Самолетът Ту-154

Полският правителствен Ту-154, сниман в Краков през октомври 2008 г.

© Reuters

Полският правителствен Ту-154, сниман в Краков през октомври 2008 г.



Самолетът на полския президент Лех Качински - Туполев Ту-154, се е разбил на около 1.5 км от летището в Смоленск при мъгливо време тази сутрин, съобщиха световните агенции. Какво представлява самолетът, който е един от основните пътнически лайнери на 20 век обобщава агенция "Фокус":

Ту-154 е самолет съветско производство със среден обхват на полета, снабден с три реактивни двигателя. Той е най-използваният самолет от съветските авиолинии в продължение на няколко десетилетия - с него са пътували половината от всички пасажери на руския превозвач "Аерофлот" и неговите дъщерни компании.


Ту-154 е използван от най-малко 17 чужди авиолинии. Той продължава да е най-разпространеният пътнически самолет за обслужване на вътрешните полети в Русия и други държави от бившия Съветски съюз, а в по-малка степен и в Източна Европа.


Дизайнът на самолета е предназначен за излитане и кацане на неасфалтирани летища и често се използва при екстремни условия в северните територии на Русия. С допустимите си 45 хил. часа във въздуха самолетите от този модел се очаква да останат в експлоатация до 2016 г.

Качински прави изявление, преди да се качи на борда на правителствения Ту-154, август 2008 г.

© Reuters

Качински прави изявление, преди да се качи на борда на правителствения Ту-154, август 2008 г.


Ту-154 е произведен, за да замени реактивния "Туполев" Ту-104 и витловите "Антонов" Ан-10 и "Илюшин" Ил-18 на "Аерофлот". Самолетът полита за първи път на 4 октомври 1968 г. В авиолиниите навлиза масово през февруари 1972 г. и към момента все още се произвежда ограничено осъвременената модификация Ту-154М.




Ту-154 се използва и от военновъздушните сили на ред държави.


Технически характеристики:
* размер: 37.55 м
* размер на стабилизатора 13.40 м
* дължина: 47.92 м (48 м Ту-154М)
* условна височина: 11.40 м
* крилна площ: 201.5 м² (до Ту-154Б)
* условно междуосие: 18.92 м
* колея: 11.50 м
* оборудвана празна маса: 59 000 кг
* пределна маса без гориво: 74 000 кг
* пределна горивна маса: 39 750 кг
* пределна товарна маса: 20 000 кг
* пределна рольожна маса: 102 200 кг
* пределна излетна маса: 102 000 кг (Ту-154М)
* пределна приземителна маса: 80 000 кг
* скорости: теренна до 510 възела (950 км/ч); приборна до М=0,88; заход 145 възела (270км/ч)
* обсег: с пределен товар до 2100 морски мили (3900 км), а с пределно гориво и до 5450 кг товар (55 пътници с багаж) до 3600 морски мили (6600 км) при преобладаващи ветрове, средна гъстота на горивото и пълни аеронавигационни резерви
* експлоатационен таван: 40 000 фута (ешелон 400; 12 100 м)

Останките от разбилия се тази сутрин край Смоленск самолет

© Reuters

Останките от разбилия се тази сутрин край Смоленск самолет


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (22)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  2. 2 Профил на mitko
    *****
    Неутрално
  3. 3 Профил на карък
    *****
    Разстроено

    До коментар [#2] от "mitko":

    Защото сме каръци!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  4. 4 Профил на VaKY
    VaKY
    Рейтинг: 643 Неутрално

    http://planepictures.net/netshow.php?id=742042

    Четох, че качеството на пистата е било много лошо. На пилота не са давани допълнителни указания, 3 захода за кацане, 1600 м. писта, при 2000 м. необходими за безопасно кацане.

    тъжно е. катин продължаба да убива. направо е невероятно всичко това най-вече, защото се случва на подобно място.

    Pro bono publicum with a bit more gusto
  5. 5 Профил на РВД
    *****
    Любопитно

    Грешката / умишлена ли е?/е в руските диспечери водили пилота.

  6. 6 Профил на VitaminX
    VitaminX
    Рейтинг: 538 Разстроено

    До коментар [#1] от "маке":

    Това какво общо има със самолета?

    Missão dada é missão cumprida!
  7. 7 Профил на Zato4en
    *****
    Неутрално

    Трябва да има грешка в допустимите летателни часове на Ту/то. 45 000 е нищо. Аз работя на самолети с по 90 000 и се очаква да летят още 5-10 години.

  8. 8 Профил на VaKY
    VaKY
    Рейтинг: 643 Неутрално

    До РВД:
    Никой пилот на правителствен самолет няма да поиска да направи рисковано кацане, особено след 3 захода.
    Логично е да избере друго летище. По-вероятно е да му е заповядано да кацне, това вече е друго нещо. Странно, или не, точно с този самолет имаше такъм инцидент в Грузия (по време на конфликта там)
    Тогава полския пилот отказа да кацне, защото беше рискувано. Беше му заповядано да се приземи и по-късно беше уволнен, предполагам че сега всички ще го търсят за интервюта и т.н.

    Pro bono publicum with a bit more gusto
  9. 9 Профил на GÜNEŞ
    *****
    Разстроено

    Много грехове има този самолет- 63-та катастрофа! Е-е,много са!

  10. 10 Профил на до #8
    *****
    Неутрално

    а стига бе,верно ли...

    "да му е заповядано да кацне" ...

    форумните лайци продължават да избиват рибата.я погледни другата статия.дадена е препоръка за пренасочване към друго летище,като преди това друг самолет е получил същото предупреждение и го е изпълнил.

  11. 11 Профил на vinsant
    vinsant
    Рейтинг: 8 Разстроено

    Катин проклятието на Полша !

  12. 12 Профил на даааа.....
    *****
    Неутрално

    До коментар [#10] от "до #8":
    Ами ако Качински е заповядал на пилота да кацне?
    Така де, знем го какъв беше инатлив и самовлюбен.
    Полски президент е това, някаква си руска мъгла на летището ли ще му попречи да каца където си иска?!? ......

  13. 13 Профил на пенсионер
    *****
    Неутрално

    съболезнобания, може да се напише ,че жертвите вече са 22,132 без да се знае кой е виновен за всичко това!

  14. 14 Профил на as
    *****
    Неутрално

    до №1 №2
    как може да сте такива мижетурки и простаци -какво общо има президента-сега разбирам защо България е на такъв хал

  15. 15 Профил на пенсионер
    *****
    Неутрално

    съболезнобания, може да се напише ,че жертвите вече са 22,132 без да се знае кой е виновен за всичко това!

  16. 16 Профил на пенсионер
    *****
    Неутрално

    съболезнобания, може да се напише ,че жертвите вече са 22,132 без да се знае кой е виновен за всичко това!

  17. 17 Профил на Я
    *****
    Неутрално

    До коментар [#14] от "as":

    Хората просто мечтаят и Гоце да е бил поканен, ама уви, него никой никъде го не кани !

  18. 18 Профил на Призракът
    *****
    Неутрално

    на кретнизма броди из България.

  19. 19 Профил на mikereto
    *****
    Неутрално

    триабваше да бадат нащи депутати на борда

  20. 20 Профил на До Митко
    *****
    Весело

    Приятелю, чувал ли си, че: "Злобата няма почивен ден!" Ха наздраве и гледай да не се задавиш!!!!!!

  21. 21 Профил на До ВСИЧКИ
    *****
    Неутрално

    Хора, помислете!!! Кой нормален авиодиспечер ще постави на карта себе си и държавата си, за да претрепе един невзрачен поляк? Човек достигнал върха на властта обикновено е доста самонадеян. За сравнение вижте поведението на нашия Премиер!?!? Във времена на явна конфронтация е истинска лудост да се създава международен конфликт и то на ТАКЪВ ДЕН и към ТАКИВА ПЕРСОНИ? Приятели измийте си промитите си мозъци и закопайте възможно най-дълбоко дори сянката на омразата, защото тя е като киселината и първо разяжда съда, в който се намира. Нека бъдем МИСЛЕЩИ ХОРА, а не "МИКИРЕТА", както се изразява един високограмотен участник във форума.

  22. 22 Профил на Ivan
    *****
    Неутрално

    Хора, помислете!!! Кой нормален авиодиспечер ще постави на карта себе си и държавата си, за да претрепе един невзрачен поляк? Човек достигнал върха на властта обикновено е доста самонадеян. За сравнение вижте поведението на нашия Премиер!?!? Във времена на явна конфронтация е истинска лудост да се създава международен конфликт и то на ТАКЪВ ДЕН и към ТАКИВА ПЕРСОНИ? Приятели измийте си промитите си мозъци и закопайте възможно най-дълбоко дори сянката на омразата, защото тя е като киселината и първо разяжда съда, в който се намира. Нека бъдем МИСЛЕЩИ ХОРА, а не "МИКИРЕТА", както се изразява един високограмотен участник във форума.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK