Ердоган: Нападението над "Флотилията на свободата" е "основание за война" с Израел

Реджеп Тайип Ердоган

© Reuters

Реджеп Тайип Ердоган



Турският премиер Реджеп Тайип Ердоган смята, че нападението над "Флотилията на свободата" през миналата година от страна на Израел е "основание за война", съобщи "Ройтерс", позовавайки се на интервю на турския премиер. По време на нападението пострада турският кораб "Мави мармара", като сред загиналите имаше и турски граждани.


Анадолската агенция публикува в неделя текста на интервю на Ердоган, дадено за телевизия "Ал Джазира" през изминалата седмица. В публикацията се съдържат пасажи, неизлъчени от телевизията, както и оригиналните коментари на премиера по чувствителни теми, излъчени само с превод на арабски език.


В един от коментарите си Ердоган е заявил, че израелското нападение над турския кораб "Мави мармара" би оправдало началото на война:




"Атаката в международни води не отговаряше на международното право. Всъщност това беше основание за война. Въпреки това, както подобава на величието на Турция, решихме да действаме спокойно", заяви турският премиер.


"Точно сега без никакво съмнение основната задача на турския военноморски флот е да защитава турските кораби", отговори Ердоган на въпрос какво ще направи Турция, за да осигури на корабите си спокойно плаване в Средиземно море.


"Това е първата стъпка. Имаме хуманитарни помощи, които искаме да закараме там (ивицата Газа – бел. ред.). Хуманитарната помощ няма да бъде атакувана, както се случи с Мави мармара".


През изминалата седмица Турция свали дипломатическите си отношения с Израел на по-ниско ниво и спря двустранната търговия в сферата на отбраната, след като еврейската държава отказа да се извини за нападението над "Мави мармара", при което загинаха 9 турски граждани.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (176)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на partakesh
    partakesh
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Е тука здраво ще я объркате! Израелците да не са необразованите и бедни кюрди?

  2. 2 Профил на Курт Деликуртев  662 галерии плюс X
    Курт Деликуртев 662 галерии плюс X
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Какво му стана на Ердоган? Прав би бил, ако турските кораби са били западни!

    http://www.panoramio.com/user/7617575?show=all , 660 ГАЛЕРИИ: 225 ЩУТГАРТ, 205 ПЛОВДИВ, 118 БЪЛГАРИЯ, 58 ЕВРОПА И 54 ГЕРМАНИЯ
  3. 3 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3367 Неутрално

    Както се казва в една поговорка, кравата може цял ден да дава мляко, а вечерта да се изпикае в него. Язък за стабилността, икономическия възход, културната инвазия на Турция в последните 10-тина години.

    Съотв. много добра поука за нас, какво става когато една власт не бива оспорвана от обществото в дълъг период от време.

    Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  4. 4 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 823 Весело

    сладур. този все повече се оплита в собствените си приказки. първо щеше сам да води втората флотилия, после щеше военни кораби да праща....да зема да прати военни кораби в израелски териториални води, пък да видим какъв купон ще падне. жалко де, но нито сащ, нито ес ще ги оставят да се спречкат като хората, той и за това си ги говори едно към гьотере...

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  5. 5 Профил на ironhorse
    ironhorse
    Рейтинг: 1390 Неутрално

    Айдеееееее,

    кюрдите да се стягат, скоро ще имат държава.

    Това ще е капката, с която прелива чашата на търпение на САЩ и Запада.
    Сега палестинците имат симпатии в ЕС и то големи, но всичко си има граници.

    Турция започва да води агресивна политика със заплахи за военни действия!

    На икономическият просперитет може да му тури пепел, а военните ако искат да имат пари, трябва тоя да го свалят и обесят.
    Турция върви по пътя да бъде изхвърлена от НАТО.
    Един път и простиха с Кипър, но втори път и то точно с Израел, не са познали !

    Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.
  6. 6 Профил на Спеакер
    Спеакер
    Рейтинг: 864 Неутрално

    Какво нагнетяват напрежение само една война ще е пагубна и за Турция, и за Израел.

  7. 7 Профил на kardinalat
    kardinalat
    Рейтинг: 877 Неутрално

    Уля се.

    и най-умният си е малко прост....
  8. 8 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Брътвежите на тоя тарамбук може и да минават в Анадола, но не и в Шишли. На некой тлъст мустак и забрадена ханъма дето ходи на 1 метър зад него - може и да фане дикиш но реално Ердоган е много смешен на модерната прослойка турци които виждат в него единствено ретрограден популизъм.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  9. 9 Профил на partakesh
    partakesh
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#6] от "Спеакер":

    То лошото е, че една такава война би станала световна!

  10. 10 Профил на Vili
    Vili
    Рейтинг: 931 Разстроено

    НАТО трябва да се подготвят за война.
    Необходимо е да се покаже солидарност с ключов съюзник.
    Военен удар от един член - удар за всички.
    П.С.
    В противен случай - Балтийските страни винаги ще бъде в страх.

    http://www.youtube.com/watch?v=0eph6AyB4c0
  11. 11 Профил на Рубиконан от Балъкимерия
    Рубиконан от Балъкимерия
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    ...както подобава на величието на Турция, решихме да действаме спокойно...

    Какво му слагат на тоя в наргилето или в кафето по турски?

    А иначе оная случка е толкова предлог да Ердо да рита срещу ръжен, колкото правата на чернокожите са били основание за започване на Гражданската война в Щатите през 19-ти век - демек твърде малко... Чичака просто го сърби на юг от кръста, че не Северен, а гръцкият Кипър ще намаже от "Левиатан" и не само!

  12. 12 Профил на dgd
    dgd
    Рейтинг: 2324 Любопитно

    "Въпреки това, както подобава на величието на Турция, решихме да действаме спокойно" - така ли сега казват на шубето?

    muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
  13. 13 Профил на Vili
    Vili
    Рейтинг: 931 Неутрално

    До коментар [#10] от "partakesh":
    Макар че ... възможно двойни стандарти ...

    http://www.youtube.com/watch?v=0eph6AyB4c0
  14. 14 Профил на Deepdish
    Deepdish
    Рейтинг: 1379 Неутрално

    До коментар [#10] от "Vili":
    Рядко кораб от друга страна-член на НАТО ще превозва терористи и логистична помощ за терористи! Така че казусът става малко по-заплетен...

  15. 15 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2711 Неутрално

    До коментар [#5] от "ironhorse":

    от твоите уста.....Кюрдистан 2012!!!!

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  16. 16 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#10] от "Vili":

    Ти за кой от двата ключови съюзника говориш - Израел или Турция? Защото малко ме съмнява натовска държава да атакува Израел. А и договорът за НАТО включва автоматична война при нападение от трета страна, а не при нападение над трета страна.

  17. 17 Профил на Vili
    Vili
    Рейтинг: 931 Неутрално

    До коментар [#14] от "deepdish":
    двойни стандарти ...
    Разбирам.

    http://www.youtube.com/watch?v=0eph6AyB4c0
  18. 18 Профил на Eisbär
    Eisbär
    Рейтинг: 1190 Неутрално

    хм. много интересно и още по-опасно изказване. какво се крие зад него ще разберем явно скоро.

    А това на нас българите трябва да ние като обица на ухото. Нищо, че с мен в НАТО. Гърци и турци редовно си меря п.....е

  19. 19 Профил на dgd
    dgd
    Рейтинг: 2324 Неутрално

    Стига сте наричали тези преоблечени терористи 'флотилия на свободата'. Да, може и някой заблуден либераст да се качил по погрешка, но повечето си бяха обикновени ислямисти.
    Флотилия на свободата -хахаха

    muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
  20. 20 Профил на sheepdog
    sheepdog
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Ердоган,това е показване на гръбнак!Мир може да има само когато така наречената държава Израел си прибере хазарите в границите от 1948 и и се спре социалната помощ.Нека има свобода за суверенна Палестина!
    http://www.csmonitor.com/World/terrorism-security/2011/0912/Turkey-s-Erdogan-heads-to-Egypt-unnerving-an-embattled-Israel

  21. 21 Профил на Vili
    Vili
    Рейтинг: 931 Неутрално

    До коментар [#16] от "ugi":
    ... от трета страна...
    Няма съмнение, който ще първият удари.

    http://www.youtube.com/watch?v=0eph6AyB4c0
  22. 22 Профил на alkash12
    alkash12
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#10] от "Vili":

    Войните за КИПЪР между Турция и Гърция показаха, че ако 2 НАТОВСКИ ДЪРЖАВИ ВОЮВАТ - член 5-ти НЕ ВАЖИ!!!

    В случая ИЗРАЕЛ е в ДОГОВОРНИ ОТНОШЕНИЯ СЪС САЩ - член на НАТО!!!

    Сега целият въпрос е:
    ЗА КОЛКО ВРЕМЕ НАТО ЩЕ ОКУПИРА СЕВЕРЕН КИПЪР!!!ь
    И дали СССР (пардон - императорчето джуджи врътникранчев!!!) ще се намеси на страната на СЕВЕРЕН КИПЪР!!!

    При Ердоган нещата СЕ СГРОМОЛЯСВАТ!!!
    Беше ЯСНО, че след СЛУЖЕБНО МНОЗИНСТВО в парламента, че е САМО ВЪПРОС НА ВРЕМЕ да стане ПРАВОВЕРНИЯ ШИКЪЛГРУБЕР!!!
    С мустачките, със вдигнатата ръчичка за поздрав!!!
    Само вместо пречупения кръст ще трябва да сложи
    ПРЕЧУПЕН ПОЛУМЕСЕЦ!!!

    ГЕНЕРАЛ БОРИСОВ!!!
    СПРЕТЕ ВРЕМЕННО МАГИСТРАЛИТЕ!!!
    И ВДИГНЕТЕ БЕТОННАТА ОГРАДА ПО ГРАНИЦАТА!!!
    Ама ОГРАДА - ИЗРАЕЛСКИ ТИП!!!

  23. 23 Профил на bgpainter
    bgpainter
    Рейтинг: 1455 Любопитно

    Защо зорлем си търси боя този?

    Жената е покана за щастие
  24. 24 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1460 Любопитно

    Брътвежи на един застарява6т чичко, който наистина БЕ много свястен политик и реформира сериозно Турция!
    Разбира се тези глупости са основно на 75-милионния турски матрЯл, никой не си прави ил*зии, че някой сте позволи член на НАТО са води военни действия против Израел....

    УСА има достатъчно дълга ръка за да навие гайките на въпросното чиче, както и тези които му палят фитилите...

    ---------------
    Завесата пада, националистически настроената публика се разотива доволна от "победата"....

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  25. 25 Профил на partakesh
    partakesh
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Турция се опитва да стане лидер на страните в региона като се основава на силната си икономика, армия и местоположение. Ако сглупят да нападнат Израел, същото ще направят Иран и Сирия. След като притиснат Израел в ъгъла , ще получат отговор на въпроса "Ядрена страна ли е Израел?".

  26. 26 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 823 Весело

    [quote#20:"sheepdog"]Израел си прибере хазарите в границите от 1948[/quote]

    що бе, дай кат сме тръгнали да си ги прибере в гранците отпреди 1 н.е., а?

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  27. 27 Профил на ga6tisperka
    ga6tisperka
    Рейтинг: 442 Весело
  28. 28 Профил на Шукри Шашкъноглу
    Шукри Шашкъноглу
    Рейтинг: 461 Неутрално

    [quote#22:"alkash12"]
    Войните за КИПЪР между Турция и Гърция показаха, че ако 2 НАТОВСКИ ДЪРЖАВИ ВОЮВАТ - член 5-ти НЕ ВАЖИ!!! [/quote]


    Прав си и това ич не е добре , щото Израел не е Гърция

    от друга страна се усеща къде се цели Ердоган (май държи две Аса ) .........., той е с тежка глава и няма да тръгне на авантюри без подкрепа .........дано намерят обтекаемо решение (дипломатическо) , щото един военен конфликт ще усложни ситуацията макс.и ще падне голяма битка за мир

    дано се намесят мъдреците

  29. 29 Профил на hhhuuunnn
    hhhuuunnn
    Рейтинг: 442 Неутрално

    факиншит ескюзе моа, африканско средиземноморие, сирия, фалираща гърция, полуфалираща испания и тн, предварително подсигурени с ирак, сега турция и израел - датс а биг план гайз, джаст уоч ит...

  30. 30 Профил на hhhuuunnn
    hhhuuunnn
    Рейтинг: 442 Неутрално

    колко милиона са турците в германия и арабите във франция и белгия? Само питам, за да секне малко сеирджийският ентусиазъм на тукашните кръчмарски воини на цивилизоваността. А и евреите тея неща са ги отработили неведнъж с насъскването едни срещу други на две страни и после прибиране на печалбата. Последната такава играчка беше комунизъм върсъс капитализъм, краен резултата за пред публиката 1-5, но те пак обраха всичката печалба. Сега отиват на мюслимс върсъс крисчанс. Юпией! За тях обаче, за нас .... за нас ще е като след комунизма.

  31. 31 Профил на om
    om
    Рейтинг: 402 Неутрално

    [quote#28:"Шукри Шашкъноглу"]ще падне голяма битка за мир [/quote]
    в която левите ще трябва да станат десни, когато дойде времето за взимане на ясни патриотични позиции.

  32. 32 Профил на Шукри Шашкъноглу
    Шукри Шашкъноглу
    Рейтинг: 461 Неутрално

    когато се ритат магаретата винаги печелят атовете с Петолъчката и 50-те звезди

    а по пътя на "коприната" , пардон ...нефта и газа не се говори на иврит , още по-малко ингилишки

  33. 33 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2170 Неутрално

    Ердоган никога не е бил прибързан и затова думите му будят тревога. Използва като повод събитие от миналата година, но какви са причините и подстрекателите?

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  34. 34 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1380 Неутрално

    Ердоган иска да стане биг бос на ислямския свят и за това дрънка глупости, може пък някой да се хване

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  35. 35 Профил на Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Рейтинг: 1312 Любопитно

    Значи ако Латвия (или Литва нападне) Русия - 'сичкото нато почва да воюва с Русия?Не перебаршчивай, любезная
    [quote#10:"Vili"]НАТО трябва да се подготвят за война.
    Необходимо е да се покаже солидарност с ключов съюзник.
    Военен удар от един член - удар за всички.
    П.С.
    В противен случай - Балтийските страни винаги ще бъде в страх. [/quote]

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  36. 36 Профил на lucky_07
    lucky_07
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Според "Hurriyet" Ердоган е казал:
    Turkey's prime minister has said Israel's raid on a Gaza-bound aid flotilla last year was "cause for war" but that his country showed "patience" and refrained from taking any action.
    _____


    http://www.hurriyetdailynews.com/n.php?n=ankara-turkey-2011-09-12

  37. 37 Профил на power_decided
    power_decided
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Всичко това показва, че НАТО не е гаранция за нашата сигурност. Унищожаването на въоръжението и ликвидирането на армията ни са фатални грешки. Дано успеем да запазим неутралитет за в бъдеще, но с тези чуждестранни бази у нас силно се съмнявам. Дано и този път някак си оцелеем.

  38. 38 Профил на palermo88
    palermo88
    Рейтинг: 823 Неутрално

    май на турция и се яде пердах и то спешно .

  39. 39 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 508 Неутрално

    До коментар [#36] от "lucky_07":

    НО фактът, че само е споменал "основание за война" е сериозно изявление. Болните амбиции на Ердоган за лидерството на Турция само ще ги откъсне от цивилизования свят. Той уверено ги води към нивото на страни като Иран, Ирак и Афганистан.

  40. 40 Профил на kimba3
    kimba3
    Рейтинг: 1203 Весело

    Голяма историческа превилегия в момомента е , че България като член на ЕС граничи с Турция която е управлявана от малоумника Ердоган!!!При такъв конфликт на интереси ще е съвсем нормално Империята ЕС да пренасочи сили и средства към българотурската си граница. Това ще сторят и държавата Израел,и Империята САЩ, опитвайки се да защити най-големият си съюзник-евреите!!! Дано имаме най-после късмета и ние да топнем пръстче в кацата с меда!!!

  41. 41 Профил на Comandante Marques
    Comandante Marques
    Рейтинг: 1366 Любопитно

    Турция все повече заприличва на СССР от 30-те години на 20 век. Тогава режимът в Москва, укрепил се в Кремъл и преживял гражданската война, търси начин да се разпростре навън - а това може да стане само чрез война - и изведнъж, много удобно се появява Хитлер, подпалвача на войни, с който СССР сключва договор през 1939г.
    В момента икономическия възход на Турция и факта, че армията не избеси ислямистите още през 2007-ма, а им позволи и промени в конституцията на страната вече дават достатъчно увереност на режима в Анкара да погледне и към "османското наследство". За да може да направи нещо по въпроса обаче, много им е нужен casus belli - и ето ти Израел на хоризонта.

    low riders team
  42. 42 Профил на Шукри Шашкъноглу
    Шукри Шашкъноглу
    Рейтинг: 461 Разстроено

    [quote#40:"kimba3"]Дано имаме най-после късмета и ние да топнем пръстче в кацата с меда!!![/quote]

    такива като нас топят пръстче в "кафявия" мед .........пона за последните 67 год

  43. 43 Профил на lucky_07
    lucky_07
    Рейтинг: 497 Любопитно

    До коментар [#36] от "lucky_07":
    ___
    ПП
    Erdoğan said "It is a cause for war, but we decided to act in line with Turkey's grandeur and showed patience."

  44. 44 Профил на Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Рейтинг: 1312 Любопитно

    [quote#34:"stg"]Ердоган иска да стане биг бос на ислямския свят и за това дрънка глупости, може пък някой да се хване [/quote]
    Ама ги дрънка на 2 езика: За арабите - Ел Джазира дава пълната версия на арабски, в английските им предавания пропуска намеците за война.
    А някой забеляза ли че в същия ден когато обяви че ще прекъсне дипломатическите си отношения с Израел, внезапно обяви че най-после се съгласява радара на противоракетната отбрана на НАТО да е на нейна територия, както настояваха руснаците и им се молеха американците. Това едва ли е за да не му дърпат силно ушите (както един нашенец се изрази) а СЛУЧАЙНО съвпадение, нали?

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  45. 45 Профил на Анархо Либерал
    Анархо Либерал
    Рейтинг: Любопитно

    Ами напълно прав е Ердоган.Нападението срещу флотилията В МЕЖДУНАРОДНИ ВОДИ не беше просто пиратско нападение, защото се извършва от официалните въоружени сили на "Израел". Чест прави на Турция че се въздържаше до сега. Но след като евреите отказаха дори да се извинят за убийствата, камо ли да поемат някаква отговорност, Турция трябва да счита ръцете си за развързани. Евреите никога не са се изправяли срещу противник, който да им съответства на на въоръжението - те предпочитат да убиват жени и деца, или да бомбардират изневиделица, както през 1967. Турция обаче е нещо друго

    За умерен прогрес в рамките на закона и повече червенокоси девственици ;-)
  46. 46 Профил на ZeroOne
    ZeroOne
    Рейтинг: 605 Неутрално

    До коментар [#15] от "Пешката":

    И Палестина през 2011

    ZeroOne
  47. 47 Профил на baghatur
    baghatur
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Разбира се,че война няма да има.
    Освен,може би,ако Натеняхо отново не направи някоя недалновидна и напълно аматьорска грешка ...
    Ердоган никога няма да забрави пиратското нападение и разстрела на турските граждани и максимално,ще се възползва ... докато по-умно еврейско правителство не признае грешката си.

    Liberate Your Mind!
  48. 48 Профил на kimba3
    kimba3
    Рейтинг: 1203 Любопитно

    Големите империи имат нужда не от силни,а от послушни съюзници.Големите империи за това са големи, защото лесно се справят и с най силни и богати противници. Четвъртата по сила за времето си армия на Саддам бе срината за 2 месеца...Колко ли седмици ще са нужни на САЩ,Израел и ЕС да сринат обезглавената и разколебана армия на Ердоган???
    Историята с Либия няма да се повтори просто защото при операция срещу Турция ще учавстват всички родове войски на САЩ и Израел, а не само ВВС!!!
    Точно таква локална война срещу богата държава е нужана сега на щатския$, за да го подкрепи...
    Ердоган е ,или достатъчно глупав, или купен от евреите, за да им даде този повод...

  49. 49 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3099 Любопитно

    До коментар [#45] от "Анархо Либерал":

    Муня, откога стана толкова войствен? Знаеш ли на колко твои сънародници ще хвръкнат главите при една война с Израел?

    Gunter glieben glauchen globen
  50. 50 Профил на stasi666
    stasi666
    Рейтинг: 442 Неутрално

    това изказване е страхотно за българия
    1.воина няма да има което е сигурно
    2. по важното,това ще е повод за ЕС да не започва преговори за присъединяване на Турция към ЕС

  51. 51 Профил на baghatur
    baghatur
    Рейтинг: 497 Весело

    ... а може би тези игрички са част от по-голям план на Натеняхо и Ердоган ... защото действията на Израел отвориха пътя на Ердоган към лидерското място в ислямският свят и дават на Турция картбланш за по-агресивни действия в района,немислими преди разстрела ...

    Liberate Your Mind!
  52. 52 Профил на Отнесен
    Отнесен
    Рейтинг: 857 Неутрално

    [quote#5:"ironhorse"]Турция започва да води агресивна политика със заплахи за военни действия! [/quote]
    Хе, хе, а Израел въобще не е извършвал никакви военни действия срещу никакви цивилни кораби, нали?

  53. 53 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2588 Неутрално

    """ величието на Турция, """
    ====================
    ====================

    Тоя надмина и макетата !

    Но от как смени основните
    главно командващи на армията ,
    съвсем се разпаса . . .

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  54. 54 Профил на Соловей Разбойник
    Соловей Разбойник
    Рейтинг: 225 Неутрално

    "...както подобава на величието на Турция, решихме да действаме спокойно", заяви турският премиер."

    Бабаитите по кафенетата в Истанбул и Анкара сигурно са много доволни да чуят това. В далечен план, обаче, Турция е дискредитирана сериозно. Подобни изявления я отдалечават от цивилизования свят. От друга страна, приближава ПКК до международното й признаване. От трета страна, предопределя отказа на автономен Кюрдистан да й предостави право на военни бази в Северен Ирак. Тъй мисля аз. Още един-двама политика като Ердоган и Турция ще яде голям пердах. За срам на "величието й"! )))...

  55. 55 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 4077 Неутрално

    До коментар [#10] от "Vili":Има приципна разлика между НАТО и Варшавския договор!!НАТО е отбранителен пакт и се активира,когато една държава е нападната от трета страна.Тогава всички членки се включват в отбраната.НАТО не може да се включва в агресия на Турция.Това не е Варшавския договор,който се включи в окупацията на СССР на Чехословакия и Унгария.....

  56. 56 Профил на Alef(B)
    Alef(B)
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Досега Израел мълчи.Ръкавицата на двубой,която Едроган се опитва да хвърли на Израел прилича на двубой от миналия век за чест и бабаитско представяне пред любимата си жена.Освен това има и големи диаманти и скъпоценности в Средиземното море за,които има смисъл да рискува. Публика от фесове и чаршави непрекъснато му ръкопляскат и поощряват да почне двубоя.Колкото повече андреналина се покачва,толкова повече и чувството на султанско величие от миналата османската империя расте.Изглежда няма връщане.Европа може и трябва да назначи дежурен психиатър за тази част от света.

  57. 57 Профил на Rael
    Rael
    Рейтинг: 716 Неутрално

    До коментар [#51] от "baghatur":

    Мисля, че това предположение заслужава вниманието ни. То взима пред вид последователните действия от страна на турската държава с цел заемане на лидерска позиция в ислямския свят и изместването на Иран като духовен водач и глас на ислямската общност. Пътят към тази позиция задължително минава през вербален конфликт с Израел. Мисля, че Ердоган мъдро ще извърви този път, балансирайки между вътрешната съпротива на генералите и критичния отзвук от ЕС и САЩ. Той поставя на тази карта цялото доверие, което извоюва през последните години, и считам за невъзможно да го проиграе набързо, с глупаво репчене срещу Израел.
    Това е план, продължаващ с години и с далечен прицел. След събарянето на Саддам и Арабската пролет, позициите на Иран са сериозно разклатени. Дори този предполагаем план на Запада, Израел и Турция да постигне частичен успех, а именно затихване на влиянието на Иран и изолирането им - със или без Сирия, от останалите, модернизиращи се ислямски държави, това би избегнало надигащия се глобален конфликт и дори може да се тълкува като стимулиране на световната икономика, до каквото би довело едно модернизиране на арабския свят.

  58. 58 Профил на Курт Деликуртев  662 галерии плюс X
    Курт Деликуртев 662 галерии плюс X
    Рейтинг: 1366 Весело

    [quote#55:"yanne"]НАТО е отбранителен пакт[/quote]

    Това е най-краткия политически виц на годината!

    НАТО е империалистически Интернационал!

    http://www.panoramio.com/user/7617575?show=all , 660 ГАЛЕРИИ: 225 ЩУТГАРТ, 205 ПЛОВДИВ, 118 БЪЛГАРИЯ, 58 ЕВРОПА И 54 ГЕРМАНИЯ
  59. 59 Профил на lucky_07
    lucky_07
    Рейтинг: 497 Весело

    Да го оставим да си дрънка.
    Иначе, не виждам някакви реални действия от Ердо. Като направи нещо, тогава- да! Явно, той това си може- да си дрънка.

  60. 60 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 4077 Весело

    До коментар [#58] от "Курт Деликуртев":Мдааа прав си,прав си-с тебе не се спори...По-скоро планина ще се помести...

  61. 61 Профил на sheepdog
    sheepdog
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#26] от "beatles":

    Ако говориш за преди идването на Божия Син Исус,тогава е имало израелци,а не хазари.

  62. 62 Профил на power_decided
    power_decided
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#48] от "kimba3":

    Пич, стига с тая глупост за четвъртата по сила армия на Садам. Армията на Ирак не е дори в челната десятка нито е била, по каквото и да сравняваш. Диктатора твърдеше, че има четвъртата в света ТАНКОВА сила - танковете му бяха експортни варианти, с примитивни за времето си прибори за управление и дори бронята им не е била композитна, а за качеството и подготовката на офицерите и личния състав да не говорим колко зле бяха. Той дори не можа да осигури със средства за комуникация силите си при това говорим за армия от края на 20 век. Турската армия съвсем не е безобидна. Ако има сблъск той ще е първо по море и въздух, където без съмнение Израел подпомогнат от 6 американски флот, дори и не пряко, ще размаже турците. По отношение на сухопътните сили обаче нещата стоят по друг начин. Да се надяваме да няма война, защото е възможно и ние да пострадаме.

  63. 63 Профил на Соловей Разбойник
    Соловей Разбойник
    Рейтинг: 225 Неутрално

    [quote#55:"yanne"]НАТО е отбранителен пакт и се активира,когато една държава е нападната от трета страна.[/quote]

    Смешката си е смешка, но все пак да попитам: чия сигурност беше застрашена, когато НАТО извърши инвазия в Либя? Та да се "активира", де. )))... "Активира"!!! )))...

  64. 64 Профил на bayganyo
    bayganyo
    Рейтинг: 225 Неутрално

    abe tsyalata patırdiya e za gazta koyato şte izkarva kipır i izrael a şto se otnasya za voyna turciya şte pobedi zaştoto sled izyavlenieto na erdogan 4e goni izraelskiya poslanik evreyskata borsa padna s %60 izrael kupuva po4ti vsi4ko ot turciya(s drugi dumi izrael i amerika sızdadoha edna golyama armiya koyato sega şte gi udari)

  65. 65
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  66. 66 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 823 Весело

    [quote#61:"sheepdog"]Исус,тогава е имало израелци,а не хазари. [/quote]

    ето го хора, черно на бяло, преди 2000г в палестина е имало израелци...макар да е нямало държава израел....

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  67. 67
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  68. 68 Профил на PlamenVarna
    PlamenVarna
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Турция:
    Турците оповестиха, че в съответствие на новата си военноморска стратегия “Операция Барбароса-егейски щит” ще предислоцират част от военномордките си съдове от Черно и Мраморно море в Средиземно море, в районите на Кипър и Исраел. Групировката ще бъде усилена от още две корвети, две фрегати (при това от клас –Barbaros) и група ракетни катери, десантни съдове с командоси и т.н. Въздушното прикритие на групировката ще се осъществява от базираните в Измир и Коня самолети F-16C/D Fighting Falcon. Предвижда се също и постоянно присъствие в Адриатическо и Червено море, включително и в близост до бреговете на Исраел. Ердоган даде да се разбере, че няма да се отказва и от посещението си в Египет.

    Исраел:
    Шефа на тилови войски на Исраел – Аял Айзенберг вече директно заяви, че вероятността от “голяма война” в Близкия Изток е нараснала достатъчно, и да се очаква, че в нея Исраел ще употреби ОМП. Последваха опровержения от средите на Исраелското министерство на отбраната, а относно нарасналата турска заплаха – че от САЩ няма да позволят на Турция да влезе в конфликт с Исраел.
    В същото време спрямо Натаняху има, както силен натиск за поддържане на твърдия отказ от извинение от страна на “десните” коалиционни партньори в управляващата коалиция, така и “ляв” натиск за социални пеобразувания от “улицата”.

    САЩ :
    Към момента няма официални изявления, но “специалния журналист” Д.Голдберг излезе с публикация, в която се твърди, че не само администрацията и кръговете около Б.Обама, но и “консервативните” около Р.Гейтс изпитват раздразнение спрямо Б.Натаняху и го считат за “неблагодарен и опасен”.
    Предполагам, че САЩ ще се опитат да извършат едновременно две неща – първо да възпрепятстват до колкото е възможно един бъдещ антиисраелски военен съюз Турция-Египет, и второ да се опитат да намалят натиска на радикалите в управляващата коалиция срещу Натаняху, относно позицията - Исраел да не се извинява за убитите от “флотилията на свободата” и правителството да се вслуша в позицията на С.Фишер – шефа на исраелската банка, за негативните последствия за исраелската икономика от прекратяване на търговските отношения с Турция. Ако този вариант не успее, вероятно ще последва едновременен натиск спрямо Натаняху и Ердоган, включително и отстраняването и на двамата под някаква форма. Бъдеще има само този, който смекчи войнствената си позиция.
    А иначе всичко можеше да се разреши така, както се разрешават такива случаи – извинение и компенсация за семействата на убитите. Едните – турците щяха да се чувстват победители и да си начешат присъщия си бабаитлък, другите – евреите можеше по еврейски да огласят, че са постъпили така от “благородство и искрено съжаление” за смъртта на тези хора. И да си продължат с двустранния си алъшвериш, който им се отдава и на едните и на другите.
    Не се ли извърши това - изтичат последните секунди от времето, в което исраелското правителство може все още да замени обтекаемите “изказани съжаления” за убитите от престаряване хора със “извинения и компенсиране на семействата”, последвано от ООН-ското “задоволство от мирното уреждане” на конфликта.
    НАТО :
    Губи позиции в черноморския регион от набиращата скорост преориентация на Турция и предислоцирането на военната й флота (ако това се осъществи), губи лоялността на турската военна машина, показва “в цял ръст” и скъпоструващата си съвсем явна в последните години неспособност за поддържане на монолитността си от времената на “студената война”.
    Престараването на исраелските командоси - да застрелят въоръжени с прашки, дъски и железа, в международни води, вместо просто да конвоират и покъсно обискират корабите в пристанището, и сегашната инатлива позиция на Нетаняху, забива още един пирон в ковчега на станалия вече посмешище с вътршните си пазарлъци съюз НАТО.

    ДОНОСНИК, ИЗПЯ ЛИ СИ "КРАТКИЯ ДОКЛАД" НА МОДЕРАТОРА ? НАТЕГАЧ, НАТЕГНА ЛИ СЕ ПО СТАР КОМУНДЕРСКИ НАВИК ? ЦЕНЗОРЕ, И БАН-а НЕ МОЖЕ ДА ВИ ПРИКРИЕ ИЗЛАГАЦИИТЕ
  69. 69
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  70. 70 Профил на Соловей Разбойник
    Соловей Разбойник
    Рейтинг: 225 Неутрално

    УСА-то и НАТО трябва открито да кажат на Турция сбогом. Естествено, че е право на Израел да употреби ОМП срещу Старата Шафрантия. В момента светът, обкръжаващ Турция, е срещу нея.

  71. 71 Профил на Майстор Балкански (00:00–24:00)
    Майстор Балкански (00:00–24:00)
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    [quote#39:"gogo2011"]Болните амбиции на Ердоган за лидерството на Турция само ще ги откъсне от цивилизования свят. Той уверено ги води към нивото на страни като Иран, Ирак и Афганистан. [/quote]
    България обаче може само да спечели от тази ситуация, защото евентуално като истинска европейска държава ще поеме част от южния фланг на НАТО, с всички ползи от това.

    "И ний сме европейци, ама не чак дотам..."
  72. 72 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 3921 Неутрално

    "Основание за война" !!
    И кога Турция ще посмее ?

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  73. 73 Профил на sheepdog
    sheepdog
    Рейтинг: 551 Неутрално
  74. 74 Профил на Vili
    Vili
    Рейтинг: 931 Неутрално

    До коментар [#55] от "yanne":
    Боже мой!
    Промити мозъци ... Не. Напълно измити мозъци.
    Този човек наистина вярва в лъжите си. Дори комунистически комисари не може да лъжа, така искрено. Това е шедьовър.
    НАТО - най-агресивните сила в света. Това е факт.
    И Турция - не атакува Израел. Израел ще удари военен кораб Турция.
    П.С.
    Израел - смели хора. Те не се страхуват от никого. Израел провежда независима политика. Уважение към Израел.
    Просто смешно да гледам, като лидерите на НАТО ще лъжа, което оправдава липсата на помощ за Турция. Много силен съюз. Подходящ само за една атака срещу беззащитни.

    http://www.youtube.com/watch?v=0eph6AyB4c0
  75. 75 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1763 Неутрално

    До коментар [#10] от "Vili":

    Вили откога россия-та почна да дава съвети на НАТО, въобще не е работа на Русия да се бърка в тази свада.......въпреки, че сега като се замисля, Ердоган стана много смел след посещенията в Турция на едно от управляващите русия джуджета.....нямам спомен кой, но те така или иначе ми изглеждат като клонинги

  76. 76
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  77. 77 Профил на Vili
    Vili
    Рейтинг: 931 Неутрално

    До коментар [#75] от "stanislavdi":
    Странното е, че НАТО и ЕС всеки ден дава съвети по целия свят.
    Други не могат?

    http://www.youtube.com/watch?v=0eph6AyB4c0
  78. 78 Профил на Tod
    Tod
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    В един от коментарите си Ердоган е заявил, че израелското нападение над турския кораб "Мави мармара" би оправдало началото на война:
    -----------------------------------------------------------------
    Мъка,мъкаа!!!Тоя си е повярвал?!

    Истината няма пресечна точка с популизма на БСП
  79. 79 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1763 Неутрално

    До коментар [#77] от "Vili":

    Вили, НАТО и Русия са като лекарите на Земята, дават съвети как едно общество да се лекува. Проблема на лекаря Русия е, че вече 94 години е болен, е как да вярваме на лекар който не може да излекува себе си. Не, че и другия лекар няма здравословни проблеми, но поне се лекува.

  80. 80 Профил на Отнесен
    Отнесен
    Рейтинг: 857 Неутрално

    И какво стана сега, дискусията си продължава, а още не сме установили на какво основание Израел лишава палестинците от хуманитарна помощ. Това не беше ли против международните правила или... как беше?

  81. 81 Профил на kimba3
    kimba3
    Рейтинг: 1203 Весело

    Когато Буш младши тръгна срещу Ирак , предложи на Турция 5 милиарда$ за да ползва базите си на нейна територия и за логистична , а не за военна подкрепа от нейна страна. Алчните турци поискаха два пъти повече и останаха с пръст в устата...
    Не случайно казвам , че този път при евентуален конфликт между Турция,Израел и САЩ сме в точният момент, на точното място и само от нас зависи , как ще изиграем козовете си!!!
    Големите бели акули , много обичат глупави тлъсти тюлени , но не закачат рибите прилепала...напротив, споделят с тях храната си...

  82. 82 Профил на Vili
    Vili
    Рейтинг: 931 Неутрално

    До коментар [#79] от "stanislavdi":
    Сега Западът е болен. Неефективна икономика. А огромен дълг. Окупацията на трите страни. и пр, и пр...
    П.С.
    Свикнете с него, времената са се променили. Това не е 1989 година.

    http://www.youtube.com/watch?v=0eph6AyB4c0
  83. 83 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1763 Неутрално


    До коментар [#82] от "Vili":

    довърши моето изречение ако обичаш!!! Русия е световен производител на........

  84. 84 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1763 Неутрално

    До коментар [#80] от "Отнесен":

    Израел не лишава палистинците от хуманитарна помощ. Повтарям, НЕ лишава

  85. 85 Профил на kimba3
    kimba3
    Рейтинг: 1203 Весело

    До #80-Отнесен- Ако още не си разбрал , че в международните правила важи "Закона на джунглата" в който правило#1 е: "По-силния прегризва гърлото на по-слабия, след което го изяжда и му обира имането", защо си живял???
    А правило #2 гласи: "Силните се обграждат с по- слаби васали за да им пазят гърлата от неочаквано нападение.Те обаче трябва да са толкова слаби , че да не могат сами да прегризат гърлото на господаря си!!!Станат ли достатъчно силни и независими-изяж ги на закуска!!!".
    Правило #3 е: "Предай другарчето си, за да изядеш и неговата порция"...

  86. 86 Профил на Отнесен
    Отнесен
    Рейтинг: 857 Неутрално

    До коментар [#84] от "stanislavdi":

    Значи сигурно аз съм изтървал нещо. Да не би Израел да е пропуснал все пак корабите да стигнат до Ивициата Газа?

  87. 87 Профил на Vili
    Vili
    Рейтинг: 931 Неутрално

    До коментар [#83] от "stanislavdi":
    довърши моето изречение ако обичаш!!! Русия е световен производител на....... нефт, риба, газ, космическите технологии, модерни оръжия, ядрени електроцентрали, дърво и метали....
    _________________
    Хайде сега, аз
    довърши моето изречение ако обичаш!!! България е световен производител на.......
    ____________
    П.С.
    Само моля, не казвайте за малки размери страни и трудното наследство на комунизма. Аз съм уморен.


    http://www.youtube.com/watch?v=0eph6AyB4c0
  88. 88 Профил на Dollar Akbar
    Dollar Akbar
    Рейтинг: 1353 Неутрално

    Това е началото на свободен Кюрдистан

    In debt we trust
  89. 89 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1763 Неутрално

    До коментар [#87] от "Vili":

    Вили, никъде в дискусията не сме споменавали България. Ти почна типично съветската защита " а Вие защо биете негрите"

  90. 90
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  91. 91
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  92. 92 Профил на Vili
    Vili
    Рейтинг: 931 Любопитно

    До коментар [#89] от "stanislavdi":
    Извинете. Забравих какво темата на статията не е свързано с България. Предмет на статия - за бедните Русия.
    Само вие може да позволи нещо да се говори за? Позволете ми да ви попитам и за България?
    Какво прави България? Какво ти можеш да научиш Русия?

    http://www.youtube.com/watch?v=0eph6AyB4c0
  93. 93 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1763 Неутрално

    До коментар [#87] от "Vili":

    Вили, от всичко изброено като производство единственото което аз приемам за такова е космическите технологи, всичко останало е добив, запомни добив, а не производство

  94. 94
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  95. 95 Профил на BGman1
    BGman1
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Ердоган е силна личност..но като политик на международната сцена е лилипут...надценяването на ролята на Турция и амбициите му за водеща роля,ще му изиграят лоша шега...

    الرجل الكبير
  96. 96 Профил на Vili
    Vili
    Рейтинг: 931 Неутрално

    До коментар [#93] от "stanislavdi":
    ...всичко останало е добив, запомни добив, а не производство...
    И какво от това? Това е свързано с хомосексуалността? Какъв е проблемът?
    Горд съм, че моята страна е толкова голяма, че дори хиляди години може да продаде ресурси. Как Австралия и Канада.
    П.С.
    По тема.
    Надявам Ердоган няма да дойде в неговия блъф твърде далеч.

    http://www.youtube.com/watch?v=0eph6AyB4c0
  97. 97 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1763 Неутрално

    До коментар [#96] от "Vili":

    нищо не съм казал за твоята страна, добивайте си ресурсите, продавайте си ги, само не се бъркайте там където не ви е мястото. А започнахме темата защото ти засегна колко била болна икономиката на запада

  98. 98 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1763 Неутрално

    До коментар [#86] от "Отнесен":

    съвсем ясно казаха евреите, акостирайте корабите си на наше пристанище, ще следим какво разтоварвате, а после ей ви камионите ей ви пътя карайте си хуманитарните помощи.......да търся ли линк за това (е, най-вероятно цитата ми не е точен, но смисъла е едно към едно) или ще се съгласиш с това

  99. 99
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  100. 100
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK