Великобритания лекува кризата... с по-висока скорост

Великобритания лекува кризата... с по-висока скорост

© Reuters



Британското правителство има план как буквално да се бори със забавянето на икономическия ръст – чрез по-висока скорост по магистралите, пише агенция "Ройтерс".


През тази година управляващата коалиция ще представи план за увеличаване на разрешената скорост за шофиране по магистралите на Англия и Уелс от 70 мили/час (около 113 км/ч) на 80 мили/час (около 129 км/ч).


Съществуващото в момента ограничение на скоростта е по-ниско, отколкото в много държави от контентална Европа. То е въведено през 1965 г. и вече е остаряло на фона на огромния напредък в безопасността и технологиите, заяви министърът на транспорта Филип Хамънд.




"Време е Великобритания да се върне в скоростната лента на глобалните икономики и да се промени ограничението за скоростта, което е на възраст почти 50 години и е остаряло заради огромния напредък в безопасността и технологиите", каза Хамънд.


Според транспортното министерство технологният напредък позволява на колите да се движат с по-висока скорост, като в същото време броят на загиналите по британските пътища е намалял със 75% от въвеждането на сегашното ограничение. Затова смята, че е необходимо да се обмисли дали старото ограничение "все още е уместно".


Правителството планира да започне през настоящата година консултации за промяната да бъде въведена през 2013 г. Говорител на шотландското правителство заяви, че то ще обсъди ефектите от промяната за Шотландия.


Планът бе разкритикуван от еколозите, според които това ще доведе до нарастване на потреблението на бензин и на емисиите въглероден диоксид.


Главният икономист на Зелената партия изчисли, че увеличаването на допустимата скорост с 10 мили/час (около 16 км/ч) ще увеличи потреблението на гориво и вредните емисии с 20%


Стивън Джоузеф от Кампания за по-добър транспорт заяви пред Би Би Си, че промяната ще направи пътищата на Англия и Уелс по-опасни и ще има повече пътни инциденти и жертви, защото при разрешена скорост от 80 мили/час, повечето шофьори ще карат с 90 мили/час (около 145 км/ч).


Министър Хамънд обаче е убеден, че промяната почти няма да повлияе върху безопасността на движението.


Действащото в момента ограничение от 70 мили в час бе въведено през 1965 г. като временна мярка след поредица от пътни инциденти заради мъглата. Две години по-късно временната мярка бе превърната в постоянна от тогавашния министър на транспорта Барбара Касъл.


Ограниченията на скоростта по страни

  
САЩ55-80 мили/час (89-129 км/ч)
Ирландия75 мили/час (120 км/ч)
Испания75 мили/час (120 км/ч)
Франция81 мили/час (130 км/ч), при дъжд - 68 мили/час (110 км/ч)
ГерманияНяма ограничение, ако не е посочено. Препоръчителната скорост е 130 км/ч
България130 км/ч

Ключови думи към статията:

Коментари (25)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Wornoxmaniak
    Wornoxmaniak
    Рейтинг: 1280 Весело

    Егати кефа!

    На всеки му са ще да ръчне на 3-та, ама има много радаре!

  2. 2 Профил на Наблюдаващ
    Наблюдаващ
    Рейтинг: 469 Неутрално

    Франция 68 мили/час (130 км/ч) - надали

    Наблюдаващ
  3. 3 Профил на Sniper
    Sniper
    Рейтинг: 1223 Неутрално

    Е*бати мъглата на снимката.

    "Какъвто човекът, такава и речта му." - "Qualis vir, talis et oratio." Луций Аней Сенека
  4. 4 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3534 Неутрално

    Безопасности, технологии ... дрън-дрън!
    Проста икономическа сметка!

    В момента товарооборотът им по шосе, милиони тонове годишно, просто "висят" с около 15% по-дълго "на пътя", което е нецелесъобразно в сравнение с цяла Европа!

    А на еколозите пак са им изкълчени сметките.
    Аланкоолу, ми нали при увеличен разход на гориво и масла ще имате по-кратък срок на работа на двигателите? А и оптимизация на автопарка, т.е. по-малко камиони ще вършат същата работа. Пък и биха пооблекчили трафика.

  5. 5 Профил на Dreadlord
    Dreadlord
    Рейтинг: 759 Весело

    Браво! Сега ако и премахнат акцизите върху горивото, икономиката ще хвръкне!

    Who is General Failure and why is he reading my disk?
  6. 6 Профил на valkiry
    valkiry
    Рейтинг: 477 Неутрално

    БОЙКО ЗАТОВА ПРАВИ МАГИСТРАЛИ , ЗА ДА ЗАСИЛИ БЪЛГАРИЯ !!!

  7. 7 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 3116 Неутрално

    Англичаните много ме кефят с техния консерватизъм. Въвели закон през 65-та и чак сега правят сметка да го променят. Следващият път сигурно ще е някъде към края на века.
    Иначе от таблицата се вижда, че поне по един показател сме равни в Европа.
    И все пак аргумента, че са намалели произшествията, та затова трябва да се отпусне закона ми се вижда тъпичък. Един вид "нека да вдигнем малко броя на жертвите"

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  8. 8 Профил на Genata
    Genata
    Рейтинг: 584 Неутрално

    Доста блага новина.
    Иначе е истина че сега се кара с 80-90 така че след това ограничение може да се мине в границата 90-100
    което не е голяма болка за магистрала....

    На Англия най ме кефи като има ремонт някъде на пътя има едни камери в началото и в края на ремонта, и голяма табела "average speed check" и лумпените намаляват само покрай камерите...

  9. 9 Профил на hito
    hito
    Рейтинг: 585 Весело

    [quote#7:"Gopeто"]Иначе от таблицата се вижда, ...[/quote]

    Единственото което виждам от таблицата е че отношението миля/км е променлива величина .

    САЩ 55-80 мили/час (89-129 км/ч)
    Ирландия 75 мили/час (120 км/ч)
    Испания 75 мили/час (120 км/ч)
    Франция 68 мили/час (130 км/ч), при дъжд - 68 мили/час (110 км/ч)
    Германия Няма ограничение, ако не е посочено. Препоръчителната скорост е 130 км/ч
    България 130 км/ч

  10. 10 Профил на Genata
    Genata
    Рейтинг: 584 Неутрално

    Другото много мъдро нещо което имат там се нарича variable speed limit

    присъства предимно на М25 но не само....

  11. 11 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 819 Неутрално

    [quote#4:"xm..."]А на еколозите пак са им изкълчени сметките.
    Аланкоолу, ми нали при увеличен разход на гориво и масла ще имате по-кратък срок на работа на двигателите?[/quote]

    Защо пишеш неща от които не разбираш. Разхода на гориво се мери на изминато разстояние, а не за време. И да ще има повишение, защото оптималната скорост е 90-100 километра.

  12. 12 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 819 Неутрално

    [quote#4:"xm..."]В момента товарооборотът им по шосе, милиони тонове годишно, просто "висят" с около 15% по-дълго "на пътя", което е нецелесъобразно в сравнение с цяла Европа! [/quote]

    А това е убийствено, ти май не знаеш, че това засяга само колите, а не тировете, защото там те са с електронно ограничение на скоростта-100 км,ч.

  13. 13 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 819 Неутрално

    Само едно не ми е ясно как ще я борят тази криза с по висока скорост, защото в Испания е обратно за да се борят с кризата намалиха скоростта.

  14. 14 Профил на Genata
    Genata
    Рейтинг: 584 Неутрално

    The motorway speed limit will increase from 70mph to 80mph in 2013, under Government plans - a move aimed at boosting the economy, the Transport Secretary has said.

    Speaking to Sky News, Philip Hammond said: "This is a clear proposal from the Government to increase the motorway speed limit to 80 miles an hour.

    "Principally this is about the huge time savings that would be available by improving journey times, hundreds of millions of pounds worth a year of time savings.

  15. 15 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 816 Неутрално

    Откаде ли Дневник намери тази снимка за да я публикува?
    Максималната скорост за магистрала е доста ниска сравнено с максималната скорост за второстепенен път която е 60 мили или 96км/ч. Особено като се отчете факта че второстепенните пътища са много тесни, нямат банкет и са невероятно криви. Също така е висока скоростта и в населени места 40 мили или 64км/ч. Табела с най-ниска скорост обикновено е 30 мили, т.е 48км/ч и е доста над тази в България, която обикновено е 30км/ч.

  16. 16 Профил на Mr.Dog
    Mr.Dog
    Рейтинг: 931 Весело

    До коментар [#13] от "normandy":
    ха-ха-ха
    Абсолютно прав си.От март я намалиха от 120 на 110.За намаляване разхода на гориво.После изхарчиха милиони да сменят знаците/ с пари на данъкоплатеца/!!!!!!!
    Единствен приход е от глобите/радарите са повечe от пътните знаци/ защото не е нормално да си на 110!
    Нито редуцирането, нито увеличенито на скоростта ще "излекуват" кризата/Такива мерки и "новини" са само за консумация на популачо-Да си мисли че нещo се движи./

    "O usted se ha muerto,o mi reloj se ha parado"
  17. 17 Профил на depe6o
    depe6o
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Това е интересна тема - от една страна времето за придвижване на леките автомобили от една до друга точка ще намалее, но дали това ще доведе до очакван ефект (в Испания както се писа по-горе имаше намаление на макс. разрешената скорост на някои натоварени магистрали основно около Мадрид с цел намаляване на разходите за гориво; не вярвам че това даде очаквания резултат). Според мен най-осезамият ефект от такова увеличение ще е при консумацията на горива. А що се отнася тежкотоварния транспорт - в статията не се споменава нищо за увеличение на макс. разрешената скорост на тежкотоварни, пък и дори да има, едва ли транспортните фирми ще са съгласни, защото това ще повиши цената на километър товар и амортизацията на МПС както и подмяна на всички темпомати, тахометри и т.н., което си е разход. В крайна сметка аз лично не очаквам това да раздвижи кой знае колко потреблението, може единствено да увеличи смъртността на пътя!

  18. 18 Профил на Genata
    Genata
    Рейтинг: 584 Неутрално

    До коментар [#15] от "dissident":

    Ти май не си карал много в УК.

    60 е на дуал кариджуей - което е по добре от наще магистрали.
    на малките пътища с по 1 лента е 50 което си е съвсем прилична скорост

    а по кварталите има 20ки под път и над път. ...

    и да ти кажа е съвсем редно на пътища от типа на north circular ограничението да е 50 мили въпреки че са в града... то и на бул България ограничението е 50 мили....

  19. 19 Профил на Mr.Dog
    Mr.Dog
    Рейтинг: 931 Весело

    До коментар [#17] от "depe6o":
    Не зная Дневник от къде са извадили тази "гореща" новина,защото още през февруари март по време на дискусиите в Испания за намаляване на скоростта се знаешe, чe UK-обратно на Испания я увеличават!?!

    "O usted se ha muerto,o mi reloj se ha parado"
  20. 20 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 816 Неутрално

    До коментар [#18] от "Genata":

    Живея от дълги години в Англия и зная как стоят нещата. "дуал кариджуей" е 70 мили на час. Всички други второстепенни пътища са 60. В селище ако няма знаци и има лампи е 30 мили на час, което на практика е ограничението за населено място. Отделни квартали могат да си поставят каквито си искат знаци. Дават заявление в общината и могат да поставят и 5 мили на час ако искат, както и да поставят бабуни на пътя. Тук се говори за скоростите както са по закон.

  21. 21 Профил на depe6o
    depe6o
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#19] от "Mr.Dog":

    Просто препредават Sky news!

  22. 22 Профил на jamm
    jamm
    Рейтинг: 643 Любопитно

    Икономистът на Зелената партия изчислил 20% покачване на разхода на гориво - сигурно е смятал на ум, или на пръсти.

    При положение, че се начислява акциз на горивото, диверсифициран данък спрямо мощността на автомобила и т.н., защо търсят още начини да цакат народа?
    Британците пак нямат дупки по пътя - нас и по тази линия ни...

  23. 23 Профил на Mr.Dog
    Mr.Dog
    Рейтинг: 931 Весело

    До коментар [#21] от "depe6o":
    Ами по-интересно беше в Испания!
    Първо я намалиха.Смениха знаците.После през юли размислиха и казаха ,че има промяна в цената на барела и отново на 120!Нов декрет!Отново смяна на знаците!
    После организации-едни да не се връща!Други-да!
    Това е последователана политика.Но нали трябва някой да лепи лепенки/първите бяха за 250.000евро/намалява се безработицата-ха-ха-ха!


    "O usted se ha muerto,o mi reloj se ha parado"
  24. 24 Профил на Irina
    Irina
    Рейтинг: 1455 Неутрално

    По магистралите се кара доста бързичко-изключение-ремонтните участъци и където са посочени ограничения. Иначе скороста варира от 30 до 70 мили -зависи от пътя- дали е в населено място ит.н.

  25. 25 Профил на Dreadlord
    Dreadlord
    Рейтинг: 759 Любопитно

    До коментар [#7] от "Gopeто":

    Пълни глупотевини. Първо - при адекватна пътна мрежа (каквато английската сигурно е) повишаването на скоростта води до по-малко жертви, понеже времето, прекарано на пътя е по-кратко. Или иначе казано - при например 20км/ч максимална скорост може и да не станат "конвенционални" катастрофи, но шофьорите ще почнат я да заспиват зад волана, понеже пътуват цял ден, я ще се изнервят и ще нарушат преценките си. Освен това, с всяка секунда прекарана на пътя заради ниска разрешена скорост всеки в превозно средство се разделя с най-ценното си нещо - времето. Тоест, може би няколко катастрофи в повече може и да не попречат на цялостен нетен положителен ефект, колкото и цинично да звучи на пръв поглед... Това е същото като да се забранят колите - катастрофи няма да има, но загубите за всеки един човек ще са огромни.

    Who is General Failure and why is he reading my disk?




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK