Хидролокаторът на "Коста Конкордия" е бил изключен по време на инцидента

Гледка към "Коста Конкордия" от пристанището на остров Джилио

© Reuters

Гледка към "Коста Конкордия" от пристанището на остров Джилио



Хидролокаторът на круизния кораб "Коста Конкордия", който корабокрушира до бреговете на италианския остров Джилио през януари тази година, е бил изключен, стана ясно на изслушванията по досъдебното производство, които се провеждат тази седмица.


На него трябва да се реши дали обвиненията срещу капитана Франческо Скетино ще останат в настоящия си вид и ще доведат до реален процес и дали ще бъдат повдигнати такива и срещу компанията Costa Cruises, оперирала лайнера.


От фирмата хвърлят цялата вина върху Скетино, но някои заключения на експертите, представени пред съда, навеждат на мисълта, че причините за трагедията са били комплексни, пише агенция Reuters.




Капитанът е обвинен в непредумишлено убийство на 32-ма души, в предизвикването на корабокрушение и изоставянето на кораба. Той признава, че е допуснал грешки, но твърди, че вината за случилото се не е само негова.


Според експертни свидетели важни елементи от апаратурата на "Коста Конкордия", сред които хидролокаторът, са били изключени по време на инцидента. Има съмнения и че индонезийският кормчия на лайнера може да не е разбрал дадените му заповеди. Адвокатът на Скетино Бруно Лепорати заяви, че аварийните генератори също не са работели в критичния момент.


"Всички тези елементи, ако бяха функционирали, може би щяха да компенсират негативния ефект от действията на капитана Скетино и да помогнат да се избегне загубата на човешки животи, дори и корабът пак да беше потънал", каза Джулиано Лиуци, адвокат на асоциацията за правата на потребителите Codacons.


От Costa Cruises заявиха, че плавателният съд е бил екипиран с повече радарни системи от необходимото и че достатъчен брой от тях са работели, за да отговаря той на законовите изисквания.


Съдът трябва да прецени представените му доказателства и евентуално да насрочи дело за началото на 2013 г.


Самият "Коста Конкордия" си стои на подводната скала срещу италианския бряг. Специализирани екипи от стотици гмуркачи и корабни инженери са започнали деликатната операция по подготовката за неговото изваждане.

Коментари (8)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на jubal harshaw
    jubal harshaw
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    С 32-ма удавени, които не са станали хиляда и кусур само заради късмет и подходящия вятър, ако не го цакнат с една длъжка присъда капитана ...

    http://jubalharshaw.wordpress.com
  2. 2 Профил на Рубиконан от Балъкимерия
    Рубиконан от Балъкимерия
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    ...индонезийският кормчия на лайнера може да не е разбрал дадените му заповеди...??

    Това някакъв майтап ли е?

  3. 3 Профил на AModoMio
    AModoMio
    Рейтинг: 1090 Неутрално

    Има съмнения и че индонезийският кормчия на лайнера може да не е разбрал дадените му заповеди.


    ''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
    По време на заседанието Скетино направо си прехвърли вината върху него.

    Ако този свят ти е омръзнал, то тогава опитай да го промениш
  4. 4 Профил на AModoMio
    AModoMio
    Рейтинг: 1090 Неутрално

    Costa Concordia. Говори командира Schettino се опитва да хвърли вината на потъването на морските карти, теченията и съветите на друг командир

    http://www.rai.tv/dl/RaiTV/programmi/media/ContentItem-7278ab9a-1040-40ac-a25a-6f80c8baa880.html#p=

    Ако този свят ти е омръзнал, то тогава опитай да го промениш
  5. 5 Профил на Цъкльо ВЪРНЕТЕ СТАРИЯ ДИЗАЙН.
    Цъкльо ВЪРНЕТЕ СТАРИЯ ДИЗАЙН.
    Рейтинг: 786 Неутрално

    До коментар [#2] от "Twinston Myth":

    Не не е !!! Мнозинството от моряците плаващи в момента са филипинци,индонезийци,руснаци или подобни и са с елементарни познания по английски.
    Катастрофата с Коста Конкордия е показателна за това до къде може да доведе скъперничеството на компаниите , спестявайки няколко хиляди от заплати погубва 32 човешки живота и съсипва кораб за 1,5 млрд долара.

    АМАН ОТ НЕКАДЪРНИ ОБНОВЛЕНИЯ
  6. 6 Профил на Гита Ог
    Гита Ог
    Рейтинг: 754 Неутрално

    [quote#5:"Цъкльо"]Мнозинството от моряците плаващи в момента са филипинци,индонезийци,руснаци или подобни и са с елементарни познания по английски.[/quote]
    В това няма нищо лошо (да са чужденци). Но да не могат да се разбират помежду си е недопустимо. В този ред на мисли- виновна е фирмата, виновен е и капитанът.

    Вещица от Овнерог
  7. 7 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 866 Весело

    Капитализъм котенца, Парица, Царица... от всичко правим икономии и от капитани, кормчии и ехолокатори също ....
    Добре че мястото близо до брега и плитко, а и един българин от екипажа се разтичал, щото иначе жертвите щяха да бъдат в пъти по 32....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  8. 8 Профил на АБПФК
    АБПФК
    Рейтинг: 808 Неутрално

    [quote#5:"Цъкльо"]Катастрофата с Коста Конкордия е показателна за това до къде може да доведе скъперничеството на компаниите , спестявайки няколко хиляди от заплати погубва 32 човешки живота и съсипва кораб за 1,5 млрд долара. [/quote]
    Не е точно скъперничество, а конкуренцията между компаниите. Една като почне да назначава чужденци от втория и третия свят, всички други следват, защото иначе стават неконкурентоспособни и печалбите им падат. А при капитализма когато падат печалбите става зле. Същото е и с изнасянето на производството в Китай и други страни.

    ☭ Нас червеното знаме роди ни...☭ http://youtu.be/EC58ZjzejL0




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK