Камерън ще представи план за полуприватизация на пътищата

Камерън ще представи план за полуприватизация на пътищата

© Reuters



Премиерът на Великобритания Дейвид Камерън ще представи днес план за отдаване на дългосрочен лизинг на пътната мрежа в страната, което британската преса веднага кръсти полуприватизация.


В специална реч той ще призове за радикална промяна в начина, по който се финансират и поддържат основните пътища, чието качество изостава от това на ключови конкуренти в Европа, коментира лондонският в. "Гардиън".


Според изданието планът допуска части от пътната инфраструктура да се управляват от държавни фондове на чужди държави, като Китай например, но също така и консорциуми на инвеститори, включително пенсионни фондове.




Министерствата на финансите и на транспорта ще започнат проучване за това дали е икономически изгодно да се използват частни средства за тази цел. Според "Файненшъл таймс" премиерът смята за модел, който може да се следва, приватизацията на ВиК услугите по времето на Маргарет Тачър. Изданието допълва, че се използва изразът "дългосрочен лизинг", за да се избегне деликатната "приватизация".


На евентуалните бъдещи мениджъри на пътища и магистрали ще се поставят конкретни задачи като намаляване на задръстванията и подобряване на качеството на пътищата. Ако тези изисквания се покрият, държавата ще им превежда част от пътния данък, който в момента отива във финансовото министерство.


Камерън отново ще обяви, че няма да се въвежда тол-система за платено пътуване по пътищата, но това ще важи само за досега съществуващата мрежа. В бъдеще пътните компании ще могат да изграждат допълнителни ленти по съществуващите трасета или да строят напълно нови шосета, за което ще могат да събират такси.


Докладът на финансовото и транспортното министерство трябва да е готов до есента. Представители на правителството обясняват, че не разчитат с промяната да се съберат много милиарди в хазната, защото целта е друга - да се подобри качеството с помощта на частни инвеститори. Дейността им евентуално ще се надзирава от регулатор (в Лондон се шегуват, че той ще се казва Ofroad по примера на водния регулатор Ofwat), който да прави на всеки 5 години ревизия на компаниите, взели на лизинг пътища.


Мария Ийгъл, представителят на опозицията по въпросите на транспорта, коментира, че идеите на Камерън повтарят провалилия се експеримент с приватизацията в железниците и ще добавят още един разход към и без това натоварените от високите цени на горивата фирми и домакинства. Според нея това ще прогони пътуващите по второкласни и третокласни пътища, ще увеличи задръстванията по тях, катастрофите и вредните емисии.

Коментари (16)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Ма тоя е откачил напълно.

  2. 2 Профил на Santa_Claus
    Santa_Claus
    Рейтинг: 530 Неутрално

    Прав е - при тази влага много се напуква асфалта....

    Powerful you have become, the dark side I sense in you.
  3. 3 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 1359 Весело

    Хе-хе. Това нищо не е. Истинският най-десен в цяла Европа и света, креаторът на Вселената Бойко Борисов ще направи цялостна приватизация на пътищата. Без разните там надзорни държавни агенции. С пълно право за приватизаторите да въвеждат каквито си искат такси. Много има да учи Камерън.

  4. 4 Профил на Трезвен
    Трезвен
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    След опропастената жп система която е едва наполовина електрифицирана и с предимно втора ръка немски влакове англичаните са на път да си опропастят и последния що-годе приличен транспорт. Не им върви.

  5. 5 Профил на Вени Г.
    Вени Г.
    Рейтинг: 1150 Весело

    [quote#3:"AzDebil"]Това нищо не е. Истинският най-десен в цяла Европа и света, креаторът на Вселената Бойко Борисов ще направи цялостна приватизация на пътищата.[/quote]
    Мисля да ги дадем на "Лукойл", а? Или на катарския шейх?

    Най-добрият аргумент против демокрацията е 5-минутен разговор с избирател - Уинстън Чърчил
  6. 6 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1805 Неутрално

    Мдаа. Свободата ще става все по-скъпо удоволствие....

  7. 7 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 1359 Весело

    До коментар [#5] от "Вени Г.":

    Какъв срам.:! НЕ, Каква диверсия - да си позволяваш да мислиш вместо нЕГО!
    Веднага да си сложиш глават под клавиатурата!

  8. 8 Профил на yokicha
    yokicha
    Рейтинг: 581 Любопитно

    До коментар [#4] от "Трезвен":

    Ти къде я видя тая опропастена ЖП система в Англия ????????

  9. 9 Профил на Polusa
    Polusa
    Рейтинг: 638 Неутрално

    До коментар [#3] от "AzDebil":

    То и тука става. Ще праветизираме нашта улица, ЩЕ Я ПРОДАДЕМ за 2 милиона евро и всички ще станем БОГАТИ?

    Истина, Енергия и Мотивация на Сила, която Градим за България, не е Материя и не е Емоция!
  10. 10 Профил на mmarto
    mmarto
    Рейтинг: 466 Весело

    полуприватизация, като полубременна!

  11. 11 Профил на Orchid
    Orchid
    Рейтинг: 949 Весело

    Камерън да се посъветва с нашето Слънце - то най-добре може да го светне как се строят и поддържат пътища!

  12. 12 Профил на Трезвен
    Трезвен
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#8] от "yokicha":

    Ами живея тука, сравнявам Англия не с нас, а с Германия и Франция. Билетите са скъпи, влаковете- безумно бавни. Това влияе и на пазара за имоти, неслучайно Англия има едни от най-високите наеми в градовете от цяла Зап. Европа.

  13. 13 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1440 Разстроено

    Едно време имало айдуци по пътищата да "пазят" преминаващите срещу съответното заплащане, сега искат да наслагат кабинки и да си плащаме
    Е, та за какво бяха тези революции и толкова жертви?
    Да бъдат сменени феодалите със политици
    Така излиза

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  14. 14 Профил на yokicha
    yokicha
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До коментар [#12] от "Трезвен":

    Какво значи влакове безумно бавни???????
    От Глазгоу през Единбъра , Нюкясъл до Кингс крос 7 часа.
    За цената спор няма , но никога не са били евтини , а и инфраструктурата е такава , че позволява страшно много хора да ползват ЖП транспорта

  15. 15 Профил на Трезвен
    Трезвен
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#14] от "yokicha":

    Точно обратното, инфрастуктурата е такава, че не позволява много хора да я ползват. Англичаните нямат еквивалент на френското Тежеве, нито на немското Исе. Глазгоу-Лондон е 700 км за 7 часа- и това е най-добрата линия. И тя дори не е високоскоростна. Високоскоростна е само евростар-а.

    Погледни каква е скоростта на влаковете които се движат от и към големите градове към заобикалящата я метрополия- състоянието е плачевно. И почти изцяло с дизелови локомотиви. Просто Англия, в сравнение с континентална европа е 20 години назад с ЖП транспорта. Самите магистрали са също много по-зле от континенталната мрежа - там ограничението от 110 км/ч е колкото старо, толкова и необходимо.

    Без сериозно инвестиции в инфраструктура, Великобритания трудно може да реализира сериозен растеж следващите години. Особенно с тия картели около правителствата.

  16. 16 Профил на yokicha
    yokicha
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До коментар [#15] от "Трезвен":

    700км за 7 часа е супер - а през Единбъра са дори повече от 700 .Разбира се има високоскоростни влакове на континентална Европа - билетите са изключително скъпи , но все пак Великобритания не е част от нито един транзитен коридор. Всички гари , на които съм бил , са що годе в центъра на градовете. Да не забравяме , че преди 70 -80 год големите градове във Великобритания са имали 3, 4 пъти повече жители , а сега , именно поради релсовия транспорт , хората се се изнасли в предградията.Дори се появяват нови градове.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK