
© IKEA
Страниците от двата каталога
Като изключим езика, по принцип каталозите на глобалните търговски компании в различните страни са еднакви. Не такъв е случаят обаче с рекламната книжка на шведския мебелен гигант "Икеа", разпространявана в Саудитска Арабия. В нея са изтрити всички женски образи, съобщава шведският вестник "Метро".
Изданието публикува снимки на едни и същи страници от каталозите, за да покаже, че в саудитската версия с помощта на фотошоп са премахнати всички изображения на жени. На някои от тях те са заменени с мъжки образи, докато на други са оставени само мебелите. Освен това в брошурата липсва и името на една от дизайнерките, работили за фирмата.
© IKEA
Шведският министър на търговията Ева Бьорлинг се въздържа от директна критика към "Икеа", но заяви, че човек не може да заличи жените от действителността и обществото. "Тези снимки са поредният тъжен пример за това колко много още има да се работи за постигане на равноправие на половете в Саудитска Арабия", добави тя.
На жените в арабското кралство е забранено да гласуват и да шофират, припомня БТА. Все пак миналата година крал Абдула обяви реформа, която ще им позволи да гласуват от 2015 г.
Говорителка на "Икеа" заяви, че компанията има ясна политика в сферата на равноправието на половете, и уточни, че предизвикалият критиките каталог е подготвен от холандски франчайзър, ръководещ магазините от веригата в Саудитска Арабия. В публикувано становище шведският мебелен гигант изрази съжалението си за случилото се: "Ние трябваше да реагираме и да осъзнаем, че изключването на жените от версията на каталога за Саудитска Арабия е в конфликт с ценностите на фирмата".
"Икеа" има повече от 300 магазина в около 40 страни.