Конфликт между "Ер Франс" и "Еърбъс" заради разследването на самолетната катастрофа от 2009 г.

Конфликт между "Ер Франс" и "Еърбъс" заради разследването на самолетната катастрофа от 2009 г.

© Reuters



Нараства натискът върху "Ер Франс" и "Еърбъс" да дадат обяснение за катастрофата на самолет на френската авиокомпания през 2009 г., който се разби в Атлантическия океан при полет от Рио де Жанейро до Париж, предаде "Ройтерс". След като през последните седмици всички черни кутии бяха намерени, изтече информация, че самолетът не е имал сериозни технически повреди.


Шефът на "Ер Франс" Пиер-Анри Гуржон призова медиите за търпение, тъй като причините за катастрофата се очаква да станат ясни до няколко седмици. "Невъзможно е днес да си вадим изводи за каквато и да е отговорност", заяви той по време на пресконференция. "Нека да почакаме експертите да дадат мнението си, преди да започнем със спекулациите", допълни Гуржон.


Според "Ройтерс" "Ер Франс" подозират "Еърбъс" в разпространението на предварителните резултати от изследването на черните кутии, според които не е имало значителни проблеми в механиката, като целта е вината да се пренасочи към авиокомпанията. "Това не е честна игра", е казал анонимен източник, близък до проблема.




И двете компании са под голям натиск заради един от най-мистериозните и шокиращи инциденти, и двете могат да станат обект на криминално разследване, както и на искания за обезщетения от семействата на загиналите.


Според Гуржон историята е показала как самолетните инциденти обикновено не са причинени от един-единствен фактор. "Инцедентът е продукт на няколко фактора, които се появяват по едно и също време и място", твърди той и допълни, че "Ер Франс" преразглежда всичките си мерки за сигурност.


"Ако се появи нещо в разследването, което не сме подсигурили с мерки за сигурност, то тогава ще  направим необходимото, за да сме сигурни, че подобно нещо няма да се случи отново", каза Гуржон. Запитан дали смята, че "Ер Франс" е заплашена да поеме част от отговорността, той заяви, че целта на разследването е да установи причините, а не да разпределя отговорността.

Коментари (4)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на VaKY
    VaKY
    Рейтинг: 636 Неутрално

    http://www.bea.aero/en/enquetes/flight.af.447/pressrelease17may2011.en.php

    Всички информации са просто спекулации, подхванати от Фигаро. Няма да има нищо официално до края на месец юни.

    Pro bono publicum with a bit more gusto
  2. 2 Профил на vis1955
    vis1955
    Рейтинг: 5 Неутрално

    Всичко е въпрос кой ще плати

  3. 3 Профил на Мазен чех
    Мазен чех
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Причината е ясна, съвременните самолети са правени само и единствено с цел да са икономични. Затова и имат огромни компромиси със здравината и безопасността, използват се материали с недобре изследвани свойства във времето и компонентите са без никакъв запас от здравина. Още преди катастрофата се чуваше, че композитните материали рязко си променят свойствата при топъл и влажен климат.

    икономист - неграмотник с диплома
  4. 4 Профил на Jindo
    Jindo
    Рейтинг: 539 Неутрално

    До коментар [#3] от "tel_112":

    Обожавам, когато някой скрит за екрана дава експертни мнения и обобщава. Нека излезе докладът и ще се разбере (поне част) истината.

    https://www.favtool.com




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK