Китай откри 2300 км линия за скоростен влак – най-дългата в света

Китайски влак G802 напуска Пекин по най-дълкото трасе за високоскоростна железница в света.

© Associated Press

Китайски влак G802 напуска Пекин по най-дълкото трасе за високоскоростна железница в света.



В Китай официално бе открита най-дългата в света железопътна линия за високоскоростен влак. Тя свързва столицата с южния търговски център Гуанджоу и по дългото 2298 км трасе ще има 35 спирки.


Първият влак-стрела напусна Пекин в сряда сутринта. Първоначално влаковете ще се движат с 300 километра в час и това ще съкрати времето за пътуване наполовина. Досега се пътуваше 22 часа, а с новите влакове разстоянието се преодолява за по-малко от 10 часа.


Китай откри 2300 км линия за скоростен влак – най-дългата в света

© Associated Press


Китайските власти описаха линията, части от която вече се използваха, като "една от технически най-авангардните в света". Пускането на линията на 26 декември е в чест на рождения ден на Мао.


Проекти за скоростна железница се изграждат в цялата страна, но това е съпроводено с твърдения за корупция и един тежък инцидент миналото лято. Тогава влаковата композиция изскочи от релсите и в катастрофата загинаха 40 души.

Ключови думи към статията:

Коментари (122)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на SSmart
    SSmart
    Рейтинг: 1099 Любопитно

    Първоначално с 300 км/ч, а после с колко?

  2. 2 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 521 Неутрално

    ЖП трасето Русе-Подкова, което дублира паневропейски коридор 9 се пътува за по-вече от 10 часа. Срамота!

    АЗ НЕ ЗАРЕЖДАМ В БЕНЗИНОСТАНЦИИ ЛУКОЙЛ!
  3. 3 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1394 Неутрално

    Това е новина.От наша страна..пускат кушет -вагон,броя един, за празниците по линията София-Бургас

  4. 4 Профил на sss700431
    sss700431
    Рейтинг: 505 Неутрално

    Мама му стара, не улучихме на комунисти. Гледай какво прави Великия и приятелски Китайски народ , под мъдрото ръководство на Китайската комунистическа партия. Да живей !Да живей !

    Следват фанфари .

  5. 5 Профил на DrAvalanche
    DrAvalanche
    Рейтинг: 1135 Весело

    [quote#0:"Статията"]Пускането на линията на 26 декември е в чест на рождения ден на Мао.[/quote] На 7 Септември в България ще се пусне магистрала в чест на рождения ден на Тато.

    Just get on stage AND FOOKING AVE IT
  6. 6 Профил на greenhrast
    greenhrast
    Рейтинг: 1148 Неутрално

    как ще ги стигнем китайците...

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  7. 7 Профил на gan4o
    gan4o
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Благодаря на господа честито на всичкини.С любов ще има успех.АКО ИЗКАРМЕ ПУШКИТЕ ЛОШО ЩЕ СТАНЕ

  8. 8 Профил на Трезвен
    Трезвен
    Рейтинг: 1419 Неутрално

    2300 километра... Това е Бургас- Франкфурт на Майн общо взето... Не си поплюват китайците!

  9. 9 Профил на navy
    navy
    Рейтинг: 909 Неутрално

    До коментар [#1] от "SSmart":

    После................... до към 380.
    Тестван е при 513 км/ч
    http://en.wikipedia.org/wiki/CRH380A
    Има и едночасов филм на НГ

    Шлосер от ВМЕИ "Ленин" ТМММ - 8-ми разряд
  10. 10 Профил на Другарката Михайловна
    Другарката Михайловна
    Рейтинг: 775 Неутрално

    Хайде малко реализъм да вместим в нашенската картинка, става ли?
    В България нямаме нито такива разстояния, нито има толкова потенциални пътници, нито имаме ресурсите да си позволим инвестиции с такива размери.
    Ако е, примерно, по линията София-Варна - колко спирки трябва да има такъв влак и каква ще е цената на билета?
    Такива скъпи играчки могат да си позволят богатите деца. Ние трябва да се задоволим с нещо по-малко - да се оправи съществуващата жп инфраструктура за да може да се вдигне скоростта и да се подменят тези вмирисани вагони - това като за начало е добре.
    Иначе - браво на братята китайци!

    Във форумите на Икономедиа е пълно с хленчещи конформисти.
  11. 11 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 2437 Неутрално

    В развития свят железницата се конкурира с авиацията,а в България един нормален влак,по-скоро вагон, няма(всъщност,аз не съм пътувал от 2005-та с влак,може да са ги пооправили )

  12. 12 Профил на adsumgm
    adsumgm
    Рейтинг: 402 Неутрално

    строена от френски инжинери 10 милиарда папо за "мързеливите"

    Жени и вино! Вино и жени!
  13. 13 Профил на herbaltea
    herbaltea
    Рейтинг: 505 Неутрално

    Страхотно! Планирал съм да направя едно такова пътуване с влак, само че от Ласа, Тибет до Бейжинг.

  14. 14 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1318 Неутрално

    Какви работи се случват в китайското ЖП-е, а Бойко !!! А Ти се чудиш кви бръмбари да назначиш та да го затриеш.

  15. 15 Профил на BGman1
    BGman1
    Рейтинг: 684 Любопитно

    До коментар [#7] от "gan4o":

    Прав си...само да питам много ли ти тежи главата?

    Китай откри 2300 км линия за скоростен влак – най-дългата в света
    =======
    Браво на китайците...кога ще има и унас?

    bigman
  16. 16 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 796 Неутрално

    Голямо лицемерие от страна на комунягите, нон стоп повтарят рефрена, че асфалта не се яде, а тук ред сълзи ред сополи, ще кажеш, че релсите се ядат.

  17. 17 Профил на papadok
    papadok
    Рейтинг: 627 Неутрално

    Съобщиха,че поради липса на опит ще я предоставят за управление от екипа на БДЖ.

  18. 18 Профил на gan4o
    gan4o
    Рейтинг: 515 Неутрално

    [quote#15:"BGman1"]Браво на китайците...кога ще има и унас?

    bigman[/quote]
    еЙ МЕН КАТО СИ КАЗВАш ВЪПРОСИТЕ НЕ ГИ ХУРТУВАЙ

  19. 19 Профил на gan4o
    gan4o
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Хубо че съм проста да ви разберам

  20. 20 Профил на BGman1
    BGman1
    Рейтинг: 684 Любопитно

    До коментар [#18] от "gan4o":


    [quote#18:"gan4o"]еЙ МЕН КАТО СИ КАЗВАш ВЪПРОСИТЕ НЕ ГИ ХУРТУВАЙ [/quote]

    Ти да не си съпруга на xalikarans...и на теб нищо не мога да ти разбера?

    bigman
  21. 21 Профил на gan4o
    gan4o
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Разбираемо ако не ме разбираш щом питаш кой съм не съм!

  22. 22 Профил на gan4o
    gan4o
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Ей брат аз сум Тихомир
    Така съм назван/.

  23. 23 Профил на papadok
    papadok
    Рейтинг: 627 Неутрално

    [quote#16:"Кабаnormandyев"]Голмо лицемерие от страна на комунягите, нон стоп повтарят рефрена, че асфалта не се яде, а тук ред сълзи ред сополи, ще кажеш, че релсите се ядат."

    допълвам:След пускането на нефтопровода в Русия/4500км през Сибир/ и тръбите на нефтопроводите.Предвид и строежа на Южен поток .Другарите от центъра за слухове и провокации на Позитано да обърнат внимание,че не само асфалта,но и релси и тръби "НЕ СЕ ЯДАТ"Не стават за ядене и чугунени глави.

  24. 24 Профил на gan4o
    gan4o
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Единственото нещо,което може да изпита чивек е разоàрованото.Скандали от-до мършъ ли сме ?

  25. 25 Профил на ХДС(CDU)
    ХДС(CDU)
    Рейтинг: 515 Любопитно

    След като построим всички европейски магистрали ще започнем със скоростните влакове, а после ..... ще ги продадем на кредиторите банки, за да погасим кредитити си за тяхното построяване. Гърция е нагледен пример с тази разлика, че там и кредиторите и кредитополучателя се оляха.

  26. 26 Профил на Бърши Моди , хартия бол
    Бърши Моди , хартия бол
    Рейтинг: 458 Любопитно

    До коментар [#22] от "gan4o":


    Ти петел, или кокошка си търсиш?

    Явно петел...

    Имам едно-две предложения за теб!

    Кеф ти Станишев!

    Кеф ти Азис!

    Аки си малолетен - обади се на Владо Кузов!

    Той ще играе петел, а ти - петлето!

    И не забравяй утре да ни "изкукуригаш" как сте се възкачвали...

    Късмет !

    c
  27. 27 Профил на gan4o
    gan4o
    Рейтинг: 515 Неутрално
  28. 28 Профил на Ivan Petrov
    Ivan Petrov
    Рейтинг: 782 Неутрално

    До коментар [#4] от "sss700431":
    Ами който в БГ иска със стари курви да прави нов бардак, да приложа китайската наказателна система, тя най-добре ще пасне на статуквото в БГ, дори може и да спаси и ЖП транспорта на държавата ни!

    "Ако истината, която съм казал, Ви изглежда шега, а всъщност Ви накърти - означава, че съм уцелил шегата - за непросветените: шегувал съм се!" Vankata
  29. 29 Профил на Wornoxmaniak
    Wornoxmaniak
    Рейтинг: 969 Разстроено

    Европа ни резна с 2 милиарда, иначе и тук мислеха да прават такъв влак. А, Я да ода с него от Мърчево до София за един час.

  30. 30 Профил на Ivan Petrov
    Ivan Petrov
    Рейтинг: 782 Неутрално

    До коментар [#1] от "SSmart":
    Очакваните трябва да са 400км/н!

    "Ако истината, която съм казал, Ви изглежда шега, а всъщност Ви накърти - означава, че съм уцелил шегата - за непросветените: шегувал съм се!" Vankata
  31. 31 Профил на gan4o
    gan4o
    Рейтинг: 515 Неутрално

    [quote#26:"gadhafi"]
    26
    10:39
    26 дек, 2012

    Отговор
    НИЩО НЕ ПРЕДЛАГАШ
    Ти дингил ли си?


    До коментар [#22] от "gan4o":


    Ти петел, или кокошка си търсиш?

    Явно петел...

    Имам едно-две предложения за теб!

    Кеф ти Станишев!

    Кеф ти Азис!

    Аки си малолетен - обади се на Владо Кузов!

    Той ще играе петел, а ти - петлето!

    И не забравяй утре да ни "изкукуригаш" как сте се възкачва[/quote]

  32. 32 Профил на Blackradio
    Blackradio
    Рейтинг: 571 Весело

    Всеки с мечтите си. Ние в еротичен екстаз си чакаме турцкити спални въгони.

    Всичко е преходно, освен простотията. Тя е вечна.
  33. 33 Профил на Кур Деликуртев
    Кур Деликуртев
    Рейтинг: 402 Весело

    До коментар [#27] от "gan4o":

    Ами отивай и си намери някой як пич да те наклати яко, бебчо!

    Никой не те задържа насила тук!

    Късмет! И не забравяй да ни разкажеш после как е минало всичко...

    И си вземи душ преди това, ей!

    c
  34. 34 Профил на gan4o
    gan4o
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Изхода е един да намериш сърцето си мухляк
    извинявай ядосаме мухляк

  35. 35 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1426 Неутрално

    при размерите на България и значително по малка скорост ще ни реши доста проблеми

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  36. 36 Профил на gan4o
    gan4o
    Рейтинг: 515 Неутрално

    [quote#33:"k_dokolene"]И си вземи душ преди това, ей! [/quote]
    Не съм се вкиснал ве спокойно нападател си ти

  37. 37 Профил на Ivan Petrov
    Ivan Petrov
    Рейтинг: 782 Неутрално

    До коментар [#32] от "Blackradio":
    ...и всеки да си носи домашните любимци от вкъщи!

    "Ако истината, която съм казал, Ви изглежда шега, а всъщност Ви накърти - означава, че съм уцелил шегата - за непросветените: шегувал съм се!" Vankata
  38. 38 Профил на Кур Деликурев
    Кур Деликурев
    Рейтинг: 346 Разстроено

    До коментар [#36] от "gan4o":

    Търся си сериозен приятел и си помислих че някой от другите форумци може и да
    ми помогне по някакъв начин. Не се интерересувам от секса за 1 вечер. Търся дълготрайно взаимоотношения. Не искам да е някой перфектен защото всички знаем че перфектни хора няма на тази Земя. Просто искам да е романтичен и да знае как да покаже чувствата си. Който се интересува мога да пратя и снимки. Надявам се да намеря това което търся - любовта .

  39. 39 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 853 Неутрално

    До коментар [#15] от "BGman1":


    [quote#15:"BGman1"]Браво на китайците...кога ще има и унас?[/quote]

    Вътрешно за България такъв влак няма абсолютно никакъв смисъл.

    Евентуално Виена-Белград-София-Истанбл, но това е мултинационален проект.

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  40. 40 Профил на gan4o
    gan4o
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Желая успех тука има всякакви специалисти,но не съм от тяхРазкатах ни фантазията,и сега не мога да съм от тях.

  41. 41 Профил на KМЕТ НА МНОГО СЕЛА
    KМЕТ НА МНОГО СЕЛА
    Рейтинг: 404 Весело

    До коментар [#40] от "gan4o":

    Бягай да нижеш тютюн бе, сладур!

  42. 42 Профил на skiper
    skiper
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До колкото съм чел предварителни съобщения този влак ще може да развива скорост до 550км/час.

  43. 43 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 1078 Неутрално

    До коментар [#4] от "sss700431":

    е какво прави партийката им, какво?
    един милиард малки жълти роби блъскат от здрач до зори и от сутрин до мрак, за да имаме ние, западняците евтини и достъпни стоки

    РЕФОРМИ !
  44. 44 Профил на Васил Дакев
    Васил Дакев
    Рейтинг: 692 Неутрално

    До коментар [#3] от "xalikarans":Да,ама този кушет вагон е голям,голя-я-я-я-м и побира всички софиянци,които изкат да спят.

  45. 45 Профил на Васил Дакев
    Васил Дакев
    Рейтинг: 692 Неутрално

    До коментар [#4] от "sss700431":Оказва се,че и в политиката има късмет.Едни вадят дубара/китайците!/,други ручат жабетата-ние и някои други.

  46. 46 Профил на asen.bosev
    asen.bosev
    Рейтинг: 444 Неутрално

    Безспорно това е огромен успех, но много скоро ще се окаже, че има по-ефективна технология за подобни проекти... напр. Маглев...

  47. 47 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1191 Весело

    Ся ко не сте доволни. Нашия диктатор нали ви пусна околовръстното за рожденния си ден!

  48. 48 Профил на Васил Дакев
    Васил Дакев
    Рейтинг: 692 Неутрално

    До коментар [#12] от "adsumgm":Но в Китай! И Самсан-скоростния Москва-Петербург е констроиран от германците,но е пуснат в Русия.На своя територишя Германия още го няма.Според мен е важно къде летят тези чудеса и кой се вози с тях. Софиянци се радват на метрото и с право,но техниката не е българска. Може само да завиждаме на китайците,не толкова за скоростните им влакове и за много други неща,а най-вече за умните им политици.

  49. 49 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 571 Неутрално

    с парите от метрото можехме да построим БДЖ инфраструктура и да купим влакови сьстави и хората да работиат в големите градове и да пьтуват до родните си места от по малките градове

  50. 50 Профил на Васил Дакев
    Васил Дакев
    Рейтинг: 692 Неутрално

    До коментар [#16] от "Кабаnormandyев":А ти как разбра,че тук ръкопляскат само комунягите? И как разбра,че за нашите магистрали Бойко го псуват само комунягите? Да ти завиди човек на информацията,или по-скоро на злобата?!?!

  51. 51 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1426 Неутрално

    около 200 км в час е постижимо спокойно в България, ако някой случайно реши че иска да имаме железница а не хиляди автобуси на наши фирми, всеки който би предпочел да пътува по магистала с кола вместо да иде за 3 часа на море с влака е идиот

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  52. 52 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Маглев е много по добре защото подрьжката е ниска и при високите скорости е по безопасно за влака и пьтниците

  53. 53 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1423 Весело

    2300 км за 10 ч., а София-Варна се взема за 8,5 ч.

    nemo malus felix, minime corruptor.
  54. 54 Профил на 2leva
    2leva
    Рейтинг: 515 Любопитно

    Ало Брюкселчо и тиквенченца, Кои бяха, най-много приоритетните проекти ? Надуване на балончета с кредитите
    ли и лапане на бонусите ли или стрес тестовете с банките ?

    Вкарахте всички бедняги от юг и изток в блокчето ЕС и увяхнахте, а сега май най-приоритетния проект е бегом до Пекин и Токио за поддръжка на еврото. Да не говорим, че с Русия търговията на блока през 2012 г. стигна 400 млрд , но за вас това не било приоритет !

    Ще ви вземат играчките за Коледа, а с тях и дядо Коледа ще отпътува на Изток, ако така го карате. Политически смотаняци, скоро ще ви махнат паразити нещастни.

  55. 55 Профил на Реконструктор
    Реконструктор
    Рейтинг: 740 Неутрално

    До коментар [#9] от "navy":

    Напредват със страшни темпове китайците.

    И не правильно думать, что есть чьим-то богом обещанный рай
  56. 56 Профил на elturco
    elturco
    Рейтинг: 522 Весело

    "Китай откри 2300 км линия за скоростен влак – най-дългата в света"
    Машаллах! Аферим!

  57. 57 Профил на vainooo
    vainooo
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#11] от "popovski31":


    Не са. Не особено.

    Дневник, дневнииииик, дневник!
  58. 58 Профил на Meir
    Meir
    Рейтинг: 571 Неутрално

    [quote#4:"sss700431"]Мама му стара, не улучихме на комунисти. Гледай какво прави Великия и приятелски Китайски народ , под мъдрото ръководство на Китайската комунистическа партия. Да живей !Да живей ! [/quote]
    Живков е искал да направи икономически реформи, без да се пипа с-мата, точно по модел на Дън.
    И аз се учудих от тази му прозорливост, но явно е така. Гледах документален филм описващ перестройката на Горби и Живков освен залитане по Япония и ФРГ, от които е успял да докопа доста технологии, е писал писмо до Горби съветващ го да се вземе за пример китайския модел.
    България обаче не е Китай, а Горби не е Дън. Нататък знаете какво стана.
    Източния блок можеше да предложи много повече от Китай през 80-те.

  59. 59 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 1006 Неутрално

    [quote#55:"Реконструктор"]апредват със страшни темпове китайците. [/quote]

    -Такъв е резултатът,когато им разумна държавна намеса в икономиката.Ако икономиката се остави само на "невидимата ръка на пазара",скоро тя/ръката/ стиска за гърлата мнозинството от хората.

  60. 60 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4712 Неутрално

    [quote#2:"acarid"]ЖП трасето Русе-Подкова, което дублира паневропейски коридор 9 се пътува за по-вече от 10 часа. Срамота![/quote]
    Не бой се! Нали китайците щели да построят скоростна железница чак до София. Какво им пречи после да достроят и Русе - Подкова!?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  61. 61 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4712 Неутрално

    До коментар [#59] от "benkovski11":
    Това ком-социалистите сте много упорити. 45 години строихте и какво направихте? ЗВЪНЦИ! Хайде престанете с фантазиите и се хванете за реалността.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  62. 62 Профил на epoc
    epoc
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    [quote#11:"popovski31"](всъщност,аз не съм пътувал от 2005-та с влак,може да са ги пооправили) [/quote]

    Не, не са, всъщност е в пъти по-зле от тогава.
    [quote#28:"Ivan Petrov"]да приложа китайската наказателна система, тя най-добре ще пасне на статуквото в БГ, дори може и да спаси и ЖП транспорта на държавата ни![/quote]

    Никакъв шанс - ще се скъсат да разстрелват чистачките. Да си видял осъден министър в България? Щото не вярвам само шефовете на БДЖ да са виновни....

    [quote#52:"dearblue"]Маглев е много по добре защото подрьжката е ниска и при високите скорости е по безопасно за влака и пьтниците[/quote]

    Колко струва изграждането на Маглев знаеш ли? До момента поне никой не е успял да пресметне като хората ТСО на Маглев, само се твърди, че въпреки високата начална цена поддръжката ще е евтина. Случайно да знаеш, че има една катастрофа в Германия точно с Маглев и 23 жертви?

    Икономедия се превърна в трибуна на тролове ЗА и ПРОТИВ правителството. Очевидно е, че няма какво да се говори или коментира с такива драскачи....
  63. 63 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 1006 Любопитно

    [quote#4:"sss700431"]Мама му стара, не улучихме на комунисти. [/quote]

    -Явно БКП е била със състав: "комунисти" и "партийни членове". След 1989 г. "партийните членове" се поизмиха от червения цвят и станаха членове на всякакви други партии:СДС,Атака,ГЕРБ,ДПС.Дуги пък "порозовяха" в БСП.За всички тях е ясно колко са били комунисти.И основният въпрос не е,защо сега са такива,а защо някога са били членове на омразната им вече днеска КП.Когато келепирът е единствен мотив за партийна принадлежност,резултатът е такъв и е налице в състоянието на БГ.

  64. 64 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 1006 Неутрално

    [quote#61:"Храбър"]45 години строихте и какво направихте?[/quote]

    -Всичко онова,което в продължение на 23 години се продава и/или разрушава.

  65. 65 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2398 Неутрално

    [quote#58:"Meir"]Източния блок можеше да предложи много повече от Китай през 80-те. [/quote]Тогава СИВ бяхме далеч на по-добро технологично ниво и имахме поече ресурси от Китай ! Тогава обаче чугунарията победи перестройчиците! Старите искаха само да се пенсионират , а след тях и Потоп ... и наистина настана Потоп ! Не пкюйте соца и построеното тогава, направихме каквото можахме. Преди да плюете направете и вие нещо добро!

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  66. 66 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2510 Неутрално

    Тънкият момент е да се види колко ще бъде действителната средна скорост при тези 35 спирки на 2400 км разстояние.

    Влакът Франкфурт-Кьолн се движи с 300 км/ч., но има една спирка Монтабаур по средата, която прецаква средната скорост. Другата е Франкфурт-Еъпорт.

    Така че трябва да се види колко ще бъде действителната средна скорост при 35 спирки, на които трябва да се намалява, да се спира и да се качват и слизат пътници, пак да тръгва, ускорява, достига макс скорост, след 80 км пак да намалява и да се спира на следващата спирка.

  67. 67 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2398 Неутрално

    [quote#61:"Храбър"]Хайде престанете с фантазиите и се хванете за реалността. [/quote]Реалноста е че всичко което виждаш е строено през социализма. Частните Фирми паразитират върху труповете на промишлените гиганти на соца. Специалистите са от соца. Всичко!
    Новата реалност е само безработицата, престъпноста, простащината, грабежа.

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  68. 68 Профил на TAC
    TAC
    Рейтинг: 684 Весело

    До коментар [#53] от "СДС":

    За последно пътувах с влак от Пловдив за Бургас.Качих се 9 без 10 сутринта и слязох в Бургас към 14,15 часа.Имах чувството,че съм се родил в този влак.Един мъж ,който пътуваше от София,нервно си търкаше бузите с думите:Глей,сутринта се бях избръснал!

    rock n' roll is king!
  69. 69 Профил на wallenstein
    wallenstein
    Рейтинг: 464 Неутрално

    Само идеологически заслепен тъпанар може да отрече, че Китай се развива с огромни темпове и то не само, чрез евтина работна ръка, но и чрез развитието на модерни технологии!

  70. 70 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2398 Неутрално

    [quote#63:"benkovski11"]След 1989 г. "партийните членове" се поизмиха от червения цвят и станаха членове на всякакви други партии[/quote]1989 БКП беше особено консервативен бастион на чугуна - напълно неадекватен на промяната! Мнозина не се записаха в кварталните органи- зации и в БСП (!!!-но си запазиха връзкарството ), най-почтените си останаха в БКП (Вл.Сп.) ... Имаше и АСО и АСП ... които след опит за полет отново бяха прихванти от гравитацията на Партията и изчезнаха от сцената.

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  71. 71 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1423 Весело

    До коментар [#68] от "TAC":

    ...........
    Последно пътувах с влак в България преди 15 г.
    Не съм претенциозен, купетата мръсни туй-онуй, така е, но култово беше , че винаги през ноща съм се запонавал с разни странни субекти.
    Я някой ще извади бутилка домашна ракия, я ще разкаже историята си,
    и накрая ставаше скеч по Виктор Йерофеев "Москва -Петушки", ако се сещаш за какво говоря. Слиам в София клатушкащ се, тръгва по булевардите, тоивам в кафенето на ВИТИЗ, хаквам по една бира, лаф-моабет и ето, че станало събхлян на другия ден.

    nemo malus felix, minime corruptor.
  72. 72 Профил на XXXXXXL Demokrat
    XXXXXXL Demokrat
    Рейтинг: 181 Неутрално

    Китай откри 2300 км линия за скоростен влак – най-дългата в света.....................................................................
    Абе незнам.Не съм голям приятел на жълтурките,ама темповете им са нещо невероятно...
    Току що гледках репортаж за развитието на ЖП линиите им.14 хиляди км скоростни линии до 2015 и над 35 хиляди?! до 2030 година плюс още толкова км аутобани и до....2018 продукция на 20 млн?! автомобила на годишна база.
    Тия,дето рИваха че нефта , газта и ел.енергията щяли да поеФтинеят май ще духат паприкаша...
    ПС!Дано да се поспрат малко,че иначе лошо.....

    Yes,we Scan!-Barak Obama
  73. 73 Профил на TAC
    TAC
    Рейтинг: 684 Весело

    До коментар [#71] от "СДС":

    Ееееех,имаше романтика едно време!

    rock n' roll is king!
  74. 74 Профил на dutch
    dutch
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#58] от "Meir":
    Пич, Живков беше страшен тъпак и НИКОГА не е бил в състояние, умствено или като авторитет, да дава каквито и било съвети на Горбачов накъде да се развива системата. Най-възрастен и с най- нисък интелект от останалите соц. раководители, той винаги се влачеше на опашката на промените. Той се беше много по- близък с предишните 4 съветски раководители - Хрусчов, Брежнев, Андропов и Черненко. Разправяше, че на нас промени не ни трябват, защото сме ги направили през 56 година. Едиствената му цел винаги е било оставането му на власт по- дълго време. Това работеше до ноември 1989 г., когато най-близкото му обкъжение го свали от власт, защото прецени че без него ще правят повече мангизи. Та тага...не съм гледал филма за който говориш, но като свидетел на онова време мога да ти каже, че най- вероятно във филма няма много истина, просто се опитва да маниполира миналото...явно успешно.
    Иначе китаииците са направили добър влак явно...

  75. 75 Профил на Diego
    Diego
    Рейтинг: 473 Неутрално

    Китайците си решават проблема за времената, когато самолетното гориво ще стане много скъпо. Вместо с 900 км час плюс няколко часа висене на аеропорта - влак с 300 - 400 км/час. Много по-евтино и екологично.

    "Жить стало лучше, жить стало веселее" Й. В. Сталин :-)
  76. 76 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1423 Весело

    До коментар [#73] от "TAC":
    Ееееех,имаше романтика едно време!
    .........
    В купетата се пушеше. Но най-големите купони ставаха във влак " Владислав Варненчик" : Варна - Краков.
    2 дни се пътува, по трима в купе, всеки си носи по две бутилки и след първите 100 км ледът се стопява, навързва се международна дружба.
    ПЪтувах веднъж с една българка и един поляк. Аз я свалям, правя се на хуморист подбивайки се с поляка, трупам точки така да се каже. След 200 км поляка не издържа и каза, че е от смесено семейство и си го говори българския като полския. Бре като извадихме бутилките, двата дни минаха като два часа.

    nemo malus felix, minime corruptor.
  77. 77
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  78. 78 Профил на TAC
    TAC
    Рейтинг: 684 Весело

    Студът,самотата и безпаричието сближава хората,казва един приятел(по конкретен повод).Бих добавил - и пътуването

    rock n' roll is king!
  79. 79
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  80. 80 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 898 Весело

    Благодарим за информацията, но ни изглежда предвзета и противоречива: Това "Проекти за скоростна железница се изграждат в цялата страна, но това е съпроводено с твърдения за корупция и един тежък инцидент миналото лято." ни харесва внася много светлина в тунела на скоростните влакове, вярваме че се отнася до Китай, там всичко е корупция и тежки инциденти.
    Но това "В Китай официално бе открита най-дългата в света железопътна линия за високоскоростен влак. " ни озадачава и хвърля в смут, доколкото знаем най-дългите и въобще най- най. влакове са в Пиндустан, съгласни сме на братска Япония или поне Франция, но не в Китай... явно има печатна грешка....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  81. 81 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1200 Неутрално

    А нашите тъпаци, закриват линии!

    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
  82. 82 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 898 Весело

    До коментар [#58] от "Meir":

    Целият проблем на Тато в 1989 е, че беше много стар 78 годишен.... щото знаеш "Човек и добре да живее, умира и друг се ражда..."
    Иначе смешниците луканка, пешко, разни тути кванти нямаше да му вземат кокала и на мук....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  83. 83 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 898 Весело

    [quote#65:"t'Ankus"]. Преди да плюете направете и вие нещо добро![/quote]
    Е ще ме извиняваш ние сме специалисти в плюенето.... в правенето сме карък....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  84. 84 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 898 Неутрално

    [quote#61:"Храбър"]45 години строихте и какво направихте? [/quote]
    Ами направихме три Българии, които седерастията вече 22 години не мое да разбазари, винаги има нещо за преватизиране и крадване, а те, горките, не знаят как и да го краднат...

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  85. 85 Профил на Мильо Лудия
    Мильо Лудия
    Рейтинг: 71 Весело

    Ако не бяха спрели бунта от Тянанмън сега щяха да откриват селски пътища за талиги. Ма има умни комунисти /ККП/ и тъпи комунисти /КПСС, БКП и др./.

  86. 86 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 801 Неутрално

    До коментар [#48] от "molesan2":

    това което върви в русия го има отдавна в германия, новия модел дето беше представен в германия 2010та и трябваше да тръгне 2011 го няма още.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  87. 87 Профил на Мильо Лудия
    Мильо Лудия
    Рейтинг: 71 Неутрално

    [quote#58:"Meir"]България обаче не е Китай, а Горби не е Дън. Нататък знаете какво стана.
    Източния блок можеше да предложи много повече от Китай през 80-те. [/quote]

    За това говорим. Ако това беше станало, преходът щеше да е плавен, бвп-то нямаше да се срине и да стигнем нивото от 1989 г. чак през 2005 г., темповете на растеж щяха да са към 5 % годишно и т.н. Ама Горби тръгна да променя идеологията без да пипа икономиката и резултатите бяха катастрофални.
    Най-грозното е, че има хора, които много се радват на тези резултати.

  88. 88 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 801 Неутрално

    До коментар [#59] от "benkovski11":

    под разумна държавна намеса разбираш явно тотален държавен контрол. Цялата тая програма за линиите и влаковете се управлява от министерство на железопътния транспорт.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  89. 89 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 571 Неутрално

    МАГЛЕВ има ниски експлоатационни разходи както на влаковете така и на пьтиа и вдига 400-500 за мнохо кратко време само електромагнити и магнити и не изисква непрекьснато захранване по циалата линиа а се включват само секторите преди и влака

  90. 90 Профил на ferrum
    ferrum
    Рейтинг: 426 Неутрално

    [quote#87:"Мильо Лудия"]Най-грозното е, че има хора, които много се радват на тези резултати. [/quote]

    Право в десятката! Най-противното е, че наистина има идиоти, които продължават трансово да подскачат и да обясняват колко било страшно при соца, а сега направо сме цъфнали и вързали...

  91. 91 Профил на Мильо Лудия
    Мильо Лудия
    Рейтинг: 71 Неутрално

    [quote#90:"ferrum"]

    Най-грозното е, че има хора, които много се радват на тези резултати. - цитат на коментар #87 от “Мильо Лудия”


    Право в десятката! Най-противното е, че наистина има идиоти, които продължават трансово да подскачат и да обясняват колко било страшно при соца, а сега направо сме цъфнали и вързали... [/quote]

    Ако трябва да говорим с точни цифри 8 % са преуспели след т. нар. преход, 8 % са си съхранили положението от соца, останалите 84 % са станали по-зле.
    Но мисълта ми беше, че излизането от соца трябваше да стане плавно, както го направиха китайците.

  92. 92 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 801 Неутрално

    До коментар [#12] от "adsumgm":

    кое е строено от френски инженери по-точно, линията ли? Или влаковете? В отчетите на коя френска фирма има 10 млрд евро плюс от китай за търтеите? Намали долнопробното френско вино, вече си минал на оцет без да се усетиш.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  93. 93 Профил на cyx_kyp
    cyx_kyp
    Рейтинг: 402 Любопитно

    КИТАЙ Е ВЕЛИК !
    Китайският тип социализъм е най-добрият модел,
    който държавите трябва да следват, ако искат
    благоденствие за своите народи.

  94. 94 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 801 Неутрално

    До коментар [#89] от "dearblue":

    цялото това чудо в китай никога, ама точно никога нямаше да се случи ако сименс, бомбардие, кавасаки и алстом не бяха се съгласили на трансфер на технологии. Сименс загубиха на първите търгове именно защото не били готови да си продадат технологиите, но на втория са клекнали. Щото китайския пазар е много голям и апетитен, та дори и някакви трохи да вземат само от него, пак ще е нещо. Само дето сега за проекти в бразилия, аржентина, русия, източна азия, даже и калифорния, въпросните фирми трябва освен помежду си да се конкурират и с китайците... на които си продадоха технологията, един вид им наляха с фуния разработки и изследвания отнели 40 години и милиарди долари, за жълти стотинки, с което им дадоха голям тласък. А това за маглев китайците много добре го знаят, само че нито линията, нито влака са правени в китай, и немците не са се съгласили да им продадат технологията. Та затова на осмия конгрес на ККП за петгодишния план за развитие на ЖПто са избрали стандартни жп линии. Имало е проучване на техния БАН (сигурно КАН) кое да се избере, ама без наготово някой да им даде основа над която да надграждат, щяло да е много скъпо и да отнеме много време. Отделно протести на местни жители срещу разширяването на линията в шанхай заради опасения от електромагнитното излъчване на влака.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  95. 95 Профил на goshogoshev
    goshogoshev
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#10] от "Другарката Михайловна":

    В подкрепа на тава което казваш Нека всеки който се прехласва по такива неща разгледа и терена по който минават тия влакове България е с доста неподходящ релеф Иначе и сегашните локомотиви /електрическите/ без проблем могат да развият скорост около 200км/ч Но проблем е трасето

  96. 96 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 984 Неутрално

    До коментар [#87] от "Мильо Лудия":
    Първо и сега качеството на живот в България е в пъти по-добро от това в Китай.И като потребление,и като условия на труд,и като достъп до публични услуги.Основната ценност на европейската цивилизация е качеството но живот и то от векове.Затова в Европа нито е имало революции,бунтове и т.н с участието на дори на 10% от населението.От Римската империя до СССР са се срутили,когато принадлежността към тях не е осигурявала качество на живота,от естество да генерира необходимата подкрепа.В Европа никой не може да наложи усилия без очаквана възвръщаемост за полагащите ги и ако очакванията не се оправдаят си заминава.

  97. 97 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 984 Неутрално

    До коментар [#95] от "goshogoshev":

    В началото на миналия век влака от София до Бургас е стигал за 7 часа.Сега не е технически проблем да стигне за 4,ако спира през 100 км,само искам да видя кой ще се наеме да махне конкретни спирки по трасето,какво ще стане после,и дали като се лиши от пътниците от и до тези спирки ще просъществува.

  98. 98 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 849 Неутрално

    До коментар [#97] от "slonsco":

    Ами ако спира на всяка спирка то става нещо подобно на околоградски влак и ... губи пътниците които искат да пътуват варна-бургас за разумно време. Пътниците отиват да ползват автобуси а по малките гари остават само хора съгласни да пътуват с влак само защото е евтино или дори безплатно.
    Всъщност трябва да има както от единия тип влакове пътуващи на къси разстояния с много спирки и задължително плащане от ползващите услугата! Така и бързи влакове които наистина да взимат разстоянието за около или по-малко от 4 часа. Освен това би могло да се въведе по-гъвкава туристическа схема примерно събото-неделни билети за цялата страна (по типа на байриш билета). Много нерационално компания с инфраструктура подобна на БДЖ да не може да предложи гъвкава услуга.
    Текущото състояние явно води към закриване.

  99. 99 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 849 Неутрално

    А Китайците - бяха планирали да имат над 12к км. скоростни влакове 2012 и явно ги имат и са в челото в световен мащаб, слведващия има 4-5 пъти по-малко дължина на този тип линии

  100. 100 Профил на adsumgm
    adsumgm
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#92] от "DareDebil":

    RFF, френска държавна компания,проектирала и надзиравала изграждането на линията и гарите,празници са пием шампанско и вина от избата на дядото аи лека и избягвай свинското много холестерол...

    Жени и вино! Вино и жени!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK