Притиснати от кризата, гърците сменят колите си с колела

Елена Кониараки пътува за работа

© Reuters

Елена Кониараки пътува за работа



Дълбоката икономическа криза в Гърция принуждава хиляди фирми да затворят, един от всеки петима губи работата си, а стандартът на живот на милиони пропада надолу. За производителя на колела Йоргос Вогиацис не всичко изглежда толкова лошо, пише "Ройтерс".


Кризата принуждава ограничените откъм пари гърци да се качат на колелата – някога смятани за знак за бедност или просто рискован начин за транспорт.


Високите цени на пътните такси и ремонта принуждава гърците да се отказват масово от колите си. Според гръцката статистика през последните две години се наблюдава спад от 40% на автомобилите по гръцките пътища. В същото време са продадени над 200 000 колела през 2011 г., което е с ¼ повече от предишната година.




Магазините, продаващи колела и екипировка, бързо се разрастват в гръцката столица Атина. "Те се появяват като гъби", казва Вогиацис, който моделира и произвежда поръчкови колела на остров Родос. Той е бивш състезател в гръцкия национален отбор по колоездене и започва бизнеса си в средата на 80те години. Наскоро той обаче започва наистина да се разраства, продавайки 350 поръчкови колела само за една година в сравнение с 40 преди това.


"Няма вече пари за лукс и това помага", казва Вогиацис, който има още двама служители. "Хората, които никога не са били заинтересувани от колоездене, сега си купуват колела", добавя той. Сега той изнася продукцията си в държави като Германия и САЩ, както и отваря магазини в различни краища на Гърция. "Всеки квартал вече си има магазин за колоездене, както си има и кебапчийница."


Работник в един от многото нови веломагазини в Атина

© Ройтерс

Работник в един от многото нови веломагазини в Атина


Новата национална мода в Гърция кара властите в Атина да обмислят обществена услуга за даване под наем на велосипеди, подобно на други европейски столици.


Липсата на велоинфраструктура и многото хълмове в Атина обаче не спират новите гръцки колоездачи, които са все по-често срещани в задръстванията.


"Това не е Берлин. Тук е по-опасно, но трябва да мислиш какво да икономисаш – таксита, метро", казва 39-годишната Елена Кониараки, продавачка в музикален магазин. Преди две години заплатата й е била намалена и тя е принудена да изостави колата си, защото вече не може да си позволи да плаща пътната такса или да зарежда с гориво. За да се справи с новата ситуация, тя си купува колело втора ръка през март.


Елена Кониараки се подготвя да си тръгне от работа

© Ройтерс

Елена Кониараки се подготвя да си тръгне от работа


"В началото приятелите ми се смееха и казваха – О, бедност!", казва Кониараки, която всеки ден пътува до работа с колелото. "Никога не сме имали култура на колоездене в Гърция. Когато понякога си тръгвам от пазара с колело и чанта, пълна с домати, хората спира и ми махат", казва тя.


След последното увеличение на цените на горивото, достигащи 1.72 евро за литър през юли, в страната може и да се развие велокултура. "Много хора започнаха да го разглеждат като алтернатива", казва Толис Цимоянис, който внася сгъваеми колела от Тайван.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (63)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на BarBQ
    BarBQ
    Рейтинг: 925 Весело

    Нека, надробиха си го, сега да си го сърбат. Тамън и малко да се раздвижат, че бая са заседяли.

  2. 2 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1762 Любопитно

    Е, още не съм виждала грък на колело.

    Предразсъдъците са за ограничените.
  3. 3 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4554 Весело

    Таман дебелите гъркини ще поотслабнат!И не само те!

  4. 4 Профил на SSmart
    SSmart
    Рейтинг: 1439 Весело

    Велокултура или велоарт ще се развива?!?!

  5. 5 Профил на ivanchoLA
    ivanchoLA
    Рейтинг: 1441 Весело

    Аиде и у БГ да стопите задниците и балдърите ...

    #notmypresidentAmericans strive for excellence, Europeans for mediocrity ... да не би цоциализъм играло, не би чудо видяло (c) ivanchoLA2012
  6. 6 Профил на Мастър Йода
    Мастър Йода
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    Когато понякога си тръгвам от пазара с колело и чанта, пълна с домати, хората спира и ми махат," казва тя.

    А тук ще те изгледат кръвнишки от автомобилите си и ще ти теглят една майна наум.

    Аз не остря моливи, аз руша империи!
  7. 7 Профил на Мастър Йода
    Мастър Йода
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    Интересно, колко чуждо за българина е всичко, което се случва в света...

    Аз не остря моливи, аз руша империи!
  8. 8 Профил на jubal harshaw
    jubal harshaw
    Рейтинг: 1441 Весело

    До коментар [#5] от "ivanchoLA":

    В България тая година виждам много повече народ на велосипеди от по-миналата.

    Обаче у нас не е заради кризата, а заради велоалеите

    http://jubalharshaw.wordpress.com
  9. 9 Профил на Мастър Йода
    Мастър Йода
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    До коментар [#8] от "jubal harshaw":

    Стига, бе, мислиш ли, че ако се качиш на велосипед, велоалеите ще ти бъдат достатъчни? Нищо не можеш да свършиш. Да покараш малко колелото си по велоалеите, не е като да си велосипедист.

    Аз не остря моливи, аз руша империи!
  10. 10 Профил на jubal harshaw
    jubal harshaw
    Рейтинг: 1441 Весело

    [quote#9:"Мастър Йода"]Нищо не можеш да свършиш.[/quote]

    Що така мисуиш? Аз имам сгъваема тротинетка и в комбинация с метрото е идеална тактика

    Е, немам гаражен минимаркет и не требва да пренасям кашон с кока-кола от метро до другия край на София, но във Виетнам съм виждал хора да правят и по-големи подвизи от това с колело.

    http://jubalharshaw.wordpress.com
  11. 11 Профил на ръмжо
    ръмжо
    Рейтинг: 674 Неутрално

    Пичовете са гърците не като нас, като е криза на колела и пестят а ние само да има как и две брички ще имаме втора ръка и на по 20 години! А при нас е по зле от при тях ама на колело никой се не качва

  12. 12 Профил на Мастър Йода
    Мастър Йода
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    До коментар [#10] от "jubal harshaw":

    Е, а в комбинация с автомобил, влак, самолет и параход ще си е направо стратегия. Но тъкмо заради това ти казвам, че е различно. Велосипедистът преодолява разстоянията изключително с велосипеда си. Като изключим моретата и океаните. Не си велосипедист. Ти просто караш колело.

    Аз не остря моливи, аз руша империи!
  13. 13 Профил на jubal harshaw
    jubal harshaw
    Рейтинг: 1441 Весело

    [quote#12:"Мастър Йода"]Не си велосипедист. Ти просто караш колело. [/quote]

    А ти си титан на мисълта бате, но не винаги имаш какво да кажеш.

    http://jubalharshaw.wordpress.com
  14. 14 Профил на Рубиконан от Балъкимерия
    Рубиконан от Балъкимерия
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    М-да - все си мислех, че щом китайците почнат да се качват от велосипеди на коли, рано или късно все някой друг ще трябва да слезе от кола на велосипед, НО чак колкото в случая не го мислех!

  15. 15 Профил на dnk
    dnk
    Рейтинг: 629 Неутрално

    [quote#10:"jubal harshaw"]Що така мисуиш? Аз имам сгъваема тротинетка и в комбинация с метрото е идеална тактика[/quote]

    И аз съм се ориентирал към такава комбинация. От 2 месеца съм спрял колата и парите за безин отиват в новият ми фонд - велосипедиране на семейството

    Моралът не е порок!
  16. 16 Профил на dnk
    dnk
    Рейтинг: 629 Неутрално

    [quote#12:"Мастър Йода"]Не си велосипедист. Ти просто караш колело. [/quote]

    Айдеееее пак взехме да си мерим .... велосипедите.

    Моралът не е порок!
  17. 17 Профил на Господин Никой
    Господин Никой
    Рейтинг: 425 Неутрално

    Амин! Дано и нас ни удари кризата по-сериозно, за да слязат софиянци от вонящите си авто-чудовища и подкарат велосипеди както е в далеч по-цивилизованите и по-богати градове като Берлин, Копенхаген или Амстердам. Въпреки че нашия балкански климат е далеч по-подходящ от този на север, нямам голяма надежда това да се случи, защото за балканеца колата май е необходим израз на просташкото му самочувствие.

  18. 18 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2110 Неутрално

    Тия "високотехнологични" колела,модел 1939 година са лицето на гръцката икономика!ААА,и компоти от праскови!СУПЕР!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  19. 19 Профил на antikommunist
    antikommunist
    Рейтинг: 696 Неутрално

    Много добре! И в България трябва да стигне тази мода.
    Е как в богатата северна Европа германци холандци или датчани целогодишно ходят с колело на работа на пазар или при приятели, въпреки отвратителният климът там, а за балканските тузари е срамно.
    И това не е транспортно средство за бедни хора, и повечето ни професори в университета идваха с колела на работа, а за хора които обичат движението и мразят задръстванията.
    Би било голям напредък ако тази мода дойде и по нашите ширини.

  20. 20 Профил на Гилгамеш
    Гилгамеш
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#7] от "Мастър Йода":

    До коментар [#8] от "jubal harshaw":

    Зависи от българина и къде живее. Да вземем една София - поне половината град (имам предвид като територия), няма как да припознае велосипеда като транспортно средство, говоря не да караш да кеф, а да ходиш на работа с него. Причината е в огромната денивелация. Представете си, че отивате на работа, например, в Бизнес-парка в Младост четири, откъм центъра - това означава да пристигнете потни и грогясали. Или представете си, че живеете пак в Младост и след тежък работен ден ви се налага да катерите баира от Орлов мост нагоре?

    Велосипедът е добър там, където е плоско като палачинка.

    Ако ББ беше президент на Египет => http://prikachi.com/images/27/4258027E.jpg
  21. 21
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  22. 22 Профил на tarator9
    tarator9
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До коментар [#20] от "Гилгамеш":

    Където живея не е изобщо плоско. Това не ми пречи да ходя на работа с велосипед.

    Romanes eunt domus!
  23. 23 Профил на tarator9
    tarator9
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До коментар [#20] от "Гилгамеш":

    Иначе не знам как е в София сега с велоалеите, но преди 15-20 години си беше самоубийство да използваш велосипед по улиците. И като риск за прегазване и като качество на въздуха. Не че не го правех...

    Romanes eunt domus!
  24. 24 Профил на Мастър Йода
    Мастър Йода
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    До коментар [#13] от "jubal harshaw":

    Сигурно имам право да го кажа, след като месечно изминавам 1000-1200 км на велосипед, средно претеглено. Има хора, които с автомобил не изминават толкова.

    Аз не остря моливи, аз руша империи!
  25. 25 Профил на Мастър Йода
    Мастър Йода
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    До коментар [#22] от "|":

    Той просто не познава възможностите на съвременните велосипеди и се издава.

    Аз не остря моливи, аз руша империи!
  26. 26 Профил на Мастър Йода
    Мастър Йода
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    До коментар [#23] от "|":

    Преди 20 години, сравнено със сега, може да се каже, че просто нямаше движение. Тихи и спокойни булеварди и улички.

    Аз не остря моливи, аз руша империи!
  27. 27 Профил на г-н Думанов
    г-н Думанов
    Рейтинг: 1188 Неутрално

    До коментар [#23] от "|":

    Рискът и сега си го има, но велоездачите сме много повече и това създава поне някакво ефимерно чувсто за сигурност и съпричастност.

    CONTADOR GRATUITO!
  28. 28
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  29. 29 Профил на tarator9
    tarator9
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До коментар [#25] от "Мастър Йода":

    Преди месец като бях в БГ не забелязах особена разлика в трафика, но от такси може би не си личи толкова.

    Romanes eunt domus!
  30. 30 Профил на tarator9
    tarator9
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До коментар [#27] от "foster":

    Риск винаги има. Дори и в селото където живея един съсед трябваше с акробатични изпълнения да се спасява от кола, завиваща надясно без да гледа за велосипедисти във велоалеята.

    Romanes eunt domus!
  31. 31 Профил на biramore
    biramore
    Рейтинг: 574 Неутрално

    До коментар [#20] от "Гилгамеш":

    Карал съм от центъра към Младост 4 - редовно, в течение на доста месеци. Това не е баир .
    Виж - обратния маршрут (в смисъл да живееш в центъра, и да ходиш в БП) е кофти, и то щото ще си потен и въвонян.
    Веднъж съм се пускал от една местност над Пловдив до София по стария път. Е изкачването към Вакарел - те това е баир. Ама баир да ти види окото.
    Гледаш - виждаш било, и си викаш, айдеее - минахме "баира", качваш се, и виждаш следващото било. И така няколко пъти.
    Ужас.

  32. 32 Профил на Мастър Йода
    Мастър Йода
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    До коментар [#27] от "foster":

    Има, обаче, едни тъпи и нагли чички и дядковци на колелета, които карат така, все едно никой друг не е на велосипед. Най-любимият им номер е да карат в насрещното движение вляво, сиреч точно насреща ти. Тия смотаняци мултиплицират опасностите. Кара точно срещу теб и се пули като магаре. Спирам пред него и му обяснявам, че той е длъжен да премине отляво, защото има видимост, а оня глупендер ми се извинява: "Ама мене ме е страх!". Ами мен не ме ли е страх, бе, идиот! Защо трябва да излагаш моя живот и здраве на риск, щом теб е страх, а си ръгнал на велосипед!

    Аз не остря моливи, аз руша империи!
  33. 33 Профил на Мастър Йода
    Мастър Йода
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    До коментар [#31] от "biramore":

    С модерните велосипеди спокойно и почти с лекота могат да се преодоляват наклони до 20 градуса, а и повече.

    Аз не остря моливи, аз руша империи!
  34. 34 Профил на г-н Думанов
    г-н Думанов
    Рейтинг: 1188 Весело

    [quote#20:"Гилгамеш"] Или представете си, че живеете пак в Младост и след тежък работен ден ви се налага да катерите баира от Орлов мост нагоре? [/quote]

    Ама, то не е необходимо да се катери или спуска този баир... Денивелацията може да се преодолява на хоризонтални полоси, които в случая са предпоставени чудесно от Борисовата градина, Изгрев, Мусагеница, Дървеница и т.н. Рано сутрин човек може да се зареди прекрасно за работа, а на връщане (и в двете посоки) да разпусне със спирки по множеството капанчета по пътя. Същото важи и за "Дружба" - ако си хардрайдър - дърпай по отсечката между "Хр. Колумб" и печатницата или пък карай през Слатина и "Шипченски проход", където е песен. Да, не е за пенсионери, но не и за екстремисти. Просто е нормално. Не сме Търново, все пак!

    CONTADOR GRATUITO!
  35. 35 Профил на varna_11
    varna_11
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Лошо няма в това да се кара колело...
    Имам луксозна кола, но ми е по-приятно да ходя до и от офиса с колело... Особено имайки предвид, че е само на 3км...
    Времето за пристигане е едно и също - около 10 минути.
    В единия случай минавам през спокоен парк със сенки и зеленина (практически по улици се движа около 100м), а в другия съм в 'екшъна' на градското движение в час пик, пък било то и с климатик и филтри на купето...
    А и физическата форма се подобри доста в сравнение с предишното мързеливо състояние...
    Явно доста народ мисли по същия начин, защото забелязвам МНОГО голямо движение на велосипедисти особено в морската градина...

  36. 36 Профил на Мастър Йода
    Мастър Йода
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    Истинският проблем не е денивелацията, а честото не-плавно разминаване на различни равнища. Има два начина за преодоляването им- или непрекъснато скачаш с велосипеда и си чупиш колелата и движенията, или спираш и преминаваш в "ръчен режим". На мен ми омръзна да купувам разни капли и движения. Затова предпочитам да спра и да си пренеса велосипеда на ръка.
    Още по-голям проблем е силната замърсеност досами бордюрите- чакъл, баластра, кал, пясък, стъкла, болтове, железца... и каквото ви дойде на ум. А ние велосипедистите сме длъжни да караме точно там.

    Аз не остря моливи, аз руша империи!
  37. 37 Профил на biramore
    biramore
    Рейтинг: 574 Неутрално

    До коментар [#33] от "Мастър Йода":

    Не ми е проблем да преодолея някакъв кратък стръмен наклон. Велосипеда ми е достатъчно добър, не е от най-скъпите, ама и не е от най-евтините. А и като си купя нов велосипед (щото стария е откраднат) първо му сменям венците.
    Проблем ми беше самата денивелация като "обем" - демек издържливост, аз все пак съм аматьор, карам от порядъка на 5000 км годишно.
    А - държа на дебели гуми с големи грайфери, а това не е най-добрата комбинация за дълъг път.

  38. 38 Профил на Мастър Йода
    Мастър Йода
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    До коментар [#34] от "foster":

    В София практически няма терени, които да не са подходящи за "обездка" с велосипед.

    Аз не остря моливи, аз руша империи!
  39. 39 Профил на Мастър Йода
    Мастър Йода
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    До коментар [#37] от "biramore":

    Не е необходимо да имаш чак толкова скъп велосипед. Като си го тунинговаш сам, може да стане и по-добър от тях.
    И на мен не ми е приятно да преодолявам няклони, но се налага. Една добра игра със скоростите и ставаш покорител на наклоните.
    За градски условия тънките и по-гладки гуми са за предпочитане. Макар да са гуми-убийци. Аз съм падал заради такива гуми и съм си чупил раменна кост. Но с дебелите гуми 1,95 с големи грайфери е направо мъка. Карам с малко по-тънки, но вече много внимавам.
    Така съм се влюбил във велоездата, че и не помислям за кола. Заради карането на велосипед вече си мисля да се преселя в някоя страна, в която това е общоприето и нормално. Не се будалкам.

    Аз не остря моливи, аз руша империи!
  40. 40 Профил на г-н Думанов
    г-н Думанов
    Рейтинг: 1188 Весело

    [quote#38:"Мастър Йода"]В София практически няма терени, които да не са подходящи за "обездка" с велосипед. [/quote]

    Абсолютно вярно! Лично аз трябва всеки работен ден да карам от "Младост" до "Овча купел" и никога не минавам по Околовръстния път. Карам през Ст. град - Бъкстон - Павлово, или за по-интересно (но много по-рядко) през южната дъга от Симеоново до Драгалевци. И за това ми е необходим само ситибайк, а не нещо повече.

    CONTADOR GRATUITO!
  41. 41 Профил на jubal harshaw
    jubal harshaw
    Рейтинг: 1441 Весело

    [quote#20:"Гилгамеш"]Причиата е в огромната денивелация. Представете си, че отивате на работа, например, в Бизнес-парка в Младост[/quote]

    Който иска, намира начин, който го мързи - намира причина.

    Според джипиесо, денивелацията между центъра и младост е с 30м по-малка, отколкото тая у наше село, при това понеже при нас има повече хълмове, аз се изпотявам много повече.

    Тва не ми пречи да ходя на работа повечето дни на колело (11км натам и още толко наобратно).

    [quote#24:"Мастър Йода"]месечно изминавам 1000-1200[/quote]

    Къде ги въртиш тия, храмът на джедаите не ми се видя толкова голям.

    http://jubalharshaw.wordpress.com
  42. 42 Профил на Мастър Йода
    Мастър Йода
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    До коментар [#41] от "jubal harshaw":

    Изобщо не се будалкам. А лятото, като тръгна да обикалям по морето, на ден понякога изминавам по 135 километра. Тази година вече го направих и се чувствам малко изтощен. Иска ми се да почина за няколко дни.
    Трябва да се правят велоалеи, но по-важно ми се струва да има постоянна информационна работа сред водачите на МПС-та. И непрекъсната реклама по тивитата и по пътищата за безопадност на велосипедния транспорт.

    Аз не остря моливи, аз руша империи!
  43. 43 Профил на biramore
    biramore
    Рейтинг: 574 Неутрално

    До коментар [#39] от "Мастър Йода":

    А - моите са над 2 - 2.1, и нагоре. Ама вече се научих да ги помпам здраво - до 3 - 3.5 атмосфери, и се живее. Мразя да падам, а с тънки съм падал доста. То и с дебели се пада де.
    Колкото и да си играеш със скоростите, като имаш денивелация 1 км и си е денивелация 1 км. Не е невъзможно, ама си е трудно.
    Случвало се е през лятото акумулатора на колата да падне. Щото пролет, лято и есен, а и част от зимата съм на колело.
    Все пак в дъждове не е гот, а в снегове не карам - кофти се пада, и си е реално опасно - и за велосипедиста, и за евентуалния изненадан шофьор.

  44. 44 Профил на biramore
    biramore
    Рейтинг: 574 Неутрално

    До коментар [#42] от "Мастър Йода":

    Максимума ми е 195 км за 1 ден, ама след това минах обратно на 10 - 15 км дневно. Опитните - няма въобще да им направи впечатление.

  45. 45 Профил на Мастър Йода
    Мастър Йода
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    До коментар [#43] от "biramore":

    А, в сняг е направо авантюра да караш. Иначе, ако е сухо през зимата и няма лед, карам. Ама с по-широки гуми- 1,95. Сега съм с едни качествени китайски тънки гуми, които се помпят до 5,5 атмосфери. Аз ги пълня някъде докъм 4,5-5.

    Аз не остря моливи, аз руша империи!
  46. 46 Профил на bibian
    bibian
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Точно се връщам от Копенхаген - и немците карат много колела, но с датчаните могат да се мерят само китайците - скриха ми шапката. На кръстовището велосипедистите чакат на червено на тумби - по 10-20 колелета, вело-алеите са навсякъде и достатъчно широки за вело-рикшите. Страшна работа - някакви готини мацки карат колело и си говорят по мобилните; на практика придвижването с колело в Копенхаген е по-бързо, отколкото с кола, а и хората се радват на лятото - тези дни беше 20 градуса по обед, кеф. Не знам обаче какво правят като ги скове снегът, шейни ли карат?

    以其终不自为大,故能成其大。~~ 老子
  47. 47 Профил на Мастър Йода
    Мастър Йода
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    [quote#46:"bibian"]Страшна работа - някакви готини мацки карат колело и си говорят по мобилните[/quote]

    Искам в Дания, искам, искам!!!

    Аз не остря моливи, аз руша империи!
  48. 48 Профил на Мастър Йода
    Мастър Йода
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    До коментар [#46] от "bibian":

    През зимата навярно се появяват специални кибритопродавачки, които стоплят премръзналите велосипедисти с пламъчето си и им разказват приказките на Андерсен. Е, след това продължаваш сам на велосипеда си във виелицата, разбира се.

    Аз не остря моливи, аз руша империи!
  49. 49 Профил на Dragoslava
    Dragoslava
    Рейтинг: 1034 Любопитно

    Кризата си има своите полезни страни.

  50. 50 Профил на bibian
    bibian
    Рейтинг: 753 Весело

    [quote#48:"Мастър Йода"]През зимата навярно се появяват специални кибритопродавачки, които стоплят премръзналите велосипедисти с пламъчето си и им разказват приказките на Андерсен. Е, след това продължаваш сам на велосипеда си във виелицата, разбира се. [/quote]

    Така те искам, силата е с теб човече - палим лулите зимата пред камината в Бистрица - ще чакам края на историята и ще кроим планове как да дойдат две датчанки на собствени разноски.

    以其终不自为大,故能成其大。~~ 老子
  51. 51 Профил на Мастър Йода
    Мастър Йода
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    До коментар [#50] от "bibian":

    Двете датчанки казаха, че тая година щели да ходят при едни закъсали гърци. Щели да ни се обадят и на нас, ама друг път. Я по-добре ние да идем в Дания, а? Колко му е, мятаме се на велосипедите и след две седмици сме там. И да си приготвя лулата, че да не я забравя в суматохата.

    Аз не остря моливи, аз руша империи!
  52. 52 Профил на Мастър Йода
    Мастър Йода
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    До коментар [#50] от "bibian":

    Без майтап, замислям едно велосипедно бродяжество по Европата. Честна джедайска!

    Аз не остря моливи, аз руша империи!
  53. 53 Профил на bibian
    bibian
    Рейтинг: 753 Неутрално

    До коментар [#47] от "Мастър Йода":

    За Дания не знам, но ако хванеш самолета за Осло и си вземеш колелото (маунтин байк) и въдицатата ти гарантирам, че ще изкараш страхотно. Дори може би е по-добре Швеция, защото там и презервативи трябва да носиш. Шегувам се, ама малко - във всеки случай природата на Норвегия (през лятото!) е страхотна и това е определено нещо, което искам да направя едно лято.

    以其终不自为大,故能成其大。~~ 老子
  54. 54 Профил на Мастър Йода
    Мастър Йода
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    До коментар [#53] от "bibian":

    Ще ми се да е през средиземноморските страни. Мислех даже да предложа на Дневник да спонсорира отчасти това пътешествие срещу ежеседмични пътеписи и матряли за сайтчето, ама като знам какви циции и мизерници са, реших сам да си го подготвя. А щеше да стане интересно. Смятам първо да мина през Гърция и оттам... А оттам, както дойде, нали все пак ще е бродячество. Е, ако Дневник реши... може да ми постне едно лично съобщение.

    Аз не остря моливи, аз руша империи!
  55. 55 Профил на Ico Shanov
    Ico Shanov
    Рейтинг: 466 Неутрално

    българина е тъпа овца заспала. аз съм от стара загора и като изключим последните 2- 3 седмици на рекордни жеги всяка събота и неделя тук идват гърци с своите луксозни по не по моя стандарт мотори групи по 15 - 20 човека . е сега отскоро последните 2 - 3 седмици не са идвали заради жегата и конкуренцията на морето но като позахладнее пак ще идват групи мотористи .така 4е тази статия е вярна само ако велосипеда е с марка ямаха или хонда

  56. 56 Профил на bibian
    bibian
    Рейтинг: 753 Неутрално

    [quote#54:"Мастър Йода"]Ще ми се да е през средиземноморските страни. Мислех даже да предложа на Дневник да спонсорира отчасти това пътешествие срещу ежеседмични пътеписи и матряли за сайтчето, ама като знам какви циции и мизерници са, реших сам да си го подготвя.[/quote]

    [quote#52:"Мастър Йода"]До коментар [#50] от "bibian":

    Без майтап, замислям едно велосипедно бродяжество по Европата. Честна джедайска! [/quote]

    Точно на летището в Копенхаген гледах 5-6ма пича в чакалнята си разглобяваха колелетата и ги слагаха в доста компактни кашони. Взимаш си лоу-кост еднопосочен билет за Барселона и връщане от Рим, разглобяваш колелото и заминаваш. От Барселона до Рим по крайбрежието са 1600 километра, това са 4 седмици спокойно каране по 65 км на ден през 3 цивилизовани страни. Ако си с бегач ще правиш лесно по 100км на ден.

    Оттам-насетне всякакви варианти - с автобус само до Монпелие, примерно и т.н. Гърция е голям риск, може да те смажат като нищо, не виждам смисъл да рискуваш на балканите.

    以其终不自为大,故能成其大。~~ 老子
  57. 57 Профил на ermaht
    ermaht
    Рейтинг: 524 Весело

    И КО СТАНА СЕГА ??? НАДУТИТЕ ГЪРЧОЛЯ ЯХНАХА ВЕЛОСИПЕДИТЕ, А ??? АМА И ТЕ СА ИМ МНОГО. ПЕШ ДА ВЪРВЯТ ДАНО. ДО ОНЗИ ДЕН НИ ПЛЮХА И НИ СЕ ПОДИГРАВАХА, АМА ХАК ИМ Е СЕГА.

  58. 58 Профил на Мастър Йода
    Мастър Йода
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    До коментар [#56] от "bibian":

    Чел съм пътеписи на ниши велосипедисти, които са обикаляли Северна Гърция. Останах с впечатление, че гърците са по-внимателни към велосипедистите от нашите шофьори. Дори ако имало локви на пътя, ги заобикаляли, за да не опръскат колоездачите. Искам да видя Акропола, никога не съм ходил до Атина. А оттам е един хвърлей до о. Крит.

    Аз не остря моливи, аз руша империи!
  59. 59 Профил на Мастър Йода
    Мастър Йода
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    До коментар [#56] от "bibian":

    Идеята ми беше много по-всеобхватна. Исках да го направя като тримесечен или дори половингодишен експеримент. Навсякъде смятах да се опитам да се вградя в общността, при която отсядам. Щеше да е свързано с участие в живота им и т.н. Ама в БГ-то няма редакция, която да се заинтересува от подобно нещо. Виж, ако е "Биг брадър" или някоя подобна глупотевина, няма проблем.

    Аз не остря моливи, аз руша империи!
  60. 60 Профил на Мастър Йода
    Мастър Йода
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    До коментар [#56] от "bibian":

    Нямам проблем да изминавам по стотина километра с багажа.

    Аз не остря моливи, аз руша империи!
  61. 61 Профил на gl_avatar
    gl_avatar
    Рейтинг: 643 Неутрално

    Моята сметка е 8 км. дневно само в работни дни, броя само в едната посока в която имам изкачване, връщането по нанадолнището не го смятам.
    8х21=168 км месечно на велосипед, горе долу добре за поддържане на формата.
    гърците в това отношение има да догонват

  62. 62 Профил на groznik90
    groznik90
    Рейтинг: 623 Неутрално

    Ех, големите задници на гъркините ще паднат малко с тези колелета.

  63. 63 Профил на wsxdre
    wsxdre
    Рейтинг: 466 Неутрално

    браво ! ..повече криза ,повече екология ..в кризата е ключа значи ..аз съм и за каручките и каретите да се възродят !





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK