Световни лидери: Войната с дрогата се провали


Нарастват призивите за легализиране на наркотиците

Глобалната война срещу наркотиците се провали, обяви Глобалната комисия по политиката за наркотиците. В свой доклад комисията призовава за декриминализиране на употребата на дрога и за легализиране на някои видове наркотични вещества.


Сред 19-те членове на групата, изготвила доклада, са бивши и настоящи държавни и световни лидери като бившия генерален секретар на ООН Кофи Анан, бившия държавен секретар на САЩ Джордж Шулц, бившия върховен представител на ЕС по външната политика и сигурността Хавиер Солана, настоящия гръцки премиер Георгиос Папандреу, британския бизнесмен сър Ричард Брансън и други.




"Глобалната война срещу наркотиците се провали с опустошителни последици за хората и обществата по света", се казва в доклада.


В него се призовава правителствата да експериментират с модели за законово регулиране на наркотиците и особено на канабиса, за да "подкопаят мощта на организираната престъпност и да предпазят здравето и сигурността на своите граждани".


Комисията твърди, че политиката на борба срещу наркотиците е засилила организираната престъпност, като същевременно струва на данъкоплатците милиони долари и причинява множество смъртни случаи.


В документа се цитират данни на ООН, според които световната употреба на опиати се е покачила с 35% от 1998 г. до 2008 г., на кокаин с 27%, а на канабис с 8%. Близо 250 милиона по цял свят употребяват незаконно наркотици, но по-малко от една десета от тях са определяни като зависими, а милиони участват в отглеждането, производството и разпространяването на дрога.


Авторите на документа посочват, че инициативите по легализиране на употребата на наркотични вещества не водят до съществено увеличаване на употребата им.


Според комисията парите, които правителствата харчат в безплодните си усилия да ограничат доставката на наркотици и да арестуват хората за престъпления, свързани с наркотици, могат да бъдат по-добре използвани за ограничаване на търсенето на дрога и за лекуване на пациентите.
Правителството на САЩ отхвърли изводите на комисията като неточни.


Публикуването на доклада съвпадна с изпращането на открито писмо до британския премиер Дейвид Камерън. В него група знаменитости, сред които Стинг, Джуди Денч, Ричард Брансън, също призовават употребата и притежанието на наркотици да бъдат декриминализирани.



Нарастват призивите за легализиране на наркотиците

Ключови думи към статията:

Коментари (51)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на palermo88
    palermo88
    Рейтинг: 838 Неутрално

    Няма реално желание за решаване на въпроса ,това е реалния проблем , всички правителства и личности на високи постове са много или малко в този бизнес и нямат интерес той да спре .Либерализирането на този бизнес ще донесе само още по-големи последствия за обществото като цяло

  2. 2 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1783 Неутрално

    По цял свят, а и у нас това е полицейски бизнес. Кой да се пребори с него?

  3. 3 Профил на bulgarinvstranstvo
    bulgarinvstranstvo
    Рейтинг: 838 Неутрално

    ще изземат бизнеса от полицията и ще го дадат на западни концерни.
    Не разбирам само какъв е смисълът да се провежда активна борба срещу цигарите, а да се разрешават наркотици.
    Марихуаната например води до тежки психиЧески последствия ако се употребява в големи размери - шизофрения например.
    За кокаин и хероин да не говорим.

    "Dubito, ergo sum vel quod idem est, cogito, ergo sum" René Descartes
  4. 4 Профил на Добрия войник Швейк
    Добрия войник Швейк
    Рейтинг: 1060 Неутрално

    това е тема, за която се пишат книги и в един коментар е трудно да се изчерпи, но според мен канабиса трябва да бъде декриминализиран, защото не причинява зависимост, ефектът му е краткотраен и не уврежда мозъка по-сериозно от алкохола или тютюна например. в момента с цената на марихуаната се спекулира с около 1000%, ако държавата поеме властта ще поевтинее и ще спре практиката да се вкарват млади невинни хора в затвора и да се превръщат в истински престъпници там..

    Fast überall wo es Glück gibt, gibt es Freude am Unsinn. ~Friedrich Nietzsche
  5. 5 Профил на pc_none
    pc_none
    Рейтинг: 561 Любопитно

    И кво праим ся? Цялото световно село шмърка бело?
    Да не вземат да го легализират за да го изкарат на "светло"?!

  6. 6 Профил на Хит®ата Св®ака ;)
    Хит®ата Св®ака ;)
    Рейтинг: 617 Неутрално

    Е ся я втасахме...

    Всъщност, отдавна сме я втасали...

    Mафията е опасна за Вашето здраве!!! Мафията убива!!!
  7. 7 Профил на kimba3
    kimba3
    Рейтинг: 1225 Весело

    Карзай произвежда морфин, Боко тиквата Метадон , Мафията си има държави:
    А, като Афганистан.
    Б, като България.
    Хайде включете се и вие де !!! Коя е държавата с биквичката Г, а с Д...???

  8. 8 Профил на Kalin
    Kalin
    Рейтинг: 506 Неутрално

    "Правителството на САЩ отхвърли изводите на комисията като неточни."

    хахаха, силен смях и ехидни усмивки ... щях да бъда учуден, ако "правителството на САЩ" беше приело изводите на комисията. че кой е луд да си реже клона, на който седи? та това са стотици милиарди долари сенчести пари, които ежегодно се вливат в системата =)

    it comes from inside, just listen ...
  9. 9 Профил на kombainera
    kombainera
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Войната с дрогата всъщност беше война срещу черния пазар на дрога. Политиците не разбраха, че черният пазар не може да бъде унищожен, особено ако за него няма алтернатива - т.е. легален пазар. Сега изглежда са започнали да проумяват.

    Вместо да плащат милиарди за борба с наркотрафикантите, правителствата можеха да вложат малко повече пари в информиране на обществото за реалните рискове от наркотиците (защото сега информацията е от пропаганден тип - отричат се с аргумента, че са лоши, а не се направи задълбочен анализ какви точно са последствията).

  10. 10 Профил на zoon_poltikon
    zoon_poltikon
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Вдигайте цената и акциза на цигарите и легализирайте употребата на наркотични вещества. Нали за това клечите в Колумбия и Афганистан. "Глобалната война срещу наркотиците се провали с опустошителни последици за хората и обществата по света", се казва в доклада. Преди години един доклад на Интерпол доказваше че 70% от всички нарко-долари остават в банките "изпрали" тези пари.

  11. 11 Профил на zoon_poltikon
    zoon_poltikon
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#8] от "Kalin":
    хероинът, чиято цена дванайсет пъти (!) надвишава тази на златото, се е превърнал в може би най-печелившата стока на световните пазари. Килограм от този наркотик струва 1000 долара в Тайланд, върви по 110 000 на едро в Канада и стига до 800 000, продаван на дози по улиците на северноамериканските градове.

  12. 12 Профил на sheepdog
    sheepdog
    Рейтинг: 576 Неутрално

    Албанската наркомафия държи около 80% от търговията с хероин в западна Европа !

  13. 13 Профил на b
    b
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Да не би "световните лидери" да са открили Америка.
    Ето какво мисли Милтън Фридмън - един световен ум:
    http://www.mediatimesreview.com/june03/Friedman.php

  14. 14 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Ако твърдите наркотици се легализират аз лично ще се запаша и тия от тая комисия ще ги издиря като следово куче и ще го застрелям в кухите тикви един по един!
    Системата работи.
    Дрогата е зло, и който твърди друго е скапан лъжец.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  15. 15 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1018 Неутрално

    "Правителството на САЩ отхвърли изводите на комисията като неточни."

    Има си хас!Малко човечета в щатите правят огромни пари от този бизнес.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  16. 16 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1018 Неутрално

    До коментар [#8] от "Kalin":

    Неволно съвпадение.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  17. 17 Профил на anihilator_jack
    anihilator_jack
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#9] от "kombainera":

    От сума ти време се говори за вредата от наркотиците - то не са кампании то не е чудо и файда никва! Ако всичко ставаше с добро нашият дядо Неандертал нямаше да измисли оръжията.

    Проблемът с наркотиците е лесно разрешим, ама като всички от които зависи цицат няма как да стане тая.

    Veritas odium parit obsequim amicos
  18. 18 Профил на kombainera
    kombainera
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#17] от "anihilator_jack":

    Никой не казва, че наркотиците са безвредни. Но за вредата от наркотиците се говори прекалено едностранчиво. Пример: Наркотиците са лоши! - Добре де, ама защо? - Ами така, лоши са. Водят до агресия и смърт!
    Е, то и кафето води до агресия, а витамин С убива в големи количества. Но хората знаят какви са ефектите и могат да преценят безопасната им употреба. Докато при наркотиците изобщо не се говори за употреба, тя се забранява. И накрая 13-годишното пишлеме излиза с компания, вижда, че другите го правят, и си казва: "Ми значи и аз мога да го правя", без да е наясно какво всъщност приема.
    anihilator_jack, а според теб как може да се реши проблема с наркотиците?

  19. 19 Профил на anihilator_jack
    anihilator_jack
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#18] от "kombainera":

    Е по тая логика дай да разрешиме и убийствата пък хората сами да се решават да се трепят ли или не. Решението е едно - дървен Господ. И наистина не разбирам какво по дяволите става с този свят - забраняваме цигарите и правим всичко възможно за ограничаването на пушенето, обаче коката, амфетите и прочие ще ги правим легални?!???!??!??

    Veritas odium parit obsequim amicos
  20. 20 Профил на kombainera
    kombainera
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#19] от "anihilator_jack":

    Какво имаш предвид под дървен господ? Бой за тези, които ползват наркотици (с възпитателен ефект) или бой за тези, които ги продават? Първото - надявам се сам го осъзнаваш - няма да има никакъв ефект. Бих подкрепил дървения господ за дилърите - но не защото предлагат дрога, а защото предлагат дрога с много ниско качество, примеси, които я правят опасна. (Между другото този проблем може да се реши много лесно - легализиране на пазара и гарантиран произход на продукта)

    Примерът с убийството въобще не е удачен. Убийството и употребата на наркотици са две съвсем различни неща. Убийството е забранено от закона, защото е неморално и несправедливо. Наркотиците са забранени, защото в средносрочен и дългосрочен план могат да имат кошмарни последици за човешката психика и здраве. Само че употребата на наркотици не е престъпление - за разлика от убийството. Наркотиците може да са източник на агресия, която да подтикне към престъпление. Но това не е основание употребата им да се криминализира.

    Цигарите се забраняват, защото пагубният им ефект върху здравето в дългосрочен план е доказан. Те са легален наркотик, чиито последици започват да се проявяват след 20-30 години и затова се толерират от хората. Правителствата осъзнават, че не могат просто ей така да забранят изведнъж цигарите - представяте ли си какви протести ще избухнат - затова го правят постепенно и бавно.

  21. 21 Профил на bobhunter
    bobhunter
    Рейтинг: 930 Неутрално

    Най- страшният, смъртоносен наркотик, с фатален понякога абстинентен синдром , е алкохолът. Във всеки супермаркет най- много щандове има за алкохолните напитки. Никой от нас не вижда опашки и пълни колички с алкохол. Създаването на мода и модели на поведение е основното в борбата с употребата на наркотици, а не забраните. Прохибицията създава единствено мафия и прави нещо толкова отвратително като наркотиците, по- желано. Забраненият плод е по- сладък. Крайно време е да се направят основни законодателни промени в тази насока.

  22. 22 Профил на kombainera
    kombainera
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#21] от "bobhunter":

    Много добър коментар. За едни употребата на наркотици е въпрос на мода и вписване в средата, за други е въпрос на необходимост (това са хората с ниско самочувствие, лични или психически проблеми, които са най-склонни да развият зависимост). Аз прочетох доклада на комисията и в него се казва точно това - вместо да забранявате тотално наркотиците, насочете усилията си към здравните проблеми на наркозависимите. Защото сега усилията се хвърлят за борба с мафията.
    Безспорно продажбата на дрога трябва да подлежи на строг контрол, но не да се забранява. Това само помпа приходите на гангстерите и ги подтиква да продават боклуци, за да печелят повече.

  23. 23
    ****

    Този коментар беше изтрит в 09:50 на 03/06/2011 от неговия автор.

  24. 24
    ****

    Този коментар беше изтрит в 09:51 на 03/06/2011 от неговия автор.

  25. 25 Профил на anihilator_jack
    anihilator_jack
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#20] от "kombainera":

    Естествено, че имам предвид дилърите и наркотрафикантите. Все едно да тръгнем да бием изнасилените жени или пребитите деца.

    Човекът е човек заради пороците и в зависимост от това как контролира пороците си той е добър или лош. И в случаят не става въпрос за теб или мен, понеже ние сме си взели живота в ръце. Става въпрос за тези след нас, защото за да разберат децата ни кое е добро или лошо то обществото трябва да има ясно изразена позиция по въпроса и съответно нулева толерантност към такива социални феномени като наркоманията. Защото ти може да му обясняваш до безкрай на малкия Иванчо колко е лошо да се пуши и да се дрогира, че трябва да учи, да изкарва високи оценки, да работи и тн. Обаче ако съседа Пешо се дрогира всеки ден като животно, живее на социални помощи понеже мозъка му така се е размекнал и по цял не прави нищо съзидателно и смислено. Е кажи ми как Иванчо или което и да е 10 годишно дете, което едвам прохожда в този свят ще разбере, че това което му казвам е добро, а това което прави Пешо не е. За Бога половината свят не ще да вдене, че пушенето, плюскането на боклуци и седенето по цял ден пред телевизора е вредно пък ти очакваш едно дете да го схване! Това ти го казвам като медик - зрели и интелигентни хора не щат да разберат какво им се обяснява независимо колко научни данни ще им извадиш и дори им кажеш в лицето, че ако продължават по същия начин ще умрат. А ся си представи колко ще разбере Иванчо като му говоря за нервна система, сърце, сърдечна хипертрофия и тн. На теория всичко е лесно, ама на практика не е. Или пък друга хипотетична ситуация – синът ти решава да пробва хероин, боцва се, свръхдоза и умира (това на абсолютно никого не го пожелавам). Е ти готов ли си да приемеш случилото се защото това било легално и напълно законно? Ще се чувстваш ли ок понеже всичко, което е правил е напълно законно? Ще бъдеш ли още за легализирането на наркотиците? На чужд гръб и 100 тояги са малко!

    А това, че легализирането на наркотиците ще пречупи гръбнака на наркобароните са пълни глупости. Да приходите им ще спаднат, но разходите също – като всичко е легално то вече няма нужда да подкупват митничари, полицаи, съдии, прокурори, политици и тн. Също така вече няма да имат нужда от армии от биячи и дилъри и така от гадни наркотрафиканти ще станат честни и почтени билкари или фармацевти и печалбите им ще са същите даже може би по-големи и няма да се чудят как да ги перат и легализират. Тоя филм сме го гледали. Така и мутрите от тъпи и прости борчета станаха честни и добре облечени бизнесмени, застрахователи, банкери, инвеститори и прочие. Това че човечеството веднъж е сбъркало като е позволило една наркомания като пушенето да бъде легална, то сега да правим същата грешка легализирайки наркотиците е малоумно! Умните хора се учат от грешките си, а ние уж сме най-умния животински вид!

    Пуснеш ли кучето под одъра то рано или късно се качва от горе ти. Ето в Холандия е легализирана марихуаната, но сега почнаха да се появяват разни партии, които почнаха да искат легализирането на всички видове наркотици, на педофилията, зоофилията и всякакви други изродщини. Холандците почнаха да осъзнават каква грешка са набравили и след 10тина години като нищо и там ще забранят ганджата.

    Veritas odium parit obsequim amicos
  26. 26 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2608 Неутрално

    Наркотиците могат да се легализират само в БОЛНИЧНА обстановка. Който е затънал да му се помага.
    Ако се разрешат в някакви кафенета, то няма да се размине без участие на мафията.
    За нелегална употреба - само жестоки мерки. Общественото мнение в демократичните държави не е готово да приеме жестоки мерки и за това понася жестоките последици.
    Има държави в Азия, които наистина прилагат жестоки мерки, но не им помага. Така е защото тези държави не са модерно организирани - примерно като Западна европа. Тези държави не са в състояние да организират от една страна защита на пострадалите лица, например чрез болнично лечение, с добре организирана репресия срещу престъпниците.
    Това е параграф 22. Държавите, които имат административен капацитет, да водят ефективна борба дрещу наркотиците, нямат воля да го направят. Тези които имат воля нямат капацитет.

    подпис
  27. 27 Профил на Белият Негър
    Белият Негър
    Рейтинг: 758 Весело

    До коментар [#22] от "kombainera":

    Забрави да допълниш(не знам дали съзнателно),че именно продажбите на дрога и закрилата на организациите продаващи са първоизточника на финансовото благоденствие на 90% от световния политически елит.
    Така че тия бивши хубавци,каквото и да си пишат,и да искат-няма да стане!

    Действителноста е грешка, породена от липстата на алкохол.Ърнест Хемингуеий.
  28. 28 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4741 Любопитно

    До коментар [#4] от "Щурмовак":

    Съгласен съм с теб, по телевизия NG даваха много интересна поредица, казваше се "Наркотици ООД", та от нея разбрах, че 60% от печалбите на мексиканските наркокартели идва от незакония трафик и прадажбата на канабис, ако се легализира продажбата на тази лека дрога ще бъде истински удар за мексиканската мафия, а и всички останали престъпници, които сега контролират пазара с канабис (същото се отнася и за другите наркотици)!

    http://channel.nationalgeographic.com/series/drugs-inc/all/Overview#tab-Videos/08350_00

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  29. 29 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4741 Любопитно

    До коментар [#26] от "Иван К":

    "Има държави в Азия, които наистина прилагат жестоки мерки, но не им помага. Така е защото тези държави не са модерно организирани - примерно като Западна европа."

    Ами например един Иран и Китай в които има много строги закони срещу наркотрафика (смъртно наказание), от една страна и от друга САЩ.... как мислиш, коя от тези държави се справя по-добре със този проблем.... в коя има повече наркозависими, в Иран и Китай или в САЩ???

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  30. 30 Профил на ve
    ve
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Китайци много!!! Има да разстрелят и да останат! А ние сме само 7 милиона и намаляваме!

    За да се запази социалният мир в Китай трябва да се осигурява работа на 16 милиона души в повече всяка година Значи трябва им поне 8% ръст на икономиката при този ръст на населението (ограничен със закон едно семейство-едно дете)

    А ние с гайдите какво да кажем

  31. 31 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2608 Неутрално

    До коментар [#29] от "Иво":

    Не знам дали САЩ или Иран се справят по-добре с наркотиците. Иран е диктатура и само всочината на планините е известна. Това и твърдя, че нито един модел не е перфектен, но поне теоретично модерните държави биха могли, ако имат воля.

    подпис
  32. 32 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2608 Неутрално

    Все ми се иска науката да направи пробив и да се ваксинират децата, с разрешение на родителите. Държавата да финансира масови тестове на учащи и т.н. Да се приеме като доказателство за дилърство (но не единствено), ако по тялото има следи от наркотици а няма в кръвта. Всички скрити дажби на дилърите по мазета и улични дупки да се анализират за ДНК и т.н.

    подпис
  33. 33 Профил на katzo
    katzo
    Рейтинг: 453 Неутрално

    Тя тая "война" отдавна е загубена. Филма "Трафик" обяснява нагледно защо. Иначе и по аргументи няма как да бъде издържана кауза, но ...

  34. 34 Профил на Ivayloto бе
    Ivayloto бе
    Рейтинг: 846 Весело

    СЕТИХА СЕ БЕ!

    За едни благата, за други ла*ната
  35. 35 Профил на atropin
    atropin
    Рейтинг: 633 Неутрално

    В резултат на "Войната срещу дрогата" през последните 40 години правителството на САЩ е изхарчило 2.5 ТРИЛИОНА! долара и е изпратило в затвора над 10 МИЛИОНА! души.Резултатът? - в момента САЩ употребява повече наркотици от когато и да било в историята.

    От друга страна страните с декриминализирана марихуана могат да се похвалят с най-ниската смъртност от наркотици.

  36. 36 Профил на lanelor
    lanelor
    Рейтинг: 450 Любопитно

    В замунда има едно научно-популярно филмче за марихуаната и войната на САЩ срещу нея. Препоръчвам да го изгледате.

  37. 37 Профил на b
    b
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Гледам "борците срещу наркотиците", вероятно докато смучат ненаркотици, като кофеин, алкохол и/или тютюн, вият, искат крути мерки - бесилки, затвори, сопи и т.н. Момчета, кое е правото Ви да бесите, тормозите или вкарвате в затвора (затворниците вие ги издържате) хора заради диетата, която имат (веществата, които вкарват в СВОЕТО ТЯЛО), ако няма увреждане на трети лица. ТОВА Е ТОТАЛИТАРИЗЪМ в действие. Свободата на хората не е докато не нарушават закона, а докато не увреждат трети лица. Ако някой закон сочи обратното - той е несправедлив и трябва да бъде веднага отменен. Ако някой краде, от жажда, глад, абстиненция или по каквато и да е друга причина - мястото му е в затвора, но, ако някой се друса с неодобряване от европейските културни модели наркотици, никой няма право да го преследва, докато не извърши увреждане на трети лица. Иначе става като Осама Бен Ладен - не пие алкохол, защото Корана забранява, но американците твърдят, че дори по краката имал следи от игли, защото в Корана за опиати нищо не пише.
    Досега не съм чул един наркодилър да иска легализация - цените всички ги устройват - те са все нагоре, а качеството и количеството - надолу. Оставам с впечатление, че "борците срещу наркотиците" са наркодилъри. Другият вариант е да са глупаци.
    Хубавото е, че тъй наречените "световни лидери" казаха истината гласно - това ще начертае нови линии в мозъците на тиквите и след около 10 години може наистина да спечелим войната с наркотиците - естествено след легализация, и оттам възпитание и обучение. За модел ползвайте алкохола - тук се пие от поне 5000 години, но количеството алкохолици е горе - долу еднакво, дори намалява.

  38. 38 Профил на anihilator_jack
    anihilator_jack
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#28] от "Иво":

    Напротив - печалбите на наркокартелите ще се запазят, даже ще се и увеличат и ще си спестят много проблеми. Но виж тези на митничари, полицаи и политици не, защото именно всичките подкупи по системата правят цената толкова раздута. Цената на производство иначе е нищожна. А на държавна заплата малко трудно се изплащат, къщи, коли, яхти, любовници, а пък някой ги чакат и избори, а кампаниите хич не са евтини. Решението е просто - смъртно наказание както за трафик така и за корупция. Тва е!

    Veritas odium parit obsequim amicos
  39. 39 Профил на Вели
    Вели
    Рейтинг: 1198 Неутрално

    Тия пък идиоти : нима е възможно да спечелиш война, която водиш със самия себе си???

  40. 40 Профил на the_mad_mellon
    the_mad_mellon
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#26] от "Иван К":

    Не съм съгласна. В Холандия тревата е легална, определено не мисля че мафията има отношение. Отглеждат си я и си я продават, а държавата печели от акцизите - елегантно. И знаеш ли кой пуши - всичките туристи, а местните - почти не!
    Това е старата Библейска история със забранения плод. Много деца пробват наркотици от чисто любопитство и тръпката, че ей сега ще направя нещо забранено!
    49% (!!!!!!) от затворниците в САЩ са свързани по някакъв начин с този нелегален бизнес - гледал, пушил, пренасял....ето ти капацитет на държавата, ето ти и воля, ето ти жестоки мерки. Помага ли - НЕ! Вдигнаха стена на границата с Мексико, за да спрат нелегалния внос и разбира се, за да ограничат емиграцията. Какво стана? Мексиканците направиха тунели Щото Калифорния е отсреща и това е огромен пазар.
    Колко струват тези затворници на ден? Колко струва тази "борба" с картелите? Кой плаща? Какво става с вторичния пазар на услуги, породен от нелегалния бизнес? Не става ли дума за засилване на корупцията?
    И ако твоето дете го хванат, че пуши и го осъдят по бърза процедура на 7 години федерален затвор, пак така ли ще мислиш? Или ще ти се иска да ти се предложи помощ?

  41. 41 Профил на anihilator_jack
    anihilator_jack
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#40] от "the_mad_mellon":

    Афганистан имат обща граница с Китай обаче си изнасят всичкият хероин за щатите и Европа. Що? Ами щотото в Китай не ръце, а глави режат за това. Това е решението, ама на никой не му стиска, че нали сега сме станали големи либерали. А и в Холандия ще я забранят ти седи и гледай.

    Veritas odium parit obsequim amicos
  42. 42 Профил на the_mad_mellon
    the_mad_mellon
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Що да изнасят в Китай, като
    - китайците си имат техни опияти, а и не е гот да се бъркаш в бизнеса на Триадите
    - САЩ и ЕС са гарантиран и разработен пазар, от който печелиш много повече
    Колко китайци ще отделят от нищожния си месечен приход (средна заплата 120-150$) за дрога??????
    Освен това има чисто културални причини, поради които "западняците" са по-склонни към употреба на упойващи средства...
    За Холандия - има спорове, но се съмявам да забранят кофи шоповете. И споровете са свързани не с токова с тревата, ами пак с всички туристи, щото някои доста безотговорно се държат и по традиция бъркат свободата със свободия...

    До коментар [#41] от "anihilator_jack":

  43. 43 Профил на patriotbg123
    patriotbg123
    Рейтинг: 616 Весело

    като сащ са наркодилър номер 1 как да се спечели таз война бе хаха

  44. 44 Профил на b
    b
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Виждам, "борците срещу наркотиците" са мъдри законодатели - искат повече бесилки.
    Сталин също е бил законодател - за кражба е наказвал със смърт. В резултат не са намалели кражбите, но пък са се увеличили убийствата, защото като крадеца го хванат - убива - наказанието е едно и също.
    Така че давайте сталинци, може да получите един куршум в главата да ви се проясни мозъка.

  45. 45 Профил на anihilator_jack
    anihilator_jack
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#42] от "the_mad_mellon":

    Триадите са нещо като китайският Кинтекс - изнасят най-вече на лошите капиталисти, а в самия Китай действат в Хонг Конг и Макао. Що? Ами защото чужденците най-вече там ходят. А и цената на килограм хероин в Китай внесен от Афганистан със сигурност няма да струва колкото в САЩ. Но както сам казваш си требат топки за тва, а животеца на всички им е скъп - дори и на трафикантите.

    Veritas odium parit obsequim amicos
  46. 46 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1966 Неутрално

    До коментар [#44] от "b": Не си много наясно. Сталин е наказвал жестоко крадците на "социалистическата собственост". За личната собственост на хората много не се е загрижил.

  47. 47 Профил на b
    b
    Рейтинг: 395 Неутрално

    №46, наясно съм, доколкото крадецът си е крадец, независимо от кой и какво краде. Сталин, масовият убиец, ми е само пример и не е основна тема на мисълта ми.

  48. 48 Профил на Гуано
    Гуано
    Рейтинг: 727 Любопитно

    А колко ли от тия така наречени "световни лидери" са на комисионна от търговията с дрога? И сега биха искали да легализират дохода си?

    У нас не само смятат свестните за луди, но и лудите за свестни
  49. 49 Профил на renegat
    renegat
    Рейтинг: 1170 Неутрално

    Проблемите с наркотизирането насъвременото общество не опират до забрани, драконовски мерки, присъди и осъдително отношение, наказания включващо смърт, а до самите индивидуалности съставяши обществото.

    Така погледнато мерките трябва да са лично и индивидуално насочени, а не обществени. .Които някък се размиват върху един личен проблем третиран като масов.

    Или ако така ще се подхожда за по-ефтино би трябвало да се разработи съотвтната ваксина за резистентност към приемането им поставяна при ражданео на всяко дете или в много рана детскс възраст както другите ваксини.

    Всичко друго е едно самозалъгване. Остава само да се надяваме на превенция, а не на битка, която е предварително обречена на поражение.

  50. 50 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2046 Любопитно

    Наркотиците винаги ще побеждават държавата, защото са си държавен бизнес.
    Те са на ниво между държави, и са сред най-печеливши държавни бизнеси: оръжие, горива, наркотици, банкова система — всички са обвързани с държавата и не са по силите на отделния човек или силна фирма.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  51. 51 Профил на xthing
    xthing
    Рейтинг: Неутрално

    Разберете едно нещо от мен ,човек който пуши аз искам само да си пуша марихуана и никакви други синтетични и изкуствени ла*на които не идват от майката природа или вредят на организма ,а тази забрана прави точно обратното представя ми възможност аз да сикупя амфети кока,хероин и всички неща които аз никога не искам даупотребявам защото няма смисъл за мен от тях и вместо да си отглеждам едно ,две растения аз съм длъжен да отида до дилър който се занимава и с многодруги нелегални и опасни дейности за да си купя една цигара да се напуша и която не знам дали не е третирана с много вредни вещества или най-лошото с хероин или други наркотици които пак казвам може за някой да са полезни то си е негов избор просто за мен не са необходими от трева се почвало това са глупости на мен ми предложиха без пари да смъркам амфети но отказах защото това не е моето нещо аз ако на 20 години нямам енергия кога тряябва да имам ??? затова моля ви спасете ме от неприятно бъдеще оставете ме да пуша мен и...

    Прочитане на целия коментар всички които искат поне от пушенето започвам да осмисля м някои неща относно живота и трупам пит как може да не го осъзнавате как е възможно вие да си мислите че забраната прави добро след като тя очевидно ни вреди аз няма да вредя на обществото затова че пуша , а ми е писнало да гледам пияни келешчета които убиват ,изнасилват крадат само и само да се напият и да слушат предпочитаната от тях музика и да правят глупости , но това не е проблем нали ...нека си пият младите само и само да не мислят и после наричате нас тези които кротко си пушим ни наричате наркомани пропаднали ,КОЙ Е ПРОПАДНАЛИЯ НЕМИСЛЕЩ РОБОТ ТЕЯ КОИТО ПУШИМ ИЛИ ВИЕ КОИТО СТЕ ПРОТИВ НЕЩО КОЕТО ДОРИ НЕ РАЗБИРАТЕ





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK