Десет години се биха с половината си съседи, главно народи от същата кръв като тях и говорещи същия език, биха се под ръководството на комуниста Милошевич,
който сами си избираха.
Няма как да прехвърлите вината за дереджето им нито на капитализма , нито на демокрацията.
В съседните Словения и Хърватска които тръгнаха от същото ниво като тях също има капитализъм и демокрация - някой да казва за тях, че са на дъното както сърбите.
В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
"343 000 пенсионери получават пенсия, по-малка от 11 000 динара (малко над 100 евро)" Тия са много зле.А нашите дето получават под 80 евро са сигурно 90% от пенсионерите,ама за "писателя" това си е в реда на нещата. Моя служителка с над 30 години трудов стаж като счетоводителка взима 137 лв.Тя сигурно е много добре. Да ви чукат калинките ,дано.
Със сърбите сме като близнаци,разделени при раждането от някой извратен сценарист на исторически,балкански сапунки и не едни до други,а заедно да живеем,пак не можем да се познаем и може би,точно защото толкова си приличаме-още повече се и мразим(видно от историята и коментарите по-горе) !
Преходът, неуспешните приватизационни сделки и икономическата криза доведоха до там, че днес в Сърбия живеят над 1.3 милиона души, които едва връзват двата края.
Абсолютната свобода дава абсолютна власт, а власта покварява, а абсолютната власт абсолютно покварява!
Около 700 000 души в Сърбия живеят под границата на бедността, 727 000 са безработни, 343 000 пенсионери получават пенсия, по-малка от 11 000 динара (малко над 100 евро), а около 50 000 души се хранят в кухни за бедни.
Пак са по-добре от нас! То не бяха отцепвания, прочиствания, бомбардировки над Белград, десанти! Всичко това нарушава икономически връзки, разбива реалната икономика. И поражда няколко нови огнища на напрежение. Така е на Балканите! Навремето разбиха Санстефанска България, след това разбиха Югославия. Нароиха се малки, манипулируеми и икономически и политически слаби държавици - мечтата на колонизатора!
Състезанието по мега малоумни коментари е изключително оспорвано, както виждам. От класическото "дори и тия са по-добре от нас" и "ми че при нас е по-зле, защо не пишат за нас" през "при соца на всички ни беше по-добре" и някакви гениални расови теории за близостта на нашия и техния народ до намесата на "рязани калинки". Вие сте идиоти.
Ако горните мнения са най доброто, което раждат главите ни, жална и майка на родината. На полуострова, изключвам Турция (тя е специфична страна), за всеобща почуда България е най добре. И това го пиша с ясното съзнание, че настоящото българско правителство не ми е по вкуса. Въпреки всичките ми забележки, министър Дянков УДЪРЖА идиотските устреми на голяма част от колегите си, а сравнително доброто положение на финансите е резултат на 1/3 от българските фирми. Тези, които не си купихме "Майбах"-и, "Порше Кайен"-и или десетките яхти по родното Черноморие.
Така, че когато седнем да творим бисери ТУК нека все пак си помислим дали изказваме мнения или избиваме комплексите си.
А, 20-ти ти си вероятно самия Дянков, но пропусна да допълниш, че и в Европа, сме най-добре, а по бюджетен дефицит и дълг, направо Щатите ни дишат праха!!!
Не бе, аз абзаца го прочетох, само не разбрах ти къде видя "капитализъм в действие" след като всъщност става дума за мутрокомунизъм в действие.
Кажи сега ти пък какво не разбра от моето твърдение, че Словения и Хърватска тръгнаха от същата стартова позиция като Сърбия, но сега са десетилетия напред, а при тях също има и капитализъм, и демокрация.
ПП.Всъщност точно при тях има капитализъм и демокрация. За разлика от Сърбия.
В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
До коментар [#22] от "ban": хахаха, не ми се налага да се изживявам като някой друг. Пък и не си падам по публични длъжностти.
А относно икономическите факти - те са реалност. Не емоции.
Но ей ти го и сигналът на бедните българи. Ей ти ги и хората от БАН заприиждали един подир друг и почват да обясняват колко са им празни паниците, а на тия паници дъното им едва покрито с кашица и колко е там твоят дял в развитието на икономиката — нито да попиташ, нито да премериш, най-много да ти напълнят устата с псувни, отвориш ли дума.
До коментар [#20] от "kardinalat":
Дянков? Удържал се? Да бе, да...
Удържаха го, не знам как да не продължава да върши глупости, след като профука няколко милиарда от резерва и забави с месеци плащания по обществени поръчки на частни фирми.
Никакви комплекси не избиваме, просто това са фактите.
"Средното месечно възнаграждение в Румъния през първия месец на годината/2011/ е било 153 евро, което е второто най-ниско в ЕС. На челно място в списъка на страните по най-ниска средна заплата е България, където средното заплащане на труда е с около
30 евро по-ниско от румънското."- от www.economynews.bg
"...за всеобща почуда България е най добре."
Дрън, дрън та пляс!
“Сега е моментът да превъртим Рубикон-а” - Гай Юлий Ц... Аз-"Картаген трябва да бъде разрушен"!
343 000 пенсионери получават пенсия, по-малка от 11 000 динара (малко над 100 евро)...
А в най-бедната държава членка на ЕС над 500 хиляди пенсионери преживяват с пенсия под 80 евро.
Сърбите имат още мегдан да потъват. Още. Докато ни стигнат. Ако успеят. Защото, според разчетите на социопата сме заложили спринтово бягъне към някакво друго дъно през следващите пет години. В името на вярванията му. http://argumenti-bg.com/4064/konvergentna-programa-ili-programa-za-zalichavane-na-balgariya/
До коментар [#26] от "ban": не държа и да бъда наясно с 'твоите' икономически факти. справям се и с моите. засега служителите и работниците ми редовно си получават заплатите. взимат си бонусите и бачкат. и на фонът на масовият рев,че няма кредитиране - аз се чудя как да се измъкна от банките които ме гонят да жзема кредит. не че съм голям умник - просто предпочитам още 7/8 години да укрепне бизнеса ми. времето за живот няма да избяга.
“In a world of 7 billion people, we, 500 million Europeans, will have to stick together, or European prosperity and values will both go down the drain” A.Merkel
Браво, браво, кардинале, това за кредитирането трябваше да го пропуснеш, банките гонят всеки да вземе кредит, доста е печеливш бизнеса ти щом нямаш нужда от кредитиране, похвално!! Остава и добри заплати да даваш и осигуровки да внасяш!!! Ако пък търсиш хора, пиши да пратя едно CV!!!
Сърбите бяха докарани до сиромашия след като подкрепиха комунистите си да водят 8 години ужасяващи войни за запазването на Велика Сърбия. Българите бяха докарани до същото дередже дори и без война....
Ха така! Нема само ние да гладуваме! - както се казваше в един виц през комунизма за приза "златната решетка". Всъщност при Тито в Сърбия се живееше по-добре заради гастарбайтерите, които имаха - за разлика от нашите нискочели комунисти, комунягите в Белград бяха по-умни....докато не дойде Милошевич...
До коментар [#36] от "ban": преди 10 години неможех да убедя банките,че нямам черен тефтер. преди 5 повечето ми конкуренти ми се смееха,че съм идиот че нямам двойно счетоводство и глупак че съм плащал за международен одит. Днес ги изкупувам за жълти стотинки. и то без да вадя прекалено много пари кеш. Плащам средните заплати за отраслите си. Но на 10-то число,следобяд моите служители и работници са с преводи по картите си. знаят какво е ваучер за храна, доплащане за извънреден труд и още някои други бонуси. набито ми е в главата,че ТЕ правят парите ми. и затова гледам да имат. за да имам УТРЕ аз. и точно от тази позиция мога да каза на глас - БЪЛГАРИЯ е по добре от всичките си съседи.
До коментар [#30] от "drakar65": удържа се и продължава да удържа. като гледам премиера ни - "чудо" и малоумника - социалин министър направо съм изненадан откъде у Дянков такава повратливост. а възнагражденията не са само цифри, а и производителност на труда. и натрупване на капитал, и подновяване на средствата за производство. ако ти имаш откъде да даваш германски заплати на работниците си, аз нямам.
40-и, докато бях работодател в България, мислех като теб. Ниско4елите се събраха, ре6иха, 4е съм им заплаха и отдавна не съм работодател. За първи път 4увам о6те един, който мисли като мен. Все ме гледаха като глупака. Браво, успех.
Сръбския износ е по малък от износа на Букурещ, примерно!? Няма как да са добре сърбите...И освен това сега треба да се "ради", щото при Тито бяха глезените деца на Европа. Поддържаха сравнително висок стандарт на живот с евтини кредити от западни банки. Тогава се научиха на мързел и селски тарикатлъци. Като прибавим и безмислените войни на Милошевич картинката става ясна....
Хайде стига с тази производителност, че ставате смешни. По-скоро - противни. Данните са ясни. След един спад на производителността на труда за около шест месеца, тя расте непрекъснато от средата на 2009 година, а паралелно с този ръст има замразени разходи за труд, намаляваща заетост и свиване на потреблението.
Хайде не защитавайте вродените си социопатии с вярата, че местната фауна тъне в невежество. Щото има някои, които знаят как стоят нещата.
Не съм съгласен с тебе, че ако изключим Турция сме най добре на полуострова!? Средния грък, румънец, сърбин, да не говорим за хървати и словенци, имат по добри доходи от нашите. Да не говорим са специалистите им...
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
До коментар [#41] от "kardinalat":
Тия двамата посочени от теб не искам и да ги коментирам!
Но след като: "По предварителни данни през четвъртото тримесечие на 2010 г. БВП на един зает се увеличава със 7.8% в сравнение със същия период на предходната година, а за цялата 2010 г. се увеличава с 6.4% спрямо 2009 година." - това е от сайта на НСИ!
Не е ли нормално и работната заплата, да се увеличава? Производителността на труда е един от факторите формиращ работната заплата.
И не става въпрос за "германски заплати", просто за адекватно заплащане на положения труд, съобразено с условията в България. А както се знае увеличеното потребление от своя страна води до стимулиране на икономиката.
Но явно ние в България си имаме други разбирания...
П.С. Да не пропусна! Дянков "завлече" и резерва на НЗОК! Да го използва по собствено усмотрение. Както Бате Бойко веднъж призна, че от него са изплащани пенсии.
“Сега е моментът да превъртим Рубикон-а” - Гай Юлий Ц... Аз-"Картаген трябва да бъде разрушен"!
До коментар [#45] от "Graf": от коя база расте? къде е нашата производителност на труда и къде е чешката? относно заетостта - съжалявам, но успявам с нова техника да произвеждам повече на по ниска себестойност и по малко разходи. и за разлика от конкурентите в ЕС - аз изплащам пълен производствен парк. при лихвени равнища 2 пъти по високи от еврозоната. относно потреблението - ще се свие още. тези потребителски кредити, кредитни карти и лизинги трябва да бъдат намалени.
единствено словения може да е наш еталон от посочените от №46. за другите да прескочи до белград, атина или букурещ - пък тогава да ги дава за сравнение.
а др. Иванов е на този хал, защото "партийната му работа" е тази - да оправя бушоните на съседката под лозунга "Другари, дайте да ДАДЕМ"
Братята сърби, че са си зле, зле са. Но точно ние да им се смеем за приватизационни сделки е смешна работа. Сравнете само БТК, Булгартабак, Кремиковци, България Еър, ТЕЦовете и т.н. с техните сделки...
До коментар [#48] от "drakar65": съгласен съм. но данните ми звучат, като вица от времената на Живков: "Едни ядат свинско, другите - зеле. Средно статистически - всички ядем свинско с зеле". Та нека погледнем същите тези данни на НСИ и да ги разбием по отрасли. При мен - заплатите тази година са между 6 и 9 % по високи.
Направил съм проверката. Авторът е абсолютно коректен и данните съвпадат с тези от НСИ.
Ето и числовите изражения на доходите от труд по тримесечия:
Доход средно на едно лице от заплата
2009 - 469,87 482,69 488,52 487,13
2010 - 453,37 455,58 467,40 480,42
В случая Младенов е прав. Нещата не могат да продължават така.
По-точно могат. До едно радикализиране, което може да доведе на власт всякакви идиоти. Щото тук съм оптимист. След "кабинета" Борисов съм убеден, че на експерименталното поле "България" може да се изпробват всякакви идиотщини.
До коментар [#52] от "ban": написах, че ме гонат да вземам още. тези, които имам да достатъчни. а изкупуванията, които правя тази и миналата година на конкурентни дружества стават ведно с пасивите им. ТОЕСТ с взетите и профукани кредити от техните бивши собственици.
Словения единствена избра друг път, различен от този на останалите посткомунистически държави. Те още приватизират(основно малки и средни предприятия), Не разбиха селското си стопанство, имат ясен механизъм за ръст на доходите, ниска безработица и...
И прекрасно географско положение. Едно е да граничиш с Италия, Австрия, Унгария и Хърватска, а друго със Сърбия, Македония, Румъния, Гърция и Турция. И да си напълно зависим от една страна за енергоносителите - Русия.
ПП
Можеше и със Словения да се сравняваме, ама ВНС реши да правим капитализъм по латиноамерикански образец. Единодушно. Е, сега ще се мерим с Тринидат и Тобаго, Мексико и Гватемала.
До коментар [#56] от "Graf": водим интересен спор от близки позиции. тяхното селско стопанство е с ясен собственик, и кооперирането се основава на доброволно и осъзнато решение. Да добавим - налице е и ПОЗЕМЛЕН ДАНЪК. с три ставки: за обработваема земя, за необработваема земя, и трансформирана поземлена собственост за индустриално и инфраструктурно ползване. Относно приватизацията - голеимите държавни монополи от бивша Югославия са вече качени между 25 - 40 % на борсата в Любляна и Виена (двойно листване). а за пътя, които избрахме - САМИ гласуваме. няколко пъти. 1990/1991/1994/1997/2001/2005/2009. нека си отговорим - как сме избирали.
Словения винаги ми е била пример какво трябваше да правим. Трябваше.
Днес ни е необходима радикална промяна на икономическата парадигма, която изповядваме като вярващи от двадесет години, поглеждаме Финландия, която тръгва от подобни стартови позиции, забравяме за ниските данъци и безплатния труд, като стимул за привличане на инвестиции. Така може да привлечем само горещи пари, които не създават стабилност, производство и просперитет, а продуцират нестабилност и несигурност у икономиката, ИИнвестираме два три милиарда на проектен принцип в R&D, засилваме 5% от БВП в образованието и сле десет години Гърция ни диша прахта.
.... забравяме за ниските данъци и безплатния труд, като стимул за привличане на инвестиции.
Не са привлекли маркови инвестиции, понеже други фактори ги правят равни на нула! Като съдебната система, мудна и подкупна или коруптните чиновници от висок,среден и всякакъв друг ешалон!!
Но те преди всичко са в услуга на местните булгарише капиталистен! Словения още преди 10 години имаше средна работна заплата около 1000 евро! А ние през няколко години вдигаме минималната месечна заплата с 10 / десет / лева!!!
http://www.panoramio.com/user/7617575?show=all , 660 ГАЛЕРИИ: 225 ЩУТГАРТ, 205 ПЛОВДИВ, 118 БЪЛГАРИЯ, 58 ЕВРОПА И 54 ГЕРМАНИЯ
До коментар [#59] от "Graf": Ирландия го игра. Добър вариант, има един малък проблем - вече ги няма ТЕЗИ пари. не съм съгласен за данъчните ставки. Не те са проблемът. Цената на труда трябва да бъде определена на ставка за час. Нещо, което бе нужно да се направи още преди 10 години. За образованието неискам и да говоря. Взимам в немалка степен абсолютно неуки хора след средно или висше образование и трябва след това да ги обучават в детайлите на работата. Другото е здравеопазване. Мечтая да видя системата цялоство цифровизирана, белким научим къде потъват десетки милиони неудачно изразходвани бюджетни кредити. и не на последно място - инфраструктура. Не само магистралите. Там сме с 15 години назад. А и ж.п.линиите. единствената област където сме над средното европейско равнище е комуникации, не като тарифи, а покритие и качество.
А ти не мислиш ли,че една птичка пролет не прави.Ако е вярно,че си толкоз печен де.Я се поогледай около себе си,май стърчиш самотно.
Колкото до Сърбия,може и да са зле,но това не ме интересува много,проблема си е техен.Естествено бих предпочел да са добре.Нашия проблем е,че ние самите сме по-зле,въпреки розово-оптимистичните настроения на някои.Познавам много пенсионери с пенсия 137лв.Факт който никакви розови цайси не променят.
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
Не можеш да решиш всички проблеми наведнъж. Щото, към секторите които добави бих сложил: Комасация на земята, възстановяване на поливните системи, инвестиции в поне два язовира, проектирани още по времето на соца, пълна рехабилитация на първокласната пътна мрежа. Щото сега до магистралките на БоБо ще трябва да се лети.
И отърчахме на около 50 милиарда лева. Минимум. Ако сложим и ВиК мрежата с пречиствателните съоръжения и сме на 75 милиарда.
Частни инвестиции там? Може, ама в някой друг свят.
Не че не сме ги изкарали тея пари,ама се похарчиха за други "цели".Харчейки ги за друго, сега сме без средства да правим още пари.Дано не съм прав,ама май сме я закършили яко.
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
Пресолявате манджата. В България няма "икономическа парадигма", която да е изпълнявана през последните 20 години. Имаше ляво управление в продължение на поне половината време и то направи най-големите поразии (на два пъти доведе страната до икономически колапс).
За едно съм съгласен - и леви и десни пренебрегнаха инвестициите в образованието и науката. Но и само пари да се хвърлят няма да е достатъчно - в тези сфери има нужда от много реформи, които всяко правителство до сега упорито е отбягвало.
До коментар [#62] от "sandman": Това фокусиране в пенсионерите е малко нелепо. България има най-голямия демографски срив в ЕС. Хората, които следва да плащат пенсиите просто се стопиха. Да не говорим, че пенсионния фонд на социализма де факто бе държавната собственост. А тя или се разграби, или се затри поради нестопанисване.
Жал ми е за пенсионерите, но голяма степен те са си отговорни за положението в което се намират - огромното мнозинство от тях през всичките тези 20 години гласува в червено и така направи възможно разграбването и затриването на собствените си пенсии. А политическата и икономическата безизходица породена от лявото управление прогони и тези дето щяха да внасят в пенсионния фонд. Тази каша до голяма степен те си я забъркаха и ще трябва да си я изсърбат.
Страшното е не ситуацията с пенсионерите, а това, че поради некачествената образователна система огромна част от по-младите де факто не са конкурентноспособни и тази икономика на знанието за която приказва "Графа" няма кой да я задвижи. Ето там е всъщност трагедията. Това обрича не само сегашните пенсионери, но и сегашните млади на подобна мизерия.
До коментар [#23] от "Ian Smith": Така е! В Сърбия е мутрокапитализъм. Но не съм съгласен, че тръгнаха от една база. Словения още в Титова Югославия произвеждаше при 12% от общото население 18% от БНП. Хърватия имаше почти всички приходи от туризма. Познавам положението от многократни посещения там през 80-те години и знам как те се възмущаваха, че парите им отиват за издържане на административен апарат в другите републики, особено военен, почти чисто сръбски. Затова и сръбските дивотии по време на разделянето. Сърбите знаеха кой прави парите в Югославия. Сега сърбат попарата, която си надробиха сами с избора на комуниста Милошевич и с национализма си, който е случай за психиатър. Не че им желая зло, но всяка крушка си има опашка.
"Пресолявате манджата. В България няма "икономическа парадигма", която да е изпълнявана през последните 20 години. Имаше ляво управление в продължение на поне половината време.."
Извинявай, ама на това мога да кажа само ... Глупости. Глупости на търкалета.
Кое е това ляво управление? Та БСП е най-дясната партия в България. Остави какъв е електоратът и. Погледни какво правят. Дори и Костов е по-ляв от тях. Психопатът Дянков няма да го слагам никъде.
Икономическата парадигма е ясна. Никаква държава, пазарът решава всичко, инвестициите - само от частния сектор, всиччки системи, социални, доставящи публични услеги - приватизирани, властта на кранчетата и цоца. Я през митниците, я през ДДС и активите дето са останали.
Ляво викаш? Айде бе. Дясно та дрънка. Национализираме пасивите и очастностяваме ползите. Плебса да го духа, а матрЯла да квичи. Или да се насочва към изхода. Терминалите на аерогара София, Варна, Бургас и Пловдив. функционират добре.
До коментар [#71] от "Graf": Това са глупости. Проблемите на България не идват от това, че "пазарът решава всичко", а че няма пазар. Държавата от край време се е опитвала да го манипулира или направо не го е допускала.
По времето на Виденов се заиграваше с държавната роля и се стигна до създаването на т.н. "Държавен Фонд за Реконструкция и Развитие", който беше една от превъплащенията на философията "държавата знае по-добре". През по-голяма част от този период ред сектори от икономиката или не бяха раздържавени или бяха приватизирани чрез т.н. "Работническо-Мениджърси Дружества". Всичко беше само параван за червеното разграбване на икономиката. Никога не е имало в България свободен пазар - това си е червена партенка par excellence.
А, че ГЕРБ също не е дясна партия е повече от ясно. От всичките 20 години дясно управление имаше само около 5 - и двата пъти България стъпваше на крака въпреки катастрофата в която е беше оставило лявото управление.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
До коментар [#72] от "Nikolay UK":Николайчо,за теб ,като гледам, най важна е "парадигмата",но като си обсебен от идеологемите ,стигаш до глупави разсъждения,почиващи на незнанието на историята. Тая приватизация,за,която говориш ,я извърши църничкия и при нея партайгеносетата му приватизираха и ликвидираха наред.Та при първото дясно управление ликвидираха селското стопанство,а при второто - леката промишленост + някои някои фирми като Балкан и т.н.За съжаление през тези 20 години няма епизод в който да не се реализира един план и той се казва Ран-Ът ,реализиран от една част от елита на социалистическа България,които обсебиха и икономическите блага на страната след преврата. Е една част се наложи да дадат на новите "освободители",ама пълно щастие никъде няма.Затова члез пропорционалната система ни държат юздите изкъсо и само сменят кочияша .Но това ти е трудно да го разбереш .Идиологемите ти пречат.А,и кардинала,дето изкупува предприятията ,е голяма работа. Скоро ще изкупи цяла България.Не бях мислил,че Божков може да пише тук,ама съм се излъгал.Па направо и социалистическата организация на труда въвел в предприятията си - то ваучере,то бонуси. Само дето не знае ,че нашите пенсионери са доста по-зле от сръбските,ама нали трябва да се "изфука" с организацията в "предприятията" си.
До коментар [#74] от "cobanmaala": "За съжаление през тези 20 години няма епизод в който да не се реализира един план и той се казва Ран-Ът"
Явно си падаме по конспиративните теории.
Всъщност с някои неща съм съгласен. Връщането на земята в реални граници може би не беше най-разумното нещо от икономическа гледна точка. Съдилищата се затрупаха с дела, а земята или пустееше или се обработваше, но ренти (почти) не се плащаха. Може би наистина можеше да се направи нещо по-смислено.
А за мажоритарната система съм абсолютно съгласен. Кой е виновен тя да не се реализира? Мисля, че нито една партия не подкрепяше такава система и цената я плащаме всички.
И също, да, Костов направи и немалко глупости. Но, както се видя, и по-лошо има.
"Графът" дърдори за "парадигмата". Аз само го цитирах.
В България никаква парадигма не е имало през тези 20 години - работило се е на парче и най-често под влиянието на инерцията. Болшинството пенсионери не можеше да прежали социализма и затова сега заслужено получават руски пенсии, а не западни.
Извинявай, че се намесвам, но Графът съвсем добре е формулирал парадигмата (тя не е българско изобретение впрочем): одържавяване на загубите и приватизиране на печалбите. Това се следва неотклонно независимо от етикетите, които си лепят правителствата. Прав е човекът.
До коментар [#75] от "Nikolay UK":Вземи да прочетеш плана Ран-Ът и не ми говори за конспиративни теорийки ,момченце.Май и ти като една госпойца тук много четеш,ама с осмислянето си зациклил,та се доверяваш на някои пишман манипулатори.
До коментар [#78] от "cobanmaala": Никът е избран много подходящо - коментарите са на махленско ниво. Планът Ран според Уикипедиа предвижда:
# да се изготви приватизационна програма
# да се започнат основни парични реформи,
# да се позволи свободна обмяна на чужди валути,
# да се премахне контролът над заплати и цени,
# да се предприемат стъпки за защита на най-бедните слоеве от населението от трудностите,
# да се съгласува данъчна реформа
# да се пригоди търговският закон от 1896 г. към тогавашните бизнес дела
# да се преразгледа закона за социална политика
В общи линии доста смислени неща, но чугунените глави в България навсякъде виждат пъкления замисъл на империализма. В Гугъл "планът Ран Ът" намира стотици абсолютно идентични страници озаглавени "Как САЩ разруши България". Някои хора освен, че страдат от интелектуална недостатъчност май и не си пият хапчетата.
продължение от [#79]: Та колкото и добре да звучи въпросният план Ран Ът той си е просто един от многото доклади изготвени от НПО-та и платени от чуждите данъкоплатци или фондации.
Имаше такива доклади за борба с корупцията, за интегриране на циганите, за реформи в съдебната власт, за електронно правителство и за какво ли още не. Само, че всички тези планове си останаха на хартия. Днес нито корупцията е изчезнала, нито циганите са интегририрани, какво да говорим за съдебни власти, електронни правителства и пр. фантастики. Само, че проблемът не е във въпросните доклади и стратегии, а в хората, които би следвало да се ръководят от тях.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Dehumanizer
Рейтинг: 1441 НеутралноИ при все това са по-добре от българите.
«Высокоэффективная экономика при отсутствии реальных политических и гражданских свобод - хрустальная российская мечта.»renegat
Рейтинг: 1212 НеутралноНай-после мечтите на българските шовинисти се сбъднаха Сърбия е наколене...
dudo
Рейтинг: 1441 ЛюбопитноБратя по съдба. Изпуснахме краищата на парАта и на всичко май тука по Балканите.
Дудо ви обича!бат Здравко
Рейтинг: 524 НеутралноДемократизираха ги и тях
Велика страна,велика армия,велика нация,велика сила,ВЕЛИКА РУСКА ДУША! СЛАВА ЗА ВАС БРАТЯБорислава (be_free)
Рейтинг: 868 ВеселоНад 1.3 млн. сърби едва свързват двата края
Абсолютната свобода дава абсолютна власт, а власта покварява, а абсолютната власт абсолютно покварява!Но за сметка на това има няколко хиляди, които живеят в разкош
Капитализъм в действие!
****
Този коментар беше изтрит в 18:47 на 24/04/2011 от неговия автор.
Ian Smith
Рейтинг: 1441 НеутралноДо коментар [#4] от "бат Здравко":
В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.До коментар [#5] от "be_free":
Десет години се биха с половината си съседи, главно народи от същата кръв като тях и говорещи същия език, биха се под ръководството на комуниста Милошевич,
който сами си избираха.
Няма как да прехвърлите вината за дереджето им нито на капитализма , нито на демокрацията.
В съседните Словения и Хърватска които тръгнаха от същото ниво като тях също има капитализъм и демокрация - някой да казва за тях, че са на дъното както сърбите.
Irina
Рейтинг: 1441 НеутралноТе при Тито май бяха най добре.
чобанмахала
Рейтинг: 753 Неутрално"343 000 пенсионери получават пенсия, по-малка от 11 000 динара (малко над 100 евро)" Тия са много зле.А нашите дето получават под 80 евро са сигурно 90% от пенсионерите,ама за "писателя" това си е в реда на нещата. Моя служителка с над 30 години трудов стаж като счетоводителка взима 137 лв.Тя сигурно е много добре. Да ви чукат калинките ,дано.
BELI_BROD
Рейтинг: 65 ЛюбопитноДо коментар [#4] от "бат Здравко":
wornoxmaniakБате, батееееееее къде одиш?
tralala2010
Рейтинг: 527 НеутралноДо #9 cobanmaala
"Да ви чукат калинките ,дано"
Калинки може, да не са онези рязаните от Цариград.
The Jew
Рейтинг: 1090 РазстроеноСъс сърбите сме като близнаци,разделени при раждането от някой извратен сценарист на исторически,балкански сапунки и не едни до други,а заедно да живеем,пак не можем да се познаем и може би,точно защото толкова си приличаме-още повече се и мразим(видно от историята и коментарите по-горе) !
Trans penis mihi est!Борислава (be_free)
Рейтинг: 868 ЛюбопитноДо коментар [#7] от "Ian Smith":
Абсолютната свобода дава абсолютна власт, а власта покварява, а абсолютната власт абсолютно покварява!Ти прочете ли този абзац?
Преходът, неуспешните приватизационни сделки и икономическата криза доведоха до там, че днес в Сърбия живеят над 1.3 милиона души, които едва връзват двата края.
BELI_BROD
Рейтинг: 65 ВеселоОколо 700 000 души в Сърбия живеят под границата на бедността, 727 000 са безработни, 343 000 пенсионери получават пенсия, по-малка от 11 000 динара (малко над 100 евро), а около 50 000 души се хранят в кухни за бедни.
wornoxmaniakЕбем ти и живота!
Па Я съм Терминатор!
BELI_BROD
Рейтинг: 65 ВеселоДо коментар [#12] от "The Jew":
wornoxmaniakФилмът се казва: "Оближи кръвта ми от карборатора"!
Irina
Рейтинг: 1441 НеутралноДо коментар [#12] от "The Jew":
И псувните ни -еднакви.
BELI_BROD
Рейтинг: 65 НеутралноДо коментар [#3] от "dudo":
wornoxmaniakПомна некога южна Корея правеха само нокторезачки, а сега къде са те, къде сме ние?
Тука на Балканите сме много пропаднали, ама всичките държави!
kirkor
Рейтинг: 581 НеутралноПак са по-добре от нас! То не бяха отцепвания, прочиствания, бомбардировки над Белград, десанти! Всичко това нарушава икономически връзки, разбива реалната икономика. И поражда няколко нови огнища на напрежение. Така е на Балканите! Навремето разбиха Санстефанска България, след това разбиха Югославия. Нароиха се малки, манипулируеми и икономически и политически слаби държавици - мечтата на колонизатора!
clint_eastwood
Рейтинг: 841 НеутралноСъстезанието по мега малоумни коментари е изключително оспорвано, както виждам. От класическото "дори и тия са по-добре от нас" и "ми че при нас е по-зле, защо не пишат за нас" през "при соца на всички ни беше по-добре" и някакви гениални расови теории за близостта на нашия и техния народ до намесата на "рязани калинки". Вие сте идиоти.
НЕ НОСЕТЕ МАСКИ!kardinalat
Рейтинг: 925 НеутралноАко горните мнения са най доброто, което раждат главите ни, жална и майка на родината. На полуострова, изключвам Турция (тя е специфична страна), за всеобща почуда България е най добре. И това го пиша с ясното съзнание, че настоящото българско правителство не ми е по вкуса. Въпреки всичките ми забележки, министър Дянков УДЪРЖА идиотските устреми на голяма част от колегите си, а сравнително доброто положение на финансите е резултат на 1/3 от българските фирми. Тези, които не си купихме "Майбах"-и, "Порше Кайен"-и или десетките яхти по родното Черноморие.
и най-умният си е малко прост....Така, че когато седнем да творим бисери ТУК нека все пак си помислим дали изказваме мнения или избиваме комплексите си.
kapitana
Рейтинг: 466 НеутралноНа чуждо умряло плачем
ban
Рейтинг: 725 ВеселоА, 20-ти ти си вероятно самия Дянков, но пропусна да допълниш, че и в Европа, сме най-добре, а по бюджетен дефицит и дълг, направо Щатите ни дишат праха!!!
Ian Smith
Рейтинг: 1441 НеутралноДо коментар [#13] от "be_free":
В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.Не бе, аз абзаца го прочетох, само не разбрах ти къде видя "капитализъм в действие" след като всъщност става дума за мутрокомунизъм в действие.
Кажи сега ти пък какво не разбра от моето твърдение, че Словения и Хърватска тръгнаха от същата стартова позиция като Сърбия, но сега са десетилетия напред, а при тях също има и капитализъм, и демокрация.
ПП.Всъщност точно при тях има капитализъм и демокрация. За разлика от Сърбия.
kardinalat
Рейтинг: 925 НеутралноДо коментар [#22] от "ban": хахаха, не ми се налага да се изживявам като някой друг. Пък и не си падам по публични длъжностти.
и най-умният си е малко прост....А относно икономическите факти - те са реалност. Не емоции.
BELI_BROD
Рейтинг: 65 ВеселоДо коментар [#22] от "ban":
wornoxmaniakНо ей ти го и сигналът на бедните българи. Ей ти ги и хората от БАН заприиждали един подир друг и почват да обясняват колко са им празни паниците, а на тия паници дъното им едва покрито с кашица и колко е там твоят дял в развитието на икономиката — нито да попиташ, нито да премериш, най-много да ти напълнят устата с псувни, отвориш ли дума.
ban
Рейтинг: 725 НеутралноС "икономическите факти" не са на ясно и хората от правителството, щом не си от правителството, значи съвсем не си наясно!!!
ban
Рейтинг: 725 НеутралноТерминаторе, ами твоят дял какъв е!!!
werginija
Рейтинг: 484 Любопитнодо 7-биха се със съседите си за6тото имаха подкрепа отвън-години не полу4аваха заплати, а живееха с парите, изпра6тани от гастарбайтерите.
Thermobee
Рейтинг: 1441 ГневноСрбе на врбе! Всичко се връща на този свят. Още ще обеднеят.
Не на ислямската инвазия в Европа!drakar65
Рейтинг: 1441 ВеселоДо коментар [#20] от "kardinalat":
“Сега е моментът да превъртим Рубикон-а” - Гай Юлий Ц... Аз-"Картаген трябва да бъде разрушен"!Дянков? Удържал се? Да бе, да...
Удържаха го, не знам как да не продължава да върши глупости, след като профука няколко милиарда от резерва и забави с месеци плащания по обществени поръчки на частни фирми.
Никакви комплекси не избиваме, просто това са фактите.
"Средното месечно възнаграждение в Румъния през първия месец на годината/2011/ е било 153 евро, което е второто най-ниско в ЕС. На челно място в списъка на страните по най-ниска средна заплата е България, където средното заплащане на труда е с около
30 евро по-ниско от румънското."- от www.economynews.bg
"...за всеобща почуда България е най добре."
Дрън, дрън та пляс!
BELI_BROD
Рейтинг: 65 ВеселоДо коментар [#27] от "ban":
wornoxmaniakКато седалките в треньорския щаб на английски стадион - много красиви и удобни, но никой не ще да седи на тях!
Graf
Рейтинг: 1445 Неутрално343 000 пенсионери получават пенсия, по-малка от 11 000 динара (малко над 100 евро)...
-ili-programa-za-zalichavane-na-balgariya/
Ecrasez l’infâmeА в най-бедната държава членка на ЕС над 500 хиляди пенсионери преживяват с пенсия под 80 евро.
Сърбите имат още мегдан да потъват. Още. Докато ни стигнат. Ако успеят. Защото, според разчетите на социопата сме заложили спринтово бягъне към някакво друго дъно през следващите пет години. В името на вярванията му.
http://argumenti-bg.com/4064/konvergentna-programa
МАРИЗ
Рейтинг: 524 НеутралноСърбите са зле. Добре. Като мед за българската душа идва тази вест. Иначе, както сме добре, така е още по-добре.
kardinalat
Рейтинг: 925 НеутралноДо коментар [#26] от "ban": не държа и да бъда наясно с 'твоите' икономически факти. справям се и с моите. засега служителите и работниците ми редовно си получават заплатите. взимат си бонусите и бачкат. и на фонът на масовият рев,че няма кредитиране - аз се чудя как да се измъкна от банките които ме гонят да жзема кредит. не че съм голям умник - просто предпочитам още 7/8 години да укрепне бизнеса ми. времето за живот няма да избяга.
и най-умният си е малко прост....The Shadow
Рейтинг: 1154 НеутралноДо коментар [#20] от "kardinalat":
“In a world of 7 billion people, we, 500 million Europeans, will have to stick together, or European prosperity and values will both go down the drain” A.Merkel+++++ Точно така!
ban
Рейтинг: 725 НеутралноБраво, браво, кардинале, това за кредитирането трябваше да го пропуснеш, банките гонят всеки да вземе кредит, доста е печеливш бизнеса ти щом нямаш нужда от кредитиране, похвално!! Остава и добри заплати да даваш и осигуровки да внасяш!!! Ако пък търсиш хора, пиши да пратя едно CV!!!
Irina
Рейтинг: 1441 ВеселоДо коментар [#33] от "МАРИЗ":
А,че е вярно ,вярно е.Не, че чак толкова ни пука дали сме добре ,важно комшията да е зле.
Nick Tsekov
Рейтинг: 762 НеутралноСърбите бяха докарани до сиромашия след като подкрепиха комунистите си да водят 8 години ужасяващи войни за запазването на Велика Сърбия. Българите бяха докарани до същото дередже дори и без война....
Nick Tsekov
Рейтинг: 762 НеутралноХа така! Нема само ние да гладуваме! - както се казваше в един виц през комунизма за приза "златната решетка". Всъщност при Тито в Сърбия се живееше по-добре заради гастарбайтерите, които имаха - за разлика от нашите нискочели комунисти, комунягите в Белград бяха по-умни....докато не дойде Милошевич...
kardinalat
Рейтинг: 925 НеутралноДо коментар [#36] от "ban": преди 10 години неможех да убедя банките,че нямам черен тефтер. преди 5 повечето ми конкуренти ми се смееха,че съм идиот че нямам двойно счетоводство и глупак че съм плащал за международен одит. Днес ги изкупувам за жълти стотинки. и то без да вадя прекалено много пари кеш. Плащам средните заплати за отраслите си. Но на 10-то число,следобяд моите служители и работници са с преводи по картите си. знаят какво е ваучер за храна, доплащане за извънреден труд и още някои други бонуси. набито ми е в главата,че ТЕ правят парите ми. и затова гледам да имат. за да имам УТРЕ аз. и точно от тази позиция мога да каза на глас - БЪЛГАРИЯ е по добре от всичките си съседи.
и най-умният си е малко прост....kardinalat
Рейтинг: 925 НеутралноДо коментар [#30] от "drakar65": удържа се и продължава да удържа. като гледам премиера ни - "чудо" и малоумника - социалин министър направо съм изненадан откъде у Дянков такава повратливост. а възнагражденията не са само цифри, а и производителност на труда. и натрупване на капитал, и подновяване на средствата за производство. ако ти имаш откъде да даваш германски заплати на работниците си, аз нямам.
и най-умният си е малко прост....werginija
Рейтинг: 484 Весело40-и, докато бях работодател в България, мислех като теб. Ниско4елите се събраха, ре6иха, 4е съм им заплаха и отдавна не съм работодател. За първи път 4увам о6те един, който мисли като мен. Все ме гледаха като глупака. Браво, успех.
dobrich
Рейтинг: 1269 ВеселоСръбския износ е по малък от износа на Букурещ, примерно!? Няма как да са добре сърбите...И освен това сега треба да се "ради", щото при Тито бяха глезените деца на Европа. Поддържаха сравнително висок стандарт на живот с евтини кредити от западни банки. Тогава се научиха на мързел и селски тарикатлъци. Като прибавим и безмислените войни на Милошевич картинката става ясна....
Танас
Рейтинг: 1441 ВеселоКакво прави Сърбин и Германец като навърши пълнолетие ?
Цацарoff - Оставка ! >:-)- Сърбина отива в Германия да си търси работа.
- Германеца отива в Сърбия да търси баща си.
Graf
Рейтинг: 1445 НеутралноДо коментар [#41] от "kardinalat":
Ecrasez l’infâmeХайде стига с тази производителност, че ставате смешни. По-скоро - противни. Данните са ясни. След един спад на производителността на труда за около шест месеца, тя расте непрекъснато от средата на 2009 година, а паралелно с този ръст има замразени разходи за труд, намаляваща заетост и свиване на потреблението.
Хайде не защитавайте вродените си социопатии с вярата, че местната фауна тъне в невежество. Щото има някои, които знаят как стоят нещата.
dobrich
Рейтинг: 1269 ВеселоДо коментар [#20] от "kardinalat":
Не съм съгласен с тебе, че ако изключим Турция сме най добре на полуострова!? Средния грък, румънец, сърбин, да не говорим за хървати и словенци, имат по добри доходи от нашите. Да не говорим са специалистите им...
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
drakar65
Рейтинг: 1441 НеутралноДо коментар [#41] от "kardinalat":
“Сега е моментът да превъртим Рубикон-а” - Гай Юлий Ц... Аз-"Картаген трябва да бъде разрушен"!Тия двамата посочени от теб не искам и да ги коментирам!
Но след като: "По предварителни данни през четвъртото тримесечие на 2010 г. БВП на един зает се увеличава със 7.8% в сравнение със същия период на предходната година, а за цялата 2010 г. се увеличава с 6.4% спрямо 2009 година." - това е от сайта на НСИ!
Не е ли нормално и работната заплата, да се увеличава? Производителността на труда е един от факторите формиращ работната заплата.
И не става въпрос за "германски заплати", просто за адекватно заплащане на положения труд, съобразено с условията в България. А както се знае увеличеното потребление от своя страна води до стимулиране на икономиката.
Но явно ние в България си имаме други разбирания...
П.С. Да не пропусна! Дянков "завлече" и резерва на НЗОК! Да го използва по собствено усмотрение. Както Бате Бойко веднъж призна, че от него са изплащани пенсии.
kardinalat
Рейтинг: 925 НеутралноДо коментар [#45] от "Graf": от коя база расте? къде е нашата производителност на труда и къде е чешката? относно заетостта - съжалявам, но успявам с нова техника да произвеждам повече на по ниска себестойност и по малко разходи. и за разлика от конкурентите в ЕС - аз изплащам пълен производствен парк. при лихвени равнища 2 пъти по високи от еврозоната. относно потреблението - ще се свие още. тези потребителски кредити, кредитни карти и лизинги трябва да бъдат намалени.
и най-умният си е малко прост....единствено словения може да е наш еталон от посочените от №46. за другите да прескочи до белград, атина или букурещ - пък тогава да ги дава за сравнение.
а др. Иванов е на този хал, защото "партийната му работа" е тази - да оправя бушоните на съседката под лозунга "Другари, дайте да ДАДЕМ"
melina
Рейтинг: 516 НеутралноТова за Сърбия ли се отнася,или за България?Но от това не ми става по-леко!А и при4ините същите!Те 1,300,000,ние 3,000,000!
melinaSvetko
Рейтинг: 409 НеутралноБратята сърби, че са си зле, зле са. Но точно ние да им се смеем за приватизационни сделки е смешна работа. Сравнете само БТК, Булгартабак, Кремиковци, България Еър, ТЕЦовете и т.н. с техните сделки...
ban
Рейтинг: 725 НеутралноАбе кардинале, нали каза че не вземаш кредити, сега пък изплащаш заеми, нещо не съм те разбрал, или послъгваш!
kardinalat
Рейтинг: 925 НеутралноДо коментар [#48] от "drakar65": съгласен съм. но данните ми звучат, като вица от времената на Живков: "Едни ядат свинско, другите - зеле. Средно статистически - всички ядем свинско с зеле". Та нека погледнем същите тези данни на НСИ и да ги разбием по отрасли. При мен - заплатите тази година са между 6 и 9 % по високи.
и най-умният си е малко прост....Graf
Рейтинг: 1445 НеутралноДо коментар [#48] от "drakar65":
Ecrasez l’infâmeЕто данните за производителността на труда в графично изражение: http://argumenti-bg.com/imgs/economics/table1.jpg
Ето данните за доходите на домакинствата: http://argumenti-bg.com/imgs/economics/table4.jpg
Направил съм проверката. Авторът е абсолютно коректен и данните съвпадат с тези от НСИ.
Ето и числовите изражения на доходите от труд по тримесечия:
Доход средно на едно лице от заплата
2009 - 469,87 482,69 488,52 487,13
2010 - 453,37 455,58 467,40 480,42
В случая Младенов е прав. Нещата не могат да продължават така.
По-точно могат. До едно радикализиране, което може да доведе на власт всякакви идиоти. Щото тук съм оптимист. След "кабинета" Борисов съм убеден, че на експерименталното поле "България" може да се изпробват всякакви идиотщини.
kardinalat
Рейтинг: 925 ВеселоДо коментар [#52] от "ban": написах, че ме гонат да вземам още. тези, които имам да достатъчни. а изкупуванията, които правя тази и миналата година на конкурентни дружества стават ведно с пасивите им. ТОЕСТ с взетите и профукани кредити от техните бивши собственици.
и най-умният си е малко прост....Graf
Рейтинг: 1445 НеутралноДо коментар [#49] от "kardinalat":
Едно е да граничиш с Италия, Австрия, Унгария и Хърватска, а друго със Сърбия, Македония, Румъния, Гърция и Турция. И да си напълно зависим от една страна за енергоносителите - Русия.
Ecrasez l’infâmeСловения единствена избра друг път, различен от този на останалите посткомунистически държави. Те още приватизират(основно малки и средни предприятия), Не разбиха селското си стопанство, имат ясен механизъм за ръст на доходите, ниска безработица и...
И прекрасно географско положение.
ПП
Можеше и със Словения да се сравняваме, ама ВНС реши да правим капитализъм по латиноамерикански образец. Единодушно. Е, сега ще се мерим с Тринидат и Тобаго, Мексико и Гватемала.
plamen2299
Рейтинг: 810 НеутралноДо коментар [#49] от "kardinalat":
Кенефа е място, дето мухите се аргасват.Виж, за Букурещ мога да поспоря. Както и за социалните придобивки на българи и румънци.
kardinalat
Рейтинг: 925 ЛюбопитноДо коментар [#56] от "Graf": водим интересен спор от близки позиции. тяхното селско стопанство е с ясен собственик, и кооперирането се основава на доброволно и осъзнато решение. Да добавим - налице е и ПОЗЕМЛЕН ДАНЪК. с три ставки: за обработваема земя, за необработваема земя, и трансформирана поземлена собственост за индустриално и инфраструктурно ползване. Относно приватизацията - голеимите държавни монополи от бивша Югославия са вече качени между 25 - 40 % на борсата в Любляна и Виена (двойно листване). а за пътя, които избрахме - САМИ гласуваме. няколко пъти. 1990/1991/1994/1997/2001/2005/2009. нека си отговорим - как сме избирали.
и най-умният си е малко прост....Graf
Рейтинг: 1445 НеутралноДо коментар [#58] от "kardinalat":
Ecrasez l’infâmeСловения винаги ми е била пример какво трябваше да правим. Трябваше.
Днес ни е необходима радикална промяна на икономическата парадигма, която изповядваме като вярващи от двадесет години, поглеждаме Финландия, която тръгва от подобни стартови позиции, забравяме за ниските данъци и безплатния труд, като стимул за привличане на инвестиции. Така може да привлечем само горещи пари, които не създават стабилност, производство и просперитет, а продуцират нестабилност и несигурност у икономиката, ИИнвестираме два три милиарда на проектен принцип в R&D, засилваме 5% от БВП в образованието и сле десет години Гърция ни диша прахта.
Курт Деликуртев 662 галерии плюс X
Рейтинг: 1441 НеутралноДо коментар [#59] от "Graf":
http://www.panoramio.com/user/7617575?show=all , 660 ГАЛЕРИИ: 225 ЩУТГАРТ, 205 ПЛОВДИВ, 118 БЪЛГАРИЯ, 58 ЕВРОПА И 54 ГЕРМАНИЯ.... забравяме за ниските данъци и безплатния труд, като стимул за привличане на инвестиции.
Не са привлекли маркови инвестиции, понеже други фактори ги правят равни на нула! Като съдебната система, мудна и подкупна или коруптните чиновници от висок,среден и всякакъв друг ешалон!!
Но те преди всичко са в услуга на местните булгарише капиталистен! Словения още преди 10 години имаше средна работна заплата около 1000 евро! А ние през няколко години вдигаме минималната месечна заплата с 10 / десет / лева!!!
kardinalat
Рейтинг: 925 НеутралноДо коментар [#59] от "Graf": Ирландия го игра. Добър вариант, има един малък проблем - вече ги няма ТЕЗИ пари. не съм съгласен за данъчните ставки. Не те са проблемът. Цената на труда трябва да бъде определена на ставка за час. Нещо, което бе нужно да се направи още преди 10 години. За образованието неискам и да говоря. Взимам в немалка степен абсолютно неуки хора след средно или висше образование и трябва след това да ги обучават в детайлите на работата. Другото е здравеопазване. Мечтая да видя системата цялоство цифровизирана, белким научим къде потъват десетки милиони неудачно изразходвани бюджетни кредити. и не на последно място - инфраструктура. Не само магистралите. Там сме с 15 години назад. А и ж.п.линиите. единствената област където сме над средното европейско равнище е комуникации, не като тарифи, а покритие и качество.
и най-умният си е малко прост....sandman
Рейтинг: 950 НеутралноДо коментар [#61] от "kardinalat":
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.А ти не мислиш ли,че една птичка пролет не прави.Ако е вярно,че си толкоз печен де.Я се поогледай около себе си,май стърчиш самотно.
Колкото до Сърбия,може и да са зле,но това не ме интересува много,проблема си е техен.Естествено бих предпочел да са добре.Нашия проблем е,че ние самите сме по-зле,въпреки розово-оптимистичните настроения на някои.Познавам много пенсионери с пенсия 137лв.Факт който никакви розови цайси не променят.
Дива селянка
Рейтинг: 860 НеутралноАааааааааах,брачо србе и вие хапнахте дръвцето. Нема пари -нема бизнес..нема и за две цигари.
И нема хлеба без мотике.
http://www.youtube.com/watch?v=MRuUj_ydmWQ
Graf
Рейтинг: 1445 НеутралноДо коментар [#61] от "kardinalat":
Ecrasez l’infâmeНе можеш да решиш всички проблеми наведнъж. Щото, към секторите които добави бих сложил: Комасация на земята, възстановяване на поливните системи, инвестиции в поне два язовира, проектирани още по времето на соца, пълна рехабилитация на първокласната пътна мрежа. Щото сега до магистралките на БоБо ще трябва да се лети.
И отърчахме на около 50 милиарда лева. Минимум. Ако сложим и ВиК мрежата с пречиствателните съоръжения и сме на 75 милиарда.
Частни инвестиции там? Може, ама в някой друг свят.
kardinalat
Рейтинг: 925 Веселосъгласихме се за опорните пунктове - остава да почнем едно по едно......
и най-умният си е малко прост....sandman
Рейтинг: 950 НеутралноДо коментар [#64] от "Graf":
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.Не че не сме ги изкарали тея пари,ама се похарчиха за други "цели".Харчейки ги за друго, сега сме без средства да правим още пари.Дано не съм прав,ама май сме я закършили яко.
Мазен чех
Рейтинг: 696 НеутралноДо коментар [#59] от "Graf":
икономист - неграмотник с дипломаПреходът се проведе от абсолютно неграмотни хора в резултат на което сме в изходна позиция и ако искаме да дръпнем напред ни чака нов преход.
Николов
Рейтинг: 929 НеутралноДо коментар [#59] от "Graf":
Пресолявате манджата. В България няма "икономическа парадигма", която да е изпълнявана през последните 20 години. Имаше ляво управление в продължение на поне половината време и то направи най-големите поразии (на два пъти доведе страната до икономически колапс).
За едно съм съгласен - и леви и десни пренебрегнаха инвестициите в образованието и науката. Но и само пари да се хвърлят няма да е достатъчно - в тези сфери има нужда от много реформи, които всяко правителство до сега упорито е отбягвало.
Николов
Рейтинг: 929 НеутралноДо коментар [#62] от "sandman": Това фокусиране в пенсионерите е малко нелепо. България има най-голямия демографски срив в ЕС. Хората, които следва да плащат пенсиите просто се стопиха. Да не говорим, че пенсионния фонд на социализма де факто бе държавната собственост. А тя или се разграби, или се затри поради нестопанисване.
Жал ми е за пенсионерите, но голяма степен те са си отговорни за положението в което се намират - огромното мнозинство от тях през всичките тези 20 години гласува в червено и така направи възможно разграбването и затриването на собствените си пенсии. А политическата и икономическата безизходица породена от лявото управление прогони и тези дето щяха да внасят в пенсионния фонд. Тази каша до голяма степен те си я забъркаха и ще трябва да си я изсърбат.
Страшното е не ситуацията с пенсионерите, а това, че поради некачествената образователна система огромна част от по-младите де факто не са конкурентноспособни и тази икономика на знанието за която приказва "Графа" няма кой да я задвижи. Ето там е всъщност трагедията. Това обрича не само сегашните пенсионери, но и сегашните млади на подобна мизерия.
херувим
Рейтинг: 1032 НеутралноДо коментар [#23] от "Ian Smith": Така е! В Сърбия е мутрокапитализъм. Но не съм съгласен, че тръгнаха от една база. Словения още в Титова Югославия произвеждаше при 12% от общото население 18% от БНП. Хърватия имаше почти всички приходи от туризма. Познавам положението от многократни посещения там през 80-те години и знам как те се възмущаваха, че парите им отиват за издържане на административен апарат в другите републики, особено военен, почти чисто сръбски. Затова и сръбските дивотии по време на разделянето. Сърбите знаеха кой прави парите в Югославия. Сега сърбат попарата, която си надробиха сами с избора на комуниста Милошевич и с национализма си, който е случай за психиатър. Не че им желая зло, но всяка крушка си има опашка.
heruvimGraf
Рейтинг: 1445 НеутралноДо коментар [#68] от "Nikolay UK":
Ecrasez l’infâme"Пресолявате манджата. В България няма "икономическа парадигма", която да е изпълнявана през последните 20 години. Имаше ляво управление в продължение на поне половината време.."
Извинявай, ама на това мога да кажа само ... Глупости. Глупости на търкалета.
Кое е това ляво управление? Та БСП е най-дясната партия в България. Остави какъв е електоратът и. Погледни какво правят. Дори и Костов е по-ляв от тях. Психопатът Дянков няма да го слагам никъде.
Икономическата парадигма е ясна. Никаква държава, пазарът решава всичко, инвестициите - само от частния сектор, всиччки системи, социални, доставящи публични услеги - приватизирани, властта на кранчетата и цоца. Я през митниците, я през ДДС и активите дето са останали.
Ляво викаш? Айде бе. Дясно та дрънка. Национализираме пасивите и очастностяваме ползите. Плебса да го духа, а матрЯла да квичи. Или да се насочва към изхода. Терминалите на аерогара София, Варна, Бургас и Пловдив. функционират добре.
Николов
Рейтинг: 929 НеутралноДо коментар [#71] от "Graf": Това са глупости. Проблемите на България не идват от това, че "пазарът решава всичко", а че няма пазар. Държавата от край време се е опитвала да го манипулира или направо не го е допускала.
и Дружества". Всичко беше само параван за червеното разграбване на икономиката. Никога не е имало в България свободен пазар - това си е червена партенка par excellence.
По времето на Виденов се заиграваше с държавната роля и се стигна до създаването на т.н. "Държавен Фонд за Реконструкция и Развитие", който беше една от превъплащенията на философията "държавата знае по-добре". През по-голяма част от този период ред сектори от икономиката или не бяха раздържавени или бяха приватизирани чрез т.н. "Работническо-Мениджърс
А, че ГЕРБ също не е дясна партия е повече от ясно. От всичките 20 години дясно управление имаше само около 5 - и двата пъти България стъпваше на крака въпреки катастрофата в която е беше оставило лявото управление.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
чобанмахала
Рейтинг: 753 ВеселоДо коментар [#72] от "Nikolay UK":Николайчо,за теб ,като гледам, най важна е "парадигмата",но като си обсебен от идеологемите ,стигаш до глупави разсъждения,почиващи на незнанието на историята. Тая приватизация,за,която говориш ,я извърши църничкия и при нея партайгеносетата му приватизираха и ликвидираха наред.Та при първото дясно управление ликвидираха селското стопанство,а при второто - леката промишленост + някои някои фирми като Балкан и т.н.За съжаление през тези 20 години няма епизод в който да не се реализира един план и той се казва Ран-Ът ,реализиран от една част от елита на социалистическа България,които обсебиха и икономическите блага на страната след преврата. Е една част се наложи да дадат на новите "освободители",ама пълно щастие никъде няма.Затова члез пропорционалната система ни държат юздите изкъсо и само сменят кочияша .Но това ти е трудно да го разбереш .Идиологемите ти пречат.А,и кардинала,дето изкупува предприятията ,е голяма работа. Скоро ще изкупи цяла България.Не бях мислил,че Божков може да пише тук,ама съм се излъгал.Па направо и социалистическата организация на труда въвел в предприятията си - то ваучере,то бонуси. Само дето не знае ,че нашите пенсионери са доста по-зле от сръбските,ама нали трябва да се "изфука" с организацията в "предприятията" си.
Николов
Рейтинг: 929 ВеселоДо коментар [#74] от "cobanmaala": "За съжаление през тези 20 години няма епизод в който да не се реализира един план и той се казва Ран-Ът"
Явно си падаме по конспиративните теории.
Всъщност с някои неща съм съгласен. Връщането на земята в реални граници може би не беше най-разумното нещо от икономическа гледна точка. Съдилищата се затрупаха с дела, а земята или пустееше или се обработваше, но ренти (почти) не се плащаха. Може би наистина можеше да се направи нещо по-смислено.
А за мажоритарната система съм абсолютно съгласен. Кой е виновен тя да не се реализира? Мисля, че нито една партия не подкрепяше такава система и цената я плащаме всички.
И също, да, Костов направи и немалко глупости. Но, както се видя, и по-лошо има.
Николов
Рейтинг: 929 НеутралноДо коментар [#74] от "cobanmaala":
"Графът" дърдори за "парадигмата". Аз само го цитирах.
В България никаква парадигма не е имало през тези 20 години - работило се е на парче и най-често под влиянието на инерцията. Болшинството пенсионери не можеше да прежали социализма и затова сега заслужено получават руски пенсии, а не западни.
Vili Jambov
Рейтинг: 2076 НеутралноДо коментар [#76] от "Nikolay UK":
Извинявай, че се намесвам, но Графът съвсем добре е формулирал парадигмата (тя не е българско изобретение впрочем): одържавяване на загубите и приватизиране на печалбите. Това се следва неотклонно независимо от етикетите, които си лепят правителствата. Прав е човекът.
чобанмахала
Рейтинг: 753 ВеселоДо коментар [#75] от "Nikolay UK":Вземи да прочетеш плана Ран-Ът и не ми говори за конспиративни теорийки ,момченце.Май и ти като една госпойца тук много четеш,ама с осмислянето си зациклил,та се доверяваш на някои пишман манипулатори.
Николов
Рейтинг: 929 НеутралноДо коментар [#78] от "cobanmaala": Никът е избран много подходящо - коментарите са на махленско ниво. Планът Ран според Уикипедиа предвижда:
# да се изготви приватизационна програма
# да се започнат основни парични реформи,
# да се позволи свободна обмяна на чужди валути,
# да се премахне контролът над заплати и цени,
# да се предприемат стъпки за защита на най-бедните слоеве от населението от трудностите,
# да се съгласува данъчна реформа
# да се пригоди търговският закон от 1896 г. към тогавашните бизнес дела
# да се преразгледа закона за социална политика
В общи линии доста смислени неща, но чугунените глави в България навсякъде виждат пъкления замисъл на империализма. В Гугъл "планът Ран Ът" намира стотици абсолютно идентични страници озаглавени "Как САЩ разруши България". Някои хора освен, че страдат от интелектуална недостатъчност май и не си пият хапчетата.
Николов
Рейтинг: 929 Неутралнопродължение от [#79]: Та колкото и добре да звучи въпросният план Ран Ът той си е просто един от многото доклади изготвени от НПО-та и платени от чуждите данъкоплатци или фондации.
Имаше такива доклади за борба с корупцията, за интегриране на циганите, за реформи в съдебната власт, за електронно правителство и за какво ли още не. Само, че всички тези планове си останаха на хартия. Днес нито корупцията е изчезнала, нито циганите са интегририрани, какво да говорим за съдебни власти, електронни правителства и пр. фантастики. Само, че проблемът не е във въпросните доклади и стратегии, а в хората, които би следвало да се ръководят от тях.