Пилотът на полския самолет е бил предупреден да не каца заради лошо време

На снимката се вижда част от опашката на самолета Ту-154, който се разби край Смоленск.<br />

© Reuters Tv

На снимката се вижда част от опашката на самолета Ту-154, който се разби край Смоленск.



Следствието разглежда различни версии за случилото се, в това число неблагоприятни метеорологични условия, човешкия фактор, технически неизправности и други", съобщи представител на следствения комитет към прокуратурата в Русия, цитиран от агенция Интерфакс.


Самолетът на полския президент Лех Качински се разби по-рано днес при приближаване към летището на руския град Смоленск. Машината е летяла от Варшава. При катастрофата загинаха всички пътници, включително президентът.


Самолетът Ту-154, който е бил управляван от екипаж на президентския авиоотряд, се е разбил на около 1.5 км от летището в Смоленск при мъгливо време.




В момента на място работи следствено-оперативна група на Следственото управление към следствения комитет към руската прокуратура, както и Московското междурегионално следствено управление на транспорта.


"Започнати са първоначалните следствени действия, изясняват се обстоятелствата на случилото се, сведенията за загиналите и пострадалите се уточняват", уточни представителят на следствието.


Контролните служби на летището в Смоленск са препоръчали на самолета на полския президент Лех Качински да не каца, съобщава вестник "Газета виборча", като се позовава на полски военни източници.


15 минути преди предвиденото кацане на самолета на Качински Ту-154, контролните служби са забранили на самолет Ил-76 да се приземи на летището поради лоши метеорологични условия. В района на пистата е имало гъста мъгла, съобщи по-рано ИТАР-ТАСС. Руският военен самолет изпълнил нареждането и се отправил към друго летище.


Пилотът на самолета на Качински също е получил препоръка да не каца. Контролните служби на летището обаче не са можели да му забранят да се приземи и той не се е съобразил с тяхната препоръка.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (29)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на kp
    *****
    Неутрално

    Состояние аэропорта, возле которого разбился Качиньский, оставляет желать лучшего

    Аэропорт Северный – военный аэродром, и, по оценкам экспертов, его состояние далеко от идеального. Там нет ни пассажирского терминала, ни специальных диспетчерских служб, которые способны заводить на посадку гражданские авиалайнеры.

    7 апреля, когда на аэродром прибывали премьер-министры РФ Владимир Путин и Польши Дональд Туск, на аэродром были привезены специальные мобильные радиолокационные станции, которые помогали завести на посадку их лайнер. Кроме того, 7 апреля стояла хорошая солнечная погода, в отличие от сегодняшнего густого тумана.

  2. 2 Профил на 1951
    1951
    Рейтинг: 802 Неутрално

    Преди две години в Полша се разби военен самолет е една купчина високопоставени шапкари. Ситуацията е била аналогична - кофти време, екипаж който си мисли, че може много и резултата е на лице.

    Цензуриран от "Икономедиа"
  3. 3 Профил на hubgoblin
    hubgoblin
    Рейтинг: 8 Неутрално

    "Контролните служби на летището в Смоленск са препоръчали на самолета на полския президент Лех Качински да не каца"

    Подозирам, че е възможно аз да греша, но доколкото ми е известно диспечерите или дават разрешение за кацане или не, а не дават препоръчителни инструкции.

    "Невежеството е сила!" - Джордж Оруел
  4. 4 Профил на Читател
    *****
    Неутрално

    Жалко за загиналите и техните близки. Каквито и да са причините, трагедията е налице. Нелепо е да се обвинява екипажа, все пак решението, което е взел едва ли може да се нарече безотговорно, след като рискуват и собствения си живот. За съжаление човекът колкото и да си мисли, че усъвършенства техниката и себе си, никога няма да бъде по-силен от природата. Бог да прости загиналите и даде утеха на близките им. Съболезнования на полския народ.

  5. 5 Профил на Попов
    *****
    Неутрално

    аз на руснаците не вярвам - правили са го преди защо да не го направят пак !

    още повече че управлението на държавата все още е в ръцете на същите хора от КГБ...

  6. 6 Профил на Любопитен
    *****
    Любопитно

    До коментар [#3] от "hubgoblin":
    Интересно: ЗАЩО руският военен самолет Ил 62, насочвайки се към кацане - се е отправил към друго летище, и не се е разбил; а полският правителствен самолет Ту 154 не е сторил същото, а се е разбил? Дали диспечерите на летището са "за едни - майка, а за други - мащеха"? Случайно ли е това? ЧИЯ Е ОТГОВОРНОСТТА?

  7. 7 Профил на Лумпен
    *****
    Разстроено

    До коментар [#1] от "kp":

    Има нещо гнило...

    1. Ти цитираш руски источник където се казва:
    "Там нет ни пассажирского терминала, ни специальных диспетчерских служб, которые способны заводить на посадку гражданские авиалайнеры." - е тогава кой е водил самолета за кацане?

    2. Заглавието на статичта е:
    "Пилотът на полския самолет е бил предупреден да не каца заради лошо време" - кой го е казал.

    Никой истински авио диспечер не би поел да води самолет и то с такива високопоставени личности ако не е сигурен в оборудването си. Самолета явно е имал грешно здадена височина за да се "приземи" на 1.5 км. от пистата.

  8. 8 Профил на muncho
    *****
    Неутрално

    Любопиния интересно е освен любопитен ще станеш ли и мислещ та да не задаваш провокационни вьпроси. Казано им е било да кацнат в Минск. Явно някой ВИП на борда се е мислел за всезнайко и е казал на пилота какво да прави.

  9. 9 Профил на Лумпен
    *****
    Неутрално

    До коментар [#3] от "hubgoblin":

    НЕ ГРЕШИШ!!!

    АБСОЛЮТНО СИ ПРАВ!!!

  10. 10 Профил на Минаващ
    Минаващ
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Нямало е ILS; видимост под 500 м. мъгла.... Според Уики самолета се е разбил на ЧЕТВЪРТИЯ опит да кацне.

    Вероятно пилота е бил под натиск да кацне там, а не другаде.

    "На нож препасан и на звяр, на тиха бара, на женски поглед и на цар да нямаш вяра." - Панчатантра
  11. 11 Профил на Лумпен
    *****
    Разстроено

    До коментар [#8] от "muncho":

    Ама ти прочете ли някъде Аэропорт Северный да е затворен?

    Ако авиодиспечерите не обявят, че летището е затворено то може да приема нормално самолети!!! Нали ако пилот кацне на обявено за затворено летище, ще му вземат веднага лиценза. Не говоря ако самолета е в бедствено положение

  12. 12 Профил на malart
    malart
    Рейтинг: 702 Неутрално

    Руските диспечери се изпонапили и забравили да забранят кацането, а само отправили препоръки и се изключили от ефир, за да се оправя пилота сам

    malart.blog.bg
  13. 13 Профил на Българин
    *****
    Неутрално

    Друга черта на нашето племе, която е страшно противна, наред с неистовата омраза и озлобление към ближния е показната всезнайковщина. Виждам как всеки се прави на голям капацитет по въпроси, от които не разбира. Съмнява ли се някой, че тази трагична катастрофа ще бъде разследване в продължение на много време от най-добрите експерти в Русия и Полша? Защо смятате, че вие разбирате повече от тези хора, които естествено в момента мълчат, защото разследването тепърва започва? Ей, значи ужасни хора сме, това е истината.

  14. 14 Профил на м да
    *****
    Неутрално

    До коментар [#3] от "hubgoblin":

    Диспечерите дават препоръки с които пилотите да се съобразяват и после да си носят последиците. Ако забранят на обикновен пилот да каца и той кацне първо му ръкопляскат за героизма, после му тряскат една солена глоба на компанията придружена с много любезно писмо с хиляди извинения и в което обикновенно се казва, че ако компанията иска пак да каца там то трябва да не е въпросния джигит в самолета, даже и като пътник.
    Въпроса със самолети 001 (ер форс 1, нашите 001...правителствени) е съвсем различен. На тях им се осигуряват специални коридори и се полсват със специални превилегии.

  15. 15 Профил на М да
    *****
    Неутрално

    До коментар [#6] от "Любопитен":

    Най - вероятно летиюето не е оборудвано със системи за прецизен заход. Военните летища имат РСБН с който не може да се изпълни заход 0/0 (който е изцяло автоматичен), подозирам, че нямат ИЛС,ВОР.......та за тва Ил-а се е насочил към друго летище

  16. 16 Профил на ГОШО
    *****
    Неутрално

    Аз пък немога да разбера защо полския правителствен самолет е Ту 154 като тия машини не летят вече над 10г

  17. 17 Профил на Predpazna mqrka
    *****
    Разстроено

    Боико ,ако те канят рашките не ходи ,че сираци ще останем

  18. 18 Профил на М да
    *****
    Неутрално

    До коментар [#7] от "Лумпен":

    Има известна логика в разсъжденията ти. Височината не се задава на борда, дава се налягане КНХ или КФИ, макар, че на 1,5 км от летището самолета би трябвало да е на 50-70м над земята и радиовисотомера да показва доста точно височината

  19. 19 Профил на Ех
    *****
    Неутрално

    До коментар [#16] от "ГОШО":

    Гошооооооооооооу прасе лошУ я пак провери от колко години не летят ? Само ще ти кажа, че са си доста добри и комфортни машини и оше си летят без проблеми. Тук в БГ не летят поради липса на типов сертификат - задължителен в ЕС, спряха да летят след като влязахме в ЕС. Не е проблем да се издаде такъв сертификат, ама някой трябва да го плати и за тва всички руски машини се пререгистрираха извън ЕС, остана само Л-410, който не е руски

  20. 20 Профил на do &quot;muncho&quot;# 8
    *****
    Неутрално

    ПОЛУИДИОТ, няма нужда да повтаряш едно исъщо навсякъде, знаем колко струва мнението ти и какво е то.

  21. 21 Профил на kazame, kazame...
    *****
    Неутрално

    Кацане зададено от КГБ.

  22. 22 Профил на ГОШО
    *****
    Неутрално

    Аз пък немога да разбера защо полския правителствен самолет е Ту 154 като тия машини не летят вече над 10г

  23. 23 Профил на Мерзавзи
    *****
    Гневно

    Не им вярвам на болшевиките ,те са способни на всякакви мерзости ,

  24. 24 Профил на да деее
    *****
    Неутрално

    Русия..?? Руски самолети и прочие техника?? Летища ?? Смоленское и какое-то другое туда...? Не ми ги фали! Знаем си ги..знаем ги отдавна..известни са давно-давно! Тръгнал за Рашата и за ко?? малко ли има бел свет че си тръгнал за тамо баш..от къв зор?! то времената комунистически минаха -когат ви викаха там да ви строяват и да давате отчет защо сте изостанали от извършване на ком.простотии по родните си страни!!
    и с ко тръгнал-с рашкина "техника" ..аре сега! не че с другата има 100% гаранция де..ама чак пък толкоз??!!

  25. 25 Профил на ДО 20
    *****
    Разстроено

    Товае провидението и божие наказание заради лъжите който поляците разправят за Катин

  26. 26 Профил на Неутрален
    *****
    Любопитно

    До коментар [#13] от "Българин":

    Щом "Българин" вещо казва, че катастрофата ще се разследва от специялисти от Полша и от Русия... това означава ли че за ДРУГИ експерти разследването ще бъде "вход возпресчон"? Или - освен руските и полски специялисти - по-вещи нЕма? (Както е в шопската народна песен "От София по-голЕмо нЕма"

  27. 27 Профил на До 21
    *****
    Неутрално

    Това е провиденито и е божие наказание заради полските лъжи за Катин
    Който вдигне ръка или клевети православна Русия го чака същото

  28. 28 Профил на До 21
    *****
    Разстроено

    Това е провиденито и е божие наказание заради полските лъжи за Катин
    Който вдигне ръка или клевети православна Русия го чака същото

  29. 29 Профил на DDS
    *****
    Неутрално

    До [#21] 27 и 28. Аз лично нямам нищо против православните,но не набивайте в очите на Запада религиозните си схвастики,защото в някой добър за демокрацията и лош за вас самите ден,може да го разсърдите и тогава гръцката криза да ви сте стори най-невинната игра,измислена от негово величество,аристократа. Нали знаете,че сте много лесни. Не са казали,не са ви вкарали в "Леденика" и "Магурата". За това,умната. Простирайте се според чергата си и мирувайте,ако не искате да хванете паяжина отзад и плесен от отпред. Или вие се чувствате добре,само когато турчина стои зад вас,а бляда над вас. А по кротко.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK