Партиен лидер възроди дебата за налагане на ограничения на скоростта по магистралите в Германия

В България, магистрали без ограничения на скоростта са мечта за мнозина шофьори

© Архив, Дневни

В България, магистрали без ограничения на скоростта са мечта за мнозина шофьори



Водачът на германските социалдемократи Зигмар Габриел възроди отново дебата за въвеждане на ограничения на скоростта по германските магистрали, навличайки си критики от всички посоки, предаде "Франс прес". Смятам за правилно да има ограничение до 120 км/ч, тъй като всички статистики сочат, че така се намалява броят на загиналите и на тежките катастрофи, каза председателят на Германската социалдемократическа партия (ГСДП) в интервю за всекидневника "Райнише пост".


Изразеното от него становище обаче беше незабавно разкритикувано дори от съпартийците му и най-вече от кандидата на партията за канцлерството на парламентарните избори през септември Пер Щайнбрюк. "В голяма част от германската пътна мрежа вече има ограничения на скоростта. Не бих искал тази полемика да се разпалва отново, каза той пред регионалната обществена телевизия Ве Де Ер.


Говорителят на канцлера Щефен Зайберт също подчерта, че Ангела Меркел не възнамерява да въвежда ограничение на скоростта по германските автомагистрали. Министърът на транспорта Петер Рамзауер на свой ред обяви, че е против, аргументирайки се с факта, че най-тежките катастрофи стават не на магистралите, а по националните и регионалните пътища.


Партия "Зелени", които искат заедно със социалдемократите да преборят коалицията на Меркел, вероятно са единственото политическо движение, подкрепящо подобна мярка. Предизборната им програма предвижда въвеждане на ограничение на скоростта по магистралите до 120 км/ч, за да се намалят изхвърлените в атмосферата газове с парников ефект.

Коментари (18)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 701 Весело

    Nein!

    седеньето го зголемува задникот
  2. 2 Профил на Цензуриран от антибългари.
    Цензуриран от антибългари.
    Рейтинг: 537 Весело

    Под снимката :
    "В България, магистрали без ограничения на скоростта са мечта за мнозина шофьори"
    А дано. Така по-бързо ще се отървем от автоталибаните.

  3. 3 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1234 Весело

    Ако в Германия ограничат скоростта на 120 км/час, то в българия тя трябва да се ограничи на 25 км/час понеже имаме 5 пъти по-нисък жизнен стандарт от тях!!!

  4. 4 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 648 Весело

    До коментар [#3] от "Дедо Либен":
    Ххаха...Даже,ако трябва да сме точни,на 24 км/час...

  5. 5 Профил на Офицер от ФСБ /на Цветан Василев водещ/
    Офицер от ФСБ /на Цветан Василев водещ/
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Да!
    Убеден съм, че около двадесет милиона ще го разцелуват при мисълта, за таралянкане със 120км/ч .
    Изгърмял популист, нищо ново.

  6. 6 Профил на Dollar Akbar
    Dollar Akbar
    Рейтинг: 1334 Неутрално

    Животът на немеца е тежък, сив и скучен разделен между колелото, блъскотията и постоянното желание да се пести, което води до тежък мизерен живот. Магистралата е отдушника на немския начин на живот, затова и там ограничения на скоростта са немислими.

    In debt we trust
  7. 7 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 818 Неутрално

    Мисля, че неравностите, ямите и най-вече пошлите рекламни пана, постоянно привличащи вниманието на шофьорите за да си купят поредния моден боклук, са толкова много, че магистралите ни направо стават опасни за движение. Да не говорим за липсите на паркинги. И противно на всякоя нормлана логика вдигнаха максл скорост на 140км/ч. То верно че Златев е "закъсъл" толкова много, ама....
    Участъка от тунела на АМ Тракия до Пазардижик е толкова неравен, че масово шофьорите, особено на камионите, карат в аварийна лента, за да се спасят от дупките. По-миналия петък, един такъв камион се беше килнал в аварийната на една страна точно там - счупено окачване!
    Всички знаем как е по нормалния свят и как е тук. Чантаджиите в пътна агенция и КАТ също!
    И какво от това? Нали си вземат заплатките, и отпуските + някоя далаверка и .... живота е прекрасен.... за тях.
    За нас остава да плащаме за средния пръст, който получаваме ежедневно.
    Де е Германия, де е България....?

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  8. 8 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2403 Неутрално

    Ето един интересен десет минутен щатски документален филм, в който американците показват причините, защо по германските аутобани има по-малко загинали при ПТП в сравнение с американските хайуейс.

    http://youtu.be/ORGu20C2-I4

  9. 9 Профил на qwertzz
    qwertzz
    Рейтинг: 754 Неутрално

    "най-тежките катастрофи стават не на магистралите, а по националните и регионалните пътища"

    - Затова пък, като станат на магистрала въвличат най-малко 50 автомобила.

  10. 10 Профил на Polusa
    Polusa
    Рейтинг: 594 Неутрално

    Обикалял съм цяла Америка на длъж и на шир и не съм видял нито една катастрофа, докато в България, изляза ли навънка, виждам най-малко една или повече.
    В Германия няма ограничения на скороста и всеки кара според възможностите си. Мойта кола има 220 км/ч. но до 160 съм вдигал, не е за повече. В Китай позволената скорост е 200 км/ч.

    Истина, Енергия и Мотивация на Сила, която Градим за България, не е Материя и не е Емоция!
  11. 11 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 492 Неутрално

    До коментар [#6] от "Dollar Akbar":

    да бе, да. В сравнение с кой народ живота на германеца е скучен? Може би на някой осталгичен източногерманец, да. Точно щото е скучен, правят най-бруталните партита, градове като хамбург и бремен не спират с купоните, бири се леят по всякакви фестове. През това време българинът е раздиран между биг брадър, кисело зеле и повреден бойлер, и това да псува системата.

  12. 12 Профил на edin drugii
    edin drugii
    Рейтинг: 2461 Неутрално

    трябва на всякъде да има еднакви правила ,още повече сме в ЕС ,както те ни налагат строги правила на живота ,така и те трябва да имат парвила съобразяващи се с масата от страните ,смятам ,че 140 км е нормална скорост за съвременните коли и магистрали ,карал съм и с 240 ,но смятам това за самоубииство ,а и да не забравяме природата и отделянето на СО газове при високи скорости,трябва да има общи правила на тези неща



  13. 13 Профил на Dollar Akbar
    Dollar Akbar
    Рейтинг: 1334 Неутрално

    До коментар [#11] от "ungeheuer":

    Говорех за живота на немците в Германия, а не за живота на турците и арабите в Германия. Биер фестовете са веднъж в годината и целта е да се покаже байганьовщина. През другото време немеца си ляга в 19:30, а улиците са пусти/изключвам турците и арабите из имигрантски градове като Хамбург и Франкфурт/

    In debt we trust
  14. 14 Профил на Dollar Akbar
    Dollar Akbar
    Рейтинг: 1334 Неутрално

    До коментар [#10] от "Polusa":

    Аз всеки път като съм в САЩ виждам катастрофи, има и снимки даже. За сметка на това все още не съм виждал катастрофа в България. Също в Китай ограничението е 120 кмч с което доказа, че нито в Китай си стъпвал, нито в Америка.

    In debt we trust
  15. 15 Профил на komutator
    komutator
    Рейтинг: 602 Неутрално

    До коментар [#7] от "traveler1":
    Този участък винаги е бил зле поддържан. И преди 15 години пак беше същото. Затова има ограничение от 100-120 км/ч в двете посоки...

  16. 16 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1558 Неутрално

    "Смятам за правилно да има ограничение до 120 км/ч, тъй като всички статистики сочат, че така се намалява броят на загиналите и на тежките катастрофи".

    След това изказване на Габриел, немските телевизии веднага направиха директен репортаж с говорителя на ADAC, немското САБ, която е най-уважаваната институция в Германия и той напълно опроверга изказването на Габриел, посочи статистиката, че Германия е страната с най-малко загинали на магистрали в цяла Европа, като дипломатично каза:" Очевидно господин Габриел е бил подведен".

    По мое мнение обаче, причината за това е поведението на пътя на немските шофъори и не толкова в зависимост от скоростта. Освен това в Германия има и много ограничения по магистралите, където е счетено за необходимо.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  17. 17 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1558 Неутрално

    До коментар [#13] от "Dollar Akbar":

    Това, че германците си лягат рано, не значи, че не се веселят, просто го правят по друг начин. На другия ден дойчовецът трябва да работи, а не да изтрезнява.
    Театрите, концертните зали, кината са пълни с хора, за месеци напред не можеш билети да намериш. Не знам защо хубавият живот трябва да бъде свързван само с ядене и пиене.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  18. 18 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 818 Неутрално

    [quote#17:"Jessika"]Не знам защо хубавият живот трябва да бъде свързван само с ядене и пиене. [/quote]

    Въпрос на ценностна система, култура, възпитание, манталитет, комплекси и куп други на пръв поглед елементарни неща, които обаче безкрайно много ни отдалечават от "нормалното" за западна Европа, за сметка на "нормалното" за югоизточна Европа, ориента и СССР

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK