Спасени чертежи на "бръмбара" на VW са предложени на търг

Спасени чертежи на "бръмбара" на VW са предложени на търг

© Bonhams



Оригинални чертежи на "народната кола" на Адолф Хитлер, спасени от британски офицери в края на Втората световна война, бяха предложени на търг от аукционната къща Bonhams. С тях се продават и два тома подробни инструкции как да се произвежда и сглобява моделът на Volkswagen, станал известен като "бръмбара" или "костенурката" и придобил световна слава в десетилетията след 1945г.


Чертежите, предлагани от частни лица с оценка 3-4 хиляди паунда, били открити в руините на на фабрика на Volkswagen в Северна Германия. Заводът във Волфсбург е произвеждал леки коли, но след това е преминал към военни автомобили и дори части за ракетите V1.


След обезвреждането на неизбухнала бомба, пусната от съюзниците, полк. Чарлз Радклиф и майор Айвън Хърст открили чертежите на колата, създадена от д-р Фердинанд Порше. С тяхна помощ те възстановили дейността на предприятието и така допринесли за възраждането на компанията, която днес е най-големият производител на автомобили в Европа. Именно екземплярът с подписа на полк. Радклиф се предлага на търг.




Двата тома с инструкции са възстановен вариант на оригиналните документи, унищожени в бомбардировките. С тяхна помощ работниците и инженерите са можели да подновят работа. По страниците са представени отделни компоненти като двигателя, горивната помпа, карбуратора, скоростната кутия, шасито и т.н.


Подобен комплект са имали Радклиф, Хърст и полк. Майкъл Макивой, които са надзиравали работата в завода във Волфсбург.


Спасени чертежи на "бръмбара" на VW са предложени на търг

© Bonhams


Радклиф търсел подходящо място за ремонт на британските танкове и пратил Хърст да огледа фабриката. Там били открити документите и полковникът преценил, че заводът би могъл да започне да създава автомобили за армейските нужди. Първата поръчка била за 20 000 коли, но заради острата липса на суровини до март 1946г. били произведени 1000. През май 1949г. е създадена Volkswagenwerk, а преди края на годината предприятието е върнато на германците. Днес една от улиците до предприятието носи името на майор Хърст.


В десетилетията след това са произведени 21 милиона коли от този тип, а миналата седмица в Лос Анжелис бе представен поредният й вариант.

Коментари (19)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ivailosavoff
    ivailosavoff
    Рейтинг: 493 Весело

    Гениален автомобил за времето си! За мен, този дизаин си остава актуален и днес!

  2. 2 Профил на Dragoslava
    Dragoslava
    Рейтинг: 998 Весело
  3. 3 Профил на Вели
    Вели
    Рейтинг: 1079 Неутрално
  4. 4 Профил на Питанка
    Питанка
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Голямата малка кола.

    "Въпросителната" е просто уморена "Удивителна!"
  5. 5 Профил на k@lcho
    [email protected]
    Рейтинг: 488 Неутрално

    старите модели са класика и ще бъдат, а новите само го докарват на визия и повечко кончета под капака и някоя и друга екстра

    няма кой, значи – аз, няма кога, значи – сега! Control - C Control - V! DONT Control - ME! ... Просто е НАЛИ!
  6. 6 Профил на Γαλλα
    Γαλλα
    Рейтинг: 1391 Любопитно

    Чудно ми е кога кроиката на бричовете му ше я пуснат на търг...днес тоа модел гащи са бая популярни...

    Писна ми от цирк, на път съм да умрЪ от смях...
  7. 7 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1818 Любопитно

    Мисля си, че ако сега фирмата реши да възобнови производството на този автомобил, с нови двигатели и абсолютно същият дизайн, то той отново би се превърнал в хит !

  8. 8 Профил на Captain Shakespeare
    Captain Shakespeare
    Рейтинг: 587 Неутрално

    До коментар [#7] от "vagabond66":

    Костенурката се произведа във филиала в Бразилия.Обновен модел.

    Правильно говорил Гоголь "В России две беды — дураки и дороги" причём первых ну очень много!!
  9. 9 Профил на epoc
    epoc
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    [quote#1:"ivailosavoff"]Гениален автомобил за времето си! За мен, този дизаин си остава актуален и днес! [/quote]

    Абсолютно, той и Citroen 2CV са може би най-емблематичните коли на 20-ти век в този клас.

    Икономедия се превърна в трибуна на тролове ЗА и ПРОТИВ правителството. Очевидно е, че няма какво да се говори или коментира с такива драскачи....
  10. 10 Профил на epoc
    epoc
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#7] от "vagabond66":

    За съжаление по-скоро няма да отговори на половината европейски норми за сигурност.

    Икономедия се превърна в трибуна на тролове ЗА и ПРОТИВ правителството. Очевидно е, че няма какво да се говори или коментира с такива драскачи....
  11. 11 Профил на Sabbath
    Sabbath
    Рейтинг: 1041 Неутрално

    До коментар [#9] от "epoc": И Citroen 2CV е създаден от от д-р Фердинанд Порше. След войната,съюзниците му взели мярката и като награда за сътрудничеството му с национал-социалистите го изпратили във френски затвор.Там той създава двата коня.

  12. 12 Профил на ivailosavoff
    ivailosavoff
    Рейтинг: 493 Неутрално

    До коментар [#9] от "epoc":

    Абсолутно съгласен! Ситроен 2CV кола ме4та!!!

  13. 13 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1818 Неутрално

    До коментар [#8] от "Captain Shakespeare":

    -Аз мисля, че класическият модел от отдавана е спрян от производство! -Иначе се произвежда така нареченият "NEW BEETLE", който се произвежда върху платформата на "GOLF -4 "! В този смисъл това все пак е напълно нов автомобил ! -Ако някъде се произвежда, то не е масово производство и е под формата на "тунинг" и за ценители !

  14. 14 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1818 Любопитно

    До коментар [#10] от "epoc":

    Мисля, че в моментът фирмата "VOLKSWAGEN" e в състояние да направят много по здраво купе от класическото, с абсолютно същият дизайн ! -На здравина ще го докарат, обаче за въздушното съпротивление е друга работа, все пак автомобилът е конструиран виждате през, кои години .

  15. 15 Профил на geysh_pozitanski
    geysh_pozitanski
    Рейтинг: 496 Неутрално

    Социалистът, борещ се за построяването на социализма само и единствено в Германия и носещ незавидното име Адолф е направил толкова много велики нещица, че до днес е ненадминат строител, техничар, организатор и т.н.
    Няма да изброявам, но неговите аутобани са живи и днес и поради неговото качестено изпълнение няма ограниение на скоростта по тях - кеф ти карай с 300, кеф ти с 400 км в час!
    Неговите страховити ракети са живи и днес и "порят" космоса, макар и с несвойственото име "союз" и т.н.
    Неговата щурмова карабина и днес си остава жива и войнствена, макар и под новото име А(л)К(аш)!
    Негооовите реактивни двигатели са на въоръжение и до днес по всички реактивни самолети в света!
    Тепърва ще се строят вагони за влакове с ширина 6 метра, които той е измислил!

    Или ккто е кзал плиний старши - победителите не доказаха с нищо, че са по-добри от победените1

  16. 16 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1234 Неутрално

    До коментар [#15] от "geysh_pozitanski":

    Точно така, отдавна разправям, че хората не са само лоши и добри, а покриват целия спектър от оттенъци между черното и бялото. Снощи се опитах да обясня на дъщеря ми, че чичко Адолф е направил и някои хубави неща наред с ужасите, ама тя не ми повярва - лош бил и толкоз, така ги зомбират в училище. Дадох и пример точно с бръмбара. На Порше между другото са му предлагали и руснаците да работи за тях.

  17. 17 Профил на Торбеш
    Торбеш
    Рейтинг: 1388 Неутрално

    Известно е, че Ханс Ледвинка от чехословашката "Татра", а не Ф.Порше е истинският създател на "бръмбара".
    Ф.Порше признава през смях, че двамата с Ледвинка си "надничали иззад рамото" един на друг и така Ф.Порше откраднал суперуспешния проект, а Ледвинка нямал какво да открадне.
    Това е признато от съда и след войната Фаувето плаща на Чехословакия 3млн.марки обезщетение, крупна за времето си сума.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Beetle#Influence_of_Tatra

    Като българин съм горд, че думата "неудачник" е незаменяема чуждица в българския език, заемка от руския език.
  18. 18 Профил на gibi
    gibi
    Рейтинг: 727 Неутрално

    Не забравяйте, че легендарният бръмбар на Фердинанд Порше е създаден главно и за нуждите на Ромел в Северна Африка. С двутактов двигател и въздушно охлаждане, но също, като камион - на шаси! Изключително здрава конструкция! След войната сменят двигателя с четиритактов и с водно охлаждане. Макар и доста по различно на външен вид Трабито е ист5инският наследник на техническата идея. Макар и с купе от пресован картон, то е на шаси и е много по здраво от съвременните боклуци. Жалко, че такива модели сега не отговарят на комерсиалните интереси на производителите! Никой не би започнал да прави коли, които собственикът може да ползва безпроблемно 30 и повече години! Биха фалирали защото няма да се харчи новата продукция.

  19. 19 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 886 Весело

    До коментар [#18] от "gibi":

    Това за "Бръмбара" и Ромел и Северна Африка си е твое свободно съчинение на тема бръмбари....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK