Учени: Въглеродните емисии увеличават и риска от космически сблъсъци

© Associated Press

За последиците от увеличените въглеродни емисии и глобалното затопляне има много информации. Последно проучване откри неизвестен досега интересен ефект от повишеното замърсяване на въздуха – по-висок риск от сблъсъци на космически обекти в горните слоеве на атмосферата.

Откритието, публикувано в списание Nature Geoscience, е на учени от Лабораторията за морски изследвания във Вашингтон, университета "Олд Дъминиън" във Вирджиния, Университета на Ватерло в Онтарио и Университета на Йорк във Великобритания.

Те са установили, че натрупването на големи количества въглероден диоксид охлажда термосферата и намалява плътността й на височина над 90 километра, като по този начин спада и триенето на обектите в нея. Вследствие на това остарелите сателити, използваните ракетни носители и всичкият останал космически боклук се задържат на определена височина по-дълго време, което увеличава риска от сблъсъци и съответно възможността парченца от този боклук да паднат на земята.

За да стигнат до тези заключения, учените са използвали сателитни данни, чрез които са проследили промените в концентрацията на въглероден диоксид на височина 101 километра през последните осем години – от 2004 до 2012 г. Досега тези изменения се измерваха на височина до 35 километра, докъдето достигат балоните и самолетите.

Космическият боклук винаги е представлявал опасност за корабите и станциите, тъй като може да нанесе щети за много пари. Досега сблъсъците са били редки – средно по веднъж годишно, според данни на НАСА. В доклад от миналата година обаче Националният изследователски съвет на САЩ е предупредил космическата агенция, че количеството на отломките в околоземната орбита е достигнало критично ниво – към момента там има 21 000 парчета, по-големи от 10 см. За да се намалят рисковете от сблъсъци, отвъд океана започват да разработват технологии за отстраняване на космическия боклук.

1. 1 Профил на madagaskar
    madagaskar

Вече кат` пресичаме, трябва и нагоре да поглеждаме

Ако МЗ предупреждава, че „пушенето убива“, редно е и ние, пушачите, да предупреждаваме, че кражбите в Министерството на здравеопазването убиват повече
  2. 2 Профил на takeshi303
    takeshi303

Тези се оляха да пишат глупости.

3. 3 Профил на jubal harshaw
    jubal harshaw

Това вероятно има най-вече значение за орбитите на вече съществуващ космически боклук, които ще се променят от промяната в плътността на атмосферата.

До коментар [#2] от "normandy":

Е, не са всички капацитети като тебе да разбират от всичко - от американска политика, та до космически боклук.

4. 4 Профил на Distributed
    Distributed

"натрупването на големи количества въглероден диоксид охлажда термосферата и намалява плътността й на височина над 90 километра"

Колко големи количества? 350 ppm? 500? 10 000 ppm?

Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  5. 5 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution

Учените взеха да прекаляват...

Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  6. 6 Профил на palermo88
    palermo88

глупости на търкалета

7. 7 Профил на BlueWater
    BlueWater

[quote#4:"Distributed"]Колко големи количества? 350 ppm? 500? 10 000 ppm?[/quote]Данните са получени от "Atmospheric Chemistry Experiment Fourier Transform Spectrometer" намиращ се на Канадския спътник SCISAT-1.

Сега нивото на СО2 на височина 100 км е
    225 ppm.

Увеличението за СОх на тази височина е с 23.5 ppm за последните десет години.

Сега нивото на СО2 в Тропосферата е
    390 ppm.

8. 8 Профил на emil
    emil

Няма средство за отстраняване на "космическия боклук" и няма да има никога. Това е една нерешима задача и нейният предсказан край прилича на изразходването на петрола. Така както нашите едно-две поколения изразходват петрола от името на всички бъдещи поколения така изконсумирваме и околоземното пространство и оставяме един голям проблем на внуците си. Единственият начин е да се ограничи боклука който създаваме на по-високи орбити и където той ще стои с хилядолетия и да чакаме времето да свърши работата си на ниските орбити. Всичко останало са фантазии.

Заглавие в Дневник: ДБ са килимчето на което БСП стъпи за да се върне на власт
  9. 9 Профил на quasimodo
    quasimodo

2093 година: човечеството успешно разви технология, благодарение на която спокойно може да достигне най-отдалечените точки на Вселената. За съжаление не може да изстреля космическия апарат, защото околоземната орбита е толкова замърсена, че сблъсъкът му с космическо-земни отпадъци е 99% сигурен

10. 10 Профил на theWho
    theWho

Тъй като става въпрос предимно за метали и високотехнологични отпадъци, предлагам на НАСА да изпрати в орбита всичките ни налични мангали, та да ги посъберат.

11. 11 Профил на αлферац
    αлферац

Мене най ме кефи забраната за ядрени изпитания в открития космос!!!

12. 12 Профил на silent step
    silent step

Следващата новоизлюпена простотия на затоплистите.