Борбата за Косово струва на сърбите по 16 долара на секунда

Борбата за Косово струва на сърбите по 16 долара на секунда

© Reuters



Косово, като най-скъпата сръбска дума, "струвала" на Сърбия четири изгубени войни, международна изолация и икономическо затъване, сега заплашва да подкопае и европейското бъдеще на страната, пише в броя си от четвъртък "Уолстрийт джърнъл", цитиран от БТА.


Повече от 20 години, след като бившият президент Слободан Милошевич подпали фитила на балканското буре с барут с намерението да съживи Косово като център на сръбската култура,
бившата сръбска област, която обяви независимост през 2008 г., за Сърбия не е нищо друго освен разходи, пише изданието.


В статията, която се позовава на проучване на белградския Център за практическа политика, се казва, че осемте милиона граждани на Сърбия всяка секунда харчат 16 евро, за да задържат Косово в лоното на Сърбия, а общата сума на разходите от 1999 г. насам е над 6 милиарда евро.




"Уолстрийт джърнъл" изтъква, че Сърбия е отишла много напред в скъсването с войнственото минало и възстановяването на икономиката, което помогна да й бъде препоръчан статут на кандидат за членство в Европейския съюз.


Дата за започване на преговори обаче още не е определена, а Европейската комисия предупреди, че преди това трябва да се нормализират отношенията с Косово, пише изданието.


Въпреки че комисията не поиска официално Сърбия да признае Косово, "Уолстрийт джърнъл" оценява, че натискът вероятно ще се увеличава и това ще усложни още повече живота на проевропейските политици в Сърбия, които искат тяхната страна да влезе в ЕС, но заедно с Косово.


Някои сръбски политици изглежда са готови да следват неотстъпчива позиция, за да спечелят повече гласове, а такава стратегия може да доведе до по-близки връзки с традиционните партньори като Русия, Китай и Индия и до отказване от идеята Сърбия някога да се присъедини към Европейския съюз, смятат авторите на статията.


При този сценарий Косово вероятно ще си остане най-големият разход на Сърбия, оценява "Уолстрийт джърнъл".


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (69)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  2. 2 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2161 Неутрално

    Великите или добре знаят как да изтръгнат сърцето на страните които се опитват да правят самостоятелна политика!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  4. 4 Профил на malart
    malart
    Рейтинг: 805 Неутрално

    Какво ли казва алтернативния уолстрийт(обсаденият)? По същата логика можем да изчислим колко на секунда струва на обикновения американец агресивната военщина на Пентагона и Белия дом. Внушенията са ясни - дайте се откажете от Косово, че да спестите пари за повече хамбургери и кола в нашите вериги за хранене. Иначе ще ви сочим с пръст, че сте лоши.

    malart.blog.bg
  5. 5 Профил на Ѡлегъ
    Ѡлегъ
    Рейтинг: 1090 Неутрално

    До коментар [#3] от "donchoquihote":

    Не се сърди че някой правят асоцияция с България, като прочетат Косово. Американците там инсталираха един убиец и наркотрафикант, а у нас - мафиотът Борисов.

    "Бригада: Наследник" (2012) http://my-hit.ru/film/21273
  6. 6 Профил на bgpainter
    bgpainter
    Рейтинг: 1472 Любопитно

    Сърбите имаха неблагоразумието да прочистват териториите на Югославската федерация толкова години, но да оставят албанците да си развяват байряка с идеята, че са най-малко подривния фактор... е да, ама не - сега ще си носят последиците на собствената шовинистична безидейност.

    Жената е покана за щастие
  7. 7 Профил на Galata
    Galata
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Дори и животните си правят сметка преди да подгонят плячката си...

    "Büyük şeyleri yalnız büyük milletler yapar." K.Atatürk
  8. 8 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3302 Неутрално

    $16 на секунда си е направо евтинийка!
    Особено като отчетем насреща какви благини получиха.

  9. 9 Профил на Радостина
    Радостина
    Рейтинг: 638 Неутрално

    "...до отказване от идеята Сърбия някога да се присъедини към Европейския съюз..."
    То пък големите ползи да си в ЕС ... Ето гледайте нас и мислете сърби ..
    Някъде прочетох , че България е нетен донор на съюза на богатите , без АЕЦ , без производство , с много магазини втора употреба ... А какви са ползите ни ?

    Свободата Санчо, ....
  10. 10 Профил на gpatton
    gpatton
    Рейтинг: 638 Неутрално

    През 1987 г. Косово, в което сърбите бяха 8%, а албанците - над 90%, беше използвано от комунистическия функционер Милошевич за целите на собственото му завземане на властта. Освен властта, семейството на Милошевич спечели милиони от войните - за това и за други семейства сметката е положителна.

  11. 11 Профил на Марко
    Марко
    Рейтинг: 613 Неутрално

    [quote#5:"H2O"]Не се сърди че някой правят асоцияция с България, като прочетат Косово. [/quote]


    Това не е за сърдене, а за смях, особено на фона на правописа на тези "някоЙ", които правели "асоциЯция". Асоциациите на неграмотността са винаги смехотворни!

    Не съм магаре;-)
  12. 12 Профил на Радостина
    Радостина
    Рейтинг: 638 Неутрално

    "Косово.........да подкопае и европейското бъдеще на страната.."
    Еееее това си е направо извиване на ръце - Признайте Косово , и ще говорим ...Ама аз съм българка и не признавам това недоразумение , па камо ли сръбски политик да го направи ...
    И престъпникът Тачи не е в Хага редом със сръбските "престъпници срещу човечеството ", а на масата на "избраните". Защо ?.. ...Ама и той човек бил , имал слабости в миналото ..То бива двойни стандарти , ама чак пък толкоз ...

    Свободата Санчо, ....
  13. 13 Профил на СОРОСОИДЕН ИЛЮМИНАТ
    СОРОСОИДЕН ИЛЮМИНАТ
    Рейтинг: 982 Неутрално

    Нищо лично срещу сърбите, но те плащат греховете на предците си, които с идеята за Велика Сърбия причиниха толкова беди на всички свои съседи !
    Най-вече на нас, българите - Сърбия винаги е късала от нас територии с изконно българско население !
    Разбира се с благоволението на Великите сили и най-вече на Русия !
    Но и Франция и Великобритания също имат огромна вина, създавайки измислената държава Югославия, където сърбите тормозеха дузина националности. Сега нещата си идват на мястото и Сърбия се връща в нормалните си етнически граници.
    Единственият й шанс да ги запази е влизането й в ЕС. Иначе следващите територии, които може да загуби са Войводина и Санджак !

    Свободните хора избират, пробват, грешат, успяват и вървят напред. Робите си кютат и чакат някой да ги оправи.
  14. 14 Профил на Марко
    Марко
    Рейтинг: 613 Неутрално

    [quote#9:"Радостина"]Някъде прочетох , че България е нетен донор на съюза на богатите [/quote]

    Сериозно?
    А къде е това "някъде", ако не е тайна?

    Не съм магаре;-)
  15. 15 Профил на СОРОСОИДЕН ИЛЮМИНАТ
    СОРОСОИДЕН ИЛЮМИНАТ
    Рейтинг: 982 Неутрално

    До коментар [#12] от "Радостина":

    Ако сте българка, би трябвало да сте загрижена повече за съдбата на нашите сънародници в Западните покрайнини и Македония, които страдат от сърбоманите, а не за сърбите !

    Свободните хора избират, пробват, грешат, успяват и вървят напред. Робите си кютат и чакат някой да ги оправи.
  16. 16 Профил на Марко
    Марко
    Рейтинг: 613 Неутрално

    [quote#12:"Радостина"]Ама аз съм българка и не признавам това недоразумение , па камо ли сръбски политик да го направи [/quote]

    Интересна "българка" сте, след като защитавате една сръбска кауза. Само за протокола - един нормален сърбин никога не би направил това за наша, сръбската външна политика от близо 200 години насам е отявлено антибългарска.Добре е да знаем и помним това!

    Не съм магаре;-)
  17. 17 Профил на Мазен чех
    Мазен чех
    Рейтинг: 696 Неутрално

    А колко струва издръжката на кейфор в Косово? Май доста повече от сръбския харч.

    икономист - неграмотник с диплома
  18. 18
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  19. 19 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До коментар [#16] от "Марко":

    Това го знаеха и помнеха и двамата ни последни царе, та до момента в който турците им отрязаха празните кратуни!

    "Когато пратениците на императора(византийския) отишли при българите да искат помощ (срещу турците), те ги напсували на майка, присмели им се и ги прогонили. След това отишли при сърбите, а те ги напсували на майка, присмели им се и ги прогонили."

    Има хора, които цял живот не поумняват, както има народи които не поумняват през цялата си история!

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  20. 20 Профил на Ѡлегъ
    Ѡлегъ
    Рейтинг: 1090 Весело

    До коментар [#11] от "Марко":

    Радва ме, че сте опитмист по отношение на премиера. Борисов и неговите подръжници от сащ разчитат на такива образовани като вас.

    "Бригада: Наследник" (2012) http://my-hit.ru/film/21273
  21. 21 Профил на Марко
    Марко
    Рейтинг: 613 Неутрално

    [quote#19:"др. Иванов"]Това го знаеха и помнеха и двамата ни последни царе[/quote]

    Интересна травестия на сърби във византийци
    Още по-интересно приравняване на турското нашествие с процедурите по влизане в ЕС
    Титанична ситуация!

    Не съм магаре;-)
  22. 22 Профил на erez11
    erez11
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#15] от "БЕЗПАРТИЕН":

    така е, радостина е леко смахната. сигурно членува в някое левичарско движение а може и да е недоразумение от 68.

  23. 23 Профил на Радостина
    Радостина
    Рейтинг: 638 Неутрално

    До коментар [#16] от "Марко":

    http://club50plus.bg/life/society/1256-koi-kolko-ot-evropa.html?ml=3&mlt=system&tmpl=component тук го прочетох

    Свободата Санчо, ....
  24. 24 Профил на Мазен чех
    Мазен чех
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До коментар [#14] от "Марко":

    Сметни си го сам, колко пари България е усвоила от еврофондовете и колко пари е платила като членски внос.
    До тук от 2007 г. сме платили 5 х 400 млн. евро = 2 млрд. евро членски внос. До тук сме усвоили към 10% от еврофондовете за България т.е. 800 млн. евро
    Операцията изваждане предполагам можете да я направите. За 5 години сме донор на 1.2 млрд евро. Не е кой знае какво за ЕС, но за бедна България е колосална сума.

    икономист - неграмотник с диплома
  25. 25 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 1494 Неутрално

    Има много черен хумор в историята. Заради сръбските мераци 1/4 от българите на Балканите са били избивани и насилствено асимилирани (assimilation through terror), пък сега голям рев за малка област, населена с 90% албанци.

  26. 26 Профил на Марко
    Марко
    Рейтинг: 613 Неутрално

    [quote#20:"H2O"]Радва ме, че сте опитмист по отношение на премиера[/quote]

    Не само сте зле с елементарни правописни норми, но имате и проблем с осъзнаването на прост текст. Актуален пример е цитираната интерпретация - във Вашите представи щом не съм неграмотен и не плюя по ББ - значи съм "оптимист...."....
    Е, както обичате, няма да споря по това

    Не съм магаре;-)
  27. 27 Профил на Марко
    Марко
    Рейтинг: 613 Неутрално

    [quote#24:"tel_112"]До тук от 2007 г. сме платили 5 х 400 млн. евро = 2 млрд. евро членски внос. До тук сме усвоили към 10% от еврофондовете за България т.е. 800 млн. евро [/quote]


    Друже, твърденията на вестник "Пенсионер" не подлежат на коментар. Сериозните хора работят с официални статистически данни. Запишете си го някъде!

    Не съм магаре;-)
  28. 28 Профил на Радостина
    Радостина
    Рейтинг: 638 Неутрално

    До коментар [#15] от "БЕЗПАРТИЕН":

    Тази тема /за покрайнините/ е по-важна от тази ..признавам ... И ми пука , но слабата ни дипломация през годините е виновна за неслучването на нищо ..иначе Да , това би трябвало да е тема 1 в новините всеки ден ... Защото в покрайнините живеят по-българи от нас и заслужават ....България да ползва всички средства , за да ги подкрепи ...А държавата ни , като такава ...нехае .. То пък кога и се е захващала с български каузи ...

    Свободата Санчо, ....
  29. 29 Профил на Ѡлегъ
    Ѡлегъ
    Рейтинг: 1090 Неутрално

    До коментар [#26] от "Марко":

    Не можете да ме убедите, че не сте фен на Борисов и сащ.
    Не си правете труда, иначе ще се налиожи да ви съжалявам.

    "Бригада: Наследник" (2012) http://my-hit.ru/film/21273
  30. 30 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 1494 Неутрално

    До коментар [#24] от "tel_112":

    Ако цифрите ти са верни вината за тези "загубени" пари не е в Европейският съюз.

  31. 31 Профил на Марко
    Марко
    Рейтинг: 613 Неутрално

    [quote#29:"H2O"]Не можете да ме убедите, че не сте фен на Борисов и сащ. [/quote]

    Бъркате, в нищо не се опитвам да Ви убеждавам, понеже с глупаци не бива да се спори!
    Просто се забавлявам

    Не съм магаре;-)
  32. 32 Профил на Мазен чех
    Мазен чех
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До коментар [#19] от "др. Иванов":

    Старшинка доста ти куца историята, да не четеш от някоя византийска читанка. Цар Александър финансира Византия да воюва срещу турците защото вижда каква заплаха са, познай обаче какви са ги свършили дедовците на днешните гърци - прибрали са парите и нищо не са свършили и по-точното е плащали са с тях на турците да воюват с нас. За капак им дават Галиполи, турците без бой овладяват единия пролив и стъпват на европейска земя.
    По-късно след като Шишман е вече васал на турците и го викат за битката при Косово поле, телефонът му дава заето и българска армия не отива да се бие срещу сърбите, а даже има много доброволци на сръбска страна.
    След Косово поле и сърбите като им стават васали, познай чия е била половината армия на Баязид като превзема България, да точно сърби, при това са били от най-активните при превземането на българските крепости.

    икономист - неграмотник с диплома
  33. 33 Профил на Марко
    Марко
    Рейтинг: 613 Неутрално

    [quote#23:"Радостина"]тук го прочетох [/quote]

    Поздравления за сериозния източник, ориентиран към групата деменциалните старци! За съжаление, дори смисъла на казаното там не сте успели да схванете......


    Не съм магаре;-)
  34. 34 Профил на Мазен чех
    Мазен чех
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До коментар [#27] от "Марко":

    Друже няма да тръгна да ти правя финансов анализ, но животът ме е научил да чета между редовете и да навързвам нещата. Ако бяхме взели повече пари отколкото сме дали пропагандната машина щеше да ни проглуши ушите, но тя странно мълчи по въпроса.

    икономист - неграмотник с диплома
  35. 35 Профил на Радостина
    Радостина
    Рейтинг: 638 Любопитно

    До коментар [#16] от "Марко":

    А Вие какъв сте ? И каква е позицията Ви за Косово ? Едно голямо нищо, създадено с преотекции на САЩ ,където се разпределя , преразпределя дрога , и което се ръководи от един престъпник. И с огромна статуя на Клинтън в столицата .Ако не беше нелепост , щеше са смешновато ... ...Какво мислите ?

    Свободата Санчо, ....
  36. 36 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 591 Неутрално

    До коментар [#7] от "Galata":

    Да, и може би за това на 20-25 атаки само една е успешна.

  37. 37 Профил на Радостина
    Радостина
    Рейтинг: 638 Любопитно

    До коментар [#33] от "Марко":

    Аз не споря дали е верно или не е , само казах ..прочетох някъде ...Опровергайте ме , но с факти ..А не със заядливост ...Можете ли ?

    Свободата Санчо, ....
  38. 38 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 591 Неутрално

    До коментар [#13] от "БЕЗПАРТИЕН":

    Великите Сили са единствените виновници за това Сърбия да си развява байрака на Балканите. Когато е опирало до реално противоборство с България нещата винаги са били в техен ущърб.
    Лошото е, че от сегашното сгромолясване на "Велика Сърбия" ние сме единствените, които може би няма да спечелим и един кв.см.

  39. 39 Профил на Мазен чех
    Мазен чех
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До коментар [#30] от "Yard":

    Не казвам че вината е на ЕС, макар че истината е винаги някъде по средата. Ключа на бараката винаги е в подробностите.
    Да, зле сме и политическата каста краде много, но както се вижда и западната краде не по-малко, но там никой не им прави проверки за нищо. В отчетите на Гърция не знам дали има нещо вярно освен името Гърция на тях, но никой не им прави проблеми. Тоя двоен стандарт дразни и той е активно покарван и на местна почва от западните агенти, щото управляващите са точно западни агенти, не вярвам някой да има съмнение по въпроса.
    Лично за мен България влезе неподготвена в ЕС и ще плати колосала цена за това, но глупаците господ винаги ги наказва жестоко.

    икономист - неграмотник с диплома
  40. 40 Профил на Марко
    Марко
    Рейтинг: 613 Неутрално

    [quote#35:"Радостина"]А Вие какъв сте ? И каква е позицията Ви за Косово ? [/quote]
    Считам се за патриот. Който не би се занимавал с вътрешнополитическите проблеми на Сърбия, при положение, че те не засягат България. Сърбия загуби войната. Ще плати загубата си и с Косово. Това е неминуемо.
    В допълнение - да подкрепям сръбската кауза за Косово за мен е равносилно на национално предателство, защото Сърбия от 200 години работи против нас и то не в някакъв абстрактен смисъл, а като конкретни действия срещу българи и България / Западните покрайнини и Ниш, Македония, подлото поведение след Балканската война/.
    Така че, нека цитираме братята хървати: "Србе на врбе!".
    Това е!

    Не съм магаре;-)
  41. 41 Профил на Каишков - Либерален мислител
    Каишков - Либерален мислител
    Рейтинг: 810 Неутрално

    [quote#38:"sbk"]Когато е опирало до реално противоборство с България нещата винаги са били в техен ущърб. [/quote]
    Те казват обратното, след Брегалнишката битка ( 1913 г.) печелят Вардарска Македония и голяма морална и материална победа над българите, от която ние все още не можем да се съвземем. Според тях де.

  42. 42 Профил на Марко
    Марко
    Рейтинг: 613 Неутрално

    [quote#34:"tel_112"]Друже няма да тръгна да ти правя финансов анализ, но животът ме е научил да чета между редовете и да навързвам нещата[/quote]
    Уви, не съм склонен да се доверявам на интуицията. Пък била тя и на хора, "научени от живота"......

    Не съм магаре;-)
  43. 43 Профил на Радостина
    Радостина
    Рейтинг: 638 Любопитно

    До коментар [#31] от "Марко":

    Та Вие не спорите ...Можете ли да напишете нещо смислено , или да изразите мнение ...Не виждам такава до сега ... "Слушаме Ви" ...кажете какво мислите за статията , за донорството ...и за каквото искате , но да е Ваша позицията Нарича се дискусия

    Свободата Санчо, ....
  44. 44 Профил на Ѡлегъ
    Ѡлегъ
    Рейтинг: 1090 Неутрално

    До коментар [#31] от "Марко":

    Тогава не разбирам, защо направихте тази крачка пръв.

    "Бригада: Наследник" (2012) http://my-hit.ru/film/21273
  45. 45 Профил на Радостина
    Радостина
    Рейтинг: 638 Неутрално

    [quote#40:"Марко"]да подкрепям сръбската кауза за Косово за мен е равносилно на национално предателство[/quote]
    Не е предателстово да сте обективен ..и не пречи , ако сте патриот
    П.С.Все пак Сърбия има кауза и тя се казва Косово
    Ние нямаме каузи , а би трябвало ...Ето - арменците -за геноцида от турците , румънците - за малцинството си извън граница ...А ето и Българската позиция - първи признахе Македония / непростимо/, мълчим за Покрайнините /предателско/ , едни от първите признали Косово /глупаво/...Обаче бяхме и едни от първите дето застанаха зад САЩ в Ирак ...заради ...кауза ...но чужда ... Което е жалко ..

    Свободата Санчо, ....
  46. 46 Профил на Марко
    Марко
    Рейтинг: 613 Неутрално

    [quote#43:"Радостина"]Можее ли да напишете нещо смислено , или да изразите мнение ...Не виждам такава до сега [/quote]

    Нормално е да не виждате - интелектуалните Ви възможности са доста ограничени.
    Конкретно: даже цитираната статийка от деменциален сайт не сте успели да схванете. В посочения текст не се твърди, че България е нетен донор, а че би могла да се превърне в такъв, АКО не усвои евросредствата. За капак, лъже се директно, че сумите по вноските засега изпреварват тези получавани като еврофинансиране. Това просто не е вярно, истината е, че срещу всеки свой лев досега сме получили приблизително по 2-2,5 лева. Ако повишим усвояемостта, можем да доведем съотношението близо до 1:4.
    Това е ситуацията, колкото и да съжаляват за нея червените пенсионерски чутури!

    Не съм магаре;-)
  47. 47 Профил на Марко
    Марко
    Рейтинг: 613 Неутрално

    [quote#45:"Радостина"]Не е предателстово да сте обективен ..и не пречи , ако сте патриот[/quote]

    Да се вземе страна в един политически кнфликт не е проява на обективност!Просто такова животно, като "обективност", в политиката няма.
    Запишете си го, за да не дрънкате глупости следващия път!

    Не съм магаре;-)
  48. 48 Профил на Марко
    Марко
    Рейтинг: 613 Неутрално

    [quote#44:"H2O"]Тогава не разбирам, защо направихте тази крачка пръв. [/quote]

    "Тази крачка"?
    Хе, хе - наистина сте забавен

    Не съм магаре;-)
  49. 49 Профил на Радостина
    Радостина
    Рейтинг: 638 Весело

    До коментар [#46] от "Марко":
    срещу всеки свой лев досега сме получили приблизително по 2-2,5 лева. Ако повишим усвояемостта, можем да доведем съотношението близо до 1:4.
    Уау , и това от къде го изсмукахте ??? Моля дайте ни линк

    Свободата Санчо, ....
  50. 50 Профил на marsena
    marsena
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Косово е урок и шамар за мултикултуризма. Кървавото разпадането на Югославия показа, че този модел на съжителство е обречен, а самото Косово- че резултатите от подобен експеримент са в полза на онези, които наблягат на размножаването , а не на толерантността .
    Въпросът е - има ли кой да се поучи от нагледния пример?

  51. 51 Профил на Радостина
    Радостина
    Рейтинг: 638 Весело

    [quote#47:"Марко"]Просто такова животно, като "обективност", в политиката няма. [/quote]
    Каза Марко-политикът .... Без коментар Вече си смешен ....

    Свободата Санчо, ....
  52. 52 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 591 Неутрално

    До коментар [#19] от "др. Иванов":

    Така става, когато от популярно четови си вадим изводи относно историческите факти. И тълкувяме мощно.
    Между другот в тази книга, мисля, че пишеше нещо и за Тервел ...

  53. 53 Профил на Марко
    Марко
    Рейтинг: 613 Неутрално

    [quote#51:"Радостина"]Каза Марко-политикът .... Без коментар Вече си смешен .... [/quote]

    Политиката е изкуството да отстояваш ИНТЕРЕСИ. В подобна дейност няма място за "обективност", както щастливо се заблуждават вдъхновени пенсионери......

    Не съм магаре;-)
  54. 54 Профил на Марко
    Марко
    Рейтинг: 613 Неутрално

    [quote#49:"Радостина"]Уау , и това от къде го изсмукахте ??? Моля дайте ни линк [/quote]

    Линквете към националната статистика и тази на ЕС са общодостъпни. От тези източници не се ползват единствено читателите на вестник "Пенсионер", предоставили мисленето на беловласи бивши партийни секретари и чакащи конкретни указания пак от тях!

    Не съм магаре;-)
  55. 55 Профил на Мазен чех
    Мазен чех
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До коментар [#49] от "Радостина":

    Марко явно му се слива желаното с действителното.
    http://bnr.bg/sites/radiobulgaria/Lifestyle/Bulgaria_EU/Pages/eurofound.aspx

    "Според Томислав Дончев една от причините за това е трудното намиране на баланса между нуждата от бързо усвояване на евросредствата, от една страна, и недопускането на процедурни грешки на всяко едно ниво или област, където те се използват, от друга. В България към момента размерът на плащанията по еврофондовете представлява 11 процента, или 1,7 милиарда лева от общата предвидена за страната сума."

    При това Дончев предполагам, че е позакръглил сумата нагоре. Едва ли някой има по-точна информация от министъра, може би само наш Марко.

    икономист - неграмотник с диплома
  56. 56 Профил на СОРОСОИДЕН ИЛЮМИНАТ
    СОРОСОИДЕН ИЛЮМИНАТ
    Рейтинг: 982 Весело

    До коментар [#24] от "tel_112":

    Ще Ви коригирам, вноските за ЕС по години са както следва :
    2007 - 634 434.0 хил. лева
    2008 - 659 894,4 - " -
    2009 - 931 795,1 - " -
    2010 - 779 670,4 - " -
    2011 - 811 479,4 - " -
    Т.е. за петте години членство сме платили над 3,8 милиарда евро. Сумите са от съответните закони за държавния бюджет на република България за 5-те години. Има ги в ДВ, който не вярва, да ги търси там /в електронния му вариант/
    Ще бъда благодарен, ако някой посочи достоверни данни за средствата, които сме усвоили, откакто сме член на ЕС и източника на тези данни.


    Свободните хора избират, пробват, грешат, успяват и вървят напред. Робите си кютат и чакат някой да ги оправи.
  57. 57 Профил на СОРОСОИДЕН ИЛЮМИНАТ
    СОРОСОИДЕН ИЛЮМИНАТ
    Рейтинг: 982 Весело

    Извинявам се, да се чете "сме платили над 3,8 милиарда лева"

    Т.е. около 1,951 милиарда евро. Няма кръгли 2 милиарда

    Свободните хора избират, пробват, грешат, успяват и вървят напред. Робите си кютат и чакат някой да ги оправи.
  58. 58 Профил на Мазен чех
    Мазен чех
    Рейтинг: 696 Неутрално

    Ако добавим 300-те милиона евро дето Борисов обеща в пакта евро-плюс и 7-те милиарда гаранции, които инвеститорите във фалиралите западни държави очевидно ще си поискат, математиката хич не се връзва. Но овчето стадо верва и блее.

    икономист - неграмотник с диплома
  59. 59 Профил на penchoo
    penchoo
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Ако се погледне в историята, то Белград и Браничевска област са си исконно Български. До падането на България под турско робство, започвайки от 870 г., Борис І възстановява града под името Алба Булгарика до окололо 1420 г. Белград е български, както и Браничево. Преминавал е неколкократно в маджарски ръце, а около 1320 г. е даден като зестра на сръбски княз от маджарския крал. Времената си минават, дойде време и подлите сърби да загубят цяло Косово, което в по-голямата си част е било и българско.

  60. 60 Профил на no3hat
    no3hat
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Поклон пред сърбите изклали диваците. Заради гъзоблизане скоро Родопите ще станат Косово както бе заявил Амет Доан.... Трябва събуждане на народа и метла за политиците!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  61. 61 Профил на kapetan
    kapetan
    Рейтинг: 467 Неутрално

    Интересно е,че когато опре до Сърбия пишман патриотчетата-русофобчета вадят аргументи от времето на Второто българско царство та до Първата световна война, а когато се спомене ролята на сегашните ни "съюзници" от Германия и Великобритания в Берлинския конгрес се почва едно: "Ама какво е това ровене в историята, нека гледаме настоящето, сега сме съюзници и т.н.".

  62. 62 Профил на penchoo
    penchoo
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#61] от "kapetan":

    Баш ме бригат сръбските интереси, за мен са важни българите и техните интереси. Знам много добре как са живели и как сега живеят българите в Сърбия и не виждам защо трябва да се притеснявам за сърбите в Косово, да прикват, целия 20 век бяха насърчавани от кой ли не за заграбват територии, дойде време да си платят и старите сметки.

  63. 63 Профил на peshovuchev
    peshovuchev
    Рейтинг: 409 Неутрално

    до Берлинския конгрес се стига отново по вина на Русия! Реално Сърбия не е толкова черна, колкото Русия успява да я направи и да ни постави в конфликт! Това вече е минало, но не бива да се забравя, а да се учим от него. В противен случай това което се случи с Косово, като нищо може да ни последва с Родопите и райони като Разград и околните!!

  64. 64 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 591 Неутрално

    До коментар [#41] от "Каишков":

    Аз за това казах 'реално' противоборство.
    Освен това щом приемат Брегалнишката битка за голяма Морална победа, как ли да коментираме този морал.

  65. 65 Профил на kapetan
    kapetan
    Рейтинг: 467 Неутрално

    До коментар [#64] от "sbk":

    Кое не е реалното в Брегалничката битка?

  66. 66 Профил на Мустафанка
    Мустафанка
    Рейтинг: 1441 Любопитно

    Това са пълни глупости! Сърбите не трябва да се отказват от Косово, което шиптърите получиха безплатно, без да им се полага и без да са го заслужили с нищо.

    Но задълбочаващата се изолация на сръбската провинция и все по-тежкото положение, в което ще изпадат албанските крадци, ще им налее малко мозък.

    Хич не харесвам сърбите, ама кражбата на чужда земя е недопустима и се надявам, че примката около мургавите вратлета на крадците ще продължи да се затяга.

    Равни права за всички: това е най-крещящата неправда, защото онеправдава най-даровитите хора. Ницше.
  67. 67 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 591 Неутрално

    До коментар [#65] от "kapetan":

    Ами да речем, че примерите от Сръбско-българската война са по-реални според мен.

  68. 68 Профил на КДС
    КДС
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Каквото е лошо за Сърбия е добро за България и обратно.

    Природен закон...

    Проклета да е Русия!
  69. 69 Профил на Enchev,Iliya
    Enchev,Iliya
    Рейтинг: 466 Гневно

    МАСОНИТЕ КОИТО СЪЗДАДОХА ВСИЧКИТЕ СВЕТОВНИ ВОЙНИ И КАТАКЛИЗМИ, разбраха че света неможе да бъде победен и поробен чрез оръжие.
    Виждайки че вече с оръжие немогат нищо, A ДАЖЕ E ОПАСНО И ЗА ТЯХ, мислят как чрез съпоставки на човек срещу ЧОВЕКА, нелоял срещу ТАЛАНТА, на груп срещу ГРУПА, религия СРЕЩУ РЕЛИГИЯ, етнос срещу ЕТНОС, ОЗВЕРЕНИ, да се самоунищожим ЕПИДЕМИЙНО, ГЛОБАЛ-КРИЗИСНО, Парламент-ДИСКРИМИНИРАНО, и Мажоритетно!

    НЕПРИЗНАВАЙКИ СЪЩЕСТВУВАНИЕТО НА ПАЛЕСТИНЦИ,
    НЕПРИЗНАВАЙКИ СЪЩЕСТВУВАНИЕТО НА ОСЕТИНЦИ,
    НЕПРИЗНАВАЙКИ СЪЩЕСТВУВАНИЕТО НА братята МАКЕДОНЦИ,
    НЕПРИЗНАВАЙКИ СЪЩЕСТВУВАНИЕТО НА СРЪБСКИТЕ КОСОВЦИ
    НЕПРИЗНАВАЙКИ СЪЩЕСТВУВАНИЕТО НА ЧАГОСЧАНИ и прочее,
    Признахме Либио-АНАРХИЯТА В ДЪРЖАВА БЕЗ ПРАВИТЕЛСТВО И БЕЗ ИСТИНСКА ДЕМОКРАТИЧНА КОНСТИТУЦИЯ.

    ТРЯБВА ДА ПРОМЕНИМ,
    МАСОН €ВРО-КОНГЛОМЕРAТСКАТА, КОЛОНИАЛНА СИСТ€МА, ЗАСТАВЯЙКИ Я ДА €КСТРАДИРА ОТ ЧЛ€НСТВО КОЛОНИАЛИСТИТ€-членове (в случаят колониалист-кралство АНГЛИЯ), и след КОНСТИТУЦИОННО, ПРИЕЛИ ВСИЧКИ ЗАКОНА ЗА ПРИЕМСТВЕНОСТТА, НАПРАВИМ ИСТРИНСКА ДЕМОКРАТИЧНА ПРОМЯНА И СТАНЕМ ЕВРО-СЪЮЗ.

    (Подробности ще намерите в Документалното филмче (“Stealing a Nation”, A Special Documentary Report by John Pilger.)
    (http://onebigtorrent.org/torrents/116/Stealing-a-Nation-A-Special-Report-by-John-Pilger)
    (http://video.google.com/videoplay?docid=-3667764379758632511)

    Става дума за Народа на Островите Чагос и КОЛОHИАЛИCТA-Aнглия, подложила на ИЗГНАНИЕ до ден днешен, цял един Народ без Родина.
    БРИТАНСКИТ€ КОЛОНИАЛИСТИ Но-1 в 21ви ВЕК, НЯМАЛИ НАЙ-НАКРАЯ ДА ПОТВЪРДЯТ МИЛИТАРИСТИЧЕСКИЯТ СИ Г€НОЦИД НА ОСТРОВИТЕ ЧАГОС??

    ИНАЧЕ ТАЗИ МАСОН-€С-совска СБИРЩИНА ОТ кралства, царства, републики, даже и КОЛОНИАЛИСТИ В ЧЛ€НСТВО, БАНКОВО МАНИПУЛИРАНО И НАТО-МАРИОНЕТНО, НИ ВЛАЧИ п€трол-г€ноцидно с потдаяния от КРАДЦИ, И НИ СЕ КАЧИ ШЕНГЕНСКИ, ДАЖЕ НА ГЛАВАТА!

    "БОРБАТА Е БЕЗМИЛОСТНО ЖЕСТОКА"
    NАТО-П€ТРОЛ Г€НОЦИДНА,
    GLOBAL-КОЛОНИЗИРАЩА и ЗЛАТО-ЛИКА

    Парламент-ДИСКРИМИНАЦИОНН,
    ГРУП СРЕЩУ ГРУПА, човек срещу ЧОВЕКА,
    Нелоял срещу ТАЛАНТА, Мижитуритетна!

    "КАКВО ТУК ЗНАЧИ НЯКАКВА СИ ЛИЧНОСТ"?
    Н.Йо.ВАПЦАРОВ

    НАСТЪПИЛ е вече момента на ПРИЕМСТВЕННОСТТА В ОТНОШЕНИЯТА НИ.
    ПРИЕМСТВЕНОСТ НА РАЗЛИКИТЕ В ИДЕОЛОГИИ,
    ПРИЕМСТВЕНОСТ НА РАЗЛИКИТЕ ВЪВ ВЕРИ,
    ПРИЕМСТВЕНОСТ НА РАЗЛИКИТЕ В ЕТНИЧЕСКИ ПРОИЗХОД!

    НАСТЪПИЛ е вече момента на конституционна Забрана на намесата на тези 3(три)Частрни, поляризиращи обществото, КУЛТОВО-ОГлУПИРАЛИ фактора;
    ( ИДЕОЛОГИЯ, РЕЛИГИЯ, ЕТНОС ), в Държавният сектор!!
    Забрана на намесата им като ОГлУПИРАЛ Частeн-култов сектор, в Общо-Държавните вътре-Социални а също и външно-Държавни професионални отношения, е основата на истинската Демокрация !!
    Става дума и за КОНСТИТУЦИОННА ЗАБРАНА на ВМЕШАТЕЛСТВОТО на тези 3 ОСТАРЯЛИ С ВРЕМЕТО, горе упоменати, Частрни груп-култови, Поляризиращи обществото-прослойки , а не забрана на организациите им!
    Нека си останат, но по райони и проповядват идеи, вери и произход, па макар и групирано-АМАТЬОРСКИ, НО ПО ДОМОВЕТЕ, КАТО ХОБИ ВЕЧЕ!!

    Коя Държава в света е гарантирала това, Конституционно??
    Никoя!!
    Тогава нямa и Демокрация никъде !!

    Народ който не си храни собствена армия, ще трябва да храни чужда!
    "Стара Славянска поговорка"

    С уважение:
    И.П.Енчев / [email protected]

    "За ПЪЛНОТО си щастие, Човек трябва да има СЛАВНО Отечество" Симонид Кьоский, 5 век преди Новата ера.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK