Операция "Топ кил" не успя да запуши петролния разлив

Операция "Топ кил" не успя да запуши петролния разлив

© Ройтерс



"Бритиш петролиъм" не успя да запуши със сгъстена кал, цимент и отпадъци петролния кладенец, причинил огромен разлив в Мексиканския залив, съобщи неин представител за "Ройтерс" и добави, че опитите за справяне с най-голямата нефтена екокатастрофа в историята на САЩ продължават. Усилията в операцията за временно прекратяване на теча, наречена "Топ кил", продължиха 3 дни.
От компанията обясняват неуспеха с налягането на голямата дълбочина (1.5 км), на която се намира разливът.


Новият опит на БП, която планира да среже повредената тръба и да я покрие със спирачен клапан, ще продължи между 4 и 7 дни. Експерти предупреждават, че ако поставянето на клапана завърши с провал, количеството нефт, който изтича през тръбата, ще нарасне значително.


Изкопаването на друг кладенец в съседство, към който да се пренасочи бликащата от земните недра струя нефт - най-сигурното окончателно решение, ще завърши чак през август.
В събота Обама увери, че ще бъде безмилостен към британската компания, докато разливът не бъде запушен, а океанът и брегът – изчистени.




Нараства и безпокойството сред жителите на щата Луизиана. Утре започва сезонът на ураганите, които могат да разпръснат изтеклия петрол както към морето, така и към сушата.


За 40 дни от началото на аварията над 540 хил. барела (63 млн. литра) петрол се изляха в Мексиканския залив. По данни на агенциите над 240 километра от крайбрежието на САЩ вече са засегнати от екобедствието.

Ключови думи към статията:

Коментари (12)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Сгугню
    Сгугню
    Рейтинг: 664 Неутрално

    По-точно операция "Ръцете ни са в г**а" се провали

  2. 2 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 1969 Неутрално

    Драги Дневник, все пак попитайте професионалистите за терминологията когато превеждате пък пътем ще ви обяснят и операциите които се правят. Терминът "сгъстена кал" е крайно несериозен и смешен. Вероятно става дума за drilling mud което се превежда като "промивна течност" а не "сгъстена кал". Или по-точно за утежнена с барит промивна течност за да има по-голямо относително тегло и съответно така се осигурява по-голямо противоналягане върху пластовото налягане на нефта и така да се спре притока му.

    По принцип когато се сондира винаги се следи налягането на промивната течност да съответства на пластовото налягане. Не трябва да е по-ниско защото тогава се предизвиква авария /фонтан/ но не трябва да е и по-високо защото тогава има опасност от запушване на пласта и съответно да не може да се извади нефта. За тази цел плътността на промивната течност се следи с точност до стотни от грама на куб.см и на сондата си има специален инженер който се грижи за нея /mud engineer/. Доста добре платен впрочем защото ако той сбърка може да се провали сондаж за десетки милиони долари или получи авария подобна на тази.

    Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
  3. 3 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Обама щял да бъде безмилостен... бре.
    Я да видим как става това да си "безмилостен" към БП.
    То ако искаха да са безмилостни щяха да искат полица ГО на БП.
    Ама те не. Сегашната катастрофа е именно защото не са безмилостни, а са алчни.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  4. 4 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#2] от "Fred":

    Дрилинг кал е друго. Тия уплътняват с тежка кал с асфалт в нея.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  5. 5 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 1969 Неутрално

    Десен, ликвидиране на притоци се изпълнява с най-различни технологии. Най-началният етап е да се запълни сондажа с промивна течност с повишено относително тегло така че нейното хидростатично налягане да е по-високо от пластовото и така да спре притока. Ако това не помогне следва нагнетяване под налягане на т.н. тампонажни смеси в пласта които да го запушат. Те са най-разнообразни включително тези които споменаваш и цименти. Накратко има си специалисти по въпроса и може да си сигурен, че те са добри. Но както виждаш дори с $1млрд долара досега не можаха да се оправят. Основното е че притокът беше усложнен от експлозия. Друго си е вътре в сондажа да ти е лоста и да можеш да нагнетяваш в него под налягане. Сега спокойно си тече от устието му на морското дъно.

    Иначе по принцип си прав, наистина в основата е алчност. Както казах могат да си работят с промивна течност с висока плътност и да не се допускат нефто и газопроявления. Но тогава може да запушат пласта и от сондажа да извадят по-малко или нищо. Впрочем българските сондьори точно така обичаха да се предпазват затова и толкова нефт имаме, то не и че наистина го имаме много.

    Просто в бъдеще ще трябва да вземат още повече предпазни мерки което естествено пък ще доведе до оскъпяване на нефта. Такъв е животът. Но ако кажеш "кал" вместо "промивна течност" или "тампонажна смес" гарантирано ще получиш двойка на изпит в МГУ

    Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
  6. 6 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 1969 Неутрално

    И още нещо искам да допълня. Дано тази авария в Мексиканският залив най-после напълно убеди нашите да се откажат от нефтопровода Бургас-Александропулис. Абсолютно не си заслужава заради някакви жалки $20-30 млн транзитни такси да поемаме този огромен риск. Един единствен танкер от тези стотици които ще минават годишно в бургаският залив да разлее нефта си и край на туристическа индустрия и природа за милиарди. А такъв риск винаги съществува колкото и да се внимава, видяхме го. Така че никакви танкери покрай Бургас и никакви нефтопроводи през България!

    Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
  7. 7 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 525 Неутрално

    Сега разбрахте ли защо руснаците изгониха BP навремето

    гошо
  8. 8 Профил на Vili
    Vili
    Рейтинг: 989 Любопитно

    До коментар [#6] от "Fred":

    Да. Предполагам, ако произшествието е причинено от Руската компания. Всички Russophobe крещи - Не професионалисти! Алкохолици! Путин е виновен! Не споразумения с Руси!. Русия да плати целия свят 100 000 000 000 000 $ !

    Если бы катастрофу устроила бы Русская нефтянная компания, то уже "весь цивилизованный мир" справедливо бы кричал и возмущался бы и требовал бы невероятной компенцации от России за "экологическую катастрофу не имеющей аналогов в истории".

    http://www.youtube.com/watch?v=0eph6AyB4c0
  9. 9 Профил на arte
    arte
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Ей Дневник, добре, че имате форум и хора като Fred, че човек да разбере малко повече за техническата страна на въпроса - а това по принцип май че е ваша работа...
    Fred, напълно те подкрепям по въпроса за Бургас-Александропулис и то не само защото е руски...(поздрав на Vili)
    Vili - на български имаме поговорка - къде го чукаш, къде се пука.

    Костов е виновен. И циганите. И колоездачите...
  10. 10 Профил на tanazio2000
    tanazio2000
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Дневник, не се нарича "спирачен клапан", а спирателен.

    до Фред: ако не искаш танкери и петролопроводи, как ще си зареждаш колата? с цистерни от Румъния и Гърция? Не е начина да се справяш с подобни рискове, като ги отричаш напълно, а като изискваш и следиш за сериозни мерки за безопасност!!!

    До Гошо61: Не ги изгониха за това, с което се оправдаха, а защото британците отказаха да дадат доброволно част от находището си на руската дьржава!

  11. 11 Профил на Гуано
    Гуано
    Рейтинг: 727 Любопитно

    топ кил - овър кил

    Интересно дали нефтът, който ще бъде събран по крайбрежието, може да се използва за нещо и ако не – къде ще бъде "изхвърлен"?

    У нас не само смятат свестните за луди, но и лудите за свестни
  12. 12 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 1969 Неутрално

    До tanazio2000 #10: Нефтохимическият комбинат в Бургас и в момента си го зареждаме и за щастие без проблеми. Обаче там танкерите са много по-малки и по-малко на брой отколкото ще бъдат при Бургас-Александропулис. Освен това разтоварват вътре в едно заливче директно на терминал на брега а не на терминал с тръбопровод вътре в морето както е в проекта. Така че риска е много по-малък и евентуален разлив ще бъде ограничен много по-лесно.

    И най-важното, това е нефт за наши нужди докато Бургас-Александропулис ще обслужва изключително руски и гръцки интереси. За нас огромен риск срещу мизерна такса. Въобще не става дума за русофобия, и американски да бяха танкерите пак същата позиция щях да имам.

    Все пак това е друга тема, споменах я само защото аварията в Мексиканският залив е много добро нагледно доказателство какви огромни рискове се крият над външно обикновенни неща. и че трябва много да внимаваме за тях. И че когато се качваме на колата си или врътваме ключа на крушката трябва да си спомняме какво стои зад тях и каква цена сме платили в природата за тях.

    Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK