Американците и оръжието в цифри

Американците и оръжието в цифри

© Reuters



В петък, 14 декември, 20-годишният Адам Ланза нахлу в начално училище в Нютаун, щата Кънектикът, и уби 26 души, включително 20 деца на 6-7-годишна възраст. Това е поредният кървав случай в САЩ от тази година и поредният повод да се говори за това колко по-силна е станала американската оръжейна индустрия и колко повече американци приемат притежаването на огнестрелно оръжие като нормална част от всекидневието си.


Предлагаме ви няколко цифри, цитирани от "Хъфингтън пост", които илюстрират ситуацията:


$31 млрд. - икономическият ефект от индустрията с огнестрелни оръжия




$4 млрд. - годишните разходи за рекламиране на продажбите на оръжие и муниции, достигнали 20-годишен връх


270-300 милиона - предполагаемият брой единици огнестрелно оръжие, притежавано от американците; това прави почти по едно на всеки американски гражданин


158 милиона - броят на проверките на кандидат-купувачите, откакто през 1993 г. Конгресът даде право на ФБР на подобни процедури


70-80 милиона - броят на американците, притежаващи огнестрелно оръжие


45 милиона - броят на американците, притежаващи пистолет


40-45% - от домакинствата притежават оръжие.


47% - от американците признават, че притежават оръжие.


16.8 милиона - проверките за огнестрелно оръжие само през 2012 г.


8.5 милиона - проверките при продажба на пистолет само през 2012 г.


154 873 - това е броят (рекорд) на поисканите проверки от кандидат-купувачи само през тазгодишния "черен петък" (първият ден от коледните продажби).


$700-2000 - това е цената на автомата, с който е стреляно срещу първокласниците в началното училище в Кънектикът.


33% - увеличение в продажбите на муниции на компанията Winchester от 2007 г. насам.


200% - приблизително толкова е ръстът на печалбите на производителите на огнестрелно оръжие от избирането на Барак Обама за президент през 2008 г.


96% - толкова от от трите милиона долара, дарени от защитници на оръжейното лоби в предизборната кампания през 2012 г., са отишли при републиканците.


87% - такъв е делът на американчетата сред застреляните деца в 23-те най-развити държави.


80% - толкова са смъртните случаи от огнестрелно оръжие в САЩ като дял от жертвите в тази категория в 23-те най-развити икономики.


78% - от американците са искали през 1990 г. по-строг контрол над търговията с огнестрелни оръжия.


44% - от американците са искали през 2010г. по-строг контрол над търговията с огнестрелни оръжия.


62% - толкова от хората в щата Уайоминг имат оръжие, това е най-високият показател в САЩ.


16.2% - толкова са собствениците на оръжие в щата Кънектикът.

Коментари (116)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1149 Неутрално
  2. 2 Профил на stasi666
    stasi666
    Рейтинг: 442 Неутрално

    срещу толкова пари Обама е безсилен

  3. 3 Профил на Ганий
    Ганий
    Рейтинг: 690 Неутрално

    Стар виц!
    ------------------
    Джо влиза в бара...
    Барманът: Какво искаш?
    Джо: Искам да се сбия!

    Разтурям колоквиума!
  4. 4 Профил на Мазен чех
    Мазен чех
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Хмъ, в щат с малък процент оръжие като Кънектикът убиецът си е развявал коня.

    икономист - неграмотник с диплома
  5. 5 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 718 Неутрално

    Републиканците винаги са били, тъпи консервативни парчета... живеещи някъде около 200-300 години назад..

  6. 6 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 768 Неутрално

    62% - толкова от хората в щата Уайоминг имат оръжие, това е най-високият показател в САЩ.

    16.2% - толкова са собствениците на оръжие в щата Кънектикът.

    Коментара е излишен. В цял Кънектикът има по малко оръжие отколкото в средностатистическо българско село.

  7. 7 Профил на sss700431
    sss700431
    Рейтинг: 489 Неутрално

    До коментар [#2] от "stasi666":
    За съжаление си абсолютно прав.

  8. 8 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 718 Неутрално

    Много интересна статия - http://www.nytimes.com/2012/12/17/nyregion/in-newtown-conn-a-stiff-resistance-to-gun-restrictions.html?hp - дори в градчето на трагедията НюТаун... Привържениците на оръжията са достатъчно арогатни.
    А като капак на парадоксите - National Shooting Sports Foundation" е със седалище точно в НюТаун.. и те вярващ че ицидентите при плуване били по-опасни:
    "National Shooting Sports Foundation, who was described as saying he believed there was a greater danger of swimming accidents. " "

  9. 9 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 718 Неутрално

    До коментар [#6] от "Кабаnormandyев":

    Хората които живечт в градове и цивилизация -(Кънектикът), нямат нужда от автоматични карабини за да се доказват, хората дето живеят в Дивия Запад (Уайоминг)- като класически комплексари ... имат нужда да се доказват и перчат.

    Избиването на комплекси винаги е водело до трагедии.

  10. 10 Профил на kkk_20
    kkk_20
    Рейтинг: 1379 Неутрално

    [quote#6:"Кабаnormandyев"]16.2% - толкова са собствениците на оръжие в щата Кънектикът. [/quote]

    Най- много жертви има в щатите, в които притежанието на оръжие е най- малко. Защо това не може да се случи в Уайоминг? Защото още на 2-рата минута някой от тези, които имат оръжие ще е гръмнал изперкалия стрелец.

  11. 11 Профил на gusinci
    gusinci
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Защо се давй право на жени да имат повече от един автомат? Защо въобще се продават автомати? Откога автомата е оръжие за самозащита? Тия в кой век живеят??

  12. 12 Профил на nicoleta
    nicoleta
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Ясно борбата е безсмислена парите са при тях.

  13. 13 Профил на kkk_20
    kkk_20
    Рейтинг: 1379 Неутрално

    Интересно- 158 мил проверки от 1993 г. насам, а общо около 80 мил. притежават оръжия- това означава, че или много отказват/ малко вероятно/ или тези, които имат оръжия имат по няколко или много по- голям брой притежават оръжие от въпросните 80 мил.

  14. 14 Профил на gusinci
    gusinci
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#10] от "kkk_20":

    По-голяма простотия не бях чел отдавна. И децата от 1 клас ли да носят Зиг Зауери? Във война ли сме? Що за идиотщина е този живот, който прокламирате?

  15. 15 Профил на kkk_20
    kkk_20
    Рейтинг: 1379 Неутрално

    [quote#2:"stasi666"]срещу толкова пари Обама е безсилен[/quote]

    Срещу толкова оръжие Обама е безсилен....

  16. 16 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 768 Неутрално

    [quote#10:"kkk_20"]Защото още на 2-рата минута някой от тези, които имат оръжие ще е гръмнал изперкалия стрелец. [/quote]

    В Израел е същата работа, там официално не са дава процента на притежаващи оръжия, но е огромен поне 90%, а такива проблеми нямат.

  17. 17 Профил на Мазен чех
    Мазен чех
    Рейтинг: 660 Неутрално

    В България също трябва да се разреши свободното притежаване и УПОТРЕБА на оръжие, защото липсва държавност, сигурност и правосъдие.

    икономист - неграмотник с диплома
  18. 18 Профил на kkk_20
    kkk_20
    Рейтинг: 1379 Неутрално

    До коментар [#14] от "gusinci":
    Нищо не прокламирам. Просто посочвам очевадната истина.

  19. 19 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 768 Неутрално

    [quote#9:"bestbuy"]Хората които живечт в градове и цивилизация -(Кънектикът), нямат нужда от автоматични карабини за да се доказват, хората дето живеят в Дивия Запад (Уайоминг)- като класически комплексари ... имат нужда да се доказват и перчат. [/quote]

    В България законът е един от най рестриктивните по света , но вчера двама се застреляха.

  20. 20 Профил на Ганий
    Ганий
    Рейтинг: 690 Неутрално

    Извадка:
    62% - толкова от хората в щата Уайоминг имат оръжие, това е най-високият показател в САЩ.
    16.2% - толкова са собствениците на оръжие в щата Кънектикът.
    ----
    Което потвърждава моята теза (която е и на всички академично мислещи), че оръжието по никой начин не е ПРЕДОПРЕДЕЛЯЩ фактор.
    Защо, макар да съм изключително миролюбив, и да нямам отношение по въпроса `за или против оръжията?`, ПО-СКОРО мисля, че населението трябва да има право да го притежава.
    Защото лошите, като се започне от престъпниците и се стигне до оправомощените (армия, полиция, тайни и явни сили и пр.), са въоръжени, а мирното население е беззащитно срещу престъпни посегателства - вкл. срещу държавна репресия, ако властта попадне в ръцете на НЕПОДХОДЯЩИ лица.
    Колкото и теоретично да е подобно мое мнение, то иначе произволът би бил пълен. Наличието на оръжие в МИРНОТО население е все пак някаква предпазна мярка и всеки лош, дръзнал да извади оръжие, може да предполага с доста голяма степен вероятност, че и срещу него ще се насочи оръжие.
    Доколкото знам (това си е американски постулат) наличието на оръжие в мирно население е гаранция за правото на Суверена, че когато управлението престъпи границите, то МИРНОТО население има право да го натири, вкл. и със силата на оръжие.
    Ако Американският Суверен бъде разоръжен, то те вече морално и официално ще са подчинени, а не само финансово!
    Dixi!

    Разтурям колоквиума!
  21. 21 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1536 Неутрално

    Ако знаеш че ща те сращне Колт - дум,ааюо подоумЕш?

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  22. 22 Профил на kkk_20
    kkk_20
    Рейтинг: 1379 Неутрално

    [quote#9:"bestbuy"]хората дето живеят в Дивия Запад (Уайоминг)- като класически комплексари ... имат нужда да се доказват и перчат. [/quote]
    В "Дивия запад" има животни, включително мечки, които могат да нападнат семейството ти и домашните ти животни. Не е въпрос на перчене, а необходимост.

  23. 23
    organite
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  24. 24 Профил на Позитанчо
    Позитанчо
    Рейтинг: 823 Неутрално

    И какво общо има този психопат с посочените цифри?
    Нищо.
    Който иска да убива, ще убива.
    Дали с раница по ислямски или с автоматично оръжие по американски, никой не може да гоо спре.
    Ние пък се убиваме с автомобили.

  25. 25 Профил на wallenstein
    wallenstein
    Рейтинг: 444 Неутрално

    Луд умора няма. Като искат американците да се разстрелват един друг, нека го правят, но после да не се правят на много засегнати и трогнати!

  26. 26
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  27. 27 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 718 Неутрално

    [quote#10:"kkk_20"]Защото още на 2-рата минута някой от тези, които имат оръжие ще е гръмнал изперкалия стрелец. [/quote]
    Що говориш глупости бе?
    Кой щеше да гръмне стрелеца - Психоложката на училището или 20-те деца щаха да извадят карабините си и да го опукат?

  28. 28 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 718 Неутрално

    [quote#19:"Кабаnormandyев"]В България законът е един от най рестриктивните по света , но вчера двама се застреляха. [/quote]
    Е ... и дума не може да става за сравнение - счепкали са се - и за се затреляли в гората.. Това се случва всеки ден в САЩ сигурно..

    Я ми кажи, в България , колко подобни убийств ана деца з апоследните 30 години се сещаш. Аз , слава богу - за нито едно.

  29. 29 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 718 Неутрално

    [quote#24:"Позитанчо"]Дали с раница по ислямски или с автоматично оръжие по американски, никой не може да гоо спре.
    Ние пък се убиваме с автомобили. [/quote]
    Не е все едно.. В САЩ достъп до оръжие имат всякакви малоумни типове. Много често ,защото техните родители са ГолЕми мъже и имат арсенал с по 3-4 пупшки, карабини, автомати.. Ама един ден детето ги напипва и става страшно.

    Що се отнася до автомобилите - в САЩ ежегодно при пътни индиценти загуват около 40 000 ... В България при 40 пъти по-малко население - 80 пъти по-малко - около 500-600.

  30. 30 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 718 Неутрално

    [quote#20:"Ганий"]Което потвърждава моята теза (която е и на всички академично мислещи), че оръжието по никой начин не е ПРЕДОПРЕДЕЛЯЩ фактор. [/quote]
    Твоята теза е абсолютно погрешна ето защо.
    Повечето от трагедиите в САЩ от този тип са резултат на избиване на комплекси на някакви младоци, които решават , че "Аз ще покажа на света кой съм" .."Тия ли бе, в училище ще ми се смеят - аз сега ще ги накажа".
    Така беше преди 10-12 години в Колорадо когато бе първото голямо убийство в училище, така беше преди 5 години в Университета във Вирджиния, така е и сега когато някакъв психар се докопа до оръжието на майка си..
    Ако тя нямаше оръжие - той най-много да бе наръгал някого с джобно ножче или да се обеси на видно място.
    А не да остави 27 невинни жертви с по няколко куршума в телата...

  31. 31 Профил на sisiliya6
    sisiliya6
    Рейтинг: 714 Любопитно

    До коментар [#11] от "gusinci":

    Че каква е разликата между мъжа и жената за притежание на оръжие ?

  32. 32 Профил на Ганий
    Ганий
    Рейтинг: 690 Неутрално

    До коментар [#23] от "organite":

    (1) За никого не е тайна, че страната с най-висока престъпност (организирана и неорганизирана) е САЩ. За това две мнения не е имало НИКОГА.
    (2) Това пък е вече мое параноично ВИДЕНИЕ. За последните стотина години Великият Братски Американски Суверен е докарван до просяшка тояга (т.е. нулиран) седем осем пъти. Защо тогава не е избухнала гражданска война? Защото тези, които са ги подчинили, използват техните въоръжени сили да грабят от ЦЕЛИЯ останал свят - по този начин се запазва някакъв баланс, като награбеното отвън е даже повече от награбеното вътре, което обяснява, `богатството` им.
    Извод: Чрез външни войни се избягва гражданска война вътре в САЩ.
    Dixi!

    Разтурям колоквиума!
  33. 33 Профил на heatseeker
    heatseeker
    Рейтинг: 1366 Весело

    Доколкото виждам, предлагате на вниманието ни числа, а не цифри...

    Свобода за Надежда Савченко!
  34. 34
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  35. 35 Профил на atropin
    atropin
    Рейтинг: 604 Неутрално

    Проблемът си е техен, както и решението е в техни ръце. Щом смятат, че правото да притежават оръжие е по-ценно от живота на децата им - ок.

  36. 36 Профил на Ганий
    Ганий
    Рейтинг: 690 Неутрално

    [quote#30:"bestbuy"]Твоята теза е абсолютно погрешна ето защо. [/quote]

    Тезата не е моя!
    С тази теза ЗАДЪЛЖИТЕЛНО започва ВСЕКИ учебник по криминология, който някога е издаван.

    Разтурям колоквиума!
  37. 37 Профил на gusinci
    gusinci
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#31] от "sisiliya6":

    Каква е разликата между луд и нормален?

  38. 38 Профил на sisiliya6
    sisiliya6
    Рейтинг: 714 Любопитно

    До коментар [#37] от "gusinci":

    Ти жените за луди ли ги вземаш ?

  39. 39 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 718 Неутрално

    До коментар [#36] от "Ганий":

    Отдавна е известно, че ако началото на една пиеса, се покаже пушка, то във втората и част тя ще гръмне

    С проблема с оръжията е точно така - не може да очакваш, че от 100 семейства , в които има складирани по 2 пистолета, 1 лека картечница и 2 полуавтоматични пушки, след година или две няма да стане инцидент. То е просто въпрос на време.

  40. 40 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 499 Неутрално

    Коя държава ще посмее да нападне САЩ на нейна територия при положения, че ги очакват близо 300 милиона единици огнестрелно оръжие в ръцете на 80 милиона души? Та това сигурно е най-голямата армия в света при това тя сама си плаща поддръжката и амунициите
    В България, където имаме много строг закон практически сме сдали правата си на полицията и армията. Те разполагат с арсенал и могат да си развяват коня както искат..пучове да искаш.

  41. 41
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  42. 42 Профил на Ганий
    Ганий
    Рейтинг: 690 Неутрално

    До коментар [#28] от "bestbuy":
    Аз пък се сещам...
    (1) Място - в един от нашите най-големи градове.
    Беше точно преди 30 години - в разгара на соца.
    Някакъв технически гений си измайсторил АВТОМАТИЧНА ПУШКА с подръчни средства, влиза в един магазин, убива на място четирима, взема оборота - не си спомням точно сумата - някъде около 150-200 лева...
    (2) Преди около 37-38 години. В самия център на един твърде голям град.
    Действащ военен - хваща жена си в изневяра -`на калъп`, грабва АК-то. Не мисли, че е гръмнал невярната съпруга и любовника й. НЕ! Жилището им е близо до центъра - за около минута отива на централната улица и започва да стреля НА АВТОМАТИЧНА. Убитите бяха трима (доколкото си спомням), ранените десетина. При престрелката с милицията е убит.
    Дадох ти примери - един, без да има право да носи оръжие, си направил, втори - имащ право да носи оръжие, за да пази останалите, как го е използвал.

    Разтурям колоквиума!
  43. 43 Профил на PlamenVarna
    PlamenVarna
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Идва коледа.
    И големите разпродажби.
    А познайте с какъв текст ще бъдат най-често срещаните писма до Санта Никлаус, които американците ще напишат.
    -----------------
    Малката Мери (8-годишна) :
    - Скъпи ми дедо Санта, обични ми Никлаус, моля да игнорираш предния ми мейл, в който исках кукла Барби от ония дет могат да са преобличат и да пият кола и след това пишкат, и да ми пуснеш през комина един пищак - 45-ти забравихкаквоси. Щот разбрах, че си щял да носиш на Джими от нашия клас пушка помпа. Пък той Джими е малко пернат и ми са иска, ако вземе да на стреля между чиновете да има с какво да му отговоря на огъня, демек да има какда си защитя конституционните права.
    Надявам се, че ще вденеш какво ти редим, дан са налага да та сваля кат гарга от покрива със снайпера на мама или направо да та думна барабар с елените със стингера на тати, както си фъркаш тъй със шейната.

    ДОНОСНИК, ИЗПЯ ЛИ СИ "КРАТКИЯ ДОКЛАД" НА МОДЕРАТОРА ? НАТЕГАЧ, НАТЕГНА ЛИ СЕ ПО СТАР КОМУНДЕРСКИ НАВИК ? ЦЕНЗОРЕ, И БАН-а НЕ МОЖЕ ДА ВИ ПРИКРИЕ ИЗЛАГАЦИИТЕ
  44. 44 Профил на Ганий
    Ганий
    Рейтинг: 690 Неутрално

    [quote#39:"bestbuy"]Отдавна е известно, че ако началото* на една пиеса, се покаже пушка, то във втората* и част тя ще гръмне [/quote]

    Това го написах веднага, след като `новината` бе съобщена тук.
    Чехов си е Чехов, животът си е живот.
    По никой начин не отричам, че оръжията се произвеждат, за да гърмят - и това е ЕДНА от трагедиите на Човека. Все пак първото убийство в Човешката история не е извършено с автоматично оръжие, което ни кара да обобщим - оръдието на престъплението е вторично по отношение на самото престъпление.
    ---
    заб.* - ако на стената... последната,
    Така май е в оригинала.

    Разтурям колоквиума!
  45. 45 Профил на lessonsoftime
    lessonsoftime
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Каква полза от тези оръжия, след като нямат право да ги ползват - срещу властта най-вече. Фалшиво усещане за свобода, сила и сигурност. Гражданска война или революция могат ли да направят? Затова им го дават, защото знаят, че силата не е в оръжието. Какво стана с окупиращите Уолстрийт?

  46. 46 Профил на diegos
    diegos
    Рейтинг: 1200 Неутрално

    До коментар [#18] от "kkk_20":

    Много ми е забавно. Когато американците биват мачкани икономически и загубиха домовете и работата си- мълчат. А оръжието седи по рафтовете. Обаче ако им отнемеш правото да го притежават тогава започва да се говори , че правителството не смее, за да не се обърне оръжието срещу него... не е ли смешно ???

  47. 47 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 718 Неутрално

    [quote#42:"Ганий"]Действащ военен - хваща жена си в изневяра -`на калъп`, грабва АК-то. [/quote]
    А, ето доказателство точно на моята теза...
    Ако този "герой" беше счетоводител или продавач на обувки, нямаша да има какво да ГРАБНЕ. ... Или в краен случай да убие един човек....

    Когато имаш оръжия под ръка, е много лесно в състояние на афект да го грабнеш..

  48. 48 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 718 Неутрално

    [quote#40:"alabalko"]Коя държава ще посмее да нападне САЩ на нейна територия[/quote]
    Ти ме разсмя истински.. Те съвременните войни, както каза и Обама вече не се определят от броя щикове и арбалети.... 2 компютъра и няколко Фейсбук акоунт амогат да свършат много по-голяма работа - ако не вярваш - питай Муамар Кадафи и египетския президент

  49. 49
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  50. 50 Профил на bbtzvtzv
    bbtzvtzv
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Няма да те разберат

    Който иска да убива - ще убива, независимо дали с автоматично оръжие или с микробус натъпкан с анфо (широко достъпен експлозив)

    У нас закона е силно рестриктивен не от грижа за народонаселението.

    [quote#44:"Ганий"] оръдието на престъплението е вторично по отношение на самото престъпление[/quote]

  51. 51 Профил на In my world
    In my world
    Рейтинг: 668 Неутрално

    [quote#17:"Кой ограби Криско от Босфор ТВ"]В България също трябва да се разреши свободното притежаване и УПОТРЕБА на оръжие, защото липсва държавност, сигурност и правосъдие. [/quote]
    това ще бъде супер.Оръжейния бизнес има голям потенцял у нас.

    In many wars between the CIVILIZED MAN and the SAVEGE.Support Civilized man defeat the terror(islam)
  52. 52 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1490 Неутрално

    Целият спор тук ми се вижда някак твърде безмислен. Щом толкова си ги влекат пушкалата, да си ги ползват със здраве и да се избиват на воля. Следващия път, някой ако иска да влезе и с танк в американско училище. - По всичко личи, че болшинството съвсем не са у ред и са неспасяеми.
    Но да бъдат така любезни (медиите най-вече) да престанат да ни занимават с техните драми със стрелби по училища и молове.

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  53. 53
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  54. 54 Профил на Ганий
    Ганий
    Рейтинг: 690 Неутрално

    [quote#47:"bestbuy"]А, ето доказателство точно на моята теза... [/quote]
    Твоята теза гърми много сериозно.
    Защо ли!?
    Ми защото (примерно) в Ирак се убиха стотици хиляди (някои твърдят над милион), пък не съм те чул НИКОГА да заклеймяваш употребата на оръжие ТАМ!
    А най-елементарният довод - в света най-много битови убийства се извършват с нож. Да са забранили ножовете!?
    Ми само в един Лондон 2009 година (мисля) за първите девет месеца на година НЕПЪЛНОЛЕТНИ са убили 27 (двадесет и седем - дано не бъркам!) НЕПЪЛНОЛЕТНИ с нож - такава бе статистиката. Не става дума за огнестрелно оръжие, не става дума колко пълнолетни са убили непълнолетните или колко непълнолетни са убили пълнолетните - непълнолетни убиват непълнолетни - с нож! (това бе един от основните въпроси за спор на кметската надпревара там)...
    Извод: пропагандата влияе МНОГО лошо!

    Разтурям колоквиума!
  55. 55 Профил на Позитанчо
    Позитанчо
    Рейтинг: 823 Неутрално

    До коментар [#29] от "bestbuy":
    В САЩ достъп до оръжие имат всякакви малоумни типове.
    ...........
    Нали излезе информация, че точно майка му го е водила на стрелбището да го учи да борави с оръжие.
    И това при условие,
    че сина й е е болен психично.
    Бил е аутист. След развода е поел ролята на баща си, може би и в кревата.
    Сори, ама ако родителите отглеждат изроди, няма закон , който да предпази обществото от тях.

  56. 56 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3102 Неутрално

    [quote#44:"Ганий"]Чехов си е Чехов, животът си е живот[/quote]
    Много си прав ...а бизнесът си е бизнес
    и политиката политика.Мен неприятно ме поразиха
    "цифрите" в инфото (ако са верни де),че печалбите
    на производителите на оръжие нараснали 200% от
    избирането на Обама.Някак си очаквах повече успех
    в борбата за озаптяване на апетитите на печалбарите
    от страна на демократите.Не случайно Майкъл Мур
    нещо се разочарова от Обама .
    Ето и една очевидна статистика за връзката между
    броят на жертвите в щатите и обема на продажбите
    на огнестрелно оръжие.
    http://www.saneguns.org/crime/homicides_handguns.gif

  57. 57 Профил на l_i_k_a_t_a
    l_i_k_a_t_a
    Рейтинг: 497 Неутрално

    С техните оръжия по техните глави

  58. 58 Профил на zavoi1
    zavoi1
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Армия не им трябва на тези хамериканци при такива цифри за притежаване на оръжие.

  59. 59 Профил на bradley
    bradley
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Оръжието не убива,хората убиват!

  60. 60 Профил на In my world
    In my world
    Рейтинг: 668 Неутрално

    [quote#52:"Хриси"]Но да бъдат така любезни (медиите най-вече) да престанат да ни занимават с техните драми със стрелби по училища и молове. [/quote]
    +++++++
    да така е писна ми да гледам новини за сащ,турция,русия и там други.Трябва да има повече новини за българия и европа.

    In many wars between the CIVILIZED MAN and the SAVEGE.Support Civilized man defeat the terror(islam)
  61. 61 Профил на Ганий
    Ганий
    Рейтинг: 690 Неутрално

    [quote#50:"bbtzvtzv"]Няма да те разберат [/quote]

    Знам!
    ---
    Благодаря!

    Разтурям колоквиума!
  62. 62 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2592 Неутрално

    До коментар [#56] от "тулса":

    Имало е страх, че след евентуално повторно избиране на Обама, той щял да бастиса оръжията (понеже неможе да има трети мандат и нямало какво да губел) за това през последната година американците се презапасиха с пушкала, което вдигна якопроджбите & печалбите на производителите.

    Спекулантите обаче яко са шорнали акциите на производителите на оръжие, защото очакват срив в продажбите поради много причини:
    - хората са бъкани с дълготраен продукт
    - Обамата може да въведе ограничения
    - огромен внос на евтинджоси (например 1/3 от продукцията на руската Ижмаш отива за САЩ

    Аз също купих януарски пут опции... Барабар Петко с мъжете.

  63. 63 Профил на lessonsoftime
    lessonsoftime
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#48] от "bestbuy":

    Да, и накрая печели администратора, който има правата да цензурира.

  64. 64 Профил на kkk_20
    kkk_20
    Рейтинг: 1379 Неутрално

    До коментар [#46] от "diegos":
    Загубиха домовете звучи толкова драматично, но е далеч от истината. Повечето изоставиха по собствено желание домовете, за които бяха взели 100 % финансиране от банката т.е. без $1 самоучастие. За немалко американци тези "домове" бяха второ жилище.


  65. 65 Профил на Ганий
    Ганий
    Рейтинг: 690 Неутрално

    [quote#47:"bestbuy"]Когато имаш оръжия под ръка, е много лесно в състояние на афект да го грабнеш..[/quote]

    И си прав, и не си прав...
    Състоянието на афект е особен случай.
    Но, както е известно от науката, за да се извърши някакво престъпление в състояние на афект, то това престъпление ПРЕДВАРИТЕЛНО е извършвано в ума при подобни или сходни обстоятелства. Извършвано е десетки, стотици, хиляди пъти...
    И не е ясно дали `взривът` (т.е. реакцията) при афект е по-опустошителен от `затрайването` (подтискането), което впоследствие, при дадените характеристики, има вероятност да доведе до много по-плачевни резултати.

    Разтурям колоквиума!
  66. 66 Профил на Ганий
    Ганий
    Рейтинг: 690 Неутрално

    [quote#62:"Франк Нинов"]Барабар Петко с мъжете.[/quote]

    Кат си в САЩ - прави кат Американците!
    Кат си в Наше Село - прави кат в Наше Село!

    Разтурям колоквиума!
  67. 67 Профил на iazdakaja
    iazdakaja
    Рейтинг: 729 Неутрално

    До коментар [#29] от "bestbuy":


    [quote#29:"bestbuy"]в САЩ ежегодно при пътни индиценти загуват около 40 000 ... В България при 40 пъти по-малко население - 80 пъти по-малко[/quote]


    Мери се на кола: в САЩ има 30 хил жертви на 250 млн коли, в България на 100 пъти по-малко коли жертвите са цели 700, значи БГ пътищата са поне 2,3 пъти по-опасни! ("поне" щото американската кола навърта много повече км/год )

    При оръжията нещата са още по-зле за България - онесено към броя на оръжията се вижда, че българинът дърпа спусъка по-лесно и по-често от американеца. Така, че преди да сочиш сламките на американците си виж собствените дъски, моля.

  68. 68 Профил на triton123
    triton123
    Рейтинг: 551 Неутрално

    това било онова било,вие пишувате,други казали,Обама рекъл..няма значение! Т.е. гответе се...за поредните "случаи"! какво и как да сочи нещо обратно да се очаква при такива планини от пушкала за убиване?! Така че-до следващия "инцидент"- т.е.КЪРВАВА БАНЯ и..до следващия псевдоплач на Обама и антуража висш..че и на населението,което винаги се води по "висшите",които го водят за носа...

  69. 69 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2592 Неутрално

    До коментар [#66] от "Ганий":

    За сега нещата вървят в правилната посока ,)

    http://finance.yahoo.com/q/bc?s=SWHC&t=5d&l=on&z=l&q=l&c=

    Президентът трябва само да си отвори устата, да каже една сериозна и ще има минус 50% за един ден.

  70. 70 Профил на Ганий
    Ганий
    Рейтинг: 690 Неутрално

    [quote#67:"iazdakaja"]Мери се на кола:[/quote]

    Мери се на пробег... Преди време гледах (по друг повод!) статистиката. По-зле сме от тях... Мнооооооооого по-зле! И руснаците са мноооооооого по-зле. Говоря за пробег-ПТП, пробег-жертви
    А другият повод бе особен... Проверих едно БЕЗУМНО твърдение...
    При ПТП, довели до смърт, процентът на водачите, причинили ПТП-то и употребили алкохол (други упойващи вещества), в САЩ са над 20% (двадесет!), в Русия - малко над 2% (два!!!)
    Парадоксите на статистиката нямат край!

    Разтурям колоквиума!
  71. 71 Профил на iazdakaja
    iazdakaja
    Рейтинг: 729 Неутрално

    Същите инциденти наскоро имаше в Китай, по рано в Белгия - с нож.
    Нито президентите им плакаха, нито забраниха ножовете... Какво всички са се лепнали за тая Америка?

  72. 72 Профил на cyx_kyp
    cyx_kyp
    Рейтинг: 388 Любопитно

    ТОВА ЧЕ БИЗНЕСЪТ С ОРЪЖИЕ Е ИЗКЛЮЧИТЕЛНО ДОХОДЕН и носи огромни печалби на производители, търговци, реклама и т.н. по веригата, е важен фактор, но не единственият.
    Другият -- още по важен е огромната престъпност в САЩ, а също и социалната несигурност, фрустрацията на личността, моралната деградация и пр.

  73. 73 Профил на pi314
    pi314
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Ако учителките имали оръжие е можело да се защитят.. Доста странна логика, след като жертвите са избити с оръжието именно на една от учителките! Интересно ми е точно как и е помогнал арсеналът, който е притежавала, за да се защити?

  74. 74 Профил на Vladimir
    Vladimir
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#72] от "cyx_kyp":

    Все едно пишеш за България - су-пер!

  75. 75 Профил на Леми Килмистър
    Леми Килмистър
    Рейтинг: 643 Любопитно

    [quote#15:"kkk_20"]Срещу толкова оръжие Обама е безсилен....[/quote]

    Което е интересно при американците, убиват се взаимно, но на никой не му минава през ума да обърне оръжието към властта. Защо ли?

    Смахнати сме всички, а другите ги няма, останали са малко и копаят пак. Искат да прокарат мост над нищетата, но трудно ще прескочат този мръсен ад.
  76. 76 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1128 Неутрално

    До коментар [#30] от "bestbuy":

    +++++++++++++++++++++

    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
  77. 77 Профил на iazdakaja
    iazdakaja
    Рейтинг: 729 Неутрално

    До коментар [#70] от "Ганий":

    Да, затова казах "поне"


    [quote#70:"Ганий"]в САЩ са над 20% (двадесет!), в Русия - малко над 2% [/quote]

    Нормално - в САЩ алкохолът е една от малкото причини за катастрофи, в Русия една от многото )

  78. 78 Профил на richardnixon
    richardnixon
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Ами майката - колекционер на оръжие! Що за мании

  79. 79 Профил на Ментор
    Ментор
    Рейтинг: 768 Неутрално

    проблема не е в оръжието. Съсвем наскоро много по-голяма трагедия стана в Норвегия - страна която е за пример отвсякъде, притежанието на оръжие, сравнено със САЩ, е някакъв микроскопичен процент, и т.н.

  80. 80 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 718 Неутрално

    [quote#55:"Позитанчо"]Сори, ама ако родителите отглеждат изроди, няма закон , който да предпази обществото от тях. [/quote]
    А, имам има.. - разрешава се на всеки пълнолетен да купува 1 бр. оръжие с до 8 патрона, при условие, че в семейството няма психично болни..

    В тази ситуация, се сещам за ПРЕКРАСНИТЕ закони в България, които искаха свидетелство от диспансера не само за оръжие, но и за кандидатстване във ВУЗ дори.

  81. 81 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 718 Неутрално

    [quote#67:"iazdakaja"]Така, че преди да сочиш сламките на американците си виж собствените дъски, моля. [/quote]
    Първо се загиналите по пътя се мерят не на коли, а на бр. жители. Верно е, че американеца минава повече мили.. но фактите с си факти..

    Второ кой колко често натиска спусъка - и ти дори не знаеш.. В САЩ има по 150-200 убити на година при масови растрели.. Все още (за щастие) България е далеч...

  82. 82 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1366 Весело

    Ха, българските голтаци дето дори и яблките си внасят от Полша и Италия защото у тях не остана необрана градина, дават акъл на американците с какви да пазят собствеността си.
    Смех и мъка през сълзи.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  83. 83 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 718 Неутрално

    До коментар [#69] от "Франк Нинов":

    ++++++++++++++

  84. 84 Профил на Ганий
    Ганий
    Рейтинг: 690 Неутрално

    До коментар [#69] от "Франк Нинов":

    Поначало тази година е наистина особена от гледна точка на статистиката.
    За първи път (в световен мащаб) фармацевтика надмина оръжейната промишленост...
    Извод: ще ни трепят с лекарства, а не с оръжия!

    Разтурям колоквиума!
  85. 85 Профил на Ганий
    Ганий
    Рейтинг: 690 Неутрално

    [quote#82:"Десен"]българскте голтаци[/quote]

    За американец (по рождение, душа и дух) си твърде наясно с нюансите на Българския език.
    Я ни спусни линкове от твойте подвизи на американски по американските сайтове, та да се насладим на елейното ти слово!

    Разтурям колоквиума!
  86. 86 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 718 Неутрално

    [quote#79:"Ментор"]. Съсвем наскоро много по-голяма трагедия стана в Норвегия[/quote]
    Вярно е... Само, че трагедията е по-скоро изключение отколкот правило.... Аз не си спомням в Норвегия да е имало друго подобно изстъпление, за разлика от САЩ..

  87. 87 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 718 Неутрално

    До коментар [#85] от "Ганий":

    +++++++++++++++++

  88. 88 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 718 Неутрално

    [quote#82:"Десен"], дават акъл на американците с какви да пазят собствеността си.[/quote]
    Не става въпрос американците да пазят собствеността си, ако не си разбрал..
    ...И освен това - за всичко в САЩ е виновен ив. костов.

  89. 89 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2592 Неутрално

    До коментар [#84] от "Ганий":

    Вс пак има разлика между военни и цивилни оръжия.

    При военните няма лимит и там могат да се похарчат неограничено много пари.
    Страни като Китай, Русия, Индия и Бразилия яко са разтворили кесията да догонват САЩ, който харчи на година колкото останалия свят.
    Но и при лекарствата е същата работа.

  90. 90 Профил на Леми Килмистър
    Леми Килмистър
    Рейтинг: 643 Любопитно

    [quote#82:"Десен"]Ха, българските голтаци дето дори и яблките си внасят от Полша и Италия защото у тях не остана необрана градина, дават акъл на американците с какви да пазят собствеността си. [/quote]

    Хе онази година Китай като намали квотата за редките елементи, които се влагат при производството на чипове и САЩ изпищяха на умряло.

    Много ми е интересно ако нещо се случи с Китай и не могат повече да произвеждат ежтини боклуци, дали ще има Черни Петъци и тъпчещии се американци в моловете в 5:00АМ?

    Смахнати сме всички, а другите ги няма, останали са малко и копаят пак. Искат да прокарат мост над нищетата, но трудно ще прескочат този мръсен ад.
  91. 91 Профил на korav
    korav
    Рейтинг: 236 Неутрално

    Хората, които подкрепят забраната за притежание на оръжие от гражданите да се замислят върху това:
    1. Оръжията не убиват хора. Хората убиват хора
    2. Само в изперкало общество като САЩ се случват често такива касапници - защо не се случват в Израел, където масово се влачи автоматично оръжие с пълен боекомплект от пъпчиви младежи и обществото е под стрес постоянно? ; защо не се случват във Франция, където ако си член на спортен клуб имаш право да притежаваш дори автоматично оръжие (между другото не съм сигурен за авторите на някои от горните коментари, че знаят каква е разликата между автоматично и полуавтоматично); защо не се случва в Швейцария, където всички си държат оръжието от армията у дома; защо не се случва в Норвегия - там имат оръжие, нямат алкохол и нали все ги гони полярната депресия? ; защо не се случва в Чехия, където имаш право да притежаваш до 20 пистолета и револвера? Защо не се случва в Нова Зеландия, където можеш да си купиш оръжие по пощата?
    Защо не се случва в България, където винаги е имало възможност, дори и по най-свирепия комунизъм да имаш ловно оръжие да речем - какво ти пречи да влезнеш някъде с ловната карабина....???? Аааа, чакайте, чакайте, всъщност за България си взимам думите назад: през 70те, 80те години един луд, номенклатурно синче влезе в блок в Студентски град с пистолета на тате и с един нож и уби няколко беззащитни човека. Защо ги уби? Защото бяха беззащитни! Защото системата смяташе, че едни хора са по-свястни от други и имат право на оръжие, а други хора са потенциални идиоти и ще хукнат да се изтребват и затова няма да им даваме право на оръжие. И тогава е имало тотален оръжеен контрол!!! Но той не ги спаси!!!
    3. Привържениците на забраните за притежание на оръжия от гражданите да обърнат внимание на клиповете от ютуб по време на лондонските размирици преди време и как бандите грабеха наред безнаказано - в англия е трудно да имаш дори кухненски нож, камо ли оръжие. Как мислите, дали бандите щяха да са толкова смели, ако не беше така?
    4. И най-важното - който е луд, винаги ще намери начин - един китаец беше устроил касапница с обикновен нож, пишеше някъде в нета...
    НЕ Е ВАЖНО ДА СЕ ОТНЕМАТ СРЕДСТВАТА ЗА ЗАЩИТА НА ВСИЧКИ - ВАЖНО Е НА НОРМАЛНИТЕ ХОРА ДА ИМ СЕ ДАДЕ ВЪЗМОЖНОСТ ДА СЕ ЗАЩИТАВАТ САМИ, КОГАТО ПОЛИЦИЯТА НЕ Е НАБЛИЗО. А ТЯ НИКОГА НЕ Е НАБЛИЗО - С ИЗКЛЮЧЕНИЕ НА СЕВЕРНА КОРЕЯ

  92. 92 Профил на Ганий
    Ганий
    Рейтинг: 690 Неутрално

    [quote#89:"Франк Нинов"]Вс пак има разлика между военни и цивилни оръжия. [/quote]

    По принцип няма никаква разлика - предназначението на оръжието е да поразява.
    По темата се произнасям полупрофесионално, но явно недостъпно...
    Престъплението може да се извърши по безброй начини, с безброй оръдия...
    Примерно (от българската практика)...*
    Примерно (от практиката по други географски ширини) - две дървета се огъват и нароченият се завързва здраво... Дървета започват мнооооооооооого полека да се изправят...
    и т.н.
    ---
    заб.* - описах вкратце един пример, но го изтрих... Първо е невероятно гаден, второ - не искам да давам `насока` на евентуално изперкали, трето - изключително `достъпен` е, макар и парадоксален... Едва ли някой би се сетил за начина, но ПРЕСТЪПНИЯТ ум е изключително изобретателен... Филмите на порицавания от мен Холивуд са нищо, в сравнение с практиката.

    Разтурям колоквиума!
  93. 93 Профил на Ганий
    Ганий
    Рейтинг: 690 Неутрално

    До коментар [#91] от "korav":

    Малцина сме, които разбираме СЪЩИНАТА...
    Което е жалко!

    Разтурям колоквиума!
  94. 94 Профил на korav
    korav
    Рейтинг: 236 Неутрално

    До коментар [#27] от "bestbuy":
    Е, що да говори глупости: в Израел например още пенсионирания чичка на входа на училището щеше да го отстреля

  95. 95 Профил на iazdakaja
    iazdakaja
    Рейтинг: 729 Весело

    До коментар [#81] от "bestbuy":


    [quote#81:"bestbuy"]загиналите по пътя се мерят не на коли, а на бр. жители.[/quote]

    Няма как - трябва някак да включиш степента на моторизация, иначе сметката не излиза.


    [quote#81:"bestbuy"]В САЩ има по 150-200 убити на година...[/quote]

    При 300 млн оръжия това не е зле - по-добре от България.

    Ама ако в у-ще още не сте взели десетични дроби и % не се тормози сега, има време...

  96. 96 Профил на Ганий
    Ганий
    Рейтинг: 690 Неутрално

    [quote#70:"Ганий"]Мери се на пробег... [/quote]
    [quote#81:"bestbuy"]Първо се загиналите по пътя се мерят не на коли, а на бр. жители.[/quote]
    [quote#95:"iazdakaja"]Няма как - трябва някак да включиш степента на моторизация, иначе сметката не излиза.[/quote]

    Има различни ракурси, но основният и меродавният е пробегът.

    Разтурям колоквиума!
  97. 97 Профил на Ганий
    Ганий
    Рейтинг: 690 Неутрално

    [quote#77:"iazdakaja"]Нормално - в САЩ алкохолът е една от малкото причини за катастрофи, в Русия една от многото )[/quote]

    Така си е...
    Затова често критикувам нашенската терористична пропаганда - че за еди-каква си болест сме на първо място по смъртност и ни сравняват с други държави...
    Което означава и друго - че в тези други държави ни изпреварват по някои други болести...
    И т.н.
    Щото процентите са само 100 (сто!)
    Но, за да го разбере и знае, Човек трябва да е ходил ПОНЕ в детски ясли!

    Разтурям колоквиума!
  98. 98 Профил на korav
    korav
    Рейтинг: 236 Неутрално

    До коментар [#93] от "Ганий":

    е, както е рекъл марк твен: Когато забележиш, че си на страната на мнозинството, време е да спреш и да се замислиш

  99. 99 Профил на Ганий
    Ганий
    Рейтинг: 690 Неутрално

    [quote#98:"korav"]Когато забележиш, че си на страната на мнозинството, време е да спреш и да се замислиш[/quote]

    С един приятел, когато обсъждаме едно-друго, важно или маловажно, и ако стигнем до един и същи извод, веднага започваме да търсим къде сме сгрешили.

    Разтурям колоквиума!
  100. 100 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 718 Неутрално

    [quote#97:"Ганий"]Но, за да го разбере и знае, Човек трябва да е ходил ПОНЕ в детски ясли! [/quote]
    С много неща не съм съгласен с теб, но ми харесва как Разсъждаваш.. и е приятно да се спори с теб..
    Лек ден!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK