Версиите за катастрофата край Смоленск до отварянето на черните кутии

Останките на разбилия се Ту-154 се охраняват от руски войници.<br />

© Reuters

Останките на разбилия се Ту-154 се охраняват от руски войници.



Продължава разследването на причините за катастрофата край Смоленск, отнела живота на полския президент Лех Качински и останалите 95 (по данни на "Интерфакс", която цитира руското министерство на извънредните ситуации) пътници от делегацията за тържествената церемония край Катин и членове на екипажа.


Служители от контролната кула на военното летище Смоленск, които трябвало да дадат на Ту-154 и Ил-76 напътствия за приземянаве, изтъкват, че пилотът на Ту-154 е увеличил скоростта при кацане и това допълнително му е попречило да се ориентира в мъглата. В резултат лявото крило на самолета закачило върховете на по-високите брези, запалило се, разпаднало се на няколко части и пилотът изгубил контрол върху машината.


Хипотезата за неизправност, причинила катастрофата, е временно отхвърлена, тъй като самолетът е минал през рутинен технически преглед в края на декември миналата година.




Основната работна версия гласи, че пилотът отказал да потърси друго летище за кацане. Според зам.-шефа на ВВС още преди въпросния предполагаем инцидент на около 2.5 км височина и на няколко от "Северный" Смоленск началник от контролните служби на летището предложил и на двата самолета да не кацат там. Инцидентът е можел да бъде избегнат, но за разлика от пилота на Ил-76 пилотът на Ту-154 не се вслушал в идващите от контролната кула разпореждания отново да постави самолета в хоризонтално положение и да потърси алтернативно летище с по-добри метеорологични условия. Видимостта в мъглата е била около 400 м - твърде слаба предвид задължителните 1000, които гарантират безаварийното провеждане на полета.


Някои военни, включително зам.-главнокомандващият противовъздушната отбрана на Русия ген. Сергей Разиграев, считат, че грешка в управлението на Ту-154 направила кацането невъзможно. Пилотът изобщо не е трябвало да намалява височина в мъглата, а направените 4 захождания за кацане и последвалият отказ на пилота да се пренасочи са резултат от объркването на екипажа на Ту-154 в лошите условия.


Друга версия на служители от отдела за авиация на руското министерство на транспорта гласи, че екипажът умишлено е пропуснал възможността да приземи самолета в Беларус. Летищата в Минск и Липецк са били в готовност, но пилотът не е поискал място за кацане. С оглед на обтегнатите в последно време отношения между Беларус и Полша, а и на мълчаливия отказ на администрацията на Александър Лукашенко да изпрати делегация на церемонията за 70-годишнината от Катинското клане, причина за пътуването на Качински, съпругата му и останалите държавни фигури, напълно възможно е на пилота да не е било разрешено алтернативно приземяване на територията на бившата съветска република.


Версията за оказан върху екипажа натиск, макар и без да прави връзка с Беларус, споделя и посланикът на Полша в България Анджей Папйеж. Пред БТА той допусна, че президентът или висши военни на борда на Ту-154 може да са забранили на пилота да отклони машината към резервно летище. Според Папйеж е напълно възможно Качински или друг човек от делегацията да е отправил подобна заповед, за да не се бави допълнително тържествената церемония край Катин. Посланикът добави, че пистите на "Северный" са много тесни и дори в нормални метеорологични условия приземяването на тях изисква добри маневри и усилия.


Същинската причина за инцидента може да се установи след предстоящия преглед на двете черни кутии на Ту-154, които според агенция ЕФЕ тази сутрин са били намерени и занесени в руското министерство на транспорта. По данни на ЕФЕ записите от тях са в задоволително състояние, въпреки че съдържащият параметрите и маневрите на полета е слабо повреден вследствие на катастрофата.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (66)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1022 Весело

    сички разправят... бая откачлака бил въпросният президент... а кога откачалка командва професоналисти... резултатите са непредвидими...

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  2. 2 Профил на &quot; ГРЕШКА&quot;  ?!?!
    *****
    Любопитно

    http://kp.ru/upimg/3dbcf1e95a9df2bc3cfa526f880f3a43063654af/287856.jpg

    Заблуждаващата радиостанция- по мощна от летищната/25 ват/ 250 ват е била на пътя и 150 метра встрани от пистата и по близко от началото на писта.След това се е изтеглила и никой не я заподозрял.Цялата операция е една цигара време.

  3. 3 Профил на Читател
    *****
    Гневно

    Много слаб материал: "рутинен технически преглед в края на декември" (бил е на ППР в завода-производител), "зам.-директора на ВВС" (директори имат фабриките, ВВС има командване), "отдела за авиация на руското министерство на транспорта" (РФ си има федерална агенция за авиация) и пр.
    Сякаш е писано от малко дете.
    "пистите в "Северный" те са много тесни" - това е една от бившите елитни бази на ВВС и точно 3-километровата писта за свръхтежки бомбардировачи надали е недостатъчна. Друг въпрос е, че тази база е отдавна изоставена.

  4. 4 Профил на ????????
    *****
    Неутрално

    Би ли написал някой, защо изказванията във форума вчера веднага след новината повече 75% си помислиха първо за руска диверсия, това е много показателен факт за доверието ни към управляващите в Русия днес.

  5. 5 Профил на Master of Puppets
    Master of Puppets
    Рейтинг: 1100 Неутрално

    Не разбирам - диспечерите са казали да вдигне носа и да търси друго летище, а тоя генерал Разиграев (интересно име) казва, че пилотът не е трябвало да намалява скоростта... Какво всъщност е трябвало да се направи???

    "Master of puppets is pulling your strings, twisting your minds, smashing your dreams"
  6. 6 Профил на koko
    koko
    Рейтинг: 454 Неутрално

    само една забележка по хипотезата за видимоста:
    1.всяко летище има собствен минимум за кацане който зависи
    от обурудването на самото летище, ако има радар,ИЛС или вор
    минимумът пада до 400м така че ако е 1000м значи няма почти никакво обурудване.
    2.всеки пилот също има индивидуален минимум за кацане независимо от минимума на летището за кацане ,добрите
    асове имат минимум от 200м до 400м каквито неизбежно са пилотите на правителствените самолети

  7. 7 Профил на Стамат
    *****
    Неутрално

    Айде, айде, гневния читател, не ги яж толкова тия тъпи жалки журналя. Това за пистите посланика го е казал. Май и той хал хабер си няма, та им заблуждава и на тях плитките мозъчета...

  8. 8 Профил на Български патриот
    Български патриот
    Рейтинг: 752 Любопитно

    Отново руснаците целите в бяло! Нито кук яли нито лук мирисали!

    По същия начин десетки години лъгаха за Катин. Интересно защо се мълчи по следния въпрос:

    Пилотът е направил ЧЕТИРИ опита за приземяване.

    КОЙ МУ Е ДАВАЛ РАЗРЕШЕНИЕ ДА ЗАХОЖДА КЪМ ПИСТАТА ?????

    Мога веднага да ви отговоря - нито един пилот, нито един самолет не прави приземяване без да има одобрението на диспечерите. Следователно руските диспечери са дали съгласие за приземяване. Дали умишлено или не те са причината за самолетната катастрофа.

    Да бъде проклета оная минута, когато е стъпил руски крак в нашата земя, когато се е произнесла за първи път думата освободителка и покровителка!...З.Стоянов
  9. 9 Профил на Сгугню
    *****
    Любопитно
  10. 10 Профил на koko
    koko
    Рейтинг: 454 Неутрално

    До коментар [#8] от "Български патриот":

    не си прав защото можеби не си компетентен:
    никоя кула не може да забрани кацане по метеорологични причини , командира сам взема решение за кацане единствено
    забрана за кацане от кулата се дава когато летището е затворено с НОТАМ за закритие поради препятствия на полосата, изкопни работи ит.н.

  11. 11 Профил на БГ
    *****
    Любопитно

    Че какъв интерес имат Руснаците да трепят полски президент на родна земя? Ако искаха да го очистят щеше да е политически много по-изгодно да направят подобен "инцидент" на чужда територия, далеч от Русия (и Беларус).
    Виж вече МОСАД и ЦРУ биха имали много по-голям интерес да дискредитират руснаците и да им развалят отношенията с Полша...

    П.П. Това че е нямал разрешение от диспечерите не би го разубедило, ако президента му диша във врата и му нарежда директно...

  12. 12 Профил на Читател
    *****
    Гневно

    До коментар [#4] от "????????":

    Отговарям ти веднага: защото 75% от читателите имат доверие към жълтата преса и знаят накъде ще избие темата.
    Не знам само ти откъде градиш доверието си към управляващите. Опасявам се, че пак от жълтата преса.

  13. 13 Профил на badboy
    badboy
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Коспиративните теории не са по моя вкус, но..Когато едно летище от регионален мащаб с мизезерно наземно оборудване,пригодено за военни самолети и военните нещастни приземявания не подлежат на обществен отчет /както щеше да стане и със жертвите от "Курск, ако не бяхме вече в 21 век/ . При лоши метеорологически условия/намалена видимост поради мъглата/ в нормалните държави в такива условия /според нивото на наземната техника/ летищата се затварят.Категорично.Какво означава препоръките на диспечерите -"Не те съветваме да кацаш, ама ти си решаваш.Летището е отворено .Не носим отговорност.Ако си маистор ще се оправиш".. И това е отношение към правителствен самолет.Впрочем, безопасността, фактора човешки живот са винаги били чужди понятия за съветския/руския/ морал.Примери - колкото искаш/даже и цитирания по случай "Курск" Лесно се отхвърля отговорността и вината се прехвърля...

  14. 14 Профил на Master of Puppets
    Master of Puppets
    Рейтинг: 1100 Неутрално

    bigman1 - добре, че ти си компетентен, че да ни светнеш, че летище се затваря само при изкопни работи... А, да, и при препятствия на полосата, какви по-точно, събиране на марсианци ли??? От девет кладенеца вода ще донесете, само и само руснаците да не са виновни...

    "Master of puppets is pulling your strings, twisting your minds, smashing your dreams"
  15. 15 Профил на 69
    *****
    Неутрално

    Според мен, това си е работа на поляците...Ясно е, че само "свои" трепят "свои"...

  16. 16 Профил на Сгугню
    *****
    Неутрално

    До коментар [#13] от "badboy":

    Впрочем посещението на поляците е било частно.

    От тук насетне те си носят отговорността.

    Казли са им кацайте или в Минск, или в Москва.

    Те не, та не.
    -----------------------------------------------------
    Преди нялколко години летях от Прага до София.

    Имаше страхотна мъгла.

    Кръжахме около час, и в крайна сметка пилотът реши, че не иска да поема риск и ни закара до Варна.

  17. 17 Профил на Master of Puppets
    Master of Puppets
    Рейтинг: 1100 Неутрално

    И да поясня за чугуните, гледам че Сгуги вече се е появил - най-вероятно на пилота е оказан натиск да кацне от членове на делегацията, може би президента, може би шефа на ВВС. Това е тяхната вина. Но това не означава, че е само тяхна - имал ли е или не самолетът разрешение за кацане???

    "Master of puppets is pulling your strings, twisting your minds, smashing your dreams"
  18. 18 Профил на Паранойко
    *****
    Неутрално

    Една от версиите е следната. Ако полският самолет е използвал американската GPS система за навигация, янките да са я бъгнали за определен момент от време докато трае кацането. Полякът е пренебрегнал мъглата и земните системи обаче е надценил помощта на GPS-а. Странното е че в заселен район с пътища и сгради самолета се е курдисал в една горичка в двора на някакъв бизнесцентър. Даже посоката му на движение не съвпада с пистата и просто е нямало как да кацне в тази посока. Не казвам нищо-може и руски GPS да го е отвел там, но все ми се струва че повече са вярвали на американските джаджи, те са братя сега с американците. Може и на американците да са им писнали всички тези надувки-генерали, епископи, сенатори, дебелосерковци всякакви.

  19. 19 Профил на Сгугню
    *****
    Весело

    До коментар [#14] от "Slash":

    Руснаците междувпрочем са виновни и задето си се родил.

    Ако нямаше 9-ти септември, сигур майка ти е можела и да не срещне баща ти, или в крайна сметка, някой друг сперматозоид щеше да те изпревари и да не се родиш точно ти...

  20. 20 Профил на Master of Puppets
    Master of Puppets
    Рейтинг: 1100 Неутрално

    Сгуги, по твоята извратена логика работата на диспечера може да се върши от петокласник, който знае какво е мъгла, дъжд и сняг. Ако има такива, само казва на самолетите - има мъгла, препоръчвам да кацнете на друго летище, оттук нататък вие се оправяйте...

    "Master of puppets is pulling your strings, twisting your minds, smashing your dreams"
  21. 21 Профил на koko
    koko
    Рейтинг: 454 Неутрално

    До коментар [#14] от "Slash":

    нещо си се объркал ама изобщо не обичам нито руснаците нито
    техните производни в БЪЛГАРИЯ комунистите с чугунени глави
    просто не търсете причина там кадето не е възможна а за
    руския морал спрямо човешкия фактор съм напълно съгласен с
    бедбой

  22. 22 Профил на xxx
    *****
    Неутрално

    Господ се е намесил в тази работа.Явно имат грехове за плащане

  23. 23 Профил на Sulio
    *****
    Гневно

    До коментар [#19] от "Сгугню":

    Къв 9 септември бе тапанар . Окупират го тои се радва ,ебах ви в галфоните

  24. 24 Профил на zveta na hartiata i zveta na chetiashtia
    *****
    Неутрално


    Няма да е лошо "бялата" преса да направи нещо по силите си за да нямаме толкова силно влияние на "жълтата" преса и някой да направи така че цвета на хартията да се вижда отдалеч, а не всички да четат "жълтата" преса и да си мислят, че е "бяла" и обратното. Далтонизма е присъщ на 75% от четящите, апри напрежение при четенето на новини от особен характер свързани с Русия очите на четящите се зачервявяти от там се формира и голямо недоверие у тях към ДНЕС управляващите Русия.

  25. 25 Профил на Master of Puppets
    Master of Puppets
    Рейтинг: 1100 Весело

    Сгуги, знам за способността на комуноидните чутури да отклонявате темата, но я кажи сега за диспечерската работа, тя била много лесна, мисля малкия като тръгне на училище да го направя диспечер, да дава препоръки, че има мъгла, като че ли пилота не я вижда...

    "Master of puppets is pulling your strings, twisting your minds, smashing your dreams"
  26. 26 Профил на jim bean
    *****
    Неутрално

    За съжаление стават грешки - има Господ.

  27. 27 Профил на Сгугню
    *****
    Любопитно

    До коментар [#25] от "Slash":

    А пилотите, какви пилоти са, като 3 пъти пробват да кацнат, а на четвъртия разбиват самолета?

    Леваци?

    Под стрес?

    Почерпени?

  28. 28 Профил на Master of Puppets
    Master of Puppets
    Рейтинг: 1100 Неутрално

    bigman1 - ами съжалявам, но от коментара ти излезе точно това, просто защото летище СЕ затваря заради метеорологични условия! Справка - през зимата при снежни бури половината летища са затворени, едва ли е заради изкопни работи. А и не само заради сняг - ако летището няма съответното оборудване за кацане при гъста мъгла, то също се затваря! А доколкото разбрах, летището в Смоленск не е имало такова оборудване...

    "Master of puppets is pulling your strings, twisting your minds, smashing your dreams"
  29. 29 Профил на Master of Puppets
    Master of Puppets
    Рейтинг: 1100 Неутрално

    Сгуги, отговарям ти веднага - леваци очевидно не са, това е президентски самолет. Почерпени...по-скоро такива са били диспечерите предвид националната им самобитност.... Под стрес - със сигурност - трябва да кацнеш сред гъста мъгла, някой ти вика на главата, че не можеш да се отклониш, друг ти дава препоръка 2 минути преди да кацнеш, че може да кацнеш, ама по-добре да не кацаш...
    А сега и аз имам един въпрос към тебе - как може да си толко голем идиот?

    "Master of puppets is pulling your strings, twisting your minds, smashing your dreams"
  30. 30 Профил на 4 varti pat fatalno...
    *****
    Неутрално

    За мен решението е взето много бързо от службите и точно, когато пилота проявява колебание те го насърчават да заходи пак , но при кацането му поставят фалшивия радар, малко в страни от полосата и докато се приготвят го разиграват да подхожда 4 ПЪТИ това е времето за инсталиране на фалшивия сигнал. Мъглата е добре дошла за оправдание.

  31. 31 Профил на koko
    koko
    Рейтинг: 454 Неутрално

    До коментар [#28] от "Slash":

    през зимата се излъчва СНОУТАМ в който се отразява спирачния
    ефект на полосата който може дабъде лош,среден и добър измерва се за всяка третина от полосата защото може да бъде различен.
    Излитането и кацането се извършва също само по преценка на командира на самолета.
    Имал съм случаи да кацатат и при лош спирачен ефект при аварийни ситуации по преценка на командира

  32. 32 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1524 Неутрално

    До коментар [#9] от "Сгугню":

    Имам моменти когато е добре да сдържаш неземанта си простотия

    15.02.1989 - 07.02.2018
  33. 33 Профил на Сгугню
    *****
    Неутрално

    До коментар [#29] от "Slash":

    Аз мисля, че ти си пълен идиот.

    Ама да ти обяснявам като на петокласник с умствени проблеми, нямам намерение.

    Ще излезе доклад от полско-руската комисия с причините за катастрофата.

  34. 34 Профил на Сгугню
    *****
    Неутрално

    До коментар [#32] от "Karelson":

    На теб не са ли ти обяснявали, или поне намеквали в реалния живот, че с мисленето си тотално скаран, та трябва непознати от нета да ти го казват, Бийвъс?

  35. 35 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1524 Неутрално

    До коментар [#34] от "Сгугню":

    Сгугню
    Любопитно

    * 9
    * 16:24
    * 11 апр, 2010

    Отговор


    Пилотът е бил къркан!

    15.02.1989 - 07.02.2018
  36. 36 Профил на RUSSIANS
    *****
    Неутрално

    Оборудването за кацане в мъгла и слаба видимост е фантастично скъпо летището в София все още няма такова. Воените ползват подвижни наземни радарни системи, с такава система самолета е насочен не където е пистата, а малко по встрани. Резултата е на лице. А дали има конспирация ТОВА МОЖЕ ДА КАЖЕ САМО ПУТИН И БЛИЗКИТЕ ДО НЕГО, КАКТО И ТОЗИ КОЙТО Е НАТИСНАЛ КОПчЕТО ЗА ЗАДАДЕНИТЕ ПАРАМЕТРИ НА РАДАРА,КАКТО И ТОЗИ КОЪТО МУ Е НАРЕДИЛ ТОВА. При всички случаи РУСНАЦИТЕ не са невинни.

  37. 37 Профил на GPS
    *****
    Неутрално

    До коментар [#30] от "4 varti pat fatalno...":
    Дори една кола си има GPS. Какви радари могат да заблудят пилота и за какво?

  38. 38 Профил на capitalist
    capitalist
    Рейтинг: 1127 Неутрално

    До коментар [#30] от "4 varti pat fatalno...":

    За мен решението е взето много бързо от службите и точно, когато пилота проявява колебание те го насърчават да заходи пак , но при кацането му поставят фалшивия радар, малко в страни от полосата и докато се приготвят го разиграват да подхожда 4 ПЪТИ това е времето за инсталиране на фалшивия сигнал. Мъглата е добре дошла за оправдание
    =================================
    не се съмнявам ,че може и така да е било,руснаците са способни на това ,но това пак е грешка на пилота ,не може да се доверяваш на диспечерите и да разчиташ на тях ,особенно в една враждебна страна и то с президента на борда.......

  39. 39 Профил на koiana
    *****
    Неутрално

    няма нищо случайно, но никога обикновеният човек не може да знае истината, дотук четох само емоционални изказвания. Далеч сме от истината в политиката, може катастрофата да е предизвикана както от американците, така и от руснаците, така и от негови вътрешни врагове. А това че набеждаваме този или онзи показва само нашите пристрастия...

  40. 40 Профил на БДЖ!
    *****
    Неутрално

    Пътувайте само с БДЖ! Бърз и сигурен транспорт!

  41. 41 Профил на capitalist
    capitalist
    Рейтинг: 1127 Неутрално

    До коментар [#39] от "koiana":

    версии много наистина ......но грешката на пилотите е очевидна да кацаш без добре да виждаш пистата и да разчиташ на диспечера от една враждебна страна ,е глупаво ......100% когато президента на сащ отива някъде има служители на сикрет сървис при диспечерите ......

  42. 42 Профил на 100%
    *****
    Неутрално

    АКО НЯМА ФАЛ ПРИ РАЗСЛЕДВАНЕТО НА ЗАПИСИТЕ ОТ КУТИИТЕ /което е много възможно, полските следователи трябва да присъстват на отварянето им, което едва ли ще стане/ ИСТИНАТА МОЖЕ И ДА ИЗЛЕЗЕ,НО Е НАПЪЛНО ВЪЗМОЖЕН И ВАРИАНТА ЗА "ПОВРЕДЕНИ ЗАПИСИ",което се прокрадна и намеква нееднократно в коментарите, ако това се потвърди, ЗА МЕН РАБОТАТА Е ЯСНА 100% КГБ.

  43. 43 Профил на capitalist
    capitalist
    Рейтинг: 1127 Неутрално

    До коментар [#40] от "БДЖ! ":
    Бърз и сигурен транспорт!
    ================================
    поне едни кавички да беше сложил ......
    бдж е идеално за българия ,за никъде не бързаме ,а живота ни не струва 5 лева .......

  44. 44 Профил на Pekc
    *****
    Неутрално

    Склонен съм да вярвам,че е било така[#30] 4 pat fatalno,поне по две причини,но нека да изчакаме прослушването на черните кутии и тогава ще коментираме по обстойно,какво...как..защо..и т.н. Без явни и неопровержими доказателства в реалното пространство,да не словоблудстваме във виртуалното,защото червените фуражки са,изключително рядък мат'реал и ще отворят едни усти,ще затракат едни изкуствени чеЙнета,ще потекат и едни партизански лиги.... и ще ми вгорчат вечерята.....! Утре мисля,че със сигурност ще узнаем истината.

  45. 45 Профил на DORI I DA DOPUSNEM CHE...
    *****
    Неутрално

    Това ще бъде много тежко обвинение срещу путинова русия и ще нареди страната до страни способни на свръхтерористични действия,което не е приемливо от днешна политическа гледна точка дори и да има вероятност да е така.

  46. 46 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1629 Неутрално

    capitalist

    Последното решение в един самолет е винаги на пилота. Притискан или не, негово е решението накъде да лети самолета.
    Такова кацане е било лудост, завършила очаквано.
    Разследването ще покаже това - пилотска грешка, дори и да не е вярно.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  47. 47 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1629 Неутрално

    RUSSIANS 36


    ......летището в София все още няма такова. Воените ползват .........

    Летището в София вече ИМА такова.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  48. 48 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1629 Неутрално

    До 47

    Става въпрос за сляпо кацане.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  49. 49 Профил на Master of Puppets
    Master of Puppets
    Рейтинг: 1100 Весело

    "Аз мисля, че..." - Сгуги, ама ти освен идиот си и лъжец бе, той мислил.... Че и като папагал повтаряш - аз кажа петокласник и ти след мене, разбирам, че ти е навик от непрекъснатото повтаряне на кпсс-бкп, ама все пак тука не сме само партийни чукундури. Karelson едва ли е Бийвъс, но че ти си Бътхед, това е вън от съмнение

    "Master of puppets is pulling your strings, twisting your minds, smashing your dreams"
  50. 50 Профил на capitalist
    capitalist
    Рейтинг: 1127 Неутрално

    До коментар [#46] от "Руслан 21":

    еми аз какво казвам .........пилота решава ,а не кулата или качински .........мисълта ми беше ,че да полски самолет с президента да разчита на помощ от кулата е глупаво .......американският президент ,когато каца в ирак или афганистан ,разчита на американски диспечери .......пилота в недружелюбни страни трябва да каца внимателно и да разчита само и единствено на себе си ,на диспечера е глупаво да се доверяваш .......

  51. 51 Профил на мими
    *****
    Разстроено

    50 години са минали за да се разбере истината за Катин, 50 години ще минат за да се разбере истината за тази трагедия.

  52. 52 Профил на .
    *****
    Неутрално

    И пак продължават с тези измислици за "клане" при Катин след като никой не казва какво са правили 30 хиляди полски войници на руска земя и територия каквато е Катин? И ако 30 хиляди турски войници влязат до Пловдив, сигурно българите ще се опитат да ги ловят и върнат в Турция и няма да стрелят по тях като по въоръжен нашественик и агресор.

  53. 53 Профил на опа
    *****
    Неутрално

    Много е тъп тоя капиталист.
    Я кажи сега за фалшивите радари, скрити в двете кули на СТЦ на 11.09. в Ню Йорк, дето насочиха арабелите.

  54. 54 Профил на до 25
    *****
    Весело

    Слаш, я по-добре ориентирай малкия към диспечерството, ама в "Градски транспорт", че ако се е метнал на тебе, май няма да се оправи на летището.

  55. 55 Профил на veso
    *****
    Неутрално
  56. 56 Профил на Българина
    *****
    Неутрално

    52 прочети малко историята, това са били военнопленници.Имало е и малко цивилни лица.НКВД са ги разстреляли без съд, без присъда в разрез с Женевската конвенция за третиране на военнопленици.С една дума: военно престъпление, което руснаците "приписват" на германците, въпреки доказателствата, под благосклонният поглед на съюзниците: САЩ и ВБритания.Всичко е ясно, но този нещастен инцидент просто дойде в повече на всички.Няма никаква конспирация, гледах по руски канали как Медведев и Путин обсъждаха раследването.Бяха и двамата направо смазани тотално, какви актьори трябва да са та да изиграят това.Ако някой ще е големият губещ от този инцидент ще са руснаците,трябва да са луди да си вкарват такива самоубийствени автоголове.

  57. 57 Профил на .
    *****
    Неутрално

    До коментар [#56] от "Българина":

    историята се манипулира от "демократите" без да се каже, че поляците са избили десетки хиляди руснаци по време на войната през 1921 г. и после са влезли на руска територия при Катин

  58. 58 Профил на John
    *****
    Неутрално

    На кой му хрумна, че е имало четири опита за приземяване?

  59. 59 Профил на badboy
    badboy
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#52] от ".":

    Прочети поне тук,уважаеми. Разбира се ако си и читател,освен,че си писател
    http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%B0%D1%82%D0%B8%D0%BD%D1%81%D0%BA%D0%BE_%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%BD%D0%B5

  60. 60 Профил на IK
    *****
    Неутрално

    До коментар [#57] от ".":

    "...избили десетки хиляди руснаци по време на войната през 1921 г. и после са влезли на руска територия при Катин"

    Ти не просто тъп, ти страшно тъп, не е истина.... Направо грабна малинката.

  61. 61 Профил на ххх
    *****
    Неутрално

    До 25
    Прав е #54. Преориентирай сина си. И без това Бойко оряза заплатите в РВД, но в градски транспорт още не е рязал.

  62. 62 Профил на history
    *****
    Неутрално

    До #52 Хей,че главата ти е промита до съвършенство спор няма,но и генома ти е повреден явно.Я иди да се сказваш с американеца Майкъл Мор.Твоята звучи като:цялото село знае че е..т жена му само той не знае.

  63. 63 Профил на Фагот
    *****
    Неутрално

    57 е прав за загиналите руски пленници (около 30 000) през 1920 / 1921 г. в Полша. Само че те не са избити, а "хуманно" са оставени да измрат от глад и студ. А разстрелите при Катин разбира се са много по-късни - през ВСВ.

  64. 64 Профил на Четящ
    *****
    Неутрално

    "Версията за оказан върху екипажа натиск, макар и без да прави връзка с Беларус, споделя и посланикът на Полша в България Анджей Папйеж. Пред БТА той допусна, че президентът или висши военни на борда на Ту-154 може да са забранили на пилота да отклони машината към резервно летище. Според Папйеж е напълно възможно Качински или друг човек от делегацията да е отправил подобна заповед, за да не се бави допълнително тържествената церемония край Катин."

    Според някои източници в записите се чува фразата "Ако сте истински офицери, няма да се страхувате".

  65. 65
    *****
    Гневно

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  66. 66 Профил на HETPE3B
    *****
    Неутрално

    До коментар [#65] от "HETPE3B":

    и не стига че тия агресори започват войната заедно с нацистка Германия...- ами в крайна сметка излизат и като голямия победител от нея ...и т.н и т.н...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK