Почти 1000 пострадали от метеорита, паднал в Русия (хронология)

Дупката, оставена в леда на езеро Чербакул от падналото метеоритно парче. Снимката е от сайта на Главното управление на МВР за област Челябинск

© mvd.ru

Почти 1000 души, сред които 159 деца, са били ранени при падането на метеорит тази сутрин над Урал и централна Русия, съобщават руските медии. Няма загинали.

Повечето хора са пострадали леко, но 31 са настанени в болница. Двама души са в реанимация, а всички останали са леко ранени.

Руското вътрешно министерство съобщава за щети в 10 населени места, като най-тежко е пострадал Челябинск. Повече от 300 сгради там са с изпочупени стъкла на прозорците, а най-сериозни са щетите по предприятие за цветни метали, където са паднали някои вътрешни стени и окачени тавани.

15:29 ч. - Според РИА Новости броят на пострадалите е достигнал 950 души. Двама от тях са в реанимация, всички останали са леко ранени.

15:05 ч. - От министерството на извънредните ситуации потвърдиха, че голямо парче от метеорита е паднало до град Чербакул във водите на едноименното езеро. Небесното тяло е пробило кръгла дупка в леда с диаметър 8 метра. Наоколо са намерени разпръснати парченца от метеорита с размер 0.5-1 сантиметър.

© mvd.ru

14:47 ч. - Преди да падне, метеоритът е експлодирал 9 пъти, като първият взрив е станал на височина 55 километра. Според държавната космическа агенция "Роскосмос" предполагаемата скорост, с която се е движел, е 30 километра в секунда.

14:29 ч. - Още не са минали 24 часа от падането на метеорита, но някои в Челябинск вече се надяват, че районът може да извлече ползи от него. Главният лекар в най-големия санаториум в южен Урал "Кисегач" Валерий Сорокун каза пред "Интерфакс", че инцидентът може да привлече много туристи и да стимулира местната туристическа индустрия.

14:14 ч. - 725 души са потърсили медицинска помощ в Челябинск, съобщават от градската администрация. Сред тях са 159 деца. Хоспитализирани са 31 души, сред които 12 деца. Никой не е с тежки наранявания, уточняват болничните служби. Бърза помощ е получила 80 повиквания, а останалите пострадали са отишли сами в болниците и медицинските пунктове, информира "Интерфакс".

Падащият над Челябинск метеорит

Падащият над Челябинск метеорит

14:07 ч. - Руският премиер Дмитрий Медведев, който в момента участва в 10-тия Красноярски икономически форум, коментира падналия метеорит пред вестник "Ведомости": "Това може да бъде още един символ на нашия форум...явлението доказва, че не само икономиката е уязвима, но и цялата планета".

14:01 ч. - Руският президент Владимир Путин е провел спешна среща с министъра на извънредните ситуации Владимир Пучков. Държавният глава е поръчал да се окаже незабавна помощ на всички пострадали и да се направи оценка на щетите по инфраструктурата, мобилните връзки, обществените и енергийните обекти, съобщи РИА Новости.

13:47 ч. - Русия не е способна да засича навреме космическите тела, представляващи опасност за земната повърхност, поради липсата на модерна техника и на специализирана национална служба. Това заяви пред "Интерфакс" Лидия Рихлова, началник отдел в Института по астрономия към Руската академия на науките. Според института създаването на необходимата система ще струва 14.5 млрд евро за 10 години или между 125-150 милиона евро на година.

Следата, оставена от метеорита при навлизането му в атмосферата (в средата). Снимката е направена от метеорологичния сателит Meteosat-10 на EUMETSAT.

© eumetsat.int

13:38 ч. - Свидетелства на очевидци пред Reuters: "Отивах с кола за работа, беше доста тъмно, но изведнъж стана светло като ден. Почувствах се все едно съм бил заслепен от автомобилни фарове", споделя 36-годишният жител на Екатеринбург Виктор Прокофиев.

"Стоях на автобусната спирка, където изпращах приятелката си. Тогава нещо проблясна и видях диря от пушек да прорязва небето и усетих ударна вълна, която изпотроши прозорците", разказва друг местен жител, представил се като Андрей.

13:31 ч. - Александър Девяткин от главната астрономическа обсерватория на Руската академия на науките в Пулково смята, че падналият метеоритит най-вероятно е отломка от отдавна разрушена комета, пише РИА Новости.

13:24 ч. - Руските власти са обещали на местните жители, понесли материални щети, помощи и обезщетения, предаде РИА Новости. Продавачи от строителни магазини увериха, че не са вдигали цените, но всички стъкла там вече са разпродадени.

Пострадалата стена в цинковия завод в Челябинск. Говорител на предприятието каза, че няма заплаха за околната среда.

© Twitter

13:20 ч. - По последни данни на говорителката на Министерството на извънредните ситуации Ирина Росиус настанените в болница са 112 души. Пострадалите са били общо 514, сред които 82 деца.

13:09 ч. - Военните са открили едно от местата на падналите от метеорита отломки. То е с дълбочина около 6 метра. Това съобщи агенция "Интерфакс", цитирайки официалния представител на Централния военен окръг на Русия Ярослав Рощупкин.

12:58 ч. - Системата за защита на газоснабдителна мрежа в Челябинск се е задействала и стотици сгради са без газ, пише РИА Новости. Температурите в района са около минус 14 градуса.

12:42 ч. - Представител на "Росатом" заяви пред РИА Новости, че всички обекти на държавната атомна корпорация "Маяк", които се намират в региона, работят в нормален режим и не са пострадали. В Урал се намира най-големият комбинат за преработка на ядрено гориво и ядрени отпадъци.

Руснаците веднага намериха повод и да се позабавляват с новината, като изобразиха президента Владимир Путин, яхнал дирята от метеорита.

© Twitter

12:31 ч. - Според руското МВР, цитирано от агенция "Интерфакс", са открити три места на падане на големи отломки от метеорита – две в Чербакулския район и едно в Златоустовския район на област Челябинск. Към момента 7 самолета издирват достигналите до земята части от небесното тяло.

12:26 ч. - Министерството на извънредните ситуации е мобилизирало 20 000 души в област Челябинск за отстраняване на последиците и оказване помощ на населението. Замерванията показват, че няма повишаване на радиационния фон.

12:20 ч. - Губрнаторът на Челябинск Михаил Юревич съобщи, че метеоритът е паднал в езеро на 1 км от град Чебаркул с население от 46 000 души. От министерството на извънредните ситуации още не са потвърдили тази информация.

Счупените прозорци на спортна зала в Челябинск

Счупените прозорци на спортна зала в Челябинск

12:10 ч. - В науката устойчивите метеорити се наричат болиди и се наблюдават няколко пъти в годината, но много рядко над населени места, както е в днешния случай. Александър Багров от Института по астрономия на Руската академия на науките казва пред РИА "Новости", че по данни от западните страни, където има много апаратура за наблюдение на звездното небе - професионална и аматьорска - болиди има веднъж месечно.

12:06 ч. - Още не са открити останки от небесното тяло, но учените предполагат, че става дума за по-редкия тип желязно-никелов метеорит, защото само те са достатъчно издържливи да преминат през атмосферата и да достигнат земята. Повечето каменни метеорити, т.нар. хондрити, се разрушават в горните слоеве на атмосферата.

11:55 ч. - Сергей Смирнов от обсерваторията в Пулково заяви пред телевизионния канал "Вести", че още един метеорит може да влезе в земната атмосфера в следващите няколко часа.

11:49 ч. - Всички университети, училища и детски градини в Челябинск за затворени за два дни.

В YouTube се разпространява видео запис уж на яма от една от отломките. В десйтвителност това е <a href="http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Darvasa_gas_crater_panorama.jpg?uselang=ru">известен газов кратер в Туркменистан</a>, наричан от местните "вратата към Ада". Въпреки това записът бе излъчен в новините за метеорита на държавния Первый канал.

© YouTube

В YouTube се разпространява видео запис уж на яма от една от отломките. В десйтвителност това е известен газов кратер в Туркменистан, наричан от местните "вратата към Ада". Въпреки това записът бе излъчен в новините за метеорита на държавния Первый канал.

11: 45 ч. - От руското министерство на извънредните ситуации уточняват, че падналото тяло е било един метеорит, който е при изгарянето си, докато се е приближавал към Земята, се е разпаднал на части.

11:35 ч. - Заради силната експлозия при удара на небесното тяло в плътните слоеве на атмосферата сред населението се заговори, че то е било взривено от руската бойна авиация.
"Обектът може да е с размери около 1 метър в диаметър и тегло от няколко тона", коментира Валерий Шувалов от Института по динамика на геосферата. "При навлизането в атмосферата той се е разпаднал на парчета и това предизвика взривната вълна и ярката светлина. От това са тези проблясъци и строшените стъкла на прозорците."

11:30 ч. - От министерството на извънредните ситуации обясниха, че руските обсерватории не са имали информация за задаващ се метеор. Олег Марков от Московския държавен университет каза, че причината за това е, че небесното тяло е идвало откъм Слънцето. "Ние можем да регистрираме само скали, идващи от нощното небе", допълни Марков пред телевизия RT. Той и много негови колеги успокояват хората, че уралският метеорит няма общо с астероида 2012DA14, който ще мине много близо до Земята след няколко часа.

Подробности очаквайте по-късно на www.dnevnik.bg.

1. 1 Профил на xymax
    xymax

Американски сателит е! Недейте да лъжете!

2. 2 Профил на Къти
    Къти

Мама дорогая!

Всичко, за пресъпленията на ядрената мафия единствено и само тук: http://gikotev.blog.bg
  3. 3 Профил на оstavime
    оstavime

Кое му е "На живо"-то?!

Съсипахте коментарите в сайта с новата визия!
  4. 4 Профил на alter_ego
    alter_ego

5. 5 Профил на Ian Smith
    Ian Smith

Божеее, какво е това - малка демонстрация на това което се е случило с динозаврите ?! Дали хората не сме следващите ?!
    10 града ! Това е много голяма площ - гъстотата на населението в Русия никак не е голяма !
    Холивуд има няколко филма по този "сценарий", дано не доживеем да станат реалност.
    Дано пострадалите се оправят.

6. 6 Профил на Гита Ог
    Гита Ог

"...уралският метеорит няма общо с астероида 2012DA14, който ще мине много близо до Земята след няколко часа..."

А не е ли възможно да е отчупила се част от него?

Вещица от Овнерог
  7. 7 Профил на purple_rain
    purple_rain

Мислех си,че такива неща стават само в Холивудските филми.

8. 8 Профил на Eisbär
    Eisbär

Мда.
    Купон.
    А ако е по-голям?

9. 9 Профил на Гита Ог
    Гита Ог

До коментар [#4] от "alter_ego":

Метър, но пък тежи няколко тона. В комбинация със скоростта... не си пожелавам да съм свидетел на подобно нещо.

Вещица от Овнерог
  10. 10 Профил на picko
    picko

Ето доколко са надеждни системите за следене на астероиди.

11. 11 Профил на bitaka
    bitaka

интересно ,а на големи метеорити дали може да се противопоставим с ядерни бойни глави,поне да има няква файда от тях....

харпун
  12. 12 Профил на takeshi303
    takeshi303

До коментар [#4] от "alter_ego":

Не е бил метър диаметръра му , към 10 метра е бил диаметъра му.

13. 13 Профил на Едно_Българче
    Едно_Българче

Като видя новината първо на един друг сайт бях сигурна, че това е някаква шега...ама явно е реалност като от някой американски филм за края на света...какво ли ще ни покаже още природата...

Fortuna favet fortibus!
  14. 14 Профил на Ian Smith
    Ian Smith

[quote#4:"alter_ego"]Ако е метър в диаметър и прави такива поразии, не ми се мисли какво би станало с 10 метра в диаметър!!! [/quote]

А ако е километър ?! В такива моменти е добре да си дадем сметка колко сме уязвими защото хората през останалото време вятър ни вее на бял кон.

15. 15 Профил на selectionneur
    selectionneur

Защо интересните неща винаги се случват на другите ?

16. 16 Профил на xymax
    xymax

[quote#3:"оstavime"]

Кое му е "На живо"-то?! [/quote]

Ами, че си жив. Ако беше метеорита от Армагедон, можеше и да не четеш Дневник

17. 17 Профил на mtmvb1111
    mtmvb1111

държава с толкова развит космически потенциал, не може да предупреди гражданите си за опасността...

Русия не е държава.....

Руското влияние убива България! "Дневник" също....
  18. 18 Профил на Хри_Ло
    Хри_Ло

На видеата, които изгледах, се чуват доста експлозии, подобни на тези в Челопеч през 2008 г.
    С какво се обясняват те?
    Метеоритът е продължил да избухва дълго време след като е паднал ли?

19. 19 Профил на bitaka
    bitaka

До коментар [#17] от "mtmvb":

просто са го гръмнали в небето.представяш ли си паниката ако пуснат брейкинг нюз метеорит лети към вашия град.не е голям ама не се знае знае ли се...

харпун
  20. 20 Профил на Ian Smith
    Ian Smith

Време е големите държави, а и общностите като ЕС например, да спрат да си ги мерят и да измислят обединена система за следене и унищожаване на такива тела. Това ако не искаме да последваме съдбата на динозаврите !
    Ще кажете пак Холивудски сценарий, ама момента е назрял, а мисля си, че и технологичната възможност за това вече е налице. Кажете каква иначе е файдата от разните МКС-та, сонди, совалки и прочее.

21. 21 Профил на rhj53394435
    rhj53394435
    Рейтинг: 409 Гневно

Престанете с тези тъпи заглавия!!!

"Ранени, на живо, метероит, ужас, ранени, в болница, паника, краят на света...."

Няколко стъкла са пострадали от взрива, който е станал в атмосферата. На земята не е намерено едно парче досега.

22. 22 Профил на lot49
    lot49

Това е залпът на "Аврора".

23. 23 Профил на venci4
    venci4

"От министерството на извънредните ситуации обясниха, че руските обсерватории не са имали информация за задаващ се метеор. Олег Марков от Московския държавен университет каза, че причината за това е, че небесното тяло е идвало откъм Слънцето. "Ние можем да регистрираме само скали, идващи от нощното небе"
    -----------------------
    Много са се разпасали. Те да не би да дебнат метеорите с голо око та слънцето им пречи? Така един им кацна на красная площадь преди време ама и той летял откъм Слънцето....

Платени форумни тролчета, така ли ви възпитават на Позитано? http://prikachi.com/images/793/8000793h.jpg
  24. 24 Профил на Gaetano Scirea
    Gaetano Scirea

Май е чудо, че няма жертви...Не е зле световните сили да се впрегнат и положат усилия за предотвратяваннето на подобни неща, ако е възможно разбира се... Стига толкова глупости, оръжия и мерене на пиш...

Non ho un brutto carattere, e' la gente che mi rompe i coglioni:)
  25. 25 Профил на hodounski
    hodounski

Не е ли опасно за самолетите?

26. 26 Профил на dissident

Можеш сам да изчислиш.
    Енергията = половината от масата умножена по скоростта на квадрат.
    Получава се в Джаул при скорост метър за секунда и маса в килограми.

27. 27 Профил на СДС
    СДС

Поличба. Русия си разхищава ресурсите за джобовете на неколцина олигарси, бой по канчетата от Космоса.
    Е, те и без това са свикнали на катаклизми, че и нас научиха.

nemo malus felix, minime corruptor.
  28. 28 Профил на puhpuhan4o

[quote#25:"hodounski"]Не е ли опасно за самолетите? [/quote]

Ми нее, що да е опасно? Взривяващ се в атмосферата метеорит минава покрай (през) самолета. К'во да му е опасното?

29. 29 Профил на tafe
    tafe

До коментар [#10] от "picko": а пък ние ще закриваме единствения си телескоп.

30. 30 Профил на hodounski
    hodounski
  31. 31 Профил на mithammer
    mithammer

почна се ,това е само началото. А днес какво ще става?

32. 32 Профил на Салмонела
    Салмонела

1. Метеорът идва от посока Слънцето.
    2. Астероидът идва от обратната посока.
    3. Ъгълът на влизане в земната атмосфера и скоростта му са допринесли за поразенията (взривната вълна) и са засегнали толкова голям ареал.
    4. Дано не ни се случва, защото такова нещо ракета не може да го догони...

34. 35 Профил на persifedron1
    persifedron1

До коментар [#17] от "mtmvb":

От статията:

"Олег Марков от Московския държавен университет каза, че причината за това е, че небесното тяло е идвало откъм Слънцето. "Ние можем да регистрираме само скали, идващи от нощното небе", допълни Марков."

Обстоятелствата са били такива, че и развитият космически потенциал не е бил достатъчен. Прибързано е да заключаваме, че "Русия не е държава."

35. 36 Профил на teridan
    teridan

До коментар [#26] от "dissident":

Това, което казваш, е кинетичната енергия при движението. Ако нямаше атмосфера и тялото се удари в земята толкова би била освободената при удара енергия. В случая обаче освободената енергия трябва да е била повече, защото освен всичко тялото се е загряло от триенето в атмосферата и се е взривило.

36. 37 Профил на Салмонела
    Салмонела

[quote#26:"dissident"]Енергията = половината от масата умножена по скоростта на квадрат. [/quote]

А защо да не е по Айнщайн:
    Е= м.с2 (масата по скоростта на светлината на квадрат)?
    Само питам...

37. 38 Профил на puhpuhan4o

[quote#29:"tafe"]а пък ние ще закриваме единствения си телескоп. [/quote]

С единствения ни телескоп в борбата против падащите метеорити. Гениално!

П.С: Телескопът не трябва да се закрива по други причини...

38. 39 Профил на puhpuhan4o
    puhpuhan4o

[quote#31:"mithammer"]почна се ,това е само началото. А днес какво ще става? [/quote]

Ще се пие, как какво, петък е все пак.

39. 40 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis

До коментар [#23] от "venci4":
    Е слънцето да не би само светлина да излъчва?

Това няма как да бъде свалено с ракета бе хора...

Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК

41. 42 Профил на doria
    doria

Добре, че не се случи на 22.12.2012, че кой знае колко хора щяха да пукнат от инфаркти

42. 43 Профил на o1e
    o1e

43. 44 Профил на Health Care
    Health Care

Не е шега работа ...
    Братушките нали се пишат космическа нация, как не за го предвидили това ?!

Богата и здрава държава не се прави с беден и болен народ ! (Ain't buying no shit)
  44. 45 Профил на chelsea87
    chelsea87

[quote#4:"alter_ego"]Ако е метър в диаметър и прави такива поразии, не ми се мисли какво би станало с 10 метра в диаметър!!![/quote]

Днес около Земята,ще мине астероид с диаметър 45 метра,за който казаха,че при евентуален удар би унищожил напълно град колкото Лондон и се равнявал на силата от 1000 атомни бомби.

45. 46 Профил на Салмонела

[quote#31:"mithammer"]А днес какво ще става?[/quote]

Спокойно.
    Жената ще пържи кюфтета, аз ще наточа малко червен пелин против уплах.
    Иначе няма да мога да доживея до неделя, за да гледам "Под прикритие"...

46. 47 Профил на dissident
    dissident

До коментар [#36] от "teridan":

Има само една формула за изчисление и е без условности.
    В атмосферата енергията намалява поради намаляване на скоростта. Енергията е огромна. Метеорите навлизат в атмосферата със скорост между 20 и 80 км за секунда. Взривяването не е освобождаване на енергия а консумиране от енергията. Енергията се трансформира в топлина и метеора се "взривява", разпада.
    "В случая обаче освободената енергия трябва да е била повече" Не може да е "повече". Колкото се е генерирала от скоростта, толкова е.

47. 48 Профил на teridan
    teridan

[quote#37:"Депутат 241"]А защо да не е по Айнщайн:
    Е= м.с2 (масата по скоростта на светлината на квадрат)?
    Само питам...[/quote]
    Няма нищо общо с превръщането ма маса в енергия. Формулата на Айнщайн се отнася до ядрените реакции. Ако едно ураново ядро се раздели например на криптон и барий, теглото на получените две нови ядра е по-малко от теглото на изходното ядро уран (дефект на масата). Изчезналата маса се превръща в енергия. Тук няма никакви ядрени реакции - просто обикновен взрив при който маса не се губи.

48. 49 Профил на puhpuhan4o

[quote#46:"Депутат 241"]Спокойно.
    Жената ще пържи кюфтета, аз ще наточа малко червен пелин против уплах.
    Иначе няма да мога да доживея до неделя, за да гледам "Под прикритие"... [/quote]

Хахахахаах ++

49. 50 Профил на puhpuhan4o
    puhpuhan4o

[quote#43:"olelemaiko"]като казваха че големия астериод няма да удари земята някой удобно е пропуснал да каже че има вероятност подобни малки парчета да се завъртят насам и да направят малко пушилка.

Този астериод се е пръснал в атмосферата така че дори не говорим за удар , както го дават по филмите. [/quote]

...

Счупи ми се тъпомера. Искам нов.

50. 51 Профил на др. Иванов
    др. Иванов

Все други се уреждат! На нас нищо не ни пада от небето.

Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  51. 52 Профил на richardnixon

52. 53 Профил на ръмжо
    ръмжо

До коментар [#20] от "Ian Smith":

Имашл и поне малка идея това с каква скорост се движи това? Те една ракета не могат да прихванат та метеорит ли. Природата си знае работата. Поредния ти коментар който показва че си не.....лен не само по политически теми!

53. 54 Профил на teridan
    teridan

До коментар [#47] от "dissident":

Да не би да искаш да кажеш, че ако едно тяло (да речем съставено от килограм барут) се взриви, няма да се отдели никаква енергия, защото не се движи, т. е. при нулева скорост кинетичната му енергия е нула и няма какво да се превърне в енергия?

54. 55 Профил на dissident
    dissident

До коментар [#53] от "ръмжо":

То е като да удариш летяща бейзболна топка с тояга. Не е нужно да движиш бързо тоягата. Необходимо е само да я псотавиш на пътя на топката.

55. 56 Профил на Health Care
    Health Care

До коментар [#46] от "Депутат 241":
    Дай ми свинско и винско, па чекай да дойде метеорита

56. 57 Профил на dissident
    dissident

До коментар [#54] от "teridan":

Придържай се към дискусия с колегите дето говорят за кюфтета, свинско и вино.

57. 58 Профил на shileto
    shileto

До коментар [#25] от "hodounski": Опасно еразбира се и за колоездачите също,а имат лошия късмет да ги целне

Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

59. 60 Профил на Реконструктор
    Реконструктор

До коментар [#48] от "teridan":

При деленето много малка част от изхода (под 5% по спомен) е чистото лъчение, останалото е кинетичната енергия на фрагментите.

И не правильно думать, что есть чьим-то богом обещанный рай
  60. 61 Профил на dark'star
    dark'star

ПЛАНЕТАРНА ПРОТИВОМЕТЕОРИТНА ЗАЩИТА е необходима поне за по-големите от 4 метра тела ито ВЕДНАГА !!!
    Бил е "малкия дявол" ... и пада извън населено място.
    ... Ако беше нещо по- голямо, можеше да натисне RESET на цялата цивилизация.

КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  61. 62 Профил на urandom
    urandom

Това е пълно с доста видео и снимков материал:

Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

63. 64 Профил на teridan
    teridan

[quote#55:"dissident"]Разбира се че могат да прихванат метеорит с ракета. Необходимо е да бъде открит достатъчно далеко. [/quote]
    Разбира се, че метеорит не може да бъде прихванат с ракета. Съвременните ракети за ПВО са предназначени за прихващане на самолети и могат да прихващат и да бъдат насочвани при определени скоростни параметри. Те достигат височина двадесет и няколко километра, а радиолокационната станция, която целеуказва въобще не може да захване и да следи метеорит. Станцията за насочване на ракетите още по-малко.

64. 65 Профил на Batko Mahno
    Batko Mahno

До коментар [#54] от "teridan":

Барута има потенциална енергия на химичното превръщане (окисление), метеуритите по структура са сходни с гранита и/или желязото. Факта, че досега не сме виждали гранит и желязо да се взривяват говори за това, че в тях няма запасена потенциална енергия на химично или ядрено превръщане.

ПП: Радиуса и естеството на пораженията говори за това, че отелената при взрива на метеорита енергия е била с еквивалет от малко под половин тон ТНТ или малко над 1500 МегаДжаула. Сега, ако се знае скоростта е лесно да се изчисли и колко е била масата на метеорита, по дадената от колегата по горе формула (ако допуснем, че скоростта е била към 14 км/с (метеорита е срещал Земята), то масата му е била 30-50 кг(с отчитане на забавянето му в горните слоеве на атмосферата)).

Вечно молодой - вечно пьяный!
  65. 66 Профил на AModoMio
    AModoMio

До коментар [#3] от "оstavime":http://videochat.corriere.it/index_H2401.shtml?c=H24_1
    Ето на живо

Ако този свят ти е омръзнал, то тогава опитай да го промениш
  66. 67 Профил на teridan
    teridan

До коментар [#65] от "petka":

Напротив, сложи пръчка желязо в среда от чист кислород и ще видиш, че гори като клечка кибрит. Метеорита при високата температура, която достига в атмосфера със съдържание на кислород гори и се взривява. Това си е енергията на едно взривяващо се тяло, прибавена към кинетичната енергия на движение.

67. 68 Профил на Салмонела
    Салмонела

До коментар [#48] от "teridan":
    Е=м.с2
    Уравнението в теоретичната физика и по-конкретно в специалната теория на относителността отразява становището за равнопоставеност на енергия и маса.
    В тази формула "с" е квадратът на скоростта на светлината във вакуум, "Е" е енергията, измерена в джаули, а "м" е масата, измерена в килограми. Стойността на е 299 792 458 метра в секунда.
    Макар много популярна, формулата често е интерпретирана неправилно или неразбрана. Трябва да се отбележи, че "Е" е енергията на покой, а "м" е масата в покой. Еквивалентността на маса и енергия означава, че всяко тяло, което има маса, има съответна енергия, отговаряща на тази маса.
    За скоростта и масата има друго съотношение, но с тази клавиатура не мога да го изпиша в момента.

68. 69 Профил на Dwight Schrute
    Dwight Schrute

До коментар [#7] от "purple_rain":

Такива неща стават често. Рядкост е да се случи над населено място. Споко.

"...по данни от западните страни, където има много апаратура за наблюдение на звездното небе - професионална и аматьорска - болиди има веднъж месечно."

69. 70 Профил на Салмонела

[quote#68:"Депутат 241"]До коментар [#48] от "teridan":[/quote]

Забравих да вметна, че Теорията на относителността не е създадена за ядрени реакции, а за пространство-времето.

70. 71 Профил на dissident
    dissident

До коментар [#64] от "teridan":

Внимавай да не те блъсне трамвай. Ще има да се чудиш ти ли го прихвана, той ли те прихвана.

71. 72 Профил на Paprika
    Paprika

До коментар [#20] от "Ian Smith":
    Ако към Земята се е залетял астероид с прилична маса и скорост и най съвършената човешка система и бомба не може да го спре
    Нито науката ни е толкова напреднала,колкото си мислим, нито сме толкова вездесъщи за колкото се имаме.Реши ли природата да ни заличи, ще го направи със замах и за секунди.Вроятно е и да не разберем как е станало, щото ще сме се разхвърчали из всемира под формата на атомни частици.
    Дори Земята може да ни погуби за няколко минути.

На 12 май с 27 номер
  72. 73 Профил на Batko Mahno
    Batko Mahno

До коментар [#67] от "teridan":

За щастие атмосферата ни съдържа и около 70% азот, който при високи температури се окислява от кислорода във въздуха ОТНЕМАЙКИ енергия, така, че химическият "принос" в енергията на метеоритния взрив може да се пренебрегне. Освен това виж послеписа.

ПП: Железните метеорити са доста по малко от каменните...

Вечно молодой - вечно пьяный!
  73. 74 Профил на us_army
    us_army

Това е HAARP на лошите, американски империалисти, които искат да изтребят мирния, пиян народ на Русия.

74. 75 Профил на wild.barn
    wild.barn

"Это конец света доставленный почтой России"
    "все говорили "господь жги", получите. шах и мат атеисты "
    Медведев: "метеоритный дождь может быть символом Красноярского экономического форума" - это, кстати, не шутка! Он так и сказал.
    Самая гениальная версия была от пенсионерки–соседки, через 4 минуты после взрыва. "Да,это наркоманы какие–то"
    "В Челябинске несанкционированный метеоритинг."
    "Ничего так не бодрит, как с утра метеорит"
    "Челябинские мужики настолько суровы, что будильник у них — метеориты."
    "Жители Челябинска уже начали разбирать суперспособности."
    "Обычный Челябинский дождь"
    "На фоне прошлых неудач, Роскосмос отчитался об успешном запуске метеорита."

75. 76 Профил на Салмонела
    Салмонела

И едно уточнение за правилната употреба на някои термини в статията:
    "При значителна маса и сравнително малка скорост едно метеорно тяло може да не се разпадне и разсее изцяло в атмосферата; частта от него, достигнала земната повърхност, се нарича метеорит."

76. 78 Профил на Хри_Ло
    Хри_Ло

До коментар [#41] от "Реконструктор":

И какво те навежда на тези мисли?

77. 79 Профил на Косьо
    Косьо

Падналия метеорит в Русия заснет случайно при падането!

78. 80 Профил на Васил Дакев
    Васил Дакев

Дневник,че падането на метеорита в Русия е интересна новина няма никакво съмнение.Това личи и от активността на участниците във форума. Интресна е и новината за присъдата на "националния герой" Брендо. Но вече няколко други новинарски агенции публикуваха една друга,макар и не чак толкова интересна новина-последните резултати на три наши социологически агенции за електоралните нагласи у нас. Надявам се и вие да ги публикувате в следващите няколко часа !

79. 81 Профил на Лелка
    Лелка

"12:17 ч. - Властите в Челябинск смятат, че първоначалният силен взрив, който предизвика повечето щети, е станал на височина от 10 километра, съобщи Reuters."
    Някак си най-непрофесионално имам усещането,че Корейската ракетна програма е дошла на гости на братския руски народ.Как ей тъй на се взривява от само себе си хвърчащото парче космическо желязо?Питам си се най-лаишки..

80. 82 Профил на Durruti
    Durruti

И разбира се веднага почнали митовете как го били взривили от красная армия... Такова нещо нито може да се засече, нито има с какво да се удари

81. 84 Профил на enderchr
    enderchr

Това е само началото. В книгата Откровение, последната книга от Библията е написано всичко, което има да се случи. Така че се пригответе. Скоро Господ Исус се връща, както е обещал.

Откровение 8 глава:
    7 Първият ангел наду тръбата си и над земята бяха хвърлени град и огън, смесени с кръв, и изгоря една трета от земята, една трета от дърветата и цялата зелена трева.

8 Вторият ангел наду тръбата си и тогава нещо, подобно на пламтяща огромна планина, бе хвърлено в морето и една трета от него се превърна в кръв. 9 Умря една трета от живите същества в морето и една трета от корабите бе унищожена.

10 Третият ангел наду тръбата си и огромна звезда като горяща факла падна от небето върху една трета от реките и върху водните извори. 11 Името на звездата е пелин и затова една трета от водата се превърна в пелин и много хора, които пиха от тази вода, умряха, защото тя беше станала горчива.

82. 85 Профил на boi4ka
    boi4ka
    Рейтинг: 466 Гневно

До коментар [#15] от "selectionneur":

Доста неуместен, да не кажа глупав коментар.

Много е интересно да ти се счупят стъклата от удърна вълна и то породена от разпадането на метеорит в атмосферата...

Айде сега си представи, че другия път това се случи над твоя прекрасен тих дом и помете теб, твоите роднини, съседи, съселяни и съседните села... Тогава може да ти е интересно!

Да не дава Господ подобни неща да се случват!

Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и ЗАДЪЛЖЕНИЕ на българските граждани.
  83. 86 Профил на bette
    bette

До коментар [#32] от "Депутат 241":

естествено, че не може да го до-гони, а трябва да се изстрелва срещу него (и то не едно, а няколко). ама ние немаме такъв софтуер ловим бас за изчисляване на траектория на метеорити и прочее. имаме технологии за филми обаче, ма на живо е по-яко, а? и както казват хората те разни неща в библията добре са описани, ама с толкова акъл и "космически програми" откъде може да се сетят за земна система за справяне с текива.

освен това този е нищо, някви счупени стъкла, ако някое масивно чудовище се плюокне в океана, може да направиме няколко мощни планетарни завъртания и после верно никой няма да може да пише в дневник

84. 87 Профил на bette
    bette

До коментар [#43] от "olelemaiko":

метеоритен дъждец

85. 88 Профил на Dreadlord
    Dreadlord

Само не ми е ясно как точно в езеро е успял да падне? С тоя силен взрив и версията, че са го думнали военните би било по-логично - едва ли не, че са го насочили. Все пак какъв е шансът иначе с всичката суша наоколо да нацели точно езеро?

Who is General Failure and why is he reading my disk?
  86. 89 Профил на nikero
    nikero

До коментар [#86] от "bette":

Номера е да се засече на достатъчно голяма дистанция от Земята в космоса, за да бъде отклонена траекторията му. Технологиите съществуват, желаещи да финансират такава програма липсват.

87. 90 Профил на richardnixon

88. 91 Профил на alter_ego
    alter_ego

Дневник, махнете го това вероятно място на падане на метеорита... Това е в Тюрменистан и е природно явление, което се наричат Портите на ада...

89. 92 Профил на 5ar
    5ar

Почта России наконец-то доставила метеорит, а должны были 21.12.12 привезти!

90. 93 Профил на futurama
    futurama
  91. 94 Профил на morf
    morf

" Вероятното място на падане на метеорита

[YouTube]"

Дневник, това не е мястото на падане. Проверявайте информацията, която намирате в тубата.

92. 95 Профил на richardnixon

93. 96 Профил на silent step
    silent step

Дано не е прелюдия към астероида ,който предстои да мине покрай Земята.

94. 97 Профил на bette
    bette

До коментар [#84] от "enderchr":

+++++++

95. 98 Профил на riformator
    riformator

Ех, ако ни тресне метеорит, поне има какво да оставим на следващите динозаври: едни хуууубави магистрали и спортни зали, та да си джиткат на воля и спокойно да си пасат ГМО-то...

96. 99 Профил на teridan
    teridan

[quote#90:"richardnixon"]До коментар [#87] от "bette":това си беше истинска бомба! Най-лошото е- че не е бил засечен от нито една земна система за ранно предупреждение [/quote]
    Няма такива системи за ранно предупреждение за падащи метеорити. Ако случайно го забележат достатъчно рано от някоя обсерватория и изчислят траекторията му... Но при тези размери - едва ли.

97. 100 Профил на Grizacha ot Razgrad
    Grizacha ot Razgrad

До коментар [#51] от "др. Иванов":

Да се благодариш на този на който се изповядаш,защото ако беше уцелил Козлодуй,дотук с България.Нема Бойко,нема Брендо,нема Цецо Кумецо или бездомния клошар.ВСИЧКИ СМЕ РАВНИ ПРЕД ПРИРОДАТА,ЗАЩОТО Е УНИКАЛНА.