Гръцкият президент полага последни усилия за избягване на нови избори

От ляво на дясно: Евангелос Венизелос, Андонис Самарас, Каролос Папуляс и Алексис Ципрас

© Reuters

От ляво на дясно: Евангелос Венизелос, Андонис Самарас, Каролос Папуляс и Алексис Ципрас



Гръцкият президент прави днес последен опит да убеди политическите партии да формират коалиционно правителство и да избегнат по този начин нови избори, които могат да доведат
страната до фалит и до излизане от еврозоната, съобщи АФП, цитирана от БТА.


Президентът Каролос Папуляс се срещна днес в 12 часа с лидерите на трите партии, получили най-много гласове на парламентарните избори - председателя на Нова демокрация Андонис Самарас, лидера на радикалната левица СИРИЗА Алексис Ципрас и лидера на ПАСОК Евангелос Венизелос, всеки от които направи тази седмица безуспешен опит за формиране на коалиционно правитество.


По-късно Папуляс ще се срещне поотделно с лидерите на другите четири партии, които спечелиха места в паралмента - лидера на партията "Независими гърци" Панос Каменос,
председателката на Гръцката комунистическа партия Алека Папарига, лидера на крайнодясната "Златна зора" Николаос Михалолякос и лидера на Демократичната левица Фотис Кувелис.




Срещата на президента с лидерите на Нова демокрация, СИРИЗА и ПАСОК е продължила около час и половина. След приключването й нито един от тримата лидери не е направил изявление, съобщава Асошиейтед прес.


Вчера Папуляс зяви, че има "едва доловими признаци на оптимизъм", че може да бъде формирано правителство между Нова демокрация, ПАСОК и малката партия Демократична левица, което би осигурило на коалицията мнозинство от 168 от 300 места в парламента. Лидерът на Демократичната левица Фотис Кувелис обаче каза, че има много малко надежда.


Демократичната левица настоява новото правителство да се откаже от ангажимента за прилагане на плана със строги мерки за икономии, наложен от международните кредитори на Гърция - ЕС и МВФ, и да преразгледа незабавно трудовото законодателство, даващо възможност за намаляване на заплатите и улесняващо съкращенията, обясни Фотис пред телевизия Мега.


"Съмнявам се, че може да се появи споразумение. Имам много малко надежди", каза Кувелис. По-рано тази седмица той заяви, че неговата партия няма да участва в коалиция, в която не фигурира СИРИЗА.


Лидерите на Нова демокрация и ПАСОК бяха малко по-оптимистично настроени. При пристигането си в президентския дворец днес Андонис Самарас изтъкна, че желае създаване на преходно правителство с двегодишен мандат със задача да осигури оставането на страната в
еврозоната.


"Гръцкият народ ни даде мандат за сътрудничество с цел промяна на политиката, като в същото време останем в еврозоната.Мандат за сътрудничество за едно жизнеспособно правителство,
което да управлява най-малко до изборите за европейски парламент през 2014 г.," подчерта Самарас пред журналисти.


Снощи Евангелос Венизелос спомена също за преходно правителство с двегодишен мандат, което да запази страната в еврозоната, но да промени условията, наложени от международните кредитори.


СИРИЗА от своя страна отказва да участва в правителство, което ще спазва ангажиментите към кредиторите. Споразумение за съставяне на правителство трябва непременно да бъде постигнато до четвъртък, когато ще се състои първото заседание на новия парламент . Ако това не бъде
направено, ще има нови парламентарни избори през юни.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (36)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Кога да очакваме продължението на сериала ? Ако г-н Папуляс се затруднява , можем да му изпратим много добър сценарист по тройни коалиции

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  2. 2 Профил на nilak
    nilak
    Рейтинг: 565 Неутрално

    Гърците удариха кьоравото с тези избори. В момента нито една партия не носи отговорност, поради липсата на мнозинство, а и не могат да изискват от крайно леви десни и прочие да се коалират. Ще има нови избори...

  3. 3 Профил на Petyo123
    Petyo123
    Рейтинг: 434 Неутрално

    За Гърция момента е исторически - не можеда се стигне до просто решение само с разсрочване на външен дълг .Сегашният им хал се корени в Рейгъномиката на 80 "те ,където те трябваше да бъдат " витрина " на западния просперитет за което им се даваха лесни кредити и ...ето че настъпи Видов ден .Ясно е , че те са една бедна и изостанала държава ,която просто трябва да напусне Еврозоната , да си върне драхмата и след 30 години отново да кандидатства за приемане ,ако въобще е и толкова примамлива перспектива .

  4. 4 Профил на sashobal
    sashobal
    Рейтинг: 689 Неутрално

    Това защо ли ми изглежда познато?
    Две годишен мандат до приемането ни в ЕС,така Гоце направи 3главата ламя.Може да отиде да им организира на малаките една коалиция та съвсем да ги закопае...
    Нищо няма да излезе от тези преговори.Докато самите гърци не разберат,че трябва да се работи,а не да ги храни ЕС,няма да се получи

    Никога повече комунисти и отрочетата им във властта!!!
  5. 5 Профил на Vladimir Karolev
    Vladimir Karolev
    Рейтинг: 1341 Весело

    Думите са евтини преди избори. Всеки знае и предлага тъпотии.

    Governments never learn. Only people learn.
  6. 6 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 2905 Неутрално

    Никой доброволно не се отказва от привилегиите си.Просто ЕС трябва да реши кое е по-малкото зло и дори с риск да загуби да ги принуди да напуснат.Иначе ще режат опашката на котката на 3 пъти

  7. 7 Профил на dnk
    dnk
    Рейтинг: 590 Неутрално

    [quote#5:"vladimirkarolev"]Думите са евтини преди избори. Всеки знае и предлага тъпотии. [/quote]

    г-н Карлоев, това споделен личен опит ли е?

    Моралът не е порок!
  8. 8 Профил на kardinalat
    kardinalat
    Рейтинг: 861 Весело

    Папарига!

    и най-умният си е малко прост....
  9. 9 Профил на 100 Рублей за Доллар
    100 Рублей за Доллар
    Рейтинг: 1067 Весело

    Балканската простотия няма карай, дори португалците се опитват да напраяет нещо за излизане от кризата, а "нашите хора" гласуват за комунисти, които им обещават нови заеми този път от мАсква, Пекин и други ориенталици... (само дето няма кой да се излъже да ти даде пари, ако вчери си казал, че има едни 300 милиарда, които няма да върнеш, защото проблемът не е твой) Сега остава да им разкажат за гео-политическото положение на Гърция и как там винаги ще текат реки от масло и мед, след което да изкарат 1 Виденова зима и да обвиянт Костов за злините след това...

    Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!
  10. 10 Профил на Иван Митев
    Иван Митев
    Рейтинг: 381 Неутрално

    При запазване на сегашно непригодно за евро гръцко държавно финансово управление, всяко гръцко правителство е обречено на политически провал.

    За да е възможно успешно гръцко държавно управление е потребно ГОДНО за евро финансово поведение.

  11. 11 Профил на iq146
    iq146
    Рейтинг: 575 Неутрално

    Положението на гърците е НЕСПАСЯЕМО. Неспасяемо заради самите гърци. Тези преговори и кандърми в момента са абсолютно безсмислени. Те могат да се водят едва СЛЕД КАТО гърците са въвели драхмата, преживяли са 2-3000% инфлация и обезценяване, редили са се на опашки за основни продукти, ХОРА СА УМИРАЛИ ОТ ГЛАД, ПЕК или СТУД и ЧАК ТОГАВА ще са склонни на компромиси за намаляване на доходите. Дотогава ВСЯКО намаляване на доходи ще доведе до ГРАЖДАНСКА ВОЙНА! И изобщо не е опасно напускането на еврозоната от Гърция! То е необходимо, даже ЗАДЪЛЖИТЕЛНО УСЛОВИЕ за европейската стабилизация. Проблемите на Гърция са от 40 г. и априори са НЕРЕШИМИ! Просто народът НЯМА ДА ПРИЕМЕ исканите рестрикции! Затова преговорите приличат на опит за заличаване на отговорности и прехвърляне на проблема на гърба на европейския данъкоплатец! Толкова ли трудно да се разбере, че не можете да ДАДЕТЕ НАСИЛА! Колкото и да ви се иска. Насила можете да ВЗЕМЕТЕ! Всичките "СПАСИТЕЛИ" на гърците се опитват да им дадат НАСИЛА! И накрая ще докарат в Гърция някоя хунта! Дошло е време Гърция ДА ПЛАТИ, задето ЯДЕ ПОВЕЧЕ, отколкото произвеждаше и имаше налично! И НИКАКВИ ЗАКЛИНАНИЯ не могат да ЗАМЕСТЯТ това изпитание, което предстои на гърците! Те трябва НА ГЪРБА СИ да установят, че всеки може да се разпростира според чергата... И няма НИКАКВО значение, че ПОЛИТИЦИТЕ им са виновни. Накрая ВИНАГИ го отнася НАРОДЪТ! НАРОДЪТ, КОЙТО, когато избира да го управляват, да си опича акъла и да внимава за популисти и КРАДЦИ. Сега в Гърция ще дойдат на власт нови популисти. Популисти – антиевропейци. Те ще донесат на Гърция това, което съм описал в началото. Но гърците да се пазят от втората категория управленци – тя е неимоверно по-опасна. Не че нямаше такива в управлението на Гърция, но в сравнение с нашите, български КРАДЦИ, гръцките бяха като благородни девици. БЕЗСКРУПУЛНИ КРАДЦИ вилняха в България 20 години. Затова сме толкова далече от средния европеец…Но това е вече друга тема...

  12. 12 Профил на slq84014722
    slq84014722
    Рейтинг: 867 Неутрално

    Айде дано да успеят да направят правителство! Иначе лошо ни се пише на всички!

  13. 13 Профил на sandanski
    sandanski
    Рейтинг: 381 Неутрално
  14. 14 Профил на Vladimir Karolev
    Vladimir Karolev
    Рейтинг: 1341 Весело

    [quote#7:"dnk"]г-н Карлоев, това споделен личен опит ли е?[/quote]

    В моята кампания думите даже ги пестях. Защото не обичам да лъжа. Но истината за Топлофикация ще си проличи в следващите 1-2 зими. Тогава тези, дето обещаваха социални функции, да плащат сметките по 2000 лева на столичани Както и да е, минало заминало.

    Governments never learn. Only people learn.
  15. 15 Профил на Ριζοσπάστης
    Ριζοσπάστης
    Рейтинг: 723 Любопитно

    До коментар [#8] от "kardinalat":
    Тя най-вероятно няма да отиде да се срещата с Кàролос Папулиас, защото изискващите среща обикновено ги режат още по телефона (както стана със Самарàс, Ципрас и Венизèлос) с мотива, че няма тема за разговор с буржоазните партии…

  16. 16 Профил на валя стефанова
    валя стефанова
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#12] от "Отнесен":

    Не думай !
    Та,кои са тези всички,които ще пострадат ,ако гърците не си сформират правителство до утре ?

  17. 17 Профил на kardinalat
    kardinalat
    Рейтинг: 861 Весело

    До коментар [#15] от "Ριζοσπάστης": 1991 година. Програмното правителство на 'Нова Демокрация' и ГКП

    Историята познава изключенията

    и най-умният си е малко прост....
  18. 18 Профил на Ριζοσπάστης
    Ριζοσπάστης
    Рейтинг: 723 Любопитно

    До коментар [#17] от "kardinalat":
    Не, 1989 или 1990 г. беше това, но тогава генсек не беше тя, а Григорис Фаракос, който беше изгонен, анатемосан и заклеймен в голяма степен точно заради това.

  19. 19 Профил на kardinalat
    kardinalat
    Рейтинг: 861 Весело

    Прав си. 1989 е началото на коалицията, разпада е 1991. Поднасям извинение за неточността.

    и най-умният си е малко прост....
  20. 20 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1341 Весело

    Гръцкият президент полага последни усилия за избягване на нови избори

    Папуляс му е хванал цаката. Защо не продължи да ги привиква за консултации чак до Коледа, докато въпросът с изборите стане неактуален и отпадне от само себе си. Гърция едва ли ще е по-зле без правителство, като се има предвид, че точно гръцките правителства докараха кризата. Може би, в това е решението. Дерзай Папуляс!

    /не се чете/
  21. 21 Профил на sandanski
    sandanski
    Рейтинг: 381 Неутрално

    до Тони Шнайдера : прав си трябва да пробваме без началници може би от самосебеси ще излезем от кризата . като почнем с БОко

  22. 22 Профил на Славена
    Славена
    Рейтинг: 1341 Весело

    До коментар [#14] от "vladimirkarolev":
    [quote#14:"vladimirkarolev"]В моята кампания думите даже ги пестях. [/quote]
    Каролев, не е като да не сме те слушали преди и по време на избори... Това за пестенето на думите, от твоята уста звучи направо като анекдот.

    "Има много налудничави неща, които могат да се направят, но ние няма да ги направим и все пак е приятно да си ги мислим." Кърт Вонегът
  23. 23 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#21] от "sandanski":

    +++++++++++++++++++++++

    /не се чете/
  24. 24 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    [quote#22:"Славена"]Това за пестенето на думите, от твоята уста звучи направо като анекдот. [/quote]

    Хахаха!++++++++++++++++++++++++++++++

    /не се чете/
  25. 25 Профил на Vladimir Karolev
    Vladimir Karolev
    Рейтинг: 1341 Весело

    [quote#22:"Славена"]Това за пестенето на думите, от твоята уста звучи направо като анекдот.[/quote]
    По-голям анекдот ще е като Топлофикация ти връчи сметка от 1000 лева за парно, защото изпълнява социални функции Който каквото си надроби, такова ще си сърба де Поздрави

    Governments never learn. Only people learn.
  26. 26 Профил на silviani
    silviani
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Да се срещат колкото си искат и да пият по едни студени води. Това днес. Пък от утре да вземат да му помислят малко какво ще правят на и след следващите избори.

  27. 27 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#11] от "iq146":

    За да са яли гърците повече огколкото са имали , значи някой им е дамал. И кой е тоя някой е въпроса. И защо са продължавали да дават , след като не е връщано в срок? Заради черните им очи? Или заради някакви си свои тънки сметчици ?Тези изядени кредити са дадени от банки . Тези банки си имат управи . Има и държавен надзор. И къде са дремали ? И някой е изял зелника . Ще го изяде ами, да не е луд, че ДА НЕ ГО изяде .А че ще работи драхмата - какво от това ? Гърция си остава член на ЕС и като такъв няма да бъде хвърлен на вълците . Ще си ги дондуркат . Щото излезнат ли от съюза , означава разпад. До известна степен засега .

  28. 28 Профил на sandanski
    sandanski
    Рейтинг: 381 Неутрално

    до papyre : плана маршал свърши не разбрали затова гърция вече е излишна иначе какво са 4 00 000 000 000 евракис или долари и колкото по бързо се разпадне европа толкова по добре за америка пак , ще излязат новите майкъл джексън и мохамед али такива неща ни чакат .

  29. 29 Профил на Вени Г.
    Вени Г.
    Рейтинг: 1067 Неутрално

    [quote#3:"Petyo123"]Сегашният им хал се корени в Рейгъномиката на 80 "те ,където те трябваше да бъдат " витрина " на западния просперитет [/quote]
    Нищо общо няма икономическата политика на Гърция през 80-те години с рейгъномиката. Тогава (от 1981 нататък до 1993) на власт е ПАСОК, която провежда отявлена социалистическа политика, базирана на огромното преразпределение на доходи, което прекъсва всякаква връзка между труда и възнаграждението.. Тогава се засилват изключително много синдикатите и тогава се създава доминиращата и до днес представа у мнозинството от населението за решаващата роля на държавата в икономиката.

    Най-добрият аргумент против демокрацията е 5-минутен разговор с избирател - Уинстън Чърчил
  30. 30 Профил на Вени Г.
    Вени Г.
    Рейтинг: 1067 Неутрално

    [quote#29:"Вени Г."]Тогава (от 1981 нататък до 1993)[/quote]
    Извинявам се, - до 1989 управлява ПАСОК. 1989-1993 има коалиция на Нова демокрация май с комунистите..

    Най-добрият аргумент против демокрацията е 5-минутен разговор с избирател - Уинстън Чърчил
  31. 31 Профил на cucing
    cucing
    Рейтинг: 648 Любопитно

    Усилия да засилили Гърция .... по нанадолнището.

    ура и да живей!!!
  32. 32 Профил на xrp43572691
    xrp43572691
    Рейтинг: 1234 Весело

    [quote#25:"vladimirkarolev"]По-голм анекдот ще е като Топлофикация ти връчи сметка от 1000 лева за парно, защото изпълнява социални функции[/quote]

    Едно предавене по темата с Гамизов при Цветанка Ризова защо не спретнете....?

  33. 33 Профил на cucing
    cucing
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#11] от "iq146":

    +++++++

    ура и да живей!!!
  34. 34 Профил на Vladimir Karolev
    Vladimir Karolev
    Рейтинг: 1341 Весело

    [quote#32:"Митридат"]Едно предавене по темата с Гамизов при Цветанка Ризова защо не спретнете....?[/quote]

    С Гамизов ако ще да се избием, сметките за парно няма да паднат

    Governments never learn. Only people learn.
  35. 35 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#28] от "sandanski":

    Еми да им благодарим тогава на гърците че ще ни изкарат от Европата .

  36. 36 Профил на Petyo123
    Petyo123
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#29] от "Вени Г.":

    все едно да ми кажеш , че през 1983 е имало друга политика , освен начертаната в Москва .Разбира се , че правеха това , което им се наредеше отвъд Океана ...иначе правителството просто си пада ....без значение с каква оцветка се кичи .Разбира се , тук се блееше във възторг как " ....и само като им минеш границата , всичко , ама всичко им свети , блести -пътища , бензиностанции , магистрали ...... " !
    На ти блясък сега !





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK