Унгария забрани бездомниците

Премиерът Виктор Орбан

© Ройтерс

Премиерът Виктор Орбан



В Унгария влезе в сила законова промяна, според която бездомниците подлежат на глоба от около $600 или на затвор, предаде Би Би Си. Решението беше прокарано в парламента от управляващата консервативна партия "Фидес" и разгневи правозащитните и благотворителните организации.


"Фидес" предложи промяната на основанието, че столицата Будапеща не може да се справи с големия брой хора, живеещи на улицата. Предполага се, че в Будапеща живеят около 10 000 бездомници.


Според критиците на мярката тя е неприложима. Те отбелязват и че в приютите за бедни няма достатъчно място.




Съгласно промяната в закона за местното самоуправление, която беше приета с внушително мнозинство в парламента миналия месец, който бъде хванат, че спи на улицата, за начало ще получи предупреждение, а впоследствие може или да бъде пратен в затвора, или принуден да плати глоба.


Решението предизвика ожесточени критики, включително от унгарския омбудсман по човешките права. Критиците настояват, че въпреки че столицата не може да смогне на многото бездомници, крайната бедност трябва да се лекува, а не да се наказва. Според благотворителните организации в най-добрия случай на улиците ще останат между 1000 и 3000 души.


Планирани са поредица от демонстрации срещу противоречивата мярка.

Ключови думи към статията:

Коментари (115)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на heatseeker
    heatseeker
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Е, този закон наистина е рядко тъп!!!

    Свобода за Надежда Савченко!
  2. 2 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 605 Весело

    Интересно...

    If you are going through hell... Keep going!
  3. 3 Профил на dnk
    dnk
    Рейтинг: 542 Неутрално

    До коментар [#1] от "GogoPG":

    +++++

    Все едно Тотюуу им е спретнал една бърза реформичка...

    Моралът не е порок!
  4. 4 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Тези в Унгария напоследък постоянно ме изненадват.Точно си помисля,че по- голяма глупост не могат да измислят,и то се оказва,че могат.

  5. 5 Профил на 1951
    1951
    Рейтинг: 802 Неутрално

    В Унгария на власт е партия не много по-различна от АТАКА (или хайде, нейна софт версия), но съответно спечелила изборите.
    Като горе-долу умствения капацитет на крайните националисти в двете партии е подобен.

    Цензуриран от "Икономедиа"
  6. 6 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1057 Неутрално

    Не ми звучи разумно това, но....
    Токсичната комбинация от авторитаризъм, аматьорщина и популизъм съсипа Унгария
    Виктор Орбан загуби "войната", която сам обяви
    http://www.mediapool.bg/%D1%82%D0%BE%D0%BA%D1%81%D0%B8%D1%87%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%B1%D0%B8%D0%BD%D0%B0%D1%86%D0%B8%D1%8F-%D0%BE%D1%82-%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%82%D0%B0%D1%80%D0%B8%D0%B7%D1%8A%D0%BC-%D0%B0%D0%BC%D0%B0%D1%82%D1%8C%D0%BE%D1%80%D1%89%D0%B8%D0%BD%D0%B0-%D0%B8-%D0%BF%D0%BE%D0%BF%D1%83%D0%BB%D0%B8%D0%B7%D1%8A%D0%BC-%D1%81%D1%8A%D1%81%D0%B8%D0%BF%D0%B0-%D1%83%D0%BD%D0%B3%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%8F-news186912.html

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  7. 7 Профил на Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Рейтинг: 1264 Разстроено

    Този построил ли е вече затвори за 10,000 бездомни, неспособни да си платят глобата, или ще ги затваря в (затворени за целта) стадиони?!?
    Бездомниците не са най приятната гледка в никой град, богат и красив като Будапещ (И Париж), но с глоби и затвор нещата не стават. Това са хора с проблеми, и нормално общество трябва да намери начин да ги третира не като престъпници, а като...хора с проблеми.

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  8. 8 Профил на mechopuh
    mechopuh
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Тоя се върна в Англия преди Мейфлаур.
    Железен е.

  9. 9 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 605 Весело

    Унгария забрани бездомниците
    ==========

    Това определено е някаква логическа заблуда!
    По-принцип бездомниците не са избрали сами да са бездомници, затова не би било правилно да ги вкараш в затвора за нещо, което не зависи от тях!

    If you are going through hell... Keep going!
  10. 10 Профил на нервна
    нервна
    Рейтинг: 845 Любопитно

    Хахаха, да очакваме ли скоро закон в стил Виктор Юго - доживотна каторга за всеки,дръзнал да открадне късче хляб? Пожелавам на закононодателите да изпаднат в положението на бездомниците-да видят как е.Ама надали-предполагам,че все повече ще богатеят,като отсам нашичките.

  11. 11 Профил на Мерилин
    Мерилин
    Рейтинг: 740 Весело

    Остава сега да забрани и бедните, като всеки който не е милионер, подлежи на глоба.

    Поддържането на АСТА е позор, независимо от партийната принадлежност.
  12. 12 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1234 Любопитно

    Ха, че нали маджарите ни беха за пример че дръпнали много напред с реформите? Що така спят по улиците?

  13. 13 Профил на Добри Божилов
    Добри Божилов
    Рейтинг: 583 Неутрално

    В Англия е имало (и още има) закони за борба със скитниците и чрез тях са ликвидирани паразитни прослойки от типа на циганите.

    www.dobribozhilov.com
  14. 14 Профил на mik2
    mik2
    Рейтинг: 1107 Неутрално

    Маджарите не са добре. Какви са тези глупости? Ами да им се даде на хората подслон тогава! Ама не им държи, нали? Действуват като Дянков - да режем, пък майната им на обикновените хорица. В България положението с бездомните е направо трагично, ама понеже никой не се интересува от съдбата на хората, нищо не се чува. Гадни "хейтъри" са окупирали властта навсякъде..

  15. 15 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 856 Неутрално

    До коментар [#13] от "Добри Божилов":

    и много хубаво.
    Ако забранят и просията се надявам,че някой цигански прослоийки от целият бивш соц лагер ще намерят начин да поработят нещо нормално.

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  16. 16 Профил на wreck
    wreck
    Рейтинг: 951 Неутрално

    на снимката: маджарският Рапон.

    You should never underestimate the predictability of stupidity .
  17. 18 Профил на f.s.m.
    f.s.m.
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Това е добре, сега и гладните да забранят.

  18. 19 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1515 Весело

    БОЦЕ ИМАШ СИ КОНКУРЕНЦИЯ!!!!!!!! И то сериозна Бърже оди спрЕтни некоя реформичка ,че току виж Орбан оглавил първото място в лигата по тъпотия

    15.02.1989 - 07.02.2018
  19. 20 Профил на Ѡлегъ
    Ѡлегъ
    Рейтинг: 994 Неутрално

    Не бива да крия, че съм голям фен на Орбан, но точно този закон ме изумява.
    Въпреки, че долавям логиката на Фидес, да забрани бездомните. А имено, кой е бездомен? Има много които напускат дома си заради лои нрави - пиянство. Но в крайна сметка това си е негова работа. А има и такива които обстоятелствта принуждават да са бездомни. В началото на моя престой в Германия съм бил над 2 години без дом - спал съм на обектите, които строим. А понякога и в парка((((((


    В редица страни от ЕУ е забранена просията и се наказва със затвор, ако те пипнат три пъти. Но за бездомни не съм чел.

    "Бригада: Наследник" (2012) http://my-hit.ru/film/21273
  20. 21 Профил на Мастър Йода
    Мастър Йода
    Рейтинг: 1107 Неутрално

    До коментар [#18] от "f.s.m.":

    Единствената ефективна мярка е да забранят глада и безимотничеството.

    Аз не остря моливи, аз руша империи!
  21. 22 Профил на Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Рейтинг: 1264 Неутрално

    [quote#10:"нервна"]Хахаха, да очакваме ли скоро закон в стил Виктор Юго - доживотна каторга за всеки,дръзнал да открадне късче хляб? [/quote]
    Кражбата е наказуема навсякъде. Наказанията могат да бъдат адекватни, или не. Бездомния не винаги е престъпник, освен ако някой "умник" не измисли закон който го прави такъв. Навремето имаше и закон срещу тези които не бяха "обществено' заети", та ги изселваха, и "въдворяваха" на работа. На там ли да се върнем?

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  22. 23 Профил на heatseeker
    heatseeker
    Рейтинг: 1316 Любопитно

    Любопитен съм - на сгащените санкюлоти в Унгария съдии изпълнители ли ще изпращат властите, за да събират глобите? Или ще ги въдворяват в трудови лагери, за да си изработят дължимите суми? А после?

    И това е европейска, християнска държава, някогашна част от изтънчената Дунавска монархия...

    Свобода за Надежда Савченко!
  23. 24 Профил на Мастър Йода
    Мастър Йода
    Рейтинг: 1107 Неутрално

    До коментар [#20] от "Ѡлегъ":

    Мамка му, напоследък ме преследва някаква тръпка лятото да грабна велосипеда си и просто да тръгна да обикалям Европа. Искам да се пробвам като скитник. Мисля, че два месеца хойкане ще ми предостави невероятно познание за хората и живота в другите страни.

    Аз не остря моливи, аз руша империи!
  24. 25 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1306 Неутрално

    Тя простотията човешка, не била приоритет само на нашите управници от най-ново поколение! Тези с този закон, доста се доближават до достиженията Борисови и на неговите сподвижници.

    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
  25. 26 Профил на Майстор Балкански (00:00–24:00)
    Майстор Балкански (00:00–24:00)
    Рейтинг: 1316 Весело

    [quote#11:"Мерилин"] Остава сега да забрани и бедните, като всеки който не е милионер, подлежи на глоба. [/quote]

    Точно така, бедноста да се криминализира, и всички които нарушат този закон, направо в газовите камери - добре са го замислили унгарците, сега сигурно ще го въведат и ще си решат проблема "окончателно", иначе като го гледам тоя маджарски фюрер горе на снимката, само едни малки мустачки му липсват, на злобен поглед и прическа с перчем горе-долу го е докарал, хахаха...

    "И ний сме европейци, ама не чак дотам..."
  26. 27 Профил на mik2
    mik2
    Рейтинг: 1107 Неутрално

    До коментар [#24] от "Мастър Йода": Умната! Направи маршрута оптимален! В Маджарско ще те арестуват

  27. 28 Профил на Ѡлегъ
    Ѡлегъ
    Рейтинг: 994 Неутрално

    До коментар [#24] от "Мастър Йода":

    Прекрасна идеа! Самият аз не съм обикалял така никога. А сега е твърде сложно с малко дете да обикалям с колело - но прякото общуване с хора всякакви от различни етноси е невероятно духовно обогатяване. Нямаш си на предтсава, как се радвам на командировки - а моите са все из източния север. Като отида там ми показват всячески че съм акцептиран, не заради статус, а заради това, че съм човек - истински извор на жизнерадост.

    "Бригада: Наследник" (2012) http://my-hit.ru/film/21273
  28. 29 Профил на xxxxxl
    xxxxxl
    Рейтинг: 636 Любопитно

    [quote#23:"GogoPG"]И това е европейска, християнска държава, някогашна част от изтънчената Дунавска монархия.............................................................................................
    Ъхъ....
    Беше,беше.
    Освен Буда-пеща друго не виждам у маджарите.На село ядат все още гулаша с много чесън и ефтино Токай.И съответно миришат така.Беше време,когато им завиждахме(особено в края на цоциализЪма)...
    Сега вече са малце за СЪжаление.Доста паднаха със стандарта.

    Защо сме още член на ЕСССР?
  29. 30 Профил на Мастър Йода
    Мастър Йода
    Рейтинг: 1107 Неутрално

    До коментар [#27] от "mik2":

    Истински се притеснявам, че ще трябва да пресичам Сърбия или Румъния. Но пък като си представя, че малко след това ще ме посрещне "Тихият бял Дунав"!

    Аз не остря моливи, аз руша империи!
  30. 31 Профил на Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Рейтинг: 2379 Весело

    Не съм чел коментари, ако повторя някого съжалявам.
    ...........бездомниците подлежат на глоба от около $600 или на затвор............

    Тия не са чели О. Хенри явно.
    И как ще стане с 600-те $?
    Бездомник с 600 $ !

    А за затвора - О. Хенри е писал. Всяка есен човекът чупи витрина и си чака полицията да дойде. Съдията редовно си му присъжда 3 месеца затвор (колкото да изкара зимата) и потом сначале .

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  31. 32 Профил на Мастър Йода
    Мастър Йода
    Рейтинг: 1107 Неутрално

    До коментар [#28] от "Ѡлегъ":

    Вчера попаднах на интересен вело маршрут:

    http://www.baatbg.org/welcome.php?subPage=52

    Аз не остря моливи, аз руша империи!
  32. 33 Профил на Ѡлегъ
    Ѡлегъ
    Рейтинг: 994 Неутрално

    До коментар [#29] от "xxxxl":
    [quote#29:"xxxxl"]На село ядат все още гулаша с много чесън и ефтино Токай[/quote]
    Сега се сетих, че имаме една позната унгарка, която никога не беше виждала маслини, а е 5 или 6 години по-стара от мен.

    "Бригада: Наследник" (2012) http://my-hit.ru/film/21273
  33. 34 Профил на Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Рейтинг: 2379 Весело

    До коментар [#24] от "Мастър Йода":
    До коментар [#28] от "Ѡлегъ":

    Преди милион години го направихме, макар и в дребни мащаби. Тук, в България по Черноморието. Полицаите редовно ни гонеха, но се местим с няколко километра надолу и там е района на друг полицай.
    Наистина беше хубаво. Е, не бяхме точно бездомници - имахме си палатка.
    Въпроса е, че си бяхме с велосипеди (колелетата).

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  34. 35 Профил на mik2
    mik2
    Рейтинг: 1107 Неутрално

    До коментар [#30] от "Мастър Йода": Ще отидеш в Залцбург и Виена нали, знам аз! Аз пък ще събера малко пари и ще отида с рейса. Автобусите имат хубави климатици, гледам, филми...Ще е приключение. Аре да минава зимата

  35. 36 Профил на юноша бледен
    юноша бледен
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Е, това, с глобяването, е глупаво. Тези хора не по своя воля са на улицата. Решението не е с глоби и наказания, на тези хора трябва да им се помогне, да си намерят работа, да се лекуват, ако са алкохолици или наркомани. Иначе какво - явно е, че няма да могат да си платят глобата, влизат в затвора, излизат и? Пак на улицата. И след това какво? Пак в затвора? И така докато са живи?

  36. 37 Профил на Ѡлегъ
    Ѡлегъ
    Рейтинг: 994 Неутрално

    До коментар [#32] от "Мастър Йода":

    Оооо аз за това съм чел преди време. Инициаторът е един немец от Берлин, който обръща внимание на факта, че следите от стената, разделяща Берлин на Източен и Западен са заличени, и така покълва идеята историята на отминалото време да се предава по забавен и здравословен начин.
    Само успех мога да ти пожелая. Иначе ти се радвам от все сърце))))

    "Бригада: Наследник" (2012) http://my-hit.ru/film/21273
  37. 38 Профил на Ѡлегъ
    Ѡлегъ
    Рейтинг: 994 Неутрално

    До коментар [#34] от "Росен":

    Блазе ти!
    Не мога да се похваля с такива авантюри, тъй като след военна служба дойдох в Берлин.

    "Бригада: Наследник" (2012) http://my-hit.ru/film/21273
  38. 39 Профил на Ѡлегъ
    Ѡлегъ
    Рейтинг: 994 Неутрално

    [quote#35:"mik2"]ще събера малко пари и ще отида с рейса[/quote]
    Съвет: Самолетните билети са по-евтини от тези на рейса за момента. (И в Австрия навсякъде е збранено да се проси!)

    "Бригада: Наследник" (2012) http://my-hit.ru/film/21273
  39. 40 Профил на Мастър Йода
    Мастър Йода
    Рейтинг: 1107 Неутрално

    До коментар [#35] от "mik2":

    Хе-хе, колко мадами ще пропуснеш по пътя, докато лапаш мухите по екрана в автобуса.

    Аз не остря моливи, аз руша империи!
  40. 41 Профил на Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Рейтинг: 2379 Весело

    До коментар [#38] от "Ѡлегъ":
    [quote#38:"Ѡлегъ"]след военна служба дойдох в Берлин[/quote]
    Блазе ти на теб, че си в Германия оттогава (вероятно), докато аз си карах колелото в България и кола си купих чак през 1992-ра.

    До коментар [#36] от "юноша бледен":
    [quote#36:"юноша бледен"] И след това какво?[/quote]
    След това О. Хенри - кръговрат. Зимата на "топло" и в двата смисъла, а лятото както дойде.
    Имам чувството, че наше народно събрание е приело такъв закон.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  41. 42 Профил на Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Рейтинг: 2379 Весело

    До коментар [#39] от "Ѡлегъ":

    200 лева е с бус - катунарския принцип, но все пак стигаш.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  42. 43 Профил на acb16
    acb16
    Рейтинг: 845 Неутрално

    До коментар [#40] от "Мастър Йода":
    Направо ме зарази.

  43. 44 Профил на red_rose
    red_rose
    Рейтинг: 1090 Неутрално

    Прочитайки първоначално само заглавието, си помислих, че става дума за бездомни кучета. Пък то ставало дума за живи хора. След като прочетох и статията, си помислих: "Боже, Боже, и други държави си имали тикви за премиер"
    Интересно, само при демокрацията има бездомници и клошари.
    При социализЪма немаше такива "екстри".

    Да пишеш на български с латиница е като да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е красиво!
  44. 45 Профил на Мастър Йода
    Мастър Йода
    Рейтинг: 1107 Неутрално

    До коментар [#43] от "acb16":

    Тогава стягай велосипеда и дисагите и догодина, като дойде лятото, тръгваме. Е-е-е-х, ако ти кажа какви австрийки и унгарки се срещат по пътищата...

    Аз не остря моливи, аз руша империи!
  45. 46 Профил на Ѡлегъ
    Ѡлегъ
    Рейтинг: 994 Неутрално

    [quote#41:"Росен"]Блазе ти на теб, че си в Германия оттогава [/quote]
    Грях ще е да се оплаквам точно аз, но наистина не бива да се поставя материалната сигурност пред човещината. За дълъг период от време, само материални продобивки не е на добре.
    Обратното - също не за предпочитане. Затова съм з асредния път - материална база да расте с духовните качества.

    "Бригада: Наследник" (2012) http://my-hit.ru/film/21273
  46. 47 Профил на acb16
    acb16
    Рейтинг: 845 Неутрално

    До коментар [#45] от "Мастър Йода":
    Аз ще съм с бус...Някой трябва да носи водата,хляба,ракията..

  47. 48 Профил на Ѡлегъ
    Ѡлегъ
    Рейтинг: 994 Неутрално

    До коментар [#42] от "Росен":

    200 лева са 100 евро
    А билетите отиване и връщане със самолет са под 100 евро.
    Чехия, Словакия, Австрия, Унгария и Италия са близки дестинации и имат много ниски тарифи. Разбира се, по желание - може и с автобус.

    "Бригада: Наследник" (2012) http://my-hit.ru/film/21273
  48. 49 Профил на Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Рейтинг: 2379 Неутрално

    До коментар [#48] от "Ѡлегъ":

    Не съм вдянал, че е на късо разстояние. Имаше и по 50 евро билети до Испания, ама не знам дали има постоянно.



    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  49. 50 Профил на Ѡлегъ
    Ѡлегъ
    Рейтинг: 994 Неутрално

    До коментар [#49] от "Росен":

    Самият аз прочетох тарифите за зимния сезон 2011-2012 на Ер Балкан тук в Дневник. Затова си позволих да го посъветвам.

    "Бригада: Наследник" (2012) http://my-hit.ru/film/21273
  50. 51 Профил на Sniper
    Sniper
    Рейтинг: 1107 Весело

    Тия па, и до бездомниците опряха, сякаш хората са такива по собствено желание. И като го глоби кво ще му вземе - дрипите?!?
    Наскоро в един от постовете си бях задал въпроса, кога ще погнат клошарите по повод на някакво поредно мисловно малоумие. Не съм и предполагал, че и в Унгария ме четат. Занапред ще се въздържам от " идеи ".

    "Какъвто човекът, такава и речта му." - "Qualis vir, talis et oratio." Луций Аней Сенека
  51. 52 Профил на Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Рейтинг: 2379 Весело

    До коментар [#51] от "Sniper":
    [quote#51:"Sniper"]Не съм и предполагал, че и в Унгария ме четат. [/quote]
    Искай им 2% от "приходите", че 10 000 по 600$ хич не звучи зле.
    Не е въпроса колко процента вземаш, а ОТ каква сума ги вземаш.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  52. 53 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 1245 Неутрално

    "крайната бедност трябва да се лекува, а не да се наказва. "

    Разбира се,че трябва да се "лекува"!На тези хора трябва да и се дава някакъв шанс.Програми за заетост и т.н.

    Хм!Колко ли е процентното участие на OTP в тези 10000?!Щото в България тези хора не са малко!

  53. 54 Профил на Mechanosaurus
    Mechanosaurus
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#6] от "~":

    Тая статия е писана от подигравачи. Всъщност някои от мерките на Орбан наистина са прибързани, но на човека му е писнало да чака кимване от Париж, Берлин, Лондон или Вашингтон и в това го подкрепям напълно. И в Прага, Варшава, Любляна, Братислава и Букурещ настроенията са същите като в Будапеща, както и в Мордор, пардон, София. Белградското правителство буквално се раздира между желанието си да угоди на "Запада" и безцеремонната наглост на същия, който буквално се подиграва със Сърбия.
    Не знам за Вилнюс и Рига, в Талин май разчитат на подкрепа през залива и това ги прави много глезени

  54. 55 Профил на Sniper
    Sniper
    Рейтинг: 1107 Весело

    [quote#52:"Росен"]Искай им 2% от "приходите", че 10 000 по 600$ хич не звучи зле. [/quote]
    Изобщо не съм убеден, че всички бездомници ще си платят глобата, като едни изрядни бедняци.
    Па ако на тоя от снимката вземат да му плащат в натура, ша са зарина с протрити балтони и скъсани галоши пета употреба. 2% от дрипи, все са си дрипи. Мерси, ма не ме устройва. Майни унгарците, ми дано нашия да рита някъде някое мачле или да кълца поредната лентичка, да не земе да прочете тука кви ги мъдри унгарския му колега, че знаеш ли кво ша земе да му мине през ума.

    "Какъвто човекът, такава и речта му." - "Qualis vir, talis et oratio." Луций Аней Сенека
  55. 56 Профил на Mechanosaurus
    Mechanosaurus
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Мдам, явно социалистическата младеж е дошла на гей къмпинг под тази статия. Викнете мунчо, че напоследък се тормози все под статии за десничарския фашизъм, да поразпусне с вас.

  56. 57 Профил на Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Рейтинг: 2379 Весело

    До коментар [#55] от "Sniper":
    [quote#55:"Sniper"]Майни унгарците, ми дано нашия да рита някъде някое мачле или да кълца поредната лентичка,[/quote]
    Нашия нельзя трогать пред очите ми.
    Унгарския може .

    Унгарците не са мошеници като нас, та може и да вишиш някоя и друга хилядарка в евро на месец. А може и форинти, че на еврото нещо му върви в последно време.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  57. 58 Профил на ръмжо
    ръмжо
    Рейтинг: 586 Неутрално

    Нищо не разбирате, човека така се справя с кризата ето на: 10 000 по 600$ и готово - бюджета е готов. Ни'кви данъци за богатите - да плащат бездомните

  58. 59 Профил на kras
    kras
    Рейтинг: 537 Неутрално

    Бездомните хора са социален проблем, който се решава с полагане на съответни грижи за тях от страна на държавата и обществото, а не със забрани и налагане на наказания. Изпращането на нарушителите на този антисоциален закон в затвора, когато е пределно ясно, че след като нямат дом, няма да имат и необходимите средства за заплащане на определената в закона не-малка по рамер глоба, не е правилното и допустимо средство за преодоляване на социалната бедност в една държава, която претендира, че спазва човешките права.

  59. 60 Профил на mik2
    mik2
    Рейтинг: 1107 Неутрално

    До коментар [#40] от "Мастър Йода": Е, тука ме хвана, наистина! Не знам дали бих тръгнал ей така, с колело като тебе. Макар, че лятото ги гледам тука с палатки и велосипеди по плажовете на юг. И се кефят..

  60. 61 Профил на Васил Дакев
    Васил Дакев
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Колко било лесно!!! Приемаш закон,с който забраняваш бедността!?!И тя изчезва.

  61. 62 Профил на antikomunist
    antikomunist
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#5] от "1951":

    пишеш пълни глупости Виктор Орбан може и да е малко луд но именно той проведе болезнените реформи в края на 90-те и плати цената 2-ва мандата в опозиция унгарците обаче не се оказаха инати като българския матрял и миналата година го върнаха на бял кон с абсолютно мнозинство

  62. 63 Профил на Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Рейтинг: 2379 Любопитно

    До коментар [#62] от "антикомунист":

    Костов, Костов, Костов!

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  63. 64 Профил на antikomunist
    antikomunist
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#63] от "Росен":

    няма смисъл след последните избори разбрах в бг няма гражданско общество има матрял

  64. 65 Профил на Марко
    Марко
    Рейтинг: 531 Неутрално

    [quote#1:"GogoPG"]Е, този закон наистина е рядко тъп!!! [/quote]

    Хубаво е, когато човек знае точната истина за един закон без да го е чел!

    Не съм магаре;-)
  65. 66 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 1245 Неутрално

    [quote#63:"Росен"]Костов, Костов, Костов![/quote]


    Тук не съм съгласен с теб.Костов гласува с комунистите!Непростимо е...

  66. 67 Профил на PavelCZ
    PavelCZ
    Рейтинг: 1864 Неутрално

    В самата Унгария законът предизвиква недоумение. Преди три седмици, като бях там, завършваха дебатите в парламента и моите унгарски приятели бяха стреснати. При това не са бездомници.
    Не може да се криминализира социално явление, което не е зависимо от волята на обектите му. Има малък процент бездомни, които съзнателно са такива, но повечето са станли поради преживяна лична катастрофа и определено не са престъпници. Това, че видът им е ужасен и изпитвам страх от тях не значи, че трябва да ги нароча за виновни за моите страхове.

    E PLVRIBVS VNVM
  67. 68 Профил на Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Рейтинг: 2379 Неутрално

    До коментар [#67] от "PavelCZ":
    [quote#67:"PavelCZ"]В самата Унгария законът предизвиква недоумение.[/quote]
    Естествено, недомислици има навсякъде явно.
    Без Англия, доколкото знам. Там ... мислят много преди да приемат закон.
    За премахването на закон пък още повече. Преди десетина година премахнаха закон, който забраняваше на конниците да са на конете, докато преминават пред двореца на краля/кралицата като морално остарял. А законът беше на 200 или на повече години - забравил съм, но там някъде.

    Та вече може да се язди коня, докато минава човек пред двореца .

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  68. 69 Профил на kardinalat
    kardinalat
    Рейтинг: 845 Весело

    Духът на адмирал Хорти е ЖИВ !

    това е нивото на националистическата десница

    и най-умният си е малко прост....
  69. 70 Профил на bel_bel
    bel_bel
    Рейтинг: 793 Неутрално

    Отвратен съм!

    Кто-то сказал, что жизнь была бы тяжелой, если бы не честные глаза собак. Дурак он. Собака — это хорошо. Но самое лучшее — это честные глаза людей.
  70. 71 Профил на saseff
    saseff
    Рейтинг: 583 Неутрално

    На къде върви този свят.?????

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    saseff
  71. 72 Профил на gargamel
    gargamel
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#44] от "red_rose":
    [quote#44:"red_rose"]Интересно, само при демокрацията има бездомници и клошари.
    При социализЪма немаше такива "екстри".
    [/quote]
    В интерес на истината първият просяк ,който видях беше пред една катедрала точно в Будапеща през 89-та. Вярно,че просяк и бездомник са различни неща, но все пак това си беше сериозен шок за един 14 годишен келеш за пръв път излязъл от НРБ. А дори още не се бях свестил от предишния шок 10-ина минути по-рано - продаваха банани през август и дори нямаше опашка! ШОК! А уж и там беше соц.

    Dum Spiro, Spero
  72. 73 Профил на Thermobee
    Thermobee
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    За! Аман от юродивци по улиците!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Не на ислямската инвазия в Европа!
  73. 74 Профил на kaka_poca
    kaka_poca
    Рейтинг: 531 Любопитно

    МНОГО ХИТРО !
    Ето от къде ще дойдат парите за яко закъсалата унгарска държава.
    Няма да има нужда от спешната финансова помощ от ЕС, която миналия месец поискаха.
    Наш Бойко може само да се учи от В. Урбан на тарикатски номера за управление на държавата.

  74. 75 Профил на napalmoff
    napalmoff
    Рейтинг: 8 Весело

    Не разбирате ли, че тези мерки са срещу "синкавия бонус" с който България и Румъния допринесоха към етно фонда в ЕС

  75. 76 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 845 Любопитно

    Тц тц тц тц, Унгарците правят това, което парламента на Бате Бойко го отмени миналата година )))

    Наказателен кодекс
    Чл. 328. (Изм. - ДВ, бр. 28 от 1982 г., отм. - ДВ, бр. 26 от 2010 г.) (1) (Изм. - ДВ, бр. 10 от 1993 г. ) Който води живот в скитническа група, се наказва със задължително заселване до две години или с глоба до три лева.
    (2) Който организира или ръководи такава група, се наказва с лишаване от свобода до една година и със задължително заселване.
    (3) Който води скитнически живот, като не се установява на постоянно място за живеене и не упражнява общественополезен труд, се наказва със задължително заселване до две години.

  76. 77 Профил на onufrij
    onufrij
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Извод: в Унгария дори бездомниците разполагат с по 600$, та могат да бъдат глобени. У нас работещите нямат толкова.

  77. 78 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 845 Гневно

    Айде стига глупости! Унгарците правят много просто нещо - "Ако си толкова закъсал, че не смогваш, обърни се към "Социално подпомагане", да ти помогнат хората, колкото могат, да ти дадат общинско жилите, може и не в Будапеща, а примерно в тяхното Елхово, да ти дадат работа - да метеш улиците на Елхово, и да те настанят в бившите казарми, но да работиш. Да получаваш срещу това метене някакви минимални парички - социална помощ срещу работа, но ако предпочиташ да си свободен, да спиш под звездите и да си в бизнеса с милосърдието - ще плащаш глоба - наем пейка".
    Я вижте кой реве най-много? Частните НПО-та, защото държавата им краде от клиентелата! Реват и разните му там адвокати, специализирани по "човешки права", защото очакват % от евентуално обезщетение.

  78. 79 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 845 Неутрално

    Общинско жилище, де....

  79. 80 Профил на venko1
    venko1
    Рейтинг: 217 Гневно

    Ти не четеш ли, че няма такива жилища? Това да не ти е социализъм, че работещите да си строят блокове. Виж, затвори има достатъчно, особено, когато се усетиха, че могат да бъдат частни и да развиват капитализъма

  80. 81 Профил на Гилгамеш
    Гилгамеш
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Абе доколкото знам, май там по закон при развод жената получава всичко - няма взаимни съгласия и т.н. Та много мъже, работещи, са принудени известно време да прекарат на улицата. Не зная дали е истина, но ако е, това хвърля известна светлина върху смисъла на закона.

    Ако ББ беше президент на Египет => http://prikachi.com/images/27/4258027E.jpg
  81. 82 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 845 Гневно

    До коментар [#80] от "venko1":

    Чета, чета, ама ти изглежда не четеш, че "Няма общински жилища в БУДАПЕЩА", а дали има в Кечкемет или в Шекесфекервар? Някоя казарма дали не е останала? Или викаш къде къде е по-добре да си под звездите в Будапеща, да обикаляш кофите за боклук, да ти подхвърлят "Столичани" някоя стотинка, вместо да копаш градинките некаде в провинцията за минимална заплата.
    Или предпочиташ свобода - да си рискуваш здравето, да правиш кочина около кашона си, каквато кочина е под Бруклинският мост в най-демократичната демокрация - УСА, да рискуваш и здравето на другите, заради свободният ти живот! Ми живей си го по този начин!
    Само не ходи в Унгария, защото ще ти олющят 600 евро, и после ще бачкаш обществено-полезен труд, докато си ги изплатиш!

  82. 83 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 845 Весело

    До коментар [#81] от "Гилгамеш":

    Мхм, да, така е! Жена ти те изхвърля, взема ти къщата, прибира ти и портфейла, че нямаш и 100 евро да си вземеш квартира до заплата! И аз така съм чувал!

  83. 84 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 845 Весело

    Фашисти бе! Малоумници! Нещат да дават социална помощ без бачкане! Расистки закони ще ми приемат, и харчат пари без икономическа ефективност!
    http://dartsnews.bg/News/9666

  84. 85 Профил на Гилгамеш
    Гилгамеш
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    До коментар [#83] от "Федор Венедиктович Езерский":

    Ако е така, то варварски е семейният им кодекс, не въпросният закон.

    Ако ББ беше президент на Египет => http://prikachi.com/images/27/4258027E.jpg
  85. 86 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 845 Весело

    До коментар [#85] от "Гилгамеш":

    Едва ли е такъв ))) Все пак в Евросъюза са )))

  86. 87 Профил на Гилгамеш
    Гилгамеш
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    До коментар [#86] от "Федор Венедиктович Езерский":

    Преувеличаваш цивилизационната роля на ЕС.

    Ето, виж: http://www.dnevnik.bg/ekobiznes/ekosbor/2009/05/28/726334_fotogaleriia_masovo_klane_na_kitove_na_faryorskite/

    Ни нямаме ли маса калпави закони?

    Ако ББ беше президент на Египет => http://prikachi.com/images/27/4258027E.jpg
  87. 88 Профил на Мустафанка
    Мустафанка
    Рейтинг: 1316 Весело

    Браво на унгарското правителство! Става ми все по-симпатично. Нанесе пореден удар срещу либерастията и то в неформалната й столица - Будапеща. А на "Отровено общество" и останалите юди, ако не им харесва законът, винаги могат да се метнат отвисоко. Така ще направят услуга и на себе си, и на обществото.

    Равни права за всички: това е най-крещящата неправда, защото онеправдава най-даровитите хора. Ницше.
  88. 89 Профил на Мустафанка
    Мустафанка
    Рейтинг: 1316 Весело

    Унгарците са горд и достоен народ - не спряха погромите срещу войнстващата циганизация и либерастия нито за миг, макар Сорос да няла милиони в змийското гнездо, нар. Централноевропейски университет, в централата на "Отровено общество" и още цял куп бази за рушене на държавността и затриване на традиционните ценности.

    Равни права за всички: това е най-крещящата неправда, защото онеправдава най-даровитите хора. Ницше.
  89. 90 Профил на mmarto
    mmarto
    Рейтинг: 426 Весело

    Как не са решили да ги кастрират, сигурно не са се сетили.

  90. 91 Профил на Мустафанка
    Мустафанка
    Рейтинг: 1316 Любопитно

    Сигурен съм, че унгарците няма да се укротят, докато не превърнат своите соросоиди в бездомници и с глобите, които ще им цакат, не си възвърнат частично загубите, които им донесе "Отровено общество".

    Разбира се, материалните. Другите няма как да бъдат възстановени, за съжаление.

    Равни права за всички: това е най-крещящата неправда, защото онеправдава най-даровитите хора. Ницше.
  91. 92 Профил на Мустафанка
    Мустафанка
    Рейтинг: 1316 Весело

    [quote#73:"Thermobee"]За! Аман от юродивци по улиците![/quote]


    ++++++++++++++

    Равни права за всички: това е най-крещящата неправда, защото онеправдава най-даровитите хора. Ницше.
  92. 93 Профил на Мустафанка
    Мустафанка
    Рейтинг: 1316 Весело

    [quote#69:"kardinalat"]Духът на адмирал Хорти е ЖИВ !

    това е нивото на националистическата десница

    Кво мрънкяш, бе!
    Само можем да се поучим от унгарците.






    !


    Оценка[/quote]

    Равни права за всички: това е най-крещящата неправда, защото онеправдава най-даровитите хора. Ницше.
  93. 94 Профил на Мустафанка
    Мустафанка
    Рейтинг: 1316 Весело

    [quote#69:"kardinalat"]Духът на адмирал Хорти е ЖИВ !

    това е нивото на националистическата десница[/quote]


    Кво мрънкяш, бе!
    Само можем да се поучим от унгарците.

    Равни права за всички: това е най-крещящата неправда, защото онеправдава най-даровитите хора. Ницше.
  94. 95 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 845 Разстроено

    До коментар [#87] от "Гилгамеш":

    Ами.... гадно е... за нас... викингите викат, че било традиция...
    една историйка от мен, от преди да влезем в Евросъюза.
    Наш "гларус" забърсал шведка, оженили се, и заживели в Стокхолм, в приятна къщичка. Гледало младото семейство, че всички комшии си гледали някакво животно, и нашият казал "хайде и ние да си вземем". И си взели прасе. Гледали са си го, разхождали са си го, комшиите им се радвали, че човека ексцентричен - не си е взел котка или куче, ами прасе.
    Да, ама наближила Коледа, събрал "махалата" по наш си обичай, и му теглил ножа. После историята е ясна - ченгета, и на самолетчето, за сметка на крал Карл XVI Густав, към София... или по избор, в панделата за жестоко отношение към животните....
    Е, не са ли жестоки шведите?

  95. 96 Профил на antikomunist
    antikomunist
    Рейтинг: 8 Весело

    До коментар [#94] от "Мустафанка":

    ами сигурно му се иска да е бездомник в унгария амане му стиска да си признае

  96. 97 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 2979 Весело

    До коментар [#26] от "Майстор Балкански (00:00–24:00)": Че ти не знаеш ли, че и у нас бъркането в кофите за боклук е криминализирано и се наказва с глоба до 500 лева! Нали всичко, което е попаднало в кофата за боклук вече е собственост на фирмата по чистотата!
    Само не ме питайте колко клошари са глобени за събиране на стари вестници или кашони или няколко домата от близкия магазин, изхвърлени в кофите заради нетърговски вид!


  97. 98 Профил на Десен екстремист
    Десен екстремист
    Рейтинг: 1039 Неутрално

    [quote#9:"dante_18"]По-принцип бездомниците не са избрали сами да са бездомници, затова не би било правилно да ги вкараш в затвора за нещо, което не зависи от тях! [/quote]
    Това не е съвсем сигурно. Преди години показаха по ТВ една италианска клошарка, наследила от брат си няколко милиона и я питаха какво възнамерява да прави. Отговори, че ще живее както е живяла досега. Просто не знае какво друго да прави и ще продължи да си рови по кофите.
    Това си е просто начин на живот.
    Тук не включвам нашего брата. Наистина си има много бедни хора, принудени да живеят по този начин.

    "Много съм във час! Осем години праим бюджети."- ББ ;)
  98. 99 Профил на 7777
    7777
    Рейтинг: 2395 Неутрално

    До коментар [#88] от "Мустафанка":

    Пожелавам ти от все сърце да се окажеш бездомен в Унгария и законът да бъде приложен към теб с цялата си сила. Господ да ти въздаде!

    A man without faith is like a fish without a bicycle.
  99. 100 Профил на Мустафанка
    Мустафанка
    Рейтинг: 1316 Весело

    До коментар [#99] от "7777":

    Колкото и да кълнеш като дърта циганка, правилността и полезността на закона няма да изчезнат.
    На унгарците им писна цигани и правозащитници да издевателстват над тях и си избраха правителство, което да върне нормалността в държавата им.

    Равни права за всички: това е най-крещящата неправда, защото онеправдава най-даровитите хора. Ницше.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK