Швейцария ще свика референдум за правото на централната банка да продава злато

Швейцария ще свика референдум за правото на централната банка да продава злато

© Reuters



Дясноцентристката Швейцарска народна партия (SVP) е събрала достатъчно подписи, за да свика референдум, на който народът да се произнесе по предложението да се забрани на централната банка (SNB) да продава златния резерв на страната, съобщи агенция Reuters.


Идеята, кръстена "Спасете нашето швейцарско злато", е да се забрани на швейцарската централна банка да продава каквато и да било част от златния си резерв, както и тя да бъде принудена да държи поне 20% от активите си в злато, обясниха от комитета, стоящ зад плана.


"Златните резерви не са спекулативни инструменти нито на SNB, нито на политиците. Те принадлежат на народа", каза Луци Щам от популистката SVP.




В края на 2012 г. швейцарската централна банка е притежавала 1040 тона злато на стойност близо 54 милиарда долара, което е малко над 10% от общите й активи.


В последно време институцията натрупа съществени резерви от чужда валута заради намесите си в защита на франка. С оглед постоянно растящата му цена през 2011 г. банката наложи горна граница от 1.22 франка за евро, за да защити икономиката на страната от рецесия и дефлация.


Организаторите на "златната" инициатива призоваха SNB да започне да трупа злато, като продава събраните евро.


От своя страна банката се противопоставя остро на всякакви правила, които биха намалили свободата й на действие в определянето на швейцарската валутна политика.


Предложението на десните поставя и друг практически проблем. Те искат златните резерви да се съхраняват в Швейцария. Към момента местата, където банката пази злато си, са строго пазена тайна. В миналото SNB е признавала, че то се държи както у дома, така и в чужбина, и че главната причина за тази децентрализация са кризисните сценарии. От 2005 г. по-голямата част от резерва се намира на родна територия, казват от финансовата институция.


Швейцарците могат да подлагат инициативи на всенародно допитване, ако съберат 100 000 подписа в рамките на 18 месеца. Въпреки това референдумът за "златната инициатива" може да бъде отложен с години и е малко вероятно да получи широка подкрепа. Подобен опит за ограничаване на правомощията на централната банка вече пропадна в парламента.

Коментари (64)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на lordcris
    lordcris
    Рейтинг: 755 Неутрално

    Обикновен популизъм. Който иска злато да купува. А и централна банка не трябва да има.

  2. 2 Профил на emilm13
    emilm13
    Рейтинг: 398 Весело

    Нещо става! Десните провеждат ляв референдум. Да не са обърнали резбата!
    Бившите соц. страни имаме едно невероятно предимство - знае истинското лице на социализма. Другите го опознават постепенно.

  3. 3 Профил на Ментор
    Ментор
    Рейтинг: 782 Неутрално

    много ми е интересно за какво ще служи това злато, ако банката не може да продава "каквато и да било част от златния си резерв". Просто ще си трупа купчина в мазето ли?

  4. 4 Профил на real_money
    real_money
    Рейтинг: 506 Неутрално

    През последните няколко години централните банки са нетен купувач на злато. Златото е вече също такъв резерв, както и валутите. Златното правило е, че който има злато определя правилата. БНБ трябва да върне около 10 тона, които е "депозирало" срещу минимална лихва обратно в България. Скандалът тепърва предстои. Поздрави. http://www.istinski-pari.com

  5. 5 Профил на Soothsayer
    Soothsayer
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#2] от "emilm13":

    Не бих казал, че SVP могат да се определят като "десни" в истинския смисъл на понятието! Те са си типичната "Атака" в швейцарски вариант. След войната в Югославия, всички бежанци единодушно заявиха, че за 2 години се пускат корени и никога няма да си отидат от там. Тогава се явиха тези псевдо десни и започнаха с типичния популизъм. Добре е, че поне по-голямата част от населението са разумни хора.

  6. 6 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 678 Неутрално

    Ситуацията в момента е такава, че в такова предложение има резон. Не случайно повечето централни банки трупат златни резерви.

    Аз лично се съмнявам швейцарската централна банка да се е юрнала да го продава, предвид факта, че там работят швейцарци а не дребни Ганьовци - чиновници.

  7. 7 Профил на Делян (delian) Делчев
    Делян (delian) Делчев
    Рейтинг: 1571 Неутрално

    Това звучи като глупост. Ако банката само трупа злато но и е забранено да го продава, то каква стойност има това злато? Нула, защото посоката му може да е еднопосочна само. Златото ще има стойност само ако се търгува, следователно банката трябва да има право да го търгува. Друг е въпросът при какви условия, но изглежда не за това е референдума.

  8. 8 Профил на mtmb+дневник+Eврeинa зайo цицин=низши говедa!
    mtmb+дневник+Eврeинa зайo цицин=низши говедa!
    Рейтинг: 1271 Неутрално

    Тия са се усетили овреме.
    Измислената 'борса' на златото е с непроменен механизъм от самото и създаване до днеска: 4има брокери съвсем изкуствено определят цената сутрин и следобед на метала без да се съобразяват с търсенето му

    И. Троянов:B България има борба между клановете на "мафията"...и тази борба може да приеме кървав характер, още повече че зад клановете днес HE стои Москва.
  9. 9 Профил на mtmb+дневник+Eврeинa зайo цицин=низши говедa!
    mtmb+дневник+Eврeинa зайo цицин=низши говедa!
    Рейтинг: 1271 Любопитно

    До коментар [#5] от "Soothsayer":

    десни са всички партии, които не искат да се премахне лихвата и частна собственост


    ps
    ´кво сте правили 12 години в училище?

    И. Троянов:B България има борба между клановете на "мафията"...и тази борба може да приеме кървав характер, още повече че зад клановете днес HE стои Москва.
  10. 10 Профил на mtmb+дневник+Eврeинa зайo цицин=низши говедa!
    mtmb+дневник+Eврeинa зайo цицин=низши говедa!
    Рейтинг: 1271 Весело

    До коментар [#7] от "Делян (delian) Делчев":

    Деляне, баба
    ами ако един ден се променят правилата на златния пул у лондон, ´кво ще правят тея, дето са си продали златото на измислен курс?

    И. Троянов:B България има борба между клановете на "мафията"...и тази борба може да приеме кървав характер, още повече че зад клановете днес HE стои Москва.
  11. 11 Профил на kesh
    kesh
    Рейтинг: 1622 Неутрално

    До коментар [#4] от "real_money":

    АДМИРАЦИИ ПРИЯТЕЛЮ......!!!!!.....

    България .....!!!!!.... на ТРИ .....ПИТИЕТААА......!!!!...
  12. 12 Профил на prokopi
    prokopi
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#8] от "crowd founder":първо прочети малко преди да пишеш глупости. Но си близо до истината ако имаш предвид диаманти.

  13. 13 Профил на emilm13
    emilm13
    Рейтинг: 398 Неутрално

    До коментар [#5] от "Soothsayer":
    Благодаря за информацията! Като им гледам действията, сигурно си на 100% прав.

  14. 14 Профил на mtmb+дневник+Eврeинa зайo цицин=низши говедa!
    mtmb+дневник+Eврeинa зайo цицин=низши говедa!
    Рейтинг: 1271 Весело

    До коментар [#12] от "prokopi":

    ако имаш проблеми с ИСТИНАТА, то аз не мога да ти помогна

    И. Троянов:B България има борба между клановете на "мафията"...и тази борба може да приеме кървав характер, още повече че зад клановете днес HE стои Москва.
  15. 15 Профил на mtmb+дневник+Eврeинa зайo цицин=низши говедa!
    mtmb+дневник+Eврeинa зайo цицин=низши говедa!
    Рейтинг: 1271 Весело

    [quote#8:"crowd founder"]4има брокери [/quote]
    не са 4има а са 5-има
    меа кулпа
    On 12 September 1919 at 11:00am the FIVE principal gold bullion traders and refiners of the day performed the first gold fixing
    http://en.wikipedia.org/wiki/Gold_fixing

    И. Троянов:B България има борба между клановете на "мафията"...и тази борба може да приеме кървав характер, още повече че зад клановете днес HE стои Москва.
  16. 16 Профил на Soothsayer
    Soothsayer
    Рейтинг: 450 Весело

    До коментар [#9] от "crowd founder":

    Кои са партиите, които отхвърлят лихвите?

    А и след като не съм бил в "Механото", за да навъртя 12 години средно, то значи не бива да се хабя ли?

  17. 17 Профил на mtmb+дневник+Eврeинa зайo цицин=низши говедa!
    mtmb+дневник+Eврeинa зайo цицин=низши говедa!
    Рейтинг: 1271 Неутрално

    До коментар [#16] от "Soothsayer":

    всички комунистически партии!
    маркс заклеймява двустраната структура на лихвата,

    ако си беше направил труда се запознеаш с капитала на маркс , този въпрос не би ми го задавал

    И. Троянов:B България има борба между клановете на "мафията"...и тази борба може да приеме кървав характер, още повече че зад клановете днес HE стои Москва.
  18. 18 Профил на Soothsayer
    Soothsayer
    Рейтинг: 450 Весело

    До коментар [#17] от "crowd founder":

    Ясно

  19. 19 Профил на drakkar1196
    drakkar1196
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Дайте да се изясним сега! Когато левите рехави партии са близо до народа се наричат популярни, а десните.. популисти....Вярно е че левите са по близо, толкова са близо до народа , че му му бъркат с две ръце в джоба, както в Кипър и следващите по реда.
    А сега за швейцарците......Какво да купуват с парите си, ако не злато? Евро? Долари? Тоалетната хартия скоро ще стане по скъпа от харията която печата Бен Бернанке.

    “If you don't read the newspaper you are uninformed; if you do read the newspaper you are misinformed.” - Mark Twain
  20. 20 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 535 Неутрално

    До коментар [#17] от "crowd founder":

    а ти за или против лихвите или частната собственост си според мен и двете са сред гениалните човешки изобретения. Опитвам се да препрочета "Капиталът" ама е много тъп, по дяволите. Някой ден ще успея!

  21. 21 Профил на пиленце
    пиленце
    Рейтинг: 1053 Неутрално

    До коментар [#19] от "drakkar1196":
    До коментар [#9] от "crowd founder":

    Интересно. В училище не ни е преподавано за различията между десни и леви движения.

    виртуалният бизнесмен ми е пратил ЛС със следния текст: От virakocha днес, 21:59 еби си путката майна, дръвник
  22. 22 Профил на пиленце
    пиленце
    Рейтинг: 1053 Разстроено

    До коментар [#19] от "drakkar1196":

    Исках да ти сложа плюс, но в бързината съм натиснала минус.
    Извинявай!

    виртуалният бизнесмен ми е пратил ЛС със следния текст: От virakocha днес, 21:59 еби си путката майна, дръвник
  23. 23 Профил на drakkar1196
    drakkar1196
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#21] от "пиленце":

    Пиленце, левицата държи образованиети и медиите. Незнам защо, но е така? В училище би трябвало да ви преподават, че когато две медии вземат еднакви позиции по един и същ проблем и критикуват друг по един и същ начин, едната медия става излишна. Независим журналист е безработен журналист.

    “If you don't read the newspaper you are uninformed; if you do read the newspaper you are misinformed.” - Mark Twain
  24. 24 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1391 Весело

    Към момента местата, където банката пази злато си, са строго пазена тайна. В миналото SNB е признавала, че то се държи както у дома, така и в чужбина.

    Надявам се, швейцарците да не са дали златото си за съхранение в България - тогава просто няма да има предмет за референдума.

    /не се чете/
  25. 25 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1391 Весело

    До коментар [#20] от "ungeheuer":Опитвам се да препрочета "Капиталът" ама е много тъп, по дяволите. Някой ден ще успея!

    Правилно братчед! Освен Маркс, тъпи са Кант, Хегел, Аристотел, Айнщайн и пр. Твоята работа прилича на оня шофьор от вица, който чул по радиото, че има автомобил, навлязъл в насрещното движение и с изненада казал на жена си:"Ама той не е един - виждам поне 100".

    /не се чете/
  26. 26 Профил на пиленце
    пиленце
    Рейтинг: 1053 Неутрално

    До коментар [#23] от "drakkar1196":

    Аз напуснах училище преди 7 години. Нямам впечетление, че учителите в България са леви. Обратният фенмомен е на това твърдение. Никойот учителите не се противопоставя на платените глашатай на десните партии да влизат в час и да предлагат пари за участие в демонстрации. Имено затова станах симпатизант на БСП, защото са единствените, които не стъпват в училищата да вербуват.

    Като цяло имам добри спомени от някои мои преподаватели, които се стараеха да ни заинтригуват и конфронтират с интересни факти от живота и ежедневието. Но дискусиите се израждаха в надприказване и засягане слободневни теми, нямащи нищо общо с тематиката на първоначално зададания проблем.

    виртуалният бизнесмен ми е пратил ЛС със следния текст: От virakocha днес, 21:59 еби си путката майна, дръвник
  27. 27 Профил на пиленце
    пиленце
    Рейтинг: 1053 Весело

    До коментар [#25] от "Тони Шнайдера":

    Ех, Тони, както винаги на ниво!
    Маркс не съм чела и аз. Зная, че е основоположен труд за социалдемокрацията и зная, че в момента преживява ренесанс в университетското образование, но не и у нас.

    виртуалният бизнесмен ми е пратил ЛС със следния текст: От virakocha днес, 21:59 еби си путката майна, дръвник
  28. 28 Профил на пиленце
    пиленце
    Рейтинг: 1053 Любопитно

    До коментар [#15] от "crowd founder":

    Този линк показва, че цената на златото не се определя от търсене и предлагане, а от 5 субекта. Тогава, може ли да се говори за пазарна икономика в този случай?

    виртуалният бизнесмен ми е пратил ЛС със следния текст: От virakocha днес, 21:59 еби си путката майна, дръвник
  29. 29 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1391 Весело

    [quote#27:"пиленце"]Маркс не съм чела и аз. Зная, че е основоположен труд за социалдемокрацията и зная, че в момента преживява ренесанс в университетското образование, но не и у нас.[/quote]

    Скъпа братчедке, "Капиталът" е гениален икономически анализ - и нищо повече. В него няма идеология, няма социализъм, а още по-малко, комунизъм. Който твърди обратното, не го е чел. "Капиталът" и до днес не е оборен. За сметка на това е пренебрегван по обясними причини. Има един американски професор икономист, Ричард Улф се казва. Ако ти се занимава, потърси го в Гугъла. Лекциите му са на достъпен език и са преведени на български. Не е лошо да ги видят и "десните", защото когато не си съгласен с нещо, все пак трябва да имаш някаква представа, какво е това, с което не си съгласен. Доста тъпо е да не си съгласен с теория, от която си нямаш хал хабер.

    /не се чете/
  30. 30 Профил на пиленце
    пиленце
    Рейтинг: 1053 Весело

    До коментар [#29] от "Тони Шнайдера":

    След като е икономически труд, то няма да го разбера изобщо или ще ми бъде страшно трудно.
    Все пак не изключваш ли възможността Маркс да е стигнал до някакви изводи и тези, които са послужили на социалдемократите идеолозите да ги използат в своята идеология?
    Аз съм ноторичен лаик, но не съм игнорантка. Затова е малко вероятно да отричам нещо, което не познавам.

    виртуалният бизнесмен ми е пратил ЛС със следния текст: От virakocha днес, 21:59 еби си путката майна, дръвник
  31. 31 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1391 Весело

    [quote#28:"пиленце"]Този линк показва, че цената на златото не се определя от търсене и предлагане, а от 5 субекта. Тогава, може ли да се говори за пазарна икономика в този случай?[/quote]

    В този случай "пазараната икономика" е същата, като в оня случай, когато в Америка спасиха банките с парите на данъкоплатците, вместо да ги оставят да фалират. САЩ винаги проповядват и експериментират по света икономически авантюри, които не се решават да приложат на своя тгеритория. Грег Паласт е направил доста добър анализ в книгата си "Най-добрата демокрация, която може да се купи с пари".

    /не се чете/
  32. 32 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1391 Весело

    [quote#30:"пиленце"]Все пак не изключваш ли възможността Маркс да е стигнал до някакви изводи и тези, които са послужили на социалдемократите идеолозите да ги използат в своята идеология?[/quote]

    Братчедке, социалдемократите и комунистите са мошеници. Те са изопачили Маркс до неузнаваемост и са го пригодили към своите цели - власт и заграбване на чуждото богатство. Точно на тях се дължи лошата слава на марксизма, а не на Маркс. Ситуацията е малко, като Дяволът, който чел Евагелието. Социализмът е "държавен капитализъм" и няма нищо общо с идеите на Маркс. Затова аз съм "марксист-антикомунист" - колкото и парадоксално да звучи това.

    /не се чете/
  33. 33 Профил на пиленце
    пиленце
    Рейтинг: 1053 Весело

    До коментар [#31] от "Тони Шнайдера":

    Има малка, може би съвсем несъществена разлика, между спасяването на банките и цената на златото.
    Спасителната акция беше и е еднократно вмешателство от страна на американското правителство в частния бизнес, докато цената на златото се е определяла винаги по този доста недемократичен начин.
    Ще се съгласиш ли с мене?

    виртуалният бизнесмен ми е пратил ЛС със следния текст: От virakocha днес, 21:59 еби си путката майна, дръвник
  34. 34 Профил на Делян (delian) Делчев
    Делян (delian) Делчев
    Рейтинг: 1571 Неутрално

    До коментар [#10] от "crowd founder":

    Ако само купуваш злато и по закон ти е забранено да го продаваш пък само губиш пари от купуването му. Една разумна банка ще спре да го купува на мига. Какво да го прави това злато, то на кисело мляко може да стане САМО АКО СЕ ПРОДАДЕ!

  35. 35 Профил на пиленце
    пиленце
    Рейтинг: 1053 Весело

    [quote#32:"Тони Шнайдера"]няма нищо общо с идеите на Маркс[/quote]
    А какви са идеите на Маркс?
    [quote#32:"Тони Шнайдера"]аз съм "марксист-антикомунист[/quote]
    Начало на ново идеологично движение?

    виртуалният бизнесмен ми е пратил ЛС със следния текст: От virakocha днес, 21:59 еби си путката майна, дръвник
  36. 36 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1391 Весело

    [quote#33:"пиленце"]Ще се съгласиш ли с мене?[/quote]

    Съгласен с теб напълно. Между другото, проблемът за определяне на цената, като резултативна велечина, между търсене и предлагане, съвсем не е толкова елементарен, колкото изглежда. Върху цената играят роля и ред психологически фактори, въпреки че икономиката бяха като дявол от тамян, от тях и директно ги игнорира. Според мен, икономиката ще стане "наука" един ден и това ще е денят, в който се обедини с психологията.

    /не се чете/
  37. 37 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    [quote#35:"пиленце"]Начало на ново идеологично движение?[/quote]

    Не. Изгледай това и ще разбереш:
    :http://www.dokumentalni.com/?p=2372

    /не се чете/
  38. 38 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#34] от "Делян (delian) Делчев":

    Братчед, една стока, за която има голямо търсене, държи цената си и без да бъде продавана - в случая златото. Този на който продадеш златото, също ще иска да спечели, така че утре, ако решиш да го купиш отново - то ще е по-скъпо от цената, на която си го продал - и утре ще загубиш това, което си спечелил вчера. Златото, както и лихвата, не са източник на най-високата доходност. По-богат от този с парите е оня, който знае какво да прави с тях.

    /не се чете/
  39. 39 Профил на пиленце
    пиленце
    Рейтинг: 1053 Неутрално

    До коментар [#36] от "Тони Шнайдера":

    Има един руски научен клуб на име Сергей Шарапов. Може би си чувал за този човек. Той е мъртъв, но е бил приживе поет и мислител. В този клуб членува цветът на московската интелигенция. Те също са на мнение, че старите методи на познатите ни науки не обясняват произходящите икономически, социални изменения и се опитват да лансират нова методика и нови научни наблюдения. Но това можеш да обсъдиш директно с дядото на Вася и баща му, когато се видим в София.

    Мерси за филма, ще го изгледам като се прибера.

    виртуалният бизнесмен ми е пратил ЛС със следния текст: От virakocha днес, 21:59 еби си путката майна, дръвник
  40. 40 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1369 Неутрално

    е за това ги уважавам швейцарците! подписчета, референдум! И резултата е задължителен за управниците! Няма мън-мън, няма шменти капели, това е, народа каза!

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  41. 41 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1369 Неутрално

    [quote#7:"Делян (delian) Делчев"]Ако банката само трупа злато но и е забранено да го продава, то каква стойност има това злато?[/quote]

    грешка, златото не е като валутите които са базирани на този дето духа. Златото е символ на сигурноста, и каквото и да става на валутния пазар на хартиените валути, нищо не може да нарани, така да се каже златните резерви. Златото има стойност отделна от номинала в тези фиатни валути.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  42. 42 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 535 Неутрално

    До коментар [#25] от "Тони Шнайдера":

    напротив, в Кант намирам много логика и безумно много труд всичко да се държи заедно, логиката е много силна! Хегел също, но не съм добре запознат с трудовете му. В Капиталът от първото изречение до края, е пълно с допускания, за които няма особени доказателства, освен да му се радват масите. Особено без Енгелс трудът прилича на чернова на съчинение! Какво общо имат другите?

  43. 43 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#41] от "Пешката":Златото е символ на сигурноста

    Много точно казано, братчед!+++++++++++++++++++
    Точно по тази причина, златото не следва да е обект на спекула - спекулирането със "сигурност", не е най-добрата идея в бизнеса и в икономиката. Швейцарците не са тъпаци, след като са убедили целия свят, че най-сигурното място за парите му, са техните банки.

    /не се чете/
  44. 44 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    [quote#42:"ungeheuer"] В Капиталът от първото изречение до края, е пълно с допускания[/quote]

    Братчед, при цялото ми уважение, ще си позволя, да не се съглася напълно с теб. "Естетиката" на Хегел почива изцяло върху хипотези, както и неговата "Логика". Хипотезата е научен метод, стига да бъде третирана критично и да не бъде приемана "на доверие". Дори и в математиката има едно доказателство, което ползва хипотетичния метод, "допускане на противното". Около един научен проблем, обикновено се изграждат множество хипотези и допускания, защото светът не е толкова елементарен, колкото ни се иска да бъде. И при Маркс е така. Има отлични и напълно доказани попадения, както и хипотези със съмнителна достоверност. Никой не е безгрешен, а още по-малко съвършен. Маркс не е панацея, но е блестящ ум, който е непростимо да бъде пренебрегван.

    /не се чете/
  45. 45 Профил на пиленце
    пиленце
    Рейтинг: 1053 Весело

    До коментар [#44] от "Тони Шнайдера":

    Завърна се от забавленията си и с възобновени сили славословиш Маркс?

    виртуалният бизнесмен ми е пратил ЛС със следния текст: От virakocha днес, 21:59 еби си путката майна, дръвник
  46. 46 Профил на andthensome
    andthensome
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Маркс ако не е комунист... кво е тогава труда "the communist manifesto"????

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    the society that puts equality before freedom will end up with neither. the society that puts freedom before equality will end up with a great measure of both.
  47. 47 Профил на andthensome
    andthensome
    Рейтинг: 450 Неутрално

    боже... прибери си вересиите. той бил марксист-антикомунист...

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    the society that puts equality before freedom will end up with neither. the society that puts freedom before equality will end up with a great measure of both.
  48. 48 Профил на mtmb+дневник+Eврeинa зайo цицин=низши говедa!
    mtmb+дневник+Eврeинa зайo цицин=низши говедa!
    Рейтинг: 1271 Неутрално

    До коментар [#20] от "ungeheuer":

    Така.... малка уговорка:
    да се разберем сега двамцата , какво е писал маркс...и какво вметнах аз нарочно, че немах време да обяснявам думата 'капитал' в политикономически аспект.
    Значи Маркс не е против частната собственост като цяло, а против частния капитал или частни средства за производство.
    Аз съм твърдо против лихвата и съм наполовина против частния капитал. Има ред дейности, които спокойно могат да бъдат частни, например бизнес със сладкарница или дребни занаятчии. Но като цяло не виждам смисъл държавата да дава нашите данъци за закупуване на еврооблигации или облигации на фед по задължение, наместо да вложи същите пари в построяване на завод за лекарства , който не може да бъде нерантабилен, и освен това този актив може да бъде гаранция за заеми. Изобщо неолибералните фашисти се чудат как да унищожат държавните структури като маломощят населението с данъци, от които полза не се вижда. Тоя проблем е и в Германия, не е само при нас. Но германците са пестеливи и вгодините на бум са натрупали некой друг лев настрана, та все още не чувстват ограбването така осезаемо. Докато при нас е битка на живот и смърт да ти стигне мизерната заплата за покриване разходи, при все че живеем в невероятен стрес, гарантиран от развалянето на държавната система по неолибералски.

    И. Троянов:B България има борба между клановете на "мафията"...и тази борба може да приеме кървав характер, още повече че зад клановете днес HE стои Москва.
  49. 49 Профил на mtmb+дневник+Eврeинa зайo цицин=низши говедa!
    mtmb+дневник+Eврeинa зайo цицин=низши говедa!
    Рейтинг: 1271 Неутрално

    До коментар [#34] от "Делян (delian) Делчев":

    Разбирам накъде биеш, но пешката ти е обяснил почти точно.
    Парите се обезценяват с печатане без покритие и имено с този калкулиран процент инфлация е редно да се обезпечи с такава стока, която е ограничена и не може да се произвежда. При срив цените на редките метали скачат до небесата. Златно правило на капиталиста откак са въвели лихвения процент.

    И. Троянов:B България има борба между клановете на "мафията"...и тази борба може да приеме кървав характер, още повече че зад клановете днес HE стои Москва.
  50. 50 Профил на mtmb+дневник+Eврeинa зайo цицин=низши говедa!
    mtmb+дневник+Eврeинa зайo цицин=низши говедa!
    Рейтинг: 1271 Неутрално

    До коментар [#28] от "пиленце":

    Пазарна икономика е евфемизъм. Пазарна икономика в чист вид има само в най бедните държави. Иначе голям пазар с регулиранои борси определя поведението на по-малките и малките пазари.
    Ефект на матрьошките.
    Лихвата на ФЕД се определя от един човек. В ЕЦБ също Драги казва колко да е лихвата. Това означава, че кредитния пазар и неговите зони са разчетени така, че да има само един печеливш..познай кой!
    Стоковите борси са с квоти, които се договарят, изобщо няма нерегулиран пазар, защото това е заплаха за монополите.

    И. Троянов:B България има борба между клановете на "мафията"...и тази борба може да приеме кървав характер, още повече че зад клановете днес HE стои Москва.
  51. 51 Профил на Делян (delian) Делчев
    Делян (delian) Делчев
    Рейтинг: 1571 Неутрално

    До коментар [#49] от "crowd founder":

    Съгласен съм, но ако имаш покритие, което не може да използваш е все едно да нямаш покритие. Така че за мен този закон е абсолютно безсмислен. Отделно Швейцария не използва златен стандарт, така че златото си е част от общите резерви, и в момента в който забранят използването му, е все едно да го извадят от тях.

  52. 52 Профил на mtmb+дневник+Eврeинa зайo цицин=низши говедa!
    mtmb+дневник+Eврeинa зайo цицин=низши говедa!
    Рейтинг: 1271 Неутрално

    До коментар [#51] от "Делян (delian) Делчев":

    те се презапасяват за валутните войни, които фед ще сега устройва, за да спаси кожата на долара.
    а иначе златото може да бъде разглеждано като индикатор за инфлация. 1948 закотват долара на фискиран курс с/о златото. Сравни го с днешнта цена на метала и изчисли , колко трилиона са допечатали за тези годинки.
    Би било нерезонно да се презапасяват, ако нямаше опасност от развитие на кризата. А тя все още не е навлезнала във втора фаза, хоризонтална инфлация.

    И. Троянов:B България има борба между клановете на "мафията"...и тази борба може да приеме кървав характер, още повече че зад клановете днес HE стои Москва.
  53. 53 Профил на Делян (delian) Делчев
    Делян (delian) Делчев
    Рейтинг: 1571 Неутрално

    До коментар [#52] от "crowd founder":

    Това го разбирам. Това е нормално поведение. Но отново, един закон който просто забранява търгуването на златото от банката, технически го обезсмисля. Ако имаш право само да купуваш нещо, което не можеш да използваш за нищо друго освен да го продаваш, но ти е забранено да го продаваш каква стойност има то за теб? Нулева. Ти можеш само да му вдигаш стойността за другите.

  54. 54 Профил на mtmb+дневник+Eврeинa зайo цицин=низши говедa!
    mtmb+дневник+Eврeинa зайo цицин=низши говедa!
    Рейтинг: 1271 Неутрално

    До коментар [#53] от "Делян (delian) Делчев":

    Нямам представа как ще си формулират закона. Вероятно този закон ще е валиден до настъпване на определена ситуация. Прав си, че докупуване на злато за резерва им не може да трае вечно !

    И. Троянов:B България има борба между клановете на "мафията"...и тази борба може да приеме кървав характер, още повече че зад клановете днес HE стои Москва.
  55. 55 Профил на пиленце
    пиленце
    Рейтинг: 1053 Любопитно

    До коментар [#50] от "crowd founder":

    Нещо като при пирамидите, първите печелят - а последните изгарят?

    виртуалният бизнесмен ми е пратил ЛС със следния текст: От virakocha днес, 21:59 еби си путката майна, дръвник
  56. 56 Профил на пиленце
    пиленце
    Рейтинг: 1053 Любопитно

    До коментар [#48] от "crowd founder":

    Според тебе, има ли шанс да се оправят нещата към добро?

    виртуалният бизнесмен ми е пратил ЛС със следния текст: От virakocha днес, 21:59 еби си путката майна, дръвник
  57. 57 Профил на dimitarcho
    dimitarcho
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#50] от "crowd founder":
    Лихвата на ФЕД се определя от Federal Open Market Committee(FOMC),която е в състав от 12 члена-7 members of the Board of Governers+the president of the Federal Reserve Bank of New York+4 члена президенти на останалите 11 резервни банки на ротационен принцип от 1 година.Именно американската система е една от най-децентрализираните в света и не допуска концентрацията на власт в ръцете на един човек!

  58. 58 Профил на mtmb+дневник+Eврeинa зайo цицин=низши говедa!
    mtmb+дневник+Eврeинa зайo цицин=низши говедa!
    Рейтинг: 1271 Любопитно

    До коментар [#57] от "dimitarcho":
    Хубаво, децентрализирана система, която не допуска намеса на държавата, но и не допуска лихвата да се образува от търсене и предлагане на кредитни пари ..
    И това явно не те притеснява въобще?


    И. Троянов:B България има борба между клановете на "мафията"...и тази борба може да приеме кървав характер, още повече че зад клановете днес HE стои Москва.
  59. 59 Профил на dimitarcho
    dimitarcho
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#58] от "crowd founder":
    И коя Централна банка в света определя основната лихва въз основа на търсенето и предлагането?Основната лихва е инструмент на монетарната политика на всяка Централна Банка.Специално ФЕД има два метода за определяне на лихвата-interest rate targeting and inflation targeting.В момента се изполва вторият метод.Пазарна лихва е примерно-LIBOR(London Interbank Offering Rate)или EONIA.Спомни си случая с обвиненията в манипулиране на LIBOR от страна на европейски и американски банки.

  60. 60 Профил на mtmb+дневник+Eврeинa зайo цицин=низши говедa!
    mtmb+дневник+Eврeинa зайo цицин=низши говедa!
    Рейтинг: 1271 Неутрално

    До коментар [#56] от "пиленце":

    Бе, аз не съм суперанализаторката, за да се изказвам генерално като последна инстанция.
    Но ако неолибералите успеят да запазят контрол над процеса посткапиталистеческите общества, то нас нищо хубаво не ни чака.
    Не случайно твоите близки са ти разправяли за тези кръжоци, в които руснаците съсвем открито търсят формула за нов системен икономически ред. Путин го е превърнал това в национален спорт. На запад също усилено работят за заменка на капитализма но по закрито, и затова се пише все по-често за собствена европейска армия, ако искат да останат свободни след краха на капитализма. Но на запад стигат до извода, че трябва да престартират социалната пазарана икономика отначало и да преборят остатчния неолиберален капиталиъзм. Докато руснаците искат изграждане на модерно и различно от досегашните общества. Имай предвид, надпреварата е жестока, защото който успее да спечели народа на своя страна той ще води парада от 21 век към 22 век.
    Само китай не участва, тъй като те не се отказват от комунизма, а си го доизграждат и допълват.
    Та аз лично стискам палци на руснаци и европейци да се преборят с неолибералите.

    И. Троянов:B България има борба между клановете на "мафията"...и тази борба може да приеме кървав характер, още повече че зад клановете днес HE стои Москва.
  61. 61 Профил на mtmb+дневник+Eврeинa зайo цицин=низши говедa!
    mtmb+дневник+Eврeинa зайo цицин=низши говедa!
    Рейтинг: 1271 Неутрално

    До коментар [#59] от "dimitarcho":

    В момента, или по-точно от към 25 години насам, ФЕД използва лихвата за лесно и евтино окредетяването на собсвтвеното си население, за да подържа висок ръст на потребление в страната.
    За последните пет години смениха формулата на изчисление на потреблението точно 4 пъти.

    И. Троянов:B България има борба между клановете на "мафията"...и тази борба може да приеме кървав характер, още повече че зад клановете днес HE стои Москва.
  62. 62 Профил на dimitarcho
    dimitarcho
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#61] от "crowd founder":
    Целите на ФЕД са-full employment,economical growth,low inflation.
    Паричното предлаган(money supply)е подчинено именно на тези три цели.Някъде към 2005 лихвата на ФЕД достигна около 5 % и затова изгърмяха subprime mortgages.

  63. 63 Профил на mtmb+дневник+Eврeинa зайo цицин=низши говедa!
    mtmb+дневник+Eврeинa зайo цицин=низши говедa!
    Рейтинг: 1271 Неутрално

    До коментар [#62] от "dimitarcho":

    Димитърчо, когато през 80-те, ФЕД слага на финансова спринцовка американците не предполага, че няма да може да преобрази системния експанзивен механизъм на капитализма. Но след всячески опити и сътресения, признава, че природата на капитализма е да поглъща и усвоява капитали, иначе капитализмът умира. Погледни баланса на щатите след усвояването на соцблока и ссср. И 2005, даже 2004 вторият мандат на Путин, те вече не разполагат с ресусрите на русия и затова отнекъде трбва да набавят 'храна' за чудовището капитализъм.
    Разбираш ли какво се опитвам да ти обясня?
    Ръкоположените цели на ФЕД резултират от управление на М1, М2, М3 и по принцип на база тези парични агрегати се определя лихвения процент. Обаче ФЕД не се съобразява с тях, а с обстоятелствта, които го принуждават да действа за да не рухне системния механизъм, който до голяма степен се крепи на държавни институции.

    И. Троянов:B България има борба между клановете на "мафията"...и тази борба може да приеме кървав характер, още повече че зад клановете днес HE стои Москва.
  64. 64 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3998 Неутрално

    За пореден път се възхищавам на тази държава!Там всеки важен въпрос се разглежда на референдум,т.е. управниците се съобразяват с мнението на хората!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK