Cern "неволно" обяви откриването на нова частица

© Reuters

Високопоставени учени от европейския център за ядрени изследвания Cern край Женева трябва да представят днес последните открития в една от най-авангардните лаборатории в света и тоталното информационно затъмнение от последните седмици само засили спекулациите, че те ще обявят, че са открили т.нар. Божия частица.

Тя е известна като хигс бозон и досега има теоретично допускане за съществуването й, но тя не е засичана на практика.

Във вторник Cern публикува на сайта си видео запис с дата 4 юли, в което говорителят Джо Инкандела обявява, че лабораторията е "наблюдавала нова частица". След няколко часа записът бе свален от сайта и пресцентърът обясни, че това било техническа грешка.

В записа говорителят не споменава, че това е хигс бозон, а само заявява, че е необходима още работа. "Имаме доста силни доказателства, че там има нещо. Но ще ни трябва още малко време", казва Инкандела.

В оттегленото от Cern видео той казва: "Можем да видим, че тя се разпада на два протона, например, което ни казва, че е бозон, (...) това е частица с маса около 100 пъти масата на протона и това е много значително. Това е най-масивната съществуваща частица, ако потвърдим това, което смятам, че ще направим. Това е нещо, което в крайна сметка може да е едно от най-големите открития на нов феномен в нашата област през последните 30-40 години след откриването на кварките."

Говорител на Cern обясни, че пресцентърът е подготвил няколко видео записа и изтеклият в интернет е бил само един от тях.

Частицата е кръстена по името на Питър Хигс, физик от Университета на Единбург, който с 5 колеги допуска съществуването й през 1964г.. Хигс бозон е най-търсената частица от съвременната физика, защото се смята, че с нея ще се докаже съществуването на т.нар. невидими енергийни полета, изпълващи вакуума в космоса. Без нея, или без нещо, което да върши нейната работа, не би трябвало да има звезди, планети или живот във формата, в които ги познаваме.

1. 1 Профил на jubal harshaw
    jubal harshaw

Не е техническа грешка, просто некой е пренесъл записа по-бързо от светлината и сме го видяли малко по-рано.

Нищо необичайно

2. 2 Профил на zidane
    zidane

хубу де, последно - има или нема???

3. 3 Профил на jubal harshaw
    jubal harshaw

До коментар [#2] от "zidane":

Вчера ще ни кажат след малко.

4. 4 Профил на niakoi_si
    niakoi_si

До коментар [#3] от "jubal harshaw":

Удар в 10-ката е тоя коментар!

5. 5 Профил на Чеша си езика
    Чеша си езика

Да няма пак някой кабел прояден от мишките.

Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.
  6. 6 Профил на Gouverneur général
    Gouverneur général

И България е дала нещо за това , например "неизправни части, предоставени от Fermilab/http://www.fnal.gov//" с 500 тона метални конструкции изработени от фирми на Димитър Калчев, Цеко Минев и Ивайло Трифонов -фирмите "Ремотекс" и "Полет21" с много дефекти и неточности.

1945 г. започна ЗЛАТЕН ВЕК за ЧЕРВЕНАТА МАФИЯ