Ето едно неподозирано ново поле за изяви на ЦЦ и ЯЯ.
А сега ссериозно хубаво би било нещо подобно да се направи и в нашите детски ясли и градини. Бая материал ще се събере и за прокуратурата и за жадната за зрелища публика
"За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
Не ми се мисли в България какво ще има на записа. Но разведката трябва да почне още от момента на разговора с директорката на градината, която обяснява как има начин да се заобиколи общинската електронна система за класиране
Браво на родителите! Някои така наречени учителки и възпитателки в детските градини не само в Русия, ами и у нас, са си направо като надзиратели в концлагер. Изобщо не мога да си представя как ще вдигнеш ръка да удариш две годишно дете! И то така, че да го посиниш! Вярно, че има деца, дето са същински чудовища, но дори и това не извинява учителките, те нали затова учат 5 години педагогика и психология - да знаят как да усмиряват, възпитават и обучават дори и много буйни деца.
А тези, дето са написали подигравателни коментари искам да ги питам, как щяхте да реагирате, ако това се случваше на ваше дете? Иначе, знаем - на чужд гръб и 100 тояги са малко.
"Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
Е недейте така - ако имате деца, особенно второ-трето знаете че могат да бъдат много лоши. И понякога се налага потупване по дупето за стимулиране на мисловните процеси. И за съжаление никакво образование не помага - единствено опита и търпението.
Разбира се, синини , кръвонасядания и т.н. са чист садизъм.
мненията ни за синините и кръвонасяданията съвпадат...но не виждам нищо лошо в умерената профилактична "разтривка". щерката навърши 5 години и вече излиза с номера "ако не стане на моята - повече няма да слушам!". в такива случаи прилагането на "петопръстната система" гарантирано помага за възвръщането на слуха...
До коментар [#11] от "m17":
До коментар [#12] от "marrad":
Има голяма разлика от възпитателно пошляпване по дупето, примерно и бой водещ до синини, рани, етс. Това едно, и второ, право на възпитателни шамари имат само и единствено родителите! Не и учителите. Съжалявам, но не мога да приема някой чужд да бие моето дете. Дори и аз да не съм добър родител и да не съм го възпитала както трябва, това не е извинение за никого да го бие.
"Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
До коментар [#17] от "VеnRus 2008":
Брей Венче как ги разбираш тия работи!!! Дай да ти пратя племенничката - тя може да ходи отскоро ама ти гарантирам че за отрицателно време ще ти преобърне къщата с главата надолу. Цунамито ще ти се стори шега работа!!! Ма аз си я обичам де - а си има и добри страни - винаги ми дава от бонбоните и шоколадите си.
Това е доста разпространено и крайно погрешно мнение в бълагрия "никой не може да ми пипа децата". Ама ако някое друго дете тръгне да бие вашето дете ще искате учителката да спре побойника нали ?!?
Проблема е не самото насилие а ясното дефиниране кога и колко насилие е нужно. И какви са мерките преди насилието. Например ако вашето дете е побойник и тормози другите с години е нужно просто да бъде изхвърлено от градина/училище. А не учителката да ми обяснява "те имат семейни проблемии, трябва да ги разберем".
Последните години децата са толкова развалени и изпуснати, че кашик им трябва, а не шамари. Учителките като са завършили педагогика, да не са се цанили за звероукротители я! Но какво да очакваш от мелез между селска мутра и улична курва...
До коментар [#19] от "m17":
"Проблема е не самото насилие а ясното дефиниране кога и колко насилие е нужно." Много интересна мисъл. Може ли да я разясните още малко.
Ми не е само в България. Аз от 9 години съм извън България и не познавам родител, дето е съгласен външни хора (учители, други родители или дори роднини) да им удрят децата. За бой да не говорим. Иначе, ако детето не е възпитавано от родителите си, учителите и да го скъсат от бой - полза няма да има.
"Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
Определено повечето хора, по мои наблюдения, не позволяват на външни на семейството им лица да се изживяват като възпитатели на дечицата им. Позволяват си да са груби към децата си, да им крещят, излизайки извън контрол понякога, но забележат ли, че някой друг прави дори някаква миниатюрна забележка за нещо на малките им хлапета, се ядосват и възмущават. Относно възпитателката в тази детска градина... Аз лично, ако бъда свидетел на подобно малтретиране на някое мъничко дете, никой няма да е в състояние да ме спре да не накажа подобаващо тази лелка.
" You've got to jump off cliffs and build your wings on the way down". Ray Bradbury
Е щом сте в чужбина отдавна знаете че никой няма да търпи дете-гаменче и съответно просто няма нужда от насилие. Учителката няма да малтретира никое дете но ще го изхвърлят моментално при първото неподчинение. Т.е принуждават ви вас да си го научите както си знаете ако искате детето ви да посещава детско заведение.
Отделно че в западните общества има много силен момент на "дресиране" в детските заведения - учителката ги приучава с думите "така не се прави" и ги правят като малки машинки.
В други общества, примерно арабвските държави, сингапур, тайван са приети телесните наказания в училищата - примерно неподчинение = два удара с пръчка по дланите.
В някой общества са приети телесни наказания в детските заведение. Но и са много добре дефинирани - прилагат се в точно определени случай, само и единиствено с пръчка, по дланите, публично пред целия клас. И както се досещате, срама от наказанието е много по-голям от болката.
Аз гледам към други култури, където за бой с пръчка ще ги уволнят дисциплинарно. За мен насилието ражда насилие. А за да засрамиш едно дете може да използваш и други начини.
Никой няма право да удря дете. Нито бабите, нито лелките или учителките пък най-малко родителите.Удрянето само по себе си е знак на ментална слабост или където не стига ума играят шамарите. Това е посегателство върху човек, който не може да се защити или отвърне също със сила. Да напомня на защитниците на боят, че не случайно има харта за правата на детето. Добре е децата да изпитват уважение, а не страхопочитание към родителите си. Иначе като стане после наркоман, например, пак ли ще има тупане по дупето?Това е периода в, който ние трабва да се научим как думите ни да достигат до детето. С шамари е разбира се най- лесно и бързо за нас, но не е оправдание и още по малко право.
До М17:
Не мога да разбера, защо някои тук пишещи виждат в "така не се прави" -дресировка и превръщане в "машинки", а защитават "възпитателното" потупване по дупето. Как трябва да подхождат (разбери укротяват) учителките според теб?
а) потупване
б) поучаване
О не, може би не сте ме разбрали напълно, аз лично одобрявам и практикувам възпитание чрез убеждаване и употребявам насилие - словесно и физическо само в краен случаи. И под краен разбирам дестина пъти за 15 години конкретно. И повечето ми познати ползват подобен подход за въпитание.
Но аз лично се дразня на вманиачени родители които споменават "харта за правата на детето". Защото на практика често те оставят техните деца да тозмозят моето дете и скачат ако някой се възпротиви на такъв тормоз.
Въпрос на разбирания - сингапур например прилига физически наказания и за възрастни - ако си изсерете кучето на улуцата идва полицая с една тънка бамбукова пръчка и ви налага наказанието - 10 удара с пръчка + голяма глоба .
В индия така се наказва и пресичане на червено, дребни кражби и т.н. - с дълга тънка пръчка на мястото на провинението.
И за неразвити общества като нашето например тези мерки имат удивителен ефект - дресират слабоумните индивиди бързо и ефективно. Затова и ограниченото насилие при някой трудни деца има добър ефект - ефективно създава усточиви модели за избягване на определно поведение.
Сериозни културни различия, но благодаря за информацията. Въпроса е много сложен наистина. Не трябва да се позволява и тормоз м/у самите деца. Но аз си оставам портив боя, и под бой разбирам всяко едно потупване, което кара детето да плаче. Според мен децата се раждат добри, просто не им се отделя нужното внимание. С два шамара зад врата е по-лесно и отнема по-малко време, постига се бърз ефект. Краткосрочен.
А това за бамбуковите пръчки при възрастните наистина е весело, бих го приложила за пресичащите неправилно пешеходци, например.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Кецалкоатъл
Рейтинг: 782 НеутралноЕвалла на родителската разведка
"Яйцата са ти в мивката" (съпругата ми)Както впрочем се питаше Джокерът в първия Батман на Тим Бъртън -
Where does he get those wonderful toys?
stile libero
Рейтинг: 616 ВеселоЩе е добре за биографията му един ден като стане разведчик
077888888888
Рейтинг: 616 НеутралноРусь катится к черту!
Да изгоним паплачта ГРОБ и спасим Родината.Пусть.
Какво друго да очакваме от Империята на злото.
Gopeто
Рейтинг: 1662 ВеселоЕто едно неподозирано ново поле за изяви на ЦЦ и ЯЯ.
"За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян ПетровА сега ссериозно хубаво би било нещо подобно да се направи и в нашите детски ясли и градини. Бая материал ще се събере и за прокуратурата и за жадната за зрелища публика
ras16377431
Рейтинг: 1391 НеутралноВ България щяха да ги съдят за незаконно използване на СРС, както съдиха румънския журналист, записал митничарските ни далавери с телефона си.
gradinko.bgSS
Рейтинг: 2785 НеутралноБраво!!!
Замечательный будушчий чекист!
NikB
Рейтинг: 482 ВеселоИнтерсно, в Бг е задължително да има видеокамери в чейндж бюрата. Но не и в детските градини
).
А пък заглавието на Дневник е едно от най-тъпите
Yard
Рейтинг: 1928 НеутралноЗаглавието ще генерира трафик. Поне вмъкнете "в братска Русия" там някъде.
dgorgi
Рейтинг: 450 НеутралноНе ми се мисли в България какво ще има на записа. Но разведката трябва да почне още от момента на разговора с директорката на градината, която обяснява как има начин да се заобиколи общинската електронна система за класиране
Bicho Raro
Рейтинг: 1406 НеутралноБраво на родителите! Някои така наречени учителки и възпитателки в детските градини не само в Русия, ами и у нас, са си направо като надзиратели в концлагер. Изобщо не мога да си представя как ще вдигнеш ръка да удариш две годишно дете! И то така, че да го посиниш! Вярно, че има деца, дето са същински чудовища, но дори и това не извинява учителките, те нали затова учат 5 години педагогика и психология - да знаят как да усмиряват, възпитават и обучават дори и много буйни деца.
"Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas MannА тези, дето са написали подигравателни коментари искам да ги питам, как щяхте да реагирате, ако това се случваше на ваше дете? Иначе, знаем - на чужд гръб и 100 тояги са малко.
m17
Рейтинг: 1681 НеутралноДо коментар [#10] от "VеnRus 2008":
Е недейте така - ако имате деца, особенно второ-трето знаете че могат да бъдат много лоши. И понякога се налага потупване по дупето за стимулиране на мисловните процеси. И за съжаление никакво образование не помага - единствено опита и търпението.
Разбира се, синини , кръвонасядания и т.н. са чист садизъм.
marrad
Рейтинг: 616 НеутралноДо коментар [#11] от "m17":
мненията ни за синините и кръвонасяданията съвпадат...но не виждам нищо лошо в умерената профилактична "разтривка". щерката навърши 5 години и вече излиза с номера "ако не стане на моята - повече няма да слушам!". в такива случаи прилагането на "петопръстната система" гарантирано помага за възвръщането на слуха...
Драго ми е- Драгой Европейчев
Рейтинг: 768 НеутралноВот и хорошо!
Bicho Raro
Рейтинг: 1406 НеутралноДо коментар [#11] от "m17":
"Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas MannДо коментар [#12] от "marrad":
Има голяма разлика от възпитателно пошляпване по дупето, примерно и бой водещ до синини, рани, етс. Това едно, и второ, право на възпитателни шамари имат само и единствено родителите! Не и учителите. Съжалявам, но не мога да приема някой чужд да бие моето дете. Дори и аз да не съм добър родител и да не съм го възпитала както трябва, това не е извинение за никого да го бие.
pavel1989
Рейтинг: 941 НеутралноТоя Ваня сигурно е някое много неприятно дете - ама това не я оправдава тази кучка.
efond
Рейтинг: 455 НеутралноОткога диктофона е СРС? Мн сте умни журналята , като са модерни някой думички, не значи че трябва да ги ръгате където ви падне.
Bicho Raro
Рейтинг: 1406 ЛюбопитноДо коментар [#15] от "pavel1989":
"Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas MannНяма неприятни две годишни деца. Има просто възрастни, които не могат/не искат, да намерят подход към тях.
pavel1989
Рейтинг: 941 ВеселоДо коментар [#17] от "VеnRus 2008":
Брей Венче как ги разбираш тия работи!!! Дай да ти пратя племенничката - тя може да ходи отскоро ама ти гарантирам че за отрицателно време ще ти преобърне къщата с главата надолу. Цунамито ще ти се стори шега работа!!! Ма аз си я обичам де - а си има и добри страни - винаги ми дава от бонбоните и шоколадите си.
m17
Рейтинг: 1681 НеутралноДо коментар [#14] от "VеnRus 2008":
Това е доста разпространено и крайно погрешно мнение в бълагрия "никой не може да ми пипа децата". Ама ако някое друго дете тръгне да бие вашето дете ще искате учителката да спре побойника нали ?!?
Проблема е не самото насилие а ясното дефиниране кога и колко насилие е нужно. И какви са мерките преди насилието. Например ако вашето дете е побойник и тормози другите с години е нужно просто да бъде изхвърлено от градина/училище. А не учителката да ми обяснява "те имат семейни проблемии, трябва да ги разберем".
Yankee
Рейтинг: 782 НеутралноПоследните години децата са толкова развалени и изпуснати, че кашик им трябва, а не шамари. Учителките като са завършили педагогика, да не са се цанили за звероукротители я! Но какво да очакваш от мелез между селска мутра и улична курва...
hope
Рейтинг: 2406 ВеселоДо коментар [#19] от "m17":
Любовта ще спаси света!!!"Проблема е не самото насилие а ясното дефиниране кога и колко насилие е нужно." Много интересна мисъл. Може ли да я разясните още малко.
Bicho Raro
Рейтинг: 1406 НеутралноДо коментар [#19] от "m17":
"Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas MannМи не е само в България. Аз от 9 години съм извън България и не познавам родител, дето е съгласен външни хора (учители, други родители или дори роднини) да им удрят децата. За бой да не говорим. Иначе, ако детето не е възпитавано от родителите си, учителите и да го скъсат от бой - полза няма да има.
Диана Димитрова
Рейтинг: 1391 НеутралноДо коментар [#22] от "VеnRus 2008":
" You've got to jump off cliffs and build your wings on the way down". Ray BradburyОпределено повечето хора, по мои наблюдения, не позволяват на външни на семейството им лица да се изживяват като възпитатели на дечицата им. Позволяват си да са груби към децата си, да им крещят, излизайки извън контрол понякога, но забележат ли, че някой друг прави дори някаква миниатюрна забележка за нещо на малките им хлапета, се ядосват и възмущават. Относно възпитателката в тази детска градина... Аз лично, ако бъда свидетел на подобно малтретиране на някое мъничко дете, никой няма да е в състояние да ме спре да не накажа подобаващо тази лелка.
tucker case
Рейтинг: 1004 Весело"Детето е минало на надомно отглеждане..."
Now what's a few miles between the beauty and the beast...баси... минало... на отглеждане...
звучи сеедно за неккъф добитък иде реч...
m17
Рейтинг: 1681 НеутралноДо коментар [#22] от "VеnRus 2008":
Е щом сте в чужбина отдавна знаете че никой няма да търпи дете-гаменче и съответно просто няма нужда от насилие. Учителката няма да малтретира никое дете но ще го изхвърлят моментално при първото неподчинение. Т.е принуждават ви вас да си го научите както си знаете ако искате детето ви да посещава детско заведение.
Отделно че в западните общества има много силен момент на "дресиране" в детските заведения - учителката ги приучава с думите "така не се прави" и ги правят като малки машинки.
В други общества, примерно арабвските държави, сингапур, тайван са приети телесните наказания в училищата - примерно неподчинение = два удара с пръчка по дланите.
m17
Рейтинг: 1681 НеутралноДо коментар [#21] от "a.nice":
В някой общества са приети телесни наказания в детските заведение. Но и са много добре дефинирани - прилагат се в точно определени случай, само и единиствено с пръчка, по дланите, публично пред целия клас. И както се досещате, срама от наказанието е много по-голям от болката.
hope
Рейтинг: 2406 НеутралноДо коментар [#26] от "m17":
Любовта ще спаси света!!!Аз гледам към други култури, където за бой с пръчка ще ги уволнят дисциплинарно. За мен насилието ражда насилие. А за да засрамиш едно дете може да използваш и други начини.
pav
Рейтинг: 838 ГневноНикой няма право да удря дете. Нито бабите, нито лелките или учителките пък най-малко родителите.Удрянето само по себе си е знак на ментална слабост или където не стига ума играят шамарите. Това е посегателство върху човек, който не може да се защити или отвърне също със сила. Да напомня на защитниците на боят, че не случайно има харта за правата на детето. Добре е децата да изпитват уважение, а не страхопочитание към родителите си. Иначе като стане после наркоман, например, пак ли ще има тупане по дупето?Това е периода в, който ние трабва да се научим как думите ни да достигат до детето. С шамари е разбира се най- лесно и бързо за нас, но не е оправдание и още по малко право.
До М17:
Не мога да разбера, защо някои тук пишещи виждат в "така не се прави" -дресировка и превръщане в "машинки", а защитават "възпитателното" потупване по дупето. Как трябва да подхождат (разбери укротяват) учителките според теб?
а) потупване
б) поучаване
m17
Рейтинг: 1681 НеутралноДо коментар [#28] от "pav":
О не, може би не сте ме разбрали напълно, аз лично одобрявам и практикувам възпитание чрез убеждаване и употребявам насилие - словесно и физическо само в краен случаи. И под краен разбирам дестина пъти за 15 години конкретно. И повечето ми познати ползват подобен подход за въпитание.
Но аз лично се дразня на вманиачени родители които споменават "харта за правата на детето". Защото на практика често те оставят техните деца да тозмозят моето дете и скачат ако някой се възпротиви на такъв тормоз.
m17
Рейтинг: 1681 НеутралноДо коментар [#27] от "a.nice":
.
Въпрос на разбирания - сингапур например прилига физически наказания и за възрастни - ако си изсерете кучето на улуцата идва полицая с една тънка бамбукова пръчка и ви налага наказанието - 10 удара с пръчка + голяма глоба
В индия така се наказва и пресичане на червено, дребни кражби и т.н. - с дълга тънка пръчка на мястото на провинението.
И за неразвити общества като нашето например тези мерки имат удивителен ефект - дресират слабоумните индивиди бързо и ефективно. Затова и ограниченото насилие при някой трудни деца има добър ефект - ефективно създава усточиви модели за избягване на определно поведение.
hope
Рейтинг: 2406 НеутралноДо коментар [#30] от "m17":
Любовта ще спаси света!!!Сериозни културни различия, но благодаря за информацията. Въпроса е много сложен наистина. Не трябва да се позволява и тормоз м/у самите деца. Но аз си оставам портив боя, и под бой разбирам всяко едно потупване, което кара детето да плаче. Според мен децата се раждат добри, просто не им се отделя нужното внимание. С два шамара зад врата е по-лесно и отнема по-малко време, постига се бърз ефект. Краткосрочен.
А това за бамбуковите пръчки при възрастните наистина е весело, бих го приложила за пресичащите неправилно пешеходци, например.