Северна Корея отказа хуманитара помощ и медикаменти от Южна

В КНДР проблемът с глада съществува дори и в години с добра реколта

© Reuters

В КНДР проблемът с глада съществува дори и в години с добра реколта



Северна Корея отказа да приеме хуманитарна помощ и медикаменти от Южна Корея. "Не ни трябва такава помощ", гласи официалният отговор на Пхенян, цитиран от южнокорейската информационна агенция "Йонхап".


Южна Корея предложи на Северна помощ, след като в КНДР заради наводненията загинаха 170 души, а повече от 200 хил. останаха без дом. На 10 септември с посредничеството на Червения кръст Пхенян заяви, че е съгласен да приеме предложението и се поинтересува какво по-точно предлага Сеул. Южна Корея заяви, че има готовност да предостави 10 тона брашно, три милиона опаковки спагети и медикаменти.


Наводненията през 2012 г. се оказаха едни от най-разрушителните в Северна Корея от 90-те години насам. Бедствието унищожи хиляди квадратни километри посеви, а в КНДР проблемът с глада съществува дори и в години с добра реколта. Ако Пхенян се беше съгласил да приеме продуктите, това щеше да е първата хуманитарна помощ за изминалите две години. Агенция Reuters припомня, че през 2011 г., когато Южна Корея предложи храни и лекарства на обща стойност от пет милиона долара, Северът поиска строителни материали и оборудване. Тогава Сеул оттегли първоначалното си предложение.


През август 2012 г. Световната продоволствена програма на ООН също предложи помощ и се очаква организацията да изпрати на КНДР повече от 300 тона продукти.

Коментари (24)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1397 Весело

    Гладни, но горди, умират с гордо вдигната глава и стиснати юмруци. Хвала!

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  2. 2 Профил на puhpuhan4o
    puhpuhan4o
    Рейтинг: 1177 Неутрално

    Тъпаци... Ей, тая страна няма да се оправи НИВГИШ.

    Върнете дъгата на децата, педераси!
  3. 3 Профил на Станислав Генов
    Станислав Генов
    Рейтинг: 684 Весело

    да си мрат от глад като искат

  4. 4 Профил на moloko_
    moloko_
    Рейтинг: 569 Весело

    Гладни,но горди,то всъщност Ким трети си е добре,да му мислят обикновените севернокорейци и да се молят да има повече трева.

  5. 5 Профил на puhpuhan4o
    puhpuhan4o
    Рейтинг: 1177 Неутрално

    До коментар [#1] от "VеnRus 2008":

    Някъде там между гордостта и тъпотията има някаква граница, ама май-май отдавна са я преминали...

    Върнете дъгата на децата, педераси!
  6. 6 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1397 Неутрално

    [quote#5:"puhpuhan4o"]Някъде там между гордостта и тъпотията има някаква граница, ама май-май отдавна са я преминали.[/quote]


    Проблемът тук е, че народът всъщност никой не го пита дали иска да умира горд, а тези, дето вземат решенията не знаят какво е глад.

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  7. 7 Профил на Long One
    Long One
    Рейтинг: 594 Неутрално

    До коментар [#6] от "VеnRus 2008":

    Много точно казано

    "We dance like marionettes, Swaying to the symphony... Of destruction"
  8. 8 Профил на puhpuhan4o
    puhpuhan4o
    Рейтинг: 1177 Неутрално

    До коментар [#6] от "VеnRus 2008":

    Има една много хубава мисъл, с която съм много съгласен: "Всеки народ си заслужава управлението".

    Върнете дъгата на децата, педераси!
  9. 9 Профил на dobrev1
    dobrev1
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Според мен отказа идва от сити които са начело, а не от гладните които имат нуждата.

    За съжаление ...

    Може би ситите си мислят ...
    да бе да ... сега народа като види по свястна храна после как да ги лъжем повече.

  10. 10 Профил на dobrev1
    dobrev1
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Сори, не бях прочел коментар 6
    та го повторих

    чукча не читател, той писател!

  11. 11 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1397 Неутрално

    [quote#8:"puhpuhan4o"]Има една много хубава мисъл, с която съм много съгласен: "Всеки народ си заслужава управлението"[/quote]


    За пирамидата на Маслоу знаеш ли? Е, как хора, чието физическо оцеляване е под въпрос да има висши идеи и потребности?

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  12. 12 Профил на puhpuhan4o
    puhpuhan4o
    Рейтинг: 1177 Неутрално

    До коментар [#11] от "VеnRus 2008":

    Ако ще си говорим за Organisational Behaviour, хубаво
    Ще те контиррам с това, че има доста по-модерни и по-точни теории от йерархиата на нуждите на Маслоу, на които съм по-фен.

    Върнете дъгата на децата, педераси!
  13. 13 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1397 Неутрално

    До коментар [#12] от "puhpuhan4o":

    Има много теории, но мисля, че в дадения случай Маслоу го е описал много добре, пък и българския народ го е казал простичко - "гладна мечка - хоро не играе". И то доста годинки преди Маслоу да стигне до същото заключение. Та и така с корейците. Мисля си, че това е и причината сатрапите им да ги държат на ръба на оцеляването, щото, ако са им пълни стомасите, ще почнат да се замислят и за душата.

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  14. 14 Профил на Alexandros
    Alexandros
    Рейтинг: 534 Неутрално

    До коментар [#1] от "VеnRus 2008":

    Кой според теб е горд, дебелия вожд и неговите охранени съпартийци или умиращите от глад хора?
    Никаква хвала, а позор.

    Inside every cynical person, there is a disappointed idealist.
  15. 15 Профил на jo
    jo
    Рейтинг: 466 Любопитно

    До коментар [#2] от "puhpuhan4o":

    Кои са тъпаци? Гладуващото население или управниците им?

  16. 16 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1397 Любопитно

    [quote#14:"Alexandros"]Никаква хвала, а позор. [/quote]

    Постът ми беше ироничен, но за съжаление няма отношение "иронично" затова го писах весело. Макар че, работата съвсем не е за смях, де...

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  17. 17 Профил на Deutsches Reich
    Deutsches Reich
    Рейтинг: 488 Неутрално

    в тази страна само вожда и най близките са добре а хората да гладуват

  18. 18 Профил на puhpuhan4o
    puhpuhan4o
    Рейтинг: 1177 Неутрално

    [quote#15:"jo"]Кои са тъпаци? Гладуващото население или управниците им? [/quote]

    Управляващите - че са надути, оядени, олигарични и тиранични пуяци.
    Населението - че овчедушно ги търпи.

    В България кой е тъп: управляващите, дето половината са с фалшиви/незаслужени дипломи, с плоски мозъци, никаква визия за бъдещето, прости, нагли и безочливи
    - или -
    Населението, че всеки 4 години преизбира едни и същи, че и им се радват на някои по Бузлуджа и не знам си къде?

    Невинни могат да бъдат само тези, коио искат промяна в положението си или ПОНЕ разбират, че не живеят добре. Може да е много грубо обобщение на нещата, очевидно е, че изцяло не е истина това написаното, но има и още една мисъл, с която съм също така много съгласен:

    "Сънят на разума ражда чудовища".

    Върнете дъгата на децата, педераси!
  19. 19 Профил на puhpuhan4o
    puhpuhan4o
    Рейтинг: 1177 Неутрално

    До коментар [#13] от "VеnRus 2008":

    Хубав пост, но само да ти напомня, че теорията на Маслоу не е теорема на Маслоу. Има не е дин или два научни труда, които оспорват (и опровергават) неговите теории. Като се върна от работа, ще си изровя нещата по ОВ от първи курс ако искаш и може да поспорим за различните теории.

    Защо тогава се раждат лидери с качества, които са на 3то, четвърто, че чак пето стъпало от йерархията на нуждите, без да имат осигурени първите 2? (1вото-храна, вода, сън; 2ро-сигурност, защита, имущество)? Явно е, че има разграничаване между съответните типове нужди.

    Общо-взето мога да се съглася само, че най-простите се манипулират най-лесно. Умният човек поне си задава въпроса "Защо?"...

    Върнете дъгата на децата, педераси!
  20. 20 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1397 Неутрално

    [quote#19:"puhpuhan4o"]Като се върна от работа, ще си изровя нещата по ОВ от първи курс ако искаш[/quote]

    Да, ще ми бъде интересно. Дай някакви линкове и ще прочета. Относно лидерите, е, винаги има изключения, но като цяло човек гледа преди всичко да е нахранен, облечен и да има къде да се подслони, преди да се замисли за другите неща от живота.

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  21. 21 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1850 Неутрално

    Ами като гледам помощите са капка в морето нищо не решават ама после някой ще се хвали че е помогнал.
    При 200 хил засегнати 10 тона брахно означава по 1 хляб за около 130 хил

  22. 22 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1850 Неутрално

    все едно на жителите на Перник да им предложен по един хляч и пакет спагети вместо разрушените къщи

  23. 23 Профил на АБПФК
    АБПФК
    Рейтинг: 808 Неутрално

    Южна Корея заяви, че има готовност да предостави 10 тона брашно, три милиона опаковки спагети и медикаменти.......

    Ха-ха! Колко са 10 тона брашно? Тия май се подиграват с хората.

    ☭ Нас червеното знаме роди ни...☭ http://youtu.be/EC58ZjzejL0
  24. 24 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4537 Разстроено

    "Северна Корея отказа хуманитара помощ и медикаменти от Южна"

    Комунистически глупаци.... обикновените хора в КНДР умират от глад, а те отказват помощ! Наистина много глупаво!

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK