Уругвай иска да отглежда и продава марихуана, за да се бори с престъпността

Употребата на марихуана в Уругвай е легална

© Ройтерс

Употребата на марихуана в Уругвай е легална



Правителството в Уругвай е изпратило проектозакон до местния конгрес, който би позволил на държавата да отглежда и продава марихуана, съобщи "Ройтерс". Според президент Хосе Мухика това ще намали престъпността, свързана с трафика на наркотици.


Използването на канабис е легално в Уругвай, а законопроекта би регулирал продажбата и производството.


Други държави в региона като Колумбия и Мексико от години насам са изправени пред убийства и други видове насилие, свързани с търговията с наркотици. Правителството на Мухика смята, че негативните последствия от пушенето на канабис са по-малко вредни от колкото насилието, свързано с черния пазар.




Регистрирани потребители ще имат правото да купуват до 30 грама на месец. За да не се превърне обаче Уругвай в дестинация на туристи, търсещи марихуана, чужденците няма да имат право за това.


Новата роля на държавата като производител и дистрибутор на марихуана ще бъде "изцяло в рамките на политика за намаляване на щетите, като в същото време предупреждава обществото за опасностите от използването на наркотика," пише в проектозакона.


Според правителството, за да се задоволи вътрешното търсене ще бъде необходимо производството на 27 тона марихуана годишно.


Хуан Вас преглежда растенията си в уругвайската столица Монтевидео

© Ройтерс

Хуан Вас преглежда растенията си в уругвайската столица Монтевидео

Ключови думи към статията:

Коментари (43)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1366 Неутрално
  2. 2 Профил на Pima
    Pima
    Рейтинг: 458 Неутрално

    това е измислено в Бг.
    само че с контрабанда на горива преди 20 години от БСП-то, амфетамини преди 10 години от ББ-то с продължение днес- примерно контрабанда на цигарки (не знам дали е правилен термина щом се произвеждат у нас, но нямат бандерол) в съчетание с рекет редуващ се с покровителство над олигарси...

    Най-страшното на комунизма е това което идва след него...
  3. 3 Профил на jackdaniels
    jackdaniels
    Рейтинг: 660 Неутрално

    престъпници, наркомани, те не знаят ли че е по изгодно всеки дето пуши джойнт да се арестува, да ходи по съдилища, после в затвора. така има работа за полицаи, съдии, снабдители на затворите и наркоманите престъпници се наказват.

  4. 4 Профил на J.J.
    J.J.
    Рейтинг: 842 Неутрално

    Време и у нас да се случи същото, обаче можем да се замислим, дали не се продава на туристи в някои курорти, като Слънчев бряг. Същото важи и за проституцията.

  5. 5 Профил на jackdaniels
    jackdaniels
    Рейтинг: 660 Неутрално

    27 тона на година. сложи го 10 кинта на грам народни цени -
    270 000 000 на година

    негативите - на много хора ще им е весело и ще се хилят, без да се притесняват че ще отидат в затвора или че си дават парите на съмнителни субекти

  6. 6 Профил на karni
    karni
    Рейтинг: 442 Весело

    Това би било много добър експеримент с практи4еско приложение и да се види най-накрая кое е по-добре да е забранена или легална марихуаната.....

  7. 7 Профил на kuku032
    kuku032
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Дянков трябва да се позамисли- има много позитиви!
    1. Акцизи, много приходи в хазната
    2.Разкриване на нови работни места
    3.Съживяване на селата в Родопите
    4. Развитие на туризма
    Уж беше на майтап, но не звучи толкова зле!

  8. 8 Профил на jubal harshaw
    jubal harshaw
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Много правилен подход. Единственият начин да се пречупи гръбнакът на нелегалния бизнес и полицейската корупция, свързана с него е да се изкара на светло.

    Всичко друго е прах в очите.

    http://jubalharshaw.wordpress.com
  9. 9 Профил на desunka
    desunka
    Рейтинг: 388 Неутрално

    , , смешно ми е без причина , само като видях снимките и ми стана смешно . Марихуанката е голям бизнес , питайте холандците, но не съм сигурна в дълготрайния и ползотворен ефект върху ума и тялото на човека.

  10. 10 Профил на jubal harshaw
    jubal harshaw
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    [quote#6:"karni"] кое е по-добре [/quote]

    В Холандия отдавна е очевидно.

    http://jubalharshaw.wordpress.com
  11. 11 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1406 Неутрално

    Добра идея. Изобщо, марихуаната трябва да се легализира по цял свят, невероятно полезно растение с много приложения.

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  12. 12 Профил на Борислава (be_free)
    Борислава (be_free)
    Рейтинг: 823 Неутрално

    Кажете на злото добро и готово няма да има вече зло, всичко ще е само добро.

    Абсолютната свобода дава абсолютна власт, а власта покварява, а абсолютната власт абсолютно покварява!
  13. 13 Профил на Канопус
    Канопус
    Рейтинг: 497 Весело

    От Швейцария на Латинска Америка са решили да стават Холандия на Латинска Америка

  14. 14 Профил на Канопус
    Канопус
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#9] от "desunka":

    Върху ума има дълготраен оглупителен ефект ...

  15. 15 Профил на Канопус
    Канопус
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Искам да видя как ще ги търпи Бразилия, че и Аржентина, да си садят канабис.

  16. 16 Профил на gorskiqt
    gorskiqt
    Рейтинг: 446 Неутрално

    До коментар [#7] от "kuku032":

    Аз това не го пуша, но съм съгласен с изводите. Щом в Холандия е легално, що и тук да да не е? Но там заедно с легалната трева се увеличава оборота и на забранените дроги. Не мога да кажа дали едното има връзка с другото?

  17. 17 Профил на Хипчо
    Хипчо
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    [quote#8:"jubal harshaw"]Много правилен подход. Единственият начин да се пречупи гръбнакът на нелегалния бизнес и полицейската корупция, свързана с него е да се изкара на светло.
    [/quote]

    Абе не се ли научиха от Сухия режим, бе!?!?!?!

    ВОДА, ПОВЕЧЕ ВОДА!
  18. 18 Профил на Imeto mi
    Imeto mi
    Рейтинг: 504 Неутрално

    До коментар [#9] от "desunka":

    В кои по-точно ефекти не си сигурна?

  19. 19 Профил на radoslavdj
    radoslavdj
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#6] от "karni":

    Не е експеримент. До скоро марихуаната беше легална в Холандия, има частични легализации или ако не легализации, поне толерирането и, и ефектите, като цяло са положителни. Както бяха написали и по-горе:

    - Увеличаване на приходи от акцизи
    - Понижаване на престъпността и намаляване на влиянието на групировките продаващи това вещество
    - Увеличаване на туристите, ако се предлага и за тях
    - В Холандия не се наблюдаваше повишение на употребата след като се легализира
    - Отделно за нашата държава може да се отглежда на места, където традиционно се е гледало тютюн, но с тази разлика, че ще носи много по-големи доходи
    - Допълнително може да се ползва в медицината, както и в промишлеността, дори по-евтина хартия може да се произвежда от марихуна без да се унищожават бавно растящи дървета
    - т.н., т.н.

    Ако се легализира ще е само от полза за нас, разбира се със строги регулации за не продаване на непълнолетни и регулиран по-подобие на цигари и алкохол.

  20. 20 Профил на kuku032
    kuku032
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#16] от "kostadv":

    През живота си не съм пипала трева, дори обикновения тютюн спрях! Но има положителен опит от света и има логика да се легализира. Така или иначе се продава и консумира, защо да не се узакони?

  21. 21 Профил на luba6a
    luba6a
    Рейтинг: 442 Неутрално

    не искат!нали много политици(освен мутрите) живеят от това...

  22. 22 Профил на с.н.с- з.м.с  greg1
    с.н.с- з.м.с greg1
    Рейтинг: 1094 Весело

    До коментар [#11] от "VеnRus 2008":

    Вероятно сте права, но дано не ми се случи да се размина с колата на някой напушен от" невероятно полезното растение с много приложения" веселяк ..

    "НИКОГА НЕ БЯХ СВОБОДЕН ДА БЪДА СЕБЕ СИ-ТОВА НАРИЧАМ НЕПРОСТИМО"-Metallica - Unforgiven
  23. 23 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1406 Неутрално

    [quote#22:"greg1"]Вероятно сте права, но дано не ми се случи да се размина с колата на някой напушен[/quote]

    Не ви пожелавам да се разминете и с колата на някой обърнал бутилка водка или 5 ракии на екс.

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  24. 24 Профил на с.н.с- з.м.с  greg1
    с.н.с- з.м.с greg1
    Рейтинг: 1094 Неутрално

    До коментар [#23] от "VеnRus 2008":

    Ефекта е еднакъв горе долу..

    "НИКОГА НЕ БЯХ СВОБОДЕН ДА БЪДА СЕБЕ СИ-ТОВА НАРИЧАМ НЕПРОСТИМО"-Metallica - Unforgiven
  25. 25 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1406 Неутрално

    [quote#24:"greg1"]Ефекта е еднакъв горе долу.. [/quote]

    Грешите. За предпочитане е напушеният веселяк, отколкото пияният бабаит.

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  26. 26 Профил на Лукчо
    Лукчо
    Рейтинг: 388 Неутрално

    [quote#25:"VеnRus 2008"]

    Ефекта е еднакъв горе долу.. - цитат на коментар #24 от “greg1”


    Грешите. За предпочитане е напушеният веселяк, отколкото пияният бабаит. [/quote]

    Тук не се спори при кое вещество злоупотребата е по-вредна! Злоупотребата е проблемна по принцип. Въпросът за шофирането след употреба на различни упойващи субстанции е от компетенцията на други органи (КАТ).
    Въпросът е да се реши трайният криминогенен ефект, който има забраната. Не влизайте в обичайните спорове за това кое е по-малко вредно.

  27. 27 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 2545 Весело

    Вива Уругвай !

    http://powerofpain.org/wordpress/wp-content/uploads/2012/01/heart.jpg

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  28. 28 Профил на atropin
    atropin
    Рейтинг: 602 Неутрално
  29. 29 Профил на Хипчо
    Хипчо
    Рейтинг: 1366 Гневно

    Заминавам за Монтевидео - казах!

    ВОДА, ПОВЕЧЕ ВОДА!
  30. 30 Профил на Гилгамеш
    Гилгамеш
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Освен престъпността, би имало и друг ефект. Аз бях силно учуден, когато прочетох преди 10-на години, че Саудитска Арабия е в челото не само на калпак от населението, но и номинално - по смъртни случаи в резултат на алкохолно отравяне и употреба на фалшив алкохол. Пък там пиячката е забранена.

    Ако ББ беше президент на Египет => http://prikachi.com/images/27/4258027E.jpg
  31. 31 Профил на TAC
    TAC
    Рейтинг: 711 Весело

    Тихо,тихо да не чуе Боко!Какъвто е алтернативен,ние ще подкараме амфетамини направо!!

    rock n' roll is king!
  32. 32 Профил на Ridiculous Върнете стария сайт!
    Ridiculous Върнете стария сайт!
    Рейтинг: 778 Весело

    До коментар [#31] от "TAC":

    А, не бой се, той няма да си подреже клона, на който седи. Нали от това печели, човека, тъкмо от нелегалната дрога. То все едно да искаш Ал Капоне да настоява за премахване на сухия режим

  33. 33 Профил на Трезвен
    Трезвен
    Рейтинг: 1366 Любопитно

    През периода януари – декември 2011 г. България е посетена общо от 8 712 821 чужденци.

    10 Лева на грам- минимум 5 грама на турист= 50 лева от турист

    43 564 105 лева

    Словом: четирсет и три милиарда лева на година. БВП на България

    За сравнение:
    БВП на България за 2011-та: 54,3 милиарда долара

    Мисля, че коментара е излишен.

  34. 34 Профил на atropin
    atropin
    Рейтинг: 602 Весело

    "Според правителството, за да се задоволи вътрешното търсене ще бъде необходимо производството на 27 тона марихуана годишно."

    Уругвай има 3.5 млн население, 27 тона идва по 8 гр. на калпак за година. Дори и само половината да пушат пак излиза, че правителството си подценява матряла.

  35. 35 Профил на atropin
    atropin
    Рейтинг: 602 Неутрално

    А от тези снимки как ми се допуши!!! Евала, дневник!

  36. 36 Профил на 10mm AUTO протестира срещу цензурата на цървула...
    10mm AUTO протестира срещу цензурата на цървула...
    Рейтинг: 497 Любопитно

    и в САЩ може легално да си вземеш марихуана...

  37. 37 Профил на Ал Тиквоне
    Ал Тиквоне
    Рейтинг: 660 Весело

    Крайно време е хората да разберат ИСТИНАТА за тази полезна билка и да си променят неандерталското мнение за марихуаната.

    ПРОСТ БОЙКО - СЛАБА ДЪРЖАВА !
  38. 38 Профил на Ал Тиквоне
    Ал Тиквоне
    Рейтинг: 660 Весело

    ...жалко ,че в България много хора са против легализацията на тревата , защото по този начин ще им намалее оборота от амфетамините

    [quote#36:"10mm AUTO"]и в САЩ може легално да си вземеш марихуана... [/quote]
    ...но САМО ако си болен от глаукома или рак и имаш рецепта

    ПРОСТ БОЙКО - СЛАБА ДЪРЖАВА !
  39. 39 Профил на hhhuuunnnn
    hhhuuunnnn
    Рейтинг: 360 Неутрално

    забраната за канабиса и за гъбите е: вредна, глупава, криминогенна, престъпна спрямо обществото, изключително благотворна спрямо търговията с истински опасните дроги... Към които влиза и съвсем легалния иначе алкохол.

    нищо не прилича повече на Работническо Дело от Дневник
  40. 40 Профил на appen 13
    appen 13
    Рейтинг: 497 Весело

    До коментар [#17] от "Хипчо":
    Е, ама пък си и гаден, припомняш им неща, които просто не искат да си припомнят....
    от мене много ++++++++++

    Един призрак броди из Европа, призрака на евроскептицизъма и много скоро той ще определя настоящето и бъдещето на германски ЕСсср.
  41. 41 Профил на zeer_streng
    zeer_streng
    Рейтинг: 605 Неутрално

    Конопа е бил забранен в Щатите в угода на химическите концерни, произвеждащи капрон. За да се замажат очите на обществото, са провъзгласили марихузната и хашиша за ужасни наркотици. След това, като вола и жабата. Всички държави започнали да поддържават на Америка и също забранили конопа, наричан вече със страшното латино название "марихуана".

  42. 42 Профил на grigoo
    grigoo
    Рейтинг: 597 Неутрално

    До коментар [#2] от "Pima":
    Много си далеч от истината, ако си мислиш, че ББ държи амфетамина, тва е разработено отдааавна отдаавна от ДС и не са пускали кокала нито за миг!!! Справка - Дупница, фармации, пикаещият във фонтани и неговите приятелчета

  43. 43 Профил на winner1
    winner1
    Рейтинг: 442 Неутрално

    [quote#34:"atropin"]Уругвай има 3.5 млн население, 27 тона идва по 8 гр. на калпак за година. Дори и само половината да пушат пак излиза, че правителството си подценява матряла.
    [/quote]

    И на мен това ми направи впечатление, явно са големи моралисти уругвайците!

    [quote#36:"10mm AUTO"]и в САЩ може легално да си вземеш марихуана... [/quote]
    може май само в Калифоения





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK