Учени откриха най-големия обект във Вселената

Илюстрация на карта, представена от Роджър Клоус на Кралското астрономическо общество, изобразяваща най-големия обект във Вселената

© www.ras.org.uk

Астрономи откриха най-голямата позната досега структура във Вселената - струпване на квазари, което е толкова голямо, че пътувайки със скоростта на светлината, би отнело близо 4 млрд. години, за да бъде прекосено, пише "Ройтерс".

Огромният мащаб оспорва и Космологичния принцип на Алберт Айнщайн, според който Вселената изглежда еднакво от всяка гледна точка, допълват учените.

Откритията на академиците от британския университет в централен Ланкашир са публикувани в журнала Monthly Notices на Кралското астрономическо общество и бяха оповестени чрез сайта на институцията в петък, 11 януари.

Квазари са считани за най-ярките обекти в космоса, излъчващи светлина от ядрата на галактиките от по-ранните дни на вселената. Светлината им се вижда на милиарди светлинни години разстояние.

"От 1982 г. e известно, че квазарите са склонни да се групират", пише общността на астрономите. Така те сформират структури с изненадващо големи размери, наричани големи групи квазари (на англ. large quasar groups - LQGs).

Тази новооткрита група квазари има размери от 500 мегапарсека, като един мегапарсек се равнява на 3.3 милиона светлинни години.

Въпросният обект е продълговат, твърдят астрономите, като най-голямата му отсечка е с дължина 1200 мегапарсека.

Това разстояние е 1600 пъти по-голямо от разстоянието между галактиката на Земята - Млечен път, до най-близката съседна галактика Андромеда.

"Макар да е трудно да проумеем размерите на тази голяма група квазари, почти със сигурност можем да кажем, че това е най-голямата структура в цялата Вселена", коментира в изявление Роджър Клоус, ръководител на изследователския екип. "Това е изключително вълнуващо - най-малкото, защото противоречи на нашето разбиране за мащаба на Вселената", допълва той.

Клоус казва още, че екипът ще продължи да изследва феномена с особен интерес към това, че той оспорва Космологичния принцип, който е широко признат от времето на Айнщайн, чийто трудове все още съставят базата на голяма част от модерната наука за космоса.

1. 1 Профил на Петър Петров
    Петър Петров

Открили са хола на Чък Норис

Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове

Ама това нещо е наистина голямо! Непонятно за нашите мерки!

3. 3 Профил на Курт Деликуртев  662 галерии плюс X
    Курт Деликуртев 662 галерии плюс X

[quote#1:"tarikata"]Открили са хола на Чък Норис [/quote]

Не, там е раят и двореца на Създателя ни!

http://www.panoramio.com/user/7617575?show=all , 660 ГАЛЕРИИ: 225 ЩУТГАРТ, 205 ПЛОВДИВ, 118 БЪЛГАРИЯ, 58 ЕВРОПА И 54 ГЕРМАНИЯ
  4. 4 Профил на Борислава (be_free)
    Борислава (be_free)

По голяма и от Македонската вселенска империя?

Абсолютната свобода дава абсолютна власт, а власта покварява, а абсолютната власт абсолютно покварява!
  5. 5 Профил на hodounski
    hodounski

Колко сме малки и нещастни!Не може да няма разум някъде там...

6. 6 Профил на tramp
    tramp
  7. 7 Профил на Борислава (be_free)
    Борислава (be_free)

"Астрономи откриха най-голямата позната досега структура във Вселената - струпване на квазари"

Струпването на всички звезди не е ли по-голямо?

8. 8 Профил на Ужас
    Ужас

Да разбирам ли, че ако наистина съществува обекст с дълга част 4 млрд. светлинни години, то всичките ни теории за големината на вселената и нейното разширение отиват на кино?! Просто няма как вселената да е на около 15млрд. години възраст, да се разширява с понятни за нас скорости, т.е. с мярка скоростта на светлината, и да има в нея обекти с такива размери?! Това означава, че диаметъра на вселената е мнооооого по-голям от досега възпиемания применро около 15 млрд. светлинни години?? Може и да бъркам, но май точно така излиза... Или нещо не са изчислили големината на този обект, или вселената е непонятно голяма и на непонятна възраст за нас...

9. 9 Профил на Доколянков
    Доколянков

Носът на Вежди?

„Луната е обитаема, защото там свети."
  10. 10 Профил на Марко
    Марко

[quote#8:"Ужас"] Просто няма как вселената да е на около 15млрд. години възраст, да се разширява с понятни за нас скорости, т.е. с мярка скоростта на светлината, и да има в нея обекти с такива размери?![/quote]

Не е точно така, вселената се разширява концентрично и е напълно вузможно при хипотетичен диаметър от порядъка на 30 млрд. св.г. да са налице обекти от порядъка на 4.
    Виж, ако се открие обект с размери по-големи от 30 млрд.св.г. .... само дето това е практически невъзможно - видимата част от вселената е по-малка, та ще почакаме докато поизясним зрението си

11. 11 Профил на venci_kr
    venci_kr

Цитат от статията:

"Въпросният обект е продълговат, твърдят астролозите, като най-голямата му отсечка..."

Моля, не бъркайте астроНОМИ с астроЛОЗИ! Това, че вторите ползват лексиката на първите в търговия с незнания и суеверия не ги прави по никакъв начин достоверни и дори и неволна грешка е обидна за всички хора посвещаващи живота си в научни изследвания.

12. 12 Профил на Wornoxmaniak
    Wornoxmaniak

До коментар [#8] от "Ужас":

Там е едно, тук е друго. Нема как да го премериш. Има декалаж. Може да се опиташ да го осмисляш.

15. 15 Профил на patladjan_1991
    patladjan_1991

Едно клипче по темата, което едно време ми направи голямо впечатление.

16. 16 Профил на dimko
    dimko

Учени откриха топлата вода на Безкрая...

17. 17 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2001 Неутрално

Космически пенсионери на опашка за спътници.

18. 18 Профил на Ганий

[quote#5:"hodounski"]Не може да няма разум някъде там...[/quote]

Може, може...

19. 19 Профил на shileto
    shileto

Много голямо, само глупоста на комуниста Иванов е по голяма

20. 20 Профил на Sinergy
    Sinergy

До коментар [#7] от "be_free":

Не съм много запознат, но квазарите не са ли звездни куполи - тоест струпване на звезди. Ако е така, то струпването на квазари би трябвало да е по-голямо от подобни единични струпвания.

21. 21 Профил на Марко

[quote#13:"jubal harshaw"]Ма и ти си един недочел полимат ... [/quote]

Пиленце, нямам никакви претенции за монопол върху истината, особено в област, като астрофизиката, където съм просто любопитен лаик и нищо повече. Ако си специалист - спокойно можеш да ме разкостиш с надеждата, че това ще компенсира накърненото ти самолюбие в разни други теми и приказки
    Успех, бърборко!

22. 22 Профил на АЗ КАЗАХ
    АЗ КАЗАХ

"Макар да е трудно да проумеем размерите на тази голяма група квазари, почти със сигурност можем да кажем, че това е най-голямата структура в цялата Вселена"-освен самата вселена и до следващото откритие........

аз
  23. 23 Профил на 1_chrome.
    1_chrome.

Не се знае къде е краят на Вселената, но все трябва да има някъде край. Нищо чудно да граничи с други Вселени. Според някои теории, преди Великия бум, Вселената е била двуизмерна. Сега е триизмерна. Нищо чудно да следват още измерения, които дори не можем да си представим.

24. 24 Профил на BGman1
    BGman1

[quote#5:"hodounski"]

Колко сме малки и нещастни!Не може да няма разум някъде там... [/quote]
    Дано там има...щото тук няма...

bigman
  25. 25 Профил на A hombros de gigantes
    A hombros de gigantes

1 parsec = 30856775814671900 metres (approximate)
    ≈ 19173512 million miles
    ≈ 206264.806 astronomical units

≈ 3.261564 light years !!!!!!!!!!!!!

26. 26 Профил на BGman1
    BGman1

[quote#5:"hodounski"]Не може да няма разум някъде там... [/quote]
    Доказателство че има инзвънземен разум е, че все още не са се свързали с нас

bigman
  27. 27 Профил на Мартин Сираков
    Мартин Сираков

До коментар [#8] от "Ужас":

Не е точно така. В първите няколко секунди след големият взрив, вселената се е разширявала с много пъти скоростта на светлината. Тогава физичните закони не са били подобни на тези които виждаме в момента, защото всичко във вселената е било много по-различно. Другото което е, това което знаем е големината само на видимата вселена. Отвъд възможностите ни да видим, вселената също продължава. Например можем да видим само до рекомбинантната епоха, понеже преди това не е имало светлина. В момента размера на видимата вселена е глобуиден с диаметри 14 по 14.3 милярда парсека, което доволно побира тази група квазари.

28. 28 Профил на стафилокок
    стафилокок

Миналото се наследява, бъдещето се изгражда.
  29. 29 Профил на johnniewalker
    johnniewalker

Браво на Дневник за статията.

30. 30 Профил на Петър42
    Петър42

[quote#8:"Ужас"]то всичките ни теории за големината на вселената и нейното разширение отиват на кино[/quote]

Не, не отиват на кино. Вселената се разширява и нейното разширение е ускорено, т.е. диаметърът ѝ е много повече от 13х2=26млрд. светлинни години − всъщност е около 93 млрд. светлинни години (виж тази статия: http://en.wikipedia.org/wiki/Observable_universe).

А за твърдението в началото на статията: неправилно преведен е. "challenges the Cosmological Principle" означава (казано надълго, за да няма грешки) „трябва да се провери дали такива обекти може да се образуват, съгласно съгласните космологични теории, основаващи се на космологичния принцип, и това наблюдение може да се използва като наблюдателен тест за правилността на този принцип“. Така че ''challenges" не е „оборване“, а „наблюдателен тест”.

31. 31 Профил на Tademan
    Tademan

До коментар [#5] от "hodounski":

Интересно е, че не сме изучили разума около себе си, а търсим някъде там...

32. 32 Профил на Tademan
    Tademan

До коментар [#25] от "A hombros de gigantes":

...Кой ти гледа - разликата е "само" шест нули.

33. 33 Профил на hodounski
    hodounski

До коментар [#31] от "tademan":

Човек обикновено не вижда до себе си.Гледа надалеч.

34. 34 Профил на Øϰϰå Çҩßё
    Øϰϰå Çҩßё

бамааму

иронията е моята първа, втора и трета природа, аронията няма нищо общо
  35. 35 Профил на Karla BAN Hanneman XIII

[quote#10:"Марко"]вселенат се разширява концентрично[/quote]

Не. И точно в това е проблема вселената се разширява ексцентрично и елипсоидално и никой за сега не може да обясни защо. Теорията за "тъмната енергия" за сега е само спекулация.

Не ГЕРБ - българският народ пречи на Костов. - цитат на коментар #40 от “dodge_ram”
  36. 36 Профил на heatseeker
    heatseeker

Сериозен научен пробив! Някой, някъде, по някакъв начин е открил.... огромния и оголен задник на комунизма!!!!

Браво на юнаците, дето са го изкопали!

Свобода за Надежда Савченко!
  37. 37 Профил на globetrotter
    globetrotter

До коментар [#25] от "A hombros de gigantes":

3.261564 light years * 1 000 000 (MEGAparsec) ≈ 3.3 млн. светлинни години

И?

До коментар [#32] от "tademan":

Явно ти и той не гледате. Разликата е "само" едно мега.

38. 38 Профил на heatseeker
    heatseeker

До коментар [#35] от "Karla von Hanneman XIII":

Ама се разширява малко по-бърже, отколкото си мислехме.... Все по-малко "време" остава до окончателната и безвъзвратна победа на комунизЪма....

Свобода за Надежда Савченко!
  39. 39 Профил на dzmey
    dzmey

Учени откриха "Нещо", с което да напълнят бюджета до следващото "Нещо"; и така до...

40. 40 Профил на Karla BAN Hanneman XIII
    Karla BAN Hanneman XIII

В момента екип от MIT проверява резултатите от свръхсветлинния експеримент на ЦЕРН , защото много бързо покриха резутатите и уволниха провелите го учени , че ги и накараха да се "извинят".
    А тази новина само подсилва подозренията за намеса.

41. 41 Профил на krismin
    krismin

До коментар [#39] от "dzmey":

Така както гледам, смяташ, че учените разхищават не само пари ами и кислорода, който дишат. Къде членуваш? "Червените кхмери", Светата Инквизиция, Арийското братство?

42. 42 Профил на Дразнител
    Дразнител

До коментар [#7] от "be_free":

Би било по-голямо, но не са струпани

Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  43. 43 Профил на Karla BAN Hanneman XIII
    Karla BAN Hanneman XIII

[quote#41:"krismin"]трупване на квазари далече във Вселената няма как да бъде изядено и изпито. И к'во ги правим сега учените? [/quote]

Той и на Марс няма да иде , така че и моят труд е безполезен за него. Но пък ако страда от безсъние , може пък и да види някаква полза...
    Добре , че не работя за такива

Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

45. 45 Профил на Дразнител
    Дразнител

До коментар [#8] от "Ужас":

Може би не всички теории, но някои май ще "идат на кино". Изглежда тая с черните дупки ще е първата. Изключително интересна находка!

Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!

47. 47 Профил на Karla BAN Hanneman XIII

[quote#45:"Дразнител"]Изглжда тая с черните дупки ще е първата[/quote]

Що така?

48. 48 Профил на krismin
    krismin

До коментар [#43] от "Karla UltraViolet Hanneman":

Ще си поиграя малко с думите и ще кажа така - за да работиш за него, той трябва да е в твоята сфера на работа. Да не би случайно да мислиш, че това е възможно

Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

50. 50 Профил на Ганий
    Ганий

[quote#28:"staphylococ"]От както се запознах с теорията за "Големия взрив" и с това какво е ставало през първите милисекунди, ми е все по-трудно да приемам на сериозно твърденията на учените в тази сфера.[/quote]

И при мен е така
    Въртят, сучат, все искат да ни излъжат и да сведат Вечното до някакво си смешно измерваемо Време, а Безкрайното - до някакво си смешно измерваемо Пространство...

51. 51 Профил на 3teXa
    3teXa

[quote#32:"tademan"]а[/quote]
    В статията се говори и мери в megaparsec (Mpc) - от там идват 4 нули повече...

52. 52 Профил на globetrotter
    globetrotter

До коментар [#51] от "3teXa":

кило - 1 000
    мега - 1 000 000

Just sayin'

53. 53 Профил на krismin
    krismin

До коментар [#50] от "Ганий":

54. 54 Профил на ivodor.atanassov@abv.bg
    ivodor.atanassov@abv.bg

До коментар [#5] от "hodounski":

Дано поне някъде там има разум, защото тука ...

Заговори, за да те видя!
  55. 55 Профил на С Стоянов
    С Стоянов

Бате Бойко кога ще асфалтира магистралата до там ?

ВЯРНОСТ И ПОСТОЯНСТВО
  56. 56 Профил на hodounski
    hodounski

До коментар [#54] от "Босил":

Един форумец често цитира закона на Мърфи за константата- разумът на Земята е константна величина, а населението расте

57. 57 Профил на iazdakaja
    iazdakaja

До коментар [#23] от "Калибър 6.5Х55":

[quote#23:"Калибър 6.5Х55"]Не се знае къде е краят на Вселената, но все трябва да има някъде край.[/quote]

Защо? Има много неща с край, който е никъде, т.е. не може да бъде намерен (крайни но неограничени). Например повърхността на Земята е крайна (кв.км. площ), но колкото и да вървиш, няма да намериш края/ръб/граница.
    Вселената е същото, само че не 2, а 3 дименсионална.

58. 58 Профил на emil
    emil

Вследствие на разтягането на Вселената светлината на ранни обекти отдалечаващи се със скорост по-висока от скоростта на светлината (става дума не за скорост на движение) пристига с огромно закъснение независимо че е излъчена в близост до нас когато Вселената е била много по-малка. По тази причина обектите изглеждат огромни на фона на значително по-близките късни формации от галактики.

Прочетох няколко пъти оригиналната статия и за съжаление никъде не е съобщено на какво разстояние във времето са обектите за които става дума и с каква скорост се отдалечават от нас. По-точно колко години след големия взрив е излъчена светлината им която сега достига до нас. С едно изречение, всички обекти които се отдалечават от нас със скорост по-висока от тази на светлината (вследствие на разтягането на Вселената) изглеждат по-големи от размера който са имали когато светлината е била излъчена защото са били много по-близко до нас. Някои (като началото на Вселената) могат да изглеждат огромни и да ни заобикалят отвсякъде.

Изглежда налудничаво, но е вярно.

ДЕПУТАТИТЕ ГЛАСУВАЛИ ПРОТИВ ВОЛЯТА НА 2.5 МИЛИОНА БЪЛГАРИ ГЛАСУВАЛИ С "ДА" НА РЕФЕРЕНДУМА СА ЕДНИ ПРЕВРАТАДЖИИ. ТЕ ВЕЧЕ ПРЕДСТАВЛЯВАТ САМО СЕБЕ СИ.
  59. 59 Профил на Orchid
    Orchid

Абсурдно е човешкият мозък да проумее тези размери. В един момент разбираш колко сме миниатюрни за Вселената - не прашинки, ами направо микрони

60. 60 Профил на Марко
    Марко

[quote#35:"Karla UltraViolet Hanneman"]Не. И точно в това е проблема вселената се разширява ексцентрично и елипсоидално и никой за сега не може да обясни защо. [/quote]
    Очевидно нескопосаното ми определение "концентрично" се схваща като "симетрично" от по-знаещите хора тук. Признавам и се извинявам за глупавата си грешка. Благодаря Ви за уместната корекция

61. 61 Профил на Ганий
    Ганий

[quote#53:"krismin"]Ами да, как не ги е срам да ни лъжат така, вместо да попитат теб как разбираш "Вечното", "измерваемо Време" и "Безкрайното". Давай да те чуем какво имаш да ни кажеш. Обясни ни ги ти.[/quote]

За да разбереш частица от Безкрайното няма да ти стигне и Вечността...

62. 62 Профил на Irina
    Irina

До коментар [#11] от "venci_kr":

Астрологията е майка на астрономията.

63. 63 Профил на krismin
    krismin

До коментар [#61] от "Ганий":

Аз знам, че не мога да го разбера логиката на Вселената. Лошото е когато "Ганий" като теб мисли, че може.

64. 64 Профил на dante_18
    dante_18

"Защо ли е толкова трудно на която и да е от основните религии да се взре по-внимателно в науката и да си признае чистосърдечно: "Че това е много по-хубаво, отколкото си го мислех! Вселената е доста по-голяма, отколкото твърдяха нашите пророци, много по-величава, фина и елегантна." Вместо това тя отсича: "А, не, това не е за мен! Моят бог е един малък бог и ми се ще той да си остане такъв." Всяка религия, без значение стара или нова, ако отчита величавостта на Вселената (каквато ни я разкрива съвременната наука) и го изтъква на преден план, със сигурност ще успее да се отърси от предразсъдъците си и ще прояви онази благоговейна почит, за която конвенционалната вяра не може и да мечтае."

Карл Сейгън

If you are going through hell... Keep going!
  65. 65 Профил на dante_18
    dante_18

До коментар [#62] от "Irina":

Сега астрологията се е изродила до очевидна псевдонаука.

If you are going through hell... Keep going!
  66. 66 Профил на Irina
    Irina

До коментар [#65] от "dante_18":

За съжаление е вярно ,но все нещичко е останало..

67. 67 Профил на sir_matt
    sir_matt

Глупости. Жена ми го откри тоя най-голям обект още преди 4 години.

"Me and Jimmy... we're men of grass, and boots, and beauty. "
  68. 68 Профил на Десен
    Десен

Само едно не разбрах:
    Ако се сблъскат галактика ли ще оформят?

Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  69. 69 Профил на Karla BAN Hanneman XIII
    Karla BAN Hanneman XIII

До коментар [#62] от "Irina":

70. 70 Профил на Irina
    Irina

[quote#69:"Karla UltraViolet Hanneman"]Астрологията винаги е била шаманизъм и никога наука , втората част от името ù е само за по-голяма достоверност пред балъците. В "съзвездията" астролозите съвместяват светли обекти от различна природа , включително галактики. Какво научно има в това? [/quote]
    Прочети повечко по въпроса и ще разбереш. Като начало започни с факта ,че египетските жреци са били едновремено астрономи и астролози ,Херодот -бащата на медицината споменава движението на Луната ,като основа при провеждане на лечението ,надникни и в труда на Клавдий Птоломей-„Уникална книга на астрологията“ ,а ако ти се отдаде възможност да намериш някаква ,макар и малка инфо за арабската астрология ,ще се убедиш, че нещата не са толкова елементарни както изглеждат,дори и учените вече го осъзнават.

71. 71 Профил на Птеродактиль Северномонгольский
    Птеродактиль Северномонгольский

[quote#68:"Десен"]Къв разум около квазари бе хора. Тия излъчват толкова че изпепеляват всичко живо на милиони километри около себе си. [/quote]
    То самото наименование идва от Quasi-Stellar Radio Source. Това са гигантски космически образувания, които излъчват умопомрачително количество радиация в широк спектър, особено и във високоенергетичния гама такъв. Предполага се, че в сърцевината си съдържат супермасивна черна дупка като останалото съдържание е това на колабирала галактика. Това орпеделено са най-ярките обекти във вселената. Един не особено голям квазар е около три ТРИЛИОНА пъти по-ярък от слънцето. За да се поддържа такава яркост изчисленията показват, че черната дупка в сърцето на квазара трябва да "консумира" веществото на десетина средноголеми звезди годишно.
    В такива условия и аз не мога да си представя наличие на живот, поне във вида, в който ни е познат.

72. 72 Профил на por.traktorist
    por.traktorist

До коментар [#10] от "Марко":

Ми да ама не. Пичове няколко дена един път четох по темата, нещата са адски сложни и неопределени, ние си мислим в 4 дименсионно пространство, голям взрив в центъра, бам - равномерно разпръскване, ала бала, ама май се оказва, че цялата работа май е мултидименсионна и мноого относителна. Знам, че нищо не казвам, добър начален момент е википедия. Проверете там има много, много информация по темата.
    Това което си спомням, е че в зависимост от модела на вселената (има няколко) диаметърът и може да бъде от 40 милиарда светлинни години до неопределен (не безкраен, а неопределен, което не е и неизвестен, а просто относителен.)
    Има видима, невидима, редшифт, блушифт, али бали - абе четете. И аз не говоря за някакви стринг теории тук. Говоря докъде са стигнали астрофизиците.
    А относно космологическата константа - досега всички научни наблюдения сочат, че принципа е спазен. Просто вселената е толкова голяма, че ние не можем да си представим колко е голяма (в буквален смисъл не се знае). Има и спор какво става на границата на постоянно разширяващата се вселена и какво има отвъд тази граница. Абе като ги четеш тези работи, все едно надзърташ зад рамото на господ, и отделно поне аз много малко разбрах.

поздрави и ударете по една ракия с туршия за наздраве на вселената

73. 73 Профил на subsonic
    subsonic

До коментар [#8] от "Ужас":

Аз мисля, че нашето съзнание не може да възприеме точно какво е Вселената, защото сме свикнали да милслим/работим с дискретни величини.

74. 74 Профил на Pow
    Pow

[quote#15:"patladjan_1991"]Едно клипче по темата, което едно време ми направи голямо впечатление.
    [/quote]

Да не пропуснем и http://htwins.net/scale2/

Give a man a mask and he’ll tell you the truth
  75. 75 Профил на dnevnikngousa
    dnevnikngousa
  76. 76 Профил на bulgarbulgar
    bulgarbulgar

До коментар [#5] от "hodounski":

Разум там някъде има. То тука няма

77. 77 Профил на 1_chrome.
    1_chrome.

До коментар [#57] от "iazdakaja":

Самата повърхност на земята е сама по себе си краят. Същото се отнася за всяка сфера. Друг е въпросът за Вселената. Има нови теории, че може би не е сферична, но не могат все още да обяснят каква е. Астрономите са открили, че струпването на галактики и други космически обекти, се наблюдава в отделен сектор след Големият взрив.

78. 78 Профил на deutschland
    deutschland

..."до най-близката съседна галактика Андромеда."

Най-близката галактика е големият магеланов облак, а не Андромеда, ама карайте да върви.

79. 79 Профил на Martin
    Martin

До коментар [#78] от "deutschland":

Все пак Андромеда ще стане най-близка след време. А след още известно време ще се слее с нашата галактика (брейй ... имали сме си цяла галактика).

80. 80 Профил на deutschland
    deutschland

До коментар [#79] от "metaflute1":

След време, да... само 4-5 млрд години, проблема е че след 4млрд години слънцето ще стане червен гигант и с други думи няма да ни има за да го видим.

81. 81 Профил на tsu
    tsu

Към момента най-разпространено е разбирането за нашата вселена като многоизмерна мембрана (математически най-вероятният брой измерения е определен да е 11, а мембрана, тъй като най-малкият брой физически възможни измерения е 2, поне аз така го разбирам), част от една Мегавселена, съдържаща най-вероятно безкраен брой вселени, които е най-лесно да си представим като мехурчета на пяна. Интересното е, че на квантово ниво, т.е. на разстояния около 10 на -34 (най-малкото възможно разстояние) имаме същата пяна - материализиране и дематериализиране на микрочастици.
    Колкото до изказването на Карл Сейгън за религиите - не съм съвсем съгласен, тъй като будистките разбирания за Вселената към момента продължават да съответстват на научните, а Големият Взрив не противоречи на Сътворението. Друг е въпросът, че религиозните хора предпочитат да капсулират мозъците си, вместно да търсят...

82. 82 Профил на Десен
    Десен

До коментар [#74] от "Scaramouche":

Няма фотон на него.

Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  83. 83 Профил на Караниев_Добруджа
    Караниев_Добруджа

[quote#27:"Мартин Сираков"]Не е точно така. В първите няколко секунди след големият взрив, вселената се е разширявала с много пъти скоростта на светлината. [/quote]
    Не е имало Голям Взрив!!!Причината Вселената да се разширява не е Голям Взрив!!!

84. 84 Профил на Dollar Akbar
    Dollar Akbar

До коментар [#8] от "Ужас":

Според сегашните разбирания вселената е с диаметър 70 млрд. години като се разширява със скорост по-голяма от тази на светлината.

In debt we trust

87. 87 Профил на Demokrat
    Demokrat

Най-големият обект във вселената е струпване на простотията на БСП и ГЕРБ на едно място! Референдумът е един "продукт" на тоя обект.

Само платени и/или умствено увредени лица могат да пишат в подкрепа на БКП и нейните производни Атака/ДпС/ГЕРБ. Ще дойде ден и... всекиму според заслугите!
  88. 88 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ

По голямо от самия....Него....Боко ?

Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  89. 89 Профил на svetlajd2
    svetlajd2

Астрономите това милиардите за нищо ги нямат

Свободата, Санчо, ...
  90. 90 Профил на Martin
    Martin

До коментар [#80] от "deutschland":

Не съм казал дали ще е жива слънчевата система. Ще има други очевидци. Защо трябва да сме ние. В момента в някоя малка звездна система има само мухи, но точно когато му дойде времето, ще има разум и хората там ще се кефят на гледката

94. 94 Профил на zabejko
    zabejko

само Велика Македония е по-голяма

veni vidi fugi
  95. 95 Профил на dzmey
    dzmey

[quote#41:"krismin"]Е, да струпване на квазари далече във Вселената няма как да бъде изядено и изпито. И к'во ги правим сега учените? [/quote]

Даваш им Боб ( по желание може карти Таро, кости от сепия и т.н.) и да почват на ново.
    Ако имаш желание да им окажеш помощ внимавай със взирането, току виж погледнеш отвъд вселената!

96. 96 Профил на iazdakaja
    iazdakaja

До коментар [#77] от "Калибър 6.5Х55":

[quote#77:"Калибър 6.5Х55"]Самата повърхност на земята е сама по себе си краят.[/quote]

Да, но само ако намесиш 3та дименсия. При наличните 2 няма край. При Вселената е същото, само че имаме 1 размерност повече.

За кораб в морето 3та дименсия няма смисъл, затова от негова гледна точка пътуване в свтовния океан е безкрайно. По същата причина за космически кораб 4та дименсия е безсмислена, затова от негова гледна точка пространството е неограничено.
    Разбира се, както при океана е възможно да се приближаваш до места, където вече си бил, но достигане на някакъв край очевидно е невъзможно - няма логика да има такъв.

Иначе ти винаги можеш да си въведеш помощна дименсия - примерно ел.магнитното излъчване, и да кажеш че под определена стойност е края на Вселената или пр. Математиката дава ен дименсии. Примерно твоят монитор има към 1 млн дименсии - всеки пиксел е числова ос с определена яркост/цвят. Значи за картината ти е нужно 1 милионно Д пространство! Но при 3Д (3 пиксела) няма да разбереш нищо. По същата причина 3Д на Вселената не стига за дефиниране на края й.

97. 97 Профил на КДС
    КДС

[quote#8:"Ужас"]Или нещо не са изчислили големината на този обект, или вселената е непонятно голяма и на непонятна възраст за нас... [/quote]

По моето скромно мнение Вселената навсекъде граничи със себе си - тя просто нема размер, защото нема край.

Проклета да е Русия!
  98. 98 Профил на A hombros de gigantes
    A hombros de gigantes

До коментар [#37] от "globetrotter":

Ясно ... не съм го видял "Мега-то", ако го е имало в статията когато писах коментара. Но да приемем, че грешката е моя.

99. 99 Профил на alexalexandrov
    alexalexandrov

Статията е яка - поздравления.

Единствено не ми е много ясно, какво искате да кажете с това: "Светлината им се вижда на милиарди светлинни години разстояние." )))

Иначе - ще се радвам да виждам повече такива научни материали тук (не, че липсват - вие сте сред малкото издания, които подхождате с нужното уважение към тази тема).