На Фолклендските острови гласуват на референдум за независимост

Жители на Фолклендските острови са оформили "Да" (Yes) с автомобилите си на склон над столицата Стенли.

© Marcos Brindicci, Reuters

Жители на Фолклендските острови са оформили "Да" (Yes) с автомобилите си на склон над столицата Стенли.



Жителите на Фолклендските острови в Южния Атлантик гласуват в неделя и понеделник на референдум за това какъв статут да има тази територия. Островната група е управлявана от Великобритания, но към нея от години има претенции Аржентина, наричаща ги Малвински и отхвърляща днешния плеписцит.


Дипломатическото напрежение между Лондон и Буенос Айрес достигна кулминацията си преди 30 години, когато се стигна до кратка война със стотици убити от двете страни. След нея някои от около 2500-те жители напуснаха Фолклендите и на тяхно място дойдоха заселници.


Въпросът към избирателите е дали искат да останат със статут на британска отвъдморска територия. Резултатите се очакват след затварянето на избирателните секции в 20 часа вечерта в понеделник (1 часа след полунощ срещу вторник българско време).




Предполага се, че жителите ще гласуват с почти единодушно "да" и че избирателната им активност ще е висока, защото имат важен шанс гласът им да се чуе. Предвид задаващия се резултат Аржентина обяви референдума за организирана от Лондон рекламна кампания без никакви последици.


Някои островитяни са потомци на британски заселници, пристигнали преди 8-9 поколения, а животът на Фолклендите има очевидно британски черти въпреки значителните общности на имигранти от Чили и остров Св. Елена. Надеждите за по-добър живот се засилиха с откриването на петролни залежи в района и прогнозите, че добивът може да започне през 2017 г.


Някои от тях казват, че патриотичните им чувства са били подсилени от ярките изказвания на аржентинския президент Кристина Фернандес и нейния външен министър Ектор Тимерман. Президентката настоя двете страни да започнат преговори за суверенитета на островите на 12 700 км от Великобритания, на което Лондон отвърна, че може да стане само ако населението им го иска.


Аржентина има претенции към островите от 1833 г. и твърди, че те й се падат по право при обявяването на независимост от Испания, а англичаните са прогонили аржентинското население.


Ян Чийк, един от осемте депутати в местния парламент, на фона на герба на островите.

© Marcos Brindicci, Reuters

Ян Чийк, един от осемте депутати в местния парламент, на фона на герба на островите.

Коментари (66)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1967 Неутрално

    Да решат хората.
    Референдумната демокрация е най-висша форма на народовластието.

  2. 2 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 1095 Любопитно

    До коментар [#1] от "Доби Велков":

    Да де, да решат хората, ама Кирхнер казва, че това не са правилните хора.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  3. 3 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4465 Неутрално

    Най-добрият начин да се измъкнат от лапите на Великобритания.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  4. 4 Профил на yokicha
    yokicha
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Нормално е хората да изберат Великобритания, все пак те са Британци!!!!

  5. 5 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1967 Неутрално

    Кристинчето е хем умна, хем красива.
    Аржентина обаче е малко закъсняла.
    Друг ухажор я изпревари.

  6. 6 Профил на leo1971
    leo1971
    Рейтинг: 446 Неутрално

    До коментар [#1] от "Доби Велков":

    сигурно
    след като с война сила завземеш остров и населиш "правилните" хора
    а на англета им дреме за нек'во си там петно суша, причината е петрол
    The areas around Falkland Islands are said to have one of the world's largest reserves of oil
    http://oil-price.net/en/articles/oil-war-in-falkland-islands.php

  7. 7 Профил на дон Клеменца
    дон Клеменца
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#2] от "simval":

    Правилните хора са тези, които живеят там от много години.
    В противен случай Русия трябва да се нарича Монголия, тъй-като преди няколко стотин години на днешната и територия е била Монголия.

  8. 8 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1234 Любопитно

    До коментар [#3] от "Храбър":

    За какви лапи става дума?!

  9. 9 Профил на SSmart
    SSmart
    Рейтинг: 1066 Неутрално

    В крайна сметка колко е населението?

  10. 10
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  11. 11 Профил на _dan_
    _dan_
    Рейтинг: 593 Любопитно

    За островите не знам, но в България около Кърджали и Разград чалмите се множат, както и циганите - и то навсякъде, и след някоя друга година ще стане зле ...

  12. 12 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3181 Неутрално

    Обаче името "Стенли" на столицата кърти мивки!
    Аржентина няма за какво да се сърди,след като Британия съвсем по джентълменски даде пълна свобода на местното население,само да реши кой да го управлява.

  13. 13 Профил на mitkoha
    mitkoha
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Не мога да повярвам, че тези хора ще гласуват за това да се отделят от Империята.

  14. 14 Профил на Каишков - Либерален мислител
    Каишков - Либерален мислител
    Рейтинг: 808 Неутрално

    [quote#7:"дон Клеменца"]В противен случай Русия трябва да се нарича Монголия, тъй-като преди няколко стотин години на днешната и територия е била Монголия.[/quote]
    Да беше дал пример с България и Турция - "няколко стотин" години "на територията" на България е била Турция и според някои още си е.
    За Фолклендите - империализмът е във възход, особено англо- американският, няма да ги пуснат. По рано воюваха с тях, сега вече няма кой да им се противопостави. Не случайно фолклендците са си избрали овца на герба.

  15. 15 Профил на yu22
    yu22
    Рейтинг: 1181 Любопитно

    Изключително сурова природа на островите. Да ги питаш англичаните, какво правят на 12700 км. на юг от Темза...!!??? Всъщност правят това, което са правили в Индия, Австралия, Н.Зеландия, Канада, Кипър, Малта....От всичко това и кралският двор е пълен с пари.Много хора са ходили в Бритиш музеум и знаят, че трябва да отделят поне 2-3 дни за да обходят залите пълни с крадени ценности от целия свят, нашето евангелие също е там, нали...!? Естествено, че няма да ги отстъпят, а и никой от местното население няма да слезе от "кон на магаре", колкото и да се напъва К.Ф де Киршнер...Жалко, само за онези над 600 войници, които загинаха в 1982 в т.н. "Малвинска криза"...
    Апропо, ако нашите мургави съграждани продължават да се натискат да ходят в Англия, бих предложил на английското правителство да ги пращат на Малвините: "Искате Англия, ето ви я"...Със сигурност след месец ще реват да се върнат в България....

    мнoгoниковият турист, имам 3-4 акаунта и 22 НИКА...
  16. 16 Профил на yu22
    yu22
    Рейтинг: 1181 Неутрално

    До коментар [#9] от "SSmart":

    3140 - юни 2008

    мнoгoниковият турист, имам 3-4 акаунта и 22 НИКА...
  17. 17 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1343 Неутрално

    До коментар [#9] от "SSmart":
    В крайна сметка колко е населението?
    .............
    Population:
    2012 estimate - 2,841
    Ethnic groups :

    61.0% Falkland Islander
    29.0% British
    2.6% Spanish
    0.6% Japanese
    6.5% Chilean / others

    nemo malus felix, minime corruptor.
  18. 18 Профил на angelboy8008
    angelboy8008
    Рейтинг: 641 Неутрално

    Тази година май ще има референдум и в ...Ямайка.
    И те са под британския флаг.
    Догодина Шотландия.
    Накрая и сев.Ирландия да се обедини с Ейре и ще трябва да махат Греат от името си.

  19. 19 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3634 Неутрално

    Въпросът е много деликатен !
    Ако този остров се отдели , цялата британска империя може да се разпадне и всеки народ от тези които желаят независимост да тръгне по собствен път !

    Въпреки ,че в условията на неоколониализъм "собствен път" не значи нищо!

    За British Petroleum даже по-добре да добиват ресурси в страни където ги няма британските бюрократи да си врат гагите в работата им !

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  20. 20 Профил на Euronymous
    Euronymous
    Рейтинг: 861 Неутрално

    Много е объркано там , говорят се и двата езика - английски и испански.
    Колкото и близо да са до Аржентина и далече от Кралството и двата вариянта са добре.
    На самите острови няма никаква икономика ... Може да стане като Великденските острови - чилийски протекторат.

    From the depths of Norway , take out your crop pain and feel the true evil !
  21. 21 Профил на yokicha
    yokicha
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#18] от "angelboy8008":

    Може ли да си толкова некомпетентен.
    Ямайка е независима държава МАЙ и част от британската общност.
    Северна Ирландия не е част от Грейт Британ.

  22. 22 Профил на yokicha
    yokicha
    Рейтинг: 541 Любопитно

    До коментар [#19] от "comandante":

    Каква Британска Империя????
    Не сме ли 2013г.?????

  23. 23 Профил на angelboy8008
    angelboy8008
    Рейтинг: 641 Неутрално

    До коментар [#21] от "yokicha":

    Северна Ирландия (Northern Ireland на английски, Tuaisceart Éireann на ирландски, Norlin Airlann на ълстърски скотски) е една от четирите съставни части на Обединеното кралство.

    Ямайка е независима държава, да, но ще има референдум. Там още нещата се случват с подписа на кралицата, макар и формално.

    Кажи просто едни извинявай!

  24. 24 Профил на choKo
    choKo
    Рейтинг: 512 Неутрално

    Как не им е омръзнало на аржентинците...не знам. Да спрат вече с този спор. Имат си достатъчно земя и то благородна. Все едно да накараш цяла Ямайка примерно да стане испанска.

  25. 25 Профил на Geoimg
    Geoimg
    Рейтинг: 800 Любопитно

    [quote#1:"Доби Велков"]Да решат хората[/quote]
    Ако в твоят двор, някой докара неговата фамилия и ги попита, чий е двора, какъв ще е отговора!?

    *Лауреат на Нобелова награда! ГРАЖДАНИН! БЕЗПАРТИЕН!!!
  26. 26 Профил на yokicha
    yokicha
    Рейтинг: 541 Любопитно

    [quote#23:"angelboy8008"]е една от четирите съставни части на Обединеното кралство. [/quote]

    Май някой не прави разлика между Обединено кралство и Великобритания.
    Както и Британска общност.
    Лесно може да промениш това.

    http://en.wikipedia.org/wiki/United_Kingdom

    http://en.wikipedia.org/wiki/Commonwealth_of_Nations

    Има и на български.
    Разбира се, че дължиш извинение.

  27. 27 Профил на Ивайло Киров
    Ивайло Киров
    Рейтинг: 488 Любопитно

    Някои от коментиращите в Дневник биха казали, че вътрешните проблеми най-лесно се разрешават като се намери външен враг.

    Общо 105 дена БАН от 3 март до 24 юни. Изглежда съм бръкнал в ...*здравето* на Нощник..
  28. 28 Профил на ЛиБератор
    ЛиБератор
    Рейтинг: 508 Любопитно

    До коментар [#18] от "angelboy8008":

    Прав си, че една по една си гласуват независимост и Ирландия и Шотландия, но от цялата работа (финансово) печелят само англичаните, защото те са хранилката не само на британските острови, ами и на Commonwealth държавите. Единственото което ще загубят е политическо влияние, което естествено пак е сериозен минус.

    #СъдебнаРеформа ‬
  29. 29 Профил на angelboy8008
    angelboy8008
    Рейтинг: 641 Неутрално

    До коментар [#26] от "yokicha":

    Не ти е лесно и на тебе!

  30. 30 Профил на Mayhem
    Mayhem
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#25] от "Geoimg":

    Егати тъпия пример, всъщност двора никога не е бил твой.

    - Защо СерГей говори толкова бавно ? - Защото превежда от руски !
  31. 31 Профил на rex
    rex
    Рейтинг: 594 Неутрално

    До коментар [#3] от "Храбър":

    Типично пропагандно клише в стила на "Рейгън - враг номер едно на Тутраканска селищна система".

    Мразим Гоце и Любо Гоцев
  32. 32 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 1095 Неутрално

    До коментар [#15] от "yu22":

    [quote#15:"yu22"]Много хора са ходили в Бритиш музеум и знаят, че трябва да отделят поне 2-3 дни за да обходят залите пълни с крадени ценности от целия свят, нашето евангелие също е там, нали...!?[/quote]

    Добре, че са ги откраднали англичаните, та да можем аз и ти да ги гледаме днес. Инак щяхме да зяпаме наоколо както днес обикаляме празните пирамиди в Египет.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  33. 33 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4465 Неутрално

    До коментар [#31] от "rex":
    Да бе!
    Хайде кажи! Според теб чии са Фолклендските/Малвинските острови?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  34. 34 Профил на rex
    rex
    Рейтинг: 594 Неутрално

    До коментар [#24] от "chocomilk":

    Другарката Кирхнер се е осрала във вътрешнополитически план отвсякъде и си измисля проблеми за отвличане на вниманието на електората.

    Мразим Гоце и Любо Гоцев
  35. 35 Профил на Ивайло Киров
    Ивайло Киров
    Рейтинг: 488 Неутрално

    [quote#33:"Храбър"]чии са Фолклендските/Малвинските острови? [/quote]

    На по-силния.

    Общо 105 дена БАН от 3 март до 24 юни. Изглежда съм бръкнал в ...*здравето* на Нощник..
  36. 36 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1547 Неутрално

    [quote#25:"Geoimg"]Ако в твоят двор, някой докара неговата фамилия и ги попита, чий е двора, какъв ще е отговора!?[/quote]

    Съкровище, не си запознат с историята на островите. Те са британски много преди изобщо да бъде създадена държавата Аржентина. Та, примерът ти е много неуместен. А, ако трябва да има истинска справедливост, островите трябва да бъдат дадени на Испания, защото именно испанец ги открива и първите заселници там са испанци. Чак години векове по-късно Великобритания ги отнема насилствено от Испания. Аржентина няма нищо общо с това, освен, че островите се намират в близост до тази държава. Което съвсем не е причина да искат да ги владеят.

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  37. 37 Профил на yokicha
    yokicha
    Рейтинг: 541 Любопитно

    До коментар [#29] от "angelboy8008":

    Прав си, колкото по неук толкова по лесно!!!!
    Поне не е задължително да се излагаш.

  38. 38 Профил на г-н Думанов
    г-н Думанов
    Рейтинг: 1272 Неутрално

    До коментар [#36] от "VеnRus 2008":

    Островите са открити през 1592 г. от капитан Джон Дейвис. За пръв са нанесени на карта от холандеца Себалд де Веерт през 1600 г. и получават първото си име - Себалдини.
    За пръв път човешки крак там стъпва през 1690 г. Капитан Джон Стронг кръщава протока между тях на името на граф Фолкленд - ковчежник на Кралския флот.

    Първите колонизатори са бретонски моряци от Ст. Мало и оттам идва другото име - Малвини, което е испанизирано от бретонското Малуни. Първото колонизаторско селище е Ст. Луи на източния от двата големи острова. Тъй като Франция и Испания са под управлението на една и съша династия, французите отстъпват островите на испанците за 24 хил. паунда (1767 г.).
    Още през 1765 г. обаче англичаните организират своя експедиция и капитан Джон Байрън не установявя никакви следи от поселение. Той основава селище (Порт Егмънт) на западния остров и обявява целият архипелаг за собственост на британската корона.
    Първите британските заселници са изгонени от капитан-генерала на Буенос Айрес през 1770 г. След дипломатически натиск, испанците обаче решават да възстановят правата на британците върху Западен Фолкленд.
    През 1773 британците изоставят Порт Егмънт, но оставят плоча, на която пише, че островите са собственост на крал Джордж Трети.
    През 1776 г. островите са включени под юресдикцията на вицекраля на Буенос Айрес, а испанското присъствие там е преустановено през 1811 г., когато гарнизонът на Пуерто де ла Соледад е изпратен да се бие на континнета.
    За пръв път представители на Обединените провинции на Рио де ла Плата стъпват на островите през 1820 г. и забраняват на множеството, заварени от тях ловци и моряци (над 50 кораба) да извършват, каквато и да е дейност.
    През 1826 г. аржентинците назначават французина Пиер Верне за губернатор, който трябва да пази интересите на риболова. Това действие е оспорено от британците, които се позозвават на договорите с Испания от 1770 г. Верне прави огромната грешка да плени три американски риболовни кораба, което провокира пристигането на бойния кораб "Лексингтън", който разрушава всички селища и обявява островите за свободни от всякакво управление.
    След установяването на нов аржентински гарнизон там, през 1833 г. британците решават да си върнат островите и две фрегати (Клио и Тейн) акостират и принуждават капитан Пинедо да се предаде без бой и аржентинците се оттеглят със знамето си. Това е и последната военна интервенция до 1982 г. Тъй като британците първи са се сетили да обявят своята собственост по принципите на международното право, то при спорове, винаги отсъжданията са в тяхна полза. Още повече, че това е за сметка на Испания, която пък не признава Аржентина до 1859 г. Правото на силата също е на страната на Великобритания.
    Това са сухите факти. А и освен това островите не се намират в акваторията на Аржентина, а в международни води.
    Фолклендците трябва много да внимават, защото независимостта ще ги лиши от британската подкрепа, а това означава окупация от Аржентина, строеж на военни бази и нарушаване на баланса в региона.

    CONTADOR GRATUITO!
  39. 39 Профил на Daniboy
    Daniboy
    Рейтинг: 629 Неутрално

    До коментар [#17] от "СДС":

    Само да видиш как 17-те японеца съставят етническа група от 0,6%

    "Щастие за всички даром, и никой да не бъде пренебрегнат!"
  40. 40 Профил на Geoimg
    Geoimg
    Рейтинг: 800 Весело

    [quote#30:"Mayhem"]Егати тъпия пример[/quote]
    Зависи от гледнота точка!?

    *Лауреат на Нобелова награда! ГРАЖДАНИН! БЕЗПАРТИЕН!!!
  41. 41 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1547 Неутрално

    [quote#38:"foster"]Островите са открити през 1592 г. от капитан Джон Дейвис. [/quote]


    Първият стъпил на островите е испанецът Esteban Gómez през1520, следващите трима посетители отново са испанци - Simón de Alcazaba y Sotomayor y Alonso de Camargo пред 1540 г. До 1740 година островите ги владее Испания, а пред тази година е първото противопоставяне между испанците и англичаните за собствеността им. През 1764г. френският граф Louis Antoine ги завзема от името на Франция, но през 1766 година отново преминават в испански ръце и губернатор на 115 французи, които вече са живеели на островите става испанецът Felipe Ruiz Puente.
    За повече инфо тук, че не ми се превежда повече - http://es.wikipedia.org/wiki/Islas_Malvinas#Descubrimiento

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  42. 42 Профил на Acropora
    Acropora
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#18] от "angelboy8008":

    И като се събуди, кво?

    http://www.youtube.com/watch?v=_GMW2xBqSfo
  43. 43 Профил на г-н Думанов
    г-н Думанов
    Рейтинг: 1272 Любопитно

    До коментар [#41] от "VеnRus 2008":

    Без да искам да се задълбочаваме в безсмилена дискусия, отбележи, че "възможно" отстъпва пред "сигурно". Добре знаеш, че в Уикипедията много от твърденията не са документално подкрепени и следователно нямат достатъчна стойност. Забележи, че в британския вариант, тези факти, които ти подчертаваш ги няма . Кой е по-обективен?

    Моят източник е книгата на Джулиъс Гьоебъл "The struggle for the Falkland Islands" от 1927 г. (преиздадена 1982 г)., като го избрах не случайно, тъй като той е изявен противник на британската позиция в конфликта. Та, специално за ранните испански претенции, той отбелязва "възможно е", като не изключва и тези карти да са по-късни фалшификати, тъй като това е добре позната практика от други териториални спорове.
    В испанското вики е показана и картата на Пири Раис от 1513 г., където също при "добро желание" можем да видим Малвините. Спор няма!

    CONTADOR GRATUITO!
  44. 44 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1547 Неутрално

    [quote#43:"foster"] в британския вариант, тези факти, които ти подчертаваш ги няма . Кой е по-обективен?[/quote]

    Ами, когато фактите са противоречиви, всеки сам за себе си решава на какво да вярва. Аз съм решила, очевидно ти също, това, че мненията ни не съвпадат е просто дребна подробност. А истината може да бъде повече от една, в зависимост от гледната точка и много други фактори. Но дори и да приемем твоята версия за вярна, това пак не прави претенциите на Аржентина основателни. Това, че на времето и спорните острови и самата Аржентина са били испански владения съвсем не означава, че Малвините по закон се полагат на Аржентина.

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  45. 45 Профил на richardnixon
    richardnixon
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Няма никакво съмнение че поданиците на Кралицата ще и останат верни! Претенциите на Аржентина са налудничава и заради тях страната изгуби 10 хил убити във войната през 1983 г=
    В крайна сметка Фолклендите са част от Европейския съюз в Южното полукълбо

  46. 46 Профил на lynyrdS
    lynyrdS
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Някои как си го представят - след като е водена война- победителят доброволно да се откаже от спечелената земя в полза на победения...такива глупости няма...

  47. 47 Профил на Karla c Україна Hanneman
    Karla c Україна Hanneman
    Рейтинг: 701 Неутрално

    "преди 30 години, когато се стигна до кратка война със стотици убити от двете страни"

    Убитите англичани бяха 47 , стотиците бяха латиноси...

    To Crush Your Enemies, See Them Driven Before You, And To Hear The Lamentation Of Their Women!
  48. 48 Профил на г-н Думанов
    г-н Думанов
    Рейтинг: 1272 Неутрално

    Официално това е първият и последен случай, когато атомна подводница е произвела изстрел в реални бойни действия в морска битка. Ракета от HMS “Conqueror” потапя крайцера “General Belgrano” и убива 323 човека от неговия екипаж. Горе-долу 50% от всички аржентински загуби в хора за цялата война.

    CONTADOR GRATUITO!
  49. 49 Профил на Yuri Dobrev
    Yuri Dobrev
    Рейтинг: 545 Весело

    Ах овцете,овцете! Както справедливо обобщава впечатленията си от острова/големия/ Томазо Муро-"овцете изядоха хората".Така и на този остров-овце и то пак английски.Резултатът-същият!!!

  50. 50 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4465 Неутрално

    [quote#36:"VеnRus 2008"]Съкровище, не си запознат с историята на островите. Те са британски много преди изобщо да бъде създадена държавата Аржентина.[/quote]
    По тази логика и САЩ, и Австралия са собственост на Великобритания. Че и ЮАР.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  51. 51 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1547 Весело

    До коментар [#50] от "Храбър":

    Ами, Австралия и досега е Британска колония...

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  52. 52 Профил на pruch
    pruch
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Мой приятел беше на островите миналата година.Твърди ,че не е успял да намери и един местен ,който да иска да става аржентинец.Беше на островите около 3 месеца заради залежите от нефт там.Има коментари ,че откритите залежи са съизмерими с прогнозните такива в Руският арктически шелф.Не Аржентина ами и цяла Латинска Америка да скочи Великобритания няма да отстъпи още повече след вероятното отделяне на Шотландия с нейните залежи в северно море.Доказва го и ходън на Камерън ,който си поръча две нови ядрени подводници миналата година в условия на свирепи съкращения в почти всички останали сектори на икономиката.Като точно това преля чашата и нервите на аржентинката не издържаха.И накрая.Въпросът на референдума не е за независимост въобще а дали да се промени досегашното състояние на принадлежност към Короната.

    Не се бори с прасе. Накрая и двамата ще се окаляте, но на него това ще му хареса!
  53. 53 Профил на SSmart
    SSmart
    Рейтинг: 1066 Неутрално

    До коментар [#16] от "yu22":


    До коментар [#17] от "СДС":
    И с това ни занимават?!?!?! Те колкото едно село!

  54. 54 Профил на Urkobozambo
    Urkobozambo
    Рейтинг: 434 Неутрално

    ... На Фолклендските острови гласуват..- Ок, ама за какво ??? Всичко е за това че през далечната 17...год., първи к-н Джеймс Кук, със забиването на Английското знаме обявява тази земя за Английска. Година от живота ми мина във Порт Стенли. Много са жертвите .. със хиляди са загинали....и от двете страни. Огромно гробище , подредени гробове , - първо това се вижда, от далече и от всякъде ...

    urkobozambo
  55. 55 Профил на Мария
    Мария
    Рейтинг: 1453 Любопитно

    Едно заглавие днес в испанската преса делово съобщава: "Референдум с аромат на петродолари". Понастоящем келперите, както са известни населяващите островите, имат среден годишен доход от 22 хил. долара.

  56. 56 Профил на Мария
    Мария
    Рейтинг: 1453 Неутрално

    Упс, не долари, а евро, 22 хил .евро на калпак. Цени на кг домати в супер в столицата Порт Стенли - 8 евро, цена на кг плодове - мин.10 евро. http://www.elmundo.es/america/2013/03/09/argentina/1362833657.html

  57. 57 Профил на wnw04489661
    wnw04489661
    Рейтинг: 754 Неутрално

    До коментар [#55] от "Мария":


    [quote#55:"Мария"]Понастояем келперите, както са известни населяващите островите, имат среден годишен доход от 22 хил. долара.[/quote]

    Ама съвсем скоро ще имат много по-висок доход: Поне на 3 от фирмите проучващи и вече добиващи петрол там акциите рязко скочиха след като показаха резултатите от новите си проучвания. Което означава само едно-там има петрол и газ и то явно в големи количества. Някои хора твърдят, че само залежите на петрол са около 60 милиарда барела.







  58. 58 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 501 Неутрално

    http://bg.wikipedia.org/wiki/Общност_на_ациите
    http://bg.wikipedia.org/wiki/Елизабет_II_(Обединено_кралство)

    ето тък е написано що е то Британска общност и кои от състава и все още празнуват рожденният ден на Нейно Величество.

    Нека споровете свършат сега!

    АЗ НЕ ЗАРЕЖДАМ В БЕНЗИНОСТАНЦИИ ЛУКОЙЛ!
  59. 59 Профил на 42
    42
    Рейтинг: 435 Неутрално

    Повече от ясно е, че ще се води нова война за островите, още повече че замириса на нефт. Аржентина сама може и да и е трудно да се справи, но с помоща на Бразилия и Китай успехът е гарантиран.

    След комунистите най-много мразя антикомунистите!
  60. 60 Профил на г-н Думанов
    г-н Думанов
    Рейтинг: 1272 Неутрално

    До коментар [#59] от "42":

    Колко удобно е това твърдение и вярата в него за традиционно популистките правителства в Аржентина!!!

    Мятай мръвка в месомелачката-а-а!!!
    Това, че нефтът е обект на международна търговия и, че преференциални условия за добива и продажбата му могат да се сключват по всяко едно време, няма значение...
    Важното е да намесим и китайците!

    CONTADOR GRATUITO!
  61. 61 Профил на Мария
    Мария
    Рейтинг: 1453 Неутрално

    До коментар [#43] от "foster":
    До коментар [#44] от "VеnRus 2008":

    Наскоро излезе книга на уругваец и аржентинец, която неочаквано задаваше въпроса дали пък не е Уругвай страната, която има юридически права върху Малвините. Те твърдят, че някъде през 18 в. форт Монтевидео е притежавал първите права върху Малвините, о.Огнена земя и патагонския бряг. Единият автор е инженер, обикалял много северната част на Аржентина и записвал спомени на туземците. Идеята на книгата не е да се формулират някакви претенции на Уругвай върху островите, а чисто научна - да се извади цялата съществуваща документация, отнасяща се до Малвините, да се подреди хронологично и проучи обективно. В книгата се потвърждава и това, което познати аржентинци са ми разказвали - че във военния конфликт са били включени момчета от северните провинции на Аржентина, т.е. сантиментално най-свързаните с Малвините.

  62. 62 Профил на Vonegat
    Vonegat
    Рейтинг: 1341 Любопитно

    До коментар [#47] от "Karla по пътя на Alien":


    [quote#47:"Karla по пътя на Alien"]Убитите англичани бяха 47 , стотиците бяха латиноси...[/quote]

    Това нямаше да е така, ако Короната не беше изпратила корпуса с легендарните гурки.

    Мога да преглътна грубата сила, но грубият разум е нещо непоносимо.
  63. 63 Профил на Vonegat
    Vonegat
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#61] от "Мария":

    Изглежда интересно...

    Мога да преглътна грубата сила, но грубият разум е нещо непоносимо.
  64. 64 Профил на г-н Думанов
    г-н Думанов
    Рейтинг: 1272 Любопитно

    До коментар [#61] от "Мария":

    След 1811 г., когато Аржентина създава правителство, испанците прехвърлят Фолклендите под юрисдикцията на губернатора на Монтевидео. Но той от своя страна изпраща гарнизона на островите да се бие срещу Рио де ла Плата и цялото население, свързано с гарнизона го последва.
    След като островите са лишени от протекция, британците се възползват от международния закон за Nootka sound (1790 г.), според който с това си действие той (губернаторът) е лишил населението от суверинитет, а и е обезлюдил островите.

    CONTADOR GRATUITO!
  65. 65 Профил на yann89
    yann89
    Рейтинг: 221 Неутрално

    [quote#21:"yokicha"]Ямайка е независима държава МАЙ и част от британската общност.
    Северна Ирландия не е част от Грейт Британ.[/quote]

    Казва се : Обединено Кралство на Великобритания и Северна Ирландия.

    Ямайка Е независима държава, част от Общността на нациите, включваща 54 държави, бивши британски колонии, на които Нейно Величество е суверен (вкл. Канада, Австралия, Фиджи, Нигерия, Камерун, Замбия и т.н.)

    Що се отнася до Фолкленските острови те са суверенна част от територията на Обединеното кралство.

  66. 66 Профил на yokicha
    yokicha
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#65] от "yann89":

    Точно това съм написал по - горе.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK