Фармацевтични компании и ИТ бизнес – заедно срещу болестите

Фармацевтичните концерни все по-често прибягват до услугите на компании от информационния сектор, за да убедят правителства, застрахователи и обикновени потребители, че лекарствата им са добри, сочи доклад на "Ърнст енд Йънг", разпространен вчера. С помощта на "умни" устройства те наблюдават пациентите в реално време и така са в състояние ефективно да подобрят всяко лечение, сочи още документът. Резултатът е все по-близкото сътрудничество между фармацевтичните компании и нетрадиционни за медицината бизнеси като телекомуникации, информационни технологии и дори търговия.


Някои от тези сътрудничества вече са факт. "Новартис" например сключи миналия месец сделка на стойност 24 млн. долара с американската "Протеус байомедикъл" за създаването на "умни хапчета", които са в състояние да пренасят данни от тялото на пациента до монитори, които следят жизнения цикъл на човека и проверяват дали са взети нужните лекарства. "Байер" пък е свързал своя глюкомер за деца диабетици с видеоконзоли на "Нинтендо" и така гарантира постоянното следене на нивото на кръвната захар. А подразделението "Лайфскан" на "Джонсън енд Джонсън" е договорило сделка с "Епъл" и посредством специално приложение потребителите могат да качват в айподите си данни за кръвната си захар.


"В близко бъдеще ще виждаме все повече сътрудничества от подобен характер", казва Патрик Флоше от "Ърнст енд Йънг", който отговаря за Европа, Близкия изток, Индия и Африка. "Фармацевтичните компании трябва да свикнат с това."




Големите фармацевтични концерни по принцип разчитат на няколко изключително успешни лекарства, за да печелят. Този традиционен бизнес модел обаче вече се разпада, а компаниите търсят начини да диверсифицират активите и дейността си в различни сфери, като залагат все повече на гъвкави партньорства с малки биотехнологични компании. Новият модел вече си има и неофициално име - Pharma 2.0.


"Ърнст енд Йънг" прогнозира, че вече се готви и Pharma 3.0, при който фармацевтичните компании все повече ще търсят начини да продават лекарства и услуги, разработени съвместно с ИТ и други компании.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK