Още две тела са открити на борда на "Коста Конкордия"

Още две тела са открити на борда на "Коста Конкордия"

© Rеuters



Още две тела са били открити днес на борда италианския круизен кораб "Коста Конкордия", съобщи Ройтерс, като се позовава на данни от бреговата охрана.


Водолази са намерили телата на двамата възрастни мъже в задния сектор на потопената част на кораба, който започна да потъва, след като се удари в подводни скали.


Така жертвите вече са петима.




Още 15 души са обявени за издирване от общо над 4 хилядите пасажери и моряци на "Коста Конкордия". Близо 70 са пострадали.


Спасители – водолази от бреговата охрана и военноморските сили и пожарникари, продължават да претърсват гигантския кораб.


В събота и днес бяха извадени трима души, оцелели по чудо - двама южнокорейци на 29 г., затворени в тяхната каюта, и член на екипажа, прекарал 36 часа блокиран в кораба. Той е със счупен крак и бе транспортиран с хеликоптер в болницата в Гросето.


Още две тела са открити на борда на "Коста Конкордия"

© Max Rossi


Лайнерът "Коста Конкордия", който превозваше чуждестранни туристи и чужденци, работещи на борда (сред тях според българското външно министерства са били и 8 българи), се блъсна в подводни скали до остров Джилио край Тоскана.

Ключови думи към статията:

Коментари (14)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Garegin
    Garegin
    Рейтинг: 497 Неутрално
  2. 2 Профил на nicoleta
    nicoleta
    Рейтинг: 1366 Неутрално
  3. 3 Профил на teridan
    teridan
    Рейтинг: 858 Неутрално

    Как може да направят така ключалките на вратите, че при спиране на захранването да се заключат? Така при авария или катастрофа пътниците остават блокирани в каютите, както е станало в случая и не са могли да излязат.

  4. 4 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 877 Неутрално

    Водолази са намерили и черната кутия на кораба, което ще изясни голяма част от причините за трагедията.
    Бог да прости ...

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  5. 5 Профил на munsterspatz
    munsterspatz
    Рейтинг: 768 Разстроено

    Горките хорица! Божичко, дано да има още оцелели! Това е такова нещастие!

  6. 6 Профил на acexe
    acexe
    Рейтинг: 440 Неутрално

    До коментар [#3] от "teridan":

    Ще ти обясня. Защото се счита, че спрямо броя извършени успешни круизи и превозени пътници, шанса такъв лайнер да потъне е едно на стотици хиляди. Само че спирането на захранването е нещо, което се случва 1 на десет пъти. Сравнително в реда на нещата е. А когато спре тока, кражбите стават доволно лесни и масови, а се знае, че по круизите бедни хора не пътуват. Затова е взето решение да се опазва имуществото всеки десети път, в който спре тока, без да се отчита риска от потъване. Може и да е взето под натиск на застрахователите, защото билета автоматично те застрахова на борда.

    Друг е въпроса, че капитана трябва да има контролно табло, от което с една команда да отключи всички помещения, точно по тази причина.

    Абе каквото и да го коментираме това потъване е толкова нелепо и абсурдно, че направо не ми се вярва. А на капитана сега ще му се стъжни животеца, предвид факта, че е обвиняем по няколко престъпления - напускане на кораба преди извеждането на всички пътници, батисване на лайнер за половин милард евро, нарушения, които е допуснал по време на изпълнение на задълженията си, отговорност за смъртта на няколко души, имуществена отговорност...

  7. 7 Профил на teridan
    teridan
    Рейтинг: 858 Неутрално

    До коментар [#6] от "acexe":

    Поне би трябвало да е предвиден някакъв ръчен начин за разблокиране на вратата отвътре.
    А капитана вероятно е допуснал някаква грешка защото корабът е бил на доста голямо разстояние от обичайния си маршрут. А това е маршрут, по който се движи всяка седмица, 52 пъти в годината.

  8. 8 Профил на iazdakaja
    iazdakaja
    Рейтинг: 857 Неутрално

    "8 българи ... работещи на борда"

    Важно уточнение - можеше да са български пенсионери на круиз, а екипажът слуги да са германци.

  9. 9 Профил на abvgz
    abvgz
    Рейтинг: 408 Неутрално

    Сега като се почнат едни издирвания на оцелели, интрвюта, мемоари, холивудски филми ... доста пари ще се завъртят покрай случката

  10. 10 Профил на piper4o
    piper4o
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#3] от "teridan":

    Прощавайте, къде пише че който и да е от въпросния кораб е загинал, защото му се е заключила вратата? Дотук прочетох 3 статии за инцидента, но такава информация не видях.
    Възможно е да има някаква защита за влизане в каютите, при прекъсната захранване, но едва ли не е помислено за аварийно излизане от същите. Ако беше така нямаше жертвите да са 5 от 4000 души на борда.

  11. 11 Профил на dum_dum
    dum_dum
    Рейтинг: 388 Неутрално

    На някой да прави впечатление годината в която потъва "Титаник"? И годината в която се разбива лайнера "Коста Конкордия"? 1912-2012!!!

  12. 12 Профил на teridan
    teridan
    Рейтинг: 858 Неутрално

    До коментар [#10] от "piper4o":

    Двамата корейци, които са били извадени от кораба не са могли да излязат, защото след прекъсването на захранването вратата се е заключила и са останали вътре. Пише го навсякъде, където се публикува информация за катастрофата.

  13. 13 Профил на Tsvetomir Bogdanov
    Tsvetomir Bogdanov
    Рейтинг: 251 Неутрално

    До коментар [#12] от "teridan":

    И един италианец, който спасиха впоследствие водолазите, също потвърди, че вратите са се заключили, той обаче не каза дали е било заради спирането на тока, но най-вероятно - да

  14. 14 Профил на advoadvo
    advoadvo
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Капитанчето освен некъдърник е и страхливец....освен че е напуснал кораба преди да завърши евакуацията на пасажерите се оплита в лъжи за да се спаси...първо казва че е имало прекъсване за електро захранването (като по този начин обвинява машинната команда така кораба на практика е абсолютно неуправляем понеже е дизелелектроход) след това че скалите не са обозначени на картата, уж бил на мостика после се оказва че не е бил....относно вратите на каютите те трябва да имат акумулатор или батерия (по стандарт) която да позволи да се отключат даже и при прекъсване на захранването. НАй вероятно е вратата в следствие на удара да се е деформирала и затова да не е било възможно да се отвори. При такъв крен който е получен на единия борд спасителните лодки не могат да се спуснат по никакъв начин....И не на последно място италиянците като моряци за мен са доста некъдърни и безотговорни.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK