Стив Джобс: Марихуаната ме правеше креативен

Стив Джобс: Марихуаната ме правеше креативен


Съоснователят на компанията "Епъл" (Apple) Стив Джобс се е опасявал в края на 80-те години, че ще отвлекат незаконната му дъщеря, за да го изнудват. Освен това той е споделил в интервю пред представители на Пентагона, че е взимал наркотици.


Това съобщи списание Wired, което се е сдобило с документите от Министерството на отбраната на САЩ съгласно процедура за достъп до информация.


През 1988 г. той е кандидатствал за разрешително за работа със строго секретна информация на ведомството, а фактите за употребата на наркотици потвърждават тези от личното му досие във ФБР от 1991 г., което бе огласено през февруари тази година. За контакта му с упойващите субстанции писа и Уолтър Айзъксън в обширната биография на Джобс, публикувана малко след смъртта му през миналата година. В документите на Пентагона Джобс споделя, че е използвал "10 до 15 пъти" LSD през 70-те години, както и че е пушил марихуана и хашиш.




След като подробно описва в каква форма и обкръжение е приемал LSD, той допълва: "Нямам думи да опиша въздействието му върху мен, макар че мога да кажа, че промени живота ми към по-добро и съм доволен, че минах през това преживяване."


"Най-добрият начин, по който мога да опиша ефекта от марихуаната и хашиша, е, че те ме карат да се чувстват отпуснат и креативен", пише още Джобс.


Стив Джобс: Марихуаната ме правеше креативен

Той споделя с военните и че е била арестуван през 1975 г. за това, че не е платил глоба от 50 долара за превишена скорост.


Джобс описва и емоционалните си изблици: "Признавам, че съм се вбесявал или съм си изтървал нервите, когато нещата не се вършат, както трябва. Подобно поведение имах, когато бях на 20-ина години. Чувствам, че сега контролирам по-добре емоциите си." Той разкрива още, че е имал и пристъпи на депресия. Макар никога да не се е подлагал на лечение или терапия за психически заболявания, човекът, който бе известен и с избухливостта си, казва, че веднъж е посещавал за два месеца специален център в Орегон.


От Пентагона разговаряли с неназована жена по повод думите му, че чрез отвличане на дъщеря му може "да ме изнудват основно за пари, а не защото може да имам достъп до строго секретни материали или документи". Според нея тази преценка не е вярна, защото като публична личност "мръсното му бельо" вече било извадена на бял свят и няма с какво да го изнудват.


Документите разкриват също подробности за пътуванията му в чужбина, включително това от лятото на 1985 г. до СССР. Тогава той се опитал да прокара продуктите на "Епъл" на съветския пазар. Пътуването било уредено от адвокат, базиран в Париж, който се срещнал с него и в Москва. Джобс казва пред военните, че имал "усещане", че адвокатът "работеше за ЦРУ или КГБ", но не допълва с обяснения за какво по-точно става дума. По време на двудневния си престой Джобс и колегата му от "Епъл" се срещнали с професор от Академията на науките на СССР (името му е заличено от цензурата на Пентагона), за да обсъждат евентуален маркетинг на продуктите на компанията".


В документите, с които разполага Wired, не се посочва защо Джобс се е нуждаел от разрешение за достъп Top Secret, но според биографията на Айзъксън е ставало дума за договор между разузнавателните служби на САЩ и анимационното студио Pixar с цел използване на компютрите му за разчитане на информация от шпионски полети и сателитни снимки.


Въпросникът е попълнен през 1988 г., когато Джобс е президент на основаната от него компания NeXT. По това време той се е разделил с "Епъл", а през 1986 г. е купил от LucasFilm компанията Graphics Group, която после кръщава Pixar.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (146)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Dollar Akbar
    Dollar Akbar
    Рейтинг: 1409 Неутрално

    Те и клиентите им са такива - в единия джоб трева в другия айфон

    In debt we trust
  2. 2 Профил на jackdaniels
    jackdaniels
    Рейтинг: 684 Неутрално

    знаех си че имаме нещо общо със Стив

  3. 3 Профил на Sioux
    Sioux
    Рейтинг: 800 Неутрално
  4. 4 Профил на Blackradio
    Blackradio
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Както се вижда също наркотиците са му помогнали да стане шизофреник

    Всичко е преходно, освен простотията. Тя е вечна.
  5. 5 Профил на Blackradio
    Blackradio
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Пфу...грешка - параноик...ма все тая...ненормален...продуктите му също - за зомбиране и зомбирани

    Всичко е преходно, освен простотията. Тя е вечна.
  6. 6 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Дрогата не прощава.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  7. 7 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1575 Любопитно

    Няма съмнение че Стив бе свободен дух!
    И остана до края "гладен и безрасъден "

    Относно преводаческите "способности" на списвачите на дневник, предлагам или да се обърнат примерно към Гоогле
    (creative adjective - творчески съзидателен градивен), или направо през просото да го ударят с едно КРИЕЙТИВ

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  8. 8 Профил на skiper
    skiper
    Рейтинг: 458 Неутрално



    До коментар [#5] от "Лунчо":

    Е да като по цял свят има луди да му ги купуват и да се радват, че са ги докопали....ОБКРЪЖЕНИ СМЕ ОТ ЗОМБИРАНИ!!!

  9. 9 Профил на Sioux
    Sioux
    Рейтинг: 800 Неутрално

    [quote#7:"B52"](creative adjective - творчески съзидателен градивен), или направо през просото да го ударят с едно КРИЕЙТИВ[/quote]

    Ааа, не... в никакъв случай "криейтив". Имаме си хубава дума и тя е "изобретателен".

  10. 10 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 796 Неутрално

    [quote#5:"Лунчо"]Пфу...греша - параноик...ма все тая...ненормален...продуктите му също - за зомбиране и зомбирани [/quote]

    Това са глупости, все едно да кажеш, че колите на Мерцедес са направени за мутри.

  11. 11 Профил на Вишински
    Вишински
    Рейтинг: 525 Неутрално

    Т.е. - ако не е бил вземал дрога, да не е бил креативен, така ли?

    Да бъдеш креативен е състояние на духа, то е от Бог и няма как да бъде създадено изкуствено. Историята познава много талантливи хора, които са погубили талантите си под въздействието на алкохол или дрога. И не познава нито един случай, когато човек, лишен от таланти, придобива такива след изпиването на литър ракия, пушене на марихуана или хашиш, или смъркане на кокаин.

  12. 12
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  13. 13 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 853 Неутрално

    До коментар [#11] от "Вишински":

    http://en.wikipedia.org/wiki/Paul_Erdős

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  14. 14 Профил на Orchid
    Orchid
    Рейтинг: 930 Неутрално

    Абе, направо си е пример за подражание този Стив Джобс! Такова идеологизиране и митологизиране имаше само по време на комунизма с Ленин, Маркс и подобните им.
    Сегашното поколение само се чуди как да си измисли оправдание за някои леки и не толкова наркотични вещества, както и да не учи.
    Ура! Вече знаем, че LSD, марихуаната и хашиша ще те направят "криейтив", пък после може и да се промениш в полижително посока. Ако доживееш, де....

  15. 15 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#11] от "Вишински":

    Напротив, аз не знам за един от великите изобретатели, новатори и творци , който да е бил въздържател от алкохол или други субстанции.

  16. 16 Профил на Вишински
    Вишински
    Рейтинг: 525 Неутрално

    А най-лошото нещо на ай-фоните и подобните им е, че животът профучава покрай теб, докато стоиш вгледан в екрана. И като вдигнеш глава си по-стар, загубил време и възможнсти и неспечелил нищо.

    Да, забавни са тези джажди. И увлекателни. И приятни. Такъв е и захарния сироп, който мухите толкова обичат. Те влизат в шишето, смучат и пият до насита. Крилата им натежават от захарта и залепват за стъклото, приковавайки мухите към дъното на шишето завинаги, до края на живота им.

    А отгоре идват нови мухи, защото да се пие захарен сироп и да се лази в него е така приятно.

  17. 17 Профил на bgpainter
    bgpainter
    Рейтинг: 1440 Весело

    Е много важно, че е пушил трева.
    Човека беше лидер в областта си и като такъв е по-нормално да залага на идеи, а не на порядки.

    До коментар [#11] от "Вишински":

    Това е верно - или го имаш или го нямаш

    Жената е покана за щастие
  18. 18 Профил на Вишински
    Вишински
    Рейтинг: 525 Неутрално

    До коментар [#15] от "normandy":

    Никола Тесла.

    Вернер фон Браун.

    Бенджамин Франклин...

    Списъкът е безкраен.

  19. 19 Профил на Blackradio
    Blackradio
    Рейтинг: 571 Неутрално

    ЦРУ-то си го е използвало както трябва. И още много като него. На тех им трябват опитни зайчета от всички слоеве на обществото. Правят се анализи как може да се влияе на тълпата. Както се вижда са постигнали огромен успех. Стада от зомбирани тичат да купуват безполезни телефони с идеята, че с тях ще са по-умни, по-красиви и по-желани. Всъщност последното е вярно. Всички си ги мерят телефоните. Чудно как така бързо света се напълни с боядисани, перчещи се маймуни ? За има няма 20 години успяха да смъкнат общия интелект на човечеството до едноцифрено число.

    Всичко е преходно, освен простотията. Тя е вечна.
  20. 20 Профил на Вишински
    Вишински
    Рейтинг: 525 Неутрално

    До коментар [#13] от "Distributed":

    Не разбирам какво показва примера?

  21. 21 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#18] от "Вишински":

    Мда забравих, да спомена, че има изключения, но те са имали някакви психически отклонения.

  22. 22 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 853 Неутрално

    До коментар [#20] от "Вишински":

    Според мен имате плосък и черно-бял възглед върху креативността и, по-важното, продуктивността на хората.

    Каква е разликата между човек с талант, който никога не реализира, и човек без талант?

    Никаква.

    Ако наркотиците или каквото и да де кара човек да реализира таланта си - тогава нека ги ползва. Това, че си се родил с някакъв талант, нищо не значи докато не го реализираш.

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  23. 23 Профил на Aragorn
    Aragorn
    Рейтинг: 441 Любопитно

    Страхотен пример за младите новатори..... нямам думи!!!!

  24. 24 Профил на Вишински
    Вишински
    Рейтинг: 525 Неутрално

    До коментар [#21] от "normandy":

    Какви психически отклонения са имали Исак Нютон или Карл - Фридрих Гаус?

    А може би Маркони е бил с отклонения?

    Или гореизбороените са до един изключения? Като Менделеев, примерно, или като Капица, или като Нилс Бор?

    Тезата ти е незащитима. Пропускаш чудесна възможност да замълчиш.

  25. 25 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1419 Весело

    [quote#18:"Вишински"]Никол Тесла.

    Вернер фон Браун.

    Бенджамин Франклин...

    Списъкът е безкраен. [/quote]

    А откъде знаеш, че не са пушили трева? Познаваш ги лично, първа дружка си им бил и не си се отделял от тях?

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  26. 26 Профил на omega
    omega
    Рейтинг: 684 Весело

    До коментар [#18] от "Вишински":

    Ами, просто има и такива, които не си признават.

    Хей ръчички, хей ги три, но едната е с пари. Май, че иска да ни купи, по - добре е да я счупим.
  27. 27 Профил на kirkata
    kirkata
    Рейтинг: 420 Неутрално

    Това го прави още по-емблематичен! Наркотици, депресии... и той е човек като всички нас. Това трябва да мотивира всички млади предприемачи да не се отказват от мечтите си!

  28. 28 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#24] от "Вишински":

    Toчно Нютън е имал bipolar disorde. Никола Тесла също е бил малко луд и той.

  29. 29 Профил на Dollar Akbar
    Dollar Akbar
    Рейтинг: 1409 Неутрално

    [quote#25:"VеnRus 2008"]А откъде знаеш, че не са пушили трева? Познаваш ги лично, първа дружка си им бил и не си се отделял от тях? [/quote]


    Ти откъде знаеш, че Иван Костов не е пушил трева или не се е дрогирал с хеорин? Познаваш го лично и не си се отделяла от него?

    In debt we trust
  30. 30 Профил на Вишински
    Вишински
    Рейтинг: 525 Неутрално

    До коментар [#22] от "Distributed":


    [quote#22:"Distributed"]Каква е разликата между човек с талант, който никога не реализира, и човек без талант?

    Никаква. [/quote]

    Има разлика. Огромна.

    Това е все едно да се каже, че няма разлика между страна с атомна бомба и страна без бомба. Така де, нали и едната, и другата никога не пускат бомбата. Няма разлика, така излиза.

    Това е глупост.

    Разликата е, че изобретателният, при озарение, ще прояви таланта си. Лишеният от тази дарба никога не може да я прояви, колкото и да се напъва. Ако Франция поиска, може да пусне бомба. А Еквадор не може, колкото и да иска това.

    Озарението идва от Бог. То не идва от шише ракия или някаква форма на дрога.

    Това е и заблудата на наркоманите, една от тях, защото те ги имат много. Че дрогата отключва някакви таланти в тях, които иначе стоят заключени.

    По-добре е да си зададат въпроса защо им е нужна дрога, за да направят нещо полезно или интересно? Толкова ли не могат без нея? Толкова ли талатите им са скопени, че им трябва дрога, за да добият потентност?

  31. 31 Профил на Вишински
    Вишински
    Рейтинг: 525 Неутрално

    До коментар [#28] от "normandy":

    Моля те, сподлели от къде черпиш тази потресаваща медицинска информация. Някой ти я каза, или я прочете някъде? Къде по-точно?

  32. 32 Профил на Вишински
    Вишински
    Рейтинг: 525 Неутрално

    До коментар [#25] от "VеnRus 2008":

    Сама ли ще оцениш колко глупаво нещо си написала, или се нуждаеш от моята помощ за това?

  33. 33 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2965 Неутрално

    Дали се отнася за всички?

    * ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание
  34. 34 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 853 Неутрално

    До коментар [#30] от "Вишински":

    Бля бля бля дрън дрън дрън. Но кефеща аналогия между атомната бомба и таланта..
    [quote#30:"Вишински"]Разлиата е, че изобретателният, при озарение, ще прояви таланта си. Лишеният от тази дарба никога не може да я прояви, колкото и да се напъва[/quote]

    А какво лошо има това озарение да дойде от наркотици? Кое е по-зле - да не дойде никога озарението или озарението да дойде под въздействието на наркотици?

    По-нататък в поста ви следва някаква религиозна пропаганда.

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  35. 35 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 853 Весело

    До коментар [#30] от "Вишински":

    Нима вашия Бог не е създал наркотиците (мариджуаната по-конкретно) и не ни ги е предоставил за употреба и така чрез тях да получим Неговото озарение?

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  36. 36 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1419 Весело

    До коментар [#32] от "Вишински":

    Зададох елементарен въпрос и очаквам елементарен отговор. Откъде знаеш, че споменатите от теб никога не са пушили марихуана, хашиш, не са злоупотребявали с алкохол или не са развивали креативността си с някакви други нестандартни методи?

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  37. 37 Профил на Вишински
    Вишински
    Рейтинг: 525 Неутрално

    До коментар [#25] от "VеnRus 2008":

    В духа на написаната тъпотия (да ме прощаваш, но не се сещам за по-подходяща дума), излиза, че можем да говорим каквото си искаме за която си искаме историческа личност?

    Примерно, можем да кажем, че Чърчил е имал четири тестиса, два от които под мишниците му?

    Така де, защо пък да е нямал? Нито го познавам лично, нито първа дружка съм му бил, нито пък не съм се отделял от него?

    С този си "аргумент" можеш да докажеш всичко и да не постигнеш нищо.

  38. 38 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#31] от "Вишински":

    Creativity and psychopathology

    Many famous historical figures gifted with creative talents may have been affected by bipolar disorder. Ludwig van Beethoven, Virginia Woolf, Ernest Hemingway,Isaac Newton, and Robert Schumann are some people whose lives have been researched to discover signs of mood disorder.[11] In many instances, creativity and psychopathology share some common traits, such as a tendency for "thinking outside the box," flights of ideas, speeding up of thoughts and heightened perception of visual, auditory and somatic stimuli.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Creativity_and_mental_illness


  39. 39 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1419 Любопитно

    [quote#29:"Dollar Akbar"]Ти откъде знаеш, че Иван Костов не е пушил трева или не се е дрогирал с хеорин? Познаваш го лично и не си се отделяла от него? [/quote]

    Да съм твърдяла някъде, че Иван Костов не е пушил трева и не се е дрогирал?

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  40. 40 Профил на aron25
    aron25
    Рейтинг: 1416 Весело

    [quote#39:"VеnRus 2008"]Да съм твърдяла някъде, че Иван Костов не е пушил трева [/quote]
    Оставаше да не е опитвал па хич! Това си е своеобразен вид "невежество"))))

  41. 41 Профил на Вишински
    Вишински
    Рейтинг: 525 Неутрално

    До коментар [#38] от "normandy":

    Най-доброжелателен съвет: подбирай по-придирчиво "източниците" си на знания.

    Все едно човек да съди за живота в някаква страна по прочетеното в "Стандарт"...

  42. 42 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1419 Весело

    [quote#37:"Вишински"]Примено, можем да кажем, че Чърчил е имал четири тестиса, два от които под мишниците му?

    Така де, защо пък да е нямал? [/quote]

    Може и да е имал, но би била странна аномалия, защо по принцип мъжете се раждат само с два. Докато използването на някаква субстанция не е аномалия, а нещо често срещано сред хората, затова е глупаво да се твърди категорично, че някой си никога не бил използвал такава. Още повече, когато не си съвременник на въпросния.

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  43. 43 Профил на Вишински
    Вишински
    Рейтинг: 525 Неутрално

    До коментар [#35] от "Distributed":


    [quote#35:"Distributed"]Нима вашия Бог[/quote]...

    Мой Бог аз нямам. Персонални божества и идоли имат само езичниците. Бог е един, за всички. И за теб, независимо от мнението ти по въпроса.

  44. 44 Профил на aron25
    aron25
    Рейтинг: 1416 Весело

    [quote#35:"Distributed"](мариджуната по-конкретно) [/quote]
    Маджунът за джамовете със сигурност е изобретение человеческо, но марихуаната си е продукт на Сатаната, както и всички тайни удоволствия, които си "купуваме" далеч от хорските очи, а после ги "анатемосваме", за да пазим имиджа си в обществото))

  45. 45 Профил на Вишински
    Вишински
    Рейтинг: 525 Неутрално

    До коментар [#42] от "VеnRus 2008":

    Оценявам упорството ти в стил "Щом съм го казала вече, ще си го защитавам", но с това достойнствата на написаното от теб се изчерпват.

    Писала си далеч по-верни и умни неща, не ги девалвирай с подобни нелепици, като сегашните.

  46. 46 Профил на aron25
    aron25
    Рейтинг: 1416 Весело

    [quote#43:"Вишински"]Бог е един, за всички.[/quote]
    Би ли бил любопитен да научиш мнението на Марк Твен по този въпрос? Уверявам те, че ще бъдеш "силно" изненадан, подобно на голямата му щерка Клара))))

  47. 47 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 853 Неутрално

    До коментар [#43] от "Вишински":


    [quote#43:"Вишински"]Мой Бог аз нямам. Персонални божества и идоли имат само езичниците. Бог е един, за всички. И за теб, независимо от мнението ти по въпроса.[/quote]

    И все пак Той/Тя/То е създал/а/о наркотиците и благодарение на това ние ги ползваме и така полуаваме Неговото/Нейното озарение.

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  48. 48 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 796 Неутрално

    [quote#41:"Вишински"]Най-доброжелателен съвет: подбирай по-придирчиво "източниците" си на знания.
    [/quote]

    Koлко си предвидим, знаех, че точно за извора ще се заядеш и затова не ти го написах в предният пост , че ти давам Уикито, защото е по лесно и бързо вместо да се ровя в интернет за по надежни източници.

  49. 49 Профил на cash_dani
    cash_dani
    Рейтинг: 233 Неутрално

    По-добре такива, отколкото с дълъг нокът на малкия пръст

  50. 50 Профил на baghatur
    baghatur
    Рейтинг: 515 Весело

    Наркоман,доносник и крадец ... и в България успелите са от този род ... значи,нищо ново под слънцето ...

    Liberate Your Mind!
  51. 51 Профил на omega
    omega
    Рейтинг: 684 Весело

    [quote#30:"Вишински"]Озареието идва от Бог. То не идва от шише ракия или някаква форма на дрога. [/quote]

    А, защо не? Защо не дадете формула, та да знаят всички творци по земята от къде идва "озарението". Всеки си знае най-добре.

    Хей ръчички, хей ги три, но едната е с пари. Май, че иска да ни купи, по - добре е да я счупим.
  52. 52
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  53. 53 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 853 Неутрално

    До коментар [#51] от "omega":

    Едвам се сдържам да не отворя темата за гейовете творци хаха..

    опа.. не се удържах.

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  54. 54 Профил на Sioux
    Sioux
    Рейтинг: 800 Неутрално

    [quote#30:"Вишински"]Озареието идва от Бог. То не идва от шише ракия или някаква форма на дрога.[/quote]

    А какво ако някой усеща Бог по-силно, когато приеме определено вещество? Какво нередно или лошо виждаш в това? Бог е любов, Бог е ирационален. Изключването на части от разума (или промяната му) могат и водят до приближение към Бога у много хора.


    [quote#30:"Вишински"]По-добре е да си зададат въпроса защо им е нужна дрога, за да направят нещо полезно или интересно? Толкова ли не могат без нея? Толкова ли талатите им са скопени, че им трябва дрога, за да добият потентност?[/quote]

    Могат. Но помисли върху нещо друго. Виж стреса и средата, в която живеем. Може ли един творец - да живее в тази среда, да ходи на работа, да речем, от 9 до 6, и след това - хоп, да освободи съзнанието си и да почне да твори като по команда? Не твърдя, че единственият начин са психостимулантите, но те все пак СА начин. Един от начините. Друг е медитацията, например.

    Но остави хората сами да избират техния път и не ги съди, заради избора им.

  55. 55 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1419 Весело

    [quote#52:"Dollar Akbar"]не богохулствай [/quote]

    Не богохулствам. Никъде не съм споменала Бойко Борисов.

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  56. 56 Профил на Вишински
    Вишински
    Рейтинг: 525 Неутрално

    До коментар [#47] от "Distributed":

    Така е. Бог е създал всичко, в това число и наркотиците. И в същото време, Бог е създал и човешкия разум, от който се очаква да прави разлика между доброто и злото и да отхвърля последното.

    Бог е създал и отровните паяци, но това все още не е причина да ги слагаме в устите си, нали? А отровата им, в малки дози, също има свойството да въздейства на психиката и "да отключва таланти". Пробвайте.

    Наркоманите не ядат паяци, защото не е приятно. Виж, дрогата си е друга работа...

    Изобщо, Бог винаги ни оставя да получим точно онова, което искаме, при условие, че сме готови после да платим цената му.

    А разумът ни би трябвало да е в състояние да я оцени.

  57. 57 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1419 Весело

    [quote#45:"Вишински"]Оценяам упорството ти в стил "Щом съм го казала вече, ще си го защитавам", но с това достойнствата на написаното от теб се изчерпват. [/quote]

    Същото може да се каже и за теб. По никакъв начин не можеш да докажеш, че споменатите от теб не са пушили марихуана или използвали някаква друга субстанция за повишаване на креативността, обаче упорито продължаваш да го твърдиш, само защото си го казал веднъж.

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  58. 58 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 796 Неутрално

    [quote#54:"Sioux"] Един от начините. Друг е медитацията, например.

    [/quote]

    При медитация в мозъка се задействат процеси в мозъка, които протичат и при употреба на някои психотропни вещества. Тя също крие своите рискове и не е толкова безобидна.

  59. 59 Профил на aron25
    aron25
    Рейтинг: 1416 Весело

    [quote#55:"VеnRus 2008"]Не богохулствам. Никъде не съм споменала Бойко Борисов. [/quote]
    Е, току-що го направи. Докладвана си. Точка по въпроса

  60. 60 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 853 Весело

    [quote#56:"Вишински"]Наркоаните не ядат паяци, защото не е приятно. Виж, дрогата си е друга работа...[/quote]

    Но ближат жаби

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  61. 61 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 853 Неутрално

    До коментар [#56] от "Вишински":


    [quote#56:"Вишински"]Изобщ, Бог винаги ни оставя да получим точно онова, което искаме, при условие, че сме готови после да платим цената му.

    А разумът ни би трябвало да е в състояние да я оцени.[/quote]

    А сега сериозно.

    Точно този Ви цитат е изцяло в подкрепа на използването на наркотици с цел повишаване на творчеството и продуктивността.

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  62. 62 Профил на Вишински
    Вишински
    Рейтинг: 525 Неутрално

    До коментар [#48] от "normandy":

    За*еби го източника, той не е важен. Важно е това, което ти казваш, поне ако съм те разбрал правилно. Та ти казваш, че не знаеш за един от великите изобретатели, новатори и творци , който да е бил въздържател от алкохол или други субстанции.

    Нали така?

    А, дори и да има такива, то те са или ненормални (с психични разстройства) или са просто изключения.

    Човече, това е разтърсващо! Клетият Опънхаймер, или е бил таен шизофреник, или е някакво изключение. И Архимед. И Гутенберг. И Декарт. И Лайбниц. И Нобел...

    Да, смазващ аргумент. Наистина.

    Но, както вече бе посочено тук - можем да сме сигурни само в хора, кото познаваме и с които сме си играли като малки.

    Те това е същественото, това си е гениалност! А източниците са маловажни, те бледнеят пред тези висоти на човешкия ум.

  63. 63 Профил на ouzo
    ouzo
    Рейтинг: 402 Весело

    хахаха....
    Повечето май само заглавието прочетохте и веднаха - свободен дух,това онова,марихуната еди си какво,ала бала....
    В статията драги атлантистчета пише,за връзките му с военното и контраразузнаването на САЩ и как през 80-те е пробвал да навлезе на пазара на СССР - търсил е сътрудничество с Москва,чрез адвокат,който по негови думи вероятно е бил от КГБ и т.н и т.н. ....

    Питам аз,защо Държавна сигурност със своите по-сериозни отдели и външнотърговски дружества са лоши,а Епъл,Пиксар и т.н. споменати компании са добри въпреки,че са държанки на ЦРУ ?
    Естествено въпросът е риторичен.

  64. 64 Профил на Вишински
    Вишински
    Рейтинг: 525 Неутрално

    До коментар [#57] от "VеnRus 2008":

    Доказвам: пради естеството на заболяването си, Стив Хокингс никога не е пушил дрога...

    А Нютон е бил почти религиозен фанатик, намирал е греховност в употребата дори на вино...

    Бащите на съветската атома бомба правят всички свои разработки в концлагери. Как смяташ, колко пъти на ден там съм им давали алкохол и дрога?

    Ами колегите им в САЩ? Които до последно не са били сигурни в критичната маса, които не са знаели ще гръмне ли и колко силно? Които, до последно, са изчислявали и преизчислявали всички уравнения отново и отново? До пълно изтощение. И си на мнение, че са го правили на замъглена глава или около наргиле с хашиш? А да, забравих, все пак не съм бил там...

    Не намираш ли, че "дискусията" ни падна до наистина долно ниво?

  65. 65 Профил на omega
    omega
    Рейтинг: 684 Весело

    До коментар [#63] от "ouzo":

    Мда, за това пише основно. Явно е имал връзки /нищо /, но пък си признава, че е пушил трева и ДОРИ му е харесало /ужасТ/ !!

    Хей ръчички, хей ги три, но едната е с пари. Май, че иска да ни купи, по - добре е да я счупим.
  66. 66 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 853 Неутрално

    До коментар [#62] от "Вишински":

    Нека припомня от къде тръгна всичко и защо не можем да се разберем:

    [quote#11:"Вишински"] Историята познава много талантливи хора, които са погубили талантите си под въздействието на алкохол или дрога. И не познава нито един случай, когато човек, лишен от таланти, придобива такива след изпиването на литър ракия, пушене на марихуана или хашиш, или смъркане на кокаин[/quote]

    Вие казахте:

    Теза 1. "Съществува Х" и "Х е такъв че е много талантлив" и "Х си е затрил таланта с наркотици".

    Теза 2"Не съществува У" и " У няма никакъв талант" и "У да е придобил талант чрез наркотици"

    Обаче ние се опитваме да ви кажем, че не изброявате напълно цялото множество. Ние твърдим, че има и следното:

    Теза 3. "Съществува Зъ" и "Зъ е талантлив" и "Зъ не е знаел за таланта си" и "Зъ и не е реализирал таланта си, докато не е употребил наркотици"

    А Вие се опитвате да ни убедите, че Теза 3 няма и/или Теза 3 е глупост и/или Теза 3 трябва да бъде изключена от история на талантите.

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  67. 67 Профил на Колаборационист
    Колаборационист
    Рейтинг: 958 Любопитно

    Да не опиташ, е същото, като да не опиташ ..

    Всички ТРЯБВА неумолимо да наказваме невежеството на администрацията и духовенството !
  68. 68 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#62] от "Вишински":

    Еми затова и хората са казали, че границата между гениалността и лудостта е много тънка и трудно определима. Аз казах, че мнозинството от считаните за гении или са употребявали стимуланти, не толкова с цел да развиват гения си, а да борят стреса и за удоволствие, а тези от тях, които не са употребявали са имали психични отклонения, къде по леки, къде по големи. Сигурно има и изключения, но това са фактите.

  69. 69 Профил на Вишински
    Вишински
    Рейтинг: 525 Неутрално

    До коментар [#66] от "Distributed":

    Ако Зет е талантлив, пък не е развил таланата си, то той ще го развие. Просто е въпрос на време. За целта не са му нужни никакви наркотици.

    А ако Зет е талантлив и взема наркотици, толкова по-зле за него. Това неминуемо ще се отрази на таланта му и ще го лиши от пълния му потенциал.

    Наркотиците никога и никъде не са направили някого по-добър, по-умен, по-талантлив или по-изобретателен. Независимо от субективните усещания.

    Само в руските филми и калпавите уестърни човешките качества се подобряват след употреба на алкохол и стрелецът улучва от първи изстрел, само като надигне шишето.

    Много талантиви хора са се затрили от алкохол или наркотици.

  70. 70 Профил на omega
    omega
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#66] от "Distributed":


    ...Теза 4. Зъ да е талантлив, да знае за таланта си, да го реализира къде с наркотици, къде с ракия, къде с планински въздух или игра на топчета....

    Хей ръчички, хей ги три, но едната е с пари. Май, че иска да ни купи, по - добре е да я счупим.
  71. 71 Профил на Sioux
    Sioux
    Рейтинг: 800 Неутрално

    [quote#58:"normandy"]Тя също крие своите рискове и не е толкова безобидна.[/quote]

    Напълно съм съгласен.

  72. 72 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1419 Весело

    [quote#64:"Вишински"]Стив Хокингс...

    Нютон...

    Бащите на съветската атома бомба... [/quote]

    Ам, да ти припомня какво писа по-горе...

    [quote#18:"Вишински"]Никол Тесла.

    Вернер фон Браун.

    Бенджамин Франклин... [/quote]

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  73. 73 Профил на omega
    omega
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#69] от "Вишински":

    Вие да не сте ББ?

    Хей ръчички, хей ги три, но едната е с пари. Май, че иска да ни купи, по - добре е да я счупим.
  74. 74 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 853 Неутрално

    До коментар [#69] от "Вишински":


    [quote#69:"Вишински"]Ако Зет е талантлив, пък не е развил таланата си, то той ще го развие. Просто е въпрос на време. За целта не са му нужни никакви наркотици.[/quote]

    Аааа не така. Тук изказахте много силна теза:

    Теза 4 "Всеки талантлив Зет винаги развива таланта си"

    Естествено, ако оценката дали има някой талант минава през наблюдението, че си го е развил, т.е. Ако някой развие талант, тогава значи го има иначе го няма, може и да е вярно.

    Но аз твърдя, че не всеки талантлив човек развива таланта си. Може и да не го развие, например от контузия, но след като си вземе болкоуспокояващите пак да може да твори.

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  75. 75 Профил на aron25
    aron25
    Рейтинг: 1416 Весело

    [quote#69:"Вишински"]Прост е въпрос на време. За целта не са му нужни никакви наркотици. [/quote]
    Така е. Но..все пак трябва да се има предвид, че.."Неведоми са пътищата Господни")))

  76. 76 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 853 Неутрално

    Корекция на коментар 74 - да пише Теза 5

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  77. 77 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1419 Весело

    [quote#68:"normandy"]мнозинствто от считаните за гении или са употребявали стимуланти, не толкова с цел да развиват гения си, а да борят стреса и за удоволствие, а тези от тях, които не са употребявали са имали психични отклонения, къде по леки, къде по големи. Сигурно има и изключения, но това са фактите. [/quote]

    Абсолютно! Обаче другаря Вишински, като праволинеен комунист, никога не се отклонява от партийната линия. А щом партията е казала, че талант с наркотици не се развива, значи е така и толкова, не е необходимо да се спори, да се доказва и прочие. Партията винаги знае най-добре.

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  78. 78 Профил на Вишински
    Вишински
    Рейтинг: 525 Неутрално

    До коментар [#73] от "omega":

    Какво е ББ?

  79. 79 Профил на Вишински
    Вишински
    Рейтинг: 525 Неутрално

    До коментар [#77] от "VеnRus 2008":


    И къде видя някаква партия тук?

  80. 80 Профил на Вишински
    Вишински
    Рейтинг: 525 Неутрално

    До коментар [#72] от "VеnRus 2008":

    Т.е. - Вернер фон Браун е къркал редовно?

  81. 81 Профил на aron25
    aron25
    Рейтинг: 1416 Любопитно

    До коментар [#72] от "VеnRus 2008":

    Аз пък искам да ти припомня за един тежко болен дел Джезу, който беше "лекуван" с наркотици дълги години, изолиран от света, за да създаде брилятните звуци на цигулката "Гуарнери"))))

  82. 82 Профил на aron25
    aron25
    Рейтинг: 1416 Весело

    [quote#78:"Вишински"]Какво е ББ?[/quote]
    Бащата на българите.

  83. 83 Профил на Sioux
    Sioux
    Рейтинг: 800 Неутрално

    [quote#56:"Вишински"]И в същото време, Бог е създал и човешкия разум, от който се очаква да прави разлика между доброто и злото и да отхвърля последното.[/quote]

    Точно така. Но доброто и злото са субективни неща. Ако даден човек, с разума си, преценява, че тетрахидроканабинола или диетиламида на лизеринговата киселина, са добри за него и го карат да се чувства добре, карат го да обича, да мечтае, да докосва Бога, то кой сте вие, да го заклеймявате като зъл?

    Изживявате се като последна инстанция за нещо, от което сте много далеч и едва ли разбирате. Съветвам ви да прочетете книгата на Алберт Хофман (откривателя на LSD, починал на 102 годишна възраст) "LSD: My Problem Child". Пък после ако решите, го заклеймете като абсолютното зло и го горете на виртуалната си клада.

    http://www.maps.org/books/mpc/

  84. 84 Профил на doneva
    doneva
    Рейтинг: 515 Весело

    До коментар [#54] от "Sioux":

    Което ми напомня, че религиозната екзалтация си е същото състояние на транс, което се получава и от химически стимуланти/психотропни в-ва и пр.

  85. 85 Профил на jubal harshaw
    jubal harshaw
    Рейтинг: 1416 Любопитно

    Въпрос с повишена трудност за редактора - как се казва "креативен" на български?

    http://jubalharshaw.wordpress.com
  86. 86 Профил на ddm2010
    ddm2010
    Рейтинг: 402 Весело

    До коментар [#1] от "Dollar Akbar":

    Хаха уцели 1:1

  87. 87 Профил на saseff
    saseff
    Рейтинг: 627 Неутрално

    VIVA LA MARYHUANA.!!!!!!!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    saseff
  88. 88 Профил на omega
    omega
    Рейтинг: 684 Весело

    [quote#69:"Вишински"]А ако Зет е талантлив и взема наркотици, толкова по-зле за него. Това неминуемо ще се отрази на таланта му и ще го лиши от пълния му потенциал. [/quote]

    Предполагам, че има писатели, музиканти и актьори, които изпълват душата ви, когато ги четете, слушате, гледате....дали си казвате:"Могат и повече, ама съсипаха си таланта с тези наркотици" или просто се наслаждавате на това, което създават, което са, или избирате "да харесвате" само такива, които са "доказани ?!?!" въздържатели, защото те са по-добрите творци от другите - тези проявили глупостта сами да се лишат от пълен потенциал.

    Хей ръчички, хей ги три, но едната е с пари. Май, че иска да ни купи, по - добре е да я счупим.
  89. 89 Профил на Тъмносин вирусоносител
    Тъмносин вирусоносител
    Рейтинг: 796 Неутрално


    Марихуаната замени прозак-а...

    Иво Инджев - вербуван на 8.07.83г. от ст.л-т Иван Димовски. Регистриран на 12.11.83г.
  90. 90 Профил на Yanni Dimitrov
    Yanni Dimitrov
    Рейтинг: 909 Весело

    Събрали са се тук някакви лайняни прашинки да обсъждат Стив Джобс ! Наркоман бил, крадец бил ! Алайняните прашинки никога не са пушили марихуана, честни , праведни и правилни били цял живот ! И какво - останали си такива каквито цял живот били - лайняни прашинки !

  91. 91 Профил на doneva
    doneva
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#88] от "omega":

    В интерес на истината си казвам, да. Колкото и да ме кефи съответният творец. Зависимостта е кофти цена.

  92. 92 Профил на Петър Николов
    Петър Николов
    Рейтинг: 511 Неутрално

    [quote#84:"doneva"]ето ми напомня, че религиозната екзалтация си е същото състояние на транс, което се получава и от химически стимуланти/психотропни в-ва и пр.[/quote] Много ми е интересно как сте стигнали до този извод, защото аз и роднините ми, които са изпадали в подобно състояние на екзалтация нито ползваме наркотици, нито задължително сме сред тамян, свещи и т.н. (да не говорим, че свещите ни са от парафин, а тамяна в повечето църкви не е качествен). На мен ми се е случвало по време на каране на колело в най-обикновена софийска среда или сред природата, или вкъщи ... нищо общо с конкретни химикали.
    Малко коментар по статията. Не познавам LSD субстанциите, но си спомням за една статия миналата седмица за американец, който след употреба на дизайнерска дрога взел да отхапва парчета месо от лицето на бездомник, тъй че не препоръчвам на никого ! С удоволствие съм готов да се лиша от всякакви глезотии, чудеса на света и "креативни" неща в ползата на нормални хора около мен.

  93. 93 Профил на Хипчо
    Хипчо
    Рейтинг: 1416 Весело

    О небеса, Стив Джобс ще го занят и след 500 години, а вас - докато хвърлите топа.

    ВОДА, ПОВЕЧЕ ВОДА!
  94. 94 Профил на Хипчо
    Хипчо
    Рейтинг: 1416 Весело

    Като че ли няма писатели и велики музиканти, които са се друсали, пили и т.н. и които са вечни, ей!

    ВОДА, ПОВЕЧЕ ВОДА!
  95. 95 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1419 Весело

    [quote#80:"Вишински"]Т.е. - Вернер фон Браун е къркал редовно?[/quote]

    Не мога да знам, може и да е, може и да не е. А, като не знам нещо със сигурност, не го заявявам категорично. Както правиш ти.

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  96. 96 Профил на aron25
    aron25
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    [quote#91:"doneva"]Зависимоста е кофти цена.[/quote]
    Точно така. Съгласен съм и аз..

  97. 97 Профил на Мария
    Мария
    Рейтинг: 1587 Неутрално

    Когато става дума за марихуаната и Стийв Джобс - човек, на практика постигнал мечтите си - марихуаната няма как да се използва като мръсна дума.

    ”За мен България си остана един вечен мираж. В който и свят да съм, винаги ще я нося като ранена птица в сърцето си." (Никола Манев)
  98. 98 Профил на Вишински
    Вишински
    Рейтинг: 525 Неутрално

    До коментар [#95] от "VеnRus 2008":

    Човек може само да се учи от теб - как превръщаш незнанието си за нещо в аргумент.

    Ти зодия телец ли си?

  99. 99
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  100. 100 Профил на omega
    omega
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#91] от "doneva":

    Естествено, че е кофти цена.

    Хей ръчички, хей ги три, но едната е с пари. Май, че иска да ни купи, по - добре е да я счупим.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK