"Тойота" ще плати 10 млн. долара обезщетение заради 4 жертви на пътя

Моделът &quot;Лексус&quot; на японската компания. Тойота изтегли от пазара над 7.5 млн. коли заради дефект, предизвикващ внезапно ускоряване. <br />

© Ройтерс

Моделът "Лексус" на японската компания. Тойота изтегли от пазара над 7.5 млн. коли заради дефект, предизвикващ внезапно ускоряване.



Компанията "Тойота" се съгласи да плати 10 млн. долара на роднините на четирима души, загинали при катастрофа в САЩ, след като колата им внезапно увеличила скоростта, предадоха световните агенции.


През август 2009 г. бившият пътен полицай Марк Сейлър, съпругата, дъщеря му и зет му загинаха, след като техният "Лексус" неочаквано ускорил до около 190 км/ч. Колата се забила в крайпътна ограда, преобърнала се няколко пъти и се запалила.


След този случай компанията изтегли от пазара близо 7.5 милиона коли.




"Тойота" и роднините на четиримата загинали се надяваха сумата, определена като обезщетение, да остане в тайна, но съдът реши, че подробностите по делото представляват обществен интерес.


Този съдебен процес се смята за най-сериозният от заведените срещу автомобилния производител над 400 дела.

Коментари (35)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на wornoxmaniak
    wornoxmaniak
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Вие сега кво? Да не би да ви се приЩе да сте били в колата?

  2. 2 Профил на jubal harshaw
    jubal harshaw
    Рейтинг: 1416 Весело

    цъ-цъ-цъ ... и това, след като се разбра, че проблема е там, че американците все още не знаят кой педал натискат ...

    http://jubalharshaw.wordpress.com
  3. 3 Профил на The Stig
    The Stig
    Рейтинг: 1134 Неутрално

    Докато вървеше към върха (най-много продажби) Тойота направи силно отстъпление от качеството и надеждността и започна да лежи на твърде стари лаври.
    През тази година излязоха наяве и повечето недъзи на японците - проблемите педали на газта (при почти всички модели), спирачките (при Приус), преобръщащите се джипове (Лексус GX 460 и Ленд Круизър)...
    Поне се отчетоха с два рекорда - за най-много автомобили, върнати в сервизите и за най-голяма глоба в САЩ ($16.4 млн.).
    За останалите предимства на най-скучната марка няма какво да говорим.

  4. 4 Профил на Тъпата майна
    Тъпата майна
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#2] от "jubal harshaw":

    Не е така. Проблемът е изключително глупав и е наистина жалко, че 4-ма души са загинали заради такава глупост. Иначе виждам някаква тенденциозност в статиите за този случай, което не говори добре за журналистиката у нас. Причината за инцидента е:

    "Investigators determined that a wrong-size floor mat trapped the accelerator and caused the crash."

    Постелката на шофьорското място (извинявам се, че не се сещам за българската дума за флоор мат) се е разместила след ползване и в един момент се е озовала върху педала на газта и незнайно как се е стигнало до натискане на педала. В следствие се появиха хиляди случаи с оплаквания, че колата е започнала да ускорява без причина от други потребители Жалко за смъртта на семейството!

    Това мнение е дело на една тъпа майна
  5. 5 Профил на theWho
    theWho
    Рейтинг: 515 Неутрално

    ...Моделът "Лексус" ...

    Лексус не е модел, а бранд на Тойота.

  6. 6 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1053 Неутрално

    Остават въпроси,на които никой в медийната кампания против Тойота не отговори.
    Как постелката на пода,заседнала под педала на газта е допринесла за "неочаквано" ускорение до 190км/ч?Все пак не става впрос за автомобил за състезания и ускоряването до тази скорост изисква време.
    След като автомобила е започнал да ускорява над желаната от водача скорост,дали същия е използвал спирачката?Ако не е да разбираме ли,че водача е ускорявал нарочно.
    Не съм запознат с работата и софтуера на Тойота,но ми звучи много наивно при едновременно натискане на газ/от заседналата постелка/ и спирачка от водача,нормално е доминантната команда да е за спиране.Всички софтуери с които аз съм работил,игнорират командата за газ,когато има активна команда от спирачния педал.
    Странен случай.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  7. 7 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1188 Любопитно

    До коментар [#6] от "sandman":

    "Как постелката на пода,заседнала под педала на газта е допринесла за "неочаквано" ускорение до 190км/ч?"

    Слагайки неочаквано в кавички искаш да кажеш, че шофьорът целенасочено е ускорил до 190км/ч за да изтрепе себе си и семейстовото си ли?

    На мен ми е интересно как бивш полицай си е позволил Лексус? Добър стандарт очевидно. Не си тръгват само с един златен часовник!

  8. 8 Профил на jubal harshaw
    jubal harshaw
    Рейтинг: 1416 Весело

    До коментар [#4] от "Пловдивски":

    стига глупости. нема в природата кола серийно производство, на която ако натиснеш и газ, и спирачка едновременно до дупка и да продължи да се движи. спирачките така са направени, че да спират, баста. да не говорим, че с лексуса вече го пробахме -- спира

    просто в колата е било ченге, а не може колегите да го прецакат със застраховката за дреболия като превишена скорост.

    http://jubalharshaw.wordpress.com
  9. 9 Профил на Fanetti Mazakura
    Fanetti Mazakura
    Рейтинг: 792 Неутрално

    Това е поредният американски скам, след измамата с Айфон и софтуерът му Андроид, които са правени с теслата и за употребата им е нужно да изучаваш телефона седмици наред. Това с Тойота е американски скам за вдигане на продажбите на американските коли в САЩ, чиято автомобилна индустрия е пред пълен банкрут. САЩ винаги в историята си са използвали откровенно мафиотски приоми, за да се докопат до пари.

    BOYKO BORISSOV – “RAPONA,” current Prime Minister of Bulgaria,(от Wikileaks)
  10. 10 Профил на Fanetti Mazakura
    Fanetti Mazakura
    Рейтинг: 792 Неутрално

    До коментар [#7] от "Варненски":

    "На мен ми е интересно как бивш полицай си е позволил Лексус? Добър стандарт очевидно. Не си тръгват само с един златен часовник! "


    Нищо страно няма, полицаите в Америка са сравнително високо платени - средно по $5-6000 долара на месец, а Лексусите, а и всички останали коли, са средно с %30 по-евтини.

    BOYKO BORISSOV – “RAPONA,” current Prime Minister of Bulgaria,(от Wikileaks)
  11. 11 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1053 Неутрално

    До коментар [#7] от "Варненски":

    Определено не е искал да се самоубива,но как се ускорява неочаквано до 190?Все пак и ние караме коли а и познайваме нещо за начина по който работят.Вярно,че с двигател от 270 к.с. ускорението не отнема много време,но все пак не е незабележимо,ако те е страх,или се чустваш некомфортно от тази скорост.Няма отговор на въпроса защо спирачките не са работили.Много неизвестни или тенденциозно поднесена информация.По-скоро второто защото в професионализма на експертите не се съмнявам изобщо.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  12. 12 Профил на NK /имигрант в родната страна/
    NK /имигрант в родната страна/
    Рейтинг: 909 Неутрално

    Ситуацията не е изключение - при много марки има подобни проблеми, макар смъртните случаи да са много рядко.

    Проблемите на Тойота са два:

    1. Най-големия им конкурент на пазара GM е де факто собственост на хамериканското правителство. Това е причината за силната атака.

    2. Тойота прояви голяма арогантност отричайки проблемите "до дупка". Скрили са информация, която са задължени да обявят пред съответните власти. Това е формалният повод.

    Комбинацията се оказа много лоша за японците.

    N.B. Напълно съм съгласен с The Stig, че качеството им потъна много надолу, а колите им са безкрайно скучни с изключение на TLC, разбира се.

    Правителството ОЛИГАРСКИ призовава: "ПЛУВАЙ, БЪЛГАРИНО... НЕ Е РИБА!"
  13. 13 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1188 Любопитно

    Абе аз немога да разбера как говорите на изуст?! Качестото на Тойота потънало, увеличили обема за сметка на надеждността ... Подобно мнение не е ваше а е формирано от прочетеното в медиите. Но както виждате част от медиите не са безпристрастни. Поне не тези в САЩ и в Германия. Все пак това са държави в които най-голяма част от БВП се дава именно от автомобилният сектор. Нормално е да го подкрепят по всякакъв начин.

  14. 14 Профил на bayern
    bayern
    Рейтинг: 458 Неутрално

    само немските са супер

    Welthauptstadt Germania
  15. 15 Профил на konspiraciata
    konspiraciata
    Рейтинг: Неутрално

    гледайте китайската телевизия която е на английски CCTV news да видите къде се произвеждат Пежо Волксваген Ауди и други.
    Аз имам една японска аудиосистема която се включва сама.
    Това с дефектите се среща но някои не го собщават да не спрат продажбите ,също производителите на коли са и рекламодатели

  16. 16 Профил на The Stig
    The Stig
    Рейтинг: 1134 Неутрално

    До коментар [#13] от "Варненски":

    Не знам варненски ли си, бургаски ли си, но ако ти черпиш информация само от медиите и "мнението ти е формирано от прочетеното в тях", ок. Моето мнение е изградено само на лични впечатления и наблюдения от първа ръка, за съжаление от Тойота имам малко в повече и никак не са добри.

  17. 17 Профил на borko_to
    borko_to
    Рейтинг: 534 Неутрално

    мен лично ми е интересно как са стигнали до заключението за неочаквано ускорение и какво гарантира че не е подадена газ от водача - отделно за кола която се е въртяла през капак - мн ясно че ще се размести стелката

    Правите дървета в гората, първи се отсичат!
  18. 18 Профил на zarzawat
    zarzawat
    Рейтинг: 462 Неутрално

    Същото няколко пъти ми се е случвало с моята кола (която не е тойота). Постилката се огъва при педала и го натиска надолу. Натискам съединителя, с другия крак бързо изтеглям постилката или повдигам педала отстрани докато двигателя яко форсира. Ако е напечено положението просто бих ударил спирачка. Проблема е реален, обикновено всеки шофьор би трябвало да се справи лесно, освен ако не се случи в кофти момент. Явно някои и се шашкат повече. Според статистиката повечето пострадали от този проблем са възрастни хора.

  19. 19 Профил на navy
    navy
    Рейтинг: 902 Неутрално

    До коментар [#4] от "Пловдивски":

    Смешки!
    Докато си натискал педала на газта всичко било нормално и постелката /къде е била? -под или над/ не пречила.Щом дигнеш крака от педала вдигнала 190 км//ч-глупости!
    За да спреш пускаш газта и натискаш спирачка! За да ускориш пускаш спирачката и натискаш газта!И това се прави с един и същи крак.
    Тъп начин да очерниш конкурента си !Да не забравяме и Пърл Харбър!

    Шлосер от ВМЕИ "Ленин" ТМММ - 8-ми разряд
  20. 20 Профил на BulgAryan - пикам ви на жидо-болшевишката цензура!
    BulgAryan - пикам ви на жидо-болшевишката цензура!
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Стелката наистина може да е причина за такава катастрофа, само че тя няма как да натисне сама педала на газта. Най-вероятно шофьорът е ускорил колата до 190 км/ч , но когато е решил да намали скоростта (при наближаване на завой например) и е отпуснал газта, стелката е попречила на педала на газта да се върне обратно. Не е никак лесно да се спре такъв автомобил, при условие, че двигателят поддържа постоянно 5000 оборота например на 6-та предавка. Освен това автоматикът (най-вероятно Lexus-ът е бил такъв) сменя предавките въз основа на оборотите на двигателя, т.е. ако оборотите са останали високи, заради стелката, която пречи на педала на газта да се върне обратно, колкото и да натиска човек спирачката скоростната кутия не може да включи на по-ниска предавка. Оттам нататък всичко става за секунди и последиците са обикновено трагични.

    ,,Българите-това е народът,който имаше всичко което е пожелавал. Те никога не се съмняваха в победата си" Енодий 486 г.
  21. 21 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1053 Неутрално

    До коментар [#16] от "The Stig":

    Защо не се концетрирате върху проблема?Не става въпрос за качеството на Тойота.
    Питам,може ки кола произведена около 2008 г.да не спре при натискане на спирачния педал?
    Щом си запознат с марката знаеш по-добре от мен,че педала на газта не командва /механично/ двигателя.Така ли е?Този автомобил най вероятно е с EBS.Тва означава,че компютъра на спрачките и компютъра на двигателя са в постоянна комуникация по "high speed CAN".В момента в който натиснеш спирачката,компютъра на двигателя веднага отнема газта.Ако комуникацията между двете системи не е наред,светва сигнал на таблото.Остават обаче спирачките на които може да разчиташ,дори без да работи електрониката.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  22. 22 Профил на kirsner
    kirsner
    Рейтинг: 909 Неутрално

    "Най-скучния автомобил" Гроздето май е кисело, а, другари! Друго си е да си купиш 10-годишен Гоуф със средна заплатка в България от порядъка на 300 евро.
    1. Тойота никога не са се държали арогантно по повод обвиненията. Лично председателят на УС Тойода отиде да дава обяснение в Конгреса и да изрази съжаление за инцидентите.
    2. Доказа се, че множеството случаи са били инсцинирани, след като се разрази целия този скандал. ( Спомняте си юнака от Сан Диего, дето се обаждал на 911 и обяснявал какво се случва с колата му, а тя "бясно" се ускорявала на магистралата)
    3. Не е ли странно, че скандалите секнаха изведнъж, също както и се появиха лавинообразно изведнъж, противно на всички статистически закони?
    4. Тойота продължава да се радва на най-висок рейтинг сред независимите оценители като най-популярното списание "Consumer Report" например.
    5. Не е ли странно, че цялата истерия се появи във време, когато GM, техния основен конкурент в САЩ, стана притежание на държавата? И обвиненията дойдоха точно от департамента, който отговаря за сигурността по пътищата? В самите САЩ GM иронично бяха наричани Гавърнмънт Мотърс.

  23. 23 Профил на dinko
    dinko
    Рейтинг: 5 Неутрално

    Като се обърне колата начини много,тъпата кука мир на праха му поне да беше направил опит да се спаси,лост на неутрална позиция спирачки не,явно така са го учили,нещо нагласено има, ще го обжалват и журналята да пишат пак кое как и тн.

    dinko
  24. 24 Профил на 111
    111
    Рейтинг: 515 Весело

    Я сега си представете какво ще стане ако ЛАДА ,ЗАЗ и МОСКВИЧ започнат да плащат обезщетение за злополуките по пътя и за техническите повреди! ОПААА маи там няма таков проблем!!

  25. 25 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1053 Неутрално

    До коментар [#20] от "Face the Truth":

    Изписал си куп неправилни неща.В съвременните автомобили компютрите на основните системи обменят данни по високо скоростни,не знам как се превежда на БГ,controller area network.Командата от системата на EBS е с предимство пред всичко друго.Ако натиснеш едновременно газ и спирачка на такъв автомобил,двигателя изобщо няма да "отговори".Ако си натиснал спирачката до долу,това е сигнал за всички системи,че се търси максимално спирачно усилие.Всичко се подчинява на тази команда.Вярно е че съвременните машини са много сложни,но в никакъв случай не са глупаво програмирани.Помислено е за всички възможни ситуации,дори за такива,които не биха могли реално да се случат.Дори да отпадне електрониката,спирачното усилие е много,ама много по-голямо от въртящия момент на мотора.Ако не ми вярваш,запали си колата излез на пуст път,вдигни около 100-120 на директна и без да пускаш газта/ако можеш/натисни спирачката.Вярно трансмисията ще се претовари/може и съеденител да скъсаш/,но колата ще спре.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  26. 26 Профил на BulgAryan - пикам ви на жидо-болшевишката цензура!
    BulgAryan - пикам ви на жидо-болшевишката цензура!
    Рейтинг: 571 Неутрално

    до коментар [#25] от ,,sandman'':

    Стига с тия компютри бе, пич! По твоята логика не трябва да стават катастрофи защото компютрите в един автомобил се грижат за всичко. Не знам колко опит имаш зад волана ама много наивна ти е представата за поведението на една кола при висока скорост. При условие, че се движиш със 190 км/ч и педалът на газта остане блокиран от стелката, ако натиснеш спирачката рязко и ,,до долу'' (както си написал), моментално губиш контрол над автомобила. Ще се завъртиш като пумпал на асфалта, ще излетиш от пътя и ще продължиш да се въртиш , само че по таван. Та, колата ще спре, (както казваш), въпросът е как и къде ще спре.

    ,,Българите-това е народът,който имаше всичко което е пожелавал. Те никога не се съмняваха в победата си" Енодий 486 г.
  27. 27 Профил на Тъпата майна
    Тъпата майна
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#25] от "sandman":

    Все пак нека имаме предвид, че не сме били там и че всичко е възможно да се е случило. Не знам с какъв двигател е бил Лексъса в който е карал полицая, но най-малките им модификации са около 270 к.с. по мой спомен стигайки до повече при ГС и ЛС. Ако преди това е шофирал с около 80 мили на магистралата ускорението до 120 мили при кикдаун може да отнеме много малко секунди (да речем 1 секунда за латенция и 5-6 за ускорението). В неочакван момент и ако наистина е станало така, че стелката се е качила върху педала и го е натиснала (т.е. самата стелка няма как, но краката на полицая върху стелката могат), то за около 5-6-7 секунди ако не се е усетил какво аджеба се случва може да е попаднал при кофти ситуация при тази висока скрост (едва ли магистралата е била празна), може да се е опитал да заобиколи кола в този момент, което при тази скорост може да е фатално и т.н. Поне аз до колкото чувам първо се е врязъл в някакъв голям трък и след това чак е излезъл от пътя и е започнало преобръщането. В действителност може човек да изпадне в тъпанарска ситуация, но моето мнение е, че е абсурдно да се обвинява една компания да носи отговорност за това, че стелката се е разместила и шофьорите не са я наместили на мястото й когато е трябвало. Веднага след този ЕДИНСТВЕН инцидент започна цяла вълна от подобни инсценирани случаи с единствената цел да се цоцат парички от Тойота. Който е живеял в САЩ или има познати там ясно знае, че понякога можеш да измуфтиш немалко благинки от разни фирми само като ги обвиниш, че са ти застрашили сигурността и живота, дори когато това не е така и компаниите го знаят - репутацията трябва да се пази. Самият аз съм "цакал" системата по този параграф, когато една от най-големите рент-а-кар компании ми даде кола с предни накладки, които бяха са смяна и скърцукаха при спиране. Естествено нямаше никакъв проблем с тях, но тъй като ми беше интересно и аз веднъж да "цакна" системата отидох при рент-а-кар офиса и им казах, че колата ми издава странни звуци при спиране, има увеличен спирачен път и не се чувствам сигурен така. Резултатът беше чисто нова кола за двойно по-дълъг период за тяхна сметка. И то след като отлично знаеха, че проблемът е просто в това, че колата трябва скоро (или е трябвало скоро) да сменя накладки и много лесно могат да ме убедят, че в това е проблема. Обаче знаят, че кажат ли, че сестра ти е ..., ходи да обяснявай...

    Това мнение е дело на една тъпа майна
  28. 28 Профил на Тъпата майна
    Тъпата майна
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#26] от "Face the Truth":

    Само ако си на завой и спирачната ти система е от 19-ти век. При Лексъс на прав път или лек завой не може да ти се случи нищо от рязко натискане на спирачката. Но пак казвам, че не сме били там и само шофьора си е знаел в каква ситуация е бил в този момент. Важното е, че японците ще изпълнят джентълменския си дълг да изплатят 10 милиона долара дори когато знаят, че нямат вина за случая. Държат се адекватно дори когато има такава сериозна кампания, целяща убиване на ръста на продажбите им.

    Това мнение е дело на една тъпа майна
  29. 29 Профил на NK /имигрант в родната страна/
    NK /имигрант в родната страна/
    Рейтинг: 909 Неутрално

    До коментар [#22] от "kirsner":

    По точките:

    1. Отиде след като скандалът се беше разгорял толкова много, че решиха, че подобна изява си струва... Редица случаи са били потулвани в продължение на няколко години преди да се стигне дотук. Да не говорим, че не го направи по свое желание, а беше призоваван дълго време да даде публично обяснение на случая.

    2. Злоупотреби винаги има. Това не променя фактите. Вероятно оня дето го има на запис в youtube и после му събираха останките - сигурно е прекалил със симулирането.

    Все пак проблемът си го има и той е доказан - педалът на газта не се връща, защото някаква пластинка задържа заради повишено триене, най-често от замърсяване. Има документирани случаи на заяждане на педала на газта без да има стелки в колата. А и направиха сервизна кампания, засягаща на 10 млн коли... едва ли е за нищо.

    3. За съжаление скандалите не са секнали, а си продължават, но с по-малък интензитет. До голяма степен причината е по-скоро политическа, отколкото нещо друго. В момента Тойота е под лупа и всяко отклонение дори минимално се преекспонира в публичното пространство. Не е справедливо, знам!

    4. Последното по никакъв начин не противоречи на скуката, която излъчват в момента.

    5. Това и аз го писах по-горе. Във всички случаи можеше да се размине с много по-малък медиен шум ако Тойота бяха реагирали навреме и ако не беше проблемът с държавата-собственик на GM.

    Колкото до качеството на автомобилите - в момента Тойота е на светлинни години от качеството, което предлагаха в началото на 90-те. Пожертваха го в името на това да станат Номер 1 в световен мащаб.

    Сега правят автомобили без емоция. Няма тръпка в управлението им. Нещо като масова конфекция в съвременното автомобило-строене. Не че положението при конкуренцията е цветущо...

    Както писах по-горе TLC е изключение - единствения модел на марката, който бяга от посредствеността. IQ също ми допада, но е непродаваем у нас.

    P.S. За протокола - не сравнявам с ГоУф за 300 евро.

    Правителството ОЛИГАРСКИ призовава: "ПЛУВАЙ, БЪЛГАРИНО... НЕ Е РИБА!"
  30. 30 Профил на BulgAryan - пикам ви на жидо-болшевишката цензура!
    BulgAryan - пикам ви на жидо-болшевишката цензура!
    Рейтинг: 571 Неутрално

    до коментар [#28] от ,,Пловдивски'':

    За какъв 19-ти век ми говориш бе, човек? Въобще четеш ли ми коментарите или си говориш по инерция? Става въпрос ако педалът на газта остане блокиран при висока скорост, високи обороти и максимална предавка. Естествено, че при нормални условия, ако натиснеш силно спирачка оборотите рязко падат и автоматикът включва моментално на по-низка предавка. Японците няма как не изпълнят ,,джентълменския си дълг'' защото ги е страх да не загубят основния си пазар. Те затова ги клатят американците с тея ,,инциденти'', но ония си траят и плащат без много да мъркат. На това му се вика ,,рекет'' по американски. Удрят конкуренцията с ,,мръсни'' удари под пояса, щото не могат по честен начин.

    ,,Българите-това е народът,който имаше всичко което е пожелавал. Те никога не се съмняваха в победата си" Енодий 486 г.
  31. 31 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1053 Неутрално

    До коментар [#26] от "Face the Truth":

    Компютрите по никакъв начин не могат да компенсират малоумието на един шофьор.Обаче както градския,пловдивски ти е писал,кола се EBS,дори не с ABS,не може да се завърти както и да натискаш спирачките.Друг е въпроса дали ситемата е работила.Никой не казва нищо по въпроса.Информационно затъмнение,поне по медиите.Освен това не прилича на бивш пътен полицай да се шашардиса толкова лесно.
    Опита ми зад волана със сигурност е доста голям.Освен това автомобилите са ми професия,а не хоби.Точно затова считам,че изнесената информация е оскъдна и тенденциозно поднесена.Със сигурност доклада на експертите ще е много по-интересен,без да е редактиран от прависти.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  32. 32 Профил на wolfenstine
    wolfenstine
    Рейтинг: 8 Неутрално

    не, бе хора ,,тойота' е най здравата кола.. и никога не се троши...смо немските и американските се повреждат...

  33. 33 Профил на 10mm AUTO протестира срещу цензурата на цървула...
    10mm AUTO протестира срещу цензурата на цървула...
    Рейтинг: 515 Неутрално

    да точно на лексуса стелките ще се закачат за пидаля на гаста...те не се закопчават за пода,а свободно левитират под краката на водача...Поредното скалъпено обвинение на УС гавърмент.А защо не се говори за американските консерви и техните проблеми...

  34. 34 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 895 Неутрално

    Ясно е че доста от "познавачите" са карали само стари коли.
    Господа, новите коли в не малка част са в "виртуални" педали.
    Не пожелавам на никого да се случват неприятности с електрониката на новите коли. От некачествено гориво имах следния случай: В момент на рисковано изпреварване задейства системата "Slow down". Компютъра автоматично смъква оборотите на 1200. Не е много приятно. Друг случай - внезапно излезе от строя сензора за положение на разпределителния вал. Също не го пожелавам на никого. А колата е нов джип "Mitsubishi"

    Да разлая троловете!!
  35. 35 Профил на Irina
    Irina
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Новината е стара ,инцидента е миналата година и Тойота изтегли една внушителна партида от пазара,дефекта доколкото знам, е само за американски коли ,предполагам че са автоматик.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK