За някои блокирани по летищата пътници спасението се оказа... Twitter

За някои блокирани по летищата пътници спасението се оказа... Twitter

© Reuters



Някои от пътниците, блокирани по летищата в Съединените щати заради най-силната снежна буря за 2010 г., намериха нов начин да потърсят помощ. Когато навсякъде другаде опитите за намиране на място се провалят, Twitter може да бъде най-добрият начин да се приберете у дома, разказа "Ню Йорк таймс".


Докато резервациите чрез телефонните линии на авиокомпаниите изискваха часове - ако изобщо човек успее да се свърже с тях - то съобразителни пътници намериха по-лесен начин да се свържат с превозвачите. Чрез Twitter те можеха да резервират място за нов полет, да получат информация за полета си и за изгубения си багаж, както и да се оплачат.


От понеделник девет агента на авиокомпанията "Делта еърлайнс" със специално обучение за използване на Twitter на смени помагат на пътници, които са достатъчно информирани как да изпратят "лично съобщение" чрез социалната мрежа. Много други компании предприеха същия подход, за да бъдат от полза на пътниците в тежките условия, приземили хиляди полети тази седмица.




Сред пътниците, проявили съобразителност, е студентката от Нюйоркския университет Даниел Хеминг. След като полетът й от Форт Майерс, Флорида, за Ню Йорк бил отменен, тя решила да резервира място на друг полет, но се сблъскала със сигнал заето. Тогава чрез смартфона си направила кратко проучване на полетите и с няколко съобщения само за час имала място в самолет на друга компания.


Авиокомпаните регистрират двоен и дори троен трафик в профилите си в Twitter през последната седмица. Въпреки това пътниците, които използват социалната мрежа, за да получат информация или съдействие за пътуването си, все още са твърде малко.



Само около 8% от хората, които са използват интернет, използват и Twitter. Това посочва изследване на неправителствена организация в САЩ, която изследва социалното влияние на интернет.

Освен това не всички, които се сетят да използват Twitter като връзка с някоя авиокомпания, получават магически своето място, отбелязва изданието. Щастливите случаи са рядкост, а ролята на агентите е по-скоро да изслушат оплакванията на хората.


Въпреки че не винаги пътниците получават място за нов полет чрез Twitter, те могат да служат като източник на новини. А хората могат да обменят информация, както и своята болка.


Хиляди пътници по летищата в САЩ търсеха начин да пристигнат у дома по празниците.

© Reuters

Хиляди пътници по летищата в САЩ търсеха начин да пристигнат у дома по празниците.



Жена е изредила в Twitter всички песни от 80-те години, които е чула по телефона, докато е изчаквала свързване с авиокомпанията "ДжетБлу", блокирана на летището в Бърбанк, Калифорния.

Служителите на авиокомпания "Делта" също изрично подчертават, че не могат да решат проблемите на всички чрез Twitter и Facebook. Често единственото, което могат да направят агентите чрез профилите на авиокомпаниите в социалните мрежи, е да се извинят.


Авиокомпаниите все още предпочитат пътниците да използват телефона. Да се уреди пътуване в 140 знака (колкото е лимитът на съобщение в Twitter) не винаги е ефикасно, отбелязва "Ню Йорк таймс". Освен това служителите, които следят профилите на компаниите в Twitter, не винаги са агенти, които могат да правят резервации за билети.


"Ние се приемаме по-скоро като гише за информация, отколкото като канал за обслужване на клиентите", каза Морган Джонстън, ръководител на отдел "Корпоративни комуникации" на компанията "ДжетБлу". Той допълни, че авиокомпаниите обикновено имат шепа хора, които работят в Twitter и стотици, които са на телефоните.


Случаят на Сюзън Мофат обаче показва друго. Тя е прекарала 48 часа на летище в Ню Йорк, изчаквайки самолет и опитвайки се да се свърже с "ДжетБлу". След като е получила сигнал свободно, е изчакала един час да я свържат с агент. Със заветната резервация обаче е разбрала и че може би е щяла да получи по-бърз отговор чрез Twitter или Facebook.


Не съм очаквала, че традиционните методи на комуникация вече не са достатъчно добри, сподели Мофат, която по принцип често използва Facebook.

Ключови думи към статията:

Коментари (14)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Irina
    Irina
    Рейтинг: 1366 Неутрално
  2. 2 Профил на Quo Vadis
    Quo Vadis
    Рейтинг: 823 Весело

    До коментар [#1] от "Irina":

    Мисля че е по правилно да се каже , че е " Добра статия " за САЩ ! но не казват за откачилите американски пътници в Ню-Йорк който наскачаха на служителите на летището и за пасажерите по 15 часа държане в самолетите без храна и вода !

    Кога Европа ще стане НЕЗАВИСИМА ? (от американската политика )Кога европейските "независимите и свободни" медии ще станат действително свободни ?
  3. 3 Профил на Знам и Мога
    Знам и Мога
    Рейтинг: 770 Весело

    До коментар [#2] от "USSR":

    Е как забрави да уточниш, че тия откачили пътници са се напили с кока кола?

  4. 4 Профил на mumubebe
    mumubebe
    Рейтинг: 8 Весело

    Ало.льольоооо,наскачаха в Москва.

  5. 5 Профил на radioham
    radioham
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#2] от "USSR":

    Ти нещо си се объркал Товарищ,тук не става въпрос за Демодедово или Шереметево...
    Руско мекере...

  6. 6 Профил на 077888888888
    077888888888
    Рейтинг: 660 Весело

    А нам НЕ нравится Русь!!!
    Бляды.

    Да изгоним паплачта ГРОБ и спасим Родината.
  7. 7 Профил на nikolaaay
    nikolaaay
    Рейтинг: 435 Неутрално

    който предпочита да бъде блокиран на летище в Съединените щати да щракне "+". Предпочитащите летище в Руската федерация да натиснат "-"

  8. 8 Профил на Quo Vadis
    Quo Vadis
    Рейтинг: 823 Весело

    До коментар [#3] от "Знам и Мога":

    Точно и попкорнА забравих , ти сигурно много обичаш кола и да не си забравил да купиш за утре кола и попкорн !


    До коментар [#5] от "radioham":

    Абе вчера бяхте наскачали всички за Домодедово , а пък днес сте се криете като плъхове по дупките щом чуете САЩ !
    Събуди се от дълбок сън се събуди .................. !а то ще пропуснеш .....................!


    До коментар [#6] от "07":

    Те пък ще се разплачат за теб, че ти не ги харесваш , надявам се че неси си въобразил , че ти са преставяш целият ни народ !

    Кога Европа ще стане НЕЗАВИСИМА ? (от американската политика )Кога европейските "независимите и свободни" медии ще станат действително свободни ?
  9. 10 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1435 Неутрално

    До коментар [#9] от "BASCO":

    http://www.youtube.com/watch?v=ZiQbH2qnK1E&feature=related

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  10. 11 Профил на ║▌│█║█║║▌│█│║
    ║▌│█║█║║▌│█│║
    Рейтинг: 768 Неутрално

    Туитър колко ли са платили за реклама..?
    В САЩ летищата имат свободен интернет, при условие че това е толкова евтин ресурс там, и на фона на летищните им такси които са в пъти по-ниски от тия на ЕС летищата чак е чудно защо в ЕС летищата интернета е платен.

    Be all you can be.
  11. 12 Профил на ticha
    ticha
    Рейтинг: 768 Неутрално

    Twitter няма нужда от реклама в Дневник. Дневник има нужда от реклама в Twitter.

  12. 13 Профил на ticha
    ticha
    Рейтинг: 768 Неутрално

    До коментар [#8] от "USSR":

    Не ти пожелавам да останеш на руско летище, защото след това няма да има кой да ни разсмива тука.

    И на американско не ти пожелавам, защото след това ще обърнеш другата страна на мистрията и край на СССР дори и в сънищата ти.

  13. 14 Профил на ticha
    ticha
    Рейтинг: 768 Неутрално

    До коментар [#11] от "║▌│█║█║║▌│█│║";:

    Може и да има то аз в LAX не съм виждал ама и да има я си представи хиляди хора на опаша пред терминалите още по-вече ще се изнерви човек. Та мобифона си е мобифон и за това който може и знае как го използва а другите .. ми просто следващия път и те ще се опитат и ЩЕ знаят как.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK