Монголия демонтира статуята на Ленин

Статуята на Ленин в монголската столица скоро ще бъде демонтирана.

© Reuters

Статуята на Ленин в монголската столица скоро ще бъде демонтирана.



Смръщени вежди, втренчен в далечината взор и крачещ напред - бронзовата статуя на лидера на болшевишката революция, издигаща се в сърцето на монголската столица Улан Батор, някога бе символ на размаха на Съветския съюз.


Днес тя е изоставена и овехтяла, фундаментът й се използва за търговия с антикварни книги и учебници втора ръка. На преминаващите млади монголци в модни дънки и бейзболни шапки едва ли ще липсва, когато след няколко дни я продадат на търг и демонтират, разказва Reuters.


Решението да се премахне 4-метровата реликва на съветската пропаганда бе взето от столичния кмет Батул Ердене, известен още като един от "първите 13 демократи", помогнали за свалянето на комунизма с безкръвната революция от 1990г.




"Смятам, че комунистите са големи престъпници не само за околния свят, но и спрямо собствения им народ. Така че съм убеден, че тази статуя на Ленин трябва да се премахне, защото тя символизира репресиите", обяснява основателят на Демократическата партия в Монголия.


Началната цена за издигнатата преди 58 години статуя е 400 хиляди тугрици (225 евро) и според Батул две компании са проявили интерес, включително собственик на туристически обект край Улан Батор, който вече притежава статуя на диктатора Йосиф Сталин.


Кметът споделя изненадата си, че статуята е оцеляла толков адълго, имайки предвид милионите загинали в глада и масовите екзекуции под управлението на СССР. "В Монголия също имахме брутално комунистическо управление. През 30-те години само за две години загиват около 40 000 души. Избити са хладнокръвно. Това е било геноцид."


Монголия преживява бум на инвестиционния интерес заради откритите големи залежи от ценни метали и уран.

© Reuters

Монголия преживява бум на инвестиционния интерес заради откритите големи залежи от ценни метали и уран.


За мнозина възрастни монголци Ленин продължава да е руски лидер, подкрепил страната им в борбата за независимост п рез 1921г. "Ако я нямаше Русия и Ленин не ни беше помогнал, и Монголия нямаше да я има. Руснаците ни спасиха през 1921г. и отново през Втората световна война, когато японците нахлуха в страната ни. Дължим им много4, обяснява 55-годишният шофьор Ерденебилег Давагдорж.


Икономическите промени, през които преминава Монголия от 1991г. насам, биха накарали ленин да се обърне в стъкления си саркофаг в мавзолея в Москва. Монголия преживява днес бум в минното дело и десетки мултинационални корпорации пристигат тук с капиталистическите си методи.


Новите икономически и политически свободи съживиха култа към Ченгиз хан, който бе забранен в комунистическите времена, и статуи на великия вожд от ХІІІ век се издигат из цялата страна.


Батул се надява нов паметник да замести този на Ленин и някои вече предлагат мемориал на петимата, загинали в политическите протести от 2008г. Кметът предпочита това да е статуя на бившия монголски премиер Амар, екзекутиран през 1941г. в руския град  Омск. "До края си той се е съпротивлявал на комунистите и е платил за това с живота си. Последните му думи са били: "Познавам ви вас, комунистите. Вие не ни помагате, а искате да ни колонизирате. Не съм съгласен."

Ключови думи към статията:

Коментари (110)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 100 Рублей за Доллар
    100 Рублей за Доллар
    Рейтинг: 1212 Весело

    Паметника на окупатора в София и Алкьоша в Пловдив са на ред!

    Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!
  2. 2 Профил на DrAvalanche
    DrAvalanche
    Рейтинг: 1135 Любопитно

    А ние паметниците на Съветската армия и Альоша кога?

    Just get on stage AND FOOKING AVE IT
  3. 3 Профил на Рубиконан от Балъкимерия
    Рубиконан от Балъкимерия
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    ...Смятам, че комунистите са големи престъпници не само за околния свят, но и спрямо собствения им народ...

    Кратко и ясно! Бате Батуле, тебе статуя ти не требе

  4. 4 Профил на salvador
    salvador
    Рейтинг: 733 Весело

    Да го вземем и да го сложим в нашия нов музей на социалистическото изкуство.

    Комунистите са опасни за нашето здраве!!!
  5. 5 Профил на ARRI
    ARRI
    Рейтинг: 1416 Весело

    До коментар [#1] от "spas27":

    Тва никога нема да стане.....Даже се обсъжда вариянт, мумията от красните павете да бъде донесена на жълтите павета и да стои 1г. за да може мат'ряла който не е видял вожда да го види отблизо....Панимаеш, харошай мой Спасе......

    Плащат ми от швейцарското посолство да пропагандирам ПРЯКАТА ДЕМОКРАЦИЯ ! Признавам, че трол-я в тяхна полза с/у 5 франка на пост!
  6. 6 Профил на Сашо
    Сашо
    Рейтинг: 740 Весело

    Хулигани и варвари ! Не ги е срам ! Това е история ! Народ, който няма история, няма бъдеще ! Гаврите се с миналото си !!!

    "Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston Churchill
  7. 7 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Култът към Чингиз хан беше официална политика на монголската комунистическа партия и единствения монголски филм дето към гледал по комунистическо беше "Наследникът на Чингис хан.
    Факт е и, че Монголия нямаше да съществува като държава без Русия и СССР, а статуята се маха чак сега, защото Ленин и строя са недолюбвани и в Русия иначе Монголия не може да изкара и 10-20 години като държава без закрилата на Кремъл.

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  8. 8 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 684 Неутрално

    [quote#6:"Сашо"]Хулигани и варвари ![/quote]

    Да бе, един известен българин да има и те да му махнат статуята!

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  9. 9 Профил на Венко
    Венко
    Рейтинг: 620 Неутрално

    До коментар [#2] от "DrAvalanche":
    Нека първо Белене се приведе във вид адекватен на общочовешките ценности заложени в Гуантанамо. За да може , като тези паметници се върнат отново по местата им, да има къде да се приютят борците против паметниците.

    Жить стало лучше, жить стало веселее!
  10. 10 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2957 Неутрално

    За да се помни историята може да запазят комунистическите паметници, но трябва да направят паметници и на концлагеристите. Днес всички нацистки концлагери са места за поклонение, а комунистическите концлагери не. Да не би жертвите руснаци, украинци, татари, монголци и ... са по-малко ценни за своите наследници!

    подпис
  11. 11 Профил на gabarkov
    gabarkov
    Рейтинг: 684 Неутрално

    [quote#1:"spas27"]Паметника на окупатора в София и Алкьоша в Пловдив са на ред! [/quote]
    А дано, ама надали

  12. 12 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 684 Неутрално

    В София няма паметници на окупатори! А дали Альоша ще се маха ще решат гражданите на Пловдив.

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  13. 13 Профил на SSS
    SSS
    Рейтинг: 828 Неутрално

    др.Иванов, мирноооооо

  14. 14 Профил на robbie_williams
    robbie_williams
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Тия монголци още си живеят в социалистическия строй обаче...

    Ти виждаш нещата и питаш защо? А Аз мечтая за неща, които никога не са били и питам - защо не?
  15. 15 Профил на Сашо
    Сашо
    Рейтинг: 740 Неутрално

    [quote#12:"др. Иванов"]В София няма паметници на окупатори! [/quote]

    Червената армия през септември 1944 каква се явява, ако не окупатор?

    "Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston Churchill
  16. 16 Профил на Dehumanizer
    Dehumanizer
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Да я надробят и да я дадат на комунягите да си я носят по юртите. Там ако щат да си сложат парчетата в "червени кътове" и да им се кланят всеки ден.

    «Высокоэффективная экономика при отсутствии реальных политических и гражданских свобод - хрустальная российская мечта.»
  17. 17 Профил на Rim
    Rim
    Рейтинг: 1582 Неутрално

    Следва мавзолея на Владо Ленин също да
    се спомине, защото човека още не почива в мир!

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  18. 18 Профил на г-н Думанов
    г-н Думанов
    Рейтинг: 981 Весело

    [quote#2:"DrAvalanche"]А ние паметниците на Съветската армия и Альоша кога? [/quote]

    За съжаление изтървахме шанса. В началото на 90-те години беше точното време. Сега на много хора не им пука, други се поддават на комунистическото говорене, че това бил паметник на борбата срещу нацизма, освободители, братушки, бля-бля...
    Може обаче да се работи в посока вкарването на този паметник в по-голям монумент. Около него могат да се подредят 15 по-високи обелиска, всеки един от които ще символизира загинал войник от граничния отряд, оказал съпротива на навлизащия окупатор. Така МОЧА ще се окаже приклещен и затворен, а и няма да вият комунягите, че "по-лесно било да се събарят паметници, отколкото да се строят". Все едно, че те са ги плащали.

    CONTADOR GRATUITO!
  19. 19 Профил на г-н Думанов
    г-н Думанов
    Рейтинг: 981 Весело

    [quote#16:"Dehumanizer"]Там ако щат да си сложат парчетата в "червени кътове" и да им се кланят всеки ден. [/quote]

    Да! Има такова явление и на съвременен език е определено от антрополозите като "фрагментация".

    CONTADOR GRATUITO!
  20. 20 Профил на fanagoreca
    fanagoreca
    Рейтинг: 627 Весело

    Другарят Юмжагиин Цеденбал се е въртял бясно в гроба ...

  21. 21 Профил на jony
    jony
    Рейтинг: 533 Неутрално

    [quote#7:"др. Иванов"]Факт е и, че Монголия нямаше да съществува като държава без Русия и СССР, а статуята се маха чак сега, защото Ленин и строя са недолюбвани и в Русия иначе Монголия не може да изкара и 10-20 години като държава без закрилата на Кремъл.[/quote]

    И защо смяташ така? Какво щеше да стаме с Монголия, ако не беше Русия и СССР?

  22. 22 Профил на puss_in_boots
    puss_in_boots
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#20] от "fanagoreca":

    Абе ако трябва да си го кажем честно, ако не бяха руснаците и Ленин, Монголия щеше да е част от Китай. Китай превзе Тибет, нападна Корея, има апетити към големи територии от Индия. Монголия пък е още на картите на Република Китай (Тайван). Само където Ленин им скръцна със зъби първо на китайските републиканци, после и на комунистите. Въобще, гадни имперски игри. Малките почти нямат глас. Но определено можеше да е по-страшно за монголците.

  23. 23 Профил на Вишински
    Вишински
    Рейтинг: 481 Неутрално

    Значи, според кмета, е било по-добре да са си били останали в юртите, а електричество да са били видели към 1960 някъде...

  24. 24 Профил на Сашо
    Сашо
    Рейтинг: 740 Неутрално

    До коментар [#23] от "Вишински":

    Не вини хората, че уважават свободата си. Не всички са като нас.

    "Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston Churchill
  25. 25 Профил на Вишински
    Вишински
    Рейтинг: 481 Неутрално

    До коментар [#24] от "Сашо":

    Каква свобода?

    70% от монглоците и днес живеят като скотове. Както и преди. Разликата е, че след 1922, всички те получават шанс да се образоват, да се научат да четат, да видят що е електрическа крушка и пр.

    Да си бяха останали във феодализма. Паметник на Ленин нямаше да има, а всички щяха да живеят по юрти и да закусват с овча лой. Всички, не само 70%, както е сега.

  26. 26 Профил на αлферац
    αлферац
    Рейтинг: 620 Весело

    До коментар [#7] от "др. Иванов":

    Тайван още не признава независимостта на Монголия, защото я смята за китайска

  27. 27 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 1186 Неутрално

    Всички тия ленински паметници е редно да се махнат от площади и улици, но не е добре да се продават.
    Отдавна трябваше да се определи алея или място в парка (визирам София в случая), където скулптурите да бъдат отново поставени с информативни табели - това е история и тя трябва да бъде достъпна и съхранена.
    Паметника на съв. армия не може да се премести в сегашния му вид, но скулптурите биха могли да бъдат ре-аранжирани на новото място върху бетонни структури, които горе-долу напомнят сегашния паметник - архитекти могат да го измислят добре, Альошата, ако пловдивчани решат да го махат, също може да е част от музей на соца под открито небе в някой парк.
    Но определено комунистическите иконостаси не бива да стоят по централни места в градовете. Един красив пеещ фонтан може чудесно да замести съв.армия в София.

  28. 28 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1191 Неутрално

    Не е ли подобре вместо да го махат да му сложжат една голяма табела на която да пише "е те тоя бандит ни ... мамата и на целия свят"

  29. 29 Профил на Rim
    Rim
    Рейтинг: 1582 Неутрално

    Паметника на окупатора в София ще се
    премахне само ако ОДС (Синята коалиция)
    възстанови силите си и ни свика под
    знамената на един мощен (като едно време)
    2-3 дневен митинг в центъра.
    Друг вариант няма. Точно от там идва и
    най-голямата опасност за червените.
    За това години наред цялата сила на
    медиите беше насочена срещу Иван Костов!
    Бойко и Кунева не ги плаши.
    Страх ги е само от Иван Костов!

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  30. 30 Профил на Вишински
    Вишински
    Рейтинг: 481 Неутрално

    Монголия е единствената страна в света, за която социализма е представлявал едноверменно и исторически шанс, и гигантска крачка напред.

    Така че, точно те нямат право да се оплакват. Всички други могат, не и те.

  31. 31 Профил на fanagoreca
    fanagoreca
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#22] от "puss_in_boots":


    [quote#22:"puss_in_boots"]Въобще, гадни имперски игри. Малките почти нямат глас. Но определено можеше да е по-страшно за монголците.[/quote]

    Нямам какво да добавя , освен , че страната е много хубава . А защо си мисля , че те пишат на кирилица ...?!?

  32. 32 Профил на Сашо
    Сашо
    Рейтинг: 740 Неутрално

    [quote#25:"Вишински"]Разлиата е, че след 1922, всички те получават шанс да се образоват, да се научат да четат, да видят що е електрическа крушка и пр.
    [/quote]

    Когато си в затвора също получаваш шанс да се образоваш и да работиш. Имаш покрив, топло легло и храна. Но най-важното е, че си затворник.
    Чаткаш ли ?

    "Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston Churchill
  33. 33 Профил на Вишински
    Вишински
    Рейтинг: 481 Неутрално

    До коментар [#32] от "Сашо":

    Не. Нищо не чаткам. Защото, тук затвори няма. И никой за нищо не е спирал волния порив на монголците. До 1922 те - цялото население - се лекуват с шамани, живеят по юрти, неграмотността е близо 100%, пътища няма, индустрия няма, селско стопанство няма... Има само степи, камили, якове, овце и население, което рядко надживява 40-тата си годишнина.

    Аз разбирм до 1922 Монголия да е имала някакъв стнадарт, който да е бил погубен от социализма. Но за тази страна социализмът е само положителен период от историята им.

    Когато от минус 10 се изкачиш до нулата, то това си е прогрес.

  34. 34 Профил на Сашо
    Сашо
    Рейтинг: 740 Неутрално

    До коментар [#33] от "Вишински":

    Прогрес, с цената на десетки хиляди убити хора. Само болният комунистически начин на мислене може да оправдае подобно нещо.

    "Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston Churchill
  35. 35 Профил на Thoth
    Thoth
    Рейтинг: 627 Весело

    "Кметът предпочита това да е статуя на бившия монголски премиер Амар, екзекутиран през 1941г. в руския град Омск. "До края си той се е съпротивлявал на комунистите и е платил за това с живота си. Последните му думи са били: "Познавам ви вас, комунистите. Вие не ни помагате, а искате да ни колонизирате. Не съм съгласен.""

    Ето това е кмет, а не като нашите г***близци.

    “Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful.” - Seneca
  36. 36 Профил на Thoth
    Thoth
    Рейтинг: 627 Любопитно

    До коментар [#33] от "Вишински":


    [quote#33:"Вишински"]Но за тази страна социализмът е само положителен период от историята им. [/quote]

    "имайки предвид милионите загинали в глада и масовите екзекуции под управлението на СССР."

    Най-положителният период!
    *facepalm*

    “Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful.” - Seneca
  37. 37 Профил на Вишински
    Вишински
    Рейтинг: 481 Неутрално

    До коментар [#34] от "Сашо":

    Глупости на търкалета! Точно пък в Монголия никой не е убиван. Нали, за да убиеш някого, първо трябва да го откриеш? Как се открива чергар, обитаващ площ колкото половин България?

    Това е една от причините в Монголия никога да не е имало дисидентство или дори опит за съпротива срещу социализма. Никой там не е бил против него. Това да не би да е Украйна или Русия?

  38. 38 Профил на Вишински
    Вишински
    Рейтинг: 481 Неутрално

    До коментар [#36] от "NnT":

    Ти какво знаеш за Монголия, освен факта, че съществува? Или, си караме по инерция, а? Щом е имало социализъм, значи са гладували обезателно... ДЕПМ папагалска.

  39. 39 Профил на pentcho
    pentcho
    Рейтинг: 451 Неутрално

    Прогресивното човечество веднага да заклейми тези монголци !

  40. 40 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Само ние останахме с МОЧА!
    Долу, бутай Альошата!

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  41. 41 Профил на iSiktir
    iSiktir
    Рейтинг: 564 Неутрално

    Ми то Ленин е с монголски произход, вместо да се гордеят с такава историческа личност, те му бутат паметника.
    Бил е герой за времето си.
    Вандалски акт е да си унищожаваш историята.

    Путин - враг номер 1 на тутраканската селищна система
  42. 42 Профил на Сашо
    Сашо
    Рейтинг: 740 Неутрално

    [quote#37:"Вишински"]Глупоти на търкалета! Точно пък в Монголия никой не е убиван.[/quote]

    Като част от сталинските чистки :
    The purges led to the almost complete eradication of Tibetan Buddhism in the country, and cost an estimated 30,000-35,000 lives, equivalent to about five percent of Mongolia's population

    //това е според труд на британски учен от кеймбридж от 2002.

    "Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston Churchill
  43. 43 Профил на Thoth
    Thoth
    Рейтинг: 627 Разстроено

    До коментар [#38] от "Вишински":

    [quote#37:"Вишински"]Глупоти на търкалета! Точно пък в Монголия никой не е убиван. Нали, за да убиеш някого, първо трябва да го откриеш?[/quote]

    Само в чистките м/у 37-ма и 39-та са убити над 30 000 души. Явно са стреляли напосоки, щом не са могли да ги открият...

    ...комунистическа простотия и невежество.

    “Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful.” - Seneca
  44. 44 Профил на dgd
    dgd
    Рейтинг: 1937 Неутрално

    Ами браво на Монголия. У нас все още има в София, Пловдив, Бургас... гигантски каменни кютуци символизиращи робската ни връзка със СССР.
    Връзки с Русия - да, СССР - на бунището.

    muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
  45. 45 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1541 Неутрално

    "Познавам ви вас, комунистите. Вие не ни помагате, а искате да ни колонизирате. Не съм съгласен."
    "В Монголия също имахме брутално комунистическо управление. През 30-те години само за две години загиват около 40 000 души. Избити са хладнокръвно. Това е било геноцид."
    "Смятам, че комунистите са големи престъпници не само за околния свят, но и спрямо собствения им народ. Така че съм убеден, че тази статуя на Ленин трябва да се премахне, защото тя символизира репресиите", обяснява основателят на Демократическата партия в Монголия.
    ...Някои народи имат памет и достойнство,други не.Ние сме от вторите.

  46. 46 Профил на Петър Иванов
    Петър Иванов
    Рейтинг: 1252 Весело

    Др. Иванов,

    Ако не веше Съветския съюз , щяхме още да сме под турско робство ...

  47. 47 Профил на Борислава (be_free)
    Борислава (be_free)
    Рейтинг: 808 Любопитно

    А ние кога ще съборим паметника възхваляващ американските бомбардировки над София?

    Абсолютната свобода дава абсолютна власт, а власта покварява, а абсолютната власт абсолютно покварява!
  48. 48 Профил на Борислава (be_free)
    Борислава (be_free)
    Рейтинг: 808 Любопитно

    [quote#45:"Лелка"]"Познаам ви вас, комунистите. Вие не ни помагате, а искате да ни колонизирате. Не съм съгласен."
    "В Монголия също имахме брутално комунистическо управление. През 30-те години само за две години загиват около 40 000 души. Избити са хладнокръвно. Това е било геноцид."
    "Смятам, че комунистите са големи престъпници не само за околния свят, но и спрямо собствения им народ. Така че съм убеден, че тази статуя на Ленин трябва да се премахне, защото тя символизира репресиите", обяснява основателят на Демократическата партия в Монголия.
    ...Някои народи имат памет и достойнство,други не.Ние сме от вторите. [/quote]

    Кога България е изгубила най-голяма част от населението си преди или след падането на комунизма? или по точно преди или след идването на димократокапитализма?

    Абсолютната свобода дава абсолютна власт, а власта покварява, а абсолютната власт абсолютно покварява!
  49. 49 Профил на Борислава (be_free)
    Борислава (be_free)
    Рейтинг: 808 Гневно

    [quote#34:"Сашо"]Прогрес, с цената на десетки хиляди убити хора. Само болният комунистически начин на мислене може да оправдае подобно нещо. [/quote]

    Прогрес, с цената на десетки хиляди убити хора. Само болният капиталистически начин на мислене може да оправдае подобно нещо.

    Така е по-правилно!

    Абсолютната свобода дава абсолютна власт, а власта покварява, а абсолютната власт абсолютно покварява!
  50. 50 Профил на Сашо
    Сашо
    Рейтинг: 740 Неутрално

    До коментар [#47] от "be_free":

    Паметникът, за който говориш не възхвалява, а е в памет на загинали. Правиш разлика нали?
    Възхваляващите паметници в София са два - в княжеската градина и в лозенец, до булевард "черни връх".

    "Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston Churchill
  51. 51 Профил на Сашо
    Сашо
    Рейтинг: 740 Неутрално

    До коментар [#49] от "be_free":

    Говоря за Монголия, която наред с всяка страна, до която се е докоснал марксизма-ленинизма, губи десетки (в някои случаи стотици хиляди, в други милиони) от населението си.
    Какъв капитализъм те гони?

    "Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston Churchill
  52. 52 Профил на Rozalina
    Rozalina
    Рейтинг: 582 Неутрално

    До коментар [#9] от "Венко":

    Еха, невероятно изказване!

    Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
  53. 53 Профил на Rozalina
    Rozalina
    Рейтинг: 582 Неутрално

    До коментар [#23] от "Вишински":

    Добре, че са комунистите, та да видим всички електричеството!
    ВИВА!

    Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
  54. 54 Профил на kamm
    kamm
    Рейтинг: 471 Неутрално

    А, в Русе още седи цирея Альоша! Че, даже и до него живея...

  55. 55
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  56. 56 Профил на Rozalina
    Rozalina
    Рейтинг: 582 Неутрално

    До коментар [#29] от "Рим":

    Има и друг вариант.

    Аз много силно се надявам да го удари метеорит или да се разбият извънземни в него.

    Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
  57. 57 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4304 Неутрално

    Браво!!!

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  58. 58 Профил на Цанко Цанов
    Цанко Цанов
    Рейтинг: 451 Неутрално

    " Батул се надява нов паметник да замести този на Ленин..."

    Разбира се! Паметник на Чингис хан - най-демократичния владетел в историята. И не е пролял капчица кръв.

  59. 59 Профил на ekolog
    ekolog
    Рейтинг: 402 Неутрално
  60. 60 Профил на Венко
    Венко
    Рейтинг: 620 Неутрално

    До коментар [#54] от "rycher":
    Това твоето не е живот. Прихванал си цирей. Този до теб ще те излекува. Клин клин избива...

    Жить стало лучше, жить стало веселее!
  61. 61 Профил на brutester
    brutester
    Рейтинг: 556 Неутрално

    А сега си представете до статуята на Ленин, друга с войници насочили пушки към покойният премиер Амар и изписани неговите думи:
    "Познавам ви вас, комунистите. Вие не ни помагате, а искате да ни колонизирате. Не съм съгласен."
    От страни черни плочи с имената на всички убити или изчезнали по време на комунизма.

    Ефекта ще е много по-голям от това да разрушиш един камък.


    <-- Пътен знак Г1: Движение само направо след знака
  62. 62 Профил на Венко
    Венко
    Рейтинг: 620 Неутрално

    До коментар [#61] от "brutester":
    Камъка за да го разрушиш иска сили и умения.
    Паметник да разрушиш стига само простотия.
    Простотия има навсякъде освен в България...

    [quote#61:"brutester"]да разрушиш един камък. [/quote]

    Жить стало лучше, жить стало веселее!
  63. 63 Профил на brutester
    brutester
    Рейтинг: 556 Неутрално

    До коментар [#62] от "Венко":

    Съгласен съм, но паметника си остава един камък. Това което го прави значим за хората са асоциациите, който предизвиква у зрителя. Ако сринеш камъка, не заличаваш паметника. Ако промениш камъка, може да разрушиш паметника.

    Абе много се увартях, с малко думи -не трябва да се разрушава защото е безумие. Това което му трябва е нов щрих които да го промени - пример боядисването на паметника в София (макар, че си е вандализъм и не смятам, че е правилно).

    <-- Пътен знак Г1: Движение само направо след знака
  64. 64 Профил на Венко
    Венко
    Рейтинг: 620 Неутрално

    До коментар [#63] от "brutester":
    Така е. Живота е асоциации и алегории.

    Жить стало лучше, жить стало веселее!
  65. 65 Профил на Sioux
    Sioux
    Рейтинг: 780 Гневно

    [quote#48:"be_free"]Кога България е изгубила най-голяма част от населението си преди или след падането на комунизма?[/quote]

    Според официалната статистика - раждаемостта в България е с най-висока стойност през 20-те и 30-те години на миналия век, а към края на 40-те бавно, но сигурно започва да спада. Това говорят фактите - със съветската окупация на странта и наложения със сила човеконенавистен терористичен комунистически режим, започва и големия срив в раждаемостта.

    За изгубено население, също, можем да говорим именно по време на съветската окупация на страната, когато само в рамките на няколко месеца са избити 30 хиляди ЦИВИЛНИ български граждани.

  66. 66 Профил на Венко
    Венко
    Рейтинг: 620 Неутрално

    До коментар [#65] от "Sioux":
    Много е лош СССР. Толкова много време го няма , а Запада продължава да не ражда и гледа с упование към исляма. И ислямските раждащи сили се отзовават на тъй жалния повик.

    Жить стало лучше, жить стало веселее!
  67. 67 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4695 Любопитно

    "За мнозина възрастни монголци Ленин продължава да е руски лидер, подкрепил страната им в борбата за независимост п рез 1921г. "Ако я нямаше Русия и Ленин не ни беше помогнал, и Монголия нямаше да я има. Руснаците ни спасиха през 1921г. и отново през Втората световна война, когато японците нахлуха в страната ни. Дължим им много, обяснява 55-годишният шофьор Ерденебилег Давагдорж."

    Ако погледнете историята на Монголия ще разберете, че горния цитат е верен! Днес Монголия съществува благодарение на СССР, ако не бяха руснаците днес Монголия още щеше да бъде част от Китай! Но е и вярно също, че имало репресии на комунистите спрямо монголците... ! Освен това е имало гонения, репресии и убийства на монголски будисти, а стотици будистки храмове са били унищожени от комунистите атеисти! Днес Будизма в Монголия процъфтява.... още един пример, че вярата на хората не може да бъде унищожена!

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  68. 68 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3356 Весело

    [quote#47:"be_free"]А ние кога ще съборим паметника възхваляващ американските бомбардировки над София? [/quote]

    Нямам нищо против да си закарате шмайзера на територията на руското посолство, вземете и пловдивският Альоша. Ако щете след това комундерите, жертвоприношения и чернна магия практикувайте под тях.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  69. 69 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    [quote#47:"be_free"]А ние кога ще съборим паметника възхваляващ американските бомбардировки над София?[/quote]А кога ще съборим паметника на армията вероломно нахлула и окупирала България на
    8 септември 1944 година.

    Натиск, постоянство и търпение.
  70. 70 Профил на бай Георги
    бай Георги
    Рейтинг: 564 Неутрално

    С много руснаци съм говорил за Путин,и трябва да ти кажа,че го боготворят.Путин е голям! Той е човек,който защитава интересите на страната си! Както виждате взима,но и дава! Американците направиха бази тук и какво получихме в замяна? Даже визите не премахват все още,нали сме съюзници?

    ‎"Това, което ние сме го построили- вие не може да го боядисате" Тодор Живков
  71. 71 Профил на бай Георги
    бай Георги
    Рейтинг: 564 Неутрално

    Добре че бяха руснаците, които плюете само, но ви спасиха да носите чалми и потури, те ви направиха хора

    ‎"Това, което ние сме го построили- вие не може да го боядисате" Тодор Живков
  72. 72 Профил на г-н Думанов
    г-н Думанов
    Рейтинг: 981 Неутрално

    До коментар [#65] от "Sioux":

    Ако трябва да прецизираме - най-високият прираст е отбелязан през 1923 г., а отрицателен прирастът става през "златното време" след 1974 г.

    CONTADOR GRATUITO!
  73. 73 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#71] от "бай Георги":
    Като направиш на някой добро ,но постоянно му го натякваш и искаш постоянно да ти благодари , как мислиш - колко може да изтрае тоя някой преди да ти ...................................

    Натиск, постоянство и търпение.
  74. 74 Профил на бай Георги
    бай Георги
    Рейтинг: 564 Весело

    До коментар [#73] от "do":

    Всеки ден руснаците бият телеграми до София с искания за благодарности нали

    ‎"Това, което ние сме го построили- вие не може да го боядисате" Тодор Живков
  75. 75 Профил на бай Георги
    бай Георги
    Рейтинг: 564 Неутрално

    До коментар [#72] от "foster":

    Eдни хора като се оядат и се разлигават, нещат да раждат, бедните хора правят най много деца, пример ромите

    ‎"Това, което ние сме го построили- вие не може да го боядисате" Тодор Живков
  76. 76 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1441 Весело

    До коментар [#74] от "бай Георги": Знам че със старчета по това време не се спори ама ... помислих че може и да има някое нормално ,но айде за днеска толкова.

    Натиск, постоянство и търпение.
  77. 77 Профил на Венко
    Венко
    Рейтинг: 620 Неутрално

    [quote#73:"do"]как мислиш - колко може да изтрае тоя някой [/quote]

    Поне 500 години за българските условия и материал.

    Жить стало лучше, жить стало веселее!
  78. 78 Профил на Венко
    Венко
    Рейтинг: 620 Неутрално

    До коментар [#68] от "Realist":
    Времената, за които си измиваш устата си и тоалетната им, съпоставими ли са ?

    Жить стало лучше, жить стало веселее!
  79. 79
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  80. 80
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  81. 81
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  82. 82
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  83. 83
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  84. 84
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  85. 85
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  86. 86
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  87. 87
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  88. 88
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  89. 89
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  90. 90
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  91. 91
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  92. 92
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  93. 93
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  94. 94
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  95. 95
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  96. 96
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  97. 97
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  98. 98
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  99. 99
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  100. 100 Профил на puss_in_boots
    puss_in_boots
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#21] от "jony":

    Китай щеше да я глътне. Ти може и да не знаеш, но Монголия е била част от китайската империя. И още няколко десетилетия е на официалните карти.

    Щяха да са свободни колкото Тибет е свободен.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK