Какво промени и не промени 11 септември



На 11 септември 2001 г. Осама бин Ладен и вдъхновените от него екстремисти дадоха кърваво и впечатляващо начало на едно десетилетие, в което делата им и аргументираните с борбата срещу тероризма контрамерки изпълваха заглавията на медиите.


В края на същото това десетилетие Осама го няма, ислямистите не станаха звезди дори в мюсюлманския свят, но пък стана ясно, че геополитическото бъдеще се пише в Пекин, Делхи, Рио де Жанейро.


Първият тежък удар срещу американска територия след плячкосването от британците на Белия дом през 1814 г. роди поне три основни очаквания. Първото бе, че Америка ще засили глобалното си господство след победата в студената война.




Второто - че сигурността на Запада ще се дефинира от продължителна борба с джихадистите. Третото амбициозно добави администрацията на Джордж Буш и тихомълком продължи тази на Барак Обама - дълбока промяна в Близкия изток според разбиранията за либерална демокрация.


Войнстващият ислям промени гледната точка на Америка за света и възгледите на света за Америка. Силните хора във Вашингтон заговориха как сега ще бъдат наложени нови правила на международната игра, как с рухването на кулите в Ню Йорк рухна и международният ред.


Стратегията за национална сигурност от 2002 г. обещаваше перманентна американска хегемония, игнорираше принципа на търсене на съюзници за общи действия и прокарваше концепцията за изпреварващата война. Последваха инвазиите срещу талибаните и Саддам Хюсеин.


Днес войнстващият ислямизъм продължава да е сериозна заплаха, но не и онова чудовище, което накара САЩ да обявят "война на терора". "Ал Кайда" и Гуантанамо още са тук, но Бин Ладен е мъртъв, американците си тръгват от Ирак, скоро Афганистан ще бъде върнат на афганистанците.


Близкият изток дава надежди, че крачи към някаква форма на демокрация, но не заради броя американски самолетоносачи и насочените крилати ракети. Промените в арабския свят от тази година стават независимо от това, което до края на 2008 г. пропагандираха неоконсерваторите в САЩ и агитаторите на "Ал Кайда".


Войните след 11 септември погълнаха близо 2 трилиона долара (два пъти повече от виетнамската война) и много от американския престиж и в крайна сметка по-скоро демонстрираха лимита, отколкото размаха, който достигна способността на САЩ да използват военната си мощ.


Няма спор, че Америка остава единствената глобална суперсила, но предизвикателствата към нея са огромни, а няма усещане, че Вашингтон сам диктува посоката на световните събития. Случващото се във възхождащите икономики на Азия и Латинска Америка се оказа стратегически по-важно от новините от прашните улици на Ирак и скалистите хълмове на Афганистан.


Стряскащо е ускоряването на темпото. Когато самолетите удариха небостъргачите в Ню Йорк и Пентагона във Вашингтон се очакваше Китай да се изравни със САЩ в средата на века. Днес прогнозите са, че преди 2020 г. китайците може да надминат американците. Вина за това носи много повече финансовият крах от 2008 г., отколкото атентатите от 2001 г.


Това икономическо събитие се оказа с огромен геополитически ефект. То не само източи кръвта на Америка, но освети много от неоснователните претенции на Западна Европа да диктува глобализацията. Китай е най-големият кредитор на САЩ, а възхождащите държави следват свои собствени икономически модели.


На 11 септември 2001 г. сутринта пред Америка имаше светли хоризонти, цената на петрола брент бе 28 долара за барел, Федералният резерв се радваше на бюджетен излишък, икономиката преодоля дотком бума. Днес петролът струва 115 долара, бюджетният дефицит е 1580 милиарда долара (най-големият в историята), икономиката мъчително драпа да излезе от кризата.


Най-важният израз на десетте години след атентатите не е "война с терора", а "произведено в Китай". Скоро те може да бъдат сменени от съвсем нов - "собственост на Китай".


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (43)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    Varnalis
    Рейтинг: 533 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  2. 2 Профил на sevda_atina
    sevda_atina
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Какво промени 11 септември - срина илюзията ни за недосегаемостта на американците, както и за тяхното лидерство. 11 септември затвърди тезата , че войната - война поражда...

  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  4. 4
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  5. 5 Профил на indianeca
    indianeca
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Атаките от 11 септември не можели да се повторят
    --------------------------------------------------------------------------
    Не сте решили, не сте ги повторили!
    Сценарият, е разработен от вас и ви е известен, остава да изберете подходящ обект и да го приложите!
    Хитрите и коварни евреи направиха атентатите 9/11, за да имат после повод да заграбят петрола на Ирак, който точат вече 20 години!
    Няма ли някой строителен инженер или архитект, та да обясни на ”всички кухи лейки” че няма такава възможност да се ударят отгоре самолетите, и да паднат “целите сгради” освен ако няма умишлено поставени бомби в основите на сградите и са гръмнати в точния момент! Атентатът на 11 септември си е направен от ”самите американци”! Близо 10 000 евреи не са отишли на работа този ден... по-ясно контролирано събаряне на 2 сгради и то толкова високи... без последствия за околните сгради не съм виждал! Разбрахме също така за първите в историята на авиацията изпарили се два самолета - този ударил пентагона и този в пенсилвания! Да се чудим, защо за 10 години ФБР не взе да пусне малко по-качествена картина от тези атентати! След първия удар в едната от кулите, как пък, нито една телевизия не хвана още отдалече втория идващ самолет? Как не се пусна малко картина от камерите на околните безниностанции, около пентагона например, за да се види, че това ударило се в тази сграда е всичко друго но не и самолет! Само че единствените официални кадри излъчени са от някаква тъпа камера която не показва нищо! Само взрив. Иначе любимия ми факт от официалната версия за 9/11 е как 7 от 8/те черни кутии не били намерени защото били разтопени, а последната кутия била силно повредена и не можели да се четат данни (всеки самолет има по 2 и са направени от най-издръжливата сплав), а паспортите на похитителните (от хартия) са намерени в руините. Колко кух трябва да си че да не събереш 2 и 2...?!

  6. 6 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1202 Неутрално

    ,,...американците си тръгват от Ирак, скоро Афганистан ще бъде върнат на афганистанците..."
    По-скоро Афганистан ще бъде върнат на талибаните! Както през 80-те години бившият СССР не постигна нищо в Афганистан, така и сега резултатите ще са подобни. Ирак когото Буш син, нападна с лъжата, че притежавал химическо оръжие, дълги години ще лиже рани след опита за налагане на демокрация. Общоизвестен факт е че нападението беше, заради осигуряване на господство над едни от най-големите залежи на нефт в света.
    Поредният изкуствено създаден враг (тероризма), не доведе до желания резултат- осигуряване на еднолично господство на САЩ в света, след края на студената война и основно след разпада на другата световна сила. На световната сцена се появиха и други играчи- Китай, Индия, Бразилия, които недвусмислено заявяват своите претенции да бъдат сред водещи и определящите световната политика.

    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
  7. 7 Профил на berbenkov
    berbenkov
    Рейтинг: 1366 Любопитно

    Тръгнали да оправят по света батаците,
    а не можаха да си опазят близнаците!!!

    www.berbenkov.hit.bg
  8. 8 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 1838 Неутрално

    Основната промяна е непрекъснатото ограничаване на свободата и човешките права.

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  9. 9 Профил на alkash13
    alkash13
    Рейтинг: 171 Неутрално

    До коментар [#5] от "indianeca":

    Ха ха ха !!!
    Неслучайно ЛЕНИН е казал, че ПОСЛЕДНИЯТ ОЛИГОФРЕН НА ЗЕМЯТА ЩЕ УМРЕ В БЪЛГАРИЯ!!!

    Ха ха ха !!!

    Само ИНДИАНЕЦ ПРЕД ПИШЕЩА МАШИНА може да роди БЛЕСТЯЩАТА МИСЪЛ, че
    СЛЕД НАПАДЕНИЕТО НАД ИРАК през 2003 г.
    ПОВЕЧЕ ОТ 20 години
    ИЗТОЧВАТ БЕЗ ПАРИ НЕГОВИТЕ
    ПЕТРОЛНИ ЗАЛЕЖИ!!!

    Как пък НИТО ЕДНО КОМУНЕ НЯМА ПОНЕ 2 ГЪНКИ В МОЗЪКА СИ !!!
    САМО ЕДНА И ТО ЛЯВА!!!
    КОпай, Индианецо, кОпай!!!
    Вече му се ВИЖДА КРАЯТ!!!
    Няма да минат и 300 години и с ИМПЕРИАЛИЗъМА ЩЕ БЪДЕ СВЪРШЕНО ВЕДНЪЖ ЗАВИНАГИ!!!

    Ха ха ха !!!
    ТЪПОТИЯТА НА КОМУНЕТАТА НЯМА ГРАНИЦИ!!!

  10. 10 Профил на human_
    human_
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Гледайте поредицата "ZEITGEIST" и ще ви стане ясно, че всъщност това е вътрешна работа, колоните на кулите са били предварително отрязани под скосен ъгъл, сградите са проектирани да издържат удари на дузина самолети а всъщност се свличат без дори да засегнат съседни сгради. Всичко е контролирано събаряне. Трета сграда също е рухнала, а там няма никакъв удар. Обяснението е било че причината е била пожар (в историята на САЩ няма случай сграда да падне от пожар). В Пентагона няма забил се самолет, само взрив. Не са намирани никакви останки от самолет. В Пенсилвания също........
    Темата е обширна, на който му е интересно и иска да разбере повече да намери поредицата от филми и те така

  11. 11
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  12. 12 Профил на human_
    human_
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Интересното е че някои от сочените за атентатори още са живи.

  13. 13 Профил на alkash13
    alkash13
    Рейтинг: 171 Неутрално

    До коментар [#10] от "human_":

    ТОЧНО ТАКА Е !!!

    На луната НИКОГА НЕ СТЪПВАЛ ЧОВЕК!!!
    СССР НИКОГА НЕ СЕ Е РАСПАДАЛ!!!
    БЪЛГАРИЯ НИКОГА НЕ Е ВЛИЗАЛА В НАТО И ЕС!!!

    А руският ИМПЕРАТОР Николай Втори е оставил в западни банки 28 ТРИЛИОНА ДОЛАРА В ЗЛАТО, които да се ползват от наследника му КАПУТ ПЕРВИЙ !!!

    Ехххххххххх!!!
    Неслучайно българските психиатри ДОКАЗВАТ, че в България след кризата ПСИХИЧЕСКИТЕ ЗАБОЛЯВАНИЯ СА СЕ УВЕЛИЧИЛИ 8 ПЪТИ!!!
    И вече засягат НАД 70% от населениетой!!!

  14. 14 Профил на indianeca
    indianeca
    Рейтинг: 497 Любопитно

    В определен момент САЩ ще обявят фалит. По принцип Америка трябваше да обяви фалит на втори август -сега вече просто разпространява агонията си и в други континенти и държави които са стабилни. Сега САЩ може да поддържа монопола си върху емисията на долара като световна валута, само с военна сила. Затова, “ТЕЗИ”, които държат властта там - доларовият емисионен център - ще трябва да прибягват до резки агресивни мерки, може би и до разпалване на ядрен конфликт. Ще наблюдаваме милитаризиране на ситуацията в света - разпалване на регионални конфликти - заради "борбата с тероризма в полза на човечеството и демокрацията" и др. подобни глупости. Разбира се, дълговете на правителството на САЩ са надминали всякакви разумни предели и сривът на долара е въпрос на време. Печатането на долари върви с колосални темпове. По правилата на монетарната либерална икономика, той вече не би трябвало да съществува. Инфлацията в САЩ се е натрупала толкова, че може да изгърми всеки момент Свръхвисокото равнище на дълга е най-големият проблем за американската икономика, като рано или късно, манипулациите с курса на долара, ще завършат с “чудовищна катастрофа”. Именно в такъв момент, за да се прикрие сривът на долара, може да станат “нови събития", подобни на атаката на Световния търговски център в Ню Йорк. Те ще станат повод за отказ от "стария долар", в когото държат капиталите си всички "световни терористи и прочие злодеи" и за въвеждане на новата валута, например "амеро". Не е трудно да се предвиди, че в такава ситуация САЩ няма да признават чуждестранната доларова наличност под предлога, че е от наркотрафик, тероризъм или че е фалшива. Достатъчна е само малка паника и ще започне масивно освобождаване от държавните облигации на САЩ. Изхождайки от тези съображения американската финансова върхушка се нуждае от нулиране на дълговете. Доста аналитици твърдят, че в съвременния свят е възможно всичко. Причина за “замразяване на външния дълг на САЩ” може да стане терористична атака с “мръсна ядрена бомба” в американски град, разпространение на пандемията от "свински грип",”птичи грип” или нещо подобно. Все нещо ще измислят!!! САЩ са една фалирала държава!!!
    Който има глава да мисли, а който не..... да си я носи за красота!!!

  15. 15
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  16. 16 Профил на alkash13
    alkash13
    Рейтинг: 171 Неутрално

    До коментар [#14] от "indianeca":

    БРАВОООООО!!!
    Панарин.ком
    ПРЕДРИЧАШЕ СЪЩОТО за 2 август 2009 година!!!!

    Сега явно КОМУНЕТАТА ще кОпате хамериката ДОГОДИНА - 2 август 2012 година!!!

    А иначе - Причина за “замразяване на външния дълг на САЩ”
    Е ТВОЯ ГЕНИАЛНА ИДЕЯ!!!

    ПРОЗДТако,
    САЩ имат САМО 4 ТРИЛИОНА ВЪНШЕН ДЪЛГ!!!
    1 трилион Китайски!!!
    1 трилион ЯПОНСКИ!!!
    И 2 трилиона на ВСИЧКИ ОСТАНАЛИ 180 държави!!!

    При това БВП-то им е 13 ТРИЛИОНА ДОЛАРА!!! От които в бюджета им ВСЯКА ГОДИНА ВЛИЗАТ 25% или НАД 4 ТРИЛИОНА ДОЛАРА!!!

    Всичкият останал ДЪЛГ на САЩ Е ВЪТРЕШЕН!!!
    И НАЙ-МНОГО Е КЪМ АМЕРИКАНСКИТЕ ПЕНСИОННИ ФОНДОВЕ!!!

    Ама ИЗДЪНЕНА ЧЕРВЕНА КОФА това НЕ МОЖЕ ДА ГО ПРОУМЕЕ!!!
    Как, аджеба, СОБСТВЕНИЯТ АМЕРИКАНСКИ НАРОД ФИНАНСИРА АМЕРИКАНСКАТА ДЪРЖАВА???

    Колкото до КИТАЙСКИЯТ ДЪЛГ - американците вече ПОСТАВИХА ВЪПРОСА ЗА НЕГОВОТО ПРЕДСРОЧНО ИЗПЛАЩАНЕ!!!
    В Китай беше изпратено писмо, в което се казваше = КИТАЙ ДА ОПРЕДЕЛИ КЪДЕ, КОГА И В КАКВА ВАЛУТА ДА МУ БЪДЕ ИЗПЛАТЕН 100% от Китайския дълг!!! Желателно е на посоченото място ДА ИМА ЛЕ№ТИЩЕ!!!

    До ден днешен КИТАЙ НЕ ОТГОВАРЯ НА ПИСМОТО!!!

  17. 17 Профил на tivoli
    tivoli
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#5] от "indianeca":
    До коментар [#6] от "ogiigo":
    Мда, то и Shell и BP и Petronas и CNPC (китайците) са все американски/еврейски фирми! Даже Al Jazeera не твърди подобни безсмислици! http://english.aljazeera.net/news/middleeast/2009/12/200912117243440687.html

    [quote#5:"indianeca"]Хитрите и коварни евреи направиха атентатите 9/11, за да имат после повод да заграбят петрола на Ирак, който точат вече 20 години! [/quote]
    По-полека, сега ще вземеш да кажеш и, че Саддам е евреин!

    Колкото до това, че евреите/американците са организирали 9/11 - не знам колко трябва да си зле, за да твърдиш подобно нещо! (или и Ал Кайда са евреи?)

  18. 18 Профил на logomat
    logomat
    Рейтинг: 497 Неутрално

    "Федералният резерв се радваше на бюджетен излишък." - Ха-ха ха- Федералният резерв е частна банка; зад нея стоят фамилиите на Ротшилд и Рокфелер. А бюджетният дефицит е се отнася до финансите на държавата.
    Все едно тъща ми да е много щастлива от новата рокля на комшийката!
    Колеги, не се палете много по повод на статия - анонимка. Авторът страда от прекомерна скромност ли, или се срамува ( с основание ) от глупостите си?
    А иначе се присъединявам напълно към коментари 5 10 и 14.

  19. 19 Профил на tivoli
    tivoli
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#10] от "human_":

    Болен мозък може да си измисли/втълпи каквото си иска, дори, че която и да е демократична държава ще вземе да избива хората си, за каквато и да било цел! (това да не е Сталин или Саддам, Мао или Пол Пот!)

    А всички теории, че САЩ/евреите са отганизирали 9/11 пропускат три много важни неща: 1) За организирането на такова нещо биха били необходими хиляди хора. Вероятността някой да проговори (особено след като има 3000 убити!) е огромна; 2) има десетки хиляди очевидци (това, разбира се не пречи на любителите на конспирации да кажат, че няма самолет, който да се е ударил в Пентагона. То и видео запис има, и радарни данни има, ама...) и 3) "Бръсначът на Окам": мнооооого по-лесно и по-евтино би било да се гръмне един американски военен кораб (по-старичък), например, и да се обяви, че това е терористичен акт. Би било повече от достатъчно.

  20. 20
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  21. 21 Профил на alkash13
    alkash13
    Рейтинг: 171 Неутрално

    До коментар [#19] от "tivoli":

    иж ПОСТ 20!!!

  22. 22 Профил на tivoli
    tivoli
    Рейтинг: 442 Неутрално

    [quote#14:"indianeca"]Сега САЩ може да поддържа монопола си върху емисията на долара като световна валута...[/quote]
    Нали си наясно, че това не става по желание на САЩ, а на тези, които използват тази валута/държат резервите си в долари? А защо са го направили: ами САЩ са им основен партньор и им трябват долари, за да търгуват със САЩ...

  23. 23 Профил на Майстор Балкански (00:00–24:00)
    Майстор Балкански (00:00–24:00)
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Съвременния цивилизован свят е изправен пред две еднакво големи предизвикателства - незибежното превръщане на Китай в световна сила №1, и увеличаващия се демографски и идеологически натиск на Исляма във всички точки на планетата.

    Единствения реален изход от тази ситуация е, Сцила и Харибда да се изядат взаимно. В противен случай Одисей няма да има вече дом, в който да се завърне...

    "И ний сме европейци, ама не чак дотам..."
  24. 24 Профил на Scorpi_4404
    Scorpi_4404
    Рейтинг: 659 Неутрално

    Много работи промени...

    Опознай себе си...Нищо излишно.
  25. 25 Профил на omniam
    omniam
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Хаха, "собственост на Китай". Очаквах тромав текст, за който да си казвам "това не съм ли го чела някъде", но анализът е много добър. Браво.

  26. 26
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  27. 27 Профил на rotos
    rotos
    Рейтинг: 559 Неутрално

    Малко разсъдък (и разсъждения):

    Когато нещо си (да предположим, че е Боинг) се удари близо до покрива на един небостъргач и ударът е достатъчно мощен да предизвика колапс, той се стреми да падне, но не по тоя начин. Ще се наклони и ще падне с целата си дължина върху съседните сгради в резултат от момента, равен на силата на удара, умножена по рамото - разстоянието от основата до точката на удара.

    В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ нема да се срути както при контролирано разрушаване на сгради и както е в случая с двете кули.

    Има разсъждения по въпроса от 1200 световно извастни архитекти и строителни инженери - попитайте Гуглето.

    Алиса: Кажи ми по кой път да тръгна? Котаракът: Зависи, къде искаш да отидеш.
  28. 28 Профил на Елена Беркова
    Елена Беркова
    Рейтинг: 434 Неутрално

    „скоро Афганистан ще бъде върнат на афганистанците“
    ………………………………………………………………………………
    дали пък руснаците отново няма да го окупират/?!/

  29. 29 Профил на Константин Дичев
    Константин Дичев
    Рейтинг: 712 Неутрално

    Що се правите на утрепани бе Дневник? Много добре знаете че ЦРУ бутна кулите, за да оправдае пред самите американци геноцида последвал в Ирак и Авганистан и подготовката за нахлуване в Иран. Тези циркове са гнусни
    ;

    Константин Дичев ГДБОПП- гражданско движение за борба с организираната политическа престъпност
  30. 30 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 759 Неутрално

    До коментар [#5] от "indianeca":Едно от американските дружества на архитектите доказа несъстоятелността на падането на кулите в резултат от удара на самолет. . А руският икономист Хазин предрече атентата ,както и събитие, като войната в Либия . Само дето не улучи страната.Предположението е за Иран,нападната от САЩ и Израел. И като икономист ,показва и икономическите причините ,които водят до тези "събития" http://worldcrisis.ru/crisis/822294

  31. 31
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  32. 32 Профил на Clap
    Clap
    Рейтинг: 563 Неутрално

    Ал Кайда незнам си кой?
    Не стана ли ясно на всички, че САЩ сами се "удариха", както са го правели всички, които са искали да започнат война и са си търсели повод?

    Усмихвай се на всичко свежо по пътя си...
  33. 33 Профил на КДС
    КДС
    Рейтинг: 660 Неутрално

    [quote#14:"indianeca"]Сега САЩ може да поддържа монопола си върху емисията на долара като световна валута, само с военна сила.[/quote]

    Мисля, че не си прав. Доларът е все още световна валута защото почти всички значителни фактори в света притежават долари в огромни количества (Китай имал трилиони, а Путя Първи Къси - 40 милиарда) и никой нема да позволи (доколкото зависи от него) тези долари да изчезнат в небитието.

    Проклета да е Русия!
  34. 34 Профил на rotos
    rotos
    Рейтинг: 559 Неутрално

    Ето извадка от субтитрите на филма "ZEITGEIST":

    Кули 1, 2 и 7 на
    Световния търговски център

    Според теорията за палачинката, огънят, въпреки че не може да разтопи стоманата,
    загрява отслабения от самолетните катастрофи под достатъчно, за да се откъсне от стоманените колон и да започне верижна реакция.

    Значи, според тази теория, която е официалната версия, би следвало да очакваме да видим една купчина подови плочи, натрупани една върху друга и стърчащи в средата опорни колони.

    Ядрото на всяка от кулите-близнаци се е състояло от 47 масивни стоманени колони.
    Ако етажите са се откъснали от тях, тези колони трябваше все още да се извисяват
    няколкостотин метра във въздуха.

    Самолетът не е отрязал всички тези основни колони.

    Проектантът:
    - Проектирахме сградите така, че да издържат на сблъсъка с Боинг 707, удрящ сградата в която и да е точка. Сградата вероятно може да издържи няколко сблъсъка с пътнически самолети.

    - И самолетът се вряза направо в сградата?

    - Направо в сградата, да.

    - Значи казвате, че сградата е била проектирана да издържи на подобен сблъсък
    и все пак да не се срине?

    - Да, така е.

    Ако пуснете, да кажем, топка за билярд от върха на Световния търговски център,
    110 етажа над земята ще ѝ отнеме 8-10 секунди, за да стигне земята, ако не изпитва никакво съпротивление.

    Кулите-близнаци се срутват почти със скоростта на свободно падане.

    200 000 тона желязо експлодира, преодолявайки близо 150 метра. Което означава, че етажите са се срутвали със скорост от около десет етажа за секунда.

    Няма сценарий за ефекта на палачинката, при който това срутване да стане със скоростта на свободно падане.

    Какво може да предизвика такова нещо? Какво може да отмести масата от пътя си?

    Експлозиви.

    47 огромни взаимосвързани стоманени колони, как да ги накараш да се сринат едновременно, така че ядрото да изчезне? Изглежда носещите колони са били отрязани.

    Експерт по разрушаване: «Правим го чрез прерязване на опорите под ъгъл.»

    (Централна колона от Световния търговски център след срутването. Забележете отрязаната форма и разтопения метал.)

    «Започнах да се вглеждам в стопения метал. И в трите сгради, развалините на двете кули, в зоната на подземните етажи, и сграда 7 има локви от разтопен метал.

    Повече от 6 седмици след срутването в руините се откриват горещи точки от над 1000 C. Това е с 250 C повече от температурата, при която гори самолетното гориво. Слизате долу и виждате втечнен метал. Втечнен метал тече по улеите и каналите. Все едно сте в леярна. Като лава във вулкан.

    Втечнения метал е намиран там четири-пет седмици по-късно, докато разчистват руините.
    Втечнен метал е намерен и под сграда 7 от Световния Търговски Център.

    Ето защо разглеждам официалните доклади, какво казват те за стопения метал?

    Не казват нищо.

    Момент. Това е важно доказателство.

    Откъде се е взел този течен метал?

    "ТЕРМИТ" - експлозив/запалително вещество "Термит" е толкова горещо, че разрязва стоманата, използвана в строителството, например, както нож реже масло.

    Резултатът от реакцията е разтопено желязо и алуминиев оксид, който се отделя като прах.

    Спомнете си за огромните облаци прах - представете си какво се случва като слеем
    такива химикали в огромни количества.

    Чрез електронно-микроскопски анализ на разтопената стомана от отломките професорът по Физика д-р Джоунс открива следи не само от съставките на "Термит",
    но, поради високото съдържание на сяра, е открил "Термейт" - патентована марка термит използван за разрушаване на сгради.

    Басейни от втечнен метал под двете кули, след като се срутват, и под сграда 7.

    Всъщност, сграда 7 дори не е ударена от самолет. Част от проблема е, че повечето хора просто не знаят много за сграда 7, поради изключителната секретност около нейното срутване.

    Сградата е представлявала 47 етажен небостъргач.

    Тази сграда се срутва в 17:25

    Не е била ударена от самолет.

    Имало е пожари само на 2-3 етажа от сградата.

    ...и е срутена по начин, който познаваме като контролирано разрушаване.

    Разрушаването изглежда точно така - извивка по средата, след което сградата просто се срутва право надолу, със скорост почти като при свободно падане.

    Първо взривяват една от централните колони, така че сградата да падне върху себе си.

    Сграда 7 има класическата сгъвка. Нейната централна колона е взривена първа
    така че не да поврежда сериозно сгради, разположени само на няколко метра от нея.

    Обяснението на правителството и за трите срутвания е пожар.

    НИКОГА преди или след 9/11, сграда със стоманена конструкция не се е срутвала в следствие на пожар.

    Характеристиките на срутването на сгради 1, 2 и 7 се вписват напълно в шаблона за контролирано събаряне.

    Споменах ли вече експлозиите в подземните етажи? Които са се случили секунди преди първия самолет да удари кулите?

    - Нашият офис беше на ниво B-1. В 8.46 говорех с началника си когато изведнъж - БУМ! Взрива беше толкова силен, че ни вдигна във въздуха. Дойде от мазето, между нива B-2 и B-3.

    Тъкмо се окопитихме и... БУМ! Ударът на самолета горе.

    - Точно вървях по коридора, когато бях изхвърлен. Имам предвид, ударната вълна от експлозията ме хвърли на пода и после всичко започна да се случва.

    Изведнъж стана втора експлозия и плочките на окачения таван падаха, лампите падаха.

    Нали знаете прехода между сграда 1 и сграда 2, точно там бяхме изведнъж всичко се повтори.

    Нещо друго ни прикова към пода...усетихме че идва от подземния етаж, стените започнаха да поддават навътре върху всичко. Познавам хора, които умряха в подземните етажи, познавам хора, на които им бяха изпочупени краката в подземните етажи, други ползваха пластична хирургия, за да възстановят лицата си, пострадали от ударите от стените.

    Алиса: Кажи ми по кой път да тръгна? Котаракът: Зависи, къде искаш да отидеш.
  35. 35 Профил на rotos
    rotos
    Рейтинг: 559 Неутрално

    И още една извадка:

    "НОРАД

    Според стандартните оперативни процедури, ако диспечер от Федералната служба по
    полетите забележи нещо, което предполага отвличане на самолет, диспечерите трябва да се свържат с началника си.

    Ако проблемът не може да се реши в рамките на една минута началникът трябва да поиска от НОРАД (Северно-американското въздушно командване) да вдигне във въздуха и изпрати двойка изтребители да проверят какво става.

    НОРАД издава заповед за излитане по тревога на изтребители от летището, най-близо до проблемната зона.

    И въпреки, че прехващанията обикновено се случват в рамките на 10-ина минути, в този случай минават 80 минути, преди изтребители въобще да излетят.

    Това е интересна аномалия.

    Нито един прехващач не помръдва преди да е станало твърде късно.

    Нито един.

    Дали са били толкова объркани, или са били объркани нарочно, така че да не могат да реагират?

    Причината да не знаят къде да отидат е че по едно и също време са се провеждали няколко военни учения които включвали въвеждането на фалшиви радарни показания в североизточния защитен сектор.

    Администрация на полетите:

    "Здравейте, Център Бостън, имаме проблем. Отвлечен самолет се движи към Ню Йорк.

    Някой трябва да изпрати няколко F-16-ки или нещо друго горе, помогнете ни."

    НОРАД: "Това реална задача ли е или учение?"

    В същото време се е провеждало друго учение - "Бдителен воин", което, според източник от НОРАД е било симулация на отвличане на самолет. С налични само 8 изтребителя, които трябва да летят по двойки, е трябвало да се справят с 22 възможни сигнала за отвлечени самолети на 11 септември и не са могли да различат военните упражнения от истинските отвличания.

    През 2000г. НОРАД е извършило 67 прихващания - 100% точност.

    На 11 септември са се провалили 4 пъти в един ден.

    На сутринта на 9/11 Дик Чейни е отговарял за заповедите на НОРАД от командния бункер под Белия дом. В поне едно от множеството обучения, осъществени в сутринта на 9/11, сценария е включвал разбиването на самолети в сгради."

    Алиса: Кажи ми по кой път да тръгна? Котаракът: Зависи, къде искаш да отидеш.
  36. 36 Профил на rotos
    rotos
    Рейтинг: 559 Неутрално

    И още една:

    "Комисията 9/11

    Страница 172:

    "Правителството на САЩ не успя да определи произхода на парите, използвани за атаките на 9 септември.
    В крайна сметка, въпросът е от малко практическо значение."

    Американските власти не успяха да определят източника на финансиране. И следва удивително лицемерното твърдение "въпросът е от малко практическо значение".

    Въпросът е от огромно значение!

    Не е ли от значение кой е платил за 9/11?

    Срутването на сграда 7 се оказва особено трудно за обяснение.

    Докладът на комисията 9/11 мълчаливо признава, че комисията няма обяснение за
    срутването на тази сграда като въобще не го споменава.

    - Г-н Президент, защо вие и Вице-президентът настоявате
    да се явите заедно пред комисията 9/11?

    - Защото комисията 9/11 иска да ни зададе някои въпроси, ето защо ще се срещаме,
    и очаквам срещата с тях и ще отговоря на въпросите им.

    - Въпросът беше, защо ще се явите двамата заедно, вместо поотделно, както беше
    искането на комисията?

    - Защото това е добра възможност и за двамата да отговорим на въпросите, които комисията иска да ни зададе, и на които съм готов да отговоря.

    Вероятно смятате, че би трябвало да станат и да кажат каквото знаят?

    Че трябва да говорят под клетва.

    Да, и то - публично.

    Когато Буш и Чейни се срещат с комисията 9/11 те го правят при техните условия

    Те се явяват заедно

    Не са под клетва

    Не е позволено на журналисти или членове на семействата на загиналите да присъстват

    Не е позволено каквото и да е записване на срещата

    Не е позволено стенографиране

    Журналист: «Не мислите ли, че семействата заслужават да видят препис...?»

    Буш: «Адам, зададохте ми същия въпрос вчера, отговорът ми е същият.»

    Заключителният доклад е единодушен доклад.

    Това означава, че дори само един от членовете да е имал възражения за каквото и да е, този факт е бил изключван от доклада.

    Относно Филип Зеликов:

    Открихме, че той не само е участвал в екипа по приемането на властта в администрацията на Буш, но и че това е човекът, написал черновата за устройството на Националния съвет за сигурност на администрацията на Буш, че той е човекът, написал стратегията за превантивната война която в крайна сметка се
    използва във войната с Ирак, и че той е близък приятел на Кондолиза Райс.

    Искаме неговата оставка от комисията. В доклада за 9/11 няма нито един ред, който администрацията на Буш да не е одобрила.

    Става ясно защо тази комисия, ръководена от Зеликов, е успяла да игнорира всички доказателства, които сочат към истината - че 9/11 е била вътрешна операция предназначена да упълномощи доктрините и да осигури средствата, необходими за нова имперска мобилизация."

    Алиса: Кажи ми по кой път да тръгна? Котаракът: Зависи, къде искаш да отидеш.
  37. 37 Профил на rotos
    rotos
    Рейтинг: 559 Неутрално

    И накрая - заключението:

    "7 юли 2005, Лондон

    Три влака на метрото и автобус са взривени, 56 души са убити.

    Оказва се, че същата сутрин по същото време се провежда "анти-терористично учение".

    В учението става въпрос за...

    ТОЧНО СЪЩИЯ СЦЕНАРИЙ НА ВЗРИВЯВАНЕ.

    НА ТОЧНО СЪЩИТЕ СТАНЦИИ.

    ПО ТОЧНО СЪЩОТО ВРЕМЕ.

    Беше 9 и половина сутринта.

    - Провеждахме упражнение за отдел от над 1000 души в Лондон със сценарий за едновременно взривяване на бомби на точно същите станции, където станаха взривовете тази сутрин, така че космите по врата ми все още са настръхнали!

    - Дали разбрахме правилно - провеждали сте упражнение, за да видите как ще се справите с това и то се е случило по време на упражнението?

    - Точно така.

    Аха... точно така.

    АБСОЛЮТНО СЪЩИЯ СЦЕНАРИЙ.

    В СЪЩИТЕ СТАНЦИИ НА МЕТРОТО.

    ПО СЪЩОТО ВРЕМЕ.

    И трябва да вярваме на подобен вид съвпадение?

    На 7 юли отново е имало антерористична тренировка.

    И отново, точно както на 11 септември, те са говорили за атаки по същите цели, същите метростанции, по същото време, по което става реалната атака, осигуряващи по този начин един вид прикритие за това, което трябва да е операция, дирижирана по някакъв начин от правителството.

    Истината за 11 септември

    Престъпни елементи в правителството на САЩ инсценираха лъжлива терористична атака върху своите собствени граждани, с цел да манипулират общественото мнение да подкрепи техните планове.

    Те правят това от години.

    9/11 е вътрешна работа.

    Абсолютно ужасен съм от това колко много хора в тази страна не мислят.

    Казват ни и ни карат да вярваме, че онзи арабин горе в планините е финансирал най-сложната атака, извършена срещу САЩ.

    Смятате ли, че някакви хора, живеещи в пещери, са поставили НОРАД на колене?

    Наистина ли смятате, че хора, живеещи в пещери, са способни да извършат всичко това?

    Само като си помисля колко много американци бяха убити в Ню Йорк аз наистина вярвам, че това беше нагласена работа - това беше операция по учебник, която нацистите са използвали и се използва отново и отново.

    Америка е прецакана за пореден път.

    И не е нужно да ви казвам, че нещата са зле. Всички знаят, че нещата са зле.

    Доларът има стойността на 10 цента.
    Банките пропадат.

    Алиса: Кажи ми по кой път да тръгна? Котаракът: Зависи, къде искаш да отидеш.
  38. 38 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4627 Весело

    "Какво промени и не промени 11 септември?"

    Отговора на този въпрос го има в самата статия:

    На 11 септември 2001 г. сутринта пред Америка имаше светли хоризонти, цената на петрола брент бе 28 долара за барел, Федералният резерв се радваше на бюджетен излишък, икономиката преодоля дотком бума. Днес петролът струва 115 долара, бюджетният дефицит е 1580 милиарда долара (най-големият в историята), икономиката мъчително драпа да излезе от кризата.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  39. 39 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4627 Весело

    До коментар [#6] от "ogiigo":

    Много точно си го написал! Съгласен съм теб! ++++

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  40. 40
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  41. 41
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  42. 42 Профил на Chicago'04
    Chicago'04
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#27] от ".dru":докторе, добре си схванал там идеята с момент, рамо, център....има ена малка подробност, кулите не падат в момента на удара(за да може смело да приложим твоя вариянт), кулите падат доста след сблъсъка в резултат на вертикално усилие идващо от тежестта на етажите намиращи се над зоните на сблъсъка. Колоните са срязани понеже са били натоварени със сила успоредна на осите им...мога да си пиша до без края по темата, но няма как да ме разбере някой който вярва на изопачени факти.....

    shit happens
  43. 43 Профил на kimba3
    kimba3
    Рейтинг: 1203 Неутрално

    11-ти септември не промени абсолютно нищо. Бедните ще стават още по-бедни.Богатите-още по богати.
    Това отдавна е въвлякло света в унищожителната спирала на насилие, в която правото е зъб за чене,око-за две...
    Нищо добро не чака бъдещите поколения, защото нито християнството и исляма ще се помирят,нито богатите ще подарят богатствата си на човечеството, отказвайки се от власта си и лукса в който тънат. Естествено е и бедняците да се опитат да прегризат гърлото на всеки , който им попречи да се доберат до троновете на богатите. Прибавете към това и изчерпващите се ресурси на планетата ЗЕмя, и спокойно можете да си изберете роля:
    1.На наблюдател във вече настъпващия Апокалипсис;
    2.На активен участник в настъпването на Армагедон...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK