Бунт срещу Папандреу - финансовият министър е против референдума

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (99)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на jubal harshaw
    jubal harshaw
    Рейтинг: 1441 Весело

    Ледът се пука, господа съдебни заседатели, а мъглата става все по-гъста.

    http://jubalharshaw.wordpress.com
  2. 2 Профил на Спеакер
    Спеакер
    Рейтинг: 918 Весело

    Па папндреу ше му турят една папала най-накрая.

  3. 3 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2240 Неутрално

    Тия играят "доброто" и "лошото" ченге,за пред Германия и Франция!Да имат изход и в двата случая на изход от референдума!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  4. 4 Профил на dnk
    dnk
    Рейтинг: 560 Неутрално

    "Получихме ултиматум, чужденци се намесват в това какво да гласуваме на собствения си референдум."

    Това е защото много се натискате да им харчите парите. Когато харчиш собствени парички никой не ти се меси в референдумите.

    Моралът не е порок!
  5. 5 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 3229 Неутрално

    Аман от плоски гръцки номера!
    Що не каза, че е против оня ден?
    Щото се надяваше, че щом швабата му е обещал 8млрд ще ги получат, а те през това ще си играят на референдуми.
    Сега като се разбра, че тая няма да стане и паретата чакат гръцките демократичните процедури се обърна пък против.
    И вместо да каже хазната е огребана до дъно и няма да има мънита до референдума, той пък - "А, бе айде нема нужда от референдуми, давайте парите веднага"

  6. 6 Профил на Eisbär
    Eisbär
    Рейтинг: 1001 Весело

    или е единственият грък дето не е прекалил с полмари или играе типично по-елински театър. То ще си покаже много скоро

  7. 7 Профил на Ники
    Ники
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Ий бре, що пък не допуснете, че сред министрите може да има и някой здравомислещ? Все пак, това не е правителството на България и Папандреу не е Тиква-каратист.

  8. 8 Профил на Борис
    Борис
    Рейтинг: 905 Весело

    Ако е искрен си подава оставката и напуска правителството. Ако остане в правителството на Папандреу поема отговорността за последствията от решението, с което "не е съгласен".

    🇧🇬🇺🇦
  9. 9 Профил на Тодор Ангелов
    Тодор Ангелов
    Рейтинг: 410 Любопитно

    Г - н зам. - министър решава този, който дава ойрото. Както бе казал един наш вожд решава този, който има пари!

    „До 9 септември 1944 г., тази паметна дата, българският народ се намираше на ръба на една бездънна пропаст! След девети той направи съдбоносната крачка напред!“
  10. 10 Профил на кинти
    кинти
    Рейтинг: 1307 Неутрално

    До коментар [#5] от "k_":

    Едно, че няма да ги получат сега, ами и трябва да платят от собствения си джоб, или да дефолтнат веднага. Плащания за 15 млрд. до средата на декември, а заплати, пенсии, болници, социални .. кинти откъде ???

    http://www.youtube.com/watch?v=hx16a72j__8
  11. 11 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1282 Неутрално

    Айде сега ЦИГАНСКИ номера. Аз лично мисля, че Папандреу в комплект с някой банкери направиха страшно много пари от това изказване за референдума. Гърция реално няма избор и той е много наясно с това. Но в такава мътна вода се правят много пари и той направи точно това.

  12. 12 Профил на Toj e
    Toj e
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Ако не друго тея поне забавляват цял свят с театъра си, толкова не се ли усещат, че ще насеят омраза, най-малкото в цяла Европа към Гърците, която няма да се изтрие скоро, най-малкото защото щя сме свидетели на Гръцки номера още дълги години (единствено може да ни спаси да ги изритат от ЕЗ и ЕС). Но явно напрежението там е огромно и дори хитри политици като тях вече не могат да се усетят, че отдавна са минали всякакви граници на отговорно държание.

  13. 13 Профил на StiffUpperLip
    StiffUpperLip
    Рейтинг: 574 Неутрално

    Гърците ако знаете колко граждански войни са водили... още след освобождението от турците почват гражданска война в която дават повече жертви отколкото във войната с турците. Не, че сега се очертава гражданска война, де, ама знае ли човек. А на този Венизелос дядо му е бил министър-председател и също е бил свален с военен преврат, защото е искал да направи отстъпки на българите и да им даде част от териториите заграбени след войните. Но на военните-националисти не се харесало и го свалили. Както се вижда с нахалство и неотстъпчивост до сега са печелили, но палачинката се обръща, дойде време чрез нахалство и неотстъпчивост да загубят. И то много.

    "Демагогията е на върха на БСП", "партийната аристокрация е една от най-уродливите форми на обществото". Жан Виденов ви го каза.
  14. 14 Профил на dalilan
    dalilan
    Рейтинг: 1441 Весело

    Меркел и компания разногледи ще станат от гръцки номера.

    Интересен народ е българският - добитъка брои на глави, а правителството - на членове.
  15. 15 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 1328 Неутрално

    Надявам се най после гръцките копелета да си го получат. Византийските номера край нямат. Не може да разиграват целия свят. Вън от еврозоната и да си продават островите, че имат много кинти да връщат.

    Слава Україні!
  16. 16 Профил на кинти
    кинти
    Рейтинг: 1307 Неутрално

    До коментар [#12] от "Toj e":

    Хак да им е, особено на франсетата, тая Гърция. Те и техните авери я нарправиха такава държава за сметка на България преди 100 години. А гърците вместо да целуват ръка, хитряха.

    http://www.youtube.com/watch?v=hx16a72j__8
  17. 17 Профил на babayaga
    babayaga
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Още при първата новина за референдума соментирах че ходът на Папандреу е вътрешнополитически с цел овладяване на напрежението.Споразумениео с МВФ и в частност личността на Йорго е подложена на натиск от всички страни - опозицията иска предсрочни избори,без обаче да предлага алтернативни мерки.Народа е по улиците,подкрепян или по-скоро насъскван от малките прокомунистически партии.Като капак на всичко депутатите на ПАСОК напускат един по един парламентарната група.Настоящия фин.министър Венизелос доста отдавна се стреми към председателския пост в партията.При всички тези атаки Папандреу има малко полезни ходове .

  18. 18 Профил на Nikolay Semyonov
    Nikolay Semyonov
    Рейтинг: 466 Любопитно

    С това си действие гръцкият президент иска да си върне на кредиторите /Европейските банки/ повлиявайки върху стабилността на Еврото. Типично за "социалистите", според които мотото е "наливай, наливай" повече пък бъдещите поколения да му мислят. Жалкото е, че точно електората на тези "социално насочени" са пенсионерите /предпрадка: орязване на пенсии, инвестиции в пенсионни фондове: намаляване на тяхната уж добра доходност/. Като се сложи чертата: внасяш осигуровки, инвестираш в пенсионни фондове и накрая получаваш това, което го е правел един циганин /не плащай нищо и пак ще си живееш старините/.

  19. 19 Профил на newmind
    newmind
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Един възможен сценарий:

    Гърция прави референдум и той отхвърля плана на ЕС! Разбира се много важно е как ще бъде формулиран въпроса и кой ще брои отговорите

    При гласуване против плана, тогава еврото е на път да се девалвира и да изчезне, тогава се връщаме към германската марка конкретно ние както и Германия....

    Гърция се връща към драхмата

    Какво става с дългът на Гърция ли ? Това което става с дългът на САЩ, расте и какво от това? сега , а какво ще стане с дългът в евро след девалвирането на еврото каквото стана с девалвирането на лева при ЖАН ...спомнете си при Жан, колко лесно връщаха определени хора дълговете си от стотици милиони левове при курс 3000лв : 1долар

    И като казах САЩ , проследете ролята на САЩ по отношение на кризата в Гърция. САЩ имат полза от разпадането на ЕС, от девалвирането на еврото, съответно САЩ ще застанат зад Гърция и финасово и логистично

  20. 20 Профил на theanalyser
    theanalyser
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    "Премиерът Георгиос Папандреу заяви след края на срещата, че референдумът ще е на 4 декември и на него сънародниците му трябв ада се произнесат не просто за един помощен план, а дали искат да са еврозоната".
    За Евросъюза става въпрос вече г-н Папандреу - надявам се, че сте го разбрали?
    Излезете ли от еврозоната - ще последва още едно излизане...
    Лошо няма щом сте решили да гласувате - ваша си работа.
    А ние вече сме били там, закъдето се каните да тръгнете и повярвайте ни - съвсем не е толкова хубаво...

  21. 21 Профил на Цезар
    Цезар
    Рейтинг: 631 Любопитно

    И тоя ВИЗАНТИЙСКИ номер няма да мине , тия Гърци са големи АРТИСТИ

  22. 22 Профил на Ѡлегъ
    Ѡлегъ
    Рейтинг: 1090 Неутрално

    [quote#19:"newmind"]САЩ имат полза от разпадането на ЕС[/quote]
    Само това твъдение от твоето експозе не е вярно!
    САЩ нямат голяма полза от разпад на ЕУ. Нормално е да искат слабо ЕУ, но не и отделни слаби икономики, които не могат да им купуват скъпите американски хай-тек стоки.

    "Бригада: Наследник" (2012) http://my-hit.ru/film/21273
  23. 23 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2240 Неутрално

    До коментар [#19] от "newmind":

    Това,което си написал е фрапиращо некомпетентно.

    1. При отхвърляне на плана от страна на Гърция,еврото никак няма да изчезне,може да загуби ДО 10 %.
    2.Дългът на Гърция е външен и връщането към драхмата няма да повлияе на размира му.
    3.Гърция няма да увеличи дългът си,защото няма кой да и даде и цент!
    4. Дългът на Щатите може да си расте,защото там печатат световните пари и кредиторите имат доверие в икономиката и.

    И т.н. и т.н.!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  24. 24 Профил на Ѡлегъ
    Ѡлегъ
    Рейтинг: 1090 Неутрално

    Много от вас казват, че това е номер с референдума. И вашето мнение се препокрива с немските експерти при МВФ. Bruegel също смята, че искът за референдум е тактически ход на Папандреу.
    Ако гърците кажат "не" на реформите от ЕУ, ще дойде до друга сделка с дълга. В смисъл отново ще се преговаря за нови по-добри условия от ЕУ и МВФ за Гърция.

    "Бригада: Наследник" (2012) http://my-hit.ru/film/21273
  25. 25 Профил на OMUNVINGE
    OMUNVINGE
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Тия гърчоля говорят така все едно ще гласуват дали да им опростят 50% от дълга или 100%.

    Нагла шайка заслужаваща шут в г*за.

  26. 26 Профил на nmemory1
    nmemory1
    Рейтинг: 409 Весело

    Колкото и да се радвате цялата тая работа не е добре за региона. Най-вече за близките ни политика с гърция по македонския въпрос. Говоря за българския народ, а не беге правителството. Една "омекнала" гърция развързва ръцете на бюрм и на много други неща.

  27. 27 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 982 Неутрално

    Сега Папандреу може да каже на Меркел и Саркози:

    - Помолете ни моля ви се още веднъж да не правим референдум и ние ще се съгласим!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  28. 28 Профил на Weingro
    Weingro
    Рейтинг: 856 Гневно

    Цялата гръцка работа е брилянтен пример за няколко поговорки:

    - Като пили - пели, като плащали - плакали.
    - С чужда пита помен прави.
    - Който плаща, той поръчва музиката.

  29. 29 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2240 Неутрално

    До коментар [#26] от "nmemory1":

    За БЮРМ има една много надеждна алтернатива-ВТВЪРДЯВАНЕ НА БЪЛГАРСКАТА ПОЗИЦИЯ!Не са гърците фактора,който ще казва каквото и да е,като последна инстанция!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  30. 30 Профил на Ѡлегъ
    Ѡлегъ
    Рейтинг: 1090 Неутрално

    До коментар [#28] от "Weingro":

    Моя съученичка, която без да знае английски, стана шеф на "отворено общество" в Тирана/Албания, има следното мото: "С нахалство към прогрес!"Ако е вярно, че Папандреу блъфира, тая фраза му приялага най-добре.

    "Бригада: Наследник" (2012) http://my-hit.ru/film/21273
  31. 31 Профил на Lady  Zeppelin
    Lady Zeppelin
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    "Аз съм против провеждането на референдум за еврото, това би било абсолютно неподходящо. Получихме ултиматум, чужденци се намесват в това какво да гласуваме на собствения си референдум."
    Със свалени гащи са и пак искат да диктуват условията?!

    Je suis Charlie. Fluctuat nec mergitur.
  32. 32 Профил на еuroГаньо
    еuroГаньо
    Рейтинг: 466 Весело

    Да вземат Дянков за един сезон и няма да изпаднат от първенството!

  33. 33 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 656 Неутрално

    ха, има си хас да не е против - кой друг го е сложил на този пост освен гръцкия финансов сектор - а кой ще загуби най-много ако паричките от ЕС не идват редовно - отново гръцкия финансов сектор ...

  34. 34 Профил на babayaga
    babayaga
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Референдум НЯМА да има.Утре е планиран вот на доверие за правителството,който няма да мине.Парламентарната група на Неа Демократия планира да напусне парламента,което води до предсрочни избори.Просто Йорго не успя да спечели положението.

  35. 35 Профил на Vv
    Vv
    Рейтинг: 1441 Любопитно

    И сега кво правим - няма пари и за утре а, така ли излиза???
    Тези обаче наистина си мислеха, че хем Европа пари ще им даде, хем ще ги чака референдуми да си правят.

    Сорка... ама или подписвате продажбата на собствената си страна, която вече сте изяли или гълтате вода, а референдума може да си го сложите дето слънце не огрява.... защото до 4-ти декември време много, а пари йок. Тоя път сиртакито свърши.

  36. 36 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 656 Неутрално

    До коментар [#25] от "OMUNVINGE":

    не говорят нещо съвсем различно - дали да продължават да се наливат пари в банки и големи корпоративни играчи за сметка на всеки един данъкоплатец или да ги оставят да си понесат загубите за лакомията както изисква икономиката и свободния пазар.

    ти би ли се съгласил да плащаш дълговете на черепа и свинаря от маноле, например? не че в момента не ги плащаш - но ако те попитат ?

  37. 37 Профил на panzerino
    panzerino
    Рейтинг: 810 Неутрално

    Нещата са критични.
    Парламентарната група на ПАСОК се разпада и няма да спечели вот на доверие правителството.

    Или предсрочни избори, или коалиционно правителство следва.

    "Дневник"- пише се " Пантелис Иконому".

  38. 38 Профил на panzerino
    panzerino
    Рейтинг: 810 Неутрално

    В самолета на връщане от Кан, гръцките СМИ пишат за жестока кавга между Венизелос и Папандреу и окончателно "скъсване" между двамата.

    Предстои развитие... .

  39. 39 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 656 Неутрално

    До коментар [#35] от "bgpainter":

    ами всъщност няма да разпродават държавата, нито пък собствените си имоти - най-много да им гръмнат пенсионните фондове, но това вече сме го виждали тук и не е толкова страшно !

    тези които ще пострадат истински са пясъчните кули на големи финансови и корпоративни играчи, които отдавна са голямо бреме за световната икономика. ако ги бяха оставили да изгърмят в щатите през 2008 нищо от това нямаше да се случи, ако непрекъснато им наливаме милиарди които те отново си раздават като бонуси тази криза ще продължава до безкрай !!!

  40. 40 Профил на greenwich,ct
    greenwich,ct
    Рейтинг: 409 Весело

    доколкото разбирам запада не се интересува вече от това дали ще е референдум или не а по скоро че сегашното правителство е нестабилно за да му се гласува по нататъшно доверие

  41. 41 Профил на Arexander
    Arexander
    Рейтинг: 696 Любопитно

    "Депутатката Елена Панарити каза пред гръцка радиостанция, че ще гласува против провеждането на референдум: "Не съм съгласна и няма да гласувам за унищожаването на нашата страна"."
    Т.е. политическата класа на Гърция счита, че гръцкият народ ще е "против" всичко - против спасителния пакет, против еврото, против ЕС. Ако такава е волята на народа, защо трябва политическата класа да издевателства над нея? Ако мнозинството от гърците желаят да се върнат в 19 век и да търчат след кози по баирите, защо трябва да бъдат ограничавани в този си зов към природата? Ако ли пък 300 депутата знаят по-добре от хората кое е правилното решение, защо твърдят, че са "демокрация"? И защо се хвалят, че са я измислили...

    Логиката на гръцката управляваща класа е тотално сбъркана - вместо да положат усилия да ОБЯСНЯТ положението и да УБЕДЯТ хората кой е правилният избор, те искат да ги лишат от избор. И ще загубят. Всички

  42. 42 Профил на Galata
    Galata
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Добре де, сега какво става?Те, това е въпроса.Първо да погледнем в близък план.
    Папандреу утре ако вземе подкрепа,референдума ще се състои.
    Пиасите от страх за евентуално ''НЕ''първо от Италия,после от Испания панически ще си дръпнат парите или най-малкото няма да ''въртят'' повече дълговете им.
    Гърция ще обяви 100% банкрут.Правителството ако обаче не вземе утре подкрепа,ще падне и тогава ще се следят решенията на новия кабинет.В този вариант референдум може и да няма.
    В среден аспект според мен,няма начин да не се изкара Гърция от еврозоната.В това положение промените в нея са неизбежни.Германия може да гарантира дълговете не само на Гърция,но и на другите проблемни държави и по този начин да спаси Еврото.
    Европа е чакат трудни дни.

    "Büyük şeyleri yalnız büyük milletler yapar." K.Atatürk
  43. 43 Профил на nmemory1
    nmemory1
    Рейтинг: 409 Весело

    До коментар [#29] от "lz2":

    Ами до момента на мен друго ми се струва. Ако не бяха гърците до сега бюрм щеше да е членка на нато, да си се казва македония и да има претенции за струмишко до дедеагач. Ние какво правим?Втвърдяваме се вътрешно и лаем, но не сме излезли с една декларация за оронване преситжа на страната ни ( царе, личности, история и т.н)

  44. 44 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1326 Гневно

    Преди около 2 месеца видях в КАТ-Бургас гръцки превозвач, който регистрираше два свои камиона (ТИР) у нас, щото бизнесът в Гърция според него ставал непредсказуем и бързаше да се изнесе от там! Това ми показва, че нещата у комшиите не вървят на добре, но все още не са стигнали дъното. Трябва им само един Жан Виденов за да ги дооправи!!!

  45. 45 Профил на babayaga
    babayaga
    Рейтинг: 466 Неутрално

    След малко,в 12 часа е насрочено извънредно заседание на мин.съвет,на което се очаква оставката на Папандреу.За председател на временното правителство за момента се спряга Костас Симитис,за когото се казва че е предложение на Меркел.Говори се че изборите ще се организират максимално бързо,за да може в края на декември новия парламент да е ситуиран и да може да приеме договорките с Тройката.

  46. 46 Профил на dalilan
    dalilan
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    [quote#41:"Arexander"]Логиката на гръцката управляваща класа е тотално сбъркана - вместо да положат усилия да ОБЯСНЯТ положението и да УБЕДЯТ хората кой е правилният избор, те искат да ги лишат от избор. И ще загубят. Всички[/quote]
    Референдум трябваше да има при влизането в еврозоната, гърците не искаха еврото, те преди него си бяха ок.
    А и да ги убеждават няма шанс, това не е първия фалит на Гърция. За разлика от нас, те няма да се съгласят да загубят суверенитет и Германия да ги разпродаде.

    Интересен народ е българският - добитъка брои на глави, а правителството - на членове.
  47. 47 Профил на ivanalex2
    ivanalex2
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Глас народен - глас божи!

  48. 48 Профил на Valery Schwarz
    Valery Schwarz
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Нещата са стигнали дотам, че Гърция го отнася като куцо пиле - домат при всички положения. С референдум, без - различни сценарии, но в крайна сметка, Гърция го отнася винаги.
    Според мене изборът е дали тя потъва сама или със съчувствието на останалите от Еврозоната, така да се каже.
    Положение ФУБАР.
    Въпросът е дали нашето правителство ще може да изкяри нещо за България, независимо от сценария, който се сбъдне. Защото възможности има...

  49. 49 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    ""Аз съм против провеждането на референдум за еврото, това би било абсолютно неподходящо. Получихме ултиматум, чужденци се намесват в това какво да гласуваме на собствения си референдум."Г-на явно не е наясно, че с приемането на Гърция в ЕС държавата му се отказва от част от националният си суверенитет, при влизането на Гърция в Еврозоната - също....Съжалявам, но националният суверенитет в момента на Гърция е в ПЪТИ ПО–ОГРАНИЧЕН, отколкото на най- бедната държава в ЕС - България. Не може десет години Гърция да получава европари като заеми и да си въобразява, че е икономически независима от "чужденците" от ЕС...

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  50. 50 Профил на just
    just
    Рейтинг: 555 Неутрално

    Папандреу утре ще падне от власт, опозицията ще състави
    ново правителство и референдум няма да има.
    Номера на социалиста не мина а онзи тюфлек, финансовия му
    министър е по-зле и от него, напълни гащите в Кан.

  51. 51 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    [quote#24:"H2O"]Ако гърците кажат "не" на реформите от ЕУ, ще дойде до друга сделка с дълга.[/quote]
    Силно се съмнявам. Цената даже на тази сделка е доста висока за ЕС и е плод на политически сметки. По-висока цена ЕС не може да си позволи, защото другата цена - излизането на Гърция от еврозоната и обявяване на фалит става по-изгодна.
    Разходите и се свеждат до рефинансиране на закъсалите банки. Ако в ЕС направят един референдум "да подпомагаме ли гърците или да си рефинансираме банките" какъв ще е резултатът?

  52. 52 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Нека ситуацията на Гърция да е поука за всички, които въздишаха - "Бреййй, колко напред дръпнаха гърците - уж са мързеливи, а получават и 14та заплата, както и пари за всички големи християнски празници...Ако можеше и във България да е така.." Видя се, че лъжите на гръцкото правителство откъде идват свежите пари за държавните плащания и как точно се разпределят, че да си позволяват да плащат и 14 заплата и да осигуряват и хора, починали от 15 години и това НЕ Е от "развитата им икономика".

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  53. 53 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    До коментар [#46] от "dalilan":
    Това е един прекрасен сценарии! Дано да се случи Гърция излиза от ЕЗ и после от ЕС и си печата драхми! От кога го чакам! Да си купувам зехтин за 2 евро, лаврак за 4, а с 200 евро да карам царски на Бяло море. Пък за 100 хил.евро може и вила на Тасос да си спретна Е, аз го нямам, но доста българи ги имат.

  54. 54 Профил на babayaga
    babayaga
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До 50
    По-вероятно още днес...Прави впечатление обаче абсолютното мълчание на президента Папуляс

  55. 55 Профил на Valery Schwarz
    Valery Schwarz
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Ами в крайна сметка, Еврозоната ще е по-добре без Гърция, такава каквато е в момента. Да, ще има няколко трудни години, но едва ли Германия и Франция ще жертват еврото заради гърците.
    Лошото е, че Италия, Испания и другите две прасенца трябва непременно да се поучат от грешките на Гърция иначе и тях ги чака същото, че и по-лошо. А това вече е въпрос на политическо решение, което не съм убеден, че човек като Берлускони например е в състояние да вземе.

  56. 56 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    До коментар [#55] от "bennylava":
    Точно така! Но италианци и испанци не са луди да излязат от еврозоната, а ще съкращават разходи. Не се вайкат и за загуба на суверенитет

  57. 57 Профил на georgi2025
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  58. 58 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    До коментар [#42] от "Galata": Прав си. Ще разбрем, че нещата вървят натам, като чуем, че ЕЗ работи за нови правила за влизане и излизане от еврото

  59. 59 Профил на newmind
    newmind
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До коментар [#23] от "lz2":

    драги, обърни внимание най-отгоре съм написал "възможен"

    Външният дълг на Гърция, който е в евро ще се превалутира в долари, а не в драхми и Гърците ще връщат долари....като си представя само колко гръцки милиардери в долари има....не е толкова тежко положението им
    Пазарът на Суапове за кредитно неизпълнение ( CDS ) може да помогне при разрешаването на дълговата криза, освен превалутиране на дълга, може да се направи и предоговаряне на дълга например 30 годишни бондове, като и CDS....определено не идват добри времена за еврото, но идват добри времена за долара

  60. 60 Профил на forza
    forza
    Рейтинг: 707 Неутрално

    До коментар [#13] от "donchoquihote":

    Този Венизелос няма общо с другия Венизелос, съвпадение в имената.

  61. 61 Профил на Valery Schwarz
    Valery Schwarz
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#56] от "Дамян":

    Ето точно това е въпросът - дали наистина ще го направят. Защото и Испания, и Италия имат сходни проблеми с тези на Гърция, с важната разлика, че нямат 20% от работоспособното население на държавна служба. Това би трябвало да направи взимането на непопулярни пол. решения за съкращаване на държавните разходи по-лесно, но популисти като Берлускони хич не си падат по тая работа.

  62. 62 Профил на Orchid
    Orchid
    Рейтинг: 932 Весело

    [quote#3:"lz2"]

    Тия играят "доброто" и "лошото" ченге,за пред Германия и Франция!Да имат изход и в двата случая на изход от референдума! [/quote]

    Точно това беше и моята мисъл, когато прочетох статията!
    Абе рядко нагли са тия гърци! Брях!

  63. 63 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 810 Любопитно

    [quote#44:"Дедо Либен"] Трябва им само един Жан Виденов за да ги дооправи!!! [/quote]
    -Може би,защото Жан Виденовото правителство подготви Валутния борд в България,въведен след тях от правителствата на Софиянски и Иван Костов.Ж.Виденов изплати 1 милиард,за да
    излезе БГ от международната финансова изолация и за да се "отпуши" отново външното финансиране на страната. И досега малцина знаят факта, че затварянето на банките бе направено по изричното настояване на Международния валутен фонд, за което пред пресата свидетелстваха Любомир Филипов, Жан Виденов и други финансисти. Но МВФ заплаши с прекратяване на стендбай споразумението с него. А това би било фатално за България, тъй като правителството на Виденов бе първото, което започна изплащането на гигантския външен дълг и изплати почти милиард и половина от него. Спирането на външното финансиране от МВФ би довело до изчерпване на валутния резерв и нов мораториум. При тази ситуация практически нямаше начин да не се подчиним на исканията на фонда.

  64. 64 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    До коментар [#61] от "bennylava":
    Ами ако съдим по новините от днес - ще го направят. Италия също има държавни активи за продаване, макар и не толкова колкото Гърция, и също имат раздута администрация макар и не толкова колкото Гърция. Но пък италианската икономика е несравнимо по-конкурентна от гръцката. Имат сериозни шансове да се стегнат и да се справят. Е, с цената на известно обедняване, но в поносими граници. Испанците са малко по-зле, макар дългът им да е относително по-малък.

  65. 65 Профил на chavez
    chavez
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Все едно гледаме ситуацията с Виденов преди 15 години. Натискът на банкерите и техните марионетки Меркел и Саркози се засилва. Вероятно ще принудят Папандреу да подаде оставка, за да сложат Венизелос или удобен на тях човек.

  66. 66 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Франция: Еврозоната може да оцелее и без Гърция
    03 ноември 2011 | 11:53 | Агенция "Фокус"
    Начало / Гърция Париж. Еврозоната може да оцелее и без Гърция, смята френският министър по европейските въпроси Жан Леонети, предаде АФП.„Еврото и Европа могат да оцелеят, ако гърците гласуват против спасителния план за страната. Гърция представлява само 2% от БВП на еврозоната и 4% от нейния дълг”, каза Леонети в интервю за радио РТЛ. „Нека няма илюзии – ако Гърция не иска този план, няма да получи парите”, посочи френският министър. Той добави, че не може да има солидарност между 17-те страни в еврозоната без задължения и бюджетна дисциплина.

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  67. 67 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Жан-Клод Юнкер: Гърция не трябва да остане член на еврозоната на всяка цена
    03 ноември 2011 | 11:05 | Агенция "Фокус" Начало / Гърция
    Берлин. Председателят на Еврогрупата Жан-Клод Юнкер заяви, че еврозоната се надява да запази Гърция като свой член, но не на всяка цена, предаде АФП.„Убеден съм, че трябва да бъде направено всичко, за да не се наложи Гърция да напуска еврозоната, но ако гърците искат това, то никой не може да ги принуди да останат”, каза Юнкер в интервю за германската телевизия Це Де Еф. Той посочи, че без значение как е формулиран въпросът за референдума в Гърция, то той ще бъде вот за това дали гърците искат да останат в еврозоната. В същото време Юнкер подчерта, че ако Гърция не иска спасителния план, то няма да получи средствата.

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  68. 68 Профил на Valery Schwarz
    Valery Schwarz
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#64] от "Дамян":

    Алсолютно си прав. Просто трябва да го направят. Но си мисля, че в Испания са по-наясно за това. Видях някъде изказване на говорителя на тяхното правителство: "Отлагането на ревението на проблемите на Гърция, създава още по-големи проблеми на Испания".

  69. 69 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    До коментар [#63] от "benkovski11": Много добре знаем, че Виденов започна преговори с МВФ. Вярно е, че и изплати около 1 млрд. $ дълга за две години. Но започна да получава траншовете от МВФм които изливаше в подкрепа на лева Това със затварянето на банките, обаче, е измислица. Измислица е и че Виденов е подготвил валутния борд. Лично той и цялата БСП беше ПРОТИВ въвеждането му. Да, вярно е, че идеята за валутен борд беше предложена по времето на Виденов. Виденов беше и против приватизацията! От немай къде продаде Солвай Соди, но нищо друго. Аааа и Плама Плевен, на някакви шмекери...
    Виденов наливаше пари чрез банките в неефективни и зле управлявани предприятия, като на всичко отгоре на входа и на изхода стояха ЧАСТНИ фирмички на правилните хора, които точеха предприятията. Ето така социалиста наивник Виденов създаде капиталисти из средите на БСП...
    А да... и измисли това безумие "Масова приватизация" за да каже все пак че не е против приватизацията, но тя трябва да е сициална, по социалистически... хах. Грешката на Костов е, че не отмени масовата приватизация... Ама не знам имаше ли въобще шанс да я спре... Във всички случай, реши да я използва за да създаде и "сини капиталисти" наред с червените

  70. 70 Профил на Бенк-Бенк
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  71. 71 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1447 Неутрално

    "Той няма да има нищо против него, след като се разрешат всички чакащи въпроси като получаването на новия транш и приключването на преговорите по условията за новия помощен план."
    ..................
    Ей го дригият ЦРУ агент.
    Нали точно това не искаме да се случи, бе.
    Кой купува стока , без да я е видял.
    Кой взима котка в чувал?
    За много прости ги взимат. Кранчето е спряно за Гърция, доверието от вчера го няма, издаде багаже. На всеки му стана ясно, че това правителство цели една общоевропейска криза.

    nemo malus felix, minime corruptor.
  72. 72 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 810 Неутрално

    [quote#69:"Дамян"]До коментар [#63] от "benkovski11": Много добре знаем, че Виденов започна преговори с МВФ. [/quote]
    - За невероятната финансова криза, довела до крах на банковата система и за нейния генезис още от началото на сбъркания преход, отговорност носят всички правителства и ръководства на БНБ до 1995 г. Фатална за почти половината търговски банки у нас е 1996-а година. От 34 банки в България под особен надзор бяха поставени 14 трезора. На тях се падаха 24% от активите на търговския банков сектор. Ако извадим от сметките Булбанк, която през този период беше най-голямата банка у нас, но по същество не кредитираше реалния сектор, то на практика над 50% от активите, инвестирани в реалния сектор, бяха засегнати от санкциите, наложени първоначално от БНБ. По-късно извън строя излязоха още две институции.

    Банковата криза бе неизбежна още в началото на 1995 г., твърдят всички финансови спецове, но дали задължително трябваше да се развие по този най-тежък сценарий, водещ до хиперинфлация и ограбване спестяванията на населението? БСП имаше свое правителство и стабилно парламентарно мнозинство, нима не можеше ако не да я предотврати, то да я смекчи до поносими за населението и икономиката размери? От една страна негативна роля за нехайството на социалистическото управление през стабилната 1995 г. бяха различните лобита в парламентарната група, включително и в правителството, всяко от което дърпаше чергата в своята си посока, без да мисли за цялостния държавен интерес. Например министърът на промишлеността Климент Вучев още в началото на 1995 г. открито им нареди да не плащат кредитите си на банките*. Лобито на банкерите, особено в парламентарната група, също нямаше интерес от кардинални промени. Същевременно трябва да се отчете, че освен общия им интерес от липса на промени, лобистите представляваха интересите на конкретни банки, които защитаваха със зъби и нокти. За мощта на банковото лоби в БСП красноречиво говори и шокиралият навремето мнозина социалисти факт, че за кандидат-кмет на София бе издигнат шефът на Първа частна банка Венцислав Йосифов. Публично известно бе лошото състояние на трезора - рекордьор в завличането на пари, който дължеше 108,231 млрд. лв. на Българска народна банка, на Държавна спестовна каса и на други банки. Но източници от банковото соцлоби обясняваха, че с избора му ще се ударят два заека едновременно - кмет на БСП, и естествено от това щяло да последва привилегировано отношение от страна на БНБ, което ще позволи на банката да се стабилизира. Резултатът от авантюрата „шеф на банк в технически фалит - кандидат-кмет” го помним всички. Но лобистите и умниците се изнизаха по търлъци, моралната и политическата отговорност падна пак върху Жан Виденов. Даже бе забравен Александър Маринов, тогава щеф на столичната организация на БСП, който издигна и подкрепяше активно тази нелепа кандидатура.
    Първите индикации за кризата се появиха в началото на 1996 г. Нетният доход на търговските банки от лихви през 1996 г. беше негативен в размер на 23 милиарда лева, т.е. банките изплащаха повече лихви по депозити, отколкото получаваха по кредитите. Тази стряскаща цифра е незначителна в доларово изражение. Ако вземем за база курса в края на 1996/началото на 1997 г., дефицитът излиза не повече от два-три милиона долара. Това е съвършено недостатъчен мотив за фалиране на банки, кредитиращи половината от националната икономика.
    Защо тогава БСП и БНБ в лицето на новия си управител Любомир Филипов през май пристъпиха към поставяне на банките под особен надзор, който впоследствие доведе до фалирането им?
    И досега малцина знаят факта, че затварянето на банките бе направено по изричното настояване на Международния валутен фонд, за което пред пресата свидетелстваха Любомир Филипов, Жан Виденов и други финансисти. Но МВФ заплаши с прекратяване на стендбай споразумението с него. А това би било фатално за България, тъй като правителството на Виденов бе първото, което започна изплащането на гигантския външен дълг и изплати почти милиард и половина от него. Спирането на външното финансиране от МВФ би довело до изчерпване на валутния резерв и нов мораториум. При тази ситуация практически нямаше начин да не се подчиним на исканията на фонда.
    По-сериозен бе проблемът с т. нар. капиталова дупка на банковата система. Наличието на отрицателен нетен капитал означава, че стойността на активите на банките е по-ниска от стойността на пасивите. Капиталовата дупка обикновено се обяснява единствено с т. нар. лоши кредити. Този фактор определено изигра своята роля, но не по-маловажна бе изключително зловредната роля на високите лихви. Ключът за разбиране на проблема е в т. нар. среден период на възвръщаемост на средствата по активите и пасивите. Ако лихвата по активите е висока, това означава, че банките много бързо възстановяват отпуснатата на заем сума чрез приходите от лихви. Те обаче са длъжни също така в кратък срок да покрият главницата на влоговете чрез начисляване на лихвен доход на вложителите. Златно банково правило е да се поддържа равновесие между срочността на активите и срочността на пасивите.
    При лихви над 50% годишно средният период на възвръщаемост на средствата по активите и пасивите е под един месец, което означава, че никакво равновесие и разумно управление на структурата от активи и пасиви на банка, работеща в левове, не е възможно. Като отчетем, че през септември 1996 г. основната лихва надхвърли 300%, става ясно, че оцеляването или фалитът на една банка бе въпрос не на компетентност, а на шанс, на хазарт.
    На пръв поглед изглежда, че хазартният елемент бе внесен изцяло от паричната политика на БНБ и фискалната политика на правителството, които се занимаваха изключително с печатане на пари, необходими за погасяване на бюджетния дефицит, който пък беше генериран не от някакви разходи за подпомагане на реалния сектор, както би могло да се помисли, нито от прекомерна натрупана задлъжнялост, а от високите лихви по левовите облигации, които бяха високи поради възприетата политика на високи лихви. Това гасене на инфлационния пожар с бензин бе истинската причина за хиперинфлацията в началото на 1997 г.
    Истинският виновник за неимоверно високите лихви бе пак МВФ, под чийто натиск бе наложена тази политика. По-късно това бе отчетено като грешка и от финансистите на фонда, но злото вече бе сторено...
    Финансовата теория и практика сочат, че има и ред по-безболезнени и по-ефективни средства за изход от подобни кризи.
    За сравнение - след намаляването на свръхвисоката основна лихва при практически същите или дори по-високи като дял от БВП държавни разходи, проблемът с бюджетния дефицит изчезна от само себе си. Правителствата и централните банки имат на разположение едно много просто средство за избягване на инфлационната спирала в периоди на нестабилност.
    Това средство е индексирането на държавните ценни книжа и заемите. При индексация средният период на възвръщаемост на средствата по активите и пасивите се запазва, банковият и реалният сектор гарантират своята стабилност, независимо от обезценяването на парите. Чрез индексация Великобритания например запази финансовата си стабилност през 70-те и 80-те години.
    Това в никакъв случай не оневинява търговските банки и БНБ. Лошото управление на риска, натрупването на невъзвращаеми заеми, безпринципното рефинансиране от страна на БНБ са реални факти и фалитът на някои банки беше неизбежен.
    И тук обаче имаше интелигентно решение, което беше дискутирано във финансовите среди още от 1991 г. - сливане на нестабилните финансови институции, които след това да бъдат обединени в банка-болница, която да се занимава със събиране на лошите кредити. Това следваше да стане чрез трансформиране на рефинансирането на БНБ в държавно участие в капитала на търговските банки. След време тази банка можеше да се приватизира.
    По такъв модел неотдавна Турция спаси своя банков сектор. Пак чрез банка-болница и Чехословакия, а след разделението Чехия и Словакия оздравиха своя банков сектор. Но у нас правителствата и ръководствата на БНБ от 1991 г. нямаха компетентността да оценят необходимостта от банка-болница, а през 1996 г. вече бяхме на колене пред МВФ. Фондът имаше други виждания за изход от кризата, оказали се впоследствие напълно погрешни, дори умишлено погрешни.
    В бившите социалистически държави в периода 1994-1998 г. също като у нас се развиха кризисни ситуации в банковите системи, като се започне от Чехия и се стигне до Русия. Те бяха овладени по различни способи, гарантиращи националния капитал. Решението на “българската криза” бе най-неадекватното.
    У нас беше възприет пътя на масовата ликвидация на банки, при което беше изпуснат контролът и унищожена информацията за вложителите и длъжниците на банките, с което на практика бяха опростени стотици милиони задължения на недобросъвестни кредитополучатели.

  73. 73 Профил на obiknoven
    obiknoven
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Каква е разликата между грък и евреин попитали?
    И двама ще продадат майка си, но гъркът няма да ти я достави ...

  74. 74 Профил на gogoggggggg
    gogoggggggg
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Нищо лошо няма в референдума!Още повече ,че благодарение на Сериозната българска преса аз така и не мога да разбера точно защо им трябват пари на гърците и каква е тая неистовост да им сипват при положение ,че всички пищят че гърция е пред фалит!Как точно тия 8 милиарда ще им подобрят положението нещо не разбирам.Гърците които стачкуват имат един железен аргумент "Няма да плащаме чужди кризи" и според мене са прави!
    Всички вие ,които пишете за мързеливите гърци направете сравнение между тукашна сервитьорка и гръцка такава!И най важното кризите идват и си отиват, но общите граници остават, така че спрете да ги ругаете!

  75. 75 Профил на rosen
    rosen
    Рейтинг: 638 Неутрално

    Чета сравнения между нас и гърците. Ние сме толкова далеч от тях ,че няма накъде. Ако те приемат и най драстичните съкращения , доходите им ще доста над средните за България.
    Истината е че те бяха свикнали, определена доста голяма част от тях-т.нар средна класа, която още не съществува у нас, та тези "средняци" бяха свикнали с един живот доста на широко. 2002 някъде ходих на дискотека в Солун, входа беше 200 евро- в това влизаше бутилка уиски-най обикновено джони, и вътре имаше 2000 човека, облечени с вечерни тоалети. Пари се пръскаха на поразия. Говоря ви не за нашата псевдомутренска прослойка която виси по чалготеките, а за чиновници, държавни служители, лекари, учители. Просто живееха като германци, без да работят като тях. Дори и това не е вярно, тъй като германците никога не се веселили като гърците. Примерът ми разбира се е доста банален, но идете следобят в Атина или Рим, където кафенета се пукат по шефовете и идете следобяд във Франкфурт , да видите дали някой германец пие кафе или розе по три часа....

    Свободата е на върха на копието...
  76. 76 Профил на panzerino
    panzerino
    Рейтинг: 810 Неутрално

    Очертава се преходно правителство за 2-3 месеца. И след това- избори. Преходното Правителство ще осъществи всичко що се отнася до ратифициране на споразумението за опрощаване на дълга.
    За Министър Председател на Преходното Правителство се посочват имена като Симитис ( бивш Министър-Председател), Лука Пападиму ( бивш втори в ЕЦБ) или Фотис Кувелис ( левица).

  77. 77 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    [quote#74:"gogoggggggg"]Всички вие ,които пишете за мързеливите гърци направете сравнение между тукашна сервитьорка и гръцка такава![/quote] Това вече е минало- бай-бай 14та заплата Гърците СА МЪРЗЕЛИВИ- не ми сравнявай сервитьорките във Гърция и България ПРЕДИ снощи- 02.11.2011г. Я ми кажи- ако България получаваше еврозаемите на Гърция ДЕСЕТ поредни години, у нас нямаше ли да се раздава и 15 заплата, и то не само в държавната сфера Гръцкото правителство са използвачи и мошеници, а суверенитетът им е мит, но едва сега го разбират Прочети първо що е ЕС и как ВСЯКА държава , влязла в него а приори е съгласна с ограничаване на част от националния й суверенитет - за да се провежда ЕС първично и вторично право, и после нека се говори за "суверенитета на "независима"/ от ЕС/ Гърция

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  78. 78 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1447 Любопитно

    В договарите от Маастрихт и последвалите от Лисабон, Амстердам, ИЗРИЧНО се споменава, че държава членка на Еврозоната, която по СВОЯ вина затъне в калта на дефицита и е застрашена от фалит, сам си оправя бъкиите и никой няма да й плаща нейните дългове. На правен език това се нарича
    The 'No Bailout' Clause . Ето го и текстът по долу, ако някой го намери на български ще бъде много добре.
    Treaties of the European Union
    Article 125
    (ex Article 103 TEC)
    1. The Union shall not be liable for or assume the commitments of central governments, regional,
    local or other public authorities, other bodies governed by public law, or public undertakings of any
    Member State, without prejudice to mutual financial guarantees for the joint execution of a specific
    project. A Member State shall not be liable for or assume the commitments of central governments,
    regional, local or other public authorities, other bodies governed by public law, or public
    undertakings of another Member State, without prejudice to mutual financial guarantees for the
    joint execution of a specific project.

    nemo malus felix, minime corruptor.
  79. 79 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 3229 Неутрално

    До коментар [#72] от "benkovski11":
    На теория си го понатамънил, ама реалноста преди 96-та беше съвсем друга.
    1. Повече от половината "банки" по това време никога не са имали и стотинка капитал още от зачеването си. Нито Орсовата, нито Тилевата, нито Първа Частна, нито ЦУБ и другите. Начина им на произход и опериране беше изцяло криминален и това беше ясно и на учениците от Търговския техникум.
    2. След колапса от 89-та, икономическия и обществен живот на всички нива премина на престъпни основи по доктрината Лилов - спасяване на "модерната лява партия". Всичко можеше да се прави абсолютно безнаказано в името на постигането на тази цел. Гарант за изпълнението насоките на "Стратега" (така си го наричаха в БКП, после БСП) бе Андрей Луканов.
    3. Техниката и метдологията не предполагаше връщане на каквито и да е кредити или даването на кредити на който и да е, ако не работи за Главната Задача. Нещо повече - никой нямаше право да прави какъвто и да е бизнес, ако не е удостоен откъдето трябва. За тази цел бяха създадени първоначално наказателни бригади, превърнали се после в "застрахователи".
    Тва за банките-болници и пр. алабализми са си твои умозрителни конструкции, нямащи нищо общо с реалността.


  80. 80 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1441 Любопитно

    [quote#74:"gogoggggggg"]Гърците които стачкуват имат един железен аргумент "Няма да плащаме чужди кризи" и според мене са прави! [/quote] Кой е адресата и получателя на заемите от ЕС, получавани от Гърция- България или Гърция?! Гърците не разбраха ли , че е време да ПЛАЩАТ СОБСТВЕНИТЕ СИ ДЪЛГОВЕ И ДА РАЗРЕШАТ СОБСТВЕНАТА СИ КРИЗА?!?!Ако не са разбрали това, и ЕС ще приложи принципа" Няма да плащаме за чужди кризи/ т.е. гръцката криуза/- да фалира Гърция и да излиза от Еврозоната

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  81. 81 Профил на panzerino
    panzerino
    Рейтинг: 810 Неутрално

    [quote#66:"dqdomart"]„Еврото и Европа могат да оцелеят, ако гърците гласуват против спасителния план за страната. Гърция представлява само 2% от БВП на еврозоната и 4% от нейния дълг”[/quote]
    Ако е така, защо чакаха две години в бездействие, за да решат какво да правят? Това първо... .

    Не сте разбрали също че, сегашната криза в Правителството се дължи на факта че в подписаното споразумение се предвижда "орязване" на облигации, САМО на Гръцки институции, държащи ги. Докато на облигации, държащи се от Европейски институции- разсрочване само. Тоест- да фалират Гръцки банки и застрахователни каси- може. Да понесат огромни щети Немски и Френски банки? не може. Е, такива работи няма в едно преструктуриране. Ако искат наистина такива работи, Гърция ще обяви цялостен фалит.

    Това предизвика сегашната криза... .

  82. 82 Профил на panzerino
    panzerino
    Рейтинг: 810 Неутрално

    [quote#80:"dqdomart"]Гърците не разбраха ли , че е време да ПЛАЩАТ СОБСТВЕНИТЕ СИ ДЪЛГОВЕ И ДА РАЗРЕШАТ СОБСТВЕНАТА СИ КРИЗА?!?![/quote]
    Италия, която е на крачка от фалита сега, и ТЯ ли има "собствена криза"?

    Много си назад момче. Много... .

  83. 83 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    [quote#81:"panzerino"]Докато на облигации, държащи се от Европейски институции- разсрочване само. Тоест- да фалират Гръцки банки и застрахователни каси- може. Да понесат огромни щети Немски и Френски банки? не може.[/quote]
    Точно така! Кой е получателят на тези заеми- гръцкото правителство,нали?! Е, защо Гърция САМО ПОТРЕБЯВА, БЕЗ ДА ПЛАЩА ДЪЛГОВЕТЕ СИ?! Независимо кому дължи- на банка или на друга институция- ЗАЩО НЕ ПЛАЩА ДЪЛГОВЕТЕ СИ? НАЛИ ИМА "РАЗВИТА ИКОНОМИКА'"???? Значи 'развитата им икономика" е приятен мит и самозаблуда за гръцкото правителство, с които лъжат собственият си народ

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  84. 84 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    [quote#81:"panzerino"]Да понесат огромни щети Немски и Френски банки? не може.[/quote]
    Напротив- 70% загуба на френска банка как ти се вижда? Не е понасяне на загуба,а
    http://www.dnevnik.bg/pazari/2011/11/03/1194985_pechalbata_na_bnp_paribas_se_svi_sus_72_zaradi/
    "Най-голямата френска банка - BNP Paribas, обяви, че печалбата й за третото тримесечие се е свила със 72% заради отписването на гръцки дълг и загубите от продажба на европейски държавни облигации. Според изявлението на банката нетната печалба е намаляла до 541 млн. евро при 1.91 млрд. евро година по-рано. BNP Paribas трябваше да отпише 2.26 млрд. евро от гръцки дълг преди облагане."

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  85. 85 Профил на delux
    delux
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Това е наказание за хилядите измамени нашенци от гръцките им работодатели.

  86. 86 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3914 Любопитно

    До коментар [#50] от "just":

    Ти ако мислиш, че дясно правителство на "Нова демокрация" ще изкара Гърция от кризата жестоко се лъжеш.... всъщност сегащната гръцка опозиция беше против повечето антикризисни мерки които предприе социалистическото правителство на Папандреу!

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  87. 87 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1441 Любопитно

    До коментар [#78] от "СДС":
    Това е известно- не всички сме с "привилегировани" професии като сервитьорки Просто не мислех, че е необходимо в спор на такова ниво да се коментира.

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  88. 88 Профил на gogoggggggg
    gogoggggggg
    Рейтинг: 581 Весело

    До коментар [#80] от "dqdomart":

    Отново нещо не ми е ясно как така немски и френски банки са готови да отпишат дълговете на Гърците и защо !В пресата пишат нещо за банкова солидарност, но това е най голямата смешка ,която някога съм чел !Излиза, че банкерите са мили същества които са готови да отпишат печалбата си ей така !Аз лично в такива банки не бих си държал парите!хахахахахахахахаха
    По ми се връзва, че някой е наливал безконтролно пари и сега иска наливайки още много пари да смуши далавера ,която не е само гръцки проблем!

  89. 89 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1447 Неутрално

    До коментар [#87] от "dqdomart":
    Това е известно- не всички сме с "привилегировани" професии като сервитьорки
    .................
    Затова исках някой да постне превода на български. То бива незнание и некомпетентност, ама твойто си е потресаващо.
    В члена, който съм приложил: Treaties of the European Union
    Article 125
    се говори за задължаване на страни от Еврозоната, че останалите страни членки няма да гарантират и подкрепят такава, която в разрез с директивите за общата валута са натрупали дългове, заеми, дефиците, значително надхвърлящи посочените допустими величини в договора.
    Андерстенд?

    nemo malus felix, minime corruptor.
  90. 90 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    [quote#89:"СДС"]Затова исках някой да постне превода на български. То бива незнание и некомпетентност, ама твойто си е потресаващо.[/quote]
    МОГА ДА ГО НАМЕРЯ НА БГ. ЕЗИК ОТ ПРАВНИЯ СОФТУЕР, НО НЕ ИСКАМ И не е незнание- писна ми да обяснявам на невежи що е това първично и вторично ЕС право както и принципа на примат на ЕС правото над националното право на ЕС държава Нека всеки заинтерисуван САМ си го намери! До тук бях с безплатните адвокатски съвети и разяснения

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  91. 91 Профил на peter1
    peter1
    Рейтинг: 242 Неутрално

    Крайно време беше и Европа да разбере Гърция или на гол тумбах чифте пищови.
    Падането на Папандреу: Брюксел се подготвя за епохата след Гърция - http://www.grreporter.info/

  92. 92 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    [quote#89:"СДС"] която в разрез с директивите за общата валута са натрупали дългове, заеми, дефиците, значително надхвърлящи посочените допустими величини в договора. [/quote]
    Само този текст е достатъчен , за да се остави Гърция да фалира. Защо ли- отидете при колега от Търговския дом да Ви обясни що е евродиректива и нарушение на ЕС законодателство

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  93. 93 Профил на Sniper
    Sniper
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    До коментар [#78] от "СДС":

    Консолидиран текст на Договора за функционирането на Европейския съюз - ЧАСТ ТРЕТА: ВЪТРЕШНИ ПОЛИТИКИ И ДЕЙНОСТИ НА СЪЮЗА - ДЯЛ VIII: ИКОНОМИЧЕСКА И ПАРИЧНА ПОЛИТИКА - Глава 1: Икономическа политика - Член 125 (предишен член 103 от ДЕО)

    Член 125

    (предишен член 103 от ДЕО)

    1. Съюзът не носи отговорност за и не поема задълженията на органите на централната власт, регионалните, местни или други органи на публична власт, на други органи, регулирани от публичното право, или на публични предприятия на държавите-членки, без с това да се засягат взаимните финансови гаранции за съвместно изпълнение на даден проект. Една държава-членка не носи отговорност за и не поема задълженията на органите на централната власт, регионалните, местни или други органи на публична власт, на други органи, регулирани от публичното право, или на публични предприятия на друга държава-членка, без с това да се засягат взаимните финансови гаранции за съвместно изпълнение на даден проект.

    "Какъвто човекът, такава и речта му." - "Qualis vir, talis et oratio." Луций Аней Сенека
  94. 94 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1441 Весело

    [quote#93:"Sniper"]Консолидирн текст на Договора за функционирането на Европейския съюз[/quote]
    Ахааа - и това не е първично право на ЕСВпрочем- нека гърците си гласуват на национален референдум, но да имат предвид и това:"ЕК: Няма опция за излизане от еврозоната без напускане на ЕС 03 ноември 2011 | 14:04 | Агенция "Фокус"
    Начало / Европейски съюз Брюксел.
    Европейската комисия обяви днес, че в европейските договори няма опция за излизане от еврозоната без напускане на ЕС, предаде АФП.Говорителят на ЕК Каролина Котова отказа всякакви коментари за възможността Гърция да напусне еврозоната. „Мястото на Гърция е в еврозоната. Налице са инструментите и споразуменията за това страната да остане част от зоната на единната европейска валута”, каза Котова.
    Лисабонският договор, който влезе в сила през декември 2009 година, за първи път въведе клаузата за напускане на ЕС, но не и за изход от еврозоната. "

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  95. 95 Профил на далекоглед
    далекоглед
    Рейтинг: 638 Весело

    "няма да бъде отпуснат поредният транш от 8 млрд. евро, докато продължава политическата несигурност в Атина. Ако това наистина се случи, гръцкото правителство разполага с пари за едва няколко седмици."
    ......................
    Гърците гълтат траншовете като куцо пиле домат. Пък на всичкото отгоре искат да им ги мажат отгоре с масълце, та да им влизат по леко. Така както са тръгнали да ги възпитават Европа , МВФ и др, нищо няма да излезе. Най-много тази драма да завърши с психично разстройство за "възпитатели" и "помагачи"

  96. 96 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1447 Весело

    До коментар [#93] от "Sniper":

    Ecce homo !

    nemo malus felix, minime corruptor.
  97. 97 Профил на mechopuh
    mechopuh
    Рейтинг: 810 Неутрално

    [quote#42:"Galata"]Германия може да гарантира дълговете не само на Гърция,но и на другите проблемни държави и по този начин да спаси Еврото. [/quote]

    Не знам каква е тая сляпа вяра в Германия.
    Да гарантираш държавен дълг означава да го поемеш, тоест купиш.
    Никоя страна не гарантира просто така дълг. Това не се обсъжда.
    Месеци наред се обсъжда фонд за гарантиране на загубите при колапса на дълг, т.е ин-индиректно, като се търси съучастие на банки и частни кредитори.
    Внасят всички страни от Еврозоната, даже опитаха и Европлюс да прихлебят.
    Къде го видяхте това гарантиране не знам.

    За какво и е на Германия такова Евро, което описваш? Да 'поеме' само половината италиански дълг и улете, та се не виде.

  98. 98 Профил на mechopuh
    mechopuh
    Рейтинг: 810 Неутрално

    [quote#43:"nmemory1"]Втвърдявае се вътрешно и лаем, но не сме излезли с една декларация за оронване преситжа на страната ни ( царе, личности, история и т.н)[/quote]

    Има си го това да ти кажа.
    Халтави сме по отношение на БЮРМ, тичахме да ги признаем едва ли не първи.
    Божидар Димитров го изхвърлиха като персона нон грата и комай друг не се сещам нещо да е казал. Официална критична позиция - забрави. Ще се чудим един ден откъде ни е дошло.

  99. 99 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2681 Неутрално

    До коментар [#75] от "rosen":

    Мнооооого пропуски има в този анализ. Основния е, че фалит на банковата система така или иначе щяло да има.

    Любовта ще спаси света!!!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK