Телевизия Sky News на Рупърт Мърдок призна, че е хаквала имейли

Телевизия Sky News на Рупърт Мърдок призна, че е хаквала имейли

© Reuters



Телевизионният канал Sky News, част от медийната империя на Мърдок, си призна в четвъртък, че е имало два случая, когато е хаквал имейли, съобщи Reuters. Компанията обаче настоя, че действията й са били в обществен интерес.


В един от случаите телевизията е разрешила на журналист да проникне в електронната поща на човек, обвинен, че е инсценирал собствената си смърт. Според нея това е помогнало на полицията успешно да разплете случая.


Във втория случай журналистът е получил достъп до имейлите на заподозрян в педофилия и на неговата съпруга, но в крайна сметка не е бил публикуван или излъчен никакъв материал.




"Sky News спазва най-високите редакционни стандарти. Подобно на други медийни организации ние сме добре запознати с напрежението, което може да възникне между закона и отговорната разследваща журналистика. Ние подкрепяме тези действия като редакционно оправдани и в обществен интерес", заяви директорът на телевизията Джон Райли.


Разкритията със сигурност ще окажат влияние върху медийната империя на Мърдок във Великобритания. Миналата година заради скандала с подслушванията беше затворен таблоидът News of the World, a британската полиция все още разследва случая и провежда арести.


Всичко, което трябва да знаете за:
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK