Глобално проучване: Доверието в държавните и бизнес лидерите намалява

Глобално проучване: Доверието в държавните и бизнес лидерите намалява

© Reuters



Общественото доверие в бизнес, правителствените и медийните лидери е намаляло след последните финансови и политически скандали, сочи ново глобално проучване на американската компания за публична комуникация Edelman, цитирано от агенция Associated Press.


Председателите на финансовите институции имат изключително лоши резултати, предимно в по-богати държави, преживели финансови кризи и наложили наказателни мерки на банките заради манипулиране на пазарите и пране на пари.


Изданието за 2013 г. на проучването Edelman Trust Barometer сигнализира за "значителна криза на лидерството", казва Ричард Еделман, председател и изпълнителен директор на компанията, базирана в Чикаго. "На лидерите просто вече не се гледа като на лидери", допълва той.




Голям проблем е това, че хората мислят, че техните лидери "просто не могат да им кажат истината". В резултат на това хората все по-често търсят други източници на информация за това какво се случва като експерти от науката или пък познати през социалните мрежи и интернет.


50% от запитаните като цяло вярват на бизнеса, че прави каквото трябва, но една 18 на сто вярват на корпоративните лидери, че казват истината. Това прави пропаст от 32 пункта между институциите и техните лидери. Правителствата също нямат по-добри резултати – 41% от хората смятат, че властите вършат работата си, но едва 13 на сто са склонни да им се доверят, че казват истината.


Проучването на Edelman отбелязва, че доверието в основните институции е нараснало като цяло през 2013 г. - от 51 на 57%. Но докато институциите си възстановяват изгубеното доверие, техните лидери го губят. Според Еделман това развитие може да е повлияно то редица корпоративни, политически и финансови скандали.


Експертите подчертават, че има нарастване на нивата на доверието в неправителствените организации.


Онлайн проучването е проведено сред 31 000 души в 26 държава и разделя резултатите между цялото население и по-малката част от запитаните с университетско образование, по-високи доходи, които се смятат за информираното общество. То е било осъществено между 10 и 15 ноември 2012 г., т.е. преди постигането на споразумение между американския президент Барак Обама и Конгреса за избягване на фискалната пропаст.


Бизнес секторът с най-голямо доверие е технологичният, този с най-малко – финансовият. Преди него са медиите.

Ключови думи към статията:

Коментари (3)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3440 Неутрално

    Не може да се правят онлайн проучвания и да се обявяват за валидни. Аман от аматьорски прояви.

    Доброто е заразно
  2. 2 Профил на Geoimg
    Geoimg
    Рейтинг: 862 Любопитно

    Доверието се заслужава(завоюва), даром е само краткотраен кредит!?

    *Лауреат на Нобелова награда! ГРАЖДАНИН! БЕЗПАРТИЕН!!!
  3. 3 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2756 Неутрално

    Във века на информацията, трудно е лидерството да се задържи, освен ако не е автентично. Онова преклонение пред водачите, граничещо със сакрализиране от миналото, вече е отживелица - поне в по-развитите и развиващи се държави. Днес всяко действие може да бъде поставено под съмнение и да се стигне до срив на авторитети. За сметка на това гражданската инициатива ще се засилва. Да му мислят PR-ите.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK