Starbucks с първи соков бар и с крачка встрани от бизнеса с кафе

Starbucks с първи соков бар и с крачка встрани от бизнеса с кафе

© Starbucks.com



Компанията "Старбъкс" (Starbucks Corp) ще открие в понеделник първото си заведение от новата верига Evolution Fresh - барове за плодови сокове, съобщи "Ройтерс". Така се прави крачка извън бизнеса с кафе с надежда да се заеме място на пазар за "здравословни храни", оценяван на 50 млрд. долара.


Агенцията допълва, че този сектор е силно сегментиран и с много силна конкуренция, поради което печалбата във веригата Evolution Fresh ще е по-ниска от тази в кафенетата на "Старбъкс".


Тепърва компанията ще обяви колко броя от новите барове планира да създаде. Първият от тях ще се намира в Белвю, щата Вашингтон, и резултатите му ще се следят внимателно от инвеститори и анализатори. Това е градче с доходи над средните и се намира източно от Сиатъл.




В заведението ще се продават прясно изцедени и бутилирани плодови и зеленчукови сокове, шейкове и храни от типа на салати, супи и вегетариански сандвичи.


"Старбъкс" придоби Evolution Fresh срещу 30 милиона долара, платени в брой през ноември, и тогава главният изпълнителен директор Хауърд Шулц каза, че всеки от независимите плодови барове е имал годишни продажби от доста над 1 милион долара годишно.


Анализатори посочват, че тази сума е малко под средните показатели за американските кафенета на "Старбъкс", но повече от конкурентните в този сегмент заведения на Jamba.


Придобиването на Evolution Fresh следва стратегията на "Старбъкс" да разшири обхвата на брандираните си продукти. Откриването на първото заведение в Белвю е само 48 часа преди годишното събрание на акционерите на "Старбъкс".

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK