Какво следва за България от посочването на "Хизбула"

Какво следва за България от посочването на "Хизбула"

© Reuters



Първите последици за България, свързани с посочването на "Хизбула" за съпричастна към атентата в Бургас, ще бъдат увеличено международно внимание към работата на българските разследващи органи.


Министърът на вътрешните работи Цветан Цветанов заяви, че две от лицата, които са участвали в подготовката на атентата в Бургас, са живели в Ливан от 2006 до 2010 г. По думите му "според обосновани данни" може да се каже, че те са били част от военното крило на групировката "Хизбула".


По думите на Цветанов разследващите органи са проследили движението на тези две лица, които са били с канадски и австралийски паспорт, от влизането им на територията на България на 28 юни до извършването на атентата на 18 юли.




Опасност от нападение?


Двете държави, които изглежда са оказали най-силен натиск върху България да използва по-мек език в изявлението си, са Германия и Франция. Последната има сериозни интереси в Ливан, датиращи с десетилетия назад и обвързани с голямото християнско франкофонско население.


Във връзка с този натиск на България е било съобщено по задкулисни канали, че отговорът на "Хизбула" може да доведе до значителни последици.


Признанието от страна - членка на ЕС, че "Хизбула" е организирала атака на нейна територия, може да доведе включването на организацията в черния списък с терористични организации. Това от своя страна означава финансови последици като замразяване на сметки и забрана за парични трансфери. Но преди това България ще трябва да убеди останалите 26 държави, че доказателствата са неоспорими.


Малко преди нападението през юли външният министър на Кипър Ерато Кузако-Маркулис, чиято държава тогава председателстваше ротационно ЕС, заяви, че ливанската организация "Хизбула" е политическа партия и мрежа за социални услуги, както има и въоръжено крило. "Хизбула" е активна в ливанската политика, включително в парламента и правителството, и играе специфична роля във връзка със статуквото в Ливан.


Да разбъркаш цяла държава


Имайки предвид всичко това, "не съществува консенсус между членките на ЕС за слагане на "Хизбула" в списъка с терористични организации, казва кипърският дипломат номер едно. Ако обаче има конкретни доказателства за въвличане на "Хизбула" в терористични действия, тогава ЕС ще вземе предвид вкарването на организацията в списъка", допълни Кузако-Маркулис.


"Ако наистина посочите "Хизбула", смятам, че дори и да не е публично, ще има съпротива от някои държави тя да бъде вкарана в терористичния списък", каза през миналия месец експерта Лоренцо Видино от Центъра по изследвания на сигурността в Цюрих. Раздорът в ЕС по този въпрос е предвидим. Държавите, които може да искат повече обяснения, не са малко. Влизане в терористичния списък ще означава и петно върху Ливан – страна, в която Франция има стари интереси, а Испания и Италия имат войници. Тази година там ще има парламентарни избори, допълнително усложнени от кризата в съседна Сирия. "Както знаете, политическият живот в Ливан е труден и крехък", каза през 2005 г. тогавашният френският външен министър Мишел Барние. Оттогава насам Франция не е спряла да се притеснява за сигурността на Ливан и възлизащото на близо 40% християнско франкофонско население в страната, особено с оглед на бушуващата сирийска криза.


Израел не е изненадан


Заради посещението на външния министър Николай Младенов през миналия месец в Израел еврейската държава "няма да е изненадана" от разкритията във връзка с атентата, съобщи вестник The Jerusalem Post, позовавайки се на свой дипломатически източник.


По думите на източника Израел не само ще следи внимателно какво ще каже България, но и как ще реагират останалите държави от ЕС на доклада за атентата в Бургас.


От своя страна веднага след нападението премиерът Бенямин Нетаняху заяви:


"Знам, основавайки се на твърда като камък информация, че това е "Хизбула", и Иран много, много добре знае това", каза министър-председателят на Израел. Тогава той също така посочи, че Ерусалим "без никакво съмнение" знае, че нападението е било направено "с окуражаването, повелята и координацията на Иран".


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (128)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Нощен ястреб
    Нощен ястреб
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Следва, че шА берем ядове.

  2. 2 Профил на Хипчо
    Хипчо
    Рейтинг: 1318 Неутрално

    Лудите ислямисти ще почнат да ни бомбят.

    ВОДА, ПОВЕЧЕ ВОДА!
  3. 3 Профил на mi6osp
    mi6osp
    Рейтинг: 1002 Неутрално

    Мдааааа, с един атентат в Сараево започна Първата Световна.
    С атентата в Сарафово- Третата...

    Когато някой е глупав,то е за дълго!
  4. 4 Профил на Over
    Over
    Рейтинг: 546 Неутрално

    Всъщност разбрах, че другите трябва да бъдат "убедени" в тази следа, което не ми се струва никак лесно.

  5. 5 Профил на spoko
    spoko
    Рейтинг: 583 Любопитно

    Още един трябва да има,който е иранец,от гвардията!

  6. 6 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2681 Неутрално

    В България е странно човек да върне намерени пари и е странно политик да каже неудобна истина

    подпис
  7. 7 Профил на Freedom of Speech
    Freedom of Speech
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Евреите пак прехвърлиха топката в нашата половина...

    Езикът е машина и не бива да се допуска пружините й да скърцат.
  8. 8 Профил на simeonov_
    simeonov_
    Рейтинг: 511 Любопитно

    Май се набъркахме там където не ни е работата!

  9. 9 Профил на Нощен ястреб
    Нощен ястреб
    Рейтинг: 479 Любопитно

    [quote#6:"Иван К"]и е странно политик да каже неудобна истина[/quote]
    А дали е истина или удобно за Израел и Америка твърдение?

  10. 10 Профил на nodamncat
    nodamncat
    Рейтинг: 655 Неутрално

    Май са донесли от някъде доклада на Цв. Цв., той се е подписал и след това е прочел на глас, какво е подписал.

  11. 11 Профил на Health Care
    Health Care
    Рейтинг: 426 Неутрално

    "Скроиха ни шапка " - ние сме си виновни, от тук на татък нищо добро не ни чака ! Дано не говорим за национални катастрофи в близкото бъдеще !

    Богата и здрава държава не се прави с беден и болен народ ! (Ain't buying no shit)
  12. 12
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  13. 13 Профил на Health Care
    Health Care
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#8] от "simeonov_":
    Не сме се набъркали, опити за атентати имаше и в Кипър и на други места, просто при на се получи !

    Богата и здрава държава не се прави с беден и болен народ ! (Ain't buying no shit)
  14. 14 Профил на XXXXXXL Demokrat
    XXXXXXL Demokrat
    Рейтинг: 168 Неутрално

    Тогава той също така посочи, че Ерусалим "без никакво съмнение" знае, че нападението е било направено "с окуражаването, повелята и координацията на Иран"....................................................
    Някой може ли да посочи поне едно знаково събитие през 20 век,което да не е фалшифицирано с по-късна дата в учебниците по история от американските ефреи??

    Yes,we Scan!-Barak Obama
  15. 15 Профил на brutester
    brutester
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#9] от "Нощен ястреб":

    А ако е и двете?

    <-- Пътен знак Г1: Движение само направо след знака
  16. 16 Профил на Health Care
    Health Care
    Рейтинг: 426 Неутрално

    "По думите на Цветанов разследващите органи са проследили движението на тези две лица, които са били с канадски и австралийски паспорт, от влизането им на територията на България на 28 юни до извършването на атентата на 18 юли."

    КАТО СА ГИ СЛЕДИЛИ, ЩО НЕ СА ГИ СПРЕЛИ ... ?!

    Богата и здрава държава не се прави с беден и болен народ ! (Ain't buying no shit)
  17. 17 Профил на brutester
    brutester
    Рейтинг: 531 Любопитно

    До коментар [#16] от "BREAK THE CHANGE":

    "проследили" - http://rechnik.info/%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%81%D0%BB%D0%B5%D0%B4%D1%8F%D0%B2%D0%B0%D0%BC
    " Какво. Изследвам процеса на развитие."

    <-- Пътен знак Г1: Движение само направо след знака
  18. 18 Профил на nodamncat
    nodamncat
    Рейтинг: 655 Неутрално

    Тогава той също така посочи, че Ерусалим "без никакво съмнение" знае, че нападението е било направено "с окуражаването, повелята и координацията на Иран".
    ------
    Иран няма никакъв интерес от атентати срещу цивилни граждани и Иран никога не са били замесвани в терористични актове. За сметка на това, мога да се сетя за няколко бомбени атентати на тяхна територия, при които загинаха техни професори. Тези атентати бяха организирани от Израел.

  19. 19 Профил на Нощен ястреб
    Нощен ястреб
    Рейтинг: 479 Неутрално

    [quote#15:"brutester"]А ако е и двете?[/quote]
    Най-малкото - достойно беше от нас да излезе.

  20. 20 Профил на boi4ka
    boi4ka
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#16] от "BREAK THE CHANGE": Проследили са го след извършването на атентата, а не преди това

    Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и ЗАДЪЛЖЕНИЕ на българските граждани.
  21. 21 Профил на Health Care
    Health Care
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#17] от "brutester":
    Бомбата гръмна - нямаше как да го предвидим !

    Богата и здрава държава не се прави с беден и болен народ ! (Ain't buying no shit)
  22. 22 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4789 Неутрално

    [quote#18:"nodamncat"]Иран няма никакъв интерес от атентати срещу цивилни граждани и Иран никога не са били замесвани в терористични актове. [/quote]

    Ако не бе тъжно, то би било голяма смешка! Хизбула колко атентата са направили и кой, ако не Иран ги финансира и подкрепя?

  23. 23 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2503 Неутрално

    [quote#16:"BREAK THE CHANGE"]са проследили[/quote]


    [quote#16:"BREAK THE CHANGE"]КАТО СА ГИ СЛЕДИЛИ, ЩО НЕ СА ГИ СПРЕЛИ ... ?![/quote]

    - има разлика, поне за мен.

    I Want To Believe
  24. 24 Профил на bladeroko
    bladeroko
    Рейтинг: 426 Неутрално

    пускаме кепенците и затваряме границата

  25. 25 Профил на boi4ka
    boi4ka
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Не искам и да си помислям, какво може да се случи тук, при наличието на неработещи (в буквалния смисъл на думата) полиция и служби...

    Бог да пази България!

    Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и ЗАДЪЛЖЕНИЕ на българските граждани.
  26. 26 Профил на azbuka
    azbuka
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Не мога да разбера предните коментари, които са твърдо против казването че е Хизбула и едва ли не страха от тях... В крайна сметка ако наистина са го направили хизбула, какво да не смеем да ги обвиним ли?

  27. 27 Профил на Health Care
    Health Care
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#23] от "2.5":
    Разликата я видяхме и за в бъдеще често ще я виждаме !

    Богата и здрава държава не се прави с беден и болен народ ! (Ain't buying no shit)
  28. 28 Профил на borabora54
    borabora54
    Рейтинг: 479 Разстроено

    Много прости политици... Ама, много прости....

  29. 29 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2503 Неутрално

    До коментар [#27] от "BREAK THE CHANGE":

    Напълно съм съгласен с първата половина от изречението,
    но трябва много да се внимава, втората да не стане реалност, че тежко ни!

    I Want To Believe
  30. 30 Профил на Health Care
    Health Care
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#29] от "2.5":
    Счупи ли се колата - пътища много, внимаването беше до днес ...

    Богата и здрава държава не се прави с беден и болен народ ! (Ain't buying no shit)
  31. 31 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3014 Любопитно

    [quote#8:"simeonov_"]Май се набъркахме там където не ни е работата! [/quote]
    При положение, че атентатът е в България, и има убит българин, кое не ни е работа?

    Gunter glieben glauchen globen
  32. 32 Профил на soldierism
    soldierism
    Рейтинг: 432 Неутрално

    Започна се апокалипсиса !!!

  33. 33 Профил на Chi Cho
    Chi Cho
    Рейтинг: 428 Неутрално

    Ако ни е страх да посочим терористите, значи те са си постигнали целта, станали сме жертва на изнудване.

    Мразя да мразя!
  34. 34 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1222 Любопитно

    До коментар [#25] от "boi4ka":

    Не искам и да си помислям, какво може да се случи тук, при наличието на неработещи (в буквалния смисъл на думата) полиция и служби... "

    -Нема се плашиш-имаме си пък работещи дюнери,от сигурно място го знам!

  35. 35 Профил на омбре
    омбре
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Не бих искал да съм на мястото на Цвъки.С изявления" почти е сигурно че терористите са от въораженото крило на Хизбула"неприятностите му със далаверите с апартаментите ще са цвете.От тук на сетне негативите за България ще са необозримо по големи отколкото набеждането ни за убийството на папата.От цялата тази история страната ни само ще загуби,немога да си представя дали този довчерашен чиновник в Софииска община дава ли си сметка за всичко това

    НЯКОЙ НЕ ГИ БИВА ЗА НИЩО...НО СА СПОСОБНИ НА ВСИЧКО
  36. 36 Профил на омбре
    омбре
    Рейтинг: 688 Неутрално

    ПП Къде е "Буда" големият полицай, редно бе като "премиер" да обяви той резултатите...тоя път се изпокри ,остави горещите кестени в ръцете на Цвъки,пък и няма ленти за рязане.

    НЯКОЙ НЕ ГИ БИВА ЗА НИЩО...НО СА СПОСОБНИ НА ВСИЧКО
  37. 37 Профил на ivan_granichar
    ivan_granichar
    Рейтинг: 479 Неутрално

    "може да се каже, че те са били част от военното крило на групировката "Хизбула" .... Много витиевато, много полу-сигурно - "може да се каже"!!!
    Или са били или не са били част от военното крило! На това ниво трябва да се говори ясно! Всякакви "украсявания" с думи като "вероятно", "може", "съществува възможност" внушава несигурност!

  38. 38 Профил на bbarak74
    *****
    Неутрално

    ПЪЛНИ ИЗМИСЛИЦИ НА НЕКАДЪРНИ ПОЛИТИЦИ! ПРОДАЖНИЦИ,А НАРОДА ЩЕ ПОНЕСЕ ЦЯЛАТА ТЕЖЕСТ НА ТОВА СКАЛЪПЕНО ОБВИНЕНИЕ С ТЕЖКИ ПОСЛЕДИЦИ НА НЕВИННИ ЖЕРТВИ!

  39. 39 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3309 Неутрално

    [quote#26:"azbuka"]Не мога да разбера предните коментари, които са твърдо против казването че е Хизбула и едва ли не страха от тях... В крайна сметка ако наистина са го направили хизбула, какво да не смеем да ги обвиним ли? [/quote]
    Мммм ...
    Според мен ... около 1/3 са на принципа "да се снишим" и оня, за "преклонена главица" ...
    Имаме и едно войнстващо антисемитско малцинство, както и едни верни поддръжници на всичко, което им е "сведено".
    Аз съм от тия, които се чудят дали и доколко доказателствата са сигурни или участваме в игрите на големите батковци колкото да подаваме топката отстрани ... На такива мисли навежда това, че вестниците зад океана знаеха предварително какво има в "секретния" доклад и кой какво щял да каже след съвещанието ...

  40. 40 Профил на омбре
    омбре
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Не важна националноста на терористите важен е поръчителя.В този смисъл е рано да се каже кой стои зад атентата.Всъщност атентата обслужва точно целите на Израел.

    НЯКОЙ НЕ ГИ БИВА ЗА НИЩО...НО СА СПОСОБНИ НА ВСИЧКО
  41. 41 Профил на plamena_genova
    plamena_genova
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Посочването на "Хизбула" от страна на България е направено под натиск и това е очевидно дори и за най-недосетливите.

    Жалко, че по подобен безгръбначен начин се води българската политика.

    Дори не ми се мисли за истинските последици за България, които далеч ще надхвърлят предположенията на многоуважаемия г-н Цветанов!

  42. 42 Профил на marraskuun
    marraskuun
    Рейтинг: Любопитно

    За съжаление България са поддаде на еврейския и американски натиск да обяви без доказателства Хизбула и Иран да виновни. Сега трябва да си понесе последствията...

    VеnRus2008 : "Eврейските унтери са си позволили да се отнасят непочтително срещу висши бели европейци - eй-това нe могa да го преглътнa."
  43. 43 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1487 Неутрално

    Какво следва за България ли? Ами нищо хубаво не следва. Свят ми се завива само като проследя последиците до десетия ход на дъската.
    Това което пряко следва обаче е да се отървем от продажниците, които заради собствените си кожи, ни монтираха червената точка между плешките.

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  44. 44 Профил на mary33
    mary33
    Рейтинг: 426 Весело

    До коментар [#28] от "borabora54":

    Не са прости защото пачките са дебели то милярда не се прави от картофи ..

  45. 45
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  46. 46 Профил на marraskuun
    marraskuun
    Рейтинг: Неутрално

    Лошото е че ще страдат обикновените хора, а не безгръбначните политици, които се поддадоха на ционисткия натиск и направиха България мишена...

    VеnRus2008 : "Eврейските унтери са си позволили да се отнасят непочтително срещу висши бели европейци - eй-това нe могa да го преглътнa."
  47. 47 Профил на Alexandros
    Alexandros
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#42] от "marraskuun":

    А вие от къде сте ТОЛКОВА сигурен, че е без доказателства.

    Тука 90 % от хората знаят някакви невъобразими тайни, не се ли страхувате за живота си като знаете толкова много.

    Аз казвам така - тежко ни ако сме се подали на натиск от САЩ или Израел.
    Но ако не, и това е истината, аз съм за всички възможни мерки които може България да предприеме срещу Хизбула.

    Inside every cynical person, there is a disappointed idealist.
  48. 48 Профил на escarinae
    escarinae
    Рейтинг: 468 Неутрално

    "Знам, основавайки се на твърда като камък информация, че това е "Хизбула", и Иран много, много добре знае това"

    Ако това при двете ми висши образования някъде го бях пробутала като аргументация, щяха да ме върнат в първи клас. Нетаняху наистина вярва ли си или всички ни смята за идиоти. Надявам се също така да не пробутва не жена си неща с този тип твърдост! Като камък!

  49. 49 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3309 Неутрално

    [quote#46:"marraskuun"]Лошото е че ще страдат обикновените хора, а не безгръбначните политици, които се поддадоха на ционисткия натиск и направиха България мишена... [/quote]
    Емчи ... тез политици кой ги оставя да му се качват на главата?

    Колкото до "ционисткия натиск" ... че нали техни граждани избиха и раниха. Така се прави.
    Не като българската държава, която си неглижира жертвата ...
    Освен това ... такъв атентат самосиндикално, от двама-трима, без гръб и организация не се прави. Тъй че си има крушка опашка.
    И накрая - за мишената.
    Нима миналата година, без "ционисткия натиск" обаче, не беше мишена България? Ама нали я гръмнаха?! как така чак сега била ставала мишена?

  50. 50 Профил на Rebel 11:11
    Rebel 11:11
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Следва, че може да стане мн горещо

  51. 51 Профил на коколино
    коколино
    Рейтинг: 426 Гневно

    За конфорта на Мутрата ( да не му извадят нарко аферите) ще мрат български деца!(не дай боже).

    Ако това стане ,тоя жив няма да остане!!!!

    кому е изгодно?
  52. 52
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  53. 53 Профил на marraskuun
    marraskuun
    Рейтинг: Любопитно

    [quote#49:"xm..."]Нима миналата година, без "ционисткия натиск" обаче, не беше мишена България? [/quote]
    Кога е била мишена България? Да не би някой да е взривил бомба в автобус с българи? Или съвсем случайно пострадалите са "израелци", които са окупирали чужда земя и всеки ден убиват хората, които си я искат обратно?

    VеnRus2008 : "Eврейските унтери са си позволили да се отнасят непочтително срещу висши бели европейци - eй-това нe могa да го преглътнa."
  54. 54 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 813 Неутрално

    До коментар [#22] от "vassilun":

    Все пак къде са правили атентати? И изглежда, че са доста прости да направят атентат в България и да си развалят отношенията с цяла Европа, а и да дадат повод за война срещу основния си покровител.

    Никога повече мутри начело на България.
  55. 55
    xm...
    Рейтинг: 3309 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  56. 56 Профил на nikos1982
    nikos1982
    Рейтинг: 217 Неутрално
  57. 57 Профил на marraskuun
    marraskuun
    Рейтинг: Неутрално

    Впрочем аз не мисля че ще има кой знае какви последици за България, освен затвърждаване на имиджа и на безгласна пионка на големите играчи - преди на Москва, сега на САЩ и евреите. Арабите не са глупави и разбират, че народът не е виновен за безгръбначността на политиците си. България не е окупирала никого, макар че участва в окупацията на Ирак и Афганистан. По-опасна за България е атаката срещу срещу имамите и скалъпения процес срещу тях, отколкото обявяването че зад атентата е Хизбула. Никой не е очаквал друго..

    VеnRus2008 : "Eврейските унтери са си позволили да се отнасят непочтително срещу висши бели европейци - eй-това нe могa да го преглътнa."
  58. 58 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4789 Неутрално

    [quote#54:"bgkurshum"]Все пак къде са правили атентати? [/quote]

    Основно в Ливан и Близкия Изток:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Hezbollah#Suicide_attacks_and_kidnappings

  59. 59 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3309 Неутрално

    [quote#54:"bgkurshum"]И изглежда, че са доста прости да направят атентат в България и да си развалят отношенията с цяла Европа, а и да дадат повод за война срещу основния си покровител. [/quote]
    И защо реши така?
    Я виж Аштън, че "прескача" името на Хизбула.
    Виж какво пишат медиите - че Германия и особено Франция имат "по-особено отношение".
    Пък и измежду онези никога не може да си сигурен, че някоя вътрешна групичка не прави провокация на моментното ръководство. Зер ... бая парА има да се преразпределя и може да се опитват да ги дискредитират. Или пък да дестабилизират самия регион, контролиран от Хизбула, ако секнат помощите ...

  60. 60 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3309 Неутрално

    До коментар [#57] от "marraskuun":
    По-опасна за България е атаката срещу срещу имамите и скалъпения процес срещу тях, отколкото обявяването че зад атентата е Хизбула.
    ****************************
    Е, с това вече съм напълно съгласен.

  61. 61 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1781 Неутрално

    [quote#57:"marraskuun"]По-опасна за България е атаката срещу срещу имамите и скалъпения процес срещу тях, отколкото обявяването че зад атентата е Хизбула. Никой не е очаквал друго.. [/quote]

    Официалните изявления са нещо много различно, от журналистически писания, не знам дали ЦЦ си дава сметка.
    " Може да се направи обосновано предположение" или "имаме доказателства" са различни неща. Или . има предположение. което означава, че доказателсва няма. А да предполага, всеки може, и ти, и аз, това е право на всеки идиот, който ги изказва гласно... некъде за това бият.
    Обаче, с проповядане на радикален ислям, работата е друга. И трациционният ислям трябва да е първият, който да скочи срещу него. Това не е безобидна работа, и трябва твърдост- това не е срещу мюсулманите, напротив.

  62. 62 Профил на the next K
    the next K
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#8] от "simeonov_":
    не сме се набъркали, а сме набъркани и сме преки потърпевши. В крайна сметка атентатът беше на българска територия, а не на чужда територия с взрив, произведен в България или подобно.

    "Who controls the Past controls the Future; who controls the Present controls the Past"
  63. 63 Профил на cucing
    cucing
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Следва, че ще ядем дебелия, като следствие на лакейското поведение на управляващите!
    Янките са на два океана от Иран, а ние???

    ура и да живей!!!
  64. 64 Профил на Скандинавец
    Скандинавец
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Аз имам една плагиатска версия за историята с атентата. Лошите евреи са си организирали терористичния акт, като повод за нападение срещу брятята мюсЛИмани от Хизбула.

  65. 65
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  66. 66 Профил на zeer_streng
    zeer_streng
    Рейтинг: 583 Неутрално

    Буда се съгласява на всичко, само и само Америка да не каже, че Буда е мутра и бандит.

  67. 67 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 1683 Гневно

    Какво следва ли?
    Както винаги ... обикновеното!

    СЛЕДВА ВТОРИ МАНДАТ ЗА "БУДА".
    Гарантиран!
    Заплатен от местните роби, милозливо наричани мат"риал.
    От 1912 година все е така - продажни политици и продажни милиционеро-полицаи.
    Нулев суверенитет и национално достойнство.
    Подлоги на всеки чужд.
    България - нарицателно за държава-посмешище и слуга на стратегически и тактически чужди държавни интереси.
    Доли проститутките имат повече достойнство!
    Гнусота следва!
    !

  68. 68 Профил на Петър Иванов
    Петър Иванов
    Рейтинг: 921 Любопитно

    Интересно, лазенето пред Русия , защото главният натиск да се изкара съюзникът й "Хизбула", като света вода ненапита идва от там , у нас винаги се е смятало висша дипломация, докато, съгласяването със САЩ, дори като резултата от факти, е резил...

  69. 69 Профил на АРИСТОТЕЛ 384
    АРИСТОТЕЛ 384
    Рейтинг: 374 Весело

    До коментар [#67] от "AzDebil":

    1912г. леле

    Най-печалното при младото поколение е, че аз вече не съм част от него!
  70. 70 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3939 Неутрално

    [quote#6:"Иван К"]В България е странно човек да върне намерени пари и е странно политик да каже неудобна истина[/quote]

    Предпочитаме краткотрайната сигурна полза пред дълготрайната не дотам сигурна - сигурен признак за психическа незрялост.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  71. 71 Профил на Ронин
    Ронин
    Рейтинг: 426 Любопитно

    До коментар [#57] от "marraskuun":
    [quote#57:"marraskuun"]Арабите не са глупави и разбират, че народът не е виновен за безгръбначността на политиците си.[/quote]
    Първо- тук не са намесени арабите,а иранците(персите)-ШИИТИ
    На тях не им пука,че нашият народ си е избрал такива безгръбначни политици!Да не си е избирал!Сега ще яде хурката заради тях!
    [quote#57:"marraskuun"]По-опасна за България е атаката срещу срещу имамите и скалъпения процес срещу тях,[/quote]
    Второ-това пък означава,че освен на ШИИТИТЕ от Хизбула,
    ще сме мишена и на СУНИТИТЕ,САЛАФИТИТЕ,УАХАБИТИТЕ и Ал Кайдистите....Тях също не ги интересува,че нашият народ си е избрал такива управници!И от тях също народът ще яде хурката!
    На всички печеливши -честито!...

    Коалиция НЕ на ЕС........Кирил Гумнеров,Стоян Иванов,Павел Чернев
  72. 72
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  73. 73 Профил на Ронин
    Ронин
    Рейтинг: 426 Весело

    До коментар [#63] от "пуц муц":
    [quote#63:"пуц муц"]Следва, че ще ядем дебелия, като следствие на лакейското поведение на управляващите!
    Янките са на два океана от Иран, а ние???[/quote]
    При нас първо ще има шушу-мушу какво направихме!
    Ще последва бум-бум като отговор!
    И хлъц-пръц от наша страна....леле какво стана!
    Още бум-бум!
    И още хлъц-пръц от наша страна,ама вече и ще се хлъзга!
    Бум-бум обаче няма да спре!Бум-бум,бум-бум!
    И тогава вече мат,ряла ще се надигне
    срещу будистите,
    дето са го докарали до това дередже...
    и ще има пуц-муц,пуц-муц,пуц-муц
    Калашников,Калашников...пуц,пуц,пуц,пуц...
    Върти,сучи,удри!
    Ибре!Дебре!А така!
    Това ще стане...
    а будистите ще се измъкват
    от народната любов
    (които могат,де)
    с прибежки и припълзявания
    към Терминал 2 на Аерогара София!

    Коалиция НЕ на ЕС........Кирил Гумнеров,Стоян Иванов,Павел Чернев
  74. 74 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2249 Неутрално

    До коментар [#8] от "simeonov_":

    как сме се набъркали ,да не би нарочно да сме си сложили бомбата в автобуса ,а ,ако твои близки или децата ти бяха там ,какъв ли щеше да ти е коментара и колко плюса щеше да събереш ,или може би пък целия живот щеше да ти е вече на минус.

  75. 75 Профил на makadam
    makadam
    Рейтинг: 583 Разстроено

    Бах мааму,какво следва : избори идат, политиците продажни, работа нема , за кого ли да гласувам.
    От нийде надежда взорът не види,
    наоколо само продажни гниди.

  76. 76 Профил на globalist2010
    globalist2010
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Никой не споменава за жертвите.
    Това е ТЕРОРИСТИЧЕН АКТ срещу цивилни граждани.
    Трябва да се каже истината, такава каквато е - КОИ? са извършителите/поръчителит и те да бъдат наказани.




  77. 77 Профил на Ники
    Ники
    Рейтинг: 479 Неутрално

    [quote#24:"bladeroko"]пускаме кепенците и затваряме границата
    [/quote]
    А така! Аз отдавна разправям, че натам вървят нещата. Към мрак и диктатура.

    Може ли само да изчакате малко, искам да съм от ВЪНШНАТА страна, когато това стане.

  78. 78 Профил на tarator9
    tarator9
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#1] от "Нощен ястреб":

    Викаш, терористичния акт в Бургас не е "ядове", а?

    Терористите вече гърмят в БГ, ние да мълчим че щели да ни вземат на мушка...

    Romanes eunt domus!
  79. 79 Профил на tarator9
    tarator9
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#53] от "marraskuun":

    Взривили са бомба в автобус в България. А какви са били хората в него е без значение.

    Romanes eunt domus!
  80. 80 Профил на Minddestruction
    Minddestruction
    Рейтинг: 426 Неутрално

    [quote#26:"azbuka"]Не мога да разбера предните коментари, които са твърдо против казването че е Хизбула и едва ли не страха от тях... В крайна сметка ако наистина са го направили хизбула, какво да не смеем да ги обвиним ли? [/quote]

    Първо формулировката:
    ---- ""според обосновани данни" може да се каже"---
    нещо не звучи като "данните доказват" и съответно обвиняемия е невинен до доказване на противното не е спазено.
    Освен това България и българите имат опит с ембаргото срещу Сърбия - което съсипа икономиката ни (освен контрабандата); та едно е да обвиниш Хизбула от 12000км, друго е от 1000км; а кипърците които са на хвърлей камък ще защитават до последно Хизбула, съответно и Франция и някои други европейски страни. Като последствие - Хизбула няма да бъде призната от ЕС за терористична, ама ние ще сме скарани с почти всички държави от близкия изток. А американците ще ни гледат сеира и ще трият лук на другите европейци - вижте българите - колко са загубени ама все пак признаха за Хизбула, а вие уж сте по-свестни пък...
    Не че не е сигурно че някой от близкия изток го е органзирал, ама защо ние да тръгнем първи да вадим кестените от огъня, за някой който е по-богат, по-добре защитен и прочие по- ?? И то на основание на подозрения (обосновани ама подозрения а не доказани факти)?!

  81. 81 Профил на morska_svetulka
    morska_svetulka
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Спокойно бе хора, стига истерия, на арабите ние сме им последната грижа. Имат си много повече сериозна работа у дома и с Израел, та да седнат да си отмъщават на нас, хабейки ресурси за атентати в БГ.

    Радвам се, че за първи път в модерната си история България се държа достойно. Даже ми се искаше да го кажат по-твърдо и уверено, а не с недомлъвки. Избрахме правилната позиция, казахме истината, сега големите сили да действат подобаващо. Не може да си затваряме очите пред факта, че част от Хизбула са терористи. Европа да престане да си затваря очите и по-смело!!!

  82. 82 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 3127 Любопитно

    На онези, чиито сърца са паднали в гащите от страх какво можело да се случи, трябва да припомним, че ТО вече се случи. На българска територия загинаха хора в терористична атака, организирана от чужда сила. Какво още трябва да се случи та евентуално матряла да излезе изпод миндера. По този същия начин преклонените главици са преживяли 5 века под турското присъствие. А като пият две ракии, плашипутарниците му викат "робство". Жалка картинка.

  83. 83 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 835 Весело

    Какво друго може да се случи на България, освен неприятности, като се опитва да застава м/у арабите, пиндустанците и ционетата???
    Както казват по нашия край, като се ритат атовете, мажгаретата страдат!!!

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  84. 84 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 835 Весело

    До коментар [#81] от "morska_svetulka":

    Така мислеха някои българи, като тебе и на 13.12.1941, но после браха много ядове, много.....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  85. 85 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 1059 Неутрално

    "...премиерът Бенямин Нетаняху заяви:
    "Знам, основавайки се на твърда като камък информация, че това е "Хизбула"
    Налична е твърда като камък информация!
    Е, защо тогава, след като я има твърдата информация, оставихте тъпаците 6 месеца да се гънат като червеи в опит да скалъпят нещо за пред света, за да завършат с едно 6-часово говорене на хора, които и така са зле с конструирането на изказа си, а тук трябваше да защитят голямото нищо, меката информация, с една дума диарията с която опръскаха преди всичко България.
    Ами подлоги са тези персони. Точно, твърдо като камък заключение - подлоги.

  86. 86 Профил на 23lies
    23lies
    Рейтинг: 5 Неутрално

    На никои не му пука за истината !!

  87. 87 Профил на ikar
    ikar
    Рейтинг: 479 Неутрално

    какво да следва,тук-там някоя бомба,кандидати за мъченици колкото си щеш

    в събота-СОРОС-иада,в неделя-ПРОКОПИ-ада
  88. 88 Профил на ikar
    ikar
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#82] от "Lemmy":


    така е воеводо,да ходим да ги смажем гадовете..ма кои са и къде са другите ще ни кажат,ние да тръгваме

    в събота-СОРОС-иада,в неделя-ПРОКОПИ-ада
  89. 89 Профил на ikar
    ikar
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#68] от "Петър Иванов":

    петре,франция и германия се дърпат от признаването на хизбула за терористична организация,остаряло ви е инфото

    в събота-СОРОС-иада,в неделя-ПРОКОПИ-ада
  90. 90 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 2220 Неутрално

    Не може да се разбере майка му стара! Комунистите от страх ли ще се наакат първо или от тежка злоба и омраза към ЕС, НАТО и САЩ?

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  91. 91 Профил на aliya
    aliya
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Тази война не е нашата война и не ние българите сме мишената.
    Тази война е войната на еврейските хора. Защото от повече от век еврейските хора, деца, семейства, млади и стари са принесени в кървава жертва от собствените си политици и властимеющи.Еврейските хора са осъдени от тези, които са окичили с власт, да бъдат вечна мишена за кървава мъст. Защото еврейските хора трябва да плащат цената за действията на своите политици, насочени със завоевателна агресия и ненаситна алчност срещу чужди страни, далечни земи и невинни хора... срещу целия свят във финансово заслепление и опити за поглъщането му.Еврейският народ е народ нещастен и осъден на заколение от собствените си политици. И Холокостът, и Тероризмът са все грозни нечовешки явления, стоварили се върху бедните глави на невинните еврейски хора.
    Но коренът за възникването на тези явления на кървавото отмъщение винаги е един и същ – и той е посаден от агресивните , завоевателни имперски действия на ционистките управници на света. Те са тези, които посягат на чуждите домове, на живота на хората в опитите си да ги владеят и манипулират чрез глобални стратегии за глобално поробване, чрез кървави атентати и псевдо революции в чужди страни, чрез геноцид срещу обикновените хора. http://aliya.blog.bg/drugi/2012/07/20/tazi-voina-ne-e-nashata-voina.981081

    Завръщане към себе си - aliya.blog.bg
  92. 92 Профил на Минувач
    Минувач
    Рейтинг: 786 Неутрално

    Някои се опитват да премесят въпроса с атентата СРЕЩУ ЕВРЕЙСКИТЕ ГРАЖДАНИ, с атака против България. Атентати срещу евреи се извършват не само всеки ден в Израел, но и в много други страни. Проблемът излишно се генерализира.
    До преди няколко дни, често имаше упреци за забавено следствие и не показване на реални резултати. Сега - защо сме ги показвали, след като следствието не е съвсем завършено, а това навярно ще продължи още години.

  93. 93 Профил на stoicho2
    stoicho2
    Рейтинг: 583 Неутрално

    До коментар [#14] от "Tai pan":

    Мисля че трябва да се върнем 72 години назад. Можете ли да си спомните какво означава "Операция Глайвиц" ? Ако не си спомняте ще вия припомня, ако някой пожелае

  94. 94 Профил на stoicho2
    stoicho2
    Рейтинг: 583 Неутрално

    До коментар [#90] от "Рим":

    Ха-ха! Ти вече миришеш

  95. 95
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  96. 96 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2036 Неутрално

    1. Ако Хизбула са несправедливо обвинени,следва, че не би трябвало да ни е страх от последващи техни действия, защото те всъщност са чисто политическа организация, а не терористи.

    2. Досега не се намесвахме в голята игра, но това не ни предпази от атентат.

    3. Ако доказателства наистина сочат, че е Хизбула - трябва ли да си мълчим и да се правим на треснати?

  97. 97 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2036 Неутрално

    До коментар [#92] от "Минувач":

    Атаката си беше дефакто срещу БГ - умря българин.

  98. 98 Профил на chugunitz
    chugunitz
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Не вярвам на признания, изтръгнати под яростен натиск. А това САЩ направиха със ЦЦ и ББ.

  99. 99 Профил на Нощен ястреб
    Нощен ястреб
    Рейтинг: 479 Неутрално

    [quote#78:"|"]Викаш, терористичния акт в Бургас не е "ядове", а? [/quote]
    Нищо такова не "викам"? Просто мисля, че ако са Хизбула е още по-зле.

  100. 100 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4412 Весело

    "Двете държави, които изглежда са оказали най-силен натиск върху България да използва по-мек език в изявлението си, са Германия и Франция."

    Така ли!? Защото на нас ни се набиваше непрекъснато една друга версия за натиск, според която той бил идвал от съвсем друго място.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK