Бившият СССР става приоритет №1 за външната политика на Русия

Руският президент Владимир Путин

© Reuters

Руският президент Владимир Путин



Русия се вижда като остров на стабилността във "все по-трудно предсказуемия" и "турбулентен" свят, а главния приоритет на външната политика през третия мандат на президента Владимир Путин ще бъде постсъветското пространство. Това личи от проекта за външна политика на Русия, цитиран от в. "Коммерсантъ."


В деня на встъпването си в длъжност в началото на май Путин възложи на руското външно министерство да разработи нова стратегия за политиката зад граница. Подготвеният проект, който е бил изпратен на Путин и други ведомства преди дни, трябва да бъде подписан до края на тази година.


Според документа авторите са използвали много от идеите на Путин в програмната му статия "Русия и променящия се свят", публикувана преди президентските избори през март. Една от тезите на руския лидер е, че Русия трябва да изгражда външната си политика в крайно нестабилен свят, а много от проблемите са предизвикани от Запада и най-вече от САЩ, които се намесват във вътрешните работи на други държави.




Изменени са акцентите в раздела "Регионални приоритети". Абсолютният приоритет на външната политика на Русия е интеграцията на постсъветското пространство. Голямо внимание е отделено на Общността на независимите държави (ОНД), на Граничния съюз, на бъдещия Евразийски икономически съюз, на Организация на Договора за колективна сигурност, както и на съюзната държава между Русия и Беларус. Русия също така се надява да включи в задълбочените интеграционни процеси и Украйна.


Второ място в приоритетите на Русия заема Европейският съюз – особено внимание се отделя на постигането на безвизов режим. Най-важните партньори в Европа са Германия, Франция, Италия и Холандия – държавите, с които има активно сътрудничество в газовата сфера. След това се говори за взаимодействие с държавите от ОССЕ, НАТО, Северна Европа, Балтийските държави и Балканите.


Бившият СССР става приоритет №1 за външната политика на Русия

© Ройтерс


Най-накрая след всички тези приоритети идва САЩ. Основна задача е получаване на "правни гаранции, че системата за противоракетна отбрана не е насочена срещу руските сили за атомно възпиране", както и "съблюдаване на нормите на международното право, включително принципа за ненамеса във вътрешните работи на държавите."


Макар Китай и Индия да са посочени след САЩ в концепцията за външна политика, те са определени като едни от най-важните посоките на руската външна политика. Азиатско-Тихоокеанския регион е посочен като "най-динамично развиващото се геополитическо пространство, където се премества центърът на тежестта на световната икономика и политика."


В новата концепция светът е разглеждан като много по-нестабилен и непредсказуем. Взимайки предвид различни фактори като глобалната икономическа криза, отслабването на ролята на ООН, засилване на трансграничните заплахи и "тенденция за реидеологизация на международните отношения", авторите правят извода:


"В условия на глобална турбулентност и растяща взаимна зависимост на държави, опитите за изграждане на отделни "оазиси на спокойствие и безопасност" изглеждат безперспективни." Въпреки това Русия има "уникална, сформирана през вековете роля на уравновесяващ фактор в международните отношения и развитието на световната цивилизация". Това е и свръхмисията, съгласно която Русия ще изгражда външната си политика, коментира "Коммерсантъ."


Русия ще има няколко основни цели, смятат авторите на доклада. Първата е спасяване на световната икономика, втората е борба с намесата във вътрешните работи, а третата - защита на "безалтернативната" роля на ООН, т.е. недопускане на това, което се случи в Либия - "военни интервенции и други форми на намеса."


За реализирането на тези цели Русия трябва да използва "мека сила" (превод на понятието soft power – бел.ред.). Путин използва този термин за първи път във външнополитическата си статия, а след това и в юлското послание към руския дипломатически корпус. В новата концепция има и руската му дефиниция :"комплексен инструментариум на решаване на външнополитически задачи опирайки се върху възможностите на гражданското общество, информационно-комуникационните, хуманитарните и други алтернативни на класическата дипломация методи".


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (168)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на wallenstein
    wallenstein
    Рейтинг: 425 Неутрално

    Много ясно, че руските приоритети са в Беларус и Украйна!

  2. 2 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 880 Любопитно

    "...става приоритет №1..." Гати заглавието....
    Че той си е приоритет от разпадането на СССР ))) Да не мислите, че Русия се е загрижила за екологията на Уганда?

  3. 3 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1569 Неутрално

    Коя държава я имаха за 16-та ре/с/публика на СССР?

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  4. 4 Профил на rex
    rex
    Рейтинг: 572 Неутрално

    На гол задник чифте кагебейски пищови...

    Мразим Гоце и Любо Гоцев
  5. 5 Профил на 100 Рублей за Доллар
    100 Рублей за Доллар
    Рейтинг: 1112 Весело

    ХА-ХА-ХА


    Союз нерушимый республик свободных
    Сплотила навеки Великая Русь.
    Да здравствует созданный волей народов
    Единый, могучий Советский Союз!

    и така той се разпадна през 1991-а

    Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!
  6. 6 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1614 Неутрално

    Владимир Владимирович, вие искате да сте Брежнев номер 2 ? Вова, руснаците няма да ви го позволят.

  7. 7 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 778 Неутрално

    Само стойте по-далеч от България.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  8. 8 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 880 Весело

    Обаче, на Дневник нещо им е станало.... От няколко дена пускат линкове, което е похвално! Ето, в случая са дали линк към Руското НАТО.

  9. 9 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3389 Неутрално

    Само идиот може да прави няколко пъти една и съща грешка и да очаква различен резултат.
    Алберт Айнщайн

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  10. 10 Профил на jubal harshaw
    jubal harshaw
    Рейтинг: 1291 Весело

    Малко късно, Сталин почна на 40.

    http://jubalharshaw.wordpress.com
  11. 11 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 880 Весело

    [quote#7:"Distributed"]Само стойте по-далеч от България. [/quote]

    Що бе? Нека идват, да харчат пари, да инвестират! ))) Сякаш не знаеш, че руските долари са същите на цвят и на дизайн като американските долари Дори от една и съща печатница излизат

  12. 12 Профил на Рубиконан от Балъкимерия
    Рубиконан от Балъкимерия
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    На неизживяните "пролетарии от всички страни" им дай да се съеша... пардон - съединяват!
    П.П.
    Това за "меката сила" в случая с Русия и преди, и сега зависи от природните й ресурси - особено невъзобновяемите такива...
    П.П.П.
    А Луната и Марс къде са в стълбицата с приоритети на Матушката?

  13. 13 Профил на 100 Рублей за Доллар
    100 Рублей за Доллар
    Рейтинг: 1112 Весело

    Следващата съпка е сух режим за мужиците и последващо разпадане на Посткомунистическата Съвтската Североазиатска Республика

    Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!
  14. 14
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  15. 15 Профил на Xintu
    Xintu
    Рейтинг: 675 Неутрално

    "...Русия ще има няколко основни цели, смятат авторите на доклада. Първата е спасяване на световната икономика..."

    Е сега си е*а майката!

    Close to the Edge
  16. 16 Профил на Øϰϰå Çҩßё
    Øϰϰå Çҩßё
    Рейтинг: 580 Неутрално

    много ще е интелигентно да четет история преди да встъпват във власт

    иронията е моята първа, втора и трета природа, аронията няма нищо общо
  17. 17 Профил на Позитанчо
    Позитанчо
    Рейтинг: 770 Весело

    Вълка козината си мени, но нрава не.От 22 г. се опитват да убеждават простолюдието, че Русия не била СССР.
    Нова била, с други приоритети, демократична била.
    Русия си една, от 5 века. Баба Меца иска меда на работливите пчелички т.е. съседите си. Баба Меца си има в България рояк търтеи, ДС - олигарси, които винаги са готови да бръкнат в кошера на българина , извадят медената пита и поднесът на тепсия на кремълският им велможа.
    Затова пчеличките се чупят една по една и скоро ще останат само търтеи, близко-.източници и далеко-източници.

  18. 18
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  19. 19 Профил на faso
    faso
    Рейтинг: 646 Весело

    Аз съм пътят, и истината, и животът каза той.

  20. 20 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1414 Неутрално

    На мястото на Вовата в Кремъл би се притеснявам за наколкото стотин милиона китайци, които търсят жизнено пространство и закономерно ще поглеждат на север....
    Иначе - крокодилски сълзи за СССР едва ли са рецепта за бъдещето, но явно джуджетата са се примирили с това че бляскаво е само миналото им...

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  21. 21 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 3986 Неутрално

    Не става само с искане !
    Трябва и акъл !
    И конкурентна икономика също.
    А не клошарско подобие на "икономика".
    В смисъл,каквото изкопаш го продаваш...
    Заради това последното ще си останат само с мераците.
    Зер,съжителството с клошари не е най-търсеното в днешно време.

  22. 22 Профил на abc
    abc
    Рейтинг: 213 Весело

    Няма страшно за грандоманските им планове докато цените на петрола и газта са високи когато започнат да падат пак ще има принизяване както казваше една тяхна марионетка от близкото минало

  23. 23 Профил на Отнесен
    Отнесен
    Рейтинг: 733 Неутрално

    [quote#14:"Ганий"]Сегашнат 27 дупка на европейския кавал.[/quote]

    ДНЕВНИК, ЗАЩО ПРЕЦАКАХТЕ АРХИВА? СЕГА КАК ЩЕ ГЛЕДАМЕ КАКВО СЕ Е СЛУЧВАЛО И КАКВО СЕ Е КОМЕНТИРАЛО ПРЕДИ НЯКОЛКО ГОДИНИ?
  24. 24 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 835 Весело

    До коментар [#11] от "Федор Венедиктович Езерский":

    Руските долари не са като пиндустанските, на руските е нарисуван Путин и това дразни демократите в България.....

    А иначе много правилно се ориентира във външната политика Путин...
    Аферим.....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  25. 25 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 835 Весело

    До коментар [#14] от "Ганий":

    Но 16-тата дупка беше по -лабава, а сегашната 27-ма по тегава....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  26. 26
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  27. 27 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 835 Весело

    До коментар [#20] от "B52":

    Китайците не са отваряли война от не знам кога си, та Вовата няма що да се кахъри за "китайска" инвазия... напротив работят си хората напълно изправно ...
    Виж, както и Вовата е разбрал, Пиндустан отвори 65 войни за последните 67 и има мерак за 66 в близко бъдеще, та Пиндустан трябва да му е кахър.... преди 93 години опитаха, не стана, откъде да знаем да ли пак няма да опитат...

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  28. 28 Профил на hinhril
    hinhril
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Много се подценява ролята на Русия, но тя все още е най-голямата държава с света и това, че временно е била в дупка и не следва западен модел на поддражание не означава, че няма своята световна роля или че води грешна политика. Тук изключвам потъпкването на гражданските права и свободи,но и тук е спорно, защото може би са грешни за запада, но не е много сигурно, колко грешно е за специфичния руски характер – все пак манталитета на руснаците и тяхната…”премерена” избухливост трябва на моменти да се коригира, и докато на запад едни по-демократични похвати водят до известна(спорна) успеваемост, то за Русия надали имат приложение.

  29. 29 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3229 Неутрално

    [quote#14:"Ганий"]Сегашнат 27 дупка на европейския кавал[/quote]
    По-добре последната дупка на европейския кавал, отколкото първа цигулка на съветския оркестър за частушки.

    Gunter glieben glauchen globen
  30. 30 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 880 Весело

    [quote#18:"suahili_tur"]Икономически същото се стаарае и Турция за Отоманската империя. [/quote]

    Така, така... И Гърция се старая да стане Византия, и е нормално. А за Македония какво да говорим? Докато си възстановят всички пазари до териториите на Александър Македонски или поне до тези на татко му Филип, колко боб и леща трябва да изядат

  31. 31
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  32. 32 Профил на иван
    иван
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Няма как Русия да стои далеч от България и Европа - минава през тях по тръби. Постсъветското пространство е приоритетно, защото все още има "реликтов" шум от това време, а повечето от сесерейските републики са икономически и политически затруднени (Азербайджан, например е втора Сирия, но е богат и въпреки това има проблем в Нагорни Карабах с Армения). Пък и в Кремъл познават "слабините" на част от сегашните черибашии в постсъветското пространство, та все пак могат да ги оправят с по-малко труд. Но ако успеят да организират това пространство, ще създадат мощен пояс срещу новия Халифат, който ще опре до Кавказ, Грузия, Азербайджан, а ще включва най-напред саудитите и турците, а така също и Сирия, Кувет, Ирак, Египет, Мароко, Тунис, Судан и др. мангали.

    effi
  33. 33 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 880 Весело

    [quote#29:"g_t_DimebagDarrell"]По-добре последната дупка на европейския кавал, отколкото първа цигулка на съветския оркестър за частушки.[/quote]

    Мхм, мхм, викаш, "по-добре отзад, отколкото традиционно"....
    Важното е да сме в секса

  34. 34 Профил на katarama
    katarama
    Рейтинг: Неутрално

    Е,нека ви бъркат гръцките тарикати в кошера щом не искате да е Русия!

  35. 35 Профил на power_decided
    power_decided
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Това си е съвсем нормално. В свят където единствената глобална сила отслабва регионалните сили ще се стремят да укрепят позициите си и да затвърдят влиянието в своята крехка периферия. За РФ ще е много сложно предвид ограничените и възможности действа от позицията на силата спрямо другите бивши републики на СССР и необходимостта да прави много компроми пред лидерите на мюсюлмански народи от Кавказ и Средна Азия с леко модернизирана родово - кланова обществена структура. Китай от своя страна притежава много икономическа мощ и стабилни, национално отговорни диаспори сред съседите си и не се колебае в оказването на натиск. Партньорството с Европа е белязано от недоверие и твърде малко споделени ценности и недостатъчно интереси, за да даде високи реални резултати. Опитите на Путин да преговаря със страните в ЕС една по една постви бариер по основните разделителни линии ядро и юг на съюза не се получава. С ЕС, който прилича на нервна, уморена от всичко, сприхава старица и предвид историческата натовареност не може и да има надежда за по плодотворно партньорство, а новите технологии и промишлени центрове правят безмислена ролята на РФ като мост между Азия и Европа. Усилията на Путин тук са напълно лишени от смисъл. Вместо да издържа средноазитските си " съюзници ", който използват всяка чуждестранна оферта, за да го изнудват, приемайки по 2 000 000 легални и още толкова нелегални емигранти на година има други начини да засили влиянието си и да бъде център на стабилна сфера на влияние. Путин далеч не е силния и решителен лидер, за който се представя.

  36. 36
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  37. 37 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 660 Весело

    До коментар [#11] от "Федор Венедиктович Езерский":
    Е да де, да...виждаме как инвестираха в Кипър.......

  38. 38 Профил на Дон Кихот
    Дон Кихот
    Рейтинг: 2464 Весело

    Трагикомедия! Но толкова е капацитетът на кагебист, на когото са изтървали юздите! Сега, докато не изсърбат докрай супата, кукловодите му няма да видят бял ден от неговите изцепки! Мисля, че те и в най-черните си сънища не са предполагали такова развитие. Това недоносче всеки ден бие силно по авторитета на Русия (той и без това не е висок). Не зная , докога ще го търпят...

  39. 39 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 835 Весело

    До коментар [#1] от "reakzioner":

    И не само там, ако следиш руската външна политика след Елцин... засега порязаха мераците на пиндустанците в Грузия, Украйна и Беларус но Русия голяма, заднияг двор голям, "близкая заграница, дальная заграница" ред трябва да се постави, ред... да тръгнат нещата по добре от вчера...

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  40. 40 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1614 Неутрално

    До коментар [#25] от "boby1945":

    Но 16-тата дупка беше по -лабава, а сегашната 27-ма по тегава....

    Боби, ако гледаме цифрите(а и не само тях), руската икономика се задъхва при собственото си фанансиране, камо ли да излезе пак навън. Още повече, ако сравняваме същите цифри икономиката на Русия в сравнена с която и да е от икономиките на ЕС е по-слаба..........някъде на нивото на България!!!!! Представяш ли си??? Така, че това нещо(Путин) да стои там затворен в Кремъл и да не си показва много много носа навън

  41. 41 Профил на ID
    ID
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#7] от "Distributed":

    Млади русофили от ГЕРБ и БСП се обединиха в столичен клуб от любов към Русия и учредиха в столицата национален младежки клуб към Национално движение „Русофили".
    Целта на младежката структура е разширяване на икономическите връзки между България, Русия и всички страни от евразийското пространство.

    Те ще работят за засилване на обмена между българските и руски учебни заведения, създаване на мрежа между български и руски спортни дружества, чрез които да се увеличи обменът между тях, да се популяризират постиженията на българските спортисти и да се увеличат инвестициите в българския спорт.
    Освен това младите русофили ще работят и за популяризиране ползите от изучаването на руски език.

    Те си поставят за цел създаването на мрежа от млади български и руски предприемачи, чрез която да се засили обменът между двете държави и да се увеличат руските инвестиции в България.

    Младежкият клуб се учредява в навечерието на 10-годишнината на Национално движение „Русофили".

    „Всички ние смятаме, че просперитетът на България е възможен единствено, чрез развитие на отношенията ни с Русия, заяви председателят на Национално движение „Русофили" Николай Малинов.
    Той подчерта, че нашата страна е създала симбиоза между прагматичността на Запада и духовността на Изтока.

    Малинов се обяви за полуляризирането на руския език у нас. В момента в 1000 български училища се учи руски, но възможности за това има в повече учебни заведения.

    Над 550 паметника на българо-руската дружба се поддържат от движението.
    Ежегодно 10 български младежи се изпращат от движението на обучение в администрацията на руския президент Владимир Путин.

    „Нашата дейност е народополезна", коментира още Николай Малинов.

    Сред планираните инициативи на движението са да договорим с Русия годишен внос от 1000 тона българска продукция, която да влиза безмитно в Русия.
    Предстои представянето на руски мюзикъли и изложба на руски художници у нас.

  42. 42
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  43. 43 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 880 Неутрално

    До коментар [#37] от "joro4900":

    Как инвестираха ))))) Питаш колко руски фирми са регистрирани в Кипър ли? Много са! Прекалено много даже.... 1/4 от тях, ако успеем да ги преместим тук в България.... ама мечти...

  44. 44
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  45. 45 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 880 Любопитно

    До коментар [#40] от "stanislavdi":

    Може ли по-подробна статистика? Явно гледаш някакви числа

  46. 46 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 835 Весело

    До коментар [#37] от "joro4900":

    Това е майсторството, на накараш швабетата да инвестират в Кипър, само споменавайки за възможна инвестиция от Русия....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  47. 47
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  48. 48 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 835 Весело

    До коментар [#40] от "stanislavdi":

    Задъхваш се вероятно ти като се качваш по стълбите на три ракии ....
    Виж на Русия в икономиката нищо й няма, попрочети тук например:
    http://www.tradingeconomics.com/russia/indicators

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  49. 49 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1614 Неутрално

    До коментар [#45] от "Федор Венедиктович Езерский":

    аз ще ти кажа какви цифри съм сравнявал пък ти си направи труда да ги намериш:
    1. Съотношение дълг в $ към брой население;
    2. Съотношение резерв в $ към брой население;
    3. Горните две за последните 5 години, за да видим каква е тенденцията

  50. 50 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 835 Весело

    До коментар [#31] от "Позитанчо":

    Какво се заяждаш с Турция? Като гледам ЕС и България, в икономиката Турция е в цветущо здраве... чети, преди да приказваш:
    http://www.tradingeconomics.com/turkey/indicators

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  51. 51 Профил на power_decided
    power_decided
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#49] от "stanislavdi":

    Повишението на дълга се прави умишлено между другото. Казаха, че възнамеряват да го вдигнат до към 80 % от БВП до към 2020 г. Доверието в тях се повишава и могат да си позволят увеличаване на дълга. Погледни от друга страна резервния им фонд - не е падал под 500 млр. което е почти колкото бюджета им за една година.

  52. 52 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1614 Неутрално

    Погледни от друга страна резервния им фонд - не е падал под 500 млр. което е почти колкото бюджета им за една година.

    Сериозно? Това са данни към 01.04.2012

    По данни на финансовото министерство към 1 април размерът на Резервния фонд е 1,827 трилиона рубли (около 61,2 млрд. долара).

  53. 53 Профил на power_decided
    power_decided
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Резервния и стабилизационния не са едно и също. Стабилизационния може да се ползва директно за " инжекции " към бюджета.

  54. 54 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3229 Неутрално

    До коментар [#33] от "Федор Венедиктович Езерский":

    Ами не, аз не викам така, ти го викаш, защото така ти харесва - отпред, отзад, важното е да те опъва руската мечка.

    Gunter glieben glauchen globen
  55. 55
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  56. 56 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 835 Весело

    До коментар [#52] от "stanislavdi":

    Ако искаш да си точен за октомври 2012 Foreign Exchange Reserves на Русия са 526 766.00 млн.долара САЩ, с тенденция за увеличение в последните 4 години ..... и няма как да е иначе щом търговският баланс е 13 080.00 пак млн.долара САЩ .....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  57. 57 Профил на ID
    ID
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#52] от "stanislavdi":

    Отделно хранят САЩ С 200-300 миларда долара годишно.

  58. 58
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  59. 59 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1614 Неутрално

    До коментар [#53] от "power_decided":

    и кой от нас двамата говори за стабилизационния фонд? При все че стабилизационния фонд за руските банки е едва 500милиона$, а не милиарда$

  60. 60
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  61. 61 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1614 Неутрално

    Foreign Exchange Reserves на Русия са 526 766.00 млн.долара САЩ

    Е и? Нашия към месец септември е 30, 328$ което съпоставимо с населението какво показва? При население на РФ 20 пъти по-голямо от това на България Foreign Exchange Reserves е 15 пъти по-голям, като тендецията при нас също е дългосрочна.
    Нали досега това се опитвах да ви кажа, съпоставяйте цифрите с населението

  62. 62
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  63. 63 Профил на blagoj
    blagoj
    Рейтинг: 716 Неутрално

    В проекта за външната политика на Путин ясно се открояват три неща: К, Г и Б.

  64. 64 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#43] от "Федор Венедиктович Езерский":Таварищ, къде ги видя тези руски фирми на Кипър бе? Инвестират олигарсите черни пари в недвижими имоти и в пране на около 20 милиарда годишно в кипърски банки, а от там в офшорки по целия свят. С благословията на кипърския президент-комуняга. А Кипър здраво го е закъсал и иска 10 милиарда помощ от ОЕ. А ма вчера им показаха средния. Няма парици докато не си почистят руската тоалетна. Тоя същият нали първо искаше заем ор Русия, а ма и те отказаха, в дупка без дъно и олигарсите не наливат парички.

  65. 65 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3229 Неутрално

    [quote#63:"blagoj"]В проекта за външната политика на Путин ясно се открояват три неща: К, Г и Б. [/quote]
    +++++++++++++++++++
    Това му е написано и на челото.

    Gunter glieben glauchen globen
  66. 66 Профил на Ѡлегъ
    Ѡлегъ
    Рейтинг: 940 Весело

    12.12.12
    Президент Владимр Путин:
    "Для планеты мы, независимо от нашей этнической принадлежности, были и остаемся единым народом". Для всего мира мы один народ, мы русские"!

    http://www.youtube.com/user/mnzadornov

    "Бригада: Наследник" (2012) http://my-hit.ru/film/21273
  67. 67 Профил на Ѡлегъ
    Ѡлегъ
    Рейтинг: 940 Весело

    [#38] от "Дон Кихот":
    [#63] от "blagoj":

    хахахахахахаха)))))))))))))))))
    един и същ човек раздвоен))) ИванК се е забавил))))

    "Бригада: Наследник" (2012) http://my-hit.ru/film/21273
  68. 68 Профил на blagoj
    blagoj
    Рейтинг: 716 Весело

    [quote#66:"Ѡлегъ"]...независимо от нашей этнической принадлежности, были и остаемся единым народом"[/quote]
    Напълно съм съгласен. Съвсем ясно си личи, че и българските граждани от групата на българските руснаци са част от този единен руски народ. Следва да ги наричаме неформални руснаци или формални българи.

  69. 69 Профил на Soldier of Fortune
    Soldier of Fortune
    Рейтинг: 369 Неутрално

    Путин не е Сталин , а Брежнев в съвременен вариант , според наблюдателя Роджър Бойз /Roger Boyes/...с когото съм напълно съгласен...

    http://www.thetimes.co.uk/tto/opinion/columnists/article3621837.ece

  70. 70 Профил на El Chuncho
    El Chuncho
    Рейтинг: 1137 Неутрално

    Така зачит,бившият СССР,ви става приоритет,
    кое точно от бившия СССР,ако ми е позволено да попитам.
    Миналото....Или края му?
    Щото историята е неделима.Не може краката на топло и душата в рая едновременно.

    Никъде по света борсите не са определящи за икономиката.- цитат на коментар #70 от “др. Иванов
  71. 71 Профил на El Chuncho
    El Chuncho
    Рейтинг: 1137 Весело

    До коментар [#67] от "Ѡлегъ":
    Ооооо Алег,я думал,что ты на ближнем востоке, в роли Матросово.
    Какво правиш тук и сега.
    Съдбата на световната революция се решава в Сирия,а ти като хилав гимназист пред компютъра.Обидно е някЪк си.

    Никъде по света борсите не са определящи за икономиката.- цитат на коментар #70 от “др. Иванов
  72. 72 Профил на El Chuncho
    El Chuncho
    Рейтинг: 1137 Весело

    [quote#49:"stanislavdi"]аз ще ти кажа какви цифри съм сравнявал пък ти си направи труда да ги намериш:
    1. Съотношение дълг в $ към брой население;
    2. Съотношение резерв в $ към брой население;[/quote]
    Ти на Федя аргументи и сметки с долари не давай.
    Не си ли чувал че доларите са хартийки без стойност.
    Виж ако става дума за Рубли...........
    Това е то валута.
    Да не забравяме и северно Корейския Вон,той още по твърд.
    Научи се приятелю да смяташ по правилния начин!

    Никъде по света борсите не са определящи за икономиката.- цитат на коментар #70 от “др. Иванов
  73. 73 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3389 Неутрално

    [quote#20:"B52"]На мястото на Вовата в Кремъл би се притеснявам за наколкото стотин милиона китайци, които търсят жизнено пространство [/quote]

    Поне ще им оправят шосетата и железопътните линии.
    Може и облекчен визов режим да въведат, че московчани да пътуват отвъд Урал като туристи...

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  74. 74 Профил на El Chuncho
    El Chuncho
    Рейтинг: 1137 Неутрално

    До коментар [#73] от "dodge_ram":
    Амиии,грешиш.
    Той тавариш путин ще ги спре....с поглед.
    Я виж колко страшно гледа от снимката.

    Никъде по света борсите не са определящи за икономиката.- цитат на коментар #70 от “др. Иванов
  75. 75 Профил на Дон Кихот
    Дон Кихот
    Рейтинг: 2464 Неутрално

    Вместо да се изхвърля, по-добре е Путин да даде смислено обяснение, как в страната му вчера е рухнал до основи НОВОСТРОЯЩ се ЧЕТИРИетажен (да, да, всичко на всичко четири етажа - и до основи) блок. И как е възможно в родния му Петербург да бъдат положени ШЕСТОТИН километра гнили тръби в нова канализация. И как е възможно министърът му на отбраната (той отговаря за силовите министерства) да е грабил милиарди под носа му? И как е възможно, също под носа му, защото лично е наблюдавал строителството, да бъдат отклонени в частни ръце 15 от всичките 21 милиарда долара,отпуснати за подготовка на срещата във Владивосток, която започна с фойерверки и завърши с оглушително мълчание. И, в края на краищата да отговори, прав ли беше Ходорковски, когато преди толкова години му каза в очите, че препятствието на пътя на Русия е невижданата корупция и че нейните корени са в Кремъл, а мащабите й се определят от това, колко ще заграбят върховете на властта.
    Как да не си спомним определението "колос на глинени крака"? И да не се облещим пред "възраждането" му. Този самозванец може да донесе много беди на света, вервайте ми!

  76. 76 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3389 Неутрално

    [quote#75:"Дон Кихот"]Вместо да се изхвърля, по-добре е Путин да даде смислено обяснение, как в страната му вчера е рухнал до основи НОВОСТРОЯЩ се ЧЕТИРИетажен (да, да, всичко на всичко четири етажа - и до основи) блок.[/quote]

    Много просто - използвали са нова РУСКА технология за безбетонно строителство.

    Безаналогова, разбира се.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  77. 77 Профил на El Chuncho
    El Chuncho
    Рейтинг: 1137 Весело

    До коментар [#75] от "Дон Кихот":
    Айде сега,намери какво да питаш хората са тръгнали да възтановяват "союз нерушимы",ти за някаква канализация..
    неприятни асоциации възникват от една страна СССР от другата някакви тръби,при това за фекалии,...брррррр

    Никъде по света борсите не са определящи за икономиката.- цитат на коментар #70 от “др. Иванов
  78. 78 Профил на rex
    rex
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#41] от "trikebapceta":

    Тва верно ли е или е някаква шега ? Не че би ме учудило ако е вярно ама все си мисля че даже и Бойко не може да е толкова тъп.

    Мразим Гоце и Любо Гоцев
  79. 79 Профил на rex
    rex
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#67] от "Ѡлегъ":

    Олег ,тези разцепени бузи в аватара ти много ти отиват.

    Мразим Гоце и Любо Гоцев
  80. 80 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 778 Неутрално

    До коментар [#41] от "trikebapceta":


    ужас

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  81. 81 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 2370 Неутрално
  82. 82 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 2370 Неутрално

    http://www.tradingeconomics.com/charts/russia-government-bond-yield.png?s=ruge10y&d1=20000101&d2=20121231
    И още по интересно е да видим тренда от 2000,
    когато джуджето стана президент.

  83. 83 Профил на El Chuncho
    El Chuncho
    Рейтинг: 1137 Неутрално

    До коментар [#82] от "тулса":

    Би ли съпоставил тези интересни графики с цените на изкопаемите горива.Долу горе същите се.

    Никъде по света борсите не са определящи за икономиката.- цитат на коментар #70 от “др. Иванов
  84. 84 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 2370 Неутрално

    [quote#68:"blagoj"]неформални руснаци или формални българи. [/quote]
    Неформални формални, те са си наше
    национално малцинство,на 3 място след циганите
    и турците и нападки срещу тях би трябвало да се
    преследват по закона аналогично на антисемитизма.
    "Броят на руснаците към 2001 г. е 15 595 души.
    Те са източноправославни. Майчиният им език
    е руският"
    За сравнение числеността на евреите у нас:
    Числеността им е спаднала от 44 209 души през 1946 г. до 1363 души през 2001 година. Изповядват предимно юдаизма – 573 евреи. Майчиният им език е български (757 души) и еврейски (552 души).
    http://www.nccedi.government.bg/page.php?category=92&id=247

  85. 85 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 2370 Неутрално

    До коментар [#83] от "el_chuncho":
    " Изкопаемите горива" и изобщо суровините
    са водещи в руския експорт и цените им не са
    единни, затова да видим какво е получила
    Русия от експорта си и то още почвайки преди
    смяната на президента:
    http://www.tradingeconomics.com/charts/russia-exports.png?s=rutbex&d1=19970101&d2=20121231

  86. 86 Профил на El Chuncho
    El Chuncho
    Рейтинг: 1137 Неутрално

    До коментар [#85] от "тулса":

    С което ме убеди,че руската икономика се крепи на износ на високотехнологични продукти а не на суровини.

    Никъде по света борсите не са определящи за икономиката.- цитат на коментар #70 от “др. Иванов
  87. 87 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1525 Весело

    Второ място в приоритетите на Русия заема Европейският съюз – особено внимание се отделя на постигането на безвизов режим

    COOL STORY BRO

    15.02.1989 - 07.02.2018
  88. 88 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1525 Весело

    Само идиотите не се учат от грешките си. 1917-1991. 2017- ? Кажете коя дата да пишем в некролога

    15.02.1989 - 07.02.2018
  89. 89 Профил на Росен съм аз а  Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2292 Неутрално

    ............Русия ще има няколко основни цели, смятат авторите на доклада. Първата е спасяване на световната икономика, втората е борба с намесата във вътрешните работи, а третата - защита на "безалтернативната" роля на ООН, т.е. недопускане на това, което се случи в Либия - "военни интервенции и други форми на намеса."...........

    Както писах предният път като ги обзе грандомания им се разпдна сесесерето.
    Сега ще се разпадне и Русия.

    Проблем ще бъде ядреното оръжие. Кретените в Кремъл все пак ще опитат да затрият света - цел, която са си поставяли винаги през последните 70+ години.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  90. 90 Профил на Soldier of Fortune
    Soldier of Fortune
    Рейтинг: 369 Неутрално

    Путинизацията , загробва народите от РФ - тотално ги отдалечава от световните дела , въпреки , че перманентно се напъват да се месят повсеместно , напъни целящи да внушат вътре в страната си , че са велика сила , което е най- голямата измама над народите им...
    > а българо- съветските "руснаци" са абсолютни смешковци , които са се самозаблудили в някви славянски идиотии , русофилистици , основали филията си на фобия , тюркофобството и антиамериканизма...

  91. 91 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1525 Весело

    Другари и другарки. Проблемът на деспотичните режими е ,че не се осланят на консенсус в обществото. И рано или късно падат. Никой не е вечен. А в демокрацията , когато има нужда от промяна тя се случва на избори. Демокрацията от 1955 е различна от тази през 1985 и от тази през 2015.

    Разберете - обречени сте да изгубите. И ще повтаряте грешките докато научите урока си. Не можете да вървите срещу Бог , природата и света като цяло. Който не се учи от грешките си е обречен да повтаря изпитанията си. Айде със здраве , оправихте ми деня

    15.02.1989 - 07.02.2018
  92. 92 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1525 Весело

    Господи , благодаря Ти ,че този път сме от другата страна.

    Господи , благодаря Ти ,че този път това е завинаги.

    15.02.1989 - 07.02.2018
  93. 93 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1525 Весело

    Дори и новото СеСеСеРе да за(г)роби не знам си колко там народа - тогава какво ? Во век и веков ще добрува и господсва ? нов световен ред ? Неее , просто ще държи хората поробени докато е силен. Всеки , ама всеки рано или късно отслабва. И тогава ако най-големият ти враг е вътре в теб , ако най-много се страхуваш от вътрешните изяви , тогава просто падаш. Като колос на глинени крака

    15.02.1989 - 07.02.2018
  94. 94 Профил на Росен съм аз а  Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2292 Неутрално

    Верно тоя пигмей ще затрие руснаците.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  95. 95 Профил на RED MAFIA
    RED MAFIA
    Рейтинг: 626 Любопитно

    Злоупотребата със самогон води до сериозни психически отклонения в душите на кремльовските джуджета. От хлебарки и червени гущери до световна икономика.
    Кога алкашките от "великия" СССР ще върнат $11,2 трилиона заем - наем от САЩ за "великая и НЕотечественая" втора световна война? Без която помощ сега щяха да копат суровини без пари за наследниците на Хитлер.

    Когато стоиш достатъчно дълго до брега на реката и гледаш, ще видиш как пред теб по водата преминава трупът на врага ти
  96. 96 Профил на Птеродактиль Северномонгольский
    Птеродактиль Северномонгольский
    Рейтинг: 1137 Весело

    [quote#0:"статията"]Русия ще има няколко основни цели, смятат авторите на доклада. Първата е спасяване на световната икономика,[/quote]
    Ахахахахахаха, джуджето ще спасява световната икономика! Е това вече определено беше ВИЦА НА ГОДИНАТА! Мога само да гадая в какъв алкохолен делириум са били тия азиатци, когато са съчинявали тази върховна глупост.

  97. 97 Профил на pen08532957
    pen08532957
    Рейтинг: 462 Неутрално

    [quote#3:"~"]

    Коя държава я имаха за 16-та ре/с/публика на СССР[/quote]
    Колкото и да вие мъчно , не е НРБ , а Монголия .Това че тук са се имали така ,е отделен въпрос или въпрос на преувеличено самочуствие

    Силата е в Истината
  98. 98 Профил на pen08532957
    pen08532957
    Рейтинг: 462 Неутрално

    Въпроса за възстановяване на Съюза , е въпрос на време .Не е важно как точно ще се казва и разбира се няма да е на политическа основа ( или по точно партийна), но ще го бъде .И още нещо да кажа на русофобите .Русия - я погребват отняколко века ызначи всички русофоби да сега са изгубили спора "ще я имали "За сегашните - не знам дали ще изгубят , но искренно се надявам

    Силата е в Истината
  99. 99 Профил на pen08532957
    pen08532957
    Рейтинг: 462 Неутрално

    малко ми куца правописа тази вечер , сори

    Силата е в Истината
  100. 100 Профил на El Chuncho
    El Chuncho
    Рейтинг: 1137 Неутрално

    [quote#98:"Вонафетс"]Въпроа за възстановяване на Съюза , е въпрос на време[/quote]
    След това и Финландия.Ако вземете и Швеция ще си имате производство на "родни"автомобили,пон 40години ще поизвеждате един и същ модел.
    после предполагам и Аляска ще ви се прииска.
    Мечтиииии

    Никъде по света борсите не са определящи за икономиката.- цитат на коментар #70 от “др. Иванов




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK