Почина Серджо Пининфарина, прочутият дизайнер на Ferrari

Серджо Пинифарина през 2008 година като сенатор в италианския сенат

© Associated Press

Серджо Пинифарина през 2008 година като сенатор в италианския сенат



Серджо Пининфарина, чиято фамилна компания е изработила дизайна на почти всяко ферари от 50-те години насам и чието име продължава да е синоним на някои от най-елегантните автомобили в света, почина на 85-годишна възраст. От компанията съобщиха, че снощи той е починал в дома си в Торино.


Пининфарина дължи много на баща си Джан Батиста Фарина, който е произвеждал файтони в Торино. През 30-те години той основава влиятелна фирма за дизайн на автомобили и обучава сина си да поеме занаята и бизнеса. Роден през 1926 г., Серджо се присъединява към компанията след дипломирането по механика в торинската Политехника. През 1961 г. той оглавява фирмата и през 1966 г. става и президент след смъртта на баща му.


По това време името Пининфарина се прочува с изработването на дизайн, следващ най-модерните тенденции в аеродинамиката и в същото време атрактивен за публиката. През 1961 г. Джан Батиста сменя името на компанията от "Фарина-Пинин" (на диалекта, говорен в Пиемонт, "пинин" означава "малкият" и е прякор на президента) с "Пининфарина".




Днес в нюйоркският музей за модерно изкуство е изложен революционният модел Cisalfa купе от 1947 г., създаден от Джан Батиста "Пинин" Фарина. Това е и един от любимите модели на Серджо.


Джан Батиста е човекът, създал през 1952 г. връзката с Ferrari, но Серджо е управителят на повечето от съвместните проекти, превърнали фирмата от една работилница в световноизвестно име.


Половинвековното управление на Пининфарина е белязано с увеличаване на производството от 524 на над 50 000 коли годишно. Освен историческото партньорство с Ferrari, Alfa Romeo и Maserati (всичките са собственост на Fiat) Пининфарина изработва модели за  Rolls-Royce и други чуждестранни брандове.


Прочути модели като Chevrolet Corvette Rondine (1963), Cadillac Allante (1986), Bentley Azure (1995) и Peugeot 406 Coupe (1996) са дело на Серджо. При елитните модели името му стои зад Fiat 124 Spider (1986), Ferrari Testarossa (1984), Ferrari Enzo (2002), Maserati Quattroporte (2003) и Ferrari Scaglietti (2004)


На тази снимка от 1959 години Серджо Пининфарина се любува на модел на "Ферари"

На тази снимка от 1959 години Серджо Пининфарина се любува на модел на "Ферари"


През 1986г. Пининфарина качи компанията си на италианската фондова борса. Две десетилетия по-късно той се оттегли от ръководството и остана почетен председател.


Две години след това връхлетя световната криза, в която изчезнаха някои известни дизайнерски бюра като германското Karmann и френското Heuliez. Други свиха работата си, а трети като водещата Italdesign  бяха купени от Volkswagen AG.


През 2009 г. "Пининфарина" бе принудена да увеличи капитала си, да предоговаря кредитите и да съкращава бизнеса си. В момента 77% от нея се притежават от семейството, но този дял е заложен като обезпечение за заемите, които трябва да бъдат изплатени до 2018 г. През май Серджо Пининфарина бе заявил, че тази година за пръв път от 2004 г. насам ще излязат на печалба.

Коментари (28)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Бог да го прости. Страхотно наследство остави след себе си.

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  2. 2 Профил на vnn
    vnn
    Рейтинг: 520 Неутрално

    Нека почива в мир,голям дизайнер ,много стил и качество!

  3. 3 Профил на milena_82
    milena_82
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Да почива в мир човека!

  4. 4 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Пининфарина дължи много на баща си Джан Батиста Фарина, който е произвеждал файтони в Торино. През 30-те години той основава влиятелна фирма за дизайн на автомобили и обучава сина си да поеме занаята и бизнеса.

    Така е, хората имат традиции и затова имат прогрес. При нас всеки мрази професията си и първата му грижа е да направи така, че детето му да не я работи.

    /не се чете/
  5. 5 Профил на 993
    993
    Рейтинг: 561 Любопитно
  6. 6 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1145 Разстроено

    Страхотен талант.
    Ако не се лъжа и костенурката на Volkswagen е негова.

  7. 7 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 782 Неутрално

    До коментар [#6] от "stoiank":

    Нее негова, поръчката е на Хитлер, а дизайна е на Порше.

  8. 8 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1145 Неутрално

    До коментар [#7] от "normandy":
    Прав си Фердинанд Порше. През целия си живот съм мислил че е негова, толкова красива и различна изглежда спрямо голфа.
    Благодаря за инфото.

  9. 9 Профил на monarchist
    monarchist
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Голям! Със сигурност успя да промени историята на автомобилния дизайн!

    Да почива в мир!
    Такива хора се помнят вечно!

    "Всеки ден се радвай на слънцето и на това, че си жив" --- Стоян Венев
  10. 10 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 2826 Неутрално

    Велик !
    Постави летвата в дизайна на коли много висиоко.

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  11. 11 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5888 Неутрално

    голям творец !!! лека му пръст !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  12. 12 Профил на Д.Станев
    Д.Станев
    Рейтинг: 672 Неутрално

    Какво може да се каже за такъв човек, оставил такава следа в автомобилната индустрия и превърнал името си в нарицателно за автомобилния дизайн...
    Поклон и почивай в мир!

  13. 13 Профил на Sabbath
    Sabbath
    Рейтинг: 1199 Неутрално

    До коментар [#7] от "normandy":Хитлер участвува и в дизайна:
    http://www.hitler.org/artifacts/volkswagen/

  14. 14 Профил на triton123
    triton123
    Рейтинг: 561 Неутрално

    [quote#4:"Тони Шнайдера"]При нас всеки мрази професията си и първата му грижа е да направи така, че детето му да не я работи.[/quote]
    върви търси на комунягите и на котилата им актуални в БГ и до днес- търси им сметка задето разбиха частната собственост на хората,фамилния им занаят и бизнес,пуснал здрави корени преди 1944г. в България!!!

  15. 15 Профил на triton123
    triton123
    Рейтинг: 561 Неутрално

    [quote#13:"sabbath"]До коментар [#7] от "normandy":Хитлер участвува и в дизайна: [/quote]
    участва човека,щото има дарба и поглед,акъл..туй не ти е Сталин или друк дебелоглав вдлъбнатиняк!!

  16. 16 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2149 Неутрално

    Шрифтът ,с който е написано логото на компанията сам по себе си е легендарен.

    Да твърдиш, че ГЕРБ е алтернатива на БСП е като да мислиш, че диарията е алтернатива на запека.
  17. 17 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 782 Неутрално

    До коментар [#13] от "sabbath":

    Da не забравяме, че Хитлер е художник преди да се захване с политиката, но да не разводняваме темата.

  18. 18 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1505 Любопитно

    Човек издигнал дизайна в култ, оформил вида на какво ли не което се движи.
    Неговите хора се занимават и с автобуси, влакове - което засяга и нас "простосмъртните", за разлика от Мазерати, Ферари и Ролс.

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  19. 19 Профил на Sabbath
    Sabbath
    Рейтинг: 1199 Разстроено

    До коментар [#15] от "triton123":Дарба за художник несъмнено е имал и то много голяма:
    http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2009/03/25/article-1164780-04166BE9000005DC-729_306x380.jpg
    http://3.bp.blogspot.com/_NpINLHeo8rM/RsFYpJ-LcQI/AAAAAAAAE7U/Sf-owmQIrtY/s400/painting+2.jpg
    http://1.bp.blogspot.com/_OQAiMcEXtec/RpW9b20y89I/AAAAAAAAAZs/C-wOXdk33NM/s400/g%252520(16).jpg
    В другите му дейности обаче не намирам никаква дарба.Голяма загуба за света е,че не си е останал просто добър художник.


  20. 20 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 2038 Неутрално

    До коментар [#7] от "normandy":

    Е, и така не е. Поръчката е на Гьоринг, той даже е твърдял, че лично го е конструирал, а Порше само го е консултирал, а дизайна не се сещам кой го беше правил, ама със сигурност не е Пининфарина, който е бил на десетина годинки тогава. Хитлер го е преработил и всъщност е въвел характерните елементи. Той, впрочем, май никога не си е приписвал авторството, макар че реално творческата част е от него, ама не се сещам кой беше свършил черната работа.

  21. 21 Профил на skiper
    skiper
    Рейтинг: 450 Неутрално
  22. 22 Профил на kerra
    kerra
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Нека душата му почива в мир. Искам само да направя едно уточнение - Пининфарина е семейна компания и дизайна през годините на емблематични автомобили, и не само, е дело на цялата група, а не единствено и само на Серджо Пининфарина.
    През 2008 г. почина друг наследник на фамилията Пининфарина - Андреа Пининфарина, който по ирония на съдбата, беше блъснат, докато кара мотопед в Италия.

  23. 23 Профил на Karla BAN Hanneman XIII
    Karla BAN Hanneman XIII
    Рейтинг: 720 Неутрално

    Остава в историята на дизайна , такива хора не умират!

    п.п. От торинската Политехника е! Колега ми е.

    Не ГЕРБ - българският народ пречи на Костов. - цитат на коментар #40 от “dodge_ram”
  24. 24 Профил на TAC
    TAC
    Рейтинг: 672 Неутрално

    Почивай в мир,маестро!

    rock n' roll is king!
  25. 25 Профил на Вавринец
    Вавринец
    Рейтинг: 782 Разстроено
  26. 26 Профил на oligarha
    oligarha
    Рейтинг: 893 Неутрално

    https://www.facebook.com/media/set/?set=a.147506805360964.26183.136310493147262&type=3

    Трябва да се стремим към нещо, за да има смисъл да живеем.Само по този начин може да оставим следи върху пясъка на времето.
  27. 27 Профил на oligarha
    oligarha
    Рейтинг: 893 Неутрално

    Страхотен творец, поклон........ ((

    Трябва да се стремим към нещо, за да има смисъл да живеем.Само по този начин може да оставим следи върху пясъка на времето.
  28. 28 Профил на 10mm AUTO протестира срещу цензурата на цървула...
    10mm AUTO протестира срещу цензурата на цървула...
    Рейтинг: 506 Разстроено

    еххх само като се сетя за ферари 250гт....Поклон пред паметта му.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK