
© Reuters
През уикенда Япония ще изключи последния си работещ атомен реактор, съобщи "Ройтерс". Така за първи път от 1970 г. насам страната на изгряващото слънце ще спре да разчита на ядрената енергия. Увеличеното потребление на електроенергия, което ще нараства допълнително с идването на лятото, обаче все още е нерешен проблем за Япония.
"Може ли това да е краят на атомната енергия? Възможно е," смята професорът от университета Рикио Андрю де Вит, който се занимава с изследване на енергийните политики.
След цунамито и земетресението от март 2011 г. Япония успя да преживее лятото без спиране на тока.. Заводите работиха през нощта и почивните дни, за да се избегне прекаленото натоварване на енергийната система. Ако и тази година страната успее да постигне подобен успех, това ще отслаби аргументите на защитниците на ядрената енергия.
"Общественото мнение не е със тях," казва Де Вит. "След като мине едно лято без реактори, как ще ги пуснат отново?"
Япония има общо 54 реактора, включително четирите в АЕЦ "Фукушима", които пострадаха от опустошителното земетресение и цунами. След бедствието Токио започна да изключва реакторите си един по един за техническа поддръжка, но общественото мнение настоя те да не бъдат пускани повече.
Последният работещ реактор е в АЕЦ "Томари" в Северна Япония. По график той трябва да бъде изключен рано в неделя. Антиядрените протестиращи ще отпразнуват събитието с демонстрации през уикенда.
© Reuters Над 27 градуса температура в офиса и портативен вентилатор - в Япония започват дните, в които е позволено да се ходи на работа без вратовръзка, с разкопчани ризи и навити ръкави в името на това да се пести оскъдната енергия.
Ядрената енергия предоставя около 30% от електричеството за японската икономика. След бедствието от Фукушима този дял започва да намалява и производителите на енергия са принудени да харчат милиарди долари за внос на петрол и петролни продукти, което довежда до първия търговски дефицит за страната от 30 години насам.
През април японските министри се опитаха да склонят обществеността за стартиране на реакторите в АЕЦ "Охи" в Западна Япония, но това не бе прието. На регионално ниво повечето кметове и губернатори, в чиито общини има ядрени реактори, искат допълнителни гаранции за сигурността, преди да дадат съгласието си за рестартиране.
Съществува мнение, че ако реакторите не бъдат пуснати отново, японската икономика ще пострада още повече.
© Reuters Електронни табла на улицата показват консумацията на електричество в Токио.
"Това не е възможност, която Япония трябва да приеме. Ще има по-малко работни места и икономиката ще се свива," казва професорът от университета Хитотсубаши Такео Кикава. За една година след бедствието от Фукушима вносът на течен природен газ в Япония нараства с 18 на сто като обем и с 54% като стойност до 67 милиарда долара.
Възобновяемите енергийни източници в Япония заемат около 10% от общото производство, предимно от водни електроцентрални. Слънчевите и вятърни източници осигуряват под 1 процент.
Къти
Рейтинг: 594 НеутралноЩом Япония затваря 54 реактора от веднъж и и няма нищо, какво ще ни стане на нас ако спрем само 2? НИЩО! Ами да ги спираме час по-скоро! Докато не е станало късно!
Всичко, за пресъпленията на ядрената мафия единствено и само тук: http://gikotev.blog.bgelevation04
Рейтинг: 594 ВеселоТова е краят на атомната енергетика в този и вид....
и показва силата на гражданското общество в една развита и цивилизована страна, където няма Гоцета, Боцета и разни други измекяри ...
dearblue
Рейтинг: 534 Неутралноима сльнце вьздух оптика и стерлингов двигател
да се сещат какво да правиат
БМЗ
Рейтинг: 980 ВеселоСупер, сега комунетата ще могат да ги купят на старо и да ни направят енергиен център не само на Балканите, но и на планетата!
Апокалипсисът апокалиптиченm_style
Рейтинг: 668 НеутралноДокато света мисли как да се избави от ядрената енергетика и въпроса е не дали, а кога, у нас се правят демонстрации за включването на нови и прескъпи реактори, обслужващи чужди олигархични интереси. Какъв народ сме ние в ЕС, в 21век?
Десен
Рейтинг: 1341 НеутралноА ако Австралия спре да изнася за тях въглища какво следва?
Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.Музар
Рейтинг: 1341 НеутралноНевероятно! Спират 30% от базовите си източници за ток и дори тази високотехнологична икономика НЕ се срива. Е, имат нарушен външно-търговски баланс, но това не е болка за умиране.
Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд ФройдИ хората - вкл. местните власти, са против възобновяването на дейността на атомните централи, независимо от затрудненията (нощни смени в предприятията).
Те и назад да вървят, ние пак няма да ги стигнем!
Музар
Рейтинг: 1341 Весело[quote#4:"Bulgarische Motoren Werke"]не само на Балканите, но и на планетата![/quote]
Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд ФройдХаха! Може и във Вселената! С нов Голям взрив
koxxter
Рейтинг: 434 Неутрално[quote#1:"kuty"]Щом Япония затваря 54 реактора от веднъж и и няма нищо, какво ще ни стане на нас ако спрем само 2?[/quote]
каква алтернатива предлагаш?
Distributed
Рейтинг: 808 НеутралноЯпония скача с двата крака във възобновимите:
nd-geothermal-feed-in-tariffs/
ws/current/2012/kw18/jefferies-japan-fit-to-yield- 20-return-on-investment-global-pv-market-share-to- double-in-2013.html
Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/http://cleantechnica.com/2012/04/26/japan-solar-wi
http://www.solarserver.com/solar-magazine/solar-ne
и тази година ще сложи над 5 гигават пика фотоволтаици, може дори и над 7. Ще видим.
sashobal
Рейтинг: 648 НеутралноГоце да отиде да поведе протестно шествие!
Никога повече комунисти и отрочетата им във властта!!!Как може да затварят реактори и да поставят бъдещето си на карта?Дмитриевич веднага да инициира референдум!Това е скандално!
stasi666
Рейтинг: 434 НеутралноПърво Германия до 2020 сега и Япония две от най-богатите и развити нации,което значи че вече се работи по алтернативите,а ние тъповатите и бедни искаме да си произвеждаме олигарси и БСП да ни храни с атоми
naonit
Рейтинг: 434 Неутралнотака по бързо ще се развият други технологии
никога да не се забравя , че комунизъм е равно на фашизъм .Дамян
Рейтинг: 1288 НеутралноИнтересно ще е да следим как ще се справи Япония с физическото ликвидиране на ядрени централи до "зелена поляна". Тия няма начин да не измислят нещо рационално
Иначе Япония има накъде да развива енергетиката си - в посока ВЕИ в т.ч. приливни централи. Заради наличието на много АЕЦ Япония е изостанала технологично в областта на соларните централи в сравнение с Корея и Китай. Мисля обаче, че ще наваксат бързо и подобно на европейците, ще покриват около 20-25% от елелктропореблението чрез ВЕИ.
Все пак предполагам, че част от АЕЦ след модернизация ще бъдат пуснати отново след някоя друга година.
Алдис
Рейтинг: 381 НеутралноДо противниците на ядрената енергетика: Не забравяйте,че преди 67 год. Япония преживя кошмара на двете атомни бомби. И все още последиците от радиацията се проявяват като малформации в новородени деца. Така че японското общество логично реагира остро на аварии в атомните централи. Затова иска гаранции за безопастност и затова се проверяват всички реактори. Бъдете сигурни , че отговарящите на критериите за надеждност и безопастност отново ще бъдат включени.
Дамян
Рейтинг: 1288 НеутралноДо коментар [#10] от "Distributed":
Мерси за линковете! В предишния си пост изказах предположения
dark'star
Рейтинг: 1542 НеутралноЦитат: "Заводите работиха през нощта и почивните дни, за да се избегне прекаленото натоварване на енергийната система." Това е разликата - ЗАВОДИТЕ - Япония произвежда, а ние ...??? За това те пак ще се оправят, а ние не! Използваха ядрената енергия за трамплин и сега са на съвсен друго ниво. Имаше времена когато бяхме почти на равно с Япония по промишленост на глава от населението ! Сега останахме с пазачи, мазачи и сервитьорки да правим икономика ... а Япония пак разчита на заводите! Това е изхода и за България -заводи!
КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТОrobbie_williams
Рейтинг: 530 НеутралноСега ще карат на въглища
)
Ти виждаш нещата и питаш защо? А Аз мечтая за неща, които никога не са били и питам - защо не?sashobal
Рейтинг: 648 НеутралноДо коментар [#15] от "Алдис":
Никога повече комунисти и отрочетата им във властта!!!Ние не преживяхме ли Чернобил?
Защо да се заробваме с прескъпи и технологично опасни реактори,които да се поставят в земетръсна зона?Трябва да стане някоя непоправима трагедия ли?Въпреки,че и тогава се съмнявам да уврът комунистическите мозъци,защото,както историята показва,човешкият живот за комуниста никога не е бил важен
brutester
Рейтинг: 596 НеутралноДо коментар [#6] от "Десен":
power-utilities-lng-imports-rise-to-5-2-million-to ns-in-january.html
<-- Пътен знак Г1: Движение само направо след знакаИли САЩ втечнен шистов газ?
Иначе ето една статия за размера на вноса/консумацията на изкопаеми горива:
http://www.bloomberg.com/news/2012-02-13/japanese-
И аз мисля, че вероятно Япония отново ще пусне част от най-новите/най-надеждните реактори, а останалите ще замени с вятърни турбини и малко соларни панели, но това ще отнеме поне 5 години. Освен това ще даде тласък на японската индустрия и ще помогне за възстановяването и.
brutester
Рейтинг: 596 НеутралноП.С. Или ако Иранците спрат износа на петрол за Япония
<-- Пътен знак Г1: Движение само направо след знакаijj
Рейтинг: 1021 Неутрално"След бедствието Токио започна да изключва реакторите си един по един за техническа поддръжка"
Всъщност временното спиране е заради така наречените "стрес тестове". Най-вероятно след тестовете някои реактори ще бъдат пуснати отново, а други (като например атомната централа Цуруга, в близост до която са открили новопоявила се геоложка нестабилност) могат да бъдат спрени завинаги.
Дамян
Рейтинг: 1288 НеутралноДо коментар [#17] от "bajtan":
Имаме заводи. За преработка на метали, циментови, стъкларски и торови заводи. И за производство на керамика. Имаме и добре развита индустрия за медни проводници и изделия от мед за индустриални цели, както и акумулатори. Тези са базирани на местни суровини. И като правило са енергоемки.
Само аутсорсинг на части, възли, детайли... За този пазар, обаче, сме изключително малки, немощни... Да се надяваме, че ще докопаме нещо от бъдещото производство на електромобили, електогенератори и други чаркове за перки и соларни системи.
В машиностроенето обаче сме зле
dark'star
Рейтинг: 1542 Неутрално[quote#10:"Distributed"]5 гигават пика фотоволтаици, може дори и над 7[/quote] Пиковата мощност е доста по-различна от средната за денонощието. Мегават за пикосекунда може да се извади и от батерийки за часовник с голям кондензатор. Хайде по-сериозно за сериозни неща като енергетиката. Перките и соларките са добре дошли, но още доста време старите ТЕЦ и АЕЦ ще влачат икономиката на БГ. При тази технологична база - толкоз! За соларките - върховата енергия по пладне - хич не е малко и хич не е евтино, а и много полезно!!! Другото през върха от ВЕЦ.
КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Distributed
Рейтинг: 808 НеутралноДо коментар [#24] от "bajtan":
Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/Ако четеш внимателно по темата, ще разбереш, че проблемите им са предимно следобед и през деня по време на върховото натоварване, т.е. точно когато фотоволтаиците правят най-много ток.
Това лесно се илюстрира с текущото производство на ток от фотоволтаици в Германия:
http://www.transparency.eex.com/de/
както виждаме, благодарение на фотоволтаиците в Германия върхово натоварване през деня нямаме, т.е. цената на тока е не мърда през целия ден.
misho73
Рейтинг: 1186 НеутралноЯдрените реактори в този си вид са безумни устройства и безнадежно остарели. Фосилните горива са бавно самоубийство. Истината е в солари, ВЕЦ, вятър, приливи, и разбира се, най-важното - ЕНЕРГОСПЕСТЯВАЩИ технологии. Съвременната консумация на ел. енергия е престъпно висока. Климатикът, монтиран в панека, опечена на слънце през лятото и с бетонната си "изолация" през змата е престъпление срещу човечеството. Едни външни щори свалят разхода с 20%, същото правят и 4 см. стиропор. За какво говорим въобще?
Какво могат Балканите заедно: https://youtu.be/8yuxnj1AWFkРеконструктор
Рейтинг: 701 НеутралноОчаквайте включване от руснаците, които ще започнат масово строителство на АЕЦ в Сахалинска област.
И не правильно думать, что есть чьим-то богом обещанный райnilak
Рейтинг: 495 НеутралноРазликате между Япония и България е в обществото. Там ако кажат - От еди-кога си до еди-кога си моля не използвайте ток, хората ще се съобразят. Тук ако кажат, бай Ганьо ще цъкне климатика от 10 на 8, ще намали звука на телевизора и ще цъкне с език. След като се оправиха след толкова сериозен проблем във Фукушима, ще се оправят с всичко.
misho73
Рейтинг: 1186 НеутралноЛичен опит - от 400 лв. отопление за 2 стаи, паднах на 250 за 4 стаи, със съвсем леки модификации, и то при повишена цена на ток и газ. Не коментирам комфорта, аз и зимата си ходя по гащи вкъщи, а с къпането сме шампиони - харчим колкото малка автомивка, децата се "шльопат" по 30-40 минути в банята
Като гледам съседите и лошо ми става - хем се мъчат, хема пари харчат, хем убиват природата и в крайна сметка себе си.
Какво могат Балканите заедно: https://youtu.be/8yuxnj1AWFkdark'star
Рейтинг: 1542 Неутрално[quote#26:"Distributed"]Ако четеш внимателно по темата, ще разбереш, че проблемите им са предимно следобед и през деня по време на върховото натоварване, т.е. точно когато фотоволтаиците правят най-много ток. [/quote] Точно за това са ми плащали последните 30 години - да следя потреблението през цялото денонощие и да осигурявам нормалния режим. Не съм против соларките - напротив ! Колкото повече - толкова по-добре. Колкото по-различни източници -толкова по-добре. За всеки има място и всеки си има предимства. Против съм едностранното залитане.
КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТОraydenu
Рейтинг: 541 НеутралноКоментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.
До коментар [#1] от "kuty":
къде сравняваш япония с българия?
япония е третата най силна икономика в света , имат пари с багер да ги ринеш
търговският им баланс е бил винаги положителен, в размер на цялата българска икономика.
имат излишък от 1 трилион $
за какви сравняния ми говориш бе дебил
вземи малко да прочетеш преди да говориш глупости
ако ние в бг-то си спрем реакторите които дават най евтиния ток за момента, ще фалираме държавата, защото товага ще се наложи да внасяме петрол и газ от същите тези срещу които неистово крещите и мразите, по този начин ще си източим и последните останали пари в резерва и ще фалираме, а като фалираме и онези дето ни продават газа ще спрат да ни го дават. и тогава какво ще ходим да ревем в брюксел за помощ ли????
raydenu
Рейтинг: 541 НеутралноДо коментар [#6] от "Десен":
ако спре автралия въглищата и арабелите спрат нефта и японците ще започнат да мигат на парцали да си произвеждат електричество от мозъците като в матрицата
икономиката ще им се срине йената ще се срине, и гледаш как скорострелно се включват изключени реактори
дори сега като са си ги изключили дори те си признават че икономиката им става не конкурентно способна, или вече чаради нефта и газа внасят повече отколкото изнасят. Колко ли време могат да продължат така докато се сринат? ако не променят нещо
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
Distributed
Рейтинг: 808 НеутралноДо коментар [#31] от "bajtan":
вите и вятърни източници осигуряват под 1 процент.[/quote]
Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/[quote#31:"bajtan"]Против съм едностранното залитане.[/quote]
Това:
[quote#0:"Статията"]Слънче
Е едностранно залитена и японците просто оправят работата. Следващите 10-20 години новите им мощности ще бъдат предимно (над 75%) ВЕИ.
dark'star
Рейтинг: 1542 Неутрално[quote#27:"misho73"]Истината е в солари, ВЕЦ, вятър, приливи, и разбира се, най-важното - ЕНЕРГОСПЕСТЯВАЩИ технологии[/quote]И аз си мислех, че мога да пиша фантастика ...
КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТОЗа всичко си абсолютно прав! Аз съм "ЗА"! Наистина е прекрасно в един прекрасен свят с прекрасни хора ... В реалния свят някъде произвеждат прегазвайки всички норми и правила ... а цивилизованите стоят безработни !
Истината е в баланса! Там е майсторлъка!
Аксел
Рейтинг: 640 ЛюбопитноДо коментар [#35] от "Distributed":Начлото на края на ядрената енергетика.Япония,Германия ,Италия,Австрия,Швейцария... ....и т.н.пък особено по руските допотопни технологии,разчитащи на 100% на западна електроника-НИКОГДА.
България има ЕДИН европейски политик-БОЙКО и ЕДНА европейска партия-ГЕРБ.Останалото е мафия!Lady Zeppelin
Рейтинг: 1341 Неутрално"Така за първи път от 1970 г. насам страната на изгряващото слънце ще спре да разчита на ядрената енергия. "
Je suis Charlie. Fluctuat nec mergitur.Значи е възможно.
джендър NATO generals
Рейтинг: 985 ГневноА сега ние да им направим на пук и да пуснем колкото се може повече реактори на наша територия та белким някой гръмне!
Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на токraydenu
Рейтинг: 541 НеутралноДо коментар [#12] от "stasi666":
"Първо Германия до 2020 сега и Япония две от най-богатите и развити нации,което значи че вече се работи по алтернативите,а ние тъповатите и бедни искаме да си произвеждаме олигарси и БСП да ни храни с атоми""
то много хубаво говориш ама какава алтернатива предлагаш?
ти ли ще ги даваш парите за тези веи? от къде ще се вземат тези пари
обаче като вдигнат цената на тока ти си първият който пищи на умряло, всеки в бг говори за възобновяеми източници обаче никой не ще да му се вдига сметката за ток.
това е причината от 1 юли тази година тока да поскъпне с 10% а именно веи
германия и япония могат да си позволят да си слагат веи и други разнообразни източници
само германците са планирали за следващата година да вложат във веи над 80 млрд евро, къде ги има българия тези пари за да ги вложи
германците плащат тока по 14-15 цента в бг цената е двойно по малка или 8-9 цента
германците тези вей са си ги калкулирали в цената на тока вече и тепърва новите веи като се открият тока там ще се повиши
въпроса е че ние тук в бг не можем да си позволим тези скъпи веи а и никой не ще да плаща повече за ток
там в германия не лъжат енергото с подменени данни в електромерите, там в германия не крадат ток, там не наричат еон, чез или евн бандити кожодери и т.н. там хората си плащат за удобството затова и тези компании са там и инвестират
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
Фат Ким
Рейтинг: 554 НеутралноТова е очертаваща се икономическа катастрофа!!! Търговския баланс на Япония е на дефицит! Япония има публичен дълг от над 200% от БВП и дефицит от близо 9% по държавния бюджет, досега японските ДЦК бяха евтини защото 94% от тях бяха купувани от Японски банки и фондове, но това ще се промени, ако изкарат 2-3 години с отрицателно търговско салдо, което е доста вероятно при тези цени на петрола и природния газ. Все пак планират да вдигнат ДДС до 10% от 2014 което трябва да им даде глътка въздух, но застаряващото население и високите социални разходи ще натежат според мен повече. В Япония балона на държавния дълг е много по-голям от този в Европа! Единственото решение е да намалят вноса на скъпите въглеродно горива, като пуснат в работа, поне няколко от новите и съвременни реакторите, печелейки време да пуснат в експлоатация заместващи ВЕИ.
Distributed
Рейтинг: 808 НеутралноДо коментар [#40] от "neutron":
Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/Глупости на търкалета наговорихте колега.
[quote#40:"neutron"]това е причината от 1 юли тази година тока да поскъпне с 10% а именно веи[/quote]
А това е върхът на неинформираността. Според сайта на ДКЕВР:
http://www.dker.bg/pagebg.php?P=401&SP=402
Добавката за Зелена Енегия е точно 0,00372 лв./кВтч или 0.372 стотинки/квч или малко над една трета стотиннка за киловат час.
Бихте ли ми изчислили колко ще е добавката Зелена Енергия от 1 юли, че токът да скочи с 10%.
Росен Радославов
Рейтинг: 1805 НеутралноНяма да е възможно съществуване на икономиката им без ядрена енергия.
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sandoНе и за дълго.
Вярно че си има 2 ядрени апокалипсиса вече, но реалността е такава - не може без АЕЦ.
raydenu
Рейтинг: 541 НеутралноДо коментар [#39] от "~":
глупости говориш
защо да пускаме нови реактори?
пускат се толкова реактори колкото са нужни за енергийната ни система на страната, за да работим, за да тезе нормалният живот, щом сме намерили ниша за износ на ел. енергия нека я пазим , все пак безтуй не произвеждаме и не изнасяме нищо друго, така 4е това по един или друг начин малко или много ни прави конкурентноспособни
представете си изклю4им всички реактори, от къде ще вземем нужният ток? от тец, вец от теца тока го купуваме на 3-пъти по висока цена от аец козлодуй , защо? ами защото тези частни компании са направили инвестиции и сега искат да си върнат парите а и да са на печалба естествено
същото важи и за вецовете, защо е най евтин козлодуй? защото е строен с наши пари, когато нещо се строи с частни пари то това значи неминуемо по скъпо в пъти обикновено
оттам нашите производители които изнасят в чужбина и работят на евтин ток, ако го няма евтиният ток ще фалират или ще са неконкурентно способни, което отново ще доведе до фалит рано или късно
след кати фалираме всички фирми естествено няма да имаме нужда от нови мощности защото няма да работим , нма да изнасяме, само ще си седим безработни в къщи
някой запита ли се защо потреблението на ток намаля толкова много след 2008г?
когато през 2006 са били правени разчетите колко ел енергия ще ни е нужна?
заради кремиковци
които даваха около 5% от бвп на българия, и задвижваха голяма част от икономиката и доста свързани с това предприятия, като бдж и други
кремикожци също така имаше дял от 10 % в износа на българия
ето как се сриват нещата в българия, и продължават вече така последните 20 г
raydenu
Рейтинг: 541 НеутралноДо коментар [#17] от "bajtan":
+++++++
Росен Радославов
Рейтинг: 1805 НеутралноДо коментар [#38] от "led_zep.23":
.
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando[quote#38:"led_zep.23"]Значи е възможно. [/quote]
Ама разбира се, че е
То и без баня може, свещи има и газени лампи също, ама няма да е хубаво.
И нет не същуствуваше по-рано и пак не умряхме, ама все пак?
Три часа светло, три часа тъмно - пак оцеляхме.
А АЕЦ си ни требе, поне стария + 7-ми блок, дето и без друго си го купихме вече. геят ни го купил де, та няма накъде и без друго.
dark'star
Рейтинг: 1542 Неутрално[quote#35:"Distributed"]Едностра нно залитане и японците просто оправят работата. Следващите 10-20 години новите им мощности ще бъдат предимно (над 75%) ВЕИ.[/quote] ЩЕ бъдат ...(??? бъдещо несигурно събитие!)
КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТОЗа японците съм сигурен, че ще успеят. За нас ще е успех, ако някога докараме ВЕИ до 30% .
Обаче СЕГА в момента за да имаш нет, за да си сготвиш храна, да гледаш телевизия и да си на светло трябва да се оправяме с това което е включено в системата ДНЕС! А това което имаме днес е остаряло. Трябват нови мощности - все едно какви, само да са евтини! ... и работа!!
Росен Радославов
Рейтинг: 1805 НеутралноДо коментар [#17] от "bajtan":
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando[quote#17:"bajtan"]... а Япония пак разчита на заводите! Това е изхода и за България -заводи! [/quote]
И какви да бъдат тези заводи?
Вече провахме с НЕконкурентни производства.
Идеи?
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
Distributed
Рейтинг: 808 НеутралноДо коментар [#48] от "bajtan":
Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/Виждам, че сте обсебен от настоящето, но да не забравяме, че АЕЦите имат МНООООГО дълъг живот. Например АЕЦ"Козлодуй"-7 ще работи поне 50 години, т.е. най-малко до 2070та.
В този случай трябва добре да се прецени дали да го правим въобще или не.
България ще има над 2 000 мегават пика фотоволтаици до 2020та (в края на тази година ще имаме над 500), а към 2025-2030та ще имаме над 3-4 000 мегават пика, т.е. по обяд всичкия ни ток ще идва от ВЕИ, т.е. няма да са ни нужни базови мощности.
И всичкото това БЕЗ преференциални цени определени от ДКЕВР, защото те ще бъдат премахнати през 2015та по примера на Германия, Италия и т.н. и т.н.
Германците вече махнаха преференциалните изкупни цени за фотоволтаични централи с големина над 10 мегават пика.
raydenu
Рейтинг: 541 НеутралноДо коментар [#43] от "Distributed":
няма какво да ми изчисляваш
там си се вижда от сайта който си ми пратил точно и ясно
аец козлодуй най евтин ток , тецовете 3 пъти по скъп от аец
вей още по скъп ,
между Сентрал Хидроелектрик дьо Булгари ЕООД/ пиринска бистрица и прочие и аец козлодуй цената е 8 пъти разлика в полза на аец козлодуй, като има предвид че тези цени са без разходи за превод, пез ддс и т.н.
а фотоволтаиците над 500 лева, с 45 лев от аец? правиш ли разлика, колкото процента на вей се увеличава в енергийният микс толково повече цената на тока ще расте
я сега кажи колко се купува тока от фотоволтаици?
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Distributed
Рейтинг: 808 НеутралноДо коментар [#52] от "neutron":
Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/Тогава не говорете глупости, че токът щял да скочи с 10% заради добавката за зелена енергия от една трета стотинка на киловатчас.
George7
Рейтинг: 434 НеутралноВнимавайте с тези новини, ще докарате някой инфаркт на Гоце.
Distributed
Рейтинг: 808 НеутралноДо коментар [#52] от "neutron":
Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/А и защо ми сочите цените определени от ДКЕВР?
Те нямат нищо общо със себестойността на тока.
Roger
Рейтинг: 754 НеутралноНищо й няма на атомната енергетика и е малоумно да се извършват такива крайни действия.Ако е добре построена,добре защитена и добре стопанисвана няма логика да се ликвидира.
НЯМА ПО-ПРОСТ НАРОД ОТ БЪЛГАРСКИЯ.Distributed
Рейтинг: 808 Неутрално[quote#57:"Roger"].Ако е добре построена,добре защитена и добре стопанисвана няма логика да се ликвидира.[/quote]
Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/Ако беше така нямаше да сме свидетели на трагедията Фукушима, но за зла беда станахме свидетели, което значи, че ЦЯЛАТА ядрена индустрия в Япония издиша на тема безопасност.
И докато не са сигурни на 250%, че всичко е наред, АЕЦите ще седят спрени.
raydenu
Рейтинг: 541 НеутралноДо коментар [#54] от "Distributed":
не са глупости
естествено това са натрупани причини, миналата година токък не поскъпна
инфлация за последните 2 г, зелен ток калкулиран в цената последните 2 г, и.т.н.
естесвено че заради зеления ток , но не само
защо мислиш че нек не включва толкова много нови веи в енергийната система?
а имат определена бройка за включване всяка година?
защото ако го направят цената на тока ще хвръкне неминуемо нагоре
raydenu
Рейтинг: 541 НеутралноДо коментар [#54] от "Distributed":
и една стотинка на киловат час е вече нещо след като 1 киловат е 14 ст., а 1 ст. е ве4е 8-9% като в бъдеще тази 1 ст. ще се умножава с нарасването процента на веи
Distributed
Рейтинг: 808 НеутралноДо коментар [#59] от "neutron":
Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/Проблемът ми с вашите изказвания е, че не посочвате основния виновник, който е ДКЕВР.
Защото те и САМО те решават колко ще е добавката зелена енергия.
Защо вече (сигурно) пета поредна година българските субсидии са ПО–ГОЛЕМИ от германските, при положение, че имаме по-голям слънчев ресурс?
Distributed
Рейтинг: 808 НеутралноДо коментар [#60] от "neutron":
Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/Ще нараства, ако ДКЕВР продължи да държи субсидиите за ВЕИ на неоправдано космически нива.
Ако ги намали 4 пъти няма да имаме никакви проблеми.
raydenu
Рейтинг: 541 НеутралноДо коментар [#56] от "Distributed":
аз ни ти ги соча, ти ми ги сочиш тези цени на дкевр.
но все пак тези цени на дкевр са определящи за цената на тока за потребителите, или ти си внасят безплатен ток от марс?
Distributed
Рейтинг: 808 НеутралноДо коментар [#63] от "neutron":
Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/Така ще е докато имаме изцяло регулиран пазар на ел. енергията. Когато се либерализира пазара и минат няколко години, нещата ще се нормализират и лека полека ВЕИ ще изместят всички останали.
Distributed
Рейтинг: 808 НеутралноЕто прочетете становището на Грийпиис:
ogs/nuclear-reaction/54-reactors-down-japan-breaks -free-of-nuclear/blog/40238/#.T6Ocv0br6os.facebook
an/9166721/Japan-down-to-one-nuclear-reactor.html
Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/http://www.greenpeace.org/international/en/news/Bl
Вътре има интересни линкове, като този:
The Minister for Economy, Trade and Industry Yukio Edano has said there will be no restrictions on electricity use or rolling blackouts.
http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/asia/jap
raydenu
Рейтинг: 541 НеутралноДо коментар [#61] от "Distributed":
естествено че те ще решават колко да бъде и как, те са официаният орган в тази дъргава който е натоварен със задачата да определя цените в бг
всяка държава си има дкевр, с различно име
тук в бг-то е прието като са безпомощни хората да си изливат гнева върху официалните органи на властта, било то дкевр, еон, евн или чез
и како постигаш с това нищо
така или иначе в бг все още имаме най евтиният ток от всички в ес
във франция също е по евтин тока, защо има защото те имат аец като нас, следователно колкот и скъп да се вижда на някои строителството на аец, то си остава най евтиният източник все още на енергия
в германия цената на тока е почти двойна на този във франция, защо франция има аец, германия спря вси4ки аец,
dark'star
Рейтинг: 1542 Неутрално[quote#51:"Distributed"]България ще има над 2 000 мегават пика фотоволтаици до 2020та (в края на тази година ще имаме над 500), а към 2025-2030та ще имаме над 3-4 000 мегават пика, т.е. по обяд всичкия ни ток ще идва от ВЕИ, т.е. няма да са ни нужни базови мощности. [/quote]Докато се говори в "ЩЕ" и "пика" (не винаги духа, пече и тече), докато във ВЕИ тихомълком влизат старите ВЕЦ и ПАВЕЦ, без да е ясно от кое колко и на каква цена - няма основание за сериозен разговор. Хиляда пъти ви казах: и аз съм " ЗА" ПЕРКИ И СОЛАРКИ !!! Няма да има нужда от мощности само, ако вече сте решили България да е гробище! ... ще поумнеете... $$$
КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТОDistributed
Рейтинг: 808 НеутралноДо коментар [#66] от "neutron":
nge
Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/Lol. Далеч не сте прав. Огромна част от Западна Европа са си либерализирали енергийния пазар и бизнесът им си пазарува тока от борсата по цени определени на пазарен принцип, а не определени от измислени органи като ДКЕВР.
http://www.eex.com/en/Market%20Data
http://en.wikipedia.org/wiki/European_Energy_eXcha
http://en.wikipedia.org/wiki/Energy_exchange
Не живейте в средата на 20ти век.
Distributed
Рейтинг: 808 НеутралноДо коментар [#67] от "bajtan":
a/2012/04/24/1814117_samo_za_edna_godina_shte_zara botiat_okolo_600_megavata/
Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/Вие не ми казахте една основателна причина да не се сбъднат прогносите ми, а само заклинания.
Ето например в края на тази година ще имаме над 500 MWp фотоволтаици:
http://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgari
До 2020та има 7 години, за да се сбъдне прогнозата ми от 2000 MWp фотоволтаици ще трябва да добавим само 1500 MWp, т.е. средно по 200 MWp на година до 2020та.
Обяснете ми защо това е невъзможно?
raydenu
Рейтинг: 541 НеутралноДо коментар [#61] от "Distributed":
ето ти и отговор защо субсидиите в българия са по високи отколкото в германия
да сравняваш германия и българия е абсурдно
германия хората си плащат тока, не крадат ел енергия, не лъжат и т.н.
това едно на ръка
тук германски фирми не желаят да инвестират
защо еон си тръгна и продаде дела си във варна
питайте бойко?
защото като пое властта той бойко демонизира ерп-тата и ги определи като нагледци, крадци, и т.н.
и не им разреши цели 2 години да се вдугне цената на тока,
и те си казаха в тази територия подобна на държава бизнес не може да се прави, ние няма да зариваме тука едни пари без никакви гаранции че ще си ги върнем
и така еон се оттегли, на еон му е изгодно да си влага парите във сигурна германия дори и това да е по ниска печалба отколкото да иде в бастунстан и един премиер днес да ги потупва по рамоти и да им казва колко са желани за инвеститори а утре да им праща даъчни и полиция щото според него цените били нереално високи
на това му се вика риск ( политически, инвстиционен) който германците са си казали 4е дори с по високата изкупна цена на веи и фотоволтаици не си струва да се инвестира тука в бг
та това беше отговор на въпроса ти защо в германия изкупната цена от веи и фотоволтаици е по ниска от колкото тук в бг,
затова не бъди найвен, и недей да даваш такива нелепи сравнения
същото е и с българските банки, риска е по голям затова и цените и лихвите са по големи
колкото и да се тупаме в гърдите това няма да се промени, а и бръщолевенията на нашия премиер по скоро отблъскват тези инвеститори вместо да ги привличат
лошото е че народа и моного лумпени му вярват че дори и ти виждам че си се хванал на въдуцата му, след като питаш защо в бг са повисоки цените отколкото в германия
raydenu
Рейтинг: 541 НеутралноДо коментар [#62] от "Distributed":
прочети пост 70 и ще разбереш отговора
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
raydenu
Рейтинг: 541 НеутралноДо коментар [#62] от "Distributed":
ако ги намали субсидите за вей 4 пъти както ти предлагаш и последните така наречени инвеститори ще се ометат, защо мислиш че са дошли тези така наречени инвеститори?
заради хубавати ни природа ли? или заради многото слънце, ами арабелите имат много повече слънце от нас, идват тук привлечени от изкупната цена,
не бъди толкова наивен, 4 пъти по ниска цена и всички ще се ометат
а ти тогава има да си сънуваш вей и фотоволтаично бъдеще
raydenu
Рейтинг: 541 НеутралноДо коментар [#64] от "Distributed":
блажени са вярващите че ако не се регулира пазара на ток и цената ще падне
кази ми след като в западна европа пазара не е регулиран а е дерегулиран, защо тогава цената на тока е най ниска в българия???
въпрос с повишена трудност?
регулациите не държат цената на тока висока, напротив регулациите и дкевр задържат цената на тока ниска, като продават на по висока цена на промишлеността и като печелим от износ , като по този начин чадържаме цената на тока за вътрешният пазар ниска
ако се дерегулира то заводите и от чужбина ще изкупят всичкият евтин ток който се произвежда , защото без регулации няма да има как да задърлжиш аец козлудуй да ти продава евтин ток на тебе след като може да го продаде на друг или в чужбина на по висока цена,
и така не са че цената на тока няма да намелее, но напротив ще се увеличи и то доста. а като стане това българите ще си намерят нова жертво на която да се оплакват , защото няма да е вече лошото дкевр което регулира цените ами ще са алчните компании на дерегулиран пазар които видите ми не щели да продават на нас евтин ток и си го продавали на други а ние съвсем несправедливо купуваме скъп ток от аес тец марица 1 и 3 и от тец варна, и от веи
така че внимавайте какво си пожелавате за да не се сбъдне,
boby1945
Рейтинг: 832 ВеселоДо коментар [#73] от "neutron": и прав им път на спекулантите- инвеститори от втори ранг.....
Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....На кърстосано субсидиране и баба знае.....
raydenu
Рейтинг: 541 НеутралноДо коментар [#67] от "bajtan":
прав си тук, ако правителството ореже субсидиите за изкупуването на ток от фотоволтаици, има само да ги сънуваме до 2020г тези 2000мегавата
boby1945
Рейтинг: 832 ВеселоДо коментар [#1] от "kuty":
Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....Умньовците обикновено лесно "спират" и "пускат".... това че днес японците са се "уплашили" от АЕЦ, не значи че всички трябва да се плашим....
И тъй, както виждаш, това "спиране" е свързано с много пари, така че преди да се вземе решение определено трябва референдум по въпроса........
raydenu
Рейтинг: 541 НеутралноДо коментар [#68] от "Distributed":
не живея в 20-ти век, да либерализиран пазар, но цени в пъти по скъпи отколкото в българия, недей да говориш за цени на които предприятията изкупуват тока, ние говорим за цени на тока по които купува населението а цените за населението са регулирани навсякъде в европа,
само за промишлеността са либерализирани
raydenu
Рейтинг: 541 Неутралноhttp://www.energy.eu/
Consumption: 3,500 kWh/year Consumption: 7,500 kWh/year
Country € per kWh Electricity Country € per kWh Electricity
Austria € 0.2128 Austria € 0.1930
Belgium € 0.2215 Belgium € 0.1980
Bulgaria € 0.0934 Bulgaria € 0.0936
Cyprus € 0.2131 Cyprus € 0.2116
Czech Republic € 0.1541 Czech Republic € 0.1279
Denmark € 0.3078 Denmark € 0.2666
Estonia € 0.1130 Estonia € 0.1101
Finland € 0.1574 Finland € 0.1377
France € 0.1478 France € 0.1328
Germany € 0.2781 Germany € 0.2614
Greece € 0.1403 Greece € 0.1623
Hungary € 0.1787 Hungary € 0.1701
Ireland € 0.2162 Ireland € 0.1941
Italy € 0.2164 Italy € 0.2722
Latvia € 0.1174 Latvia € 0.1176
Lithuania € 0.1378 Lithuania € 0.1336
Luxembourg € 0.2013 Luxembourg € 0.1877
Malta € 0.1822 Malta € 0.1929
Netherlands € 0.2202 Netherlands € 0.2464
Poland € 0.1600 Poland € 0.1545
Portugal € 0.1925 Portugal € 0.1753
Romania € 0.1207 Romania € 0.1190
Slovakia € 0.1815 Slovakia € 0.1616
Slovenia € 0.1649 Slovenia € 0.1506
Spain € 0.2154 Spain € 0.1969
Sweden € 0.2066 Sweden € 0.1794
United Kingdom € 0.1676
raydenu
Рейтинг: 541 Неутралнов пост 79 се виждат цените на ел. енергията в европа за битови потребители
така че в българия все още се пройзвжда най евтиният ток, независимо от регулации и т.н.
ако се дерегулира цената на тока тогава няма да е 9 евро цента или 18 ст, а ще е средно 15 евро цента или 30 ст,
правете си сметките и внимавайте какво си пожелавате без голяма част от българите да разбират материята за която пишат и спорят
raydenu
Рейтинг: 541 Неутралнов пост 79 обърнете внимание на цената на тока във франция и в германия
франция 14 евро цента
германия 27 евроцента
или почти двойно
е това е цената която германците плащат за да са без аец, францизите 80 % от енергията си добиват с аец
затворете аец и може да се подготвите за цена на тока от 50ст за квт
така че каквото и нехранимайкото бойко да говореше за аец белене, тук можете да видите ще с фотоволтаици и веи може и по зле да стане а именно 50ст за 1квт ток
сега Дистрибутед разбираш ли защо в германия е доста по ниска изкупната цена от веи? защото те са г калкулирали в крайната цена,
Борислава (be_free)
Рейтинг: 808 ВеселоДо коментар [#19] от "sashobal":
Абсолютната свобода дава абсолютна власт, а власта покварява, а абсолютната власт абсолютно покварява!За капиталиста!
deaf
Рейтинг: 3119 НеутралноТака сте хипнотизирани в техническата и търговска страна на въпроса,че не виждате къде е обяснението. А то е в човешката природа. Във всяко човешко общество постоянно има някакъв брой паразити. Част от тях са "енергийните" паразити или мафиоти. ТЕ поддържат висока цената.
Никога и в никоя страна цената на тока няма да падне. В България цената на тока ще "падне" само,когато започнем да произвеждаме и печелим повече.
Моля искрено еколозите да не се обидят,като ги нарека утописти и глупаци.
Казвам това с гняв,защото ми писна от хора,които ми обещават светло бъдеще.
Борислава (be_free)
Рейтинг: 808 НеутралноДо коментар [#26] от "Distributed":
Абсолютната свобода дава абсолютна власт, а власта покварява, а абсолютната власт абсолютно покварява!И какво ще стане когато е облачно или няма вятър?
Борислава (be_free)
Рейтинг: 808 НеутралноАтомната енергия няма адекватна алтернатива!
Абсолютната свобода дава абсолютна власт, а власта покварява, а абсолютната власт абсолютно покварява!Борислава (be_free)
Рейтинг: 808 ЛюбопитноЗащо режимът на тока в Япония е добър, а в бивша соц. България лош?
Абсолютната свобода дава абсолютна власт, а власта покварява, а абсолютната власт абсолютно покварява!Distributed
Рейтинг: 808 НеутралноДо коментар [#84] от "be_free":
Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/Същото каквото когато е спрян АЕЦ-а поради авария или за профилактика?
Какво става, когато реакторите на АЕЦ"Козлодуй" са спряни за профилактика за по цял месец?
dark'star
Рейтинг: 1542 Неутрално[quote#69:"Distributed"]Обяснете ми защо това е невъзможно?[/quote]Не съм казал нищо против соларките, нито че е невъзможно. Напълно и за всичко съм СЪГЛАСЕН с вас, освен за едно = "пикова мощност" доста се отличава от постоянна мощност характерна за други видове генериращи мощности. Бих бил доволен, ако от 9 до 17 часа имам 50% - 70% от пиковата мощност. Между нас няма разногласие. Освен това предполагам развитие на някаква промишленост. Не съм гледачка, а енергетик.
КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТОБорислава (be_free)
Рейтинг: 808 ЛюбопитноПочти всички реки са заградени със стени. Само някои реки в Сибир и Амазония са останали свободни. Тоест ВЕИ вече няма на къде да растат!
Абсолютната свобода дава абсолютна власт, а власта покварява, а абсолютната власт абсолютно покварява!Борислава (be_free)
Рейтинг: 808 НеутралноЯпония колко квадратни километра земя трябва да изгуби за да построят достатъчно перки и соларки?
Абсолютната свобода дава абсолютна власт, а власта покварява, а абсолютната власт абсолютно покварява!Бъдещето е в подземните АЕЦ или в онези, които под реактора си имат съркофаг!
deaf
Рейтинг: 3119 НеутралноДо коментар [#86] от "be_free":
Защото японците имат цел произлизаща от човешката природа-да сменят един енергоносител с друг.
Соц. България имаше за цел една фикция. Когато гониш Михаля,много бързо ще разбереш,че е безсмислено,но ако продължиш от тъп инат да го гониш,то всяко лишение става все по непоносимо.
Distributed
Рейтинг: 808 НеутралноДо коментар [#73] от "neutron":
Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/Ще се ометат сега, но ще се върнат след 3-4 години, когато цените на фотоволтаиците паднат достатъчно.
Distributed
Рейтинг: 808 НеутралноДо коментар [#76] от "neutron":
Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/И колко по-малка ще е инсталационната цена на фотоволтаиците след 5 годни (2017та) сравнено със текущата?
Ще намалее ли, ще се увеличи ли, ще остане същата ли?
Как мислите?
Distributed
Рейтинг: 808 НеутралноДо коментар [#81] от "neutron":
Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/[quote#81:"neutron"]в пост 79 обърнете внимание на цената на тока във франция и в германия
франция 14 евро цента
германия 27 евроцента
или почти двойно
е това е цената която германците плащат за да са без аец, францизите 80 % от енергията си добиват с аец [/quote]
Отново глупости на търкалета: )
Как намерихте връзката между АЕЦ-а и различните цени за домакинствата?
Distributed
Рейтинг: 808 НеутралноДо коментар [#88] от "bajtan":
Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/Работата е там, че не искате и не искате да ме разберете какво ви казвам.
Когато инсталационната цена на фотоволтаиците падне достатъчно ще се инсталират прекалено много фотоволтаични мощности и тогава по обяд ще ползваме САМО фотоволтаични мощности.
Какво ще правим с АЕЦ-а тогава?
Според моите прогнози това, за Балканите, ще се случи между 2025-2030та.
Distributed
Рейтинг: 808 НеутралноДо коментар [#83] от "deaf":
Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/[quote#83:"deaf"]В България цената на тока ще "падне" само,когато започнем да произвеждаме и печелим повече. [/quote]
Не е вярно. Цената на тока ще падне, когато ВСЕКИ САМ ЗАПОЧНЕ ДА СИ ПРОИЗВЕЖДА ТОКА.
Отидете ей тук:
http://www.cez-rp.bg/bg/za-klienta/kalkulator.html
И вижте как 40% от сметката ви за ток е за фактическото производство, т.е. АЕЦ, ТЕЦ и т.н, а останалите 60 процента са ДДС, такса снабдяване, такса доставка, добавка Зелена енергия, еди кво си, еди що си.
Бъдещето е на производството на ток за вътрешна консумация, когато онези 60% не играят.
Борислава (be_free)
Рейтинг: 808 ЛюбопитноДо коментар [#91] от "deaf":
Абсолютната свобода дава абсолютна власт, а власта покварява, а абсолютната власт абсолютно покварява!Това наистина ли е така както го мислиш или са просто оправдания, за да се омаловажи негативният ефект от факта, че в момента в Япония има режим на тока?
raydenu
Рейтинг: 541 НеутралноДо коментар [#92] от "Distributed":
ще се ометат и никога няма да се върнат
защото няма да ги привличаме с нищо
засега ги привличаме с висока изкупна цена, която не я каккулираме изобщо в крайната цена, падне ли изкупната и ако не се вдигне крайната цена до еврпейските равнища има само да ги сънуваш тези инвеститори
инвеститор един път дошъл, и прогонен от неприветлива среда и често сменяща се хормативна база кигога след това не се връща
dark'star
Рейтинг: 1542 Неутрално[quote#95:"Distributed"]Когато инсталационната цена на фотоволтаиците падне достатъчно ще се инсталират прекалено много фотоволтаични мощности и тогава по обяд ще ползваме САМО фотоволтаични мощности. Какво ще правим с АЕЦ-а тогава? [/quote]Ще си купим стругове и фрези и ще правим каквото правят Япония, Турция и Китай - ще работим за да сме богати и да живеем по-добре!
КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТОraydenu
Рейтинг: 541 НеутралноДо коментар [#93] от "Distributed":
тези компании печелят от цената на изкупната енергия или от крайната цена за клиента, след като крайната цена в бг е най ниската в европа и ако изкупната цена падне това ще изгони и последният инвеститор от бг-то
в бг крайната цена за потрбителите е 9 евро цента а в германия е 27 евро цента, дадот ти и линк където да провериш, не бъди наивен, една цена като пада друга се вдига да се уравновеси печалбата им, ако те почнат да губят или печалбата им намалее, ще се изнесат скорострелно, но те няма да почнат да ти продават по евтин ток от фотоволтаици, случая с германия е че там са паднали цените на фотоволтайците , но крайната цена на енергията за потребителите е скочила толкова много до 27 евроцента за киловат или 54 ст. че те си избиват оттам загубите от намалената цена за фотоволтаиците, затова ти казвам че една цена като падне друга се вдига, ако тази държава упорства и не вдигне цените, се принждава с моркова и тоягата да го направи чрез европейската комисия ако и тона не проработи , тогава тези международни компании се изнасят и оставят следсебе си огромна безработица, водеща до обедняване, така че те си имат много лостове за влияние докато дадена страна която порства се пречупи
а ти си продължи да си вярваш че ще получаваш евтин ток от фотоволтаици след 5-10 или 20 г
просто другия ток от нормалните източници ще поскъпне дотолкова че фотоволтаичният ток ще стане по достъпен, но намаление в цената на тока и дума не може да става, само в твоите мокри сънища
това им е идеята да повишат цените на енергията за крайните потребители като намалят въртрешната цена по която изкупуват енергията на едро
като ефекта за теб и мен ще бъде нулев