Руски военни кораби пристигнаха в Сирия

По непотвърдена информация самолетоносачът "Адмирал Кузнецов" също е част от флотилията, пристигнала в сирийски териториални води

© Reuters

По непотвърдена информация самолетоносачът "Адмирал Кузнецов" също е част от флотилията, пристигнала в сирийски териториални води



Група руски военни кораби пристигнаха в неделя в сирийското пристанище Тартус, съобщи "Франс прес" и в. "Аарец".


Руски източници засега не коментират информация.


"Франс прес" се позовава на информация на сирийските медии. Според официалната агенция SANA корабите ще престоят в пристанището шест дни. Според режима в Дамаск руското военно присъствие е знак на солидарност от страна на Москва със сирийския народ.




Частният в. Al-Watan, който е близък до правителството в Дамаск, съобщи през миналата седмица, че руският самолетоносач "Адмирал Кузнецов" е ескортиран от голяма флотилия, включително и подводници.


Пристигането на корабите съвпада със заседание на външните министри от Арабската лига в Кайро, на което те ще обсъдят резултатите на изпратената от тях в Сирия мисия от наблюдатели и ще решат дали да поискат помощ от ООН.


Според предварителна информация наблюдателите отбелязват в доклада си, че военните не са се изтеглили от градовете, че срещу протестиращите продължава да се използва насилие и че сирийското правителство само частично е спазило обещанието си за освобождаване на политическите затворници.


"РБК дейли" отбелязва, че в арабския свят мнозина възприемат руските военни кораби в сирийските териториални води като демонстрация на сила от страна на Москва и изказват предположения, че истинската им цел е да окажат подкрепа на режима на сирийския президент Башар ал Асад.


Москва де факто подкрепя Дамаск независимо от нарастващия натиск на Запада и арабския свят върху режима на Асад. Русия се обяви против ембаргото върху доставките на оръжие за Сирия. "Предложението за забрана на доставките на всякакво въоръжение в Сирия ми се струва доста несправедливо", каза на 29 ноември руският външен министър Сергей Лавров. През октомври Москва наложи вето заедно с Пекин на резолюция за Сирия на Съвета за сигурност на ООН.


Сирия е голям вносител на руско оръжие. На страната се падат около 7% от руските продажби, възлезли според московската анализаторска компания CAST през 2010 г. на 10 млрд. долара.


Протестите срещу управлението на президента Башар ал Асад в Сирия продължават вече 10 месеца. Те са съпътствани от масови безредици и въоръжени сблъсъци, в които броят на жертвите непрекъснато расте.


По данни на ООН са загинали над 5000 граждани.


Само през последните три дни се предполага, че са убити близо сто човека, но информацията трудно може да се провери и докаже заради ограниченията, налагани върху чуждестранни медии в страната.


В неделя бе съобщено за смъртта на 11 сирийски войници в провинция Дераа.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (227)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  2. 2 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 2828 Неутрално

    Не искат да изтърват още една арабска страна купувач на руско оръжие!

  3. 3 Профил на Бегемот
    Бегемот
    Рейтинг: 426 Весело

    Грамаден успех за руснаците! Как не са успели да се разпаднат и потънат по пътя? Герои! Просълзих се :Д

  4. 4 Профил на sofia_21
    sofia_21
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Режимът в Саудитска Арабия пък е приютил хиляди американски войници. Всеки си гледа интереса.

  5. 5 Профил на arma
    arma
    Рейтинг: 217 Весело

    Е стига толкова арабска"пролет"

  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  7. 7 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1047 Неутрално

    Доста съмнителна новина. Самолетоносачите по правило не действат самостоятелно, а са придружавани от особена охранна и поддържаща флотилия, наречена самолетоносачна група:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Carrier_battle_group

    Гостуването на даден самолетоносач в едно пристанище по неизбежност е и гостуване на цялата самолетоносачна група в района му.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  8. 8 Профил на dragozow
    dragozow
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Руснаците винаги са продавали оръжие на страни на които САЩ не продава, примери безброй, Китай, Виетнам, Северна Корея, Иран, Ирак, цяла Африка о половин Южна Америка. Нищо ново, трябва да си пробутват старите оръжия.

    Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.
  9. 9 Профил на dragozow
    dragozow
    Рейтинг: 740 Неутрално

    И въобще не им пука за сирийците.

    Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.
  10. 10 Профил на Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Рейтинг: 995 Неутрално

    Както са дошли, тъй ще си идат.

    Няма шики-мики.
  11. 11 Профил на laundromat
    laundromat
    Рейтинг: 426 Весело

    Ами "миротворци"! Ще пазят "сирийският народ" от диктатора му!

  12. 12
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  13. 13 Профил на bayern
    bayern
    Рейтинг: 426 Неутрално

    американците могат да нападнат иран това за руснаците е добре но за сирия трябва да си траят че лошо им се пише

    Welthauptstadt Germania
  14. 14 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3345 Неутрално

    Единственият руски самолетоносач клас "Брежнев" (няма майтап!) "Адмирал Кузнецов" е съпоставим по размери с американския клас "Форестал", въведен на въоръжение през 1955, снет от въоръжение през 1998 г.

    Голема армада, няма да заспя от страх.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  15. 15 Профил на Daj Ribu
    Daj Ribu
    Рейтинг: 1002 Неутрално

    Май започва да става горещо, при това през зимата и в териоториалните води.
    Дано все пак, това да не е началото на края.

    Рибу, рибу - дай рибу, рибу, рибу - дай
  16. 16 Профил на ЗаНиЗа
    ЗаНиЗа
    Рейтинг: 2619 Любопитно

    "...знак на солидарност от страна на Москва със сирийския народ." - братя по оръжие! Сега САЩ да наблегнат на "блокирания" от Иран пролив и паритет - стой та гледай! Икономиката веднага ще се съживи.

    Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
  17. 17 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 526 Неутрално

    Баси!! Те тръгнаха преди месец!!! С гребци да бяха пак по-бързо щяха да стугнат.

  18. 18 Профил на jubal harshaw
    jubal harshaw
    Рейтинг: 1316 Весело

    До коментар [#8] от "dragozow":

    Американците винаги са продавали оръжие по същия - васален - принцип. При това въобще никога не им пукало за местното население.

    И?

    http://jubalharshaw.wordpress.com
  19. 19 Профил на Daj Ribu
    Daj Ribu
    Рейтинг: 1002 Весело

    До коментар [#17] от "sasoss":

    Преди месец, ама са спирали за водка по пътя

    Рибу, рибу - дай рибу, рибу, рибу - дай
  20. 20 Профил на jubal harshaw
    jubal harshaw
    Рейтинг: 1316 Весело

    До коментар [#12] от "munsterspatz":

    Просто пълни простотии, пък популацията пак прекарана.

    http://jubalharshaw.wordpress.com
  21. 21
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  22. 22 Профил на Владимиров
    Владимиров
    Рейтинг: 688 Неутрално

    До коментар [#14] от "dodge_ram":

    Това е резултат от доктрините на двете страни: едните разчитаха повече на класически флот, а другите - на подводници. Разбира се, руснаците в края на 80-те усетиха грешката си и започнаха да строят самолетоносачи, но тогава дойдоха промените и парите свършиха...почти бяха завършили два и единият мисля, че го продадоха на Индия, а другият - на Китай.

  23. До коментар [#14] от "dodge_ram":

    Послъгваш в желанието да очерниш Русия. Класът не е популярен като "Брежнев", а самият кораб е съизмерим като водоизместване и размери със самолетоносачи като френския "Шарл дьо Гол", който, впрочем, е по-малък.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  24. 24 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 2336 Неутрално

    Русия,Иран и Израел са основните потдръжници на режима Асад,всеки по различни причини.

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  25. 25 Профил на ARRI
    ARRI
    Рейтинг: 1316 Любопитно

    Aмерикански и руски военни кораби са един срещу друг до бреговете на Сирия

    Сирия става ново действащо лице в актуализираната „студена война“ между Русия и САЩ, пише Маурицио Пичирили в статия, публикувана във вестник Il Tempo.
    Ситуацията в „царството“ Башар ал-Асад става всеки ден все повече и повече хаотична, страната вече е на крачка от гражданска война, се казва в статията. Западът, воден от САЩ и Франция полага усилия да приложи санкциите на ООН срещу Дамаск, но Русия и Китай се противопоставят. ''Арабската лига се стреми да замени ООН и да наложи ембарго срещу режима на Асад за да го принуди да сложи край на репресиите, но Дамаск, както изглежда, не се страхува от нищо'' – пише изданието.
    „В тази ситуация на прекъснатата Арабска пролет, на САЩ изпрати военни кораби от Шести Американски флот до бреговете на Сирия, начело със самолетоносача George H.W. Bush, за да патрулира по границата на териториалните води на Сирия . Междувременно в сириийското пристанище Тартус на котва са три руски военни кораби - казва авторът.
    ''Освен това, Москва изглежда е доставила на режима на Асад нови самолети и ракетни установки, пренебрегвайки факта, че в Сирия ситуацията е взривоопасна. По такъв начин Русия подкрепя президента Асад и изпраща послание към САЩ и НАТО, да не се опитват да повтарят операцията ''Либия'' – се казва още в статията. Авторът посочва, че руските лидери многократно са заявявали, че Русия ще се противопостави с всички възможни средства против ''военни действия срещу законното правителство в Дамаск''.
    http://www.iltempo.it/2011/11/28/1304989-navi_russe_americane_fronteggiano_davanti_alla_siria.shtml

    Новината е от 29.11.2011г. А чак сега нас ни информират какво се случва.........

    Плащат ми от швейцарското посолство да пропагандирам ПРЯКАТА ДЕМОКРАЦИЯ ! Признавам, че трол-я в тяхна полза с/у 5 франка на пост!
  26. 26 Профил на Ронин
    Ронин
    Рейтинг: 426 Весело

    Вперьод страна агромная! Вперьод на смертний бой!Ха-ха-ха!Аз ви казвам,а вие се подпичкосвате!Какво ви казах,а?Сирия е излазът на Русия на Средиземно море!Откъде са минали,знаете ли?През Боаза(Босфора).Русия и Турция си имат само техен си двустранен договор за канала,нищо,че Турция е в НАТО.Хи-хи-хи!Ха-ха-ха!

    Коалиция НЕ на ЕС........Кирил Гумнеров,Стоян Иванов,Павел Чернев
  27. 27
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  28. 28 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 2336 Неутрално

    До коментар [#17] от "sasoss":

    Проведоха множество учения.
    Близо до ВБ имаха учения за борба с подводници в продължение на 85 часа !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  29. 29 Профил на paf
    paf
    Рейтинг: 583 Неутрално

    Не са отишли заради хубавите им очи. Всичко е интереси, пари и влияние!
    А и след като Сирия е проруска, нормално си е.

  30. 30 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1047 Неутрално

    До коментар [#22] от "Владимиров":

    Не става въпрос за грешка, а за липса на ресурси, технологични възможности и дори природни условия. Ако изключим Северния ледовит океан заради ограниченото мореплаване там, останалите руски морски брегове са в затворени малки басейни като Балтийско и Черно, в които самолетоносачите са силно уязвими и практически ненужни, а във Владивосток пет месеца годишно има средни дневни температури под 0 градуса Целзий.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  31. 31 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3345 Неутрално

    До коментар [#23] от "Югозомби":

    Гледай и сравнявай ("Кузнецов" е около 55 хил. тона):
    http://en.wikipedia.org/wiki/File:Aircraft_carrier_comparison.jpg
    Ти си го изкарал даже по-малък, отколкото аз, ама нищо - не може човек да разбира от всичко.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  32. 32 Профил на munsterspatz
    munsterspatz
    Рейтинг: 740 Неутрално

    До коментар [#20] от "jubal harshaw":

    Точно, и аз това казвам.

  33. 33 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1037 Неутрално

    намерисва ми на споразумение, вие правете каквото искате с Иран обаче не пипайте Сирия.....май има нещо верно

  34. 34
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  35. 35 Профил на Предраг Джукич
    Предраг Джукич
    Рейтинг: 576 Неутрално

    Народ който не си храни собствена армия, ще трябва да храни чужда!
    "Стара Славянска поговорка"

    тенкю пийпъл! Да живей масонската ложа
  36. 36 Профил на ivanbaraban
    ivanbaraban
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Сблъсъкът на интересите на Русия и САЩ се изостри отново. Това все още не е гореща, но със сигурност е второ издание на Студената война.Mondialisation.ca, Le 3 janvier 2012
    La Nouvelle République (Algérie) La Syrie et le projet de démembrement du monde arabe ПРЕВОД НА КРАТКО -СИРИЯ И ЦЕЛИЯТ АРАБСКИ СВЯТ ДА СЕ РАЗБИЯТ ОЩЕ ЕДНА КРАЧКА КЪМ 3 СВЕТОВНА ВОИНА И ТЕЗИ СИРИИСКИ ПОРИВИ ЗА СА В БЛИЗОСТ ДО ГРАНИЦАТА С ИЗРАЕЛ-много странно

  37. 37 Профил на power_decided
    power_decided
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#14] от "dodge_ram":

    Видял си не размери а тонаж и в случая не е от толкова голямо значение. Двете страни СССР и САЩ са имали различна доктрина за употребата на самолетоносачите. Стига ни залива с неграмотни опити за пропаганда. Интересен и достоверен си колкото надпис в социалистическа птицеферма - " всяко яйце - бомба за империалистите ". Личи си че си минал през школата на тези който оплюваш.

  38. До коментар [#31] от "dodge_ram":

    Руският самолетоносач би бил втори по дължина и ширина и трети по водоизместване в тази класация. Изобщо не виждам смисъл в такова фетишизиране на размера.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  39. 39 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1203 Весело

    До коментар [#26] от "ronin_samuray":

    Нищо че си имат двустранни договори.....Фесовете снабдяват чеченските сепаратисти с оръжие, пари, локация, лекуват ранени чеченци, набират турски доброволци за Кавказ!?...

  40. 40 Профил на Daj Ribu
    Daj Ribu
    Рейтинг: 1002 Неутрално

    До коментар [#6] от "jubal harshaw":

    Пристанище, подводници, путин, пуканки, патаклама.

    * * *

    ПАТАКЛАМАТА направо си е на път да се случи.
    Дано не се сбъднат прогнозите за Краят на света през 2012-та.

    Рибу, рибу - дай рибу, рибу, рибу - дай
  41. 41 Профил на Tod
    Tod
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    http://www.rbcdaily.ru/2012/01/08/focus/562949982475518

    ...казват,че запаси ще попълват?...може и така да е???...

    Истината няма пресечна точка с популизма на БСП
  42. 42 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3345 Неутрално

    [quote#37:"power_decided"]Стига ни залива с неграмотни опити за пропаганда. [/quote]

    Пардон, няма вече. Още повече, че отдавна е ясно кой спечели Студената война и защо.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  43. 43 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1203 Неутрално

    Най вероятно руснаците евакуират своите военни и граждански служители от руската военно-морска база край Тартус?

  44. 44 Профил на ombre
    ombre
    Рейтинг: 426 Неутрално

    "Любимите ми"честушки с Путин и Медведев

    виж в http://www.youtube.com/watch?v=j7oBv4LItNs&feature=related

  45. 45 Профил на Владимиров
    Владимиров
    Рейтинг: 688 Неутрално

    До коментар [#30] от "Югозомби":

    Съгласен съм с първите два фактора, но не и с третия. Самолетоносачите по принцип не са защитно, а нападателно или превантивно стратегичеко оръжие, създадено с цел да осигурява бърза концентрация на военна сила, в която и да е точка на Световния океан. Задачите които следва да изпълнява самолетоносача са следните: противовъздушна отбрана на морските съединения в поход, противо подводна отбрана на морските съединения, въздушна поддръжка на сухопътните войски в крайбрежната зона, унищожаване на противовъздушната отбрана (ПВО) на противника, обезпечение на завоюваното въздушно превъзходство в определен район, унищожаване на военноморските части на противника. Или с други са създадени за автономно действие делече извън пределите на родината си.
    От 10-те активни самолетоносача на САЩ около 5 са постянно в различни точки на света, а останалите са в резерв, готови да отплават незабавно в помощ на някой от първите или в ново огнище на опасност на американските интереси.
    По-скоро руските геополитически интереси винаги са били свързани с Европа и Азия, с които Русия има сухопътни граници и може да дислоцира войски по суша, докато американските интереси са се разпростирали винаги далече от САЩ. В този смисъл руснаците бяха решили, че е достатъчно да пратят и една подводница тип Тайфун, която да блокира работата на цялата група около самолетоносача. Хем по-бързо, хем по-евтино....американците обаче много бързо разработиха подводници, еквивалентни на руските и изравниха силите под вода. Чак тогава руснаците започнаха да изравняват силите отгоре, но не им стигна време...

  46. 46 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 845 Неутрално

    Дали в самолетоносачната група има кораб-пожарна ?
    Щото ...

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  47. 47 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1365 Весело

    Леле леле целият боеспособен флот на Русия на едно място само Петър Велики липсва.
    На опонентите ще припомня че тази плаваща мишена поради липсата на всякаква подръжка както от брега така и от надводни кораби я мъкнаха и при Чавес.
    Защото е с ядрена силова установка иначе няма пари за гориво.
    Дано поне да са се научили да засичат американски подводни лодки щото като потъна Курск поради руската безхаберност даже не разбраха че са там.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  48. 48 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3345 Неутрално

    [quote#38:"Югозомби"]Изобщ не виждам смисъл в такова фетишизиране на размера. [/quote]

    Размерът няма значение, прав си. Значение има броят и КАЧЕСТВОТО на самолетите. На "Кузнецов" са 46. Колко са на клас "Нимиц" - оставям на теб да провериш.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  49. 49 Профил на Ронин
    Ронин
    Рейтинг: 426 Весело

    До коментар [#33] от "stanislavdi":Споразумение няма да има!Русия и Китай са плътно зад Сирия,Иран и Северна Корея!Американците,англичаните,французите и евреите обаче са алчни и нагли и въпреки това ще нападнат!И познайте какво става:Битката при Хар Мегидо(Армагедон).точно така е в предсказанията:Първо Сирия трябва да бъде ударена!Ще стане велико мазало!САЩ "западняците" и еврейчетата обаче този път ще гризнат здраво дръвцето!Годината е 2012.Май се почва,а!Още малко!Кънтър Страаааайк!Бой.бой,бой,бой,ъррррррр,тара-та-та-та...леш,леш,леш!Йес!Йес!.....))


    Коалиция НЕ на ЕС........Кирил Гумнеров,Стоян Иванов,Павел Чернев
  50. 50 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3345 Неутрално

    [quote#47:"dedoliben"]Леле леле целият боеспособен флот на Русия на едно място само Петър Велики липсва. [/quote]

    Това ми напомни вица за албанската военна доктрина:

    В Генщаба на албанската армия обсъждали как ще нахлуят в Югославия. Изправил се маршалът и почнал: "Другари, по левия фланг пускаме пехота. По десния - тоже пехота. В средата - танкове."

    Отзад се чул глас: "Ама и двата ли?"

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  51. 51 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1047 Неутрално

    До коментар [#45] от "Владимиров":

    Ще те върна в изходната точка. СССР не е разполагал с относително безопасен воден път към своята обствена територия, не е имал незамръзващ излаз на световни океани, за да може да придвижва флотилиите си, в това число самолетоносачи и членове на самолетоносачни групи, извън обсега на базираните на суша противникови военни сили. Също така СССР никога не е разполагал с толкова широк оперативен периметър и толкова устойчиви съюзни страни в басейните извън Балтийско и Черно море, за да може да разчита на трайно базиране на самолетоносачна група и изобщо военноморско съединение изцяло на чужда територия.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  52. 52 Профил на Предраг Джукич
    Предраг Джукич
    Рейтинг: 576 Весело

    До коментар [#47] от "dedoliben":

    А помниш ли миналата година северо-кореиска подводница как потопи южно-кореския кораб от най висок клас и американците и южняците не знаейь от къде им е дошло

    тенкю пийпъл! Да живей масонската ложа
  53. 53 Профил на Lady  Zeppelin
    Lady Zeppelin
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Диктаторите помагат на диктатори.

    Je suis Charlie. Fluctuat nec mergitur.
  54. 54 Профил на dragozow
    dragozow
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Много грешите ако мислите че Русия и Китай ще се застъпят при военни действия срещу Иран или Сирия.

    Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.
  55. 55
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  56. 56 Профил на Daj Ribu
    Daj Ribu
    Рейтинг: 1002 Весело

    До коментар [#53] от "led_zep.23":

    Обаче пък нашите диктатори не помагат на диктатори от противниковия лагер
    Те само гледа в устата Ворлик и стоят приклекнали ако случайно пръ*не да вдишат газа

    Рибу, рибу - дай рибу, рибу, рибу - дай
  57. 57 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1047 Неутрално

    До коментар [#48] от "dodge_ram":

    Това броене на машини е точно толкова наивно, колкото и меренето на дължините. По-малкият "Шарл дьо Гол" се справи със задачите си по време на войната против режима на фамилията Кадаи независимо от по-скромния брой самолети. Изобщо самолетоносачите не са средство за произволна употреба, а са част от много по-широк военен, икономически и политически комплекс, те се използват при съответна дипломатическа и логистична подготвеност на военната операция. Затова анализът на ефективността им никога не е сведен само до чисто технически характеристики на корабите и базираните на тях самолети и вертолети.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  58. 58 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1203 Неутрално

    До коментар [#54] от "dragozow":


    И аз така си мисля! Путин може да е всякакъв, но не е глупак...Русия се е концентрирала върху вътрешните си проблеми, които не са никак малко. Освен това икономиката им е в застой..

  59. 59 Профил на Lady  Zeppelin
    Lady Zeppelin
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    До коментар [#56] от "Mr.Kilmister":
    Сигурно не са същите диктатори.

    Je suis Charlie. Fluctuat nec mergitur.
  60. 60 Профил на Phaeton.
    Phaeton.
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Руснаците се правят на велика сила!

  61. 61 Профил на Рубиконан от Балъкимерия
    Рубиконан от Балъкимерия
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Знайно е, че руската рубла (б)е обезпечена с танкове, но че сирийският фунт е обезпечен с гемии, е нещо ново... Това обаче изобщо не бива да успокоява маркиз дьо Асад, че няма "да му потънат гемиите"!

  62. 62 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3345 Неутрално

    [quote#57:"Югозомби"]Изобщ самолетоносачите не са средство за произволна употреба, а са част от много по-широк военен, икономически и политически комплекс...[/quote]

    ... и, не на последно място, индикатор за възможностите на страната, която ги произвежда.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  63. 63 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1427 Неутрално

    До коментар [#7] от "Югозомби":

    http://nvo.ng.ru/realty/2011-12-16/1_pohod.html

    Дори не е новина.

    Covid live matter. Stop the genocide.
  64. 64 Профил на power_decided
    power_decided
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#42] от "dodge_ram":

    Само да те успокоя тя свърши и в опита си да доминира над целия свят САЩ се подрискаха и си спечелиха омразата дори на най - вернинте си поддръжници. Вече дори Европа не ги подкрепя в безкрайните им военни авантюри. Останали са им една шепа драскачи търсещи призраци от минали времена, с които да оправдаят проваленото си съществуване докато се надяват " добрият чичка " текущ президент на САЩ да дойде и да направи животчето им готино. Колкото до самолетоносачите половината трябва да ги изпишат до 2020 - 25, а в тая криза не се знае колко от тях ще бъдат заменени. В същото време Китай и Индия са планирали по 2 -3 свой собствени и тихоокеанската хегемония на САЩ я отпиши. Наздраве !!!

  65. 65 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1047 Любопитно

    До коментар [#63] от "Цецо":

    Благодаря! Ето това май казва предостатъчно:

    "Просто Тартус – единственный российский пункт материально-технического обеспечения в Средиземном море."

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  66. 66
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  67. 67 Профил на Phaeton.
    Phaeton.
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Дано нещо не се закучи в Сирия,че руснаците не могат да се приберат сами!

  68. 68 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1427 Весело

    До коментар [#26] от "ronin_samuray":

    Я повтори откъде са минали? Що не си мълчите кът грам идея си нямате?

    Covid live matter. Stop the genocide.
  69. 69 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3345 Неутрално

    [quote#67:"faeton"]Дано нещо не се закучи в Сирия,че руснаците не могат да се приберат сами![/quote]Ч

    Ще трябва да викат някой истински самолетоносач от Малта да ги издърпа обратно през Боаза.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  70. 70
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  71. 71 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1427 Неутрално

    До коментар [#38] от "Югозомби":

    Всички американски самолетоносачи са по-големи. А в действие са мисля над 10. А точно за тях размера има значение.

    Covid live matter. Stop the genocide.
  72. 72 Профил на slq84014722
    slq84014722
    Рейтинг: 834 Неутрално

    [quote#39:"dobrich"]Фесовете снабдяват чеченските сепаратисти с оръжие, пари, локация, лекуват ранени чеченци, набират турски доброволци за Кавказ!?...[/quote]
    Вече не. От чеченските терористи отдавна няма ни вест, ни кост.

  73. 73 Профил на Каишков - Либерален мислител
    Каишков - Либерален мислител
    Рейтинг: 740 Неутрално

    [quote#67:"faeton"]Дано нещо не се закучи в Сирия,че руснаците не могат да се приберат сами! [/quote]
    Какво са се закучи - да дойдат "либийски бунтовници"?

  74. 74 Профил на Каишков - Либерален мислител
    Каишков - Либерален мислител
    Рейтинг: 740 Неутрално

    [quote#69:"dodge_ram"]Ще трябва да викат някой истински самолетоносач от Малта да ги издърпа обратно през Боаза.[/quote]
    Те "истинските" самолетоносачи нещо се покриха, що така.

  75. 75
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  76. 76 Профил на Phaeton.
    Phaeton.
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    И никакви отпуски на екипажа,че ще се запият и не могат да ги съберат една седмица!

  77. 77 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1427 Неутрално

    До коментар [#51] от "Югозомби":

    Съветския съюз разполагаше с военни бази (в т.ч. и морски) на всички континенти. Както и с втория по размер и сила флот в света. Това, че значително отстъпваха на щатите се дължеше основно на липса на ресурси. В резултат наблягаха на подводниците. Точно копие на Германия от ВСВ.
    Друг е въпросът, че след разпада флота им се бастиса. Загубиха и основните си заводи - в Украйна.

    Covid live matter. Stop the genocide.
  78. 78
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  79. 79 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 601 Неутрално

    пак добре че не са се счупили по пътя - сигурно на връщане

  80. 80 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1427 Неутрално

    До коментар [#65] от "Югозомби":

    Всъщност разходката е за вътрешна употреба. Батюшка да покаже на мужиците, че пак са велики. Сбъркана работа. Както и износа на оръжие за страни като Сирия. След няколко години опрощават заема.

    Covid live matter. Stop the genocide.
  81. 81 Профил на Big_Villager
    Big_Villager
    Рейтинг: 633 Неутрално

    Струва ми се пак на куц кон залагат руснаците...Асад е пътник.

  82. 82 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 4666 Неутрално

    [quote#37:"power_decided"]школата на тези който оплюваш[/quote]

    Марш обратно в първи клас да се научиш на правопис!

    Няма да отговарям на всяка идиотщина на подполковник Грънчаров
  83. 83 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1427 Неутрално

    До коментар [#72] от "Отнесен":

    Моля? Я прочети малко руска преса.

    Covid live matter. Stop the genocide.
  84. 84 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1342 Неутрално

    [quote#26:"ronin_samuray"]Какво ви казах,а?Сирия е излазът на Русия на Средиземно море!Откъде са минали,знаете ли?През Боаза(Босфора)[/quote]

    Ако се вгледаме в атласа, ще установим, че Сирия остана единствената възможна база за Руския флот в Средиземно море. Преди години бях предрекъл, че ако Сърбия остане в орбитата на Русия, остатъчна Югославия включваща и Черна Гора ще бъде разпадната. В този смисъл, Сирия наистина е жизнено важна за Русия.
    Що касае преминаването на флота през проливите, то това не е никакъв проблем. Конвенцията от Монтрьо дава право на всяка черноморска държава в мирно време да ползва проливите за военни кораби, като режима спрямо турската страна е уведомителен. Проблем бе влизането на кораби на VІ амрерикански флот в Черно море по време на войната с Грузия, и една друга, отдавнашна, "любовна" среща между двата флота пак в акваторията на Черно море: http://www.youtube.com/watch?v=BYq79uCiU_4&feature=related

    Ecrasez l’infâme
  85. 85 Профил на Phaeton.
    Phaeton.
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Руснаците не вземат да произведат една свястна пералня, ами тръгнали в международни води!

  86. 86 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1427 Неутрално

    До коментар [#84] от "Graf":

    В случая проливите изобщо не са проблем. Доколкото става дума за кораби, които изобщо не са базирани в Черно море. Ама родните чукчи-предатели дори и това не знаят. Знаят само да цвилят. А ти за договори ще им разправяш. Отпреди всв.

    Covid live matter. Stop the genocide.
  87. 87
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  88. 88 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#57] от "Югозомби":

    Не напразно, самите руснаци наричат "Адмирал Кузнецов" "тяжёлый авианесущий крейсер". Поради липса на катапулт от него не могат да излитат тежко натоварени самолети и практически не могат да се нанасят удари. Да не говорим, че носи по-малко от двадесет самолета. Изобщо не може да сравнява с "Шарл де Гол", па камо ли с американски самолетоносач.

  89. 89 Профил на wsxdre
    wsxdre
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Това не е показност от Русия ..а доста затегнати политически отношения във връзка със третия свят.Израел и САЩ готвят в най скоро време удар по Иран ,а главният доставчик на атомно гориво за Иран е Русия .. иБългария е на "пъпа"

  90. 90 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1484 Любопитно

    Наскоро четох в "Еуропео" статия за карибската криза. Тогава официалната версия е, че Русия отстъпва под натиска на Кенеди. Като се разсекретили документи през 92 се видяло, че цялата история е защото Хрушчов искал да махне ракетите от Турция. Залага Куба в играта и още малко да докара света до война, но накрая се договаря с Кенеди и тъй като "не го боли за избирателя" оставя парада за Кенеди, а Америка маха ракетите от Турция. За това какво пише и какво става са две различни неща.

  91. 91 Профил на Daj Ribu
    Daj Ribu
    Рейтинг: 1002 Неутрално

    До коментар [#81] от "Big_Villager":

    Асад, че е пътник, пътник е.
    Обаче пък руснаците просто нямат избор -
    нямат на кого друг да залагат вече.

    Рибу, рибу - дай рибу, рибу, рибу - дай
  92. 92 Профил на slq84014722
    slq84014722
    Рейтинг: 834 Неутрално

    До коментар [#83] от "Цецо":

    Да ти кажа, като за действащ безвизов режим между Русия и Турция инцидентите с терористи около Кавказ са много-много редки и руската преса всеки път ги свързва с уахабитите от Саудитска Арабия. Доста отдавна не е имало ново видеопослание на лидера на сепаратистите Доку Умаров. Явно слабо го финансират от Анкара.

  93. 93
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  94. 94
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  95. 95 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1047 Неутрално

    До коментар [#77] от "Цецо":

    Не може да се говори за съществуване на устойчива съветска мрежа от опорни точки във всяка част на световния океан. Позициите на СССР извън Варшавския договор са били несравнимо по-слаби от тези на САЩ.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  96. 96 Профил на Каишков - Либерален мислител
    Каишков - Либерален мислител
    Рейтинг: 740 Неутрално

    [quote#77:"Цецо"]В резултат наблягаха на подводниците.[/quote]
    Не е съвсем точно това. Атомни подвоници клас "Тайфун" ( Акула) са превъзхождани от американския клас "Охайо" - и по брой и по въоръжение. Руските са само 6 на брой. Само че съветските "Акула" дебнеха в Арктика , а американците - в южните морета.

  97. 97 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1047 Неутрално

    До коментар [#80] от "Цецо":

    Бих спестил антируския патос. Обичайно средиземноморско плаване с достигане до база за ремонт и поддръжка в Сирия. При други обстоятелства действително не би било новина.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  98. 98 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1647 Неутрално

    [quote#97:"Югозомби"] Обичайно средиземноморско плаване с достигане до база за ремонт и поддръжка в Сирия. [/quote]

    Абе който иска, чете, ама не като дявола евангелието...

    http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%91%D0%B0%D0%B7%D0%B0_%D0%92%D0%9C%D0%A4_%D0%A0%D0%BE%D1%81%D1%81%D0%B8%D0%B8_%D0%B2_%D0%A1%D0%B8%D1%80%D0%B8%D0%B8

  99. 99 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1427 Неутрално

    До коментар [#92] от "Отнесен":

    Визовия режим какво общо има? Да не мислиш, че прекарват нещо с пътнически самолети. А че чеченците се снабдяват и поддържат и от араби е отдавна известно.

    Covid live matter. Stop the genocide.
  100. 100 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1427 Весело

    До коментар [#93] от ".":

    Вервайте си. Аз се чудех що не правят пътнически самолети, а те завзели еадс. Карай, веселете се.

    Covid live matter. Stop the genocide.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK