Франция обещава кратка военна кампания в Мали

Френски изтребител Mirage 2000D се подготвя за излитане от авиобаза в Чад

© Ройтерс

Френски изтребител Mirage 2000D се подготвя за излитане от авиобаза в Чад



Външният министър на Франция Лоран Фабюс обеща, че френското участие в кампанията срещу бунтовниците ислямисти в Мали ще продължи "няколко седмици", предаде Би Би Си.


В неделя френските военновъздушни сили продължиха с бомбардировките си в африканската страна. В операцията, започнала в петък, също така се включиха с ограничени средства Великобритания, Дания и САЩ.


Говорейки пред репортери, Лоран Фабюс отхвърли всякакви съпоставки с интервенцията в Афганистан. "По-късно може да се върнем като подкрепление, но нямаме намерение да оставаме завинаги", заяви той.




По думите на Фабюс, ако Франция не се беше намесила, съществуваше риск ислямистите да напреднат и да превземат малийската столица Бамако с "ужасяващи последствия." Благодарение на войските напредъкът на юг на ислямистите е бил спрян.


Френските въоръжени сили обаче са били изненадани от съпротивата, оказана от ислямистите. Те са били добре подготвени и са имали добро оборудване, твърди източник от Елисейския дворец, цитиран от агенция "Франс прес."


Кореспондентът на Би Би Си в Африка Андрю Хардинг посочва, че според него френските ВВС подготвят северната част на Мали за голямо наземно настъпление на френските войски срещу ислямистите.


Париж е изпратил общо около 550 военни в централния град Мопти и столицата Бамако. Към тях ще се присъединят сили от съседните държави Нигер, Буркина Фасо, Нигерия и Того.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (64)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  2. 2 Профил на sashobal
    sashobal
    Рейтинг: 736 Любопитно

    Да видим сега дали ще има същото мрънкане,както при всяка американска операция.Май само когато САЩ атакуват се реве с пълно гърло,но в случая е замесена цоциалистическа държава и тогава може

    Никога повече комунисти и отрочетата им във властта!!!
  3. 3 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1358 Неутрално

    Кратка и ефективна,кампания.Ще тежи и думата на ООН.

  4. 4 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4134 Неутрално

    До коментар [#2] от "sashobal":
    Нещо повече! Вчера, под друга статия, имаше изсмукани из пръстите обвинениея към САЩ, че били се разпростирали из цяла Африка...

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  5. 5 Профил на sisiliya6
    sisiliya6
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Всичките за кратко отиват .....ама някои се забравят да се връщат !

  6. 6 Профил на Милош
    Милош
    Рейтинг: 428 Неутрално

    Истината е, че командването на ислямистите са всъщност офицери, които са обучавани от САЩ преди време в голямата антитерористична кампания в региона. След това са дезертирали, свалили са правителството и са яхнали ислямистката вълна. Същият сценарий като с афганските муджахидини/талибани. Докога с тази слабоумна политика?

  7. 7 Профил на sashobal
    sashobal
    Рейтинг: 736 Неутрално

    До коментар [#4] от "Храбър":

    Като гледам сега само цъкат минуси,а не смеят да лаят. Да не говорим,че акциите на САЩ са обикновенно съюзнически,но никой не обръща внимание на това.Целта е да се заклеймява "агресора"

    Никога повече комунисти и отрочетата им във властта!!!
  8. 8 Профил на pitancho
    pitancho
    Рейтинг: 225 Весело

    До коментар [#6] от "Милош":

    Може би не е малоумна политика. Мове би на някой друг му е необходимо това, което се случва. Може би совите не са това, което са.

  9. 9 Профил на appen 13
    appen 13
    Рейтинг: 497 Любопитно

    Колко беше кратка "кратката" операция в Афганистан. И колко ще е "кратка" тази операция, ако премине в партизанска война ? Някой от графоманстващите смело по тази тема, има ли някаква представа за разположението на силите и кой, кой е в този конфликт. Май някой не си е направил изводите от случващото се в Сомалия ?

    Един призрак броди из Европа, призрака на евроскептицизъма и много скоро той ще определя настоящето и бъдещето на германски ЕСсср.
  10. 10 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#2] от "sashobal":

    Къде американците са атакували ислямисти? Те "освобождават" петролни полета и суровини, не хора!

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  11. 11 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4134 Неутрално

    До коментар [#9] от "appen 13":
    А на "някой" прави ли му впечатление, че ислямистите са повели тотална война и се опитват да завладеят света!?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  12. 12 Профил на Eisbär
    Eisbär
    Рейтинг: 1195 Неутрално

    е по западната пресе се чете друго. Дори за включване на САЩ и Англия. В Германия също се чуват гласове за включване в акцията.
    Освен това в Мали са три фракции. За сега са се водели боеве само с туарегите. Те пък имали оръжия от Либия.
    Всичко изглежда на още един неприятен конфликт.
    Основният въпрос е, защо изведнъж организации от типа АлКайда има толкова много привърженици в целият свят.

  13. 13 Профил на heatseeker
    heatseeker
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    [quote#6:"Милош"]Същият сценарий като с афганските муджахидини/талибани. [/quote]

    Муджахедините и талибаните не са едно и също. Муджехедините се опитаха да се противопоставят на талибаните, но бяха победени.

    Що се отнася до френската операция, честно казано не съм оптимист за ефекта от нея. Дано греша.

    Свобода за Надежда Савченко!
  14. 14 Профил на sashobal
    sashobal
    Рейтинг: 736 Неутрално

    До коментар [#10] от "др. Иванов":

    В Афганистан си носят петрола и в джобовете.
    От Ирак не вкарват петрол въобще.
    От Либия се запасява само ЕС.
    Не знам защо се търси винаги под вола теле

    Никога повече комунисти и отрочетата им във властта!!!
  15. 15 Профил на appen 13
    appen 13
    Рейтинг: 497 Весело

    До коментар [#11] от "Храбър":

    Така ли....Виж ти, виж ти, каква изненада. А случайно да си забелязал, че геополитическата ислямистка свинщина "Арабска пролет" е американско творение, щедро финансирано със саудитски пари и насочено единствено към налагането в по-светските мюсюлмански страни на радикалния феодален ислямизъм, или смяташ случващото се в Мали за нещо по-различно и нямащо нищо общо с "Арабската пролет"....

    Един призрак броди из Европа, призрака на евроскептицизъма и много скоро той ще определя настоящето и бъдещето на германски ЕСсср.
  16. 16 Профил на blaf
    blaf
    Рейтинг: 570 Неутрално

    А що подкрепят ислямистите в Сирия? Щот не става въпрос за Исляма, а за бизнес интереси.

  17. 17 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 870 Весело

    До коментар [#12] от "Eisbär":
    [quote#12:"Eisbär"]Основният въпрос е, защо изведнъж организации от типа АлКайда има толкова много привърженици в целият свят. [/quote]
    Отговорът на въпроса ти е много лесен. Защото пиндустнаците, ционетата и белите колонизатори си завират нослетата навсякъде по Света... все нещо не им стига, все нещо някъде трябва да "организират", да краднат, като правило в резултат се "появяват" войни от разни калибри....
    За 67 години Пиндустан е отворил 65 войни някъде по Света и в момента е във война на три места.... Мали ще е петото...
    Те затова и се пръкна Ал Кайда, а и не е само тя!!!!


    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  18. 18 Профил на zmii4e
    zmii4e
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Поредното разсмърдяване и дезинформация - не се пише нищо за бунтовниците само че били ислямисти . Само че не били само ислямисти а и туареги . Някой от прозападните коментиращи тук знае ли нещо за туарегите ?

    “Кучето гледа пръчката, а лъвът — онзи, който я хвърля” аз гледам и тримата ...
  19. 19 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 870 Весело

    До коментар [#11] от "Храбър":

    Не ни прави впечатление....
    Напротив прави ни впечатление че Пиндустан и белите колонизатори са се юрнали обратно да си завладеят колониите, които загубиха в 60-те....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  20. 20 Профил на Вишински
    Вишински
    Рейтинг: 510 Неутрално

    "...Франция обещава кратка военна кампания в Мали"

    С малко жертви на чужда територия. Всички войни за последните 100 години започват с това обещание.

  21. 21 Профил на appen 13
    appen 13
    Рейтинг: 497 Весело

    До коментар [#18] от "zmii4e":

    Задаваш въпрос с много висока степен на трудност. А ако наистина туарегите се бият на страната на бунтовниците, при техния опит и столетни традиции в партизанските войни, нещата няма да се развият по френския сценарий. Изобщо май "сомализацията" на Мали е само въпрос на време, и там всичко започна с безсмислена чужда интервенция .....

    Един призрак броди из Европа, призрака на евроскептицизъма и много скоро той ще определя настоящето и бъдещето на германски ЕСсср.
  22. 22 Профил на Отнесен
    Отнесен
    Рейтинг: 870 Неутрално

    [quote#2:"sashobal"]Да видим сега дали ще има същото мрънкане,както при всяка американска операция.[/quote]
    Няма да има мрънкане. Този път няма никакво съмнение, че става въпрос за изключително аморални терористични животни, попогрешка въоръжени от същата тази Франция по времето на неправилната операция в Либия.

  23. 23 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4134 Неутрално

    [quote#15:"appen 13"]А случайно да си забелязал, че геополитическата ислямистка свинщина "Арабска пролет" е американско творение, щедро финансирано със саудитски пари и насочено единствено към налагането в по-светските мюсюлмански страни на радикалния феодален ислямизъм, или смяташ случващото се в Мали за нещо по-различно и нямащо нищо общо с "Арабската пролет"....[/quote]
    Чакай сега! По твоята "логика" излиза, че американците се борят срещу себе си. Хем подпомагат ислямистите в Мали, хем помагат на французите да се борят срещу тях.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  24. 24 Профил на zmii4e
    zmii4e
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#21] от "appen 13":
    Поредният сблъсък туареги - французи , естествено западните медии ще използват епитети като ислямисти и АлКайда а не "Рицари на пустинята".

    “Кучето гледа пръчката, а лъвът — онзи, който я хвърля” аз гледам и тримата ...
  25. 25 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#14] от "sashobal":

    Всички говореха така за Афганистан докато не се разбра, че там са най-големите залежи в света на няколко редки метала и суровини. Както впоследствие се оказа, че най-големите залежи от въглища в Европа са в Косово, а по някаква причина могат да се добиват най-евтино и лесно от сръбските анклави. Та целия цирк е затова, не че някой се чуди как да си завре таралеж в гащите оставяйки 800-1000 км2 земя и няколко десетки хиляди сърби в Косово.

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  26. 26 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4134 Неутрално

    [quote#18:"zmii4e"]Само че не били само ислямисти а и туареги . Някой от прозападните коментиращи тук знае ли нещо за туарегите ?[/quote]
    Туарегите са племе, което не пречи и да са ислямисти.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  27. 27 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2822 Неутрално

    Кефи ме това,че малка страна като Дания се е включила. Докато некои псевдо националисти у нас,искат да си гледаме байганювският интерес.

  28. 28 Профил на sashobal
    sashobal
    Рейтинг: 736 Неутрално

    До коментар [#25] от "др. Иванов":

    По тази логика и ние сме колконизатори и "освободители",защото имахме,а и имаме участие във всяка операция на НАТО.
    Защо американците се слагат под един знаменател,а останалите участници в операциите не се коментират въобще?

    Никога повече комунисти и отрочетата им във властта!!!
  29. 29 Профил на poni
    poni
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Войната се превръща в копродукция.
    "включиха с ограничени средства Великобритания, Дания и САЩ." - силните се събраха, за да смажат заплахата за световната сигурност - Мали.

  30. 30 Профил на Вишински
    Вишински
    Рейтинг: 510 Неутрално

    До коментар [#18] от "zmii4e":

    Не ги жали туарегите. От няколко века насам тероризират всички. Неврроятно жестоки, фанатични, безчувствени и лишени от човечност.

    Не случайно никой в Африка не ги обича.

  31. 31 Профил на Люсьен Пирожков
    Люсьен Пирожков
    Рейтинг: 388 Весело

    Франция обеща да се поберат всеки туарегите - VW Туарегите ...

    Мне плевать, что вы обо мне думаете. Я о вас не думаю вообще. © Коко Шанель
  32. 32 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3454 Неутрално

    [quote#30:"Вишински"]Не ги жали туарегите. От няколко века насам тероризират всички.[/quote]
    Ужас ! Много си не запознат с проблема !

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  33. 33 Профил на ijj
    ijj
    Рейтинг: 1040 Неутрално

    Мали е богата на полезни изкопаеми страна, включително злато и уран (при все, че основният доставчик на уран за френската енергетика е по-скоро съседната страна Нигер).

    Без да се подценява мотивът да се спрат крайните ислямисти (които наскоро разрушиха исторически ценни сгради в Тимбукту), сигурно в случая една от причините за намесата на Франция са и чисто икономически интереси.

  34. 34 Профил на Finland
    Finland
    Рейтинг: 791 Неутрално

    До коментар [#10] от "др. Иванов":

    Сигурно и сомалийските пирати са борци за свобода. В Африка положението наистина е изключително неприятно.

    Тук съм си написал мнението http://www.dnevnik.bg/sviat/2013/01/11/1982851_fransoa_oland_franciia_zapochna_voenna_intervenciia_v/?p=0&ref=id#comment-23

  35. 35 Профил на Finland
    Finland
    Рейтинг: 791 Неутрално

    [quote#22:"Отнесен"]Няма да има мрънкане. Този път няма никакво съмнение, че става въпрос за изключително аморални терористични животни, попогрешка въоръжени от същата тази Франция по времето на неправилната операция в Либия. [/quote]

    Интересно е да се помисли по въпроса с въоръжаването на "бунтовниците" в Сирия. След като смъкнат Асад, какво ще правят...

  36. 36 Профил на Finland
    Finland
    Рейтинг: 791 Неутрално

    [quote#33:"ijj"]сигурно в случая една от причините за намесата на Франция са и чисто икономически интереси. [/quote]

    В това има логика и винаги се споменава при военните операции на САЩ, Великобритания или Франция.

    Обаче според теб тази военна операция без пари ли е? Знаеш ли колко е скъпо да се прехвърли армия на друг континент, сумата за снаряди/ракети и горива, командировъчните на войниците (обещетения на загинали и ранени), храни/води и др. стоки от първа необходимост? Същото е и със загубите (вече един френски хеликоптер е свален... възстановителни ремонти като се приберат).

    И двете войни в Афганистан и Ирак излязоха прекалено скъпо на САЩ и виждате какво стана с външният им дълг. Относно Франция няма ли да им е по-евтино да си купуват урана вместо да правят това?!?!

  37. 37 Профил на Люсьен Пирожков
    Люсьен Пирожков
    Рейтинг: 388 Любопитно

    Война в Афганистан
    http://ic.pics.livejournal.com/spydell/22074195/606666/606666_original.png

    http://mrlycien.livejournal.com/451090.html

    Мне плевать, что вы обо мне думаете. Я о вас не думаю вообще. © Коко Шанель
  38. 38 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1483 Неутрално

    [quote#18:"zmii4e"] Някой от прозападните коментиращи тук знае ли нещо за туарегите ? [/quote]

    http://geopolitica.eu/spisanie-geopolitika-broi-5-2012/1312-zapadna-afrika-i-strategiyata-na-upravlyavaniya-haos

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  39. 39 Профил на wallenstein
    wallenstein
    Рейтинг: 447 Неутрално

    До коментар [#30] от "Вишински":


    Нещата в Мали са малко по сложни, отколкото изглеждат. Движещата сила в северно Мали са салафистите ислямисти от движението Ансар Дине, които от своя страна използват местните туареги за наемници. Интересното в случая, е че и туарези и исламисти искат едно, независимо северно Мали, а най интересното, че между двете групи има простиворечия, които водят и до военни борби между тях!

  40. 40 Профил на ijj
    ijj
    Рейтинг: 1040 Неутрално

    "Относно Франция няма ли да им е по-евтино да си купуват урана вместо да правят това?!?!"

    Съгласен съм - прав сте. Сигурно икономическите интереси не са основната причина в случая.

    Това, което е казал Лоран Фабиюс - че влизането на крайните ислямисти в Бамако би имало "ужасяващи последствия" - сигурно е точно така. А и намесата не е само на Франция - сухопътни войски изпращат също "съседните държави Нигер, Буркина Фасо, Нигерия и Того".

  41. 41 Профил на sandanski
    sandanski
    Рейтинг: 388 Неутрално

    и кво ? единствено СССР спираше исляма към западна европа . и се справяше успешно със ситоацията запада трябва да целува ръка на СССР .

  42. 42 Профил на xrp43572691
    xrp43572691
    Рейтинг: 1257 Весело

    Французите и те почнаха да се правят на борци за благородна кауза... в страна, в който за 2011 г. е добит 43,5 тона злато.

    http://www.bullionstreet.com/news/africas-mali-produces-435-tons-of-gold-in-2011/722

    Като се има предвид, че кухите валути са въпрос на време да се издънят и само златото да има стойност, Франция явно се опитва да сложи ръка на третата по добив на злато африканска страна с надеждата да има по-добри позиции в задаващото се ветровите бъдеще.

  43. 43 Профил на αлферац
    αлферац
    Рейтинг: 605 Любопитно

    До коментар [#6] от "Милош":

    Това по-точно е неистината.
    Сега ме карате да ровя и да чета на френски ...

  44. 44 Профил на zmii4e
    zmii4e
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#30] от "Вишински":
    Не ги жаля , по скоро от това което съм чел за тях им се възхищавам - горд народ решил да запази идентичността си .
    Това ми е мнението за сега с наличната информация отпускана от западните СМИ .

    “Кучето гледа пръчката, а лъвът — онзи, който я хвърля” аз гледам и тримата ...
  45. 45 Профил на αлферац
    αлферац
    Рейтинг: 605 Неутрално
  46. 46 Профил на ala_bala
    ala_bala
    Рейтинг: 497 Неутрално

    [quote#11:"Храбър"]А на "някой" прави ли му впечатление, че ислямистите са повели тотална война и се опитват да завладеят света!?[/quote]
    Да, на мен примерно. Вече успяха някъде и не без чужда помощ. Например в Босна, Косово, Либия и сега пробват и в Сирия. Опитвам се да си спомня кой им помогна.

  47. 47 Профил на zmii4e
    zmii4e
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#38] от "VеnRus 2008":
    Чудесна статия , от това което прочетох не виждам причина да не симпатизирам на туарегите .

    “Кучето гледа пръчката, а лъвът — онзи, който я хвърля” аз гледам и тримата ...
  48. 48 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1483 Неутрално

    [quote#47:"zmii4e"]не виждам причина да не симпатизирам на туарегите . [/quote]

    Няма проблем, все пак живеем в свободна държава и всеки може да симпатизира на когото си иска. Всякакви ги има - някои симпатизират на анархистите, други - на ислямистите, трети възхваляват Ал-Кайда като борци за свобода... хора разни.

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  49. 49 Профил на Qassem Suleimani
    Qassem Suleimani
    Рейтинг: 605 Неутрално

    Икономическите интереси изобщо не са в основата на конфликта. Всичко може да се купи /влияние и власт, а оттам и икономически облаги/, без да се хвърлят и военни усилия.
    Става въпрос за геостратегически интереси. Ал-Кайда иска тази територия като плацдарм за своето укрепване и разрастване. След което и бързо разпространение на юг. Залогът е много по-голям отколкото уран или злато. Не случайно Боко Харам веднага се е сдушил с Ал-Кайда.
    СВЕТОВЕН ДЖИХАД и тотално завладяване на територии!!!

    "Каждому-каждому в лучшее верится, Может быть, выживет кто-нибудь из нас"
  50. 50 Профил на Qassem Suleimani
    Qassem Suleimani
    Рейтинг: 605 Неутрално

    До коментар [#38] от "VеnRus 2008":

    Статията в Геополитика представя подробно ситуацията, но изводите са леко наивистични. За промишлен добив на каквото и да било се изискват технологии, а те се купуват от запада, заедно с дялово участие в "кОпането". Тоя другар коментира добива на уран все едно, че картофи ще вадят и продават.

    "Каждому-каждому в лучшее верится, Может быть, выживет кто-нибудь из нас"
  51. 51 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1483 Неутрално

    До коментар [#50] от "Qassem Suleimani":

    И аз не съм съгласна с изводите на автора, но статията е интересна с това, че представя многообразната и сложна обстановка в Мали - държава с огромен брой племена, кланове, езици и култури, които, по съвременните разбирания, са още в първобитно-общинния строй. Всъщност, не само в Мали е така, това е валидно за почти всички държави от Черна Африка.

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  52. 52 Профил на jojin
    jojin
    Рейтинг: 605 Любопитно

    До коментар [#51] от "VеnRus 2008":

    С две думи, очертава се дълга и продължителна каша. Да видим кой ще издържи по-дълго...

  53. 53 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4407 Любопитно

    "Франция обещава кратка военна кампания в Мали"

    Дано стане така... но едва ли! Защото правителството и армията на Мали са много слаби, ако останалите западно африкански държави и техните военни контингенти, които и сега подкрепят французите и малийското правителство останат в Мали може и да се справят с ислямистите....!

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  54. 54 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4407 Любопитно

    До коментар [#13] от "GogoPG":

    Гого... стига с тия глупости, всички днешни лидери на талибаните са бивши муджахидини! Просто след като СССР се изтегли от Афганистан започна гражданска война в която една от муджахидинските фракции (на талибаните) победи останалите си съперници... това е!

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  55. 55 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1483 Любопитно

    Ислямисти обещаха да ударят "в сърцето" на Франция

    Ислямисти в Мали се заканиха да ударят Франция "в сърцето", предаде АФП.

    "Франция атакува исляма. Ние ще ударим тази страна право в сърцето. В името на Аллах, ние ще го направим", заяви Абу Дардар - лидер на Движение за единство и джихад в Западна Африка.

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  56. 56 Профил на Magen David
    Magen David
    Рейтинг: 823 Любопитно

    "Френските въоръжени сили обаче са били изненадани от съпротивата, оказана от ислямистите. Те са били добре подготвени и са имали добро оборудване"

    Виж ти колко изненадани са франсетата от "доброто оборудване" на исламистите. Ами нали те са тези дето въоръжиха исламистите в Либия срещу Кадафи! Франсетата хвърляха парашутни доставки от самолети за исламистите, а сега, когато това оръжие се обърна като бумеранг срещу тях се чудят. Като си играеш с огъня в лицето на такива примитиви в Африка, близко е до акъла (ако го имаш!) че вероятноста да се опариш е много голяма.
    Същата картина и сега в Сирия. Днес въоръжават исламистите, а утре ще воюват срещу тях, след като им дадоха западно оръжие.

    Не казвай не мога. Действай! За да успееш, първо трябва да поискаш.
  57. 57 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1483 Неутрално

    [quote#56:"magen_enoshi"]Ами нали те са тези дето въоръжиха исламистите в Либия срещу Кадафи! [/quote]

    Уви... каквото сам си направиш...
    Чудно ми е, какво ще стане с това оръжие, с което западът охотно снабдява терористите в Сирия?

    "'Guys with guns'

    An unnamed Elysee Palace official quoted by AFP said on Sunday that French armed forces had been surprised by the fighting quality and the equipment of the militants they were up against.
    "From Libya they have got hold of a lot of up-to-date, sophisticated equipment which is much more robust and effective than we could have imagined."

    http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-21002918#TWEET521963

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  58. 58 Профил на chugunitz
    chugunitz
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Огромната разлика между държава, в която народа подкрепя правителството (Сирия) и държава тас-кебап. В Сирия т.нар. международна общност подкрепи ислямските терористи със свичко възможно без директни воненни действия, но Сирия се държи. В Мали, по напълно преките свидетелства на французите, терористите са били спрени в последният момент преди да завземат властта в страната.
    Дано това да доведе до правилна политика от САЩ и западна европа - операция в Мали срещу ислямистите, каквато безусловно е необходима и доброжелателен неутралитет към Сирия.

  59. 59 Профил на ijj
    ijj
    Рейтинг: 1040 Неутрално

    До коментар [#56] от "magen_enoshi":

    Според французите, ислямистите в Северно Мали са се сражавали в Либия на страната на Кадафи и оттам имат въоръжение и боен опит. Накрая, преди да избягат от Либия в Мали, са успели допълнително да се снабдят с оръжие от либийски военни складове по време на бъркотията при смяната на режима.

    Това дава основание на генерал Vincent Desportes да нарече военните действия в Мали "втората битка от либийската война".

    От френските политици вече се чуха и критики срещу военната намеса. Такива изказвания има на Жан-Люк Меланшон, който е от Лявата партия. Другото критично изказване е на бившия премиер Доминик дьо Вилпен, който навремето е държал реч в ООН срещу иракската война.

  60. 60 Профил на ijj
    ijj
    Рейтинг: 1040 Неутрално

    До коментар [#56] от "magen_enoshi":

    Според французите, ислямистите в Северно Мали са се сражавали в Либия на страната на Кадафи и оттам имат въоръжение и боен опит. Накрая, преди да избягат от Либия в Мали, са успели допълнително да се снабдят с оръжие от либийски военни складове по време на бъркотията при смяната на режима.

    Това дава основание на генерал Vincent Desportes да нарече военните действия в Мали "втората битка от либийската война".

    От френските политици вече се чуха и критики срещу военната намеса. Такива изказвания има на Жан-Люк Меланшон, който е от Лявата партия. Другото критично изказване е на бившия премиер Доминик дьо Вилпен, който навремето е държал реч в ООН срещу иракската война.

  61. 61 Профил на makadam
    makadam
    Рейтинг: 605 Весело

    [quote#28:"sashobal"]Защо американците се слагат под един знаменател,а останалите участници в операциите не се коментират въобще? [/quote]
    Че кой брои кутретата около бракониера в гората?

  62. 62 Профил на makadam
    makadam
    Рейтинг: 605 Неутрално

    [quote#19:"boby1945"] Пиндустан и белите колонизатори са се юрнали обратно да си завладеят колониите[/quote]
    Капитализма не може без колонии, няма откъде да смуче богатството си. Затова след шестдесетте години затъна в огромни дългове.

  63. 63 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Франция обещава кратка военна кампания в Мали
    -------------


    Не е важно колко време ще продължи - важното е колко бройки силно набожни хора ще бъдат пратени при божеството им.
    Аз лично смятам, че ще бъдат достатъчно.

    If you are going through hell... Keep going!
  64. 64 Профил на nikita81
    nikita81
    Рейтинг: 225 Неутрално

    http://www.youtube.com/watch?v=pw2nA9M_7ns
    ето и една друга страна на свободната сирийска армия





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK