"Луфтханза" е на ръба на стачка

Предупредителна табела на летището във Франкфурт, озаглавена "В случай на стачка", информира пътниците на водещия немски авиопревозвач "Луфханза", чиито служители обявиха, че съвсем скоро ще започнат ефективни стачни действия

© Reuters

Предупредителна табела на летището във Франкфурт, озаглавена "В случай на стачка", информира пътниците на водещия немски авиопревозвач "Луфханза", чиито служители обявиха, че съвсем скоро ще започнат ефективни стачни действия



Клиентите на "Луфтханза" са изправени пред опасността от отмяна на стотици полети, след като тази сутрин пропадна и последният отчаян опит за преговори, които да предотвратят стачката, готвена от бордните служители на водещия германски авиопревозвач. Воденият от 13 месеца спор за заплатите и условията на труд между компанията и профсъюза UFO приключи без споразумение, съобщи агенция "Ройтерс", позовавайки се на говорителя на "Луфтханза".


От синдиката, който представлява работещите в кабинните екипажи на всички германски авиокомпании, включително 18 000 служители на "Луфтханза", отказаха коментар.


Източник, близък до UFO, обаче каза, че преговорите са пропаднали късно вечерта в понеделник. Организацията предупреди миналата седмица, че ако не постигне споразумение с компанията, ще прибегне до стачни дейности.




За вторник не е планирано прекъсване на дейността, но пътниците ще бъдат известявани почти в последния момент за провалени или отложени полети, когато започне протестът.


Профсъюзът се опитваше да издейства на служителите с 5% по-високи заплати след тригодишен период без увеличения, както и обещание от страна на работодателя да не наема временен персонал за своите полети. UFO се противопостави на плановете на "Луфтханза" да наема стюардеси на граждански договор за някои от полетите си от Берлин въпреки издаденото по-рано тази година становище на немски съд, че в това няма нищо незаконно.


Евентуална стачка на бордните екипажи ще доведе до отмяна на стотици полети и съответно до значителни загуби за компанията.


Когато през 2010 г. пилотите на "Луфтханза" призоваха за четиридневна стачка, изчисленията на авиопревозвача бяха, че тя ще му струва по 25 милиона евро на ден. По-рано тази година компанията регистрира загуби от десетки милиони евро вследствие стачката на наземния персонал в главната й централа – летището във Франкфурт.


Недоволството достига кулминацията си в момент, в който "Луфтханза" съкращава 3500 работни места – около 3% от общата си работна сила от 117 000 души. Компанията също така замразява инвестициите, като целта й е да стимулира печалбите, свити заради покачващите се цени на горивата и конкуренцията от страна на нискотарифните превозвачи и авиокомпаниите от Близкия изток.


Сред предприетите от "Луфтханза" мерки беше и прехвърлянето на договорите на пилотите и стюардесите на притежаваните от нея "Австрийски авиолинии" (Austrian Airlines) към по-нискотарифен филиал, както и стимулирането на сътрудничеството между основния бранд на компанията и новия й нискотарифен превозвач Germanwings.

Коментари (16)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на redneckyt
    redneckyt
    Рейтинг: 442 Неутрално

    То им е навик в Германия по това време на годината, и не само на тях...
    Ама иначе много работливи. Нали?!

    http://en.wikipedia.org/wiki/Causes_of_the_Great_Depression
  2. 2 Профил на Гита Ог
    Гита Ог
    Рейтинг: 768 Неутрално

    Компанията съкращава персонал, а те увеличение на заплатите искат... Много ме радват!

    Вещица от Овнерог
  3. 3 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 544 Неутрално

    вече ниама романтика в летенето и е станало ежедневиа и хората си гледат интереса от работата коиато предлагат на самолетите нали и те семеиства издьржат
    не може само банковите служители и номенклатурата да са добре платени

  4. 4 Профил на misho73
    misho73
    Рейтинг: 1149 Неутрално

    "... "Луфтханза" е на ръба на стачка ..." като във всяка фирма, в която е допуснато да се организира профсъюз, което не се различава много от терористична организация. Отдавна твърдя, че профсъюзите следва да се забранят и преследват строго от закона. Не виждам пречка за работник, недоволен от работата си, да я напусне. Принудителното спиране на производството или обслужването на клиенти е вид самоуправство, за нещастие все още разрешено от деятелите на комунизма. Странно, ако съм недоволен от "Луфтханза" в качеството си на клиент, дали мога да блокирам някой самолет, без да ми избият кътниците или дори по-лошо? Но виж, ако съм работник с червен потник - друга работа, блокирай, окупирай, чупи колкото щеш! Пък после китайците били криви че произвеждат всичко. Помни ли някой как Сименс се отърва от мобилните си телефони, чрез продажба на китайската Benq, само за да се оправи с талибаните от профсъюзите? Показателно.

    Какво могат Балканите заедно: https://youtu.be/8yuxnj1AWFk
  5. 5 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 823 Неутрално

    [quote#3:"dearblue"]не може само банковите служители и номенклатурата да са добре платени [/quote]

    ти имаш ли представа какви пари взимат тез в луфтханза?
    то верно, техните мафиоти са едни от малкото, които не са грачили за повече пари през послените години, ма тва си е изнудване от най-долен тип. и то на мой гръб. кат са има малко парите да ходят да летят полу-голи във върджин, дигнч !!!

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  6. 6 Профил на alexan1234
    alexan1234
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Добре че няма да пътувам сега, защото от години насам избирам тази компания, където и да отида в цял свят.

  7. 7 Профил на bushmaster
    bushmaster
    Рейтинг: 442 Неутрално

    [quote#4:"misho73"]е профсъюзите следва да се забранят и преследват строго от закона[/quote]
    много първобитно мислене

  8. 8 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 823 Неутрално

    [quote#7:"borracho"]много първобитно мислене [/quote]

    но верно. напоследък са си жива мафия, както и да го погледнеш. то хубаво да защитаваш работниците от крупния капиталист, а мен като пряк потърпевш кой ще ме защи??? щото на ония им е през оная работа, нито ще ги уволнат, нито нищо, ма аз ще седа 100 часа на едно летище, и ни напред ни назад, нали?

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  9. 9 Профил на bushmaster
    bushmaster
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#8] от "beatles":

    да, ако си клиент, си потърпевш, за съжаление.
    Но ако трябва да обвиняваме някой, това не са работниците.
    Отново за съжаление синдикат и профсъюз е мръсна дума в България. Не така е положението в ЕС, където всяка средно голяма фирма има собствен работнически съюз, в който участват всички работници.

  10. 10 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 823 Неутрално

    [quote#9:"borracho"]Не така е положението в ЕС,[/quote]
    бе не е сусем така. да, за работниците е гот, щото си мсилят че някой ги пази, това което синдиката пази е дефакто самия себе си, и то с пари както на работника, така и на шефа, еле па и на крайния потребител.
    с други думи неизгодно за всички, освен за самите синдикати.
    кво значи, всеки 3 години еди колко си процента, еди колко си отпуска, ако ли не- няма транспорт. кви са тия глупости, тва си е public service, кат не ти харесва, бегай да копаш картофи.

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  11. 11 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 544 Неутрално

    малко са лудите дето летиат на 10 км с 800 км/ч да се усмихват на публиката
    в арабските авиокомпании имат петродолари и плащат хубави заплати и ползват наготово самолетите на запада
    в европа и сащ има производители на самолети дето ползват полетите за поивки на море и планина и се радват на продуктите си сега печатат евро и ситуациата се ориентира кьм администрациата и банките ане кьм работническата класа

  12. 12 Профил на frequentflyer
    frequentflyer
    Рейтинг: 442 Неутрално

    'Люфти' са на червено с близо 1/2 млрда за последната година и 'дойче поуст', основният акционер им е доста ядосан.
    Голям проблем са доста съмнителните придобивания от последните години - 'суис', 'аустриан', 'бма' и т.н. Сега се опитват да продадът част от тях, но това става за сметка на ценат, като в случая с 'бма'.
    Друг голям проблем е излючително шарения 'флиит'. Де-факто няма авиационен производител чийто самолети или двигатели те да го нямат във флиита си. Куриозното е че някои от типовете се припокриват като възможности и сега ще се наложи да откажат или отложат потвърдени поръчки, а това струва пари.
    Раздутия щат и многото менаджери са също голям проблем.
    Голяма заплаха са 'лоу кост' операторите и най-вече 'Райънеър' който с около 1/3 персонал направи 1/2 млрда печалба за миналата година при същите пазарни условия, а в същото време 'Джърман уингс' който се брои 'лоу кост' трупа загуби.

  13. 13 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 544 Неутрално

    борбата за вьздуха е доста сложна и за регулирането и следенето на пьтникопотока

  14. 14 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 931 Неутрално

    [quote#5:"beatles"]ти имаш ли представа какви пари взимат тез в луфтханза?[/quote]

    Не го питай! Със сигурност няма, но помни какво са му наляли в главата по партийна линия!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  15. 15 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 931 Неутрално

    [quote#11:"dearblue"]и ситуациата се ориентира кьм администрациата и банките ане кьм работническата класа [/quote]

    Каква работническа класа ти кънти в главата бе юнак под акордите на крайцера Аврора!

    В Европа и САЩ отдавна приключиха с това понятие - там има гражданско общество. Работническата класа и пролетариата, като и естественият им съюзник в лицето на трудещото се селячество останаха само в репертоара на партийните секретари!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  16. 16 Профил на bushmaster
    bushmaster
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Заплатите следва да се повишават с ръста на производителността на труда, не повече и не по-малко.
    През последните 10 години с Германия заплатите тенденциозно растат по-малко от производителността, затова и няма нищо чудно в последно време синдикатите да повишават глас за по-високи заплати.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK