Най-дългият тунел беше прокопан в швейцарските Алпи

Mашината "Сиси" прокопава финалните метри от тунела "Готард"



14 години е отнело прокопаването на 57-километровия железопътен тунел Готард в сърцето на швейцарските Алпи - най-дългия в света. Днес машината с диаметър 10 метра за достигнала до края на тунела, който ще бъде напълно готов и ще може да се използва в края на 2016 г., съобщи Би Би Си.


Влаковете, които ще пътуват през тунела ще се движат със скорост до 250 километра в час. По този начин пътят между Цюрих и Милано ще бъде не повече от час и половина, твърди Би Би Си.


Прокопаването на финалите метри от тунела на 2 км. под земята беше отразявано пряко по швейцарската телевизия и посрещнато от бурните аплодисменти на работниците.




Амбициозният проект е на стойност 9.8 милиарда швейцарски франка (10.3 милиарда долара) и всеки ден през тунела ще минават до 300 влака.


Дължината на тунела Готард надвишава 53.8-километровия тунел Сейкан, който свързва японските острови Хоншу и Хокайдо, както и Ламанша, който е дълъг 50 км.


Върху прокопаването на тунела през всички години са работили около 2500 души, а 8 са загинали.


Най-дългият тунел беше прокопан в швейцарските Алпи

© Reuters

Коментари (76)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на birdman
    birdman
    Рейтинг: 874 Неутрално

    14г. са отнели прокопаването на 57км. тунел ??? О Боже, ние 40 години строим 350км. магистрала , ако трябва да правим тунел то внукът ми ще доживее да го види ..... а проекта струва 10млрд. евро , а тук ще го спечели фирма за 5млрд.евро и посредата ще иска анекс за още 10млтд. евро , уелкълм ин Булгаристан !

  2. 2 Профил на mitaka41
    mitaka41
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Има предложение да се поддържа от българска фирма. Бъдете сигурни, че работа ще има непрекъснато. Вероятно може да тече вода по цялото трасе, което ще бъде още един успех на българската строителна мисъл. Щели да идват швейцарски специалисти за да се запознаят как се справят нашите при поддържане на тунелите на Витиня.

  3. 3 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Това прави грубо по 4 км на година. С подобно темпо тунелът под Стара планина може да бъде прокопан за 3-4 години.
    Но трябва да дойдат швейцарците.

  4. 4 Профил на да защитим животните
    да защитим животните
    Рейтинг: 528 Любопитно

    През тоя тунел ли ще източват швейцарските банки нашите " нови дворяни" ?

    Да защитим животнитe !
  5. 5 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1297 Неутрално

    До коментар [#1] от "ямболия":

    "14г. са отнели прокопаването на 57км. тунел ???"
    -----------
    копаели са на дълбочина 800 метра. това малко ли е?

    nemo malus felix, minime corruptor.
  6. 6 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1297 Весело

    става дума за екология.
    искат да преместят моторизираният превоз върху такъв, но на релси т.е. с влакови композиции.
    което е най-похвално в целият проект е,
    че са надскочили партийните принадлежности
    и са глсаували за проект , който продължава повече от 10 години....
    далновидност+желание за работа+патриотизъм= швейцарски начин на живот.
    а , нашите калпазани искат да ни набут един чернобил и да ни осерат черноморието, понеже било в интересите на матушка

    nemo malus felix, minime corruptor.
  7. 7 Профил на lyuboZAR
    lyuboZAR
    Рейтинг: 418 Неутрално

    тази новина ми звучи като от друга галактика...

    here be dragons...
  8. 8 Профил на м
    м
    Рейтинг: 545 Неутрално

    Швейцарците явно обичат алпите си като сиренето си - на дупки... разказаха й играта на тая планина от тунели и простотии.

  9. 9 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1297 Весело

    "проект е на стойност 9.8 милиарда швейцарски франка (10.3 милиарда долара) "
    ---------
    т.е горе-долу колкото външният дълг на България.
    като си помисли човек, колко полезни за страната съоръжения и инфраструктурни проекти е можело да се построят и в нашата страна. а, то тия от политбюро ги взеха и ги вкара отново за да станат олигарси.
    в полша също са взели голям, дори огромен дълг през 60-70 години, но им го опростиха 1990г.
    защо на тях да, а на нас не????
    защото парите в полша са били инвестирани в тъпи и нерентабилни проекти и са могли да бъдат осчетоводени до последният грош!!!! а нашите просто "изчезват"-ясно къде и у кого. запада реши, че няма да става спонсор на шумкари!

    nemo malus felix, minime corruptor.
  10. 10 Профил на mmpp
    mmpp
    Рейтинг: 411 Неутрално

    Доколкото си спомням от филм по Дискавъри, трудността при този тунел е била голямата якост на скалите, през които са копали. Освен това тунелите са повече от един, с обща дължина над 150 км. И от Цюрих до Милано ще са три часа и половина, а от Цюрих до Лугано един час и половина.

    Terminal 2: thinking man's choice.
  11. 11 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1395 Весело

    До коментар [#8] от "м":

    Ганю си е ганю. немам думи.

    Браво на хората. Страхотно постижение на човешкия гений.

    Covid live matter. Stop the genocide.
  12. 12 Профил на rayo
    rayo
    Рейтинг: 572 Неутрално

    В България от дълго време съществуваше проект за тунел под Стара планина още по времето, когато нямаше придърпване на чергата относно пътните артерии към един окръг или друг.
    Тогава беше определено, че най-ефективно е построяването на такъв тунел в участъка Троян-Кърнаре, където е най-тясното място в планината и където така или иначе съществува в близост прохода Беклемето.. Но пари не се намериха, въпреки че японски компании бяха заинтересовани в построяването му.

    В крайна сметка в ново време лобизмът в България си прокара пътя и реши, че не - ще дълбаем при Габрово - ще пръскаме повече пари, но тунела трябва да е там................

    Такива ми ти работи, кой придърпа чергата - за него е държавния проект.

    un buen dia empieza con un solo rayo
  13. 13 Профил на soundform
    soundform
    Рейтинг: 300 Неутрално

    mmpp: Това е в момента (инфо от https://www.sbb.ch/ - между другото сайт, от който БДЖ може да черпи само полезни идеи) :

    Sa, 16.10.10
    Milano Centrale ab 07:10
    Zürich HB an 10:51
    3:41 0 EC

    Едва ли швейцарците са инвестирали 10млрд. за да си пътуват пак за 3 часа и половина. Все пак Швейцария не е България на централна Европа, че да им хрумват такива "гениални" идеи

    lost & profound
  14. 14 Профил на mmpp
    mmpp
    Рейтинг: 411 Неутрално

    До коментар [#13] от "soundform":

    Прав си, извинявам се за недоглеждането. Според информацията на Уикипедия 3,5-часовото пътуване от Цюрих до Милано ще се съкрати с един час.

    Terminal 2: thinking man's choice.
  15. 15 Профил на soundform
    soundform
    Рейтинг: 300 Неутрално

    Все пак според този документ - http://www.alptransit.ch/fileadmin/documents/PDF/Prospekte/The_new_Gotthard_rail_link.pdf - времето за пътуване между Цюрих и Милано ще се намали с 1 час - до около 2 часа и 40 минути, така че Дневник - редактирайте и проверявайте

    lost & profound
  16. 16 Профил на smehur_co
    smehur_co
    Рейтинг: 545 Неутрално

    Ajde hairlia da e... pa dgodina pri nas tri tunela pod Stara planina - petrohan, shipka, hainboaz... w bojiite ushi takowankana...

    Вяра. Надежда. Любов.
  17. 17 Профил на irakli
    irakli
    Рейтинг: Весело

    Уникални са швейцарците! Много логични, организирани и единни в обществената си необходимост да живеят заедно в невероятен консенсус помежду си. Имат развита и световно ориентирана икономика, както и социални благини каквито никъде не се срещат. Болниците, старческите домове и полицейските участъци са като поне 4 звездни хотели. Върховна екология заедно с урбанизация каквато у нас ще има след 50 г. строителство. Сами си решават проблемите, а не като нас все чакаме Брюксел да ни "оправи"....толкова е позорно и жалко

  18. 18 Профил на granik
    granik
    Рейтинг: 162 Неутрално

    До коментар [#8] от "м":
    И аз съм против да се копае тунел под Балкана. Планината си е била там от стотици хиляди години без тунел в нея и никой няма право да я прокопава. Аман от печелбари, ако не минете по бързо през тунела ще фалирате,а селяните които отиват на море ще си спестят 1 час. То ако е така най добре да взривим всички планини, да залеем всичко с бетон за да станем като космодрум и да се хвалим че сме най бързия транспортен коридор. Не на гадния тунел.И до коментар #(11)- ако #(8) е Ганю то тогава ти си на Ганю цървула.

  19. 19 Профил на tekomashinist
    tekomashinist
    Рейтинг: 445 Неутрално

    Като труженик в сферата инструменталното производство ,няма как да не се възхитя на "Сиси" (Сн.2). Една гигантска дрилинг глава -изумително!!

  20. 20 Профил на Dehumanizer
    Dehumanizer
    Рейтинг: 932 Неутрално

    В България парите за всичко биват откраднати, и то се краде не с милиони, а с милиарди, и отиват за вили, коли, строеж на кръчми и хотели - които носят приход само на собствениците си, защото те не плащат данъци - игрища за голф и още кръчми. Докато не се сложи край на това - ако е необходимо и с публични екзекуции - откриването на 30 км. магистрала ще продължава да е събитие, което ще пълни страниците на печата в продължение на седмица, а строежът на детска градина ще си остане най-важната придобивка на годината в града, в който се е случило чудото.

    «Enjoy yourself. It’s later than you think.» - chinese proverb
  21. 21 Профил на м
    м
    Рейтинг: 545 Неутрално

    До коментар [#11] от "Цецо":

    Много смело раздаваш етикети, европеецо. Я си отговори на въпроса кое по приляга на човешкия гений - да пази природата девствена или да я прави на пастет за удобство.

    Граник, благодаря.

  22. 22 Профил на Master of Puppets
    Master of Puppets
    Рейтинг: 1027 Весело

    Номер 8 и 18 - а вие вероятно яздите коне, тъй де - дедо ви е яздил, пък и е екологично...

    "Master of puppets is pulling your strings, twisting your minds, smashing your dreams"
  23. 23 Профил на tonitod
    tonitod
    Рейтинг: 1137 Любопитно

    До коментар [#18] от "granik":

    Планината е там от милиони години, но както е тръгнала работата с изгорелите газове от колите и солта, която се разхвърля през зимата много дървесни, храстови и тревни видове ще заминат в "небитието"

  24. 24 Профил на tonitod
    tonitod
    Рейтинг: 1137 Весело

    До коментар [#22] от "Slash":

    И най-вероятно по стари римски пътища!
    Макар, че и те са само образно казано "екологични".

  25. 25 Профил на rayo
    rayo
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Ако написах за тунела при Габрово, беше заради това, че решението за построяването му бе изведнъж оповестено - без обсъждания за предимството му пред други варианти, без геологични и екологични проучвания, без преценка на икономическата му целесъобразност и ефективност. В случая Троян-Кърнаре всичко това бе направено едновременно с разработването на тунелите по магистрала Хемус от същия проектански колектив и поради качеството на тяхната работа имам право да вярвам, че преценката им е била напълно обоснована и вярна.

    un buen dia empieza con un solo rayo
  26. 26
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  27. 27 Профил на arch_
    arch_
    Рейтинг: 726 Неутрално

    До коментар [#21] от "м":

    Това е по-екологичното решение, защото трафикът минава под планината, а не през нея.

  28. 28 Профил на tonitod
    tonitod
    Рейтинг: 1137 Весело

    До коментар [#25] от "rayo":

    Проектът на тунелът под връх Св. Никола, после връх Столетов, а сега връх Шипка е от 1897 година и е одобрен от тогавашното Народно събрание.
    Според разчетите той ще е около три километра.
    Та мисълта ми е, че по-скоро имаше лобиране от страна на Ловеч и Плевен. А не от Габрово и В. Търново!

  29. 29 Профил на CIA Germany
    CIA Germany
    Рейтинг: 880 Весело

    До коментар [#18] от "granik":

    Ти си поредният рустикален кретен!!!

    Hope is the first step on the road to disappointment.
  30. 30 Профил на tonitod
    tonitod
    Рейтинг: 1137 Весело

    До коментар [#26] от "Galatakule":

    Къде ни търсиш при гастарбайтерите!?!
    Това е привилегия на турците!

  31. 31 Профил на heineken
    heineken
    Рейтинг: 624 Любопитно

    Чудесно съоражение, браво! Хората си го заслужават, платили са, направили са го, 8 човека курбан са станали

    А булгаристанският ком. гений на тъпотата, злобата и завистта просто нема почивен ден! Някакъв тръгнал да теоретизира за Троян-Кърнаре, друг иска да се връща в праисторически времена и да прекосява Балкана с магарета, катъри или с едно само магаре - форумникът! Трети пък се прави на духовит, сравнява швейцарските Алпи със швейцарско сирене, сякаш дупките не са му в културата и познанията...

    Както и да е, това постижение е велико, както и предходните, трябва да се радваме, че Европа продължава да става по-комуникативна, включително и за селтаци с неясен произход и оправдано лошо настроение. Хаирлия да е!

  32. 32 Профил на heineken
    heineken
    Рейтинг: 624 Весело

    До коментар [#18] от "granik":

    За какво ти е да прекосяваш Балкана на път за морето ве, аграр?! Не мое ли да переш изцяло по билото, още от Српско с 10 чифта цървули в дисагаите??

  33. 33 Профил на registrac
    registrac
    Рейтинг: 316 Неутрално

    До коментар [#26] от "Galatakule":
    Не ми е в манталитета, ама язък че в такава голяма страна ви избива на комплекси.
    http://www.novinite.com/media/images/2010-01/photo_verybig_111910.jpg
    и една идея за подарък
    http://rlv.zcache.com/lucky_i_married_a_bulgarian_flag_tshirt-p235760958610820107ca2c_400.jpg

    Всички хора са пълни със светлина, само аз съм потънал в мрак.
  34. 34 Профил на richardnixon
    richardnixon
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Така е по света - в Швейцария копаят тунели - в БГ - трупове...Бравос за постижението, дано да се поучим

  35. 35 Профил на ergen4ev
    ergen4ev
    Рейтинг: 418 Неутрално

    пътувал ссъм през швейцария и онемях от красоти и инфраструктура невероятни неща постигат а тунелите им са по 15-18 км дълги
    нямат шипка нямат трудни преходни глупаво стръмни и опасни пътища а са разпробили планините си като че ли са си играли ей така на майтап,препоръчвам на всеки да мине от там

  36. 36
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  37. 37 Профил на rayo
    rayo
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#28] от "tonitod":

    Това с по-миналия век ми звучи много сериозно, както и другото предположение , все едно далече сме от Швейцария от където и да погледнем

    un buen dia empieza con un solo rayo
  38. 38 Профил на heineken
    heineken
    Рейтинг: 624 Весело

    До коментар [#36] от "granik":

    Аааа-ааа, ясно, от Добрич си, бившият Толбухин Аре тогаз надувай шнорхела и се потапяй - сал Д-то ти да стърчи отгоре кат шамандура, да има где да кацат гларусите. И да цвъкат Па ако са влюбчиви...

  39. 39 Профил на tonitod
    tonitod
    Рейтинг: 1137 Весело

    До коментар [#37] от "rayo":

    Аха, нали.
    И на мен ми прозвуча много сериозно Вашето мнение, че проекта не е обсъждан. Относно по-миналия век - исках да Ви запозная с историята на тунела.
    А като погледнем как магистрала Хемус преминава покрай Правец, преценката на проектантския колектив ми се струва кристално обоснована.

  40. 40 Профил на granik
    granik
    Рейтинг: 162 Неутрално

    До коментар [#38] от "heineken":
    Човече не се напъвай да се сетиш откъде съм ,че можеш да получиш хемороиди.Кат си глупав/а и си мислиш ,че има само едно море на света кво да те правя. А шнорхелите си ги надувай ти ,явно те влече.

  41. 41 Профил на rayo
    rayo
    Рейтинг: 572 Неутрално

    tonitod, може би не познаваш добре картата на България, но погледни добре къде минава магистралата и дали това не е най-краткия път през Северна България за София като се има в предвид ландшафта на южната стена на Стара Планина.

    un buen dia empieza con un solo rayo
  42. 42 Профил на rayo
    rayo
    Рейтинг: 572 Неутрално

    пардон "северната стена"

    un buen dia empieza con un solo rayo
  43. 43 Профил на tonitod
    tonitod
    Рейтинг: 1137 Весело

    До коментар [#41] от "rayo":

    Сега ще се обиждаме ли!?!
    Или ще водим конструктивен диалог!
    Вашето мнение е едно, моето е друго.
    Това, че отричате моето твърдение, не прави Вашето автоматично по-вярно.

    П.П. Мразя назидателния тон.

  44. 44 Профил на asroma1927
    asroma1927
    Рейтинг: 685 Неутрално

    Ако в Швейцария нямаше тунели, пътуването в страната щеше да е ад. Алпите нямат нищо общо с планини като Витоша, Стара планина или Родопите - единствения разумен вариант за пътна инфраструктура са тунелите. Само дето техните тунели нямат нищо общо с българските. Траянови врата няма и километър дължина,а ако спреш в тунела и излезеш от колата най-вероятно ще се отровиш от изгорели газове. Сан Готардо е най-дългия тунел в Швейцария / около 18-19 километра /, като на всеки километър има уширение, където може да спре автомобил. Въздухът в тунела е чист и спокойно може да се диша. На всеки един километър има асансьори, които директно те извеждат на върха на планината. Общо взето, уникално съоръжение.

  45. 45 Профил на скруч
    скруч
    Рейтинг: 470 Неутрално

    а уж бяхме швейцария на балканите

    за чиста и свята република-но не с този народ
  46. 46 Профил на TTS
    TTS
    Рейтинг: 565 Неутрално

    ние сме Швейцария на Ориента БЕ какви балкани. Ах-Дог ше се погрижи за всичко..

    TTS
  47. 47 Профил на rotos
    rotos
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Новинар:

    Спаска Митрова спечели родителските права за малката Сузана. Съдът в Гевгели отхвърли тъжбата на бившия й съпруг Воислав Савич, съобщиха от партия "Атака". Според нея за първи път съдът е взел справедливо решение.


    Ден преди заседанието бившият й съпруг заяви пред скопския "Утрински вестник", че очаква именно такова решение на съда. Според него с делото Македония ще се опита да излъска имиджа си на правова държава и да подобри отношенията си с България.

    Решението на съда може да бъде обжалвано в 15-дневен срок от обявяването му.


    Алиса: Кажи ми по кой път да тръгна? Котаракът: Зависи, къде искаш да отидеш.
  48. 48 Профил на krasimirav
    krasimirav
    Рейтинг: 8 Гневно

    До коментар [#18] от "granik":

    И кво сега? Всички развити страни са в няква масова заблуда, така ли!?
    Само ние сме много умни и щото планината е там от много време, дай да не я копаем,а!?
    Ти си УНИКАЛЕН ТЪПАК!

  49. 49 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 491 Неутрално

    Човека си има мнение - недейте да дупчите планината,и всички турбо селяни със боклуците на западна европа му се карата.Ми така е.Демокрация е.Я си правим ко си сакам па оня да му мисли.
    Умния човек ще обори опонента с знание и доводи.А не с идиотския довод - навсякъде по света правят така.Това не е довод.
    Това че маса идиоти са взели ипотечни заеми за жилища по 1200 евро не е довод.Щом има планина значи не трябва да се дупчи.Пък ако трябва и на магаретата ще се върнеме.България е била велика сила при магаретата и конете.Сега като има техника какво сме - нищо.Западаща нация със слаб народ.Народ който може единствено да плюе и да гледа другия какво прави.Айде стига ви толкова че, вземат да се обидят всички новософиянци,които си мислят че като си вземат боклуците от село - астри голфове и тем подобни,и ги паркират пред блока,правят голяма услуга на всички.Ако някой ме критикува - да даде добри доводи.

    Горд българин с три години стаж в Испания .Вече в България и занимаващ се с крипто валути .
  50. 50 Профил на granik
    granik
    Рейтинг: 162 Неутрално

    До коментар [#48] от "krasimirav":
    Човече безкрайно съжалявам ,че съм разстроил нежната ти душа с уникално тъпото си мнение.Все пак ,ако толкова много ти се копае пич, вземи си изкопай още един кладенец на селото си и мирясай. Пък с планината не се занимавай- много си дребничък в сравнение с нея.

  51. 51 Профил на rayo
    rayo
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#43] от "tonitod":

    tonitod, в този форум пиша само по същество и затова ти предложих да видиш картата, защото за теб Правец има друг контекст. Съжалявам, че го приемаш като "назидание", но за мен това е разговор по същество

    un buen dia empieza con un solo rayo
  52. 52 Профил на tonitod
    tonitod
    Рейтинг: 1137 Весело

    До коментар [#51] от "rayo":

    А защо ли ник нейма ми е оцветен в зелено!?!
    Аз пък много обичам да се шегувам в този форум.

  53. 53 Профил на rayo
    rayo
    Рейтинг: 572 Неутрално

    На тези неща не съм обръщала внимание, но приеми, че тонът ми е бил напълно любезен в тоста, който те е подразнил. Тези недоразумения могат да се получат при едно индиректно общуване.
    До коментар [#52] от "tonitod":

    un buen dia empieza con un solo rayo
  54. 54 Профил на tonitod
    tonitod
    Рейтинг: 1137 Весело

    До коментар [#53] от "rayo":
    Удоволствието е изцяло мое!


    П.П. Извинявам се, че в другата статия съм те сложила в групата на момчетата.

  55. 55 Профил на tonitod
    tonitod
    Рейтинг: 1137 Весело

    До коментар [#49] от "tarikata":

    Правилно, да върнем конете и магарета!
    Добре е , че вече няма обирджии по пътищата. Иначе щеше да се наложи да изкараме тъпаните, да се разположим по върховете през няколко километра и да подаваме звукови сигнали за наличие на опасност.
    Тъй де! Дервенджийството си е било доходен и уважаван занаят!

  56. 56 Профил на bulgarinvstranstvo
    bulgarinvstranstvo
    Рейтинг: 778 Неутрално

    До коментар [#53] от "rayo":

    В слуЧая не е индиректно, а асинхронно общуване.

    "Dubito, ergo sum vel quod idem est, cogito, ergo sum" René Descartes
  57. 57 Профил на granik
    granik
    Рейтинг: 162 Неутрално

    До коментар [#55] от "tonitod": В кралските фамилии е въпрос на чест и престиж да си добър ездач, но тук в Б-я се смята за смешно и изостанало /вкл. и от теб/. Само сравни цената на най-скъпия автомобил и тази на най-скъпия кон и ще видиш разликата.

  58. 58 Профил на Galata
    Galata
    Рейтинг: 521 Весело


    Бъзнах и гледам 2-3 рибки влезли в мрежата...

    "Büyük şeyleri yalnız büyük milletler yapar." K.Atatürk
  59. 59 Профил на granik
    granik
    Рейтинг: 162 Неутрално

    "Мениджърът на английския футболен отбор "Манчестър юнайтед" - шотландецът Алекс Фъргюсън, не само разполага с някои от най-скъпите играчи в света, но и е съсобственик на най-скъпия състезателен кон в света - "Скалата на Гибралтар"-оценява се на 30 милиона долара- а най-скъпия автомобил е купен за близо 11 милиона долара.

  60. 60 Профил на tonitod
    tonitod
    Рейтинг: 1137 Неутрално

    До коментар [#57] от "granik":

    Яздя коне от далечната 1988 година.
    Винаги, когато имам свободно време!
    Настъпвана съм от кон, падала съм от кон, а най-невероятното ми преживяване е свързано с яздене на раванлия.
    Нищо друго не създава в мен това усещане за свобода и безвремие, както ездата.

  61. 61 Профил на granik
    granik
    Рейтинг: 162 Неутрално

    До коментар [#60] от "tonitod":

    Ако е вярно ,то тогава поздравления.

  62. 62 Профил на igeorge71
    igeorge71
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Уникален проект, който наистина олицетворява швейцарския гении във всяко едно отношение. Трудолюбие, далновидност, компетентност, иновативност и грижа за природата. Защото, освен всичко друго, в екологичен аспект ползите са огромни.
    Чрез този и останалите тунели по трасето огромното пристанище на средиземно море Генуа се свързва почти по права вертикална линия с най-голямото пристанище в Европа - Ротердам.
    Вместо всички товари по оста юг-север-юг да се пренасят на огромни тирове след 7 г. огромна част от тях ще се транспортират на релси. Отделно много хора тогава ще предпочетита да вземат влака, а не да пътуват с кола. Допълнително ще се реши проблема с огромните задръствания, които в момента стават около тунела, при всяка по голяма ваканция в Европа. Не случайно Швейцария е страната № 1 по устойчиво развитие.

  63. 63 Профил на capitalist
    capitalist
    Рейтинг: 1027 Весело

    До коментар [#60] от "tonitod":

    ти за истински коне ли имаш предвид или за" жребци ".....

  64. 64 Профил на tonitod
    tonitod
    Рейтинг: 1137 Весело

    До коментар [#63] от "capitalist":

    Здрасти, Джентълмен!
    Оставям отговора на богато ти въображение.

  65. 65 Профил на capitalist
    capitalist
    Рейтинг: 1027 Весело

    До коментар [#64] от "tonitod":

    здрасти ,тони ...

    просто ми стана интересно ,дали и истински кон си яздела и то от наистина далечната 88а,а за другите жребци си е твоя работа ....

  66. 66 Профил на heineken
    heineken
    Рейтинг: 624 Весело

    Старият морски вълк сраник понеже е морско чедо - от Атанасовското езеро, се е загрижил за цената на конете. Много фройдизъм и юнгизъм има тук, да успокоим сраник с думите на Поета: "Веднъж конски виждала бе тя, но този май е по-голям"

  67. 67 Профил на tonitod
    tonitod
    Рейтинг: 1137 Неутрално

    До коментар [#65] от "capitalist":

    Истински, Капи.
    Язденето е като карането на колело- колкото по-рано започнеш, толкова по-лесно се научаваш!

  68. 68 Профил на bulgarinvstranstvo
    bulgarinvstranstvo
    Рейтинг: 778 Неутрално

    До коментар [#67] от "tonitod":

    Да, в това си права. В моя род по традиция слагат детето на първата година да седят сами на гърба на кон.
    Ако се хване за гривата и му/и хареса - добре, ако не - няма да стане конник от него/нея.

    "Dubito, ergo sum vel quod idem est, cogito, ergo sum" René Descartes
  69. 69 Профил на capitalist
    capitalist
    Рейтинг: 1027 Весело

    До коментар [#67] от "tonitod":

    ами не знам не съм спец по конете и язденето и затова те питам,а пък ми е интересно напоследък .....
    пиша сериозно и имам предвид за яздене на истински кон със седло,а не за "яздене на жребец",че ти май си помисли ,че те гъбаркам....

  70. 70 Профил на tonitod
    tonitod
    Рейтинг: 1137 Весело

    До коментар [#68] от "bulgarinvstranstvo":

    Хм, бях на малко повече от една година!

  71. 71 Профил на tonitod
    tonitod
    Рейтинг: 1137 Любопитно

    До коментар [#69] от "capitalist":
    Абе, най-добре са пробва да ме "гъбаркаш".
    Яздене на истински кон със седло, стремена, юзди и т.н.
    Изживяването е невероятно.
    Ако имаш възможност, научи се. Няма да съжаляваш.

  72. 72 Профил на bulgarinvstranstvo
    bulgarinvstranstvo
    Рейтинг: 778 Неутрално

    До коментар [#60] от "tonitod":

    А за раванлия - всъщност доколкото знам това е траб на български май.
    Аз съм се занимавал с конкур - състезания, активно. При нас той е по-застъпен.
    А при жените в повеЧе дресурата. като хлапета обсъждахаме кое момиЧе е по-добро в пасажа Ако разбираш

    "Dubito, ergo sum vel quod idem est, cogito, ergo sum" René Descartes
  73. 73 Профил на tonitod
    tonitod
    Рейтинг: 1137 Весело

    До коментар [#72] от "bulgarinvstranstvo":

    Занимавала съм се само любителски.
    А за раванлията ми се е случвало само веднъж. Конят си местеше краката по особен начин - преден ляв, заден ляв, после с десните - като люлка. Не знам дали точния израз е раван, с такова впечатление останах.
    Голям номер ми врътнаха на времето. Много ми смяха.

  74. 74 Профил на bulgarinvstranstvo
    bulgarinvstranstvo
    Рейтинг: 778 Неутрално

    До коментар [#73] от "tonitod":

    да, това е траб на немски, или трод на английски. Едновременно движение на диагоналните крака. Между двете докосвания има кратка фаза, в която конят не се докосва до земята "лети".

    При пасажа тази фаза се удължава и изглежда много по-ефектно.

    "Dubito, ergo sum vel quod idem est, cogito, ergo sum" René Descartes
  75. 75 Профил на granik
    granik
    Рейтинг: 162 Неутрално

    До коментар [#66] от "heineken": Ей пич вземи ги затвори тези дебели и прашни книги описващи основите на психоанализата, дръпни пердетата и излез на чист въздух,че ще вземеш да се увредиш нещо. Вземи пример от "tonitod" и се качи на някой кон (ако все пак не си някой страхлив женчо) и ще се почувстваш по добре , повярвай ми. Казвам го за твое добро.

  76. 76 Профил на tonitod
    tonitod
    Рейтинг: 1137 Весело

    До коментар [#75] от "granik":

    .........Вземи пример от "tonitod" и се качи на някой кон (ако все пак не си някой страхлив женчо) и ще се почувстваш по добре , повярвай ми........
    Като изключим, че и аз съм жена всичко друго е добре казано





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK