
© Bonhams
Оригинални чертежи на "народната кола" на Адолф Хитлер, спасени от британски офицери в края на Втората световна война, бяха предложени на търг от аукционната къща Bonhams. С тях се продават и два тома подробни инструкции как да се произвежда и сглобява моделът на Volkswagen, станал известен като "бръмбара" или "костенурката" и придобил световна слава в десетилетията след 1945г.
Чертежите, предлагани от частни лица с оценка 3-4 хиляди паунда, били открити в руините на на фабрика на Volkswagen в Северна Германия. Заводът във Волфсбург е произвеждал леки коли, но след това е преминал към военни автомобили и дори части за ракетите V1.
След обезвреждането на неизбухнала бомба, пусната от съюзниците, полк. Чарлз Радклиф и майор Айвън Хърст открили чертежите на колата, създадена от д-р Фердинанд Порше. С тяхна помощ те възстановили дейността на предприятието и така допринесли за възраждането на компанията, която днес е най-големият производител на автомобили в Европа. Именно екземплярът с подписа на полк. Радклиф се предлага на търг.
Двата тома с инструкции са възстановен вариант на оригиналните документи, унищожени в бомбардировките. С тяхна помощ работниците и инженерите са можели да подновят работа. По страниците са представени отделни компоненти като двигателя, горивната помпа, карбуратора, скоростната кутия, шасито и т.н.
Подобен комплект са имали Радклиф, Хърст и полк. Майкъл Макивой, които са надзиравали работата в завода във Волфсбург.
© Bonhams
Радклиф търсел подходящо място за ремонт на британските танкове и пратил Хърст да огледа фабриката. Там били открити документите и полковникът преценил, че заводът би могъл да започне да създава автомобили за армейските нужди. Първата поръчка била за 20 000 коли, но заради острата липса на суровини до март 1946г. били произведени 1000. През май 1949г. е създадена Volkswagenwerk, а преди края на годината предприятието е върнато на германците. Днес една от улиците до предприятието носи името на майор Хърст.
В десетилетията след това са произведени 21 милиона коли от този тип, а миналата седмица в Лос Анжелис бе представен поредният й вариант.
ivailosavoff
Рейтинг: 493 ВеселоГениален автомобил за времето си! За мен, този дизаин си остава актуален и днес!
Dragoslava
Рейтинг: 998 ВеселоЛегендарен бръмбар.
Вели
Рейтинг: 1079 НеутралноВелик автомобил.
Питанка
Рейтинг: 1391 НеутралноГолямата малка кола.
"Въпросителната" е просто уморена "Удивителна!"[email protected]
Рейтинг: 488 Неутралностарите модели са класика и ще бъдат, а новите само го докарват на визия и повечко кончета под капака и някоя и друга екстра
няма кой, значи – аз, няма кога, значи – сега! Control - C Control - V! DONT Control - ME! ... Просто е НАЛИ!Γαλλα
Рейтинг: 1391 ЛюбопитноЧудно ми е кога кроиката на бричовете му ше я пуснат на търг...днес тоа модел гащи са бая популярни...
Писна ми от цирк, на път съм да умрЪ от смях...vagabond66
Рейтинг: 1818 ЛюбопитноМисля си, че ако сега фирмата реши да възобнови производството на този автомобил, с нови двигатели и абсолютно същият дизайн, то той отново би се превърнал в хит !
Captain Shakespeare
Рейтинг: 587 НеутралноДо коментар [#7] от "vagabond66":
Правильно говорил Гоголь "В России две беды — дураки и дороги" причём первых ну очень много!!Костенурката се произведа във филиала в Бразилия.Обновен модел.
epoc
Рейтинг: 1391 Неутрално[quote#1:"ivailosavoff"]Гениален автомобил за времето си! За мен, този дизаин си остава актуален и днес! [/quote]
Икономедия се превърна в трибуна на тролове ЗА и ПРОТИВ правителството. Очевидно е, че няма какво да се говори или коментира с такива драскачи....Абсолютно, той и Citroen 2CV са може би най-емблематичните коли на 20-ти век в този клас.
epoc
Рейтинг: 1391 НеутралноДо коментар [#7] от "vagabond66":
Икономедия се превърна в трибуна на тролове ЗА и ПРОТИВ правителството. Очевидно е, че няма какво да се говори или коментира с такива драскачи....За съжаление по-скоро няма да отговори на половината европейски норми за сигурност.
Sabbath
Рейтинг: 1041 НеутралноДо коментар [#9] от "epoc": И Citroen 2CV е създаден от от д-р Фердинанд Порше. След войната,съюзниците му взели мярката и като награда за сътрудничеството му с национал-социалистите го изпратили във френски затвор.Там той създава двата коня.
ivailosavoff
Рейтинг: 493 НеутралноДо коментар [#9] от "epoc":
Абсолутно съгласен! Ситроен 2CV кола ме4та!!!
vagabond66
Рейтинг: 1818 НеутралноДо коментар [#8] от "Captain Shakespeare":
-Аз мисля, че класическият модел от отдавана е спрян от производство! -Иначе се произвежда така нареченият "NEW BEETLE", който се произвежда върху платформата на "GOLF -4 "! В този смисъл това все пак е напълно нов автомобил ! -Ако някъде се произвежда, то не е масово производство и е под формата на "тунинг" и за ценители !
vagabond66
Рейтинг: 1818 ЛюбопитноДо коментар [#10] от "epoc":
Мисля, че в моментът фирмата "VOLKSWAGEN" e в състояние да направят много по здраво купе от класическото, с абсолютно същият дизайн ! -На здравина ще го докарат, обаче за въздушното съпротивление е друга работа, все пак автомобилът е конструиран виждате през, кои години .
geysh_pozitanski
Рейтинг: 496 НеутралноСоциалистът, борещ се за построяването на социализма само и единствено в Германия и носещ незавидното име Адолф е направил толкова много велики нещица, че до днес е ненадминат строител, техничар, организатор и т.н.
Няма да изброявам, но неговите аутобани са живи и днес и поради неговото качестено изпълнение няма ограниение на скоростта по тях - кеф ти карай с 300, кеф ти с 400 км в час!
Неговите страховити ракети са живи и днес и "порят" космоса, макар и с несвойственото име "союз" и т.н.
Неговата щурмова карабина и днес си остава жива и войнствена, макар и под новото име А(л)К(аш)!
Негооовите реактивни двигатели са на въоръжение и до днес по всички реактивни самолети в света!
Тепърва ще се строят вагони за влакове с ширина 6 метра, които той е измислил!
Или ккто е кзал плиний старши - победителите не доказаха с нищо, че са по-добри от победените1
areta
Рейтинг: 1234 НеутралноДо коментар [#15] от "geysh_pozitanski":
Точно така, отдавна разправям, че хората не са само лоши и добри, а покриват целия спектър от оттенъци между черното и бялото. Снощи се опитах да обясня на дъщеря ми, че чичко Адолф е направил и някои хубави неща наред с ужасите, ама тя не ми повярва - лош бил и толкоз, така ги зомбират в училище. Дадох и пример точно с бръмбара. На Порше между другото са му предлагали и руснаците да работи за тях.
Торбеш
Рейтинг: 1388 НеутралноИзвестно е, че Ханс Ледвинка от чехословашката "Татра", а не Ф.Порше е истинският създател на "бръмбара". luence_of_Tatra
Като българин съм горд, че думата "неудачник" е незаменяема чуждица в българския език, заемка от руския език.Ф.Порше признава през смях, че двамата с Ледвинка си "надничали иззад рамото" един на друг и така Ф.Порше откраднал суперуспешния проект, а Ледвинка нямал какво да открадне.
Това е признато от съда и след войната Фаувето плаща на Чехословакия 3млн.марки обезщетение, крупна за времето си сума.
http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Beetle#Inf
gibi
Рейтинг: 727 НеутралноНе забравяйте, че легендарният бръмбар на Фердинанд Порше е създаден главно и за нуждите на Ромел в Северна Африка. С двутактов двигател и въздушно охлаждане, но също, като камион - на шаси! Изключително здрава конструкция! След войната сменят двигателя с четиритактов и с водно охлаждане. Макар и доста по различно на външен вид Трабито е ист5инският наследник на техническата идея. Макар и с купе от пресован картон, то е на шаси и е много по здраво от съвременните боклуци. Жалко, че такива модели сега не отговарят на комерсиалните интереси на производителите! Никой не би започнал да прави коли, които собственикът може да ползва безпроблемно 30 и повече години! Биха фалирали защото няма да се харчи новата продукция.
boby1945
Рейтинг: 886 ВеселоДо коментар [#18] от "gibi":
Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....Това за "Бръмбара" и Ромел и Северна Африка си е твое свободно съчинение на тема бръмбари....