ПАРЛАМЕНТАРНИ ИЗБОРИ 2022

  • 25.3%
  • 20.2%
  • 13.8%
  • 10.2%
  • 9.3%
  • 7.4%
  • 4.6%
  • 3.8%
  • ГЕРБ:67
  • ПП:53
  • ДПС:36
  • ВЪЗР:27
  • БСП:25
  • ДБ:20
  • БВ:12
39.4%активност

Източник: Резултатът и активността са от ЦИК при 100% обработени протоколи, мандатите са по изчисление на "Дневник"

България е класирана сред най-лошите за живеене страни от ЕС

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (129)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Dehumanizer
    Dehumanizer
    Рейтинг: 950 Неутрално

    "Политическата обстановка е най-лоша в Сирия". А КНДР и Сомалия не участват ли в класацията?

    «Enjoy yourself. It’s later than you think.» - chinese proverb
  2. 2 Профил на bggozo
    bggozo
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Ако не се лъжа, Сингапурския икон.растеж покрай кризата стигна 15%, но те са възпитани да слугуват и го правят със страст /себеотдаване. Завиждам им искрено... А за БГ малко съм озадачен, че сме на 38-мо място на фона това което чета всеки ден...

  3. 3 Профил на pipeto
    pipeto
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Утре взимам пенсията си и си купувам билет за Норвегия, там поне сега не е топло , но след месец ще се върна, щото там парното работи 7-8 месеца и няма да ми стигнат парите.

  4. 4 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    е, пък не е хич зле имайки предвид умственото ниво на болшинството българи, даже изненадващо добре...

  5. 5 Профил на Раковски
    Раковски
    Рейтинг: 845 Неутрално

    Във водещата десетка (Финландия, Швейцария, Швеция, Австралия, Люксембург, Норвегия, Канада, Холандия, Япония и Дания) мнозинство имат европейските държави. САЩ са непосредствено след челната десетка.
    -------------------

    От тези само Швеция, Австралия и Канада стават. За останалите:

    Финландия - студ и водка
    Швейцария - много скъпо и тъпо
    Люксембург - Кой би живял в музей?
    Холандия - Минарета и дрога
    Япония - зомбита подредени едно върху друго
    Дания - скука
    САЩ - без коментар

  6. 6 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1316 Весело

    До коментар [#5] от "Раковски":

    баси колко бързо ми се потвърди поста...

  7. 7 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2346 Неутрално

    До коментар [#2] от "bggozo":

    "А за БГ малко съм озадачен, че сме на 38-мо място на фона това което чета всеки ден... "

    Ако,вземаме за чиста монета,това,което пишат в пресата и показват по ел.медии,би следвало,да сме си,отдавна заминали.Но все още не сме.Значи-вярваме им на 1/2.

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  8. 8 Профил на clint_eastwood
    clint_eastwood
    Рейтинг: 836 Неутрално

    До коментар [#7] от "lz2":

    Да, медиите са ужасни тук, всяват неимоверно много паника, аз затова не гледам ТВ - не ми трябва измислена психоза. Реалността е едно нещо, а начинът, по който я възприемаш - друго.

    НЕ НОСЕТЕ МАСКИ!
  9. 9 Профил на Раковски
    Раковски
    Рейтинг: 845 Неутрално

    До коментар [#6] от "lol":

    Бай-ти-Раковски е стъпвал по тези земи (изключая Люксембург), за теб не знам. Сподели.

  10. 10 Профил на Гилгамеш
    Гилгамеш
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Проблемът е в икономическата динамика - 54 място. Това означава, че всички останали показатели са нестабилни. Така че, както всяка сутрин си казвал пред огледалото Бил Клинтън: "Икономиката, глупако!"

    Ако ББ беше президент на Египет => http://prikachi.com/images/27/4258027E.jpg
  11. 11 Профил на d11111
    d11111
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Раковски, смешен си...

  12. 12 Профил на Раковски
    Раковски
    Рейтинг: 845 Неутрално

    До коментар [#11] от "d11111":

    Слижих ти +

  13. 13 Профил на Туриста
    Туриста
    Рейтинг: 374 Неутрално

    България не е зле. само дето Българите много обичаме да се оплакваме и да мислиме как нищо няма смисъл. човек става това за което се мисли.

    До коментар [#5] от "Раковски":
    живял ли си в някоя от изброените страни?

  14. 14 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1163 Весело

    Тези класации са много относителни! Норвегия е първа по самоубийства, Финландия - втора.....

  15. 15 Профил на Раковски
    Раковски
    Рейтинг: 845 Неутрално

    До коментар [#13] от "Туриста":

    Не точно живял, но достатъчно

    Швеция - 2 седмици
    Австралия - 2 години
    Канада - 5 дена
    Финландия - 2 дена
    Швейцария - три години
    Люксембург - 0
    Холандия - 6 месеца
    Япония - 1 месец и две седмици
    Дания - 2 дена
    САЩ - три пъти по три месеца.

  16. 16 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2217 Разстроено

    До коментар [#9] от "Раковски":

    За огромно съжаление, Лол е необоримо прав.
    Ти си представителна извадка на българина!

  17. 17 Профил на Раковски
    Раковски
    Рейтинг: 845 Неутрално

    До коментар [#16] от "Alexander97":

    Напълно съм съгласен. Сложих ти +

  18. 18 Профил на andres
    andres
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#16] от "Alexander97":

    Ако бяхме всички умни като теб и Лол,то България със сигурност щеше да заема поне 3то място в тази класация....

  19. 19 Профил на мурзилка
    ****

    Този коментар беше изтрит в 20:28 на 26/04/2011 от неговия автор.

  20. 20 Профил на Comandante Marques
    Comandante Marques
    Рейтинг: 1316 Любопитно

    проблемите идват от липсата на икономическа динамика - пазара е затворен, влизането на нови субекти и отпадането на неконкурентни субекти е затруднено, има квази-държавни формирования, които пречат на нормалното функциониране на цели отрасли, от друга страна държавните регулаторно-лицензионни функции са ужасно скъпи и неефективни. От тук липсата на пари за качествено здравеопазване и образование (макар там парите да са довели и до липса на кадри, т.е. ако се налеят само пари сега, ситуацията няма да се подобри).

    low riders team
  21. 21 Профил на galega
    galega
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Миналата година София спечели една такава класация за най-добър град за ЖИВЕЕНЕ!)) Същата работа и с държавите...
    И наистина, много се прекалява с това непрестанно вайкане колко зле живеем в БГ! Пък после ревем защо децата бягат навън. Еми те като слушат отвсякъде как тука нищо не става, колко е зле, колко е хубаво където и да е другаде, даже не искат и да опитат да живеят и работят тук!

  22. 22 Профил на malart
    malart
    Рейтинг: 631 Неутрално

    В България не е толкова зле, но трябва да се работи за качествено образование. Иначе без знания само болнави и сиромаси

    malart.blog.bg
  23. 23 Профил на ARRI
    ARRI
    Рейтинг: 1316 Любопитно

    До коментар [#15] от "Раковски":

    Как са австралийските каки ?

    Плащат ми от швейцарското посолство да пропагандирам ПРЯКАТА ДЕМОКРАЦИЯ ! Признавам, че трол-я в тяхна полза с/у 5 франка на пост!
  24. 24 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Тия, понеже сме им протекторат са ни сложили доста преди Бурунди и разните там африкански прелести, а не е вярно - там има банани, не се ползва парно и още много други екстри. Мамка ви мръсна , какво сторихте с родината ни!

  25. 25 Профил на Раковски
    Раковски
    Рейтинг: 845 Неутрално

    До коментар [#23] от "ARRI":

    Има всякакви не се поддавай на слухове. Но поне не са затлъстяващи като братовчедките им в Ингилизия.

    Винаги съм се чудил, защо ингилизите са изпратили бандитите в Озия, а не са направили точно обратното - да оставят бандитите в Ингилизия?

  26. 26 Профил на lim
    lim
    Рейтинг: 374 Неутрално

    При подобни класации, винаги се чудя кой е по тъп- авторите, или коментиращите с жар и пяна на устата? Ако посадим финландец в малко градче в България, и обратно- нашенец там (поне за година), и двамата ще бъдат еднакво нещастни!!! Защото животът освен от обективни условия (безспорно много важни), се оценява от много субективни общностни и индивидуални стереотипи!!! Помислете как кратунковците от Newsweek заедно с някои тукашни "мозъци" попаднат на веселите условия зад Полярния кръг- справка чичо Гугъл!

  27. 27 Профил на The Core
    The Core
    Рейтинг: 740 Весело

    До коментар [#25] от "Раковски":

    Ами отговора на въпроса ти е прост: Изнесли са техните бандити, а сега внасят от целия свят вносни - оборот да става, братче... Нали трябва да има "динамика"...

    Иначе - България си е супер, пречат и само политиците и местното население!

    Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! Ницше
  28. 28 Профил на Vladimir Valtchev
    Vladimir Valtchev
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#10] от "Гилгамеш":

    Не го е казал Бил Клинтън, а Рейгън..... ама нейсе.

  29. 29 Профил на mnodulgaregforma
    mnodulgaregforma
    Рейтинг: 426 Неутрално

    а стига бе!

  30. 30 Профил на ARRI
    ARRI
    Рейтинг: 1316 Любопитно

    До коментар [#25] от "Раковски":

    Oпита ли ги ?

    Плащат ми от швейцарското посолство да пропагандирам ПРЯКАТА ДЕМОКРАЦИЯ ! Признавам, че трол-я в тяхна полза с/у 5 франка на пост!
  31. 31 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 956 Любопитно

    Ауууууу, Русия е на 51-о място и още никой (!!!) от дежурните русофилистици не е разобличил тази гнусна империалистическа провокация?!?

    Знанието е сила, информацията - власт
  32. 32 Профил на Elena Dimitrova
    Elena Dimitrova
    Рейтинг: 672 Весело

    Ауууууу, Русия е на 51-о място и още никой (!!!) от дежурните русофилистици не е разобличил тази гнусна империалистическа провокация?!?

    4itatel
  33. 33 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Възможно най-глупавите коментари са от типа-"живях две седмици в Швеция и мога да кажа,че е гола вода"Все едно аз да се изказвам за живота в страните в които съм ходил на екскурзия.Качеството на живот се определя от много фактори-заплащане на труда,образование,инфраструктура,комунални услуги,закони и доста други неща.Затова и тази класация е сбор от няколко различни фактора.

  34. 34 Профил на Скандинавец
    Скандинавец
    Рейтинг: 453 Неутрално

    Статията звичи смущаващо.
    Преди няколко месеца бай Боко заяви: "Най-добре сме в Европа", макар и да не уточни за кого се отнася. А сега какво ще казва на мат'ряла?!?!

  35. 35 Профил на Marin Pavlov
    Marin Pavlov
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Раковски, ти си бесен комплексар!

  36. 36 Профил на Раковски
    Раковски
    Рейтинг: 845 Неутрално

    До коментар [#33] от "kermit":
    Възможно най-глупавите коментари са от типа-"живях две седмици в Швеция и мога да кажа,че е гола вода"Все едно аз да се изказвам за живота в страните в които съм ходил на екскурзия.
    --------------------

    По принцип си прав, обаче зависи и от човека. Когато си видял повече свят бързо схващаш как се развива животът на определено място, защото можеш по-бързо да проникнеш през обвивката.

  37. 37 Профил на vloti
    vloti
    Рейтинг: 583 Неутрално

    България е прекрасно място за живеене. Западна Европа , Австралия ,Япония , САЩ... са общо взето по-добри ,но има и много по-лоши места на планетата от тук. Повечето българи имат собствен имот. Абе аз съм доволен , що само мрънкате.

  38. 38 Профил на Marin Pavlov
    Marin Pavlov
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Заглавието може да бъде и такова:
    "България е сред първите 40 страни в света по качество на живота".
    Всичко е относително.

  39. 39 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3452 Разстроено

    Никаква изненада няма в тази класация, всички българи много добре си знаят, че живеят в най-бедната и изостанала членка на ЕС....... за съжаление! И затова много българи имигрират в чужбина!

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  40. 40 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3452 Весело

    Иначе гледам, че любимата ми държава в ЕС - Швеция е начело във почти всички класации!

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  41. 41 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3452 Любопитно

    До коментар [#2] от "bggozo":

    И в Сингапур имат проблеми като нашите - става въпрос за демографската криза! Ето как решават проблема там!

    http://www.dw-world.de/dw/article/0,,5825743,00.html

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  42. 42 Профил на Крез
    Крез
    Рейтинг: 733 Весело

    Явно за страната са взели като критерий живота на нашите политици и назначени бизнесмени иначе нямам обяснение за
    елитното ни 38 място в света.

  43. 43 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 1325 Неутрално

    До коментар [#5] от "Раковски":

    След като казваш, че Швеция, Канада и Австралия стават - какво точно имаш предвид? Каква е разликата между САЩ и Канада, например?

    Бидейки в толкова страни, в България ли се чувстваш най-добре или на друго място (като субективно усещане, а не на национално)?

  44. 44 Профил на Master of puppets
    Master of puppets
    Рейтинг: 583 Неутрално

    До коментар [#36] от "Раковски":

    За Финландия те подкрепям, но за Швеция, освен някои шведки, не виждам с какво толкова те е впечатлила повече - скандинавска работа - уредено, спокойно и убийствено скучно.
    В Япония не съм ходил, но нямам и желание - съгласен съм за зомбитата едно върху друго.
    Иначе за Холандия изобщо не си прав - държавата е страхотна, само холандките са бая грозни и има много педали. Второто може би е следствие на първото. А, и е доста хладно.
    Абе най-добре си е на юг - Франция, Испания, Италия, Малта, че и Гърция.

    Master of puppets is pulling your strings, twisting your minds, smashing your dreams...
  45. 45 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 1325 Неутрално

    До коментар [#44] от "Master of puppets":

    Какви са ти впечатленията от живота и хората в средиземноморските страни - Испания, Италия, Гърция?

  46. 46 Профил на Раковски
    Раковски
    Рейтинг: 845 Неутрално

    До коментар [#43] от "Читател":
    какво точно имаш предвид? Каква е разликата между САЩ и Канада, например?
    --------------

    Канада въобще не е като САЩ и самите канадци се обиждат ако им го кажеш в лицето. Социалната систем там е по-скоро по френски модел отколкото Англо-Саксонски. Освен това близостта с истинска природата е много благоприятно за стандарта на живот.

    В България се чуствувам на мястото си, принадлежащ, въпреки, че много хора ме намират за странен. Камъкът си тежи на добре на мястото си.

  47. 47 Профил на Раковски
    Раковски
    Рейтинг: 845 Неутрално

    До коментар [#44] от "Master of puppets":
    За Финландия те подкрепям, но за Швеция, освен някои шведки, не виждам с какво толкова те е впечатлила повече
    --------------

    Швеция - хората, са много точни и отворени за света. Освен това са доста изобретателни имат очудващо добра кухня за северен народ.

    А за Холадия, щом, цитирам "холандките са бая грозни и има много педали" това не е ГОЛЯМ недостатък за теб, то ... без кометар.

    Моите наблюдения е че са големи скъперници и не могат да си отворят душата.

    За Франция съм съгласен, но трябва да побързащ, защото и нея е развалят в момента.

    Италия също.

    Гърция, не благодаря.

    А Малта си е най-глухата провинция в Европа.

  48. 48 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1475 Весело

    Мда, на хейтърите мога само да кажа, че гроздето е кисело.
    Финландия с право е класирана на първо място - хубава, уредена, нормална държава.
    Пък вие си дрънкайте, колкото искате, че било студено и еди-какво-си.

    Some say the end is near, Some say we'll see Armageddon soon, I certainly hope we will, I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.
  49. 49 Профил на Гилгамеш
    Гилгамеш
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Абе качеството на живот е доста разтегливо и условно понятие. Често субективно. За един това е да има много модерни електронни джунджурии, за друг е да живее по-близо до природата, за трети яденето, за четвърти - дрехите и т.н. Просто няма как да се измери.

    И още нещо, ще дам 1 пример, повлиян от Торо. Представете си че пътувате в София от Орлов мост до Плиска. Билетчето струва 1 лев, следователно според средната заплата, човек работи за него 20 минути. С чакането и пътуването стига за 10-15 минути. Т.е. пътуването му излиза общо 35 минути време. За същото време това разстояние може да се измине пеш през парка. За едни първото е качество на живот, за други - второто. Всичко е индивидуално.

    Ако ББ беше президент на Египет => http://prikachi.com/images/27/4258027E.jpg
  50. 50 Профил на kolokot
    kolokot
    Рейтинг: 583 Весело

    До коментар [#15] от "Раковски":"САЩ - три пъти по три месеца." - да разбираме ли, че три годиниси изкарвал лятната си ваканция на скелетата в чикаго?

  51. 51 Профил на Раковски
    Раковски
    Рейтинг: 845 Неутрално

    До коментар [#50] от "kolokot":

    Разбирай го както искаш.

    Но дори и така да беше, нещо лошо ли намираш в това?

  52. 52 Профил на kolokot
    kolokot
    Рейтинг: 583 Неутрално

    До коментар [#51] от "Раковски":
    Нищо лошо. Напротив!

  53. 53 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1163 Весело

    До коментар [#41] от "Иво":

    В Сингапур има закон за диференцирано поощряване на раждаемоста: образован си, имаш просторно жилище, добри доходи, не злоупотребяваш с алкохол, биологично здрав си - прави колкото искаш деца!!! Държавата те поощрява материално....А при нас е обратно???!

  54. 54 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 1325 Неутрално

    До коментар [#47] от "Раковски":

    Кое не ти харесва в средиземноморските страни? И при това положение, какви са предимствата на България спрямо тях и спрямо трите държави, които определи като ставащи?

    За да е констатирана силна нагласа сред младите към емиграция, значи има фактори, които тук са неудовлетворителни.

  55. 55 Профил на Curb Your Enthusiasm
    Curb Your Enthusiasm
    Рейтинг: 875 Неутрално

    Тия класации са абсолютен junk. Спомням си, че в някаква класация на ООН Исландия беше класирана на първо място като най-добро място в света за живеене, ... няколко месеца по-късно Исландия фалира.

    България е добро място за живеене, ....най-вече за червените мутри.

  56. 56 Профил на kolokot
    kolokot
    Рейтинг: 583 Неутрално

    До коментар [#51] от "Раковски":навремето, през ранните 70те години, всяка университетска ваканция прекарвах с колеги на събиране на ягоди, кратавици, картофи, лук, и какво лине в Швеция. Имам добри спомени , въпреки тежката работа.

  57. 57 Профил на kolokot
    kolokot
    Рейтинг: 583 Неутрално

    До коментар [#55] от "Curb Your Enthusiasm":"няколко месеца по-късно Исландия фалира." - добре де, но как ще вземеш обратно от тези които са яли и пили през годината. Няма конфликт, могло е да бъде най хубавто място за живеене тогава.


  58. 58 Профил на Master of puppets
    Master of puppets
    Рейтинг: 583 Неутрално

    До коментар [#45] от "Читател":

    За Испания мога да кажа само хубави неща, Барселона определено е в челната тройка на градовете, в които съм бил. За Италия - бил съм само в Северна, добре е според мен. Гърция си е Гърция - уж всички я плюем, пък все там ходим

    Master of puppets is pulling your strings, twisting your minds, smashing your dreams...
  59. 59 Профил на Раковски
    Раковски
    Рейтинг: 845 Неутрално

    До коментар [#54] от "Читател":
    За да е констатирана силна нагласа сред младите към емиграция, значи има фактори, които тук са неудовлетворителни.
    ------------------------

    Няма нагласа ами нагласеност, драги читателю! Всичко това е една масова психоза. България в момента бива обезкървавена, за да ни вземат хубата земя, изконно Българска.

    Т.н. стандарта на живот е една голяма ЛЪЖА. Животът е нещо съвсем друго. Животът е семейството, приятелите и природата.

    Едно нещо трябва людете да проумеят - в чужда страна, винаги си оставаш чужденец, винаги си втора ръка, винаги се чуствуваш сам и самотен.

    Камъкът си тежи на мястото.

  60. 60 Профил на Master of puppets
    Master of puppets
    Рейтинг: 583 Неутрално

    До коментар [#47] от "Раковски":

    Хм, така като те слушам, най-хубаво си е в България, нали? Ще споменеш ли мангалите, мутрите, дупките по пътищата и констатациите на доста чужденци "Абе много са ви хубави момичетата, ама са големи курви" или ще ги пропуснеш?

    Master of puppets is pulling your strings, twisting your minds, smashing your dreams...
  61. 61 Профил на Раковски
    Раковски
    Рейтинг: 845 Неутрално

    До коментар [#60] от "Master of puppets":

    Не те ли е срам така да генерализиращ за всички момичета в България?

    Ако всички се държат курвенски с теб и твоите чуждестранни приятели, това по-скоро е показателно за теб и твоите приятели.

  62. 62 Профил на ARRI
    ARRI
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    До коментар [#59] от "Раковски":

    Еххххх , като пееш пенке ле , кой ли те слуша........Повечето не вярват на това , което казваш . А то вече е факт.

    Плащат ми от швейцарското посолство да пропагандирам ПРЯКАТА ДЕМОКРАЦИЯ ! Признавам, че трол-я в тяхна полза с/у 5 франка на пост!
  63. 63 Профил на Master of puppets
    Master of puppets
    Рейтинг: 583 Неутрално

    До коментар [#61] от "Раковски":

    Не четеш внимателно - написал съм "констатациите на доста чужденци". А ако те интересува моето мнение - една на пет не е курва. Нищо не чух обаче за мангалите, мутрите и дупките... Ама иначе плюеш Холандия

    Master of puppets is pulling your strings, twisting your minds, smashing your dreams...
  64. 64 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 956 Любопитно

    До коментар [#38] от "timtim":

    Е да, можеше, но тук всеки просто обича да реве колко е зле, колко е гадно и пр.
    Преди 20 години живеехме в най-бедната държава от "социалистическия лагер" (който беше 50 години назад и 20 встрани от нормалните държави), сега сме от последните, НО В ЕЛИТНИЯ КЛУБ НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ!
    Това, че някои от вас са дотолкова некадърни та не могат да изкарат пари за нормално съществуване, си е техен проблем, не на държавата.
    Цъкайте минусчета, нихилисти нещастни.....
    Аз, за разлика от мнозинството от вас, съм живял и в Африка (Етиопия, Судан) и лично съм видял какво значи "зле".
    Там"зле" означава да няма какво да ядеш днес, а не каквото за вас - "някойми паркира на мястото", "съседа е селянин, ама аз ще му го върна с още по-селска постъпка" или класическото "държавата е много зле, щото не съм АЗ министър, щото АЗ ВСИЧКО ЗНАМ И МОГА, ама МИ ПРЕЧАТ: американците, руснаците, евреите, ДС, СДС, БСП, ДДС, връзкарите, мутрите, марсианците......
    На въпроса "Как си" всеки нормален западняк автоматично отговаря "Добре", а българинът - "абе мани, много СМЕ зле, шефа е говедо, жената - курва, политиците - свине......."
    Жалка картинка......

    Знанието е сила, информацията - власт
  65. 65 Профил на Раковски
    Раковски
    Рейтинг: 845 Неутрално

    До коментар [#63] от "Master of puppets":

    Замълчи!

  66. 66 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 1325 Неутрално

    До коментар [#58] от "Master of puppets":

    Благодаря за коментара. Какво е за теб "добре" в тези южни страни? Питам, защото те са по-любопитни и колоритни от северните.

    Какви са ти впечатленията от хората, от жените (понеже стана дума за констатация спрямо нашите момичета)?

  67. 67 Профил на ARRI
    ARRI
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    България – гнусна страна в Европа. Ние, българите, сме радиоактивни и заразни


    Павел Петов


    Б. р. - Следващите редове са скандални, писани от човек, който не е писател или журналист, а с инженерно образование. Възмущението му от деградацията на нравите у нас минава границата, но е полезно да се прочете, защото обществото някак безмълвно се примирява с диктата на безкултурието и простотията, и има нужда от някой отрезвяващ вик.

    Това което съм написал не е антибългарско, а е анти-простотията.

    1. Ние, българите, си избирахме всички правителства след ноември 1989 г.

    Тези правителства не са били избрани от германци, американци, руснаци, румънци, цигани или турци. За тези правителства сме гласували или не – ние българите.
    Все пак циганите и турците не представляват критична маса гласове. Вижте статистиката.
    Това, че циганите са в голямата си част такива, каквито ги описваме, е така, за съжаление. Но те не са откраднали толкова пари, колкото нашите братя – български участници и съучастници в политическият живот. Често им се приписват повече грехове (според официалните власти се наричат роми, но това не променя фактите).

    “24 часа” за обвиненията в присвояване срещу по-голямата сестра на висша чиновничка.

    За турците ми е много мъчно, честно казано. Няма по прецакан електорат от собствената си етническа партия. Тази партия с мутренско-феодални способи винаги е прецаквала хората си.

    За комунистите няма да говоря – скучно, предъвквано и ясно. Комунизмът е опасна теория , която дава прости отговори на сложни въпроси и от там започват бедите.

    2. Ние, българите, си мълчахме и преди 10-ти ноември 1989 г.

    За голямо нещастие опитите за българско дисидентство бяха безплодни. Или не така мощни, че да се чуе в сърцата и душите.
    Ние, поколението на нашите майки и бащи, дядовци и баби, трябваше да бъдем дисиденти. Ние мълчахме. За това няма прошка. Няма прошка за моите роднини , че са мълчали, няма прошка и за мен.
    През 1989 г. бях на 21 годишна възраст. В моето семейство се пускаше тихо Би Би Си - Лондон, радио “Свободна Европа”, “Дойче веле” и т. н.
    Тихо се разказваха наистина много смешни вицове срещу властта.
    Тихо се подигравахме на тираджиите, които слушаха сръбско.
    Мълчаливо бяхме против смяната на имената на турците.
    Тихо и радостно споделяхме идеята за Перестройката – но само в разговори по между си.
    Всъщност – се съгласявахме и продължаваме да се съгласяваме със всичко което мразехме и обичахме – но тихо.

    3. Така дойде и чалгата – шумно и брутално

    А ние се съгласяваме и с нея сега – тихо.

    Разкрива “Седмичен Труд”.

    Чалгата не е музика. Тя е вид култура. Тя винаги е съществувала при нас. Чалгата обедини простащината от най-различен тип - псувня, порно, евтин секс, вулгарно облекло, циганьорщина, селяния, гюбек, мазнене пред по-височайши, призив към криминални действия, отричане на ученето и познанията и т. н.
    И ние, българите, сме съгласни с това. Ние, българите, си купуваме билети за чалга концерти, ние си купуваме дивидита с чалга.
    Факт е, че чалга изпълнителите и звукозаписните чалга компании са най-богати. Те са богати от нашите пари. Ние сме им ги дали. Те не са ги откраднали. Те не са ги приватизирали.
    Ние, българите, и нашите роднини, сме дали и даваме пари на тези хора.

    “24 часа” предлага алтернативни решения за увеличаване на бюста.

    Ние, българите, си купуваме, ако не чалга издания, то си купуваме чалга изглеждащи вестници.
    Ние, българите, гледаме, ако не чалга предавания и телевизии, то чалга изглеждащи предавания.
    Ние, българите, подкрепяме прашките на жените. Ние, българските родители, купуваме на момиченцата от 1 клас нагоре детски прашки, за да изглеждат и те като мама или кака. Ние, българите, сме срещу педофилията, но една сериозна част от нашите български деца момичета изглеждат като чалга курви. Да, децата, изглеждащи като чалга курви, са наш продукт. Те не са продукт на американците, циганите или евреите. Те са нашите български деца по наш образ и подобие.

    “Стандарт”.

    Чалгата е един сборен и много точен образ кои сме и от какво се интересуваме. Ако във вашето семейство не се слуша чалга, ако вашата дъщеря или син не слушат чалга – няма да се социализират.
    Но каква е ползата да се социализират с чалгаджиичетата от българските семейства? Какво ще донесе този социален контакт?
    Нима моите деца ще успеят да заинтригуват някое детенце с пънк като “Секс Пистълс” или “Клаш”? Да чуе рока на “Цепелин” и “Ху”. Да се изкефи на Франк Заппа. Да се поинтересува от стила на обличане на Одри Хетбърн или Вивиан Уестууд. А може би ще гледат заедно нещо на Кончаловски и ще се плашат от “Психо” или “Птиците” на Хичкок?
    Те няма да прочетат заедно Атанас Далчев или Алеко Константинов.
    Не това няма да стане – не защото са малки , не защото това е старо, а защото ние, българите, открихме, че е по-добре да няма класова разлика и сега нямаме класа.

    4. Ние, българите, окрадохме помията от демокрацията, капитализма и социализма

    Да. Факт. Взехме всичко най-лошо.
    От Съветският съюз задигнахме тъпотата на мужика, някоя друга пиянска песничка, но забравихме да вземем Булгаков, Пушкин и менделеевата таблица. Или по-точно, добре че тя, менделеевата таблица, виси в училище, ама по задължение. Ами Менделеев или Циолковски – тях ги забравихме. Обичаме да се подиграваме на руските пияни курви и се взираме в тях за да изкопираме нещо курвенско. Но не се взираме в руският балет или Чайковски. Рекета и олигарсите ги усвоихме.

    “Стандарт” представя книгата “Сексът и кралете”.

    От останалите бивши соц страни – нито им копирахме Хавел, “Солидарност” или Унгарските събития.
    Даже кола не можахме да построим. “Булгар-Рено” - да , ама за малко и то неуспешно.
    От американците гепихме яко вискито и цигарки “Марлборо”. Яко, мен. Фак офф, мен.
    Пропуснахме цялата американска култура + технически напредък.
    Но пък - пошлостта на бруталната реклама, Биг Брадър и всякаква друга тъпотевица - яко се налапахме.
    Научихме се да си говорим на „Ти”и забравихме да говорим на „Вие” – било по американско. Английският език има друга конструкция и е много ясно кога се говори учтиво.

    От западноевропейците грабнахме прийома на политическото нищо говорене.

    “Мерцедес”, “Ауди” и всички други атрибути бяха взети, но с дребната подробност, че тези които ги карат там са изкарали тези пари не по криминален начин. И там има престъпета дето връткат далаверки, ама… фактът, че имаш “Мерцедес” в Германия, не ти дава правото да минаваш на червено. Тук фактът, че имаш “Цедес” (“Мерцедес” по чалгаджииски) ти дава правото да минаваш предимно на червено.

    “24 часа”.

    Да, това го правим ние, българите - вие и вашите съседи на долния или горния етаж. Ако вие не го правите, но си мълчите като възпитан човек, вие го подкрепяте.
    Да, вие, българинът, който чете тези редове, е пряк участник в свинщината, наречена българска територия, българско политическо пространство и култура (ако въобще съществува тази дума).
    От демокрацията взехме само нечленоразделните крясъци, като пропуснахме спора и дискусията.

    5. Ние, българите, сме един провален проект на нашите пра-пра-родители

    Ние сме и безкултурни. Няма да имаме нобелов лауреат. Няма да има Оскар. Не, няма да има и други признания от света. И за това съм виновен аз и всички, които четат тези редове и са отраснали в България, без значение, на пол, раса, националност, религия и т. н.

    “Мегановина” от “24 часа”.

    Вие и аз сме отровени, радиоактивни, раково-болни и заразни в следствие от българското и средата в която сме отрасли.
    Вече сме направили твърде много компромиси и със собственото си възпитание, чест и естетика, т. е. станали сме българи.
    Не може да не сте чували твърдения от рода на: “Ама на чужденците много им харесва чалгата. Джон как се кефи.” А вие какво взехте или получихте от културата на Джон или Ханс? Нищо.
    Ние българите сме крадци на чужда слава:
    Джон Атанасов - бащата на компютъра е българин? Генетично да, на практика - не. Този изключителен човек е роден в САЩ и там е развил и усъвършенствал идеята на Лайбниц за изчислителна машина.
    Джон Атанасов не е завършил Седмо училище в София, не е учил вечерно в техникума “Попов” и не е завършил МЕИ в София. И не е попаднал в завод в Правец, където създава компютъра. НЕ. Той е продукт на американската образователна система и бизнес икономическа ситуация.
    Тук България няма нищо общо.
    Борис Христов и Райна Кабаиванска – те от сцената на българската опера ли станаха такива? Благодарение на българският „оперен мениджмънт”, който успешно лансира българските оперни певци по света?
    Да не би Виенската опера, Ковънтгардън и Метрополитен да треперят, че директорът на софийската опера проф. Карталов може да им откаже гастрол?
    Или фирмите като “Майкрософт” и IBM да чакат с нетърпение края на абитуриентските балове, за да поканят българските технически гении?

    Отново “Стандарт”, този път за българите в чужбина.

    В мига, в който абитуриентчетата изтрезнеят след бясното абитуриентско чалга парти?
    Абитуриентските балове – по-добре без коментар. Все пак ще кажа: вие, ние, българите, купуваме облекло за хиляди левове. Ние плащаме кувертите за тези балове. За един бал, ако не вложиш в него поне 3-4 хиляди лева - ами ти не си родител. За какво се дават тези кинти - детето е завършило задължителното образование? Е, и какво от това? Какво следва?
    За да видим дъщеря ни по цици и прашки на някое кабрио или жива ебън между абитуриетни върху кола. Справка - Ютюб и ВиБокс7.
    Става въпрос за българските абитуриенти, възпитани в българското семейство, чрез българската образователна система, в духа на източното православие и с благословията на Българската православна църква. Българското бъдеще на нацията. (Думата нация е неуместна в случая).

    Моля все пак да прочетете какво са писали Константин Иречек и Феликс Каниц за България и нравите на българите.
    http://e-vestnik.bg/9338/balgariya-gnusna-strana-v-evropa-nie-balgarite-sme-radioaktivni-i-zarazni/

    Плащат ми от швейцарското посолство да пропагандирам ПРЯКАТА ДЕМОКРАЦИЯ ! Признавам, че трол-я в тяхна полза с/у 5 франка на пост!
  68. 68 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 1325 Неутрално

    До коментар [#59] от "Раковски":

    Ти имаш свои разбирания за комфорт. Социалната среда и природата. Но стандартът на живот, сигурността, инфраструктурата - това са базови предпоставки за спокоен живот.

    Кой иска да вземе българската земя (след като пазара за такава е международен, тоест и ти можеш да си купиш къща или парцел в друга държава) и защо 20 години след 1989 г. промяната е в областта на търговията и имотите, а не (чувствително) и при средната работна заплата в страната? Кое би задържало младите тук, освен близките, природата и националното чувство?

  69. 69 Профил на mastikata
    mastikata
    Рейтинг: 615 Неутрално

    БЕЛИТЕ ДЪРЖАВИ СА СИ БЕЛИ драги сънародници - България си остава към циганските държави. (но не заради циганското (все още) мацинство искам да подчертая!)

    Граждани бият ПРАСЕТА брат!
  70. 70 Профил на Master of puppets
    Master of puppets
    Рейтинг: 583 Весело

    До коментар [#65] от "Раковски":

    Айдее - комунистическо-фатмашкия облик изби зад фасадата на пламенния патриот

    Master of puppets is pulling your strings, twisting your minds, smashing your dreams...
  71. 71 Профил на Раковски
    Раковски
    Рейтинг: 845 Неутрално

    До коментар [#68] от "Читател":
    Но стандартът на живот, сигурността, инфраструктурата - това са базови предпоставки за спокоен живот.
    -------------------------

    Читател, точно в това ти твърдение си личи липсата ти на опит.

    Иди във всеки голям индустализиран западен град и си поговори с хората за стреса и напрежението, на което са подложени всеки божи ден.

    Това, че животът им отстрани изглежда подреден не означава, че е спокоен. Това една голяма заблуда.

    Затова посочих, канадското предимство за близостта на истинската природа. Защото само сред природата, човек се отпуска - тя е естесвената му среда.

    София го има също.

    Урбанизацията е от последните 100 години, това е твърде кратък период за еволюционни промени в човека.

    Ако те стяга, чепика, вземи билета и се разходи, разгледай, почерпи от чуждата култура, но винаги планирай да използваш този опит обратно в България, защото само тук ще поженеш хубава реколта.

  72. 72 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 1325 Неутрално

    Не отричам това, което казваш. Затова и питам - всеки опит е ценен и различната гледна точка е полезна. Особено в контекста на сравняването ни с другите нации, както е в случая.

    На какво се дължат напрежението и стреса в западните общества? От Гърция имам някакви впечатления - хората там живеят по-спокойно, например възрастните в техните села и в нашите. Отделно културата на шофиране, която също е индикатор.

  73. 73 Профил на Раковски
    Раковски
    Рейтинг: 845 Неутрално

    До коментар [#72] от "Читател":
    На какво се дължат напрежението и стреса в западните общества?
    -----------------------

    От илюзията, че парите могат да ти купят сигурност.

    От илюзията, че къщата "купена" на ипотека е твоя, а можеш всеки момент да я загубиш, ако останеш без работа.

    От илюзията, че държавата може да възпита децата ти, докато ние, мама и тате, работим за да плащаме вноските за къщата, колата и кредитните карти.

    От илюзията, че ако изглеждаш като поредната звезда, това ще те направи по-щастлив.

    От илюзията, че икономиката ще расте до безкрай, а кризата все ни хваща неподготвени.

    От илюзията, че ако не си щастлив трябва да се разведеш и разделиш децата, къщата и хладилника.

    От илюзията, че ако си 50 години можеш да спреш времето и пак да изглеждаш като на 25.

    От илюзията, че светът се върти около теб и заради теб.

  74. 74 Профил на Master of puppets
    Master of puppets
    Рейтинг: 583 Неутрално

    До коментар [#71] от "Раковски":

    Къде има стрес??? В Германия, в Швейцария, в Испания? Имаш ли представа колко заплати трябва да се изплатят на служител с 5 годишен при уволнение в Испания? Стресът в тези държави е многократно по-малък от този в България и изобщо в Балканските държави. И не че не ние работим много, просто сами си го създаваме с бабаитлък и мръсни номера. За стрес може да говорим единствено в САЩ и то на добри позиции, защото винаги е по-зле да паднеш от високо.
    Може би е време да спреш да представяш всичко българско в бяло и всичко чуждо в черно.

    Master of puppets is pulling your strings, twisting your minds, smashing your dreams...
  75. 75 Профил на andreas_hofer
    andreas_hofer
    Рейтинг: 811 Неутрално

    На българското 38-о място ако се погледне песимистично, да ние сме на дъното на Европа по качество на живот, но ако се погледне оптимистично, все пак 38-о място не е толкова зле в световен мащаб. За съжаление България има все още доста проблеми и ще е трудно да стигнем западноевропейските страни по качество на здравеопазване, услуги, заплати и т.н.

    Но, и аз като един от предходните коментиращи lim мисля, че качеството на живот се определя както от обективни фактори като здравеопазване, образование, социална система, икономика и др., така и от чисто субективни фактори като климат, забавления и редица други чисто индивидуални лични предпочитания. Това го казвам след почти 8 години в Канада, семестър в САЩ, семестър в Австрия и кратки пътувания до доста американски щати и цяла Европа без Скандинавия, Албания и Молдова.

    Трудно да се обобщава за огромни страни като САЩ и Канада, а дори и за по-малки страни като Швейцария и Белгия, защото всяка страна си има различни региони, които понякога по климат, икономическо развитие и културен живот се различават като Германия и Албания. Като си говорим за студ, примерно, в по-голямата част от Канада студът зимата е отвратителен, но във Ванкувър и Виктория, в най-югозападния ъгъл на Канада, вали предимно дъжд и лично аз видях цъфнали рози през декември във Виктория при +12С, докато в същото време в Торонто, Монреал и Отава беше под -10С, а в Уинипег, Калгари и Едмънтън под -20С. Квебек Сити е единственият град в Канада и САЩ с добре запазени крепостни стени, калдаръмени улички и Стар град във френски стил, докато повечето други канадски градове по нищо не се различават от американските, с небостъргачи в центъра и море от талашитени къщи в предградията. Монреал има страхотен нощен живот и доста богат културен живот, бих казал на европейско ниво, в по-малка степен това е валидно за Торонто, но ако идете в Едмънтън и Калгари, а дори и в столицата Отава (градове с по 1 милион души) можете да видите много студ и много скука. В Отава е абсолютно безопасно да се мотаеш по всяко време на денонощието пеша и практически няма гета, но в Саскатуун, Риджайна или Уинипег има райони, в които улични банди могат да ви оберат и пребият посред бял ден. Социалната система в Канада е по-близко до европейската, но пак с уговорката за огромни регионални различия. В Онтарио детската градина за 1 дете може да ви струва 800, 1000, че и повече долара на месец, докато в провинция Квебек не можете да плащате повече от $7 на ден по закон, което прави не повече от $ 140 на месец мисля. Така че, как можем да обобщим цяла Канада примерно, дори и по обективни фактори?!
    В САЩ положението е подобно, да не говорим колко големи са регионалните различия там. Но, въпреки че Канада често я класират пред САЩ по качество на живот, около 1 милион канадци живеят в САЩ. Доста млади хора се местят там заради по-престижни университети, повече професионални възможности и не на последно място заради по-добър климат. За мен примерно също климатът е доста важен и аз сериозно се замислям за местене в по-топла страна. Дъждовният английски климат на Ванкувър не ме привлича.
    За мен най-добрите региони за живот са южна Франция и Елзас, Испания, северна Италия и Виена заради прекрасната архитектура, отличната инфраструктура и Виенската опера.

    Интересно е също, че Нюзуик отбелязва някакви средни заплати на глава от населението, но не пише нищо за покупателната способност на местните (purchasing power), което е много важно. А, точно северните страни, освен със студа и мрака и многобройните самоубийства и хора с депресия са известни с доста солените си цени. В Канада, примерно повечето продукти са поне два пъти по-скъпи от тези в САЩ. Аз самият се убедих тази пролет в Австрия за това. Един ананас внесен от Коста Рика струва 1 евро в Австрия и $ 3.50 (над 2,20 евро) в Канада. Да не говорим за разлики в цените на хляб, сирене, салами, алкохол или това, че в Австрия висшето образование в държавните университети е безплатно, а в Канада е поне 5 000 долара на година. Така че е много трудно да се направи класация за качеството на живот в света, която да удовлетвори повечето хора. Относително съгласие може да се постигне само в това кои са страните в топ 30 да кажем, но от там нататък всеки ги подрежда според собствените си изисквания.

    Комунизмът и неговите мутации са проклятието на съвременна България
  76. 76 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 1325 Неутрално

    До коментар [#74] от "Master of puppets":

    Дай конкретни примери за сивото, т.е. за средата между бялото и черното.

  77. 77 Профил на Раковски
    Раковски
    Рейтинг: 845 Неутрално

    До коментар [#74] от "Master of puppets":
    Може би е време да спреш да представяш всичко българско в бяло и всичко чуждо в черно.
    ----------------------

    Прочети там където съм описал положителните аспекти на живота в някои страни.

  78. 78 Профил на Гилгамеш
    Гилгамеш
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    До коментар [#75] от "andreas_hofer":

    Освен цените и климата има и други неща. Например, оказва се, че в един от най-забутаните щати - Северна Дакота, с население под милион, има 4 симфонични оркестъра. 2 пъти повече, отколкото в София. След реформите на Веждито - почти колкото в цяла България. За някой достъпът до този вид култура също е съществен елемент от качеството на живот.

    Ако ББ беше президент на Египет => http://prikachi.com/images/27/4258027E.jpg
  79. 79 Профил на Раковски
    Раковски
    Рейтинг: 845 Неутрално

    До коментар [#78] от "Гилгамеш":

    В Словения, има повече посещения по брой на симфонични коцерти отколкото футболни мачове.

  80. 80 Профил на andreas_hofer
    andreas_hofer
    Рейтинг: 811 Неутрално

    Абсолютно съм съгласен, Гилгамеш. Но, пак стигаме до извода, че всичко е строго индивидуално. И аз обичам Виена заради класическата музика и прекрасната архитектура, но съм срещал българи, които са ми казвали, че във Виена е тъпо и те предпочитат да се събират на чалга и ракийка в Калгари и нито студът, нито липсата на 4 симфонични оркестъра им пречат. Но, аз не ги упреквам, въпрос на вкус.

    Не съм запознат много добре с реформите на Вежди Рашидов, но за съжаление повечето от добрите български музиканти и оперни певци просто напускат България, поради липса на перспективи в родната им страна.

    Комунизмът и неговите мутации са проклятието на съвременна България
  81. 81 Профил на Гилгамеш
    Гилгамеш
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    До коментар [#80] от "andreas_hofer":

    Именно това твърдя от самото начало - всичко е индивидуално. Спомнете си Дядо Матейко на Елин Пелин. Водят го в рая, където тече мед и мляко, но той като разбира, че там няма кръчми и ракийка, се дърпа. Ами какъв рай е това за него? Същински ад!

    Е, накрая кандиса да остане в рая, защото разбра, че там няма данъчни.

    Но да се върнем към първата част - удоволствието да изпия бутилка бира или вино привечер, без да се налага да спускам пердетата вкъщи и да се заключвам с 10 ключалки, за мен е много по-скъпо от всичките пясъци на богатите финансово арабски страни.

    Ако ББ беше президент на Египет => http://prikachi.com/images/27/4258027E.jpg
  82. 82 Профил на Valentina Chelebieva
    Valentina Chelebieva
    Рейтинг: 8 Неутрално

    БГ ще може да се "брои" за добро място за живеене,когато хората от Западна Европа и др. цивилизовани държави пожелаят да живеят,работят и раждат децата си в нея.До тогава всички спорове са излишни.

  83. 83 Профил на Петко
    Петко
    Рейтинг: 481 Неутрално

    Аз пък се радвам, че съм роден и живея тук и сега. България въпреки многото си проблеми е красива, интересна, вдъхновяваща. Нашата страна е в златната среда - нито живеем в безкрайна мизерия без изход, нито пък сме разглезени и затъпели като онези, на които всичко в живота им е уредено. И най-важното - имаме надежда и бъдеще. Сега може да ми се смеете, обаче - живот и здраве - пак ще си говорим след няколко десетилетия.

    Damnant quod non intellegunt.
  84. 84 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3452 Весело

    До коментар [#53] от "dobrich":

    А в Сингапур е супер, това го знам, но съм чувал, че дъвките са забранени, а ако се изплюеш на улицата, горко ти!

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  85. 85 Профил на nikimax
    nikimax
    Рейтинг: 387 Весело

    браво на Раковски

    niki
  86. 86 Профил на nikimax
    nikimax
    Рейтинг: 387 Неутрално

    До Иво
    В Сингапур глобата за давка на тротоара е 1000$

    niki
  87. 87 Профил на kolokot
    kolokot
    Рейтинг: 583 Неутрално

    До коментар [#75] от "andreas_hofer":"Да не говорим за разлики в цените на хляб, сирене, салами, алкохол или това..." - аз бях в Виена преди две годинии и имам съвсем други наблюдения. За цените на образованието не знам, но като почнеш от цените на кафето, транвайния билет и свършиш на бензина и вечерята в ресторант в downtown и на цените на музейните билети, всички те са доста по високи от тези в Торонто. Също така, правя доста покупки в САЩ, и с всеки ден се убеждавам, че все повече се намалчва разликата в цените межди САЩ и Канада. В някои случаи, ако нямаш фрее деливери, не си заслужава да се купува там въобще. Иначе принципно си прав.

  88. 88 Профил на kolokot
    kolokot
    Рейтинг: 583 Неутрално

    До коментар [#83] от "chernobyl":"Сега може да ми се смеете, обаче - живот и здраве - пак ще си говорим след няколко десетилетия" - не с всички за съжаление

  89. 89 Профил на kolokot
    kolokot
    Рейтинг: 583 Неутрално
  90. 90 Профил на gallodoro
    gallodoro
    Рейтинг: 374 Любопитно
  91. 91 Профил на andreas_hofer
    andreas_hofer
    Рейтинг: 811 Неутрално

    Kolokot, аз живях в Инсбрук, а във Виена бях като турист само, но съм съгласен, че Виена е скъпа за туристи. Дори цените на тениските "Обичам Виена" са доста солени, по 20 евро, а подобна тениска в Инсбрук се намира и за 6-7 евро. Цените, които цитирах са най-вече от австрийски хранителни магазини, но по принцип в Австрия всичко е направено така, че да е скъпо за туристи и евтино за местните хора.

    Примерно, за туристи е скъпо да се мотаят из Виена с еднодневни билети, но за 1 студент картата за целия виенски обществен транспорт за цял семестър струва само 150 евро, а в Торонто е $ 99 (около 70 евро) на месец.
    http://www.wu.ac.at/io/en/incomings/exchange/lifeinvienna

    За музеите е същото. Kunsthistorisches Meseum във Виена струва 12 евро за възрастни. Но, входът за деца до 19 години е безплатен, а годишният билет е само 29 евро.
    http://www.khm.at/en/kunsthistorisches-museum/service/tourism/entrance-fees-opening-hours/

    В същото време входът на Royal Ontario Museum в Торонто е $24, а годишното членство струва $97, което според мен си е доста солена цена.
    http://www.rom.on.ca/members/ind.php

    Комунизмът и неговите мутации са проклятието на съвременна България
  92. 92 Профил на andreas_hofer
    andreas_hofer
    Рейтинг: 811 Неутрално

    Kolokot, много интересно сравнение на цените има на този линк, благодаря. Но, мисля, че цените във Виена са доста завишени на хранителните продукти. Примерно, от къде е тази вода 0.33л за над 4 долара?! Само от ресторант трябва да е, защото ако се влезе в обикновен супер маркет като BILLA, HOFER или MPREIS, може да се купи литър и половина вода за 60 цента до 1 евро. Аз лично си купувах бутилка 1.5 л газирана минерална вода Рьомеквеле от MPREIS в Инсбрук за 59 цента. Едва ли във Виена цената е 8 пъти по-висока. Франзели също се намират от 1 евро, камамбер и бри за 1 евро, бира за 50-70 цента или круши за 1.29 евро. Да не говорим за цената на шоколада. То е ясно, че уличните търговци и павилионите около музеите и в Австрия и в Канада, а и навсякъде другаде режат глави, но това, което за мен беше шокиращо е, че основните хранителни продукти в австрийските супермаркети, като хляб, месо, сирене, плодове и зеленчуци, шоколад са в пъти по-ниски от цените в канадските супермаркети. Дори направих малко снимки за канадските ми колеги да видят за какво става въпрос.

    Комунизмът и неговите мутации са проклятието на съвременна България
  93. 93 Профил на Zurigo
    Zurigo
    Рейтинг: 568 Неутрално

    До коментар [#15] от "Раковски":

    Не е достатъчно.

    Results are obtained by exploiting opportunities, not by solving problems. Peter Drucker
  94. 94 Профил на Минаващ
    Минаващ
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Как реагират амерканците на тази статистика и 11-тото си място - Нюзуик:
    http://www.newsweek.com/content/newsweek/2010/08/12/how-to-understand-american-decline.html

    "На нож препасан и на звяр, на тиха бара, на женски поглед и на цар да нямаш вяра." - Панчатантра
  95. 95 Профил на richardnixon
    richardnixon
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#83] от "chernobyl":интересно мнение имаш за БГ, по-скоро хвалиш, а не се вайкаш от живота си тук. Още по-впечатляващо е, че си навярно набор 1984, това е доста сходно с диагнозите от прочутия роман с наименование същата дата...

  96. 96 Профил на richardnixon
    richardnixon
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#84] от "Иво":Някой от вас ходил ли е в Сингапур - хаха нямало корупция, тъпо тропическо тресавище - климатици и скука - алкохолът достъпен, ако се разходиш до съседна малайзия, жените - недостъпни, животът - пуритански, кухнята - китайска - БГ е най-добре, дори с мутри и напълнено с фъшкии море, вервайте ми

  97. 97 Профил на richardnixon
    richardnixon
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#91] от "andreas_hofer":
    къде с немци пък е изобщо добре?? тази студена и хладна маса, която те обгръща, и само бирата я стопля? При чехите е много по-добре, наистина славяните са братя, дори в Русия човек се чувства човек - вервайте ми, макар че горивото им е много хард

  98. 98 Профил на notreve
    notreve
    Рейтинг: 0 Неутрално

    аз затова съм бил дузпата на Чалгария

  99. 99 Профил на Росен    съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 1316 Любопитно

    До коментар [#98] от "notreve":

    Или нямаше място за теб тук кретен?

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  100. 100 Профил на shumkarov
    shumkarov
    Рейтинг: Неутрално

    До 83
    "Сега може да ми се смеете, обаче - живот и здраве - пак ще си говорим след няколко десетилетия"

    А ти още колко десетилетия възнамеряваш да живееш?
    А помниш ли "великата" стачка на журналята от държавните медии през 2000г. Тогава се въздържаха единствено да не псуват на майка Костов!
    А сега мълчат, гледат с чинопочитание и усмивка, и не смеят да гъкнат!
    Те със сигурност ще мълчат докато се пенсионират,... не им пука, само за пари гледат





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK