профил на borismt
    borismt
    Рейтинг: 266 Неутрално

    Нема никакви четки това са пресметнали, това са публикували (много им пука на ЦРУ за нас да ни правят четки)
    Освен това сме големи плачковци. От съседите само Гърция е пред нас . Ама ние ревеме до небесата колко сме зле вместо да натискаме на работа !





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK